Wymiana czujnika temperatury G62 w 1.9 TDI AVF

Zaobserwowałem kiedyś w moim Passacie dziwne zachowanie wskaźnika temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej. Objawiało się ono szybkim opadaniem wskazówki na 50ºC i po chwili powrotem na 90º – tak jakby coś nie łączyło. Dodatkowo czasem wskazówka zatrzymywała się na 75ºC mimo dłuższej jazdy, również pod obciążeniem (np. pod górę).

Diagnoza usterki – G62 czy termostat?

Nie byłem do końca pewny, co może być przyczyną takiego zachowania – termostat, czujnik temperatury czy może styki kostki. Czyszcząc kiedyś zawór EGR, skorzystałem z lepszego dostępu do czujnika i profilaktycznie przeczyściłem styki specjalnym preparatem Kontakt 60. Niestety nie pomogło. Podpiąłem komputer z programem VAG-COM i sprawdziłem występowanie błędów w silniku (01-Engine)- brak, wskaźniki (17-Instruments) – jeden błąd:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
        30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Czyli jednak czujnik temperatury. Poczytałem trochę fora i okazało się, że jest to częsta usterka, większość osób polecała zakup w ASO za ~90zł. Podobno na allegro jest cała masa chińskich podróbek. Ja kupiłem oryginalny z pewnego źródła za niecałe 30zł. Zainteresowanym mogę podać namiary. W ASO dokupiłem zapinkę, która okazała się inna niż ta w samochodzie. Zabezpieczenie które otrzymałem stosowane jest na pewno w Golfie Mk 3. Do zestawu niezbędny jest jeszcze oring, ja dobrałem sobie odpowiedni z zestawu typu „1000 oringów olejoodpornych„.

Właściwe zabezpieczenie czujnika znajduje się po lewej stronie na zdjęciu poniżej:

Zawleczkę kupiłem „na wszelki wypadek”, nie dość, że okazała się niewłaściwa, to jeszcze oryginalna bez problemu nadawała się do ponownego użycia.

Numer OE użytych części:
1. Czujnik temperatury G62 czarny078 919 501C
2. Zabezpieczenie – 032 121 142
3. Oring – 19 x 3,5mm – N 903 168 02 (do kupienia w sklepach moto po rozmiarze)

Czujnik czarny (078 919 501C) można stosować zamiennie z zielonym (059 919 501A).

Wymiana czujnika G62

W Passacie dostęp do czujnika temperatury jest nieco utrudniony. Znajduje się na króćcu, który jest przykręcony do silnika, zaraz pod pompą podciśnienia. Najkrótsza droga do niego – czyli między filtrem powietrza a zaworem EGR okazała się za wąska dla mojej ręki.
Zdemontowałem więc osłonę obudowy filtra powietrza by ułatwić sobie wymianę. Następnie stojąc z lewej strony przodu samochodu, wsadziłem rękę w głąb komory silnika w okolicy turbosprężarki i zgiąłem ją w łokciu, tak, że dłoń znalazła się pod zaworem EGR. Wystarczyło namacać wtyczkę czujnika i odpiąć ją (trzeba nacisnąć na wypust). Kolejny krok to wyjęcie zabezpieczenia – u mnie wysuwało się je w dół i dało się to zrobić palcami. Jeśli mamy możliwość podstawienia jakiegoś pojemnika na płyn G12 to polecam – zleci minimum litr.

Po wyjęciu starego czujnika okazało się, że oring został w gnieździe, dość skutecznie do niego przyklejony – nie obyło się bez małego wkrętaka. Oring był dość mocno spłaszczony w miejscu styku z czujnikiem i gniazdem. Bezwględnie trzeba zastosować nowy.

Tak wygląda stary czujnik wyjęty z samochodu – po dacie produkcji można sądzić, że został zamontowany w fabryce:

Zamontowanie nowego czujnika powinno odbyć się bez problemów – nakładamy oring, wkładamy go w gniazdo, najlepiej w takim położeniu jak poprzednio zamontowany był fabryczny. Nakładamy zapinkę – to bardzo ważny element – bez niego czujnik zostanie wypchnięty przez ciśnienie płynu. Na koniec nakładamy wtyczkę z przewodami.

Przy okazji widać, że uszczelka pokrywy zaworów puszcza olej i nadaje się do wymiany. Ważnym jest, by uzupełnić płyn G12 – trzeba to zrobić po rozgrzaniu silnika, kiedy otworzy się termostat – dopiero wtedy zobaczymy na zbiorniczku wyrównawczym ile naprawdę go ubyło.

Inne objawy uszkodzonego czujnika G62

Czujnik temperatury G62 to tak naprawdę 2 czujniki w jednym – dlatego czasem można spotkać się z zapisem G2/G62. Zbudowany jest on z dwóch termistorów, czyli elementów, które pod wpływem temperatury zmieniają rezystancję. Jeden obwód jest podłączony do sterownika silnika, drugi do wskaźników deski rozdzielczej. Uszkodzenie drugiego obwodu powoduje anomalie wskaźnika temperatury. Uszkodzenie pierwszego jest bardziej odczuwalne – sterownik otrzymuje nieprawidłowe wartości, co może powodować:
– zbyt długie grzanie świec żarowych;
– nierówną pracę silnika na biegu jałowym;
– zwięszoną dawkę paliwa, co przekłada się na większe spalanie.

Uszkodzony czujnik G2/G62 to bardzo popularny objaw, napisz jakie problemy występowały u Ciebie.

Otagowany , , , .Dodaj do zakładek permalink.

68 Responses to Wymiana czujnika temperatury G62 w 1.9 TDI AVF

  1. dywers mówi:

    Moj golf MK 4 ma te same objawy. Od jakiegos czasu zauwazylem za za dlugo rozgrzewaja sie swiece w moim SDi i ma czasami nie rowne obroty silnika. Po podpięciu komputera wyszedl wlaśnie błąd nr 1039. Na dniach muszę to wymienić.

    • Wojtek mówi:

      Pewnie w Golfie będzie znaczny bardziej lepszy dostęp niż w Passacie. Zobacz też czy styki wtyczki nie są zaśniedziałe.

      • dywers mówi:

        Dziś wymieniłem czujnik. Najlepiej to robić na ostudzonym silniku, żeby płyn był zimny. Poleciało ponad 1,7 litra płynu musiałem podłożyc mały pojemnik żeby ponownie wlać ten płyn do zbiorniczka. Powiem szczerze,że dostęp w golfie 4 do czujnika nie należy do komfortowych ale się udało. Po uruchomieniu silnika i podpięciu komputera wszystko jest ok. Ps.
        styki wtyczki były ok.

  2. max mówi:

    Hmm… ja zauważyłem, że od razu po zapaleniu kręci się wentylator chłodnicy, czy również powodem tego może być uszkodzony ten czujnik. Passat B5 Livt 2004r benzyna

    • Wojtek mówi:

      Nie wiem jak w benzynowy, ale w dieslu czujnik G2/G62 nie jest odpowiedzialny na wentylator napędzany elektrycznie. Napisz jeszcze który się kręci – ten elektryczny czy ten napędzany z paska z wisko.

  3. Damian mówi:

    No u mnie wskazania na liczniku a w kompie pod Vagiem były różne. Na desce 90 stopni nawet w wielkie mrozy szybko wskazówka rosła no a na kompie powiedzmy np 73,2 stopnie. Wymieniłem czujnik niby temp takie same na liczniku i pod Vagiem ale coś nie moge auta zagrzac do tych 90 stopni nawet po 35km nie roznie wskazówka do 90 stopni po wymianie czujnika. A czujnik ori w ASo 98 zł do octy 1,9 tdi AHF. Czy może termostat tez siadł czy co???:(

  4. roman mówi:

    w moim dieslu czujnik ten jest odpowiedzialny za wentylator (a3 99 110KM tdi). Po podłaczeniu nowego wiatrak sie nie zalacza i zalaczaja sie swiece zarowy. A wczesniej Vag wskazywal na zwarcie do masy tego czujnika

  5. szpaku mówi:

    Zauważyłem u siebie taki problem: A3 1.9 TDI PD ASZ
    Przy normalnej jeździe mam temperaturę płynu chłodzącego max 80st. Jak jade autostradą albo kręce go na obroty skoczy do 90st. Jak jadę z włączoną klimą po mieście to czasem potrafi spaść do 75st. Sprawdzałem przy 80 st górna rura chłodnicy gorąca dolna ciepła/letnia. Przy 90 st obie gorące. Do wymiany termostat czy czujnik?

    • szpaku mówi:

      PS. Sprawdzałem w vag-com przy 90st na wskazówce było 86… przy 80 na wskazówce w vagu 81. Po tescie zegarów widać ,że wskazówka jest lekko wychylona w prawo.

      • Szybki40 mówi:

        na vagu powinno wyjść czy to czujnik. Jeśli nie wychodzi to jest OK. Co do termostatu to gdy jest ciepło nie zauważysz tego czy jest uszkodzony. Nocą lub gdy będą zimniejsze dni i zauważysz, że samochód będzie dłużej łapał temperaturę to znaczy, że termostat do wymiany.

    • Wojtek mówi:

      Prawdopodobnie puszcza termostat (jest tam taka uszczelka gumowa). Koszt wymiany niewielki (sprawdzony Wahler od sprzedającego Danielloss z allegro). Teraz wymiana nie jest konieczna, ale we wrześniu (chłodniejsze dni) może się okazać, że silnik osiąga tylko 75-82*C.

  6. Patryk mówi:

    Witam.

    Mogę prosić o podanie pewnego źródła do zakupu czujnika?
    Chciałem napisać PW czy maila, ale nie znalazłem takiej opcji.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  7. Kuba Radomsko mówi:

    mam audi a4 b6 1.9 tdi obiawy sa takie ze po od paleniu auta obroty sa normalne po jakisc 2 minutach wskakuja na okolo 1200.po jakims czasie spadaja do 900…cykl ten powtaza sie w zaleznosci od „humoru” auta :) nie jest to regularne…czy to moze byc ten czujnik?

  8. rumun mówi:

    Jeżeli po odpaleniu zimnego silnika kreci się wentylator to przyczyną n 10000000% jest uszkodzony czujnik, który znajduje się w chłodnicy

  9. wozik mówi:

    Posiadam passata 2,5 TDI 163 KM, 2004 rok produkcji. Od kilku lat mam problem z odpalaniem samochodu gdy postoi z godzinkę, dwie lub jak jest ciepło… Trzeba długo kręcić i mocno dymi na czarno jak odpali. Jeździłem po wszystkich magikach i żaden z nich nie znalazł przyczyny, nigdy nie pokazał się żaden błąd. Od kilku dni zauważyłem że podczas jazdy temperatura spada do zera i po chwili się podnosi na 90 stopni. Do tego spalanie w tym modelu odkąd mam problem z odpalaniem wzrosło do 12L/100km i trasa 8,5/100km przy jeździe do 120 km/h. Czy to może być problem z czujnikiem temperatury? Czy mylę się? Proszę o wskazanie w jakich miejscach znajdują się te czujniki.

  10. maciejko mówi:

    Witam, mam taki problem: temperatura silnika czasami spada do 80, czasami wskakuje na 90, a czasami na 85. Na biegu jałowym czasami zatrzęsie karoserią. W trasie temperatura raz była na 80, raz na 90. Czy to czujnik, czy termostat. Mam silnik Axr 19tdi. Gdzie tu znajduje się ten czujnik, bo pod EGR nic nie ma.
    Pozdrawiam Maciej K.

    • Wojtek mówi:

      Witam, silnik AXR jest montowany w poprzek, a kolektor ssący ma wlot z przeciwnej strony, więc EGR jest bliżej rozrządu. W tym silniku czujnik G2/G62 znajduje się dokładnie w tym samym króćcu co w AVF, czyli pod pompą tandemową.
      Jeśli temperatura wzrasta do 90*C podczas zwiększego obciążenia silnika (jazda pod górę, przyspieszanie z pedałem wciśniętym w podłogę), a spada podczas np. zjazdu na biegu z górki, lub jeździe z minimalnie wciśniętym gazem, to winny jest termostat.
      Najlepiej sprawdzić i porównać wskazania tego czujnika na VAG-u.

      • maciejko mówi:

        Witam, kupiłem czujnik temperatury płynu chłodzącego z kompletem uszczelek i zawleczek za 30zł firmy febi i termostat firmy
        GATES za 26zł. w sklepie internetowym Iparts.pl. Zważywszy że koszt kompletu wyniósł tylko 56zł wymieniłem nie zastanawiając się który padł, oba. Przy spuszczaniu płynu z chłodnicy wylał mi się litr płynu. Panie Wojtku, miał Pan racje, wina była po stronie termostatu. Był w nim duży kawałek foli aluminiowej….Nie wiem skąd się wziął?!.
        Całość ok 1h pracy. Ja mam silnik wzdłuż, bo to zamiennik za AVF.
        Pozdrawiam. Maciej K.

  11. Grzegorz A4 mówi:

    witam. Pacjent to A4 2001r. silnik AJM, mam takie objawy: gdy silnik się rozgrzeje ponad 60 stopni, gwałtownie spadnie wskazówka na o stopni, po chwili zaczyna się dogrzewać do temperatury roboczej (cały czas wszystko kontrolowane kanałem 49 na klimatroniku) zdarzy się że spadnie temperatura o jakieś 20 stopni. w tym przypadku stawiam na zacinający się termostat. zdarzyło mi się również że jak tylko wskazanie temperatury doszło do 90 od razy spadło na zero a klimatronik wskazywał 30 stopni. ruszyłem czujnikiem i zaczął ponownie pokazywać temperaturę na poziomie 70 stopni.

    prosiłbym o namiary gdzie dostać ten czujnik za dobrą cene

    z góry dzięki. pozdrawiam

  12. fabio mówi:

    witam ja wymieniłem czujnik pochodził 3 dni i znowu pokazuje 0 nieraz podniesie sie na moment i spowrotem opada nie wiem czy to czyjnik padł znowu czy może coś z kablami

  13. mikel321 mówi:

    u mnie wariuje wskazówka temp na desce i po kilku dniach takiej jazdy zaczeła migać dioda świec żarowych może to mieć związek ze sobą?

  14. przemek mówi:

    a ja chyba mam do wymiany czujnik temp paliwa, bo jeśli? zmierzyłem opór miernikiem na pinach czujnika i na zimnym silniku przy 0C na zewnatrz pokazuje blisko 11000 om to coś nie tak? chociaż taki znajomy który ma vag ale jakims genuszem w tej dziedzinie nie jest przy silniku rozgrzanym do 70C stwierdził ze czujnik jest ok ,pokazywał w programie tem paliwa 50C , wiem ze czujnik t,paliwa g81 ma wpływ na ustalanie dawki paliwa podczas pracy silnika, czy czujnik te tez moze przyczynic sie do pogorszenia osiagów ,czy jesli czujnik jest uszkodzony to automatycznie moze byc to powodem pogorszonych korekcji dawek paliwa ,jesli latem pokazywały praktycznie 0,0,

  15. maciejko mówi:

    Witam ,mam pytanie o czujnik g28. Miałem wymieniany silnik z AVF na AXR ale cały osprzęt został z AVF, Od wymiany chodzi tak jakby jechał po tarce. trochę trzęsie na wolnych obrotach. Do tej pory nik nie wiedział co jest przyczyną. Nawet po wymianie 2 pompek chodzi tak samo. Tylko ,że czasami chodzi tak głatko jak nowy , cicho równo. Zastanawiałem się nad tym długo i doszedłem do wniosku, że to może być jakiś czujnik elektryczny sterujący silnnikiem. Wymieniłem przepływomierz, i nic ( w między czasie 2 pompki) to samo…pomimo że korekcje na nowych są lepsze. Wyczytałem że :”Sygnał czujnika g28 prędkości obrotowej silnika informuje o liczbie obrotów silnika i dokładnym położeniu wału korbowego. Na podstawie tych danych obliczony zostaje początek wtrysku i wielkość dawki.”
    Stąd moje pytanie: w silnikach AXR był montowany inny g28 o numerze:038 907 319 D i oporze 490ohm, a w AvF o numerze 038 907 319 E i oporze 500ohm. czy to może być przyczyna moich problemów?
    Pozdrawiam Maciej K.

    • Wojtek mówi:

      G28 z AXR i AVF są praktycznie identyczne. Proponuję poobserwować kąt synchronizacji i wtrysku oraz temperaturę paliwa podczas twardej pracy silnika. Wariujące wskazania z G81 również mogą zakłócać pracę silnika.

      • maciejko mówi:

        Witam, Czy w PD jest kąt synchronizacji wtrysku. Jeśli tak to w której grupie pomierzyć. Czy temperatura będzie za niska , czy za wysoka?
        Jak zbadać poprawność czujnika g81, g40, g28, (w których grupach, lub ile powinny mieć omów przy mierzeniu oporu)
        Kąt synchronizacji wałka na zimnym jest 1,1, a na ciepłym od 0-0,6(zmienia się). Czy to normalne, czy czujnik g40 jest zepsuty lub pasek się odkształca. Ostatnio mechanik mówił, że jest do wymiany bo podobno piszczy czy szumi (?)
        Bardzo proszę o pomoc.
        Pozdrawiam Maciej K,

        • maciejko mówi:

          Znalazłem, kąt synchronizacji konta jest 6,6 a raz przeskoczyło na 7,1 ale chyba na zimnym silniku. Temp paliwa przy temp płynu chłodzącego33 st wynosiła 30st.

