Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
Witam Panie Wojtku,po uruchomieniu silnika niezależnie czy ciepły czy zimny w bloku 018 przez pierwsze 7-10 sekund pracy silnika wskazane wartości to 4 4 4 4,druga sprawa to korekcje 013 zaraz po porannym rozruchu w pierwszych sekundach pracy silnika -0,42 -0,47 1,21 -0,26 po zagrzaniu silnika wszystkie nie przekraczają +-0,4 bipy zawsze w normie do +-20
Dodam tylko silnik to awx ,a blok 018 po 4444 po tych 7-10 sekundach wskakują 0000
Witam
Panowie zerknie ktoś na logi dynamiczne -Passat 1,9 TDI AVB- przerywa.
Nie dodałem linka
http://vaglog.pl/log-010_L3NT4.html
Przepraszam
Tu nikt juz nie odpisuje! Stona wygasla
Mam Audi a4 b5 2000 r 1.9 tdi ajm ,problem polega na ty m ze auto przyspiesza super ale po odjęciu gazu zaczyna się szarpanie i jakby sam sobie dodawał gazu,czy to mogą byc objawy wadliwych pompowtryskiwaczy , czy może coś z elektryką w pompowtryskach.
Witam, może ktoś zerknąć na loga: http://vaglog.pl/log-013_018_023_ZJ6hY8.html
Dobrze myślę, że pierwszy pompowtrysk do sprawdzenia i również czwarty nie najlepszy?
Auto po postoju nocnym dymi na biało przy przyspieszaniu, jak złapie temperaturę roboczą problemu nie ma.
Korekcje jeszcze ujdą, ale BIPy na pierwszym nie najlepsze. Nierozgrzany silnik nie pracuje na optymalnych parametrach.
witam.
audi a4 b7 2.0 tdi 140km blb
komputer pokazywał uszkodzony pompowtrysk nr III
spalona świeca nr III.
objawy:
szarpanie autem (czkawka) przy przyśpieszaniu od 2500-3000 obrotów i często wchodził w tryb awaryjny ( raz odcinało moc np na blacie 100 to więcej nie pojechało) (albo „trzepało całym autem” )
dwa dni przed naprawą szuranie, sykanie, dzięk ocierających się metalowych elementów – takie wrażenie było przy przyspieszaniu a raczej po puszczeniu pedału gazu po przyspieszaniu
zrobiono.
regeneracja kompeltna wtrysku nr III
wymiana 4 świec
wymiana przepływomierza BOSH
wymiana czujnika doładowania turbo
wymiana zaworu upustowego ( chyba nic nie pmyliłem)
auto po robocie ok 50 km było ok tzn wydaje mi się że lekko słabsza moc ale nic nie szurało i nic nie szarpało, żadnych trybów awaryjnych itp.
wieczorem dwa szarpnięcia przy przyśpieszaniu.
na drugi dzień zero szarpań
trzeci dzień kilka szarpań i to nie przy każdej jeździe.
po podpięciu pokazuje jedynie błąd przepływomierza który jest nowy.
po odpięciu wtyczki przepływki i jeździe dalej to samo ( niby test na sprawdzenie turbo)
wtyczka wpięta błąd skasowany i pierwsza jazda ok druga już z lekkim szarpaniem po przekroczeniu 3000 obrotów auto ciągnie równo bez szarpania.
wpakowałem 1700 zł i dalej problem 🙁
poczytałem że w blb z problemem szarpania pomaga kryza na egr z otworem 8-10mm albo całkowite go wyłączenie ale przeważnie dotyczy to szarpania od 1800-2000 obrotów i już nie wiem gdzie szukać przyczyn.
złe dawki?
proszę o pomoc.
może jest ktoś tutaj ze śląska kto zaślepił by mi kryzą ten egr na próbę – jestem laikiem
serdecznie pozdrawiam 🙂
Jak najbardziej kryza na zawór egr otwór wiertłem 7,5 mm mój silnik już tak jeździ dwa lata i jest OK . Miałem dokładnie to samo w silniku 2.0 BRT. Wymiana przepływki , zaworu N75 , czujnika ciśnienia doładowania i pomogło częściowe zaślepienie egr-a . Po zabiegu dowiedziałem się , że mam zapchany dolot i normalna dawka spalin ,którą wrzuca egr zatyka powietrze i na ułamek sekundy zakłuca to pracę silnika. Zaślepka koszt 20 PLN na allegro plus trochę pracy i pełna satysfakcja.
023 2 cylinder 60 co robićpozostałe ok 40
Witam.
Mam taki problem.
Dałem do regeneracji pompowtryski z silnika 1.9TDI PD model AWX 130KM 96KW.
Po regeneracji wartości były następujące:
CYL1 -1,55
CYL2 -1,18
CYL3 -0,28
CYL4 +2,99
Silnik miał 87 stopni i wolne obroty.
Po dodaniu gazu wartości spadały:
CYL1 -0,59
CYL2 +0,33
CYL3 +0,31
CYL4 -0,05
Kanał 23 pokazuje
CYL1 17,0
CYL2 18,0
CYL3 -2,0
CYL4 -20,0
Co może być przyczyną takich wahań?
Wymieniłem na nowy czujnik położenia wału.
Rozrząd jest ustawiony na (-0,6)
Silnik pracuje w miarę równo, ale w trakcie słychać takie zawahania jakby przerwy w dostawie paliwa w ułamku sekundy.
Wskaźnik obrotomierza minimalnie faluje na wolnych obrotach.
Trzeba się dobrze przyjrzeć żeby to zaobserwować.
Dodam że jest to AWX z 2005 roku i ma 272 tyś km.
Pompowtryski w swojej historii już miał 4 razy wymieniane.
Moje pytanie brzmi.
Pompki zostały źle zregenerowane?
Dziękuję i pozdrawiam
Witam ja mam problem z 4 cyl w passacie 1.9 130kucy AVF. Wypadanie zaplonu NA CZWARTYM CYLINDRZE . A do tego silnik gaśnie od jakiegoś czasu porostu brakuje mu paliwa jest to zjawisko w różnych dystansach. Z powrotu przy filtrze paliwa przy powyższej sytuacji wydostaje się powietrze pompka paliwowa Podaje ale filtr go nie wypluwa. Dodam że filtr wymieniony 3 mc temu firmy Mann. Czy to ma coś wspólnego z pompowtryskami
To wina pompki paliwa na zbiorniku.mialem to samo.
Witam Panie Wojtku,problem z porannym rozruchem odpala na strzał ale puszcza szary dym takiego bąka do tego przy temp poniżej 10-12 stopni potrafi nierówno pracować przez dosłownie pierwszą sekundę korekcje -0,59/0,07/0,09/0,40 bipy -5,8,2,-12 jedyne co mnie zastanawia to ze w grupie 18 na wolnych obrotach mam 0000 przy dodawaniu gazu również ale gdy dodaje gazu i obroty przekroczą 3000 wskakują 4444 co może być powodem z tego co wnioskuje 4444 powinno być tylko podczas odpuszczania gazu i czy jest szansa ze któryś pompowtrysk jest niesprawny mimo tych wydaje się dobrych korekcji i bipów?? Pozdrawiam
Super stronka bardzo pomocne odpowiedzi wielkie dzieki dla Pana Wojtka pozdrawiam
Witam serdecznie . Mam kłopot z passatem B6 2,0tdi auto gaśnie podczas jazdy, u mechanika na komputerze wyszło błąd wtrysku 1 i 3 i błędy czujników położenia wału i kazał mi jutro podjechać jeszcze raz na sprawdzenie
Mam turana 20tdi vag 023 cilindra1 wynośi -121.0 tamte terz na minusie ale do minus 50.a silnik azv 136 rok 2004 .to do wymiany?
Witam
Proszę o pomoc w diagnozie , czy i ewentualnie które pompo wtryski do wymiany.
test uśredniony, pomiar parę razy robiony na rozgrzanym silniku.
grupa 13 – po kolei 1,2,3,4, cylinder / mg
-3,01 – 1,40 +2,99 +0,98
grupa 23
11 37 -47 13
Będę wdzięczny za pomoc.
