Passat i żarówki H7 w reflektorze soczewkowym
Mojego Passata 3BG kupiłem pod koniec kwietnia i do początku listopada 3 razy wymieniałem w nim żarówki H7 świateł mijania. Szczególnie utkwiła mi w pamięci pierwsza wymiana w prawym reflektorze, która kosztowała sporo nerwów.
Trwałość żarówek H7 w Passacie
Pierwsze żarówki kupiłem za niewielkie pieniądze w Castoramie, gdy się przepaliły po dwóch miesiącach w odstępie tygodnia czy dwóch, kupiłem jakieś lepsze (bo 3x droższe) w sklepie motoryzacyjnym, ale po mniej więcej dwóch miesiącach znowu musiałem je wymienić. Myślałem, że może coś nie tak z instalacją elektryczną – ale napięcie na żarówce wynosiło ok. 13,2V przy odpalonym silniku, więc wszystko OK.
Trochę poszperałem i producenci gwarantują utrzymanie parametrów żarówki przez ok. 250-300h. To, że się szybko przepala, jest z pewnością zasługą drgań włókna (silnik diesla) oraz niewielką przestrzenią zamkniętą soczewką, co przekłada się na wysokie temperatury.
Reflektory H7 i zestaw HID
Po 3 spalonym komplecie kupiłem zestaw HID, czyli przetwornice i żarniki ksenonowe o barwie 5000K.
Często jeżdżę po zmroku i brakuje mi słów na źle wyregulowane i oślepiające reflektory aut jadących z naprzeciwka, zrobiłem więc przed zakupem mały rekonesans, jak to wygląda w Passacie. Szkło (a właściwie plastik) reflektora jest gładki, więc nie rozszczepia światła, a soczewka jest odpowiedzialna za jego odpowiednie skupienie, co dało mi nadzieję, że nie będę jednym z oślepiających idiotów na drodze.
Po zamontowaniu, co wyszło nawet zgrabnie, okazało się, że zamiast odleglejszych stacji radiowych słychać szum (tylko radia Maryja nie jest w stanie nic zakłócić), a z lamp wydobywa się teraz białe światło trącące luksusem. Jazda próbna i… sowy nie spadają z drzew, nikt z naprzeciwka nie mruga długimi, z przodu auta w końcu coś widać, na drzwiach garażu odcięcie światła i cienia identyczne jak w przypadku żarówek. W teorii przetwornice pobierają 35W zamiast 55W w przypadku żarówki, więc bilans energetyczny jest korzystniejszy. Przymierzałem się do montażu spryskiwaczy i samopoziomowania, ale zabrakło czasu i chęci. Po prawie 2,5 roku jedna z przetwornic uległa uszkodzeniu i całość zdemontowałem.
Żarówki H7 podejście drugie
W międzyczasie wypolerowałem klosze reflektorów, efekty i opis można znaleźć tutaj: Jak wypolerować przednie reflektory w Passacie. Postanowiłem więc wrócić do żarówek, co pozwoli być w zgodzie z homologacją reflektorów. Miałem też nadzieję, że brak matowych kloszy polepszy widoczność.
Kupiłem na próbę zwykłe H7 firmy Osram za 18zł/sztuka w pobliskim sklepie motoryzacyjnym.
Teraz słabsze stacje radiowe grają czysto, ale z lamp wydobywa się powszechne, żółte światło. Jednym słowem downgrade, ale wszystko zgodne z prawem. Napiszę jaki czas i ile przejechanych kilometrów wytrzymały.
A jak u Ciebie z trwałością żarówek H7 w światłach mijania?
Witam.
Kupiłem żarówki Philips 12972LL w lipcu dwa lata temu.
Podobno takie dawane były na pierwszy montaż.
Jak na razie sprawują się dobrze.
Cena ok. 45zł para.
Dzięki za info. Napisz jeszcze, ile km przejechałeś od tego czasu – będzie bardziej miarodajne.
Około 20tys. w większości po mieście i dziurawych drogach.
Dodam, że przy światłach drogowych mam takie same żarówki (chyba jeszcze oryginalne) żarniki są tak jakby „spuchnięte”, ale świecą tylko minimalnie słabiej.
Zauważyłem to przypadkowo.
Gdy przepaliła mi się jedna żarówka mijania nie pamiętam jakiej marki to przełożyłem obydwie ze świateł drogowych, a kiedy kupiłem nowe Philipsa to wtedy mogłem zobaczyć różnicę w jasności świecenia.
Także w drogowych i mijania mam dokładnie takie same tylko stare słabiej świecą i świecą sobie dalej w drogowych.
ja tak samo jak Arek kupilem Philipsiaki i mam je od 1,5 roku w soczewce w MK IV i narazie spokoj. kilometrow to gdzies z jakies 30 tys.
Od czasu jak kupiłem B6 mija rok i jakieś 10K km dołożone do licznika. Jak na ten czas wymieniałem tylko jedną żarówkę z tyłu. Trudno stwierdzić jak dawno temu poprzedni właściciel wymieniał żarówki.
Passat TDi 2003. Najtansze zarowki za 14zl/kpl wytrzymywaly srednio 1rok.
Passat 1.8T 2004, zarowki te same i wytrzymuja ponad 2 lata 😉
Jednak teraz zastanawiam sie nad HIDami 😉
Witam, zastanawia mnie dlaczego piszesz o zle grajacym radiu na hidach i o lepiej dzialajacym radiu na zwyklych zarowkach ?? Nie rozumiem o co chodzi 😉
O to chodzie, ze HIDy powoduja bardzo duze zaklocenia w instalacji elektrycznej auta i najczescie objawia sie to zaklocaniem radia FM i CB. W skrajnych przypadkach dochodzi do wywalenia bledu pompy ABS i ECU – ale to w innych autach.
Zapomnialem dodac, ze w listopadzie 2014 zalozylem HIDy Vertexa i niestety sieja zaklocenia po radiu. Swieca lepiej niz zwykle zarowki i na szczescie w wiekszosci sytuacji slucham plyt CD mo3 a nie radia, wiec az tak bardzo to mnie nie wkurza.
Witam,
Również jeżdżę AVF-em. Ponad dwa lata temu zamontowałem u siebie zestaw HID za ok. 400zł komplet (w 2012) Całość przejechała +- 50tys. km, jak do tej padł tylko jeden palnik..i to całkiem niedawno. Po radiu nic nie sieje, dodatkowo mam w aucie emulator zmieniarki ale na nim również nie słychać jakichkolwiek zakłóceń. Zestawy montowaliśmy razem z moim znajomym, równolegle w jego Accordzie 7 gen. U niego również spisuje się bezproblemowo. Jeśli ktoś potrzebuje, dam namiar na sprzedawcę.