        • Wojtek mówi:

          Kąt już znalazłeś. Najpewniejsza metoda sprawdzenia g40 i g28 to podłączenie do nich oscyloskopu i obserwacja przebiegu, jaki generują – tak robią w dobrze wyposażonych warsztatach zajmujących się elektromechaniką. Skoki kąta synchronizacji na biegu jałowym powyżej 1st. świadczą o niewłaściwym naciagu paska – np. z winy zużytej rolki napinającej. Czujnik g81 łatwo sprawdzić – po długim postoju samochodu, temperatura paliwa, płynu chłodzącego i zasysanego powietrza powinna być bardzo zbliżona.

          • maciejko mówi:

            Witam, jak silniku AWX/AVF przebiega wiązka od czujnika G28. (podobno ma 1m) Czy końcówka taka szara podłączona jest pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego? W linii prostej jest max 0,5m.Czy jak wyjmę czujnik to może wylecieć olej lub płyn chłodzący?
            Z góry dziękuję za pomoc. Maciej K.

  16. przemek mówi:

    bendę musiał chyba jeszcze pomierzyc czujnik g81, gdzies na forum a4 znlazłem ze dla 0C wartosci om to 15200-17300 , ale moze ta róznica z 11000 nie jest az tak istotna

  17. komo66 mówi:

    Witam czy ten czujnik ma cos do klimatyzacji?

    • Wojtek mówi:

      Witam, nie. Klimatyzacja działa na podstawie czujników temperatury otoczenia (zewnętrznej, wewnętrznej), jest jeszcze czujnik nasłonecznia.

  18. Tomas. mówi:

    Witam, mam problem ze wskaznikiem temperatury silnika, niekiedy pokazuje temperature a pochwili opada na zero i tak caly czas passat silnik AVF. Czy to jest czujnik temperatury silnika.

    Z góry dziękuję za pomoc. Tomas.

  19. marek mówi:

    Perfekcyjny opis problemu. Dzięki. Proszę o namiar kupna czujnika. Pozdrawiam.

  20. marek mówi:

    Dzięki, właśnie kupiłem. Powodzenia.

  21. Tomek P mówi:

    Witam, ja mam takie problem, jak jest chłodno/zimno to po odpaleniu pojawia mi się komunikat STOP kühlmittel niedrig betriebsanleitung (po paru km jak wyłączę stacyjkę i włączę to już nie ma tego komuniku). Jak jest cieplej nie pojawia się natomiast temperatura na desce rozdzielczej jest przez długi czas na 0′ i potem nagle rośnie do 90′ (czasem jadę 20-30km i cały czas na 0′) Zauważyłem, że z miesiąca na miesiąc coraz częściej się pojawia ten komunikat i coraz dłuższy dystans muszę przejechać żeby temperatura podskoczyła do 90′. Spotkał się ktoś z czymś podobnym albo wie co to może być?

  22. Tomek P mówi:

    JW
    dokładnie coś takiego: Kuhlmittel prufen betriebs anleitung

    • Wojtek mówi:

      Komunikat dotyczy zbyt niskiego poziomu płynu chłodniczego. Jeśli w wyrównawczym stan jest ok, to przeczyść wtyczkę czujnika poziomu, jak nie pomoże, to wymień czujnik. Podłącz vaga i sprawdź błędy w instruments, może będzie coś o czujniku temperatury.

  23. adam mówi:

    Witam.Czy ten czujnik odpowiedzialny jest za włączanie się wentylatora chłodnicy?Mi w silniku AFV załącza się dopiero przy 108 stopni.według vcds-a,czy to nie za póżno?

    • Wojtek mówi:

      Za włączanie wentylatora jest odpowiedzialny czujnik F18, zamontowany na dolnym wężu chłodnicy. Wiatrak zaczyna chodzić na 1 biegu po przekroczeniu 95*C, 2 bieg włącza się powyżej 102*C. Elektryczny wentylator włącza się najczęściej podczas włączonej klimatyzacji, przy sprawnym sprzęgle wiskotycznym mechanicznego wiatraka ciężko spowodować uruchomienie elektrycznego z powodu temperatury silnika.

  24. rc mówi:

    Poradźcie mi proszę. Sprawdziłem na VAG i wyskoczył mi 17664 G62 Open or Short to Plus P1256. Skasowałem go i się nie pojawił. Fakt że kiedys tam pojawiał się sporadycznie i to kasowałem. Ostatnio miałem taką sytuacje że wskazówka spadałą mi np. do 70 stopni, albo do zera. Nie był to gwałtowny skok ale schodziła. Podpiąłem pod VAG i zauwazłyem że jak auto się nagrzewa to w Engine w bloku 007 temperatura spadałą w kilka sekund np. z 60 do 30 i tak sobie trwała. W tym samym czasie w 17-Instumments w bloku 003 temperatura była 60 stopni. Dodatkowo przy 50 stopniach wąż od chłodnicy górny jak i dolny gorący jak diabli. Dzis w ASO powiedzieli mi ze do mojego TDI 90 km ALH czujnik temp. to 152 zł.

    • Wojtek mówi:

      W pierwszej kolejności wymień czujnik temperatury, pasuje tam ten sam, który podawałem wyżej we wpisie. Gorące oba węże mimo niedogrzanego silnika mogą też oznaczać przepuszczający termostat, ale zacznij od czujnika – 15 minut pracy i jeden problem będziesz miał z głowy.

  25. m mówi:

    objawy:
    1. zwiększone spalanie
    2. dym z rury wydechowej przy dynamicznym przyśpieszaniu
    3. wskazówka od temp. cały czas wskazuje zimny silnik
    4. długie grzanie świec żarowych
    5. błąd w vagu (brak możliwości skasowania, powraca po chwili):
    17664 – Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
    P1256 – 35-10 – – – Intermittent

  26. Krystian mówi:

    witam mam problem z tem silnika pokazuje 70-80 gora wymienilem ten czujnik i dalej tak samo po za tym nie ma wiekszych objaw ktore byly wymienione, trudno stwierdzic czy to dalej czujnik czy termostat

    • Wojtek mówi:

      Pomiar pirometrem, lub dokładnym termometrem da jednoznaczną odpowiedź. Możesz też odczytać temperaturę widzianą przez silnik (czujnik jest podwójny, niezależny).

  27. Krystian mówi:

    zapomnialem dodac mam silnik 1,9 tdi 101 km

  28. Krystian mówi:

    witam a jak mam odczytac temperature widziana przez silnik?? ps zrobilem doswiadczenie z czujnikiem zagotowalem wode i wsadzilem czujnik do goracej wody i wzkaznik pokazal 80 a powinien pokazac z 90 najmniej

    • Wojtek mówi:

      W 01 Engine grupa 001 blok 4, grupa 002 blok 4, grupa 007 blok 4. Z tego co piszesz, wynika, że masz walnięty czujnik. Kup normalny i będzie ok.

  29. Krystian mówi:

    dodam ze sprawdzajac termostat pod wzgledem wezow to jeden na dole przy termostacie zimny a drugi goracy ten co wchodzi w chlodnice u gory wiec termostat ok czy tez moze zawodzic?

  30. Krystian mówi:

    witam ponownie dzis podlaczylem paska pod kompa i wyskoczyl blad-temperatura plynu chlodzacego silnika(ECT)sensor g62 przerwa /zwarcie do B+ . Dodam ze kupilem czujnik juz drugi teraz od polecanej strony od was i dalej ten sam problem,nie wiem co do diaska sie dzieje idzie zima wiec trzeba to zrobic

    • Wojtek mówi:

      Może to problem z instalacją a nie z czujnikiem. Ja kupowałem tam czujnik 4,5 roku temu i przez 3 lata było OK, dalej nie wiem, bo sprzedałem samochód

  31. Kuba mówi:

    Witam. Pacjent to Golf 4 1.9 tdi AXR. W czasie jazdy zaczęła mi szwankować wskazówka poziomu płynu chłodzącego, najpierw spadła z 90* do 50* później wzrosła do 90*. Następnego dnia wszytko wróciło do normy, wskazywała normalnie tak jak powinna. Inne objawy to: nierówna praca silnika na biegu jałowym (szarpanie), zwiększone zużycie paliwa. Czy to ten czujnik jest winny, czy coś innego?
    Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz