Objawy kiepskiego przepływomierza w 1.9 TDI PD
Jaki pisałem tutaj Falujące obroty biegu jałowego w TDI PD, pod koniec sierpnia padł mi przepływomierz (MAF) masy powietrza (czujnik oznaczony symbolem G70), który wymieniłem na odpowiednik AMMQ19641 firmy Magneti Marelli. Samochód odzyskał wigor i prawie wszystko było OK. No właśnie – prawie…
Objaw 1 – spadki obrotów na biegu jałowym
Moja radość z naprawienia samochodu zniknęła mniej więcej po tygodniu, gdy obroty na biegu jałowym zaczęły znowu falować – spadać cyklicznie poniżej 800 rpm. Działo się to od temperatury silnika wynoszącej 70ºC i całkowicie ustępowało po wyłączeniu klimatyzacji lub osiągnięciu przez silnik 90ºC. Początkowo nie powiązałem tego z przepływomierzem – bo przecież był nowy, spalanie wynosiło 6,1l/100km, nie brakowało mocy. Usterka pojawiała się sporadycznie.
Objaw 2 – mniejsza dynamika do 2100 rpm.
Po dwóch miesiącach doszedł objaw chwilowego spadku obrotów na zimnym silniku po puszczeniu pedału hamulca lub podczas postojów w korku. Do tego zaczęło mi się wydawać, że auto nie ma już takiej dynamiki jak dawniej, w zakresie 1600-2100 obr/min. Na oryginalnym przepływomierzu wystarczyło na mokrej nawierzchni wcisnąć gaz w podłogę i na 2 biegu załączało się ESP.
Objaw 3 – szarpanie podczas przyspieszania i przy ruszaniu.
Kolejną usterką było szarpanie podczas przyspieszania, najpierw delikatne, później coraz mocniejsze. Zaczęło również występować przy ruszaniu. Po pewnym czasie było to tak uciążliwe, że ruszenie z miejsca było nie lada wyzwaniem. Pomagało jedynie odłączenie wężyka podciśnienia z zaworu EGR (w takim przypadku wężyk trzeba zaślepić, np. śrubą M6). Po podłączeniu VAG’a komputer nie odczytał żadnych błędów, zostały więc logi dynamiczne i tryb Basic Setting lub wróżenie z fusów i wymiana w ciemno różnych podzespołów.
Pierwsza próba naprawy – wężyki podciśnienia i N18.
W dalszym ciągu wydawało mi się, że to nie może być wina przepływomierza – przecież kupiłem produkt firmy Magneti Marelli. Zacząłem od wymiany węży podciśnienia w oplocie – w większości aut grupy VAG z silnikami TDI są stosowane dwa rozmiary – 3,2/7mm oraz 5,5/10,5mm (średnica wewnętrzna/średnica zewnętrzna). W ASO i w większości sklepów z częściami są one dosyć drogie 12-20zł za metr bieżący, ja kupiłem w Agromie (części do maszyn rolniczych) za 6,50zł/mb – wyglądają jak oryginalne, mają mocne ścianki, nadają się do podciśnienia. Dodatkowo jeszcze w sklepie z automatyką przemysłową dokupiłem plastikowe rurki łączące wężyki – tu też są niezbędne 2 rozmiary – 3,5×1 oraz 6×1 (średnica zewnętrzna x grubość ścianki). Te pierwsze można znaleźć między osłoną a obudową filtra powietrza, te drugie są zamontowane wzdłuż ścianki komory silnika – koszt rurek jest niewielki bo za 3 metry bieżące zapłaciłem około 6 zł. Stare elementy w moim aucie miały ślady wytacia, ale bez przetarć, więc były szczelne.
Dodatkowo zdemontowałem zawór N18. Dostęp nie jest zbyt dobry – prawa strona silnika przy grodzi – warto odkręcić i odsunąć zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia. Zawór rozłożyłem (mimo, że jest nierozbieralny), przeczyściłem dokładnie naftą (nie był jakoś specjalnie brudny) i delikatnie nasmarowałem smarem odpornym na wysoką temperaturę. Wymiana wężyków i regeneracja elektrozaworu N18 nic więc nie dała, prócz wiedzy na temat układu podciśnienia w Passacie. No i wężyki mam nowe :).
Diagnozowanie problemu, czyli VAG COM.
Wykonałem logi w trybie Basic Setting kanału 003. Test polega na ustawieniu przez sterownik 1400 obr/min i cyklicznym otwieraniu i zamykaniu zaworu EGR (co 10 sekund) przez wysterowanie elektrozaworu N18 impulsami elektrycznymi o wypełnieniu 19,9% (zawór zamknięty) i 64,5% (zawór otwarty). W tym czasie na wyświetlaczu deski rozdzielczej pojawia się komunikat ENGINE WORKSHOP, miga kontrolka świec żarowych z towarzyszącym sygnałem dźwiękowym.
