Jak wlać więcej paliwa do Passata B5FL, czyli tankowanie z odpowietrzaniem

Skąd wziął się pomysł na tankowanie z odpowietrzaniem? Codziennie pokonuję samochodem minimum 50km, średnio wychodzi ok. 1500 km miesięcznie. Mimo, że spalanie jest na całkiem niezłym poziomie – poniżej 6 litrów/100km, a pojemność zbiornika wynosi 62 litry to i tak muszę tankować auto 2 razy w miesiącu. Z uwagi na oszczędność czasu tankuję zawsze do pełna. Ostatnio zacząłem więc myśleć, jak rozciągnąć czas między tankowaniami:

  1. jeździć mniej – nie zawsze da się zrobić;
  2. jeździć oszczędniej – to już prostsze w realizacji;
  3. tankować samochód do pełna + do kanistra – niepraktyczne;
  4. wlewać więcej paliwa do baku niż przewiduje producent auta – hmmm… tylko jak?

Stosując drugi i czwarty sposób można zwiększyć czas między tankowaniami nawet o tydzień i poza oszczędnością czasu kilka złotych zostanie również w kieszeni.

UWAGA!!! Opisana porada jest bezpieczna tylko w przypadku tankowania oleju napędowego i została przetestowana tylko i wyłącznie w samochodzie VW Passat model 3BG ze 130 konnym silnikiem Diesla!!!

Punkty 1 2 i 3 są oczywiste i nie wymagają komentarza. Więcej informacji o oszczędnym stylu jazdy można znaleźć w internecie pod hasłem ecodriving. Punkt 4 to tankowanie z odpowietrzeniem zbiornika paliwa, dzięki czemu można zatankować nawet do 5 litrów oleju napędowego więcej.

Rura wlewu paliwa jest umieszczona z boku baku, więc podczas tankowania między górną ścianką a paliwem tworzy się poduszka powietrzna. Korek podczas wkręcania, pcha dźwignię, która otwiera zawór i odpowietrza zbiornik. Można więc zastosować drobną sztuczkę usuwając powietrze jeszcze podczas tankowania auta. Zdjęcie przedstawia odpowietrznik – małą dźwignię znajdującą się po lewej stronie wlewu:

Podczas tankowania, po odbiciu pistoletu, wystarczy go wysunąć, wcisnąć nim odpowietrznik (będzie słychać syk powietrza) i wlewać powoli paliwo, aż jego poziom będzie widoczny. Tym sposobem samochód jest zatankowany po korek ;).

Producent określił pojemność zbiornika na 62 litry. Mój rekord to wlanie 64 litrów, przy czym trochę paliwa było jeszcze w baku.
Próbowałeś tankować z odpowietrzaniem?

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

10 odpowiedzi na „Jak wlać więcej paliwa do Passata B5FL, czyli tankowanie z odpowietrzaniem

  1. killer ool mówi:

    Alhambra 2001 AUY 116KM max tankowanie 85litrów rezerwa świeciła od30km.. więc w baku trochę jeszcze było ;-). Na tak zatankowanym aucie przy prędkościach powyżej160km/h (autostrada za granica) przelatuje jakieś1000-1200km zależy od pogody. Pozdro.

  2. szpec mówi:

    75litrów

  3. gregory mówi:

    ja w passata b5 1,9tdi wlałem najwięcej 69l ropy. Dodam jeszcze, że warto podnieść samochód na lewarku. A na stację dojechał sam 🙂

  4. norba mówi:

    do a4 B6 ustawowo 70l wlałem 76l a wskazówka była z pół centymetra nad zerem, po przejechaniu ok 400 km zaczęła spadać w dół

  5. Bartek mówi:

    Passat B4 ’96 TDi 110KM AFN- 70l, po odpowietrzeniu wchodzi grubo ponad 100l.

  6. Galas mówi:

    Passat B4 TDI 90km 1z, mam zbiornik 100 litrów, z odpowietrzeniem wlewam 110-112 litrów, wskazówka rusza sie po około 400 kilometrach, a na pełnym zbiorniku robię 1900-2000 kilometrów, wiec tankuje raz w miesiącu 🙂

    • Zdziwiony mówi:

      Tak to wożą paliwo z Białorusi na handel, a Ty po jakiego wozisz ze sobą dodatkowe obciążenie, czyżby miał nastąpić koniec świata i robisz zapasy

  7. Paweł mówi:

    Ibiza 6L z 1.9 tdi 130 konnym (BLT), oficjalnie 45L, a ja regularnie leję 52-55L pod koreczek 😀 na baku spokojnie 800 km robię, chociaż nigdy spalanie nie spadło mi poniżej 6L/100km

  8. Bartas mówi:

    Mi weszlo przed chwila 66l w b5 variant 98r 90km

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *