Wymiana pompy tandemowej – podciśnienia i paliwa

Pompa podciśnienia i paliwa BoschDemontaż w Passacie pompy tandemowej, zwanej też pompą vacuum nie jest trudny, na cały zabieg trzeba poświęcić około dwóch godzin. Potrzebne będą podstawowe narzędzia, typu klucze płaskie, nasadowe, imbusowe, szczypce czy wkrętaki. Przydatna będzie również pompa próżniowa do odpowietrzenia układu paliwowego lub duża strzykawka (100ml). Należy również zaopatrzyć się w nową uszczelkę do pompy. Poniższy opis dotyczy silnika 1.9 TDI PD o oznaczeniu AVF, który jest umieszczony wzdłuż samochodu, ale prace będą przebiegały podobnie w innych silnikach z pompowtryskiwaczami.

Przygotowania do demontażu pompy

Prace rozpocząłem od zdemontowania osłony silnika. Pod 3 zaślepkami znajdują się 3 nakrętki z podkładkami, które wykręciłem za pomocą nasadowego klucza 10.

Osłona na silniku TDIPo zdjęciu osłony, wyjąłem gąbkę znajdującą się dookoła głowicy. Pompa vacuum jest zasłonięta przez plastikową rurę dolotową, którą również należy zdemontować. Na początek wyjąłem dwa zabezpieczenia – jeden z EGR, drugi z rury znajdującej się w okolicach filtra oleju. Tam też do wykręcenia jest jeszcze jedna śruba (klucz 10), która mocuje rurę do uchwytu. Z zaworu EGR można też odpiąć przewód podciśnienia. Z czujnika ciśnienia doładowania koniecznie musimy odłączyć wtyczkę i wypiąć przewody paliwowe.

Silnik TDI po zdjęciu osłonyTeraz można delikatnie zdemontować rurę dolotową. Przed jej całkowitym wyciągnięciem trzeba wykręcić zawór N18 i otworzyć zapinki trzymające rurki instalacji podciśnienia:

Demontaż plastikowej rury dolotowejTeraz jest już całkiem niezły dostęp do pompy, która jest przykręcona do głowicy.

Wyjęcie pompy tandemowej z Passata

Przed wykręceniem śrub mocujących pompę, zdjąłem z niej wąż paliwowy zasilający. Za pomocą szczypiec zsunąłem opaskę i przy pomocy płaskiego klucza 7 zepchnąłem wąż z króćca. Na wężu od podciśnienia założona jest jednorazowa opaska zaciskowa – otworzyłem ją przez wsadzenie i przekręcenie płaskiego wkrętaka w zagięciu.

Odsłonięta pompa tandemowa w PassacieTeraz pozostały do wykręcenia cztery śruby mocujące – dwie górne na klucz imbusowy 6, do których jest bardzo łatwy dostęp, oraz dwie dolne na klucz imbusowy 5. Jedna z nich znajduje się pod metalowym kolankiem układu chłodzenia. Ja wsadziłem w tą śrubę dłuższą część imbusowego klucza kątowego, a na krótszą założyłem klucz nasadowy z grzechotką, równolegle do pompy. Dzięki temu dosyć łatwo udało mi się ją wykręcić.

Następny krok to odsunięcie pompy od głowicy (poleci trochę paliwa) i uniesienie jej delikatnie do góry. Na dolnym króćcu znajduje się wąż powrotu z czujnikiem temperatury paliwa G81. Tu też trzeba zsunąć opaskę samozaciskową i za pomocą płaskiego klucza 7 zepchnąć wąż.

Miejsce mocowania pompy podciśnienia

Odsłonięte miejsce mocowania głowicy należy dokładnie oczyścić za pomocą szmatki. Moja stara, zdemontowana pompa została wyprodukowana przez firmę LUK, a jej oznaczenie to 038 145 209 A.

Pompa tandemowa LUK starego typu

Do tej pompy pasuje zestaw dwóch gumowych uszczelek o  numerach 038 109 293 i 038 109 293 A.

Pompa podciśnienia LUK

Montaż pompy tandemowej w silnikach 1.9TDI PD

Zamocowanie vacuum pompy jest czynnością odwrotną do demontażu. Ja zakładałem nowszy model pompy firmy BOSCH o oznaczeniu 038 145 209 Q z 2010 roku.

Pompa podciśnienia i paliwa BoschTa pompa posiada wkręcany króciec podciśnienia, który nie obluzowuje się, jak to ma miejsce w pompach LUK.

Króciec podciśnienia w pompie BoschPosiada ona też inną uszczelkę – jest to duża, wyprofilowana blaszka, oznaczona numerem 038 145 215.

Uszczelka 038145215Uszczelka powinna być oczywiście nowa, szczególnie ta blaszana.

Pierwsza czynność jaką wykonałem, to założenie węża powrotu paliwa i nasunięcie opaski. Następnie założyłem pompę. Wcześniej ustawiłem wałek w takim samym położeniu jak w starej. Dzięki temu całość ładnie przylegała do głowicy. Wkręciłem delikatnie wszystkie śruby, uważając szczególnie by te mniejsze nie spadły na dolną osłonę silnika. Po ich dokręceniu założyłem wąż paliwa i podciśnienia, na ten ostatni zamocowałem nową opaskę ze śrubą.

Zamontowana nowa pompa tandemowaNa koniec pozostało założyć rurę dolotową, przykręcić do niej zawór N18, zamocować rurki podciśnienia itp.

Pierwsze uruchomienie

Przed uruchomieniem silnika polecam odpowietrzyć układ paliwowy. Jeśli nie posiadamy specjalnej pompki próżniowej, można posłużyć się dużą strzykawką 100ml – do kupienia w aptece za 4zł. Na początek można trzy razy włączyć i wyłączyć zapłon, by pompa w baku zrobiła wstępne ciśnienie. Następnie ściągamy wąż powrotny z zaworka na filtrze paliwa, zakładamy na pompkę i robimy próżnię do momentu aż olej napędowy zacznie napływać do pojemnika. Jeśli robimy to strzykawką, to zakładamy ją na wężyk, odciągamy tłok, zaciskamy wąż, ściągamy strzykawkę, wciskamy jej tłok, zakładamy na wąż, zaciągamy tłok i powtarzamy te czynności aż pojawi się paliwo.

Jeśli nie odpowietrzymy układu w powyższy sposób, to czeka nas kręcenie rozrusznikiem. Najczęściej jest to 6 do 8 razy po 10 sekund, nim silnik zaskoczy.

Warto zrobić kilka kilometrów jazdy próbnej i sprawdzić, czy pompa nie cieknie, a podciśnienie prawidłowo wspomaga hamulce i steruje turbosprężarką.

Dla zainteresowanych polecam krótki film o pompie tandemowej stosowanej w silnikach diesla z pompowtryskiwaczami grupy VAG.

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

266 odpowiedzi na „Wymiana pompy tandemowej – podciśnienia i paliwa

  1. Lukasz mówi:

    Powinno sie juz wyswietlac. http://1drv.ms/1Ixjg1k

  2. maciejko mówi:

    Witam, miałem podobny problem w grudniu 2013 (wpis na górze z 13 grudnia). Zaczęło się od podszarpywania, potem zgasł podczas jazdy. Myślałem że zapchał się filtr. Zmieniłem filtr,zalałem ropą. Zapalił, pochodził ok 10 min, aż nie spalił paliwa z filtra i zgasł. Kręciłem rozrusznikiem kilka razy i nic. po wyjęciu trójnika szampan. Ponieważ sytuacja powtarzała się za każdym razem, zmieniłem trójnik. spod nieoryginalnego za to wyciekała ropa. kupiłem oryginalny filtr, trójnik w Aso za 220zł i to samo. Żeby skrócić: unieruchomiony samochód oddałem do Aso. powiedzieli że pompki są do wymiany!!! Dałem do regeneracji w Bosch-u , i nic tylko spalanie spadło do 03-04l/h. silnik chodził nierówno. wymieniłem pompę paliwa Vacum, pompę paliwa w baku, kupiłem inny silnik w lepszym stanie, zmieniłem zawór EGR i elektrozawór EGR-u, Podmieniłem czujnik temperatury cieczy, paliwa, przepływomierz. i nadal nierówno chodzi na jałowym biegu, spaliny są bardzo gryzące a na wysokich obrotach i biegach kopci bardzo na czarno. Odpala raczej dobrze, choć jak jest wilgotno to dwie sek dłużej. Podejrzewam , że może coś zakłócać sterownik lub elektrykę? Jakbyś rozwiązał swój problem to daj znać, może u mnie jest podobnie

    • Andi mówi:

      Kolego sprawdź czy masz szczelny układ dowodowy z tego co piszesz dawkuje paliwo lecz go nie spała stąd ten dym na wyższych obrotach. Intercooler ,zmienna geometria w turbo, przewody dolotowe te grube lub egr

  3. Szymon mówi:

    Witam!