Logowane parametry – tutaj są to czas, obroty silnika, wskazanie przepływomierza oraz współczynnik wysterowania EGR – są zapisywane w pliku csv. Można również przedstawić je bezpośrednio na wykresie. Podczas testu nastąpiło kilka razy zakłócenie pracy silnika. Poniżej umieściłem wykres zapisanych parametrów (z arkusza kalkulacyjnego):
Przebieg zielony to ilość zasysanego powietrza, przebieg brązowy współczynnik wysterowania elektrozaworu N18, który podciśnieniem zamyka i otwiera zawór EGR.
Widać wyraźnie, że momentami przepływomierz fałszuje pomiar, znacznie zawyżając masę zasysanego powietrza. Niedokładne wskazania powodowały większy udział gazów wydechowych, co powodowało zakłócanie pracy silnika na biegu jałowym (spaki obrotów) przy większym obciążeniu, np. przez kompresor klimatyzacji czy pompę wspomagania układu kierowniczego. Spadki obrotów podczas puszczania hamulca były spowodowane zbyt dużym udziałem gazów wydechowych w kolektorze ssącym i nagłą zmianą podciśnienia. Ewidentnym winowajcą okazał się przepływomierz.
Druga próba naprawy – wymiana przepływomietrza.
Tym razem kupiłem oryginalny BOSCH numer katalogowy 0 281 002 461 za 365zł. Po wymianie wszystkie usterki odeszły w zapomnienie, a auto stało się znacznie bardziej żwawe w niskim zakresie obrotów. W końcu. Opis wymiany krok po kroku opisałem tutaj Wymiana przepływomierza w Passacie B5 FL 1.9 TDI – mam nadzieję, że przyda się początkującym i pozwoli zaoszczędzić kilkanaście złotych na mechaniku.
Przeglądając różne fora internetowe widać, że problem przepływomierza dotyczy sporej ilości użytkowników, zarówno właścicieli diesli jak i silników benzynowych. Wiele postów opisuje problemy występujące po montażu tanich, chińskich podróbek. Ty też miałeś jakieś problemy z przepływomierzem?
Kolego mam problem z tym ze na biegach od 3 do 6 jak mocno depne na gaz to przy obrotach od 1600 do ok 2500 szarpie autem. Zrobilem logi pompowtryskow i przeplywomierza i nie wiem jak je tak ladnie przedstawic jak u Ciebie na wykresie.
Z programu diagnostycznego plik csv należy zaimportować do arkusza kalkulacyjnego (excel w MS Office lub calc w LibreOffice), zostawiasz tylko te kolumny które potrzebujesz i generujesz wykres – oś x to zawsze obroty, oś y wartości z przepływomierza czy ciśnienie turbo.
Witam, mi też padł przepływomierz po 160000km. Objaw był taki, że po dodaniu gazu samochód nie reagował, a po zwalnianiu pedału gazu lekko przyspieszał.
Kupiłem zamiennik firmy Prierburg za 256pln niemiecki, ale po 100km wyświetlił mi się błąd w komunikacji z przepływomierzem. Reklamowałem i Pierburg reklamację uznał. Kupiłem orginał Boscha za 465 w sklepie internetowym. i problem ustał. Jednak polecam, raz na jakiś czas przeczyścić go ( nie dotykając) preparatem SONAX PROFESIONAL do czyszczenia elektroniki.ok 29pln
Witam posiadam passata 1.9 tdi 101 ps i dzieje mi sie cos takiego jak jest sie troszkie rozgrzeje to na karzdym biegu mi zaczyna szarpac nie wiem czy to jest wina tego egr czy czegos innego prosze o pomoc
To może być wina EGR lub czegoś innego. Żeby było wiadomo czego, należy zrobić logi dynamiczne, które pokażą co jest powodem usterki.
Dzieki Wojtek i ci jeszcze powiem ze to dopiero sie dzieje od 2000 obrotów do 3000 a potem juz dobrze jest sproboje wyczyscic ten egr i wtedy zobacze ale dzieki za pomoc. pozdrawiam 🙂
Witam ostatnio wyskoczył błąd przepływomierza – 16485 lub P0101 Miernik masy
powietrza-G70 niezrozumiała wartość sygnału.Wymienony miesiąc temu na nowy
zamiennik niemieckiej firmy.Czy sprawdzać dolot pod kątem szczelności?
z góry dziękuje
Filip miałem to samo firma max………cos tam tylko reklamowałem jeden po drugim.az zarządałem zwrotu pieniedzy.
Albo sobie wyczyść stary jak niema poprawy to kup orginał jest na lata a nie na chwile.
dzięki tomek sprawdzę tą sugestie postaram się podmienić i zobaczę efekt zrobię
logi na starym i podmienionym.Może vag prawdę mi powie.