Wszystkie 4 pompki do wymiany.
Trzesie silnikiem przy okolo 1800 obrotów?
samym silnikiem nie trzęsie, ale na wolnych obrotach przenosi drgania na nadwozie ( poduszki pod silnikiem sprawdzałem, są OK), dlatego padło na pompy, bo potrafi zakopcić 😉
Wszystkie 4 / a 4 cyl. też walnięta ? Lepiej kupić używki oryginały, czy regenerowane ? pompy do 1.9tdi AVF 038130073BA
1 i 3 wtrysk
Ponawiam pytanie :
Lepiej kupić używki oryginały, czy regenerowane ? pompy do 1.9tdi AVF 038130073BA
Dzien dobry posiadam samochod marki gaz gazella z silnikiem steyr samochod przejechal kilometr gdy go zgasilem niestety nie moge juz go odpalic gdzie szukac przyczyny steyr jest monoblokiem na pompowtryskach pompka paliwo podaje ale nie mozna go odpalic
Witam wszystkich . Mam taki maly problem otóż ciekawi mnie czemu korekty pompowtryskiwaczy różnią się bardzo pomiędzy zimnym a cieplym silnikiem . Na zimnym korekty kolejno 1 -2.3 , 2 0.14 , 3 0.8 , 4 1.2 . A na ciepłym wszystkie +-0.3 . Interesuje mnie czemu sa takie różnice. Bipy w plusie 1 20 , 2 8 , 3 20 , 4 39 . Pozdrawiam
Silnik pracuje optymalnie w określonej temperaturze. Po jest termostat, by po rozgrzaniu utrzymać parametry termiczne. Nierozgrzany silnik nie pracuje w optymalnych warunkach, stąd należy unikać dużego obciążenia, wysokich obrotów, do tego ma dużo większe spalanie.
Z tego samego powodu parametry silnika mierzy się w jego optymalnych warunkach pracy, tj. przy temperaturze powyżej 80*C.
Dziekuje za zainteresowanie . Problem jest taki że po odpaleniu zimnego silnika czuc niespaloną rope ,dodatkowo gdy auto postoi w minusowych temp. Odpala ladnie ale wypada mu zaplon tak jak by go przylewalo . Dlatego moje podejrzenie padlo na pompowtryskiwacz . Dodam ze świece żarowe są sprawne i uklad który nimi steruje również . Jesli małby Pan się przyczepic do pompowtryskiwacza to który by to był ? Z góry dziekuje za odpowiedź i pozdrawiam .
Witam zacznę od początku passat b6 1.9 tdi bxe zacięta geometria turbiny turbina wymieniona zaworek od turbiny tez układ dolotowy szczelny katalizator wycięty bo był zapchany i passat nadal brak mocy nie ma żadnego błędu w komputerze. Dowiedziałem się ze miał on regenerowane pompowtryskiwacze i były już trzy razy reklamowane bo silnikiem szarpało i coś kombinowali i po każdej wizycie pojazd był słabszy zrobiłem logi grupy 013,018,023 grupa 013 cyl1 0,7 cyl2 0,21 cyl3 -0,16 cyl4 -0,12 grupa 018 na biegu jałowym 0 0 0 0 podczaszy dodawania gazu i puszczęnia pokazuje cyl1 128 cyl2 128 cyl3 128 cyl4 128 grupa 023 na biegu jałowym cyl1 -9 cyl2 15 cyl3 25 cyl4 -25 pomiary zostały wykonane na rozgrzanym silniki temperatura płynu wynosiła powyżej 80 stopni proszę pomoc
Sprawdź ciśnienie doładowania , rozepnij wydech , podmień przepływomierz. To tak na początek. Pozdrawiam.
Katalizatora już nie ma został wycięty, wydech jest Ok turbina założona regenerowana ( biorę te turbiny od jednej firmy i nigdy z nimi nie było problemu ) turbo pompuje tylko trochę z opóźnieniem i tak myśle czy nie jest winna pompa paliwa gdzie nie wyrabia z podawaniem paliwa bo nawet nie puści z wydechu dymka a gdzie diesle lubi przekopnice
Przepływka była podmieniona od innego samochodu sprawnego oraz była nawet założona nowa z zamienika i nic się nie poprawiło czujnik ciśnienia doładowania tez był podłożony i nie było poprawy zawor od turbiny tez jest założony inny i tez zero poprawy . Byłem nawet u tunera czy mapa sterownika się nie wysypała ale tez jest z nią wszystko Ok
Zrób prawidłowo logi dynamiczne przepływomierza i turbo.
Przy sprawnym przepływomierzu, wtryskach i niegrzebanej mapie nie będzie kopcił w zauważalny sposób, bo po to ma limitery w sofcie – jak dostanie za mało powietrza, to utnie dawkę paliwa.
Jak turbo „pompuje tylko trochę z opóźnieniem” to sprawne nie jest.. Tu na pewno brakuje momentu obrotowego, a ten jest ściśle powiązany z pracą turbosprężarki.
Najpewniejsza diagnostyka na dobrej hamowni – pomiar momentu, mocy i parametrów silnika, będzie wiadomo czego ile i z jakiego powodu brakuje.
Dziękuje za podpowiedzi. Po wymianie pompy elektrycznej w zbiorniku i wymianie pompy tandemowej moc w samochodzie wróciła
Mam tak samo. na bloku 18 przy puszczeniu gazu jest 128 na każdym cylindrze. Rozwiązałeś już problem? Proszę o odpowiedz.
Witam. Mam problem w 1.9 tdi awx po wymianie juz trzech kompletów pompowtryskow ciagle na dwoch cylindrach sa duze korekcje pierwszy to -1,20 i czwarty 1,80 pozostałe dwa bardzo dobre kanał 18 same zera bipy na 23 idealne. Prosze o pomoc
Pewnie masz wybite gniazda pompowtryskow w głowicy i wymiana pompowtryskow co chwilę nic nie da skoro problem powraca, wymień głowice albo daj ja do regeneracji gniazd pompowtryskow
Witam zakupilem outlandera 2.0 diesel, zrobiłem jakiś 1000 km i zaraz mialem wypadanie zaplonu na 4 cylindrze. Mechanik stwierdził ze pompowyrysk uszkodzony wiec wyjalem wszystkie i dalem do sprawdzenia. Okazalo się ze dwa inne są uszkodzone a ten z 4 cylindra jest ok. Samochód złożony dwa nowe poszly na 1 i 2 a moje na 3i4. 150 km i to samo wypadanie na 4cylindrze. Teraz wyslalem te dwa do serwisu które od poczatku byly niby zle i okazalo się ze jeden jest dobry a drugi mi zregenerowali i dali gwarancje na 12 miesiecy. Niewiem co myslec samochod jeszcze nie zlozony a ja boje sie nim jezdzic no co jest przyczyna takich awari. Tankuje na orlenie.
Witam. Mój problem polega na tym że po wymianie uszczelki pod głowicą i regeneracji całej głowicy(Nowy wałek rozrządu i popychacze itd) i złożeniu wszystkiego zginęło ciśnienie paliwa na 2 cylindrze, pompowtrysk nie podaje paliwa, został podmieniony i nadal to samo, paliwo wężykiem dochodzi, kompresja na każdym cylindrze taka sama. Proszę o pomoc gdyby ktoś miał jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny nie sprawności. Audi a4 b6 1.9 tdi, dodam jeszcze że przed naprawą auto chodziło idealnie, trafiło do naprawy bo poszła uszczelka pod głowicą i mechanik już tydzień czasu nie może dojść co się stało.
Panie Wojtku, pisal Pan zeby nie przejmowac sie z dymieniem ponizej 15c a co jesli bialy dym z niedopalona ropa pojawia sie powyzej ? Im cieplej tym wiecej.
Pozdrawiam
Oczywiscie chodzilo mi o dym przy odpalaniu po postoju. 1.9bxe. Tak to wszystko ok tylko przy dodatnich temp dymi przy odpalaniu
Te silniki miały problem z odpalaniem na ciepłym. Może masz zmodyfikowaną mapę rozruchową, podczas kręcenia rozrusznikiem podawana jest większa dawka paliwa i stąd ten dym.
Mój też dymi,pogodziłem się z tym
Witam. Mam problem w audi 1.9 tdi awx, na czwartym garze w mam w grupie 13 wartość 2.99mg. Reszta na ujemnym. Z tego co tu wyczytalem, jest do wymiany/ regeneracji pompowtrysk. Pytanie moje takie, czy mozna jezdzic z tym przez jeszcze jakis tydzien? Czy moze to jakos zle wplynac na inne podzespoly silnika? Pozdrawiam
Tak, może zrobić dziurę w tłoku
Witam.
Vw Bora 1,9 TDI ATJ 115 KM w grupie 23 nie pokazuje wartości BIP.
Resztę grup widać normalnie. Co może być przyczyną?
To nie jest normalne. Przyczyny różne od softu na komputerze do diagnostyki, po wycięcie tego ze sterownika, np. po to, żeby nie kuło w oczy 😉
Ok. Dzięki. Soft był robiony więc może to jest przyczyna. Pierwszy raz się z tym spotkałem.
Witam wszystkich. Mam problem z pompowrtyskiwaczami w Audi A6, stąd pytanie, czy ktoś z odwiedzających jest w stanie polecić RZETELNEGO I UCZCIWEGO fachowca od tych spraw w Wawie czy okolicach?. Jest z tym nie mały problem, a na testy i praktyki na aucie zwyczajnie mnie nie stać. Pomóżcie!
Witam mam taki problem z golfem 4 1.9 tdi 130 ASZ podczas rozpedzania trzesie mi autem na luzie jest ok na biegu gdy poszcze gaz jest tez ok powiem ze wymienine zostaly przeguby zewnetrzne i wewnetrzne kola wywarzone opony nowe co moze byc przyczyna ? dzieje sie tak przy predkosci od 120 km do 140 km pozniej juz jest dobrze dzieki za wszystkie podpowiedzi.
witam.posiadam passata b6 1.9 tdi 105km silnik bkc.mialem problem z pompowtryskiwaczami,odezwal mi sie 1 i 4.po zakupieniu uzywanych pompowtryskiwczy dalem je od razu do regeneracji.z tego co mi wiadomo zostaly we wszystkich 4 wymienione rozpylacze oraz gumki i te grzybki(nie wiem jak to sie fachowo nazywa)oraz otrzymalem nowe sruby.wszystkie czesci zostaly wymienione na oryginalne firmy bosch.facet mnie zapewnial ze teraz powinny chodzic jak nowe.otrzymalem na nie 12 miesiecy gwarancji.po wymianie pompowtryskiwaczy oczywiscie przed montazem zostalo wszystko dobrze wyczyszczone i zalozone nowe sruby odezwal mi sie znowu 4 pompowtryskiwacz.po podlaczeniu pod kompa wszystko na poczatku chodzilo idelnie po jakis 5-10 min dopiero pokazal sie 4 pompowtryskiwacz.moje pytanie:jaka moze byc przyczya tego?ostatnie sprawdzenie pod kompem listy danych grupy 13:
1. -0,78
2. -1,36
3. -1,36
4. 2,99
Darek
Zamień miejscami któryś pompowtrysk z 4. Jeżeli dalej to samo czyli leje to może być wypalony tłok, zawory. Miałem tak w Audi z silnikiem BPW.
Jak mogą być koszta naprawy tego?Ile ty zapłaciłes za naprawę?Czy wogole opłaca się naprawiać czy lepiej szukać silnika?
Darek
Na razie podmień wtryskiwacz i zobacz co się stanie . Może to tylko pompowtrysk. Trochę źle się wraziłem. Ja podłączałem koledze mechanikowi Audi BPW ,a on naprawiał. Duża korekcja (+2.99) mimo zamiany miejscami pompowtrysku pozostała więc zdemontował głowicę i wtedy wyszło,że wypalony tłok. Nie wiem ile klient zapłacił za naprawę.
Witam. Mój silnik to 1.9 BKC. Problem polega na efekcie wypadającego zapłonu na wolnych obrotach (uczucie narywania) oraz ostatnio także lekkie dymienie na czarno. VCDS na 3 biegu przy ok 4tys obr w grupie 013 pokazuje 1cyl 0.78 2cyl -1.01 3cyl -1.20 4cyl 1.44, grupa 023 pokazuje wartości dochodzące do poniższych: 1cyl -20 2cyl -40 3cyl -60 4cyl -20. Szukam przyczyny i byłbym wdzięczny za pomoc w interpretacji
Darek
Korekcje( pompo)wtryskiwaczy sprawdza się na biegu jałowy. Ich wartości powinny być najlepiej w okolicach 0.0. Duże wartości na + plus (powyżej 2.0) świadczą o” laniu”. Suma 4-ech korekcji powinna wynosić około 0. Sprawdź korekcje na zimno zaraz po odpaleniu. Będziesz widział który wtrysk jest w najgorszej kondycji i odpowiada za „narywanie”. Z twoich korekcji wynika,że 4 leje. Sprawdź też BIP-y przy 3000 i więcej obrotów. Wartości +127 (więcej nie pokaże) świadczą, że pompowtrysk kończy się elektrycznie i jest po za regulacją. Normy są różne -50 do +50, -100 do +100, -150 do +150. Nie widziałem jednak aby były wyższe niż +127. Za kopcenie na czarno mogą odpowiadać nieszczelności w układzie dolotowym lub delikatna jazda po mieście. Rozgrzej samochód i przeciągnij kilka razy na obrotach. (3-3.5 tyś.) U mnie podczas tej operacji”czarnego bąka” puszcza max dwa-trzy razy. Oczywiście jeżeli nie masz DPF.
witam. u mnie na 4 cylindrze na biegu jalowym nierowno chodzi motor pokazuje wtefy dawke paliwa 2.99mg jak dodam gazu na 1200 obrotow to dawka paliwa jest -3.01 mg. dodam ze jak auto stoi pod gorke to nie chce zapalic. a4 B5 silnik AJM
Mam problemy z audi a4 b7 2.00 tdi (silnik bpw 140 koni)rano jak odpalam to chwile mi nierówno pracuje A potem obroty się wyrownuja -na pierwszym i czwartym pompowtrysku jest 1,25 i 1,85 czy to jes w normie czy są do wymiany.
Witam u mnie w grupie 18 po puszczeniu gazu na 4 cylindrze pokazuje wartość 47 o co chodzi 1.9 tdi 115km
Daniel
Podpowiedzi w grupie 18
-000-no faults detected
-002-control while starting,
-004-small injection quantity or injector faulty,
-008-energy limits/maximum current reached,
-016-begin of injection period (bip)out of specification
-032-samples too low,
-064-conversion error
-128-begin of injection period (bip) not plausible
ZYGA
Przeczytaj mój post z 06.09,2018r.
ZYGA
Przeczytaj post z 06.09,2018r.
WLASNIE MAM TAKI PROBLEM ZE OD JAKIEGOS CZASU PODCZAS JAZDY AUTO JAKBY NA CHWILE CHCIALO STANAC PO CHWILOWYM SZARPNIECIU.. A PUZNIEJ OK..LECZ OD KILKU DNI AUTO NA ZIMNYM SILNIKU ODPALA I CHODZI CHYBA NA 3 CYLINDRY ..TELEPIE I RZUCA I KOłYSZE CAŁYM SILNIKIEM..AZ DO MOMENTUN LEKKIEGO RZGRZANIA.. I AUTO MA NORMALNĄ MOC DALEJ TO TO JUZ LOSOWO. CZASAMI PRZY STAŁEJ PREDKOSCI ZNOWU SILNIK PRZYCHAMUJE GO NA CHWILE .. I WYSKOCZYŁA KONTROLKA ESP…KTÓRA GASNIEN ALE PONOWNIE WYSKAKUJE..DO TEGO CHEC ENGIN… PACJENT TO A4 B6 1.9 TDI AVF …
Podłącz samochód pod komputer. Odczytaj błędy. Sprawdź w silniku grupy 13 i 23. Wygląda na to,że któryś pompowtrysk niedomaga, może być brak zapłonu na którymś cylindrze.. Ewentualnie sprawdź wtyczki pompowtryskiwaczy. Nie wróż z fusów.
Witam
Mam taki problem chodzi mi o grupę 18
Audi a3 8p 2.0tdi bkd
Po dodaniu gazu na wszystkich cilindrach
0.0.0.0
Po puszczeniu pedału
128.128.128.128
Wcześniej miałem po puszczeniupedalu
4.4.4.4
Coś chyba jest nie tak?
Dziwnie auto chodzi na jałowym biegu
Witam panie Wojtku, mam taki problem w skodzie octavi 1.9 BJB : po wymianie turbiny i wyczyszczeniu całego układu dolotowego po dwóch dniach jazdy samochód nagle stracił moc. Turbo pompuje ale bez efektu. silnik starasznie kopci na czarno , pojawiła się sadza w dolocie i po przegazowaniu do około 3000 czasem mocno klepnie pod deklem zaworów jak by silnik chodził na sucho i zaczyna strasznie bujać silnikiem jak by pracował na 3 cylindrach.
Do sprawdzenia zawór EGR. Pozdrawiam
Dziękuję , zawór egr był trafnym sprawcą . Po zaslepieniu samochód ożył.
Witam, borykam się z problemem nierównomiernej pracy na biegu jałowym, pacjent to golf IV 1.9 tdi 101km, korekcje wtryskiwaczy na rozgrzanym 1:-0,42 2:1,15 3: -0,21 4:-0,52. Co może być przyczyną drgań? podpowie ktoś?
Wtrysk nr.2 podlewa. do wyciągnięcia i przejrzenia.
Wtrysk numer 2 faktycznie ma większą dawkę dlatego został wyciągnięty i oddany do regeneracji
Witam!
Miałem podobny przypadek w 1.9 TDI. Pisałem o tym wcześniej.w komentarzach. Jeżeli pomoże regeneracja wtryskiwacza to jest OK.- trafiłeś -bingo. Ale jeżeli będzie dalej telepało silnikiem po rozgrzaniu- to sprawdż na wałku rozrządu krzywki
drugiego cylindra. Ja miałem wytartą około 1mm jedną krzywkę. Powodzenia.
2 pompowtrysk zregenerowany, dawki się nie zmieniły, drgania pozostały
Witam
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0.
U mnie jest cały czas 0. W czym problem ?
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0.
U mnie jest cały czas 0. W czym problem ?
Witam, mam Octavie 2.0 150 ps, na rozgrzanym silniku szarpie, ciężko ruszyć nawet pod małą gorke, gaz jakby reagował z opoznieniem… Na wolnych obrotach czuć drgania, choc obrotomierz nic nie wskazuje. Wtryski sprawdzone, choć dość kiepskue, to równo zuzyte. Problem zaczal się po czyszczeniu, uszczelnieniu pompy waku oraz wymianie wszystkich filtrow i oleju.
Bardzo proszę o pomoc
Do sprawdzenia EGR
Witam!
Nie zaszkodzi sprawdzić: Czy działa pompa paliwa w zbiorniku.(Zsunąć przewód paliwa zasilający(nie powrotny) przy filtrze paliwa i włożyć do butelki, włączyć zapłon Wskazana pomoc drugiej osoby. Jeżeli jest OK. Sprawdzić można jeszcze jakie daje ciśnienie pompa tandemowa paliwa -ta którą uszczelniałeś Wykręcasz śrubkę zaslepiającą i w to miejsce musisz podłączyć manometr No i wysokie obroty.
Na YouTubie. możesz dokładnie zobaczyć jak to się robi.
Powodzenia.