    Ja mam troszeczke inny problem natury technicznej. Mam Sharana z silnikiem ASZ 130KM z 2003r. jest w nim zamontowana tandempompa z literką E chociaż wg ETKI powinna być Q, w każdym razie pompka cieknie, naczytałem się już trochę na ten temat i wiem, że zakup kompletu uszczelek nie ma większego sensu i lepiej ją zamienić na nowszy model. Po mału się do tego zabiegu przygotowuję ale nurtuję mnie jedna rzecz i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi – (Chyba tylko) w Sharanach na króciec podcisnienia jest zakładana końcówka, chyba coś w rodzaju szybkozłączki i nie mam pojęcia jak się za to zabrać, nie próbowałem jeszcze nic zrobić bo nie chce tego elementu uszkodzić ale może ktoś się z tym spotkał i wie czy to się po prostu ściąga? czy może trzeba coś przekręcić? Z góry dzięki za informacje.

    Link do zdjęcia silnika z sharana z taką końcówką na pompie
    http://www.piesedindezmembrari.ro/imagini/12358121-24499346-95396451.jpg

  4. michal mówi:

    Witam mam pytanie czy pompa vacum z silnika 2.0 tdi o oznaczeniu BKD podejdzie do 1.9 tdi AVF 2005r
    Pozdrawiam.

  5. Witam wszystkich. Mam vw t5 2.5 tdi. Za mocno przykrecona pompa popękała. Kupiłem nową Luka ( oryginał) z oznaczeniem kończącym się na 09j. Mechanik twierdzi ze króciec wystający z niej jest 1 mm za dlugi. Serwis vw mówi ze to oni wiedzą lepiej. Czy w tych pompach były różne długości kròćcò
    w?

  6. rafal mówi:

    Witam wszystkich posiadam audi a4 b6 1,9tdi z 2003r. AWX po ostatniej wymianie filtrów ,oraz oleju i przejechaniu 600 km auto na biegu jałowym wchodzi na obroty do 3800obr/min i dalej nie idzie , podczas jazdy i wdepnięciu gazu do podłogi szarpie jakby brakowało paliwa. Po podłączeniu komputera brak błedów. Tylko pokazuje ze na zwiekszona dawke spalania do 9,3.W warsztacie stwierdzili ze pompka w zbiorniku do wymiany ale auto pali normalnie nawet przy -20,a podczas pracy pokazuje 0,8 bara

    • Radi895 mówi:

      Sprawdź pompę tandemowa. Miałem podobne objawy u siebie. Po wymianie pompy vaccum autko śmiga aż miło. Silnik dostawał za mała dawkę paliwa, spowodowane to było zużyciem właśnie tej pompy. Komputer nie wykazywał żadnych błędów a nie dało się jeździć.

  7. A3 ASZ mówi:

    Witam . Jak wielu z was mam problem z odpalaniem samochodu po nocnym postoju. Autko to Audi a3 2001 ASZ, nie dawno został wymieniony filtr paliwa,czujnik temp, błędów nie ma,kąty wtrysków dobre. Dodam że zazwyczaj parkuje na równej powierzchni , ostatnio wszystkie miejsca parkingowe były zajęte więc zaparkowałem pod górką i samochód z rana odpalił od strzała co może być przyczyną ? Pozdrawiam

    • Andi mówi:

      Zaworek kierunkowy paliwa jest na filtrze nieszczelnosc na pompie tandemowej sprawdź czy pod pompą nie jest mokro czy paliwo się nie sączy dokładnie sprawdź bo to może być bardzo delikatny wyciek bądź gumki na pompowtryskiwaczach

  8. Darko mówi:

    Witam. Posiadam Sharana z 2003r. z silnikiem 1.9 tdi 130km ASZ. Problem jaki się pojawił dziś to problemy przy ponownym rozruchu. Auto rozgrzane gaszę i za chwilę chcąc odpalić nie łapie od razu, musi zakręcić ze 2 -3 razy i tak jakby chciał a nie może załapać. Do tego zapala się kontrolka żółtego trójkąta jak już odpali przy takim szarpaniu ( ta sama jak auto rusza na śliskim ). Wcześniej zaobserwowałem że auto dopiero przy 2 tyś obrotów ma jakąś moc. Od spodu jest strasznie mułowate. Hamulce też są słabe, wystarczy nacisnąć 2 razy na hamulce i pedał jest twardy a hamulec koszmarnie słaby. Ogólnie rozruch auta jak na nowy akumulator jest dość słaby. Prosił bym o podpowiedź w czym tkwi problem. Z góry dziękuję. Pozdrawiam

    • Wojtek mówi:

      Słabe hamulce i brak mocy od dołu to za niskie podciśnienie – pewnie gdzieś jest nieszczelność. Co do odpalania, samochód zapisuje błąd układy wtryskowego, odczytaj go komputerem.