Wielka prośba a analizę logów:
http://vaglog.rtnet.pl/fil-82_137254.html
http://vaglog.rtnet.pl/fil-82_137255.html
Dodam tylko ze egr fizycznie zaslepiony i ograniczony vagiem na wszelki wypadek.
dziekuje
Przepływomierz nie ucina dawki, więc w tym zakresie jest sprawny. Jak często pojawia się błąd? I co to za silnik?
1.9 tdi 100 km avb 74 kw. Sporadycznie przy dodawaniu gazu uczucie dławienia, po mocniejszym wduszeniu gazu puszcza i przyspiesza.Najczęściej po dłuższej jezdzie na dobrze rozgrzanym silniku,owe zjawisko występuje (ostatnio często)…dodatkowo na vagu po 40 minutach ciągłej jazdy mam kod błędu 16485 Mass Air Flow Sensor (G70): P0101
Implausible Signal co sugeruje problem z zakresem/wydajnością G70 .Filtr powietrza nowy, przepływomierz ma miesiąc,ale jest to zamiennik niemieckiej produkcji.Szczelność podcisnien wzglednie sprawdzona.Pomiar napiecia na wtyczce w normie pin 2. 12-13v pin 4. 5v. Za kazda sugestię dziękuje i pozdrawiam
W tym silniku powinien być Bosch. „Zamiennik niemieckiej firmy” – kojarzę ten opis z allegro. Może podasz tajemniczą nazwę tej firmy ku przestrodze dla innych (jest to pewnie chiński bubel).
Też chciałbym wiedzieć co to za firma,ale raczej się nie dowiem bo to chyba jakiś no name.Tylko numer seryjny i tyle.Czy zostaje zrobić podmiankę na orginał i zobaczyć jak się bedzie dzialo??
Przepływomierz zwróć (albo przynajmniej spróbuj, bo pewnie będą z tym problemy). Wstaw używany, ale pewny oryginał lub kup nowy Boscha.
Witam Panie Wojtku…
Witam wczoraj wyczyściłem filtr powietrza w zasadzie nowy knechta miał dwa miesiące i ku mojemu zdziwieniu był cały zapchany owadami typu muszki i inne stworzeniu plus pył drogowy.Odkurzyłem dokładnie filtr i puszkę na niego sprawdzę tylko rezultat i jeżeli nie pomoże poszukam bosha.Trochę się boję używki bo poprzednio kupiłem używkę boscha od mechanika i wytrzymała tylko 6 miesięcy.dzięki i pozdrawiam. Przy okazji w krótkim czasie zabieram się do wyciągniecia pompek i wymiany uszczelniaczy,znalazłem mechanika który wymieni uszczelki za 120zł na wszystkich.Zapytałem go tylko o konieczność o regulacji pompwtrysków po montażu.Powiedział ,ze nigdy ich nie reguluje a już sporo zamontował jezeli nic sie tam nie dzieje nie ma takiej potrzeby powinny pasować do gniazda jak fabrycznie.
Chodzi mi pomiar suwmiarką wedle podanych wymiarów,regulacje dzwigienki i pomiar zegarowy i użucie nowej śruby montażowej tak jak opisał Pan to profesjonalnie w artykule i nowa uszczelka porywy zaworów. Co Pan o tym sądzi zaufać czy szukać kogoś kto zrobi to jak należy? Proszę o opinię fachowca i autorytet forum..
pozdrawiam.
Regulacja jest niezbędna. Pompowtrysk pasuje w gniazdo, ale trzeba ustawić jego cewkę idealnie prostopadle do brzegu głowicy. Poszukaj innego mechanika.
A czy w moim silniku jest pompowtrysk starego czy nowego typu i czy
prostopadłe ustawienie pompowtrysku warukuje pomiar suwmiarką?
Najchętniej sam bym to zrobił,ale nie mam pojęcia jak………..
dziękuje
ok w sumie poczytałem ze zrozymieniem i juz wszystko jasne tak czy inaczej dzieki
Filip czy udało Ci sie naprawić problem z tym przydławianiem się podczas przyspieszania? mam identycznie co było powodem?
Witam serdecznie! Mam zamiar wymienić u siebie całą instalację podciśnienia, a zauważyłem że Pan się już w to bawił:) Jak Pan łączył te wężyki? Zakładał Pan jakieś opaski czy tak na „wcisk” wystarczy? Widzę że używał Pan tej białej rurki do tego jednak nigdzie nie mogę jej znaleźć, na allegro też nie widzę, pewnie nie wiem jak to nazwać:) Do samego łączenia wężyków zużył Pan aż 3 metry?
Witam. Węże bez problemu kupisz w sklepie z pneumatyką przemysłową. Są one wykonane z poliuretanu lub poliamidu. Jako opaski wystarczą popularne trytki. Fabryczne rurki mają przetłoczenia, robione pewnie na gorąco – wtedy wystarczy na wcisk. Kupiłem długości, jakie podawała ETKA i faktycznie sporo jest tych węży w komorze silnika.
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Wiem że sporo jest tych węży, tylko mi chodziło o ten biały, czy jego trzeba aż 3 metry?
Witam Panie Wojtku. Proszę o poradę. Ok. rok temu „mechanik” czyścił mi przepływomierz karobnem. Od tamtej pory auto łapało moc od ok.1800 obr. jednakże to nie było to co wcześniej (znajomy twierdził, że jest ok, ale ja zauważałem różnicę). Kilka razy trafiła mi się sytuacja, że w trakcie jazdy auto straciło moc i trzeba było przekręcić kluczyk w stacyjce by po chwili odzyskał wigor. Ostatnio chcąc sprawdzić pompowtryski na VAGu, osoba diagnozująca stwierdziła, że mam walnięty przepływomierz. Dzisiaj wymieniłem na nowy – Pierburg. Efekt: auto przy wciśnięciu gazu do dechy do ok. 2100-2200 obr. nie reaguje (jest bardziej zamulone niż przed wymianą przepływki), by nagle ostro przyspieszyć. Jak rozwiązać problem, gdzie stary przepływomierz łapał od 1700-1800 obr. ale auto miało w moim odczuciu 75% mocy, a nowy łapie przy 2100-2200 obr. w 100%?
Dodam, że wymieniałem tylko czujnik Pierburga (kierownica strumienia powietrza pozostała). Poprzedni czujnik nie posiada żadnych oznaczeń więc nawet nie potrafię powiedzieć jakiej jest marki i jaki był zamontowany fabrycznie. Czy w związku z tym powinienem podpiąć auto pod VAGa i zaadoptować nowy przepływomierz?
może się orientujesz czy jak mam przepływkę bosha czy moge włożyć do niej wkład Pierburga bo gdzieś wyczytałem że jak się ma Bosha to żeby wkłądać Bosha a nie Pierburga czy zgadzasz się z tym?
witam ja mianowicie mam taki problem w moim passacie b5 fl 74 kw jedzie norrmalnie do predkosci ok 120 i nagle przestaje ciagnac jakby zabralo mu moc odrazu wyl zaplon gasze go (podczas jazdy)nastepnie zapalam i jakby nigdy nic ciagnie dalej czy jest to wina przeplywomierza mialem czyszczone turbo ale nic to nie dalo Dodam ze co jakis czs usterka ustepuje i ciagnie normalnie nawet do 160 i nie ma odciecia czy to wina przeplywomierza ???
wchodzi w tryb awaryjny dlatego nie ciągnie , u mnie byla to uszkodzona gruszka na turbinie,steruje ona kierownicami turbo.Byla dziurawa i zassała piach do srodka ponad pol szklanki piachu.po wymianie latalem troche po autostradzie i do 180 szedł bez problemu a wczesniej ledwo 120 i wchodzil w awaryjny. Piach wysypałem zaspawalem dziure migomatem i byla zregenerowana.
Witam,Panie Wojtku, szukam obecnie przepływomierza do Audi A4 b6 1.9 tdi 101km silnik AVB, na Różnych stronach są różne i każde w innej cenie, nie mogę dojść który będzie pasował. W kontakcie z intercars odpisali mi że przepływomierz nowy z Boscha kosztuje 611zł?Mógłby Pan pomóc?
Wychodzi na to, że taki Bosch 0 986 284 009 lub w ASO 038 906 461 B (dokładnie ten sam).
zapomniałem dodać rok prod; 2003.
dzięki za pomoc.
Witam. 1,9 tdi 90 km AHU wszystko ładnie przyspiesza ale spalanie nagle wzrosło z 6l na około 9l przy dużo mniej dynamicznej jeździe niż wcześniej. Zrobiłem logi ale nie jestem pewien czy to właśnie wina przepływomierza czy może czegoś innego .Prosiłbym o pomoc.
http://vaglog.pl/log_198260.html
http://vaglog.pl/log_198261.html
http://vaglog.pl/log_198262.html
http://vaglog.pl/log_198263.html
Przepływomierz zaniża wartości mierzone – blok 003.
Mam pytanie bo czytam wszystko od początku do końca ale nie rozumiem tego jak kupiłem nowy przepływomierz z Boscha z rok temu i od 2 miesięcy dalej stracił moc. Czy to znów ten przepływomierz czy czegoś innego szukać. Od 120km/h jak naciśnij podał do spodu to bardzo wolno się rozpędza wcześniej było ok.
A dodam że zauważyłem większe spalanie 850km na pełnym baku. Dodam że silnik 1.9 tdi 110km czy to jest normalne spalanie. Wcześniej robiłem około 950 km przy takim samym trybie jazdy
Trzeba zrobić logi i sprawdzić gdzie leży przyczyna, bo na oko wymieniać nie ma sensu. Opis wskazuje na typowe przeładowanie i tryb awaryjny, a więc problemy z turbo.
Witam, Panie Wojtku, ponieważ miał Pan problem z przepływomierzem i alternatorem mam pytanie. W porównaniu z Pana opisem mam podobne problemy jak Pan i nikt nie wie o co chodzi. Silnik zapala bez problemów. Po osiągnięciu ok 60-70 st C. Zaczyna trząś karoserią, obroty „przysiadają” o 50-100obr min, W trakcie szarpnięć spalanie postojowe spada z 0,4l/h (przy temp silnika ok 70st) do 0,3l/min. Dynamika silnika po 2.000-2500 jest słaba. A jak się porządnie depnie w gaz to jest gigantyczna chmura dymu (czarnego). po 90 st jest trochę lepiej. Spaliny bardzo gryzące. Czy może to być wina alternatora – jego elektroniki, czy raczej tak jak u Pana przepływomierza. Jak to sprawdzić? Dodam że pompki są po regeneracji nowa pompa vakum i podmieniona pompa w baku. Czy może to być przekaźnik 167 od pompy w baku. Dodam , że żadnych błędów
To na pewno nie jest alternator, nie sądzę też, że przepływomierz. Trzeba sprawdzić czujniki temperatury cieczy i paliwa. Pompę w baku też bym wykluczył. Chmura czarnego dymu to niewłaściwy skład mieszanki – za mało powietrza.
Czujnik temp paliwa i czujnik cieczy wymieniłem na oryginalny, wymieniony jest też elektrozawór EGR. Nie wymieniłem tylko elektrozaworu sterującego turbo. Obstawiam na alternator ,bo objawy nierównej pracy silnika pokrywają się z przygaszaniem delikatnym światełek we wnętrzu. Po włączeniu większej ilości odbiorników prądu praca silnika staje się paradoksalnie równiejsza. Natychmiast po wyłączeniu zaczyna bujać samochodem. Wiem, że w alternatorze jest elektronika sterująca napięciem. może wahania napięcia zakłócają pracę pompek lub czujników. Dodam że z okolicy alternatora od jakiegoś czasu dobiega coś w rodzaju cykania takie cyyyy, cyyyy w równych odstępach czasu. Albo jakieś przekaźniki elektryczne pod kierownicą lub zwarcie ( czy . jak jest zwarcie do masy to wyskoczy błąd?) Wiele osób obstawia przepływomierz bo na totalnie zimnym silniku przy mrozie spalanie jest 1l/h a przy 70st tylko 0,5-0,4l/h. Może odłączę czujnik temp paliwa i pojeżdżę? Co Pan sądzi?
Witam, moj golf 4 1.9 tdi 130 asz. Problem polega ma slabym przyspieszeniu do 2 tys..regenerowalem turbo, zawor n75 rok temu wymieniany ogolem widzialem w nim troche brudu przez otwory. Przewody podcisnieniowe cale, a przeplywomierz gdy ma miec wartosc 850mg/r to ma ok 1100-1150 czyli zawyza. Czyli do wymiany jest czy nie?i patrzylem.dzisiaj czy pompa vacum.ma luz na kruccu i mysle ze ma ale baardzo malutki, nie wiem.czy nazwac to luzem czy poprostu material sie. Lekko uchyla.no i leci mi olej z tej pompy bo ma skrzynie mokra..
Przepływomierz w pewnym zakresie obrotów pokazuje większe wartości niż zakładane 850mg/r i jest to normalne. Diagnoza polega na zlogowaniu parametrów w zakresie 1500-4000 rpm. Im wyższe obroty tym wartość powinna zbliżać się do 850mg/r.
Podaje link do logow grupy 003 http://vaglog.pl/log_207947.html jesli to cos pomoze …mam inne logi 011 no ale tam widac tylko slabe cisnienie do 2100obrotow…
Przypływomierz wygląda na sprawny
A te logi grupy 008? http://vaglog.pl/log_209306.html
A jesli zapchany jest intercooler to moze byc przyczyna słabego dołu? Bo jak wyciagnałem go i czyscilem to po czyszczeniu i tak w połowie intecoolera nie widziałem drugiej strony jakby światła w tunelu?
Sprawdzałem intercooler, turbo dałem na reklamacje i dalej to samo mam muła od 2000 rpm.. nie wiem czy wina zaciężkiego wirnika czy czego..
Witam serdecznie
Mam 130km tdi problem tkwi w tym ze pierwsze 5 biegow jest ok auto niemal deba staje natomiast 6 bieg staje sie mulowaty naciskam w gaz i wolno idzie natomiast jak popuszczam to tak jak by przyspieszal delikatnie natomiast wciaskajac do konca tak jak by go dlawilo wczesniej tego nie odczuwalem auto rownie ciaglo na 1-5 jak i na 6 nawet na 6 mocniej czy to moze byc wina przeplywomierza ??
Dziekuje za odpowiedz i serdecznie Wszystkich pozdrawiam
Tak, to może być wina przepływomierza, chociaż wrażenie „dławienia” się na wysokim biegu przy wyprostowaniu prawej nogi to w pewnych granicach normalne zjawisko spowodowane smoke limiterami (z uwagi na za małą ilość powietrza, sterownik ogranicza dawkę paliwa, by silnik nie dymił).
witam, mam passata 1.9 tdi, auto szarpało na 800 obrotach – 50 w dół, wymieniona pompa vacum, uszczelki na pompowtryskach, usterka nadal występuję, jakieś rady co dalej? pozdrawiam Robert!
Witam, mam problem z telepaniem silnika na zimnym, do ok 70*C czuć szarpanie, jak się rozgrzeje jest już dobrze. Problem jest jeszcze w odczycie w vagu na kanale 23 gdzie wartości na pompkach po dodaniu gazu dochodzą do 127 na 3 sztukach. Wymieniona listwa elektryczna, uszczelnienia na pompkach przy okazji robienia głowicy i upg. Generalnie nie mam już pomysłu a dodam że auto jeździ normalnie, odpala na dotyk i nie kopci. Poniżej link jak to wygląda https://www.youtube.com/watch?v=G1ifD-uJffI
Witam,
Czy mógłbym prosić o wsparcie przy analizie logów?
Temat dotyczy Seat Cordoba Vario 1,9 TDI 110KM. Miesiąc temu nastąpiła wymiana przepływomierza na nowy oryginalny Bosch. Ok 2 tygodnie temu auto przestało być tak dynamiczne jak chwilę po wymianie przepływki. Dodatkowo auto na jałowym dosyć mocno trzęsie.
Przepływomierz na wtyczce sprawdzony. Wymiana wszystkich sparciałych przewodów podciśnieniowych. Nie odnalazłem nieszczelności na dolocie. Poniżej linki do Logów.
DYNAMICZNE:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_237076.html
BASIC SETTINGS:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_237077.html
STATYCZNE:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_237078.html
Dzięki za pomoc w temacie
Pozdrawiam
Na logu dynamicznym widać, że wskazania przepływomierza są niższe, niż oczekiwane. Turbo ciągnie za mało powietrza lub przepływomierz zaniża.
Witam,
Mam problem z B6 2.0tdi 125kw. Po uruchomieniu zimnego puści obłoczek dymu i dalej jest ok, potem gdy temperatura silnika wzrasta to kopci i tak coraz mocniej aż do 90 st, dodatkowo telepie silnikiem , dym jest mocno gryzący. To tak jakby dostawał za dużą dawkę paliwa. Gdy odłączam przepływomierz wtedy silnik zaczyna pracować równo i zdecydowanie mniej kopci, wymieniając na nowy oryginalny Boscha to samo, po warsztatach już trzy miechy jeżdżę i nie potrafią tego naprawić. Proszę o jakieś sugestie
Dzięki Wojtek za wieści.
Witam . Może ktoś mi pomoże. Od jakiegos czasu wyskakuje mu błed 16785 EGR system- Insufficient Flow oznaczający zbyt małym przepływie w układzie recyrkulacji spalin. Wyczyścilem zawór EGR i dalej to samo. Zapala się kontrolka silnika i swiec się np tydzień potem zgasnie np na jeden dzien i znow,róznie bywa. O co moze chodzić???? Seat altea 1.9 TDI
http://vaglog.pl/log_241462.html Tutaj sa logi przepływomierza czy jest ok??? Bo moze to nie wina EGR
Akurat sposób logowania jest zły i log praktycznie nieprzydatny, ale widać, że nie działa EGR. Jak jest sterowany podciśnieniowo, do sprawdzenia N18 i weże, jak elektrycznie, to pewnie mechanizm zblokowany.
Witam. Panie Wojtku można rzucic okiem na logi? Auto bardzo drga na wolnych obrotach, czasem szarpie na przyspieszaniu z niskich obrotów i ostatnio podwyższone spalanie.
http://vaglog.pl/log_254290.html
Silnik trzęsie na wolnych obrotach a dajesz logi dynamiczny… Widzę, że EGR nie działa. Jak to były przygazówki, to log bez sensu, jeśli jazda, to przepływomierz ucina dawkę, chyba że log źle zrobiony.
hmm… mozna zapytac jak poprawnie zrobic loga?
O logach pompowtrysków masz obszerny temat tutaj http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/
Log przepływki zrób na 3 biegu od 1500 do 4000rpm
Panie Wojtku zrobiłem ponownie kilka logów.. Jeśli można by było spojrzec na nie fachowym okiem…
http://vaglog.pl/log_254382.html
http://vaglog.pl/log_254383.html
http://vaglog.pl/log_254384.html
http://vaglog.pl/log_254385.html
http://vaglog.pl/log_254386.html
http://vaglog.pl/log_254387.html
http://vaglog.pl/log_254388.html
http://vaglog.pl/log_254389.html
http://vaglog.pl/log_254390.html
Panie Wojtku czy moglby Pan zerknąć na te powyzsze logi. Bo nie.moge dac rady tym wibracjom oraz wyzszemu spalaniu
Ten przepływomierz zaniża wartości ilości powietrza na wyższych obrotach, to może powodować większe spalanie.
Witam wszystkich i proszę o analizę logów Audi A4 B7 2007r silnik 1.9 TDI BRB (116KM) bez DPF-a.
Od jakiegoś czasu stracił na mocy. Przedtem był bardziej dynamiczny, a powyżej 2200rpm dostawał power-a i rwał asfalt z drogi, a teraz jakoś ciężko się zbiera. Auto zapala od pierwszego razu bez względu na to czy jest zimny czy gorący, nie kopci, nie dymi, czasami przy dłuższej jeździe na obrotach ok. 2000 szarpnie przez ułamek sekundy raz lub dwa, a czasami podczas przyspieszania słychać taki dziwny odgłos coś jak „kszy kszy”.
Spalanie ma może ciut większe.
VCDS nie wyświetla żadnych błędów,
Filtr powietrza i filtr paliwa są nowe.
Proszę o jakieś sugestie. Poniżej zamieszczam komplet logów. Logi dynamiczne wykonane na 3 biegu.
Statyczne:
http://vaglog.pl/log_262216.html (grupa: 001-003-004)
http://vaglog.pl/log_262273.html (grupa: 007-013)
http://vaglog.pl/log_262274.html (grupa: 018-023)
Basic setting:
http://vaglog.pl/log_262277.html (grupa: 003)
http://vaglog.pl/log_262275.html (grupa: 011)
Dynamiczne:
http://vaglog.pl/log_262218.html (grupa: 001-004)
http://vaglog.pl/log_262219.html (grupa: 003-011)
http://vaglog.pl/log_262213.html (grupa: 008-010)
Logi statyczne z grup 001-003-004 wykonano bez gaszenia silnika po próbach dynamicznych. Po restarcie silnika wyglądają tak:
http://vaglog.pl/log_262276.html ( grupa: 001-003-004)
Pozdrawiam.
Panie Wojtku czy mógłby pan przeanalizować mój powyższy problem?
Witam, Andrzej, ja mam podobny problem. U mnie na 4 i 5 biegu są podobne objawy: robi takie „kszy, kszy” przy czym samochód się dławi. a z rury wydobywa się przy każdym „kszy” dużo czarnego dymu. Do tego na jałowym biegu spalanie spada czasem do 0,3l/h a silnik nierówno chodzi. Jak do czegoś dojdziesz to daj mi znać na maila [email protected]
Mam to samo, doszedles może jaka jest przyczyna??
Zostało mi jeszcze do sprawdzenia N75, rurki od Vacum i ewentualnie elektryka, a jakie są objawy u Ciebie
Panie Wojtku, niestety żaden mechanik nie może mi pomóc. Usłyszałem tylko: pompowtryski do wymiany. Ale… załączam logi. Objawy są takie, że auto, jak u Pana, szarpie przy dynamicznym przyspieszaniu. Jak przyspieszam baaardzo łagodnie, jest OK. W sterowniku brak jakichkolwiek błędów.
Test 1: http://vaglog.pl/log_271959.html
Test 2: http://vaglog.pl/log_271960.html
W trakcie jazdy: http://vaglog.pl/log_271958.html
Z góry dziękuję.
Witam mam problem z Seatem Lon 1.9 tdi. Samochód traci moc przy 3000 tysięcy obrotów czasami nawet przy 2500. Czyściłem przepływomierz pomogło na jakieś 80 km. Wydaje mi się,że jeśli pomogło to należałoby go wymienić,ale nurtuje mnie pewna kwestia a mianowicie pojawia się również błąd egr. I właśnie nie wiem,czy problem z przepływomierzem może doprowadzić do błędu egr?Wcześniej zanim auto traciło moc był błąd egr,ale zawór został przeczyszczony,generalnie wtedy problem z egr był niezauważalny w pracy silnika. I jeszcze jedna rzecz po przeczyszczeniu przepływomierza pojawił się błąd z nadciśnieniem P0234 po przejechaniu paru km problem ustąpił i teraz gdy auto znów osiąga max 3000 obrotów ten błąd powrócił. Czy takie objawy może powodować uszkodzony przepływomierz?Dodam,że przy ponowym uruchomieniu silnika samochód się resetuje i problem znika do 3000 tysięcy obrotów. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz.
Problem stary jak silniki TDI – wpisz w google notlauf. Pewnie geometria się zacina w turbo.
Witam Panie Wojtku.
Kiedy będą nowe wpisy na stronie??? :)) dużo ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Zaglądam co jakiś czas z nadzieją że coś nowego znajdę 🙂
Mam drafty paru nowych wpisów. Pojawią się, jak znajdę czas na ich dokończenie.
To jakim autkiem teraz jeździsz? dalej Fiat czy coś innego ?
Witam zaczynam przygodę z 1.9tdi kupiłem passata z silnikiem AJM 85kw 1998rok. prawdopodobnie cieknie mi olej z turbo ,wymieniłem EGR na nowy , ostatnio auto zaczeło szarpać na 2 i 3 biegu podczas przyspieszania i wczoraj podczas trasy z Zielonej góry do Poznania po 30km auto straciło moc jak by odłączyło turbo. Jechałem tak do poznania na wyswietlaczu nie pojawił się żaden błąd. W po 2-3 godzinach postoju wracałem do zg i auto działało już normalnie mioało moc , ale szarpanie na 2i 3 biegu nadal występowało proszę o pomoc.
Dodam ,ze auto jest po wymianie rozrządu oleju filtrów mpaliwa i oleju oraz oleju silnikowego jeżeli to ma jakiś związek.
Aha i w zakresie 1300- 1600 obrotów auto całe drga podczas przyspieszania i wydaje mi się ,że jest jakieś słabe jak na 115KM
Witam
Pomocy…Moje autko to vw Passat 1.9 tdi 130 km.2003r.Problem jest taki że błędów na vag brak a kontrolki to migająca od swiec żarowych,komunikat engine workshop i teraz jeszcze ASR…Zauważyłem że po osiągnięciu 300- obrotów odcina…Trochę nieskładnie napisałem ale będę wdzięczny za pomoc…
Niech Ci ktoś sprawdzi czy pompa podciśnienia podaje prawidłowe ciśnienie paliwa. No i czy wtryskiwacze są OK.
Migająca lampka świec – sprawdź DOKŁADNIE czy działają WSZYSTKIE żarówki świateł STOP. Jeśli dodatkowo zapalenia kontrolek ESP i ABS jest związane z naciśnięciem lub puszczeniem pedału hamulca, to tym bardzie problem leży w żarówkach lub włączniku stopu przy pedale. Utrata mocy przy 3000rpm, czyli popularny notlauf, to najczęściej zapieczone kierownice turbo lub uszkodzony zawór N75.
Światła stopu ok.resztę będę sprawdzał…Wtryski przemierzone vag.ciśnienie ok…
w każdej lampie są cztery żarówki dwu włóknowe 21W/5W, cztery są wykorzystywane do świateł poztojowych/mijania, dwie do stopu. Wystarczy, że coś kiepsko łączy lub nie działa w obwodzie świateł stop i zaczyna mrugać lampka świeć żarowych. Zresztą błędy są zapisywane w sterowniku, chyba że ktoś wcześniej (najczęściej handlarz) „naprawił samochód” wycinając z softu tablicę z kodami błędów…
Wina na 100%nie leży w czujniku stopu…Odcina mi obroty po uzyskaniu 3000 więc problem leży gdzie indziej,zdiagnozuje i opiszę co było problemem.
Koszty takiego zaworu?
120zł, ale nim zaczniesz wymieniać w ciemno, zobacz czy po zgaszeniu auta sztanga turbo idzie w dół o ponad 1cm.
Bardzo dziękuję ze mnie Pan nie „olał”i próbuje mi pomóc…Jutro zrobią mi diagnozę i dam znać,jeszcze raz dziękuję i oby to nie było poważnego…
Witam.
Mam taki problem że wywala mi check od zaworu egr,doszedlem do tego że w wężyku nie zawsze jest podciśnienie i nie wiem od czego może być jego brak.Wezyki posprawdzalem wydają się szczelne,auto nie traci na mocy nawet jak jest wypięty wężyk od egr i zaślepiony.
Przypadek to vw passat b5 1.9 tdi 130 km 4 motion.
Jeśli samochód chodzi bodajże powyżej 2 minut na wolnych obrotach, to EGR jest zamykany, ale wystarczy dotknąć pedał gazu i znowu zostanie otworzony. Zrób logi Basic Setting kanał 3 tak jak jest we wpisie i będziesz widział, czy EGR jest prawidłowo wysterowywany czy nie. Sam układ jest prosty: podciśnienie do N18 i stamtąd do EGR.
Witam Panie Wojtku.
Tego nie sprawdzałem bo nie wiedziałem o takim działniu,czyli sam zawòr n18 może być całkiem sprawny?.Jak tylko będę mógł się podłączyć to to zrobię bo nie znam nikogo mądrego kto to może zrobić. Dzięki za odpowiedź,pozdrawiam.