  9. Darko mówi:

    Jutro będę działał z autem. Dam znać co się dzieje lub działo jeśli się uda szybko naprawić.

  10. Darko mówi:

    A więc pokazał się błąd czujnik obrotów wału korbowego. Podciśnienia sprawdzone i z tym jest ok. Wczoraj znów ten błąd wyskoczył. Przejechałem autem 40km i zgasiłem. po ponownej próbie zapłonu problem z odpalaniem znów się ponowił, tak jakby na rozgrzanym silniku ten czujnik wariował. Auto chwilę ostygło i odpalił bez problemu. Czujnik do wymiany ?

  11. Darko mówi:

    W którym miejscu się ten czujnik znajduje? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat.

    • Wojtek mówi:

      Upewnij się, że to na pewno czujnik wału, a nie wałka. Ten na wale znajduje się od strony skrzyni biegów, czyli jest trochę rozbierania. Podczas demontażu starego, wał musi być tak ustawiony, żeby zgrały się znaki na czujniku, wtedy go demontujesz i zakładasz nowy też z pokrywającymi się znakami.

      • Piotr mówi:

        Witam. Mam taki problem w passacie z silnikiem avb,że zimny odpala,ale ma takie delikatne zająknięcie,natomiast ciepły nie chce odpalić. najczęściej pojawiają się błędy17678 – Zawor pompowtrysk. cyl.4 -N243 -przekr. czas zalaczania
        17675 – Zawor pompowtrysk. cyl.3 -N242 -przekr. czas zalaczania
        Czasem też błędy pozosta łych pompowtrysków.
        Ciśnienie na pompie tandemowej na wolnych obrotach 2,-2-5 bara. Natomiast przy około 1500 obrotów wskazówka na wskażniku tak skacze,że ciężko jest cokolwiek odczytać. na wysokich obrotach jest ok. Pompa tandemowa jest uszkodzona,czy moze być jeszcze inna przyczyna?

  12. Marcin mówi:

    Witam, spotkał się ktoś z problemem drgania silnika po rozgrzaniu na biegu jałowym? Silnik 1.9 tdi 100km. Niepokoi mnie ciśnienie paliwa mierzone na pompie tandem które na biegu jałowym wynosi ok 6 barów

  13. Daniel mówi:

    Witam, potrzebuje nazwy adaptera do miernika podciśnienia, podłączanego bezpośrednio do pompy vacum, bo w zakupionym (http://allegro.pl/miernik-tester-cisnienia-podcisnienia-wakuometr-i5995632047.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Dom+i+Ogr%C3%B3d-5_Narz%C4%99dzia-1536_Pozosta%C5%82e-269) nie ma odpowiedniego. Jeden z adapterów jest jakby minimalnie za duży i nie jak nie da się wkręcić.

  14. Tom89 mówi:

    Mam pytanie czy przez pompę tandem przepływa płyn chłodniczy i olej, czy mogą się mieszać

  15. yamczarek mówi:

    Wlasnie jestem po wymianie LUK z litera A na Bosch M wszystko pasuje jak trzeba nie leje i hamuje dobrze jednak kiedy stanelem na pasach sprawdzilem spalanie i pokazywalo 40l na 100 potem tez inne wariacje co mozecie o tym powiedziec,jakies pomysly?

  16. Młody88080 mówi:

    a u mnie problem wygląda tak: Wracałem z niemiec do PL i w korku jak pojeżdżałem po 2 metry do przodu 2 razy szarpnęło mi autem , od tego momentu auto nie miało mocy, tak jak by tryb awaryjny się załączył, przyjechałem tak 780 km do domu. Chciałem też wymienić wtrsyki i zakupiłem do mojego silnika ( Passat 1.9 TDI AWX ) pompowtryski z ARLa z końcówką 073 AL po zamontowaniu ich auto wypluło na hamowni 66 koni i jakieś błędy na cylindrach, czy jest możliwe że pompa tandemowa padła ? auto na moich seryjnych wtryskach też nie chodzi tak jak dotychczas

  17. Krzysztof mówi:

    Witam
    A ja mam taki problem.
    W tamtym roku wymieniałem uszczelkę pod głowicą ( silnik AJM ) , przy okazji sprawdzono PD i jeden nadawał się do wymiany/regeneracji, drugi do czyszczenia a 2 pozostałe były OK. Tak też zostało zrobione. Niestety od tego czasu przy obrotach w granicach 1900 – 2100 telepie samochodem , przy wyższych biegach, przy szybszym wciskaniu gazu.
    Dodam że w między czasie zrobiłem też turbinkę . Wszyscy stawiają na dwumasę , bo fakt , przy ruszaniu tez podskakuje.
    Natomiast ja się już naczytałem i owszem, dwumasa swoją drogą, ale boję się że jednak to nie to.
    Parametry PD są OK, w ogóle nie ma błędów, a wszystkie parametry są w normie ( sprawdzanie zarówno przez mojego mechanika, osoby które kiedyś pracowały w ASO, jak i przez tuningowców )
    No nic, może wymienię dwumasę i akurat może faktycznie to jest to.
    Na forach aż huczy od tego problemu, dziwne że nikt dokładnie nie przyglądnie się temu tematowi.

    • Wojtek mówi:

      Szarpanie w tym zakresie obrotów to popularny problem, tam jest górka momentu obrotowego. Przyczyną może być zarówno koło dwumasowe, jak i turbo, w którym przy tych obrotach zaczynają być przymykane łopatki.

      • Krzysztof mówi:

        Tak, wiem że to popularny problem, dlatego dziwię się że nie jest to temat rozwiązany. U niektórych nie pomaga wymiana koła dwumasowego, turbo, EGR , PD itd .. a nawet schodzi się do wymiany poduszek ( silnika czy skrzyni ) albo przegubów wew.
        Wiele osób już na tyle włożyło kasy, a problem nadal trwa, że machają ręką.
        Ja dzisiaj jednak zdecydowałem się na wymianę koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem i pomogło. Owszem, lekkie drgania są, ale na tyle nie wyczuwalne że nie ma co się przejmować, tym bardziej że nie jest to samochód nowy, a ma tylko ….. 🙂 prawie 400 tyś. Myślę, że i tak długo wytrzymało.

  18. gregor mówi:

    Pytanko czy pompa Bosch jest dużo większa? mam grzałki golf 4 asz 130km z grzałkami i doszły mnie słuchy że Bosch mi się nie zmieści.
    Prośba: proszę o podanie wymiarów LUKa i BOSCHa,
    czy któreś pompki BOSCH były mniejsze czy wszystko gabarytowo to samo?

    • Wojtek mówi:

      Bosch się zmieści, ale trzeba będzie się pogimnastykować przy osadzaniu pompy. Tam jest dobry dostęp, bo silnik jest umieszczony poprzecznie, najwyżej zdemontujesz podgrzewacz.

  19. Adrian mówi:

    Witam, ja mam pytanko z innej beczki, a dokladnie mam ulamany uchwyt ten calkiem nadole gdzie jest kiepski dostep i chcialem sie zapytac czy da sie to pospawac?

  20. Piotr mówi:

    Witam. Podziele sie moja metoda naprawy tej pompy. Otoz po 2 wymianach pompy na uzywane, problem obluzowanego krucca zawsze wracal. Nie chcialem wydawac kasy na nowa pompe a z racji braku akrat wersji poprawionej, skleilem kruciec poxilina. Przed sklejeniem nalezy udezyc lekko mocowanie krucca aby je lekko splaszczyc tak by zlikwidowac luz. Potem wszystko dobrze odtluszczamy i lepimy to na poxiline- taki jakby pierscien jak na reklamie naprawy rury. Jak narazie rok i 50 kkm zrobione bez luzow i nieszczelnosci.

  21. Michael Scott mówi:

    Cześć. Od jakiegoś czasu w moim starym poczciwym pasku AJM z ’99r okolice silnika ponizej pompy tandemowej sa silnie „zapocone” olejem napędowym. Hamulce działają bez problemów, auto ma moc. Wąż wody poniżej pompy tandemowej na tyle na ile mogę go obejrzeć bez zdejmowania pompy jest spuchnięty na końcówce i powinien zostać wymieniony. Domyślam się, że czeka mnie wymiana pompy. Pod autem czasem pojawiają się plamki ropy (pojedyńcze krople, płyta pod silnikiem dosyć zawilgocona ropą). Aktualnie mam w aucie pompę LUK o nr 038 145 209 A. Rozumiem, ze najlepiej wymienić pompę na używkę Boscha czyli 038 145 209 Q lub 038 145 209 M.

    Dzis zauważyłem przy włączonym silniku, że niewielkie ilości paliwa ciekną spod zewnętrznego dekielka sekcji paliwowej pompy (widać mikroskopijne bąbelki na mokrej od ON obudowie pompy). Pytanie: czy uszczelka pod dekielek jest do kupienia?

    • Michael Scott mówi:

      odpowiem sobie sam, wykonalem wymiane na Boscha 038 145 209 M. Auto chodzi bez problemu i co wazne nic nie cieknie. Wymienilem rowniez wąż wody spuchniety od ON. Zapalil po 4 seriach krecenia rozrusznikiem po 6 sec.

  22. bk mówi:

    Proszę o pomoc, próbuję ustalić co to dokładnie za przewód gumowy, który położony jest pod pompą vacum (5 zdjęcie od góry), ten który po lewej stronie wchodzi od głowicy. Do czego służy ten przewód?
    pozdrawiam,
    bk

  23. lazo mówi:

    witam prosze o pomoc, mam wyciek na pompie „LUK” spod plastikowego dekielka, podobno nie da się kupic osobno uszczelki pod dekielek, tylko trzeba kupić cały zestaw naprawczy z uszczelkami do całej pompy, jest jakaś możliwość zlikwidowania wycieku samemu np. silikonem i uszczelka z tektury, czy taki sposób zda egzamin?

    • Wojtek mówi:

      Silikony nic nie dadzą na dłuższą metę. Wyciek trzeba usnąć szybko, bo zniszczy wąż płynu chłodniczego.

    • Michael Scott mówi:

      koszt uszczelek vs uzywana pompa boscha = zmien na uzywke, ktora pozbawiona jest wady fabrycznej. Szukaj pompy produkcji Bosch, aktualnie masz 038 145 209 A (czyli LUK), ostatnia literka im wyzsza tym nowszy rok jej produkcji. U mnie wstawilem 038 145 209 M, koszt 170 zl + wysylka. Pasuje rowniez 038 145 209 C. „M” oraz „C” sa dosyc tanie na rynku czesci uzywanych, wersja 038 145 209 Q bywa znacznie drozsza, choc funkcjonalnie to jest to samo, tylko rok produkcji swiezszy. Do tego wszystkiego potrzebujesz uszczelki metalowej do pompy oraz (jesli masz juz spuchniety) wąż wody 038 121 473. Ciekawoska, istnieje pompa LUK poprawiona (bez wady) o oznaczeniu 038 145 209 N. Koszty: pompa 170 zl, uszczelka elring – 22 zł do vacu, wąż wody ori – 75 zł. Pozdrawiam i jeszcze raz podziekowania dla wlasciciela bloga: dzieki Tobie usunalem ta upierdliwa ustarke w swoim passacie b5 tdi AJM.

  24. piotr mówi:

    Witam
    czy może Pań podać wymiary przewodów od pompy vacum i podciśnienia??

  25. dh mówi:

    Witam wymieniłem pompe tandemowa w AWXie z luka na Bosh nowa Q i dalej mam słabe cisnienie na wyjsciu na zaworki ?co jeszcze moze byc nie tak?

  26. AUDIo mówi:

    Witam. Wie ktoś gdzie w programie vag com można uruchomić pompę paliwową żeby nabiła ciśnienie w przewodach po wymianie vacum? Gdzieś czytałem że trzeba wejść w basic settings ale zapomniałem który konkretnie kanał a teraz znaleźć nie mogę.

  27. Mateusz mówi:

    Witam mam pytanie czy przy założeniu nowej pompy i nie odpowietrzeniu może sie zatrzeć ?

  28. Milosz mówi:

    Witam możne wy potwierdzicie mi diagnozę na 100%
    odpalam jadę wszystko ok! w połowie drogi do miasta czuję pod pedałem gazu ze nie ma mocy(nie kopcił)pod górkę musiałem mocno redukować,otworzyłem szybę i słyszałem dziwne dźwięki jak by się coś pod maską rozsypało metalowego,obroty delikatnie skakały,hamulce były ok,zjechałem na parking i auto zgasło i już nie odpaliło,puki jechał to jechał.AUDI A6 C5 1.9 TDI AWX 2001r Czy to będzie właśnie ta pompa?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *