Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
Witam Panie Wojtku czyli 4 pompowtrysk do zmiany, czy pozostałe są ok . Wcześniej był na 2 cylindrze i parametry poszły za wtryskiem , uszczelniacze były nowe . Dzięki za zainteresowanie
Pozdrawiam
Czy pozostałe OK to nie wiem, bo na razie bałagani 4.
Witam podmieniałem dwa wtryski ale lipa korekcje bliskie + 2 i jescze raz przeżuciłem 4 na 3 i korekcje idą na 3 czyli cały czas wtrysk ,zamówiłem jescze 2 z mozliwością oddania zobaczymy . Jescze zaobserwołam jeden z tych dwóch wtrysków po wrzuseniu na 3 cyl na 4 z minusa robił się + 0,80 , jeśli dobrze rozumiem to 4 próbował wyruwnać 3( lejejący wtrysk ) jeśli się myle proszę o poprawkę. Jeszcze mam takie pytanie czy ten wtrysk może powodować drgania, ogólnie na jałowym telepie silnikiem i przenosi na karoserię , powyżej 1000 obr jest gorzej aż drzwi latają i przekroczy 1300 już znika drżenie i jest równa praca silnika.
Od wadliwego pompowtryskiwacza jak najbardziej będą drgania i nierówna praca silnika. Pokaż parę odczytów z grupy 013, bo takie podawanie pojedynczych korekcji nie ma ładu ani składu.
Witam.
Mam problem z pompowtryskami. Troszkę telepie silnikiem po sprawdzeniu wtrysków VCDS wyszło:
Grupa 013
-0.07 mg/suw ; 0.19 mg/suw ; -0.28 mg/suw ; 0.16 mg/suw
Grupa 018:
0.0 Cyl 1 0 ; 0.0 Cyl 2 0 ; 0.0 Cyl 3 0 ; 0.0 Cyl 4 0
Grupa 023
27.0 ; 76.0 ; 13.0 ; 63.0
czy z tego wynika że wtryski 2 i 4 są do regeneracji.
Proszę o pana opinię
wygląda na to ze leją 2 i 4 względem kolejnych
Witam. Prosze o pomoc. Mam vw passat b5 2004r. 2.0 tdi 136 KM oznaczenie BGW. I grupa 018 pokazuje na biegu jałowym 0, po dodaniu gazu rowniez 0, kiedy puszcze pedał obojetnie na jakich obrotach pokazuje 128. Kiedy trzymam gaz na 3000 obr, pokazuje 4, kiedy puszcze, rowniez pokazuje 128. Co sie w takim przypadku dzieje?? co mam zrobic? nadmienie ze czasami strasznie kopci na jasno, czasami na ciemno. a czasami wcale. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
na średnio rozgrzanym silniku miałem takie wartości w nagorszym wypadku, po lekkim dodaniu gazu
cyl 1: -0,94
cyl 2: +0,14
cyl 3: +0,82
cyl 4: -0,05
a po chwili:
cyl 1: -0,71
cyl 2: +0,0
cyl 3: +0,54
cyl 4: +0,12
Czy regeneracja pompowtrysków Siemens jest możliwa? Czy warto inwestować w to 350zł? Podobno można tylko boscha.
Witam mam pytanie czy jeżeli kruciec na pompie vacum co idzie do serva jest luźny to ma to wpływ na podciśnienie paliwa które idzie na pompowtryski ? Bo w grupie 23 bipy mam na dwóch cylindrach 2 i 3 mam po prawie -70 a przy dodaniu gazu jest nawet ponad -100. I jaka może byc przyczyna ?
Bartku zmien mu filtr paliwa.
Filtr zmieniony i nic nie dało na dniach zmienię jeszcze uszczelniacze na pompowtryskach może to coś da
A I jeszcze jedno, podcisnienie na serwo nie ma wplywu na cisnienie paliwa.
witam,pompowtryski BQ z 2.0TDI
w bloku 023 BIPY są powyżej 50 i 60 to co wtedy co może być przyczyna?
Witam mam taki problem z moim passatem avf puszcza chmurkę szarego dymu na zimnym silniku nie zaraz po odpaleniu tylko po przejechaniu kilometra jak się rozgrzeje to już przestaje BIP na 4 cylindrze rośnie do 50 w momencie dymienia proszę o pomoc już nie mam sił uszczelniacze nowe na pompowtryskach
A korekcje jak wyglądają?
grupa 13;-0.14 0.33 -0.45 0.21
grupa 18; 0 0 0 0
grupa 23;15.0 -6.0 3.0 -17.0
sprawdzałem to na wolnych obrotach
Witam mam problem samochód szarpie ogólnie chodzi tak jak na trzy. Pokazuje błędy na 1, 2, 3 wtrysku. Wiązka zmieniona ale dalej to samo sprawdzone korekty i wychodzi że jest okej do momentu aż zacznie szarpac. Wtedy pokazuje 128. Zgasze odpale jest dobrze. Raz przejdę 10 km i jest dobrze raz po 100m i szrarpie. Czy może coś ktoś poradzić
Jedź z tym do dobrego elektromechanika, bo raczej to problem elektryczny.
Witam posiadam od niedawna Passata b5 AJM ze skrzynią DUK 5 biegów i po wirusie po tygodniu użytkowania pojawiły się dziwne wibracje odczuwalne na całej karoserii, problem tylko jest wyczuwalny na 5 biegu przy prędkości 110-130 i to przy delikatniej jeździe przy spalaniu chwilowym między 8,5-10l a jeśli jade np. 90-100 i mu depne pół gazu lub na maxa to nie ma żadnych wibracji. Auto wystrojone na 143km/342nm.
Proszę o ocenę logów dziwi mnie jedna rzecz dlaczego na jałowym biegu jak robiłem log grupy 13 , 18, 23 to jak obroty doszły do 2200-2400 to w 18 kanale wskakiwała mi 4.0 ???? Proszę o poradę gdzie szukać przyczyny??
Log 03,08,11
http://vaglog.pl/log-011_008_003_BMYur2M.html
Log 13,18,23
http://vaglog.pl/log-013_018_023_7BKCh.html
Log 01,04,05
http://vaglog.pl/log-001_004_005_z2755.html
Z pierwszego pompowtrysku jest zabierana spora dawka paliwa, która jest dodawana na pozostałe 3 pompki i to bym szukał przyczyny.
Dziekuje za szybką odpowiedz, co Pan by poradził ?? Ja chciałem narazie oringi wymienić na wszyskich pompkach, albo kupic jedną używkę i podmnienić ją z tym najgorszym pompowtryskiem??
Jak już wyciągasz, to daj na stół do sprawdzenia.
Kolego sebastianc1989 i jak ci wyszło z tymi pompkami bo ja mam taki sam przypadek że na pierwszym cylindrze jedyna minusie? Dzięki z góry za odpowiedź!
Która pompka jest uwalona ?? Logi robione zaraz po odpaleniu zimnego silnika.
http://vaglog.pl/log-013_023_018_6199wJ.html
Cały czas pierwsza ma spory minus, a reszta na plus, przy czym trzecia ma największą korekcję i duży BIP.
witam Panie Wojtku
mam pytanie odnośnie loga
http://vaglog.pl/log-013_018_023_AWohw.html
wtryski chyba coś nie chulają
która pompka kwalifikuje się do wymiany bądź sprawdzenia na stole??
Żaden nie jest do wymiany. od -30 do +30 to sa bardzo dobre wtryski , od -60 do +60 to sa problemy. Ty masz maksymalnie -20 i +19 wiec masz bardzo dobre.
pomylilem sie masz -20 i +22 ale to i tak bardzo dobre.
Witam mam taki problem ze po wymianie pompowtryskow auto po odpaleniu czyli zimnym ma normalne obroty ale jak dostanie trochę ciepła to obroty ma powyżej 1000
Pokaż jakieś logi, bo coś jest nie tak, że silnik podnosi obroty.
Ok chodzi mi o to że po odpaleniu przez chwilę chodzi równo a później sie dławi aż do rozgrzania jak sie nagrzeje to jest ok myślałem że to może za mała dawka paliwa, swiece, akumulator, jakis czujnik lub po prostu wyłączony egr. Czy spotkał sie kiedyś pan z taką sytuacją?
Witam mam na zimnym ujemne Bipy w granicach -10 do -25 tak jak na pana zdjęciu korekcje od -010 do 078 po sumowaniu jest 0 po rozgrzaniu bipy są od -15 na trzech cylindrach na czwartym do +8
co może powodować tak niską dawkę paliwa na zimnym czy może to byc jakis czujnik? jakie wartości powinny być w kanale 007 np przy +12 stopni na dworze
BIPy mierzy się przy 3000rpm, co zresztą jest napisane wyżej.
Witam. Mam problem z moim passatem 2.0 tdi BKP na piezoelektrycznych pompowtryskiwaczach rocznik 2007 otóż po czyszczeniu końcówek wtryskiwaczy dwa wogole nie podawaja paliwa. Wyglada na to jakby na 2 i 4. Macie może jakieś rady? Co może być?
Witam Panie Wojtku, mam tu pare logów i kłopot z brakiem mocy. obecnie samochod jest podciagniety na 150 koni z fabrycznych 130 ale na hamowni wyszło przed modyfikacja ze zamiast 130 było 117koni. zerknie Pan na te logi? na forach mowia ze nic tam niepokojącego nie widza procz wadliwego jednego wtryskiwacza.
logi statyczne:
http://vaglog.pl/log-000_1q6V52.html (000)
http://vaglog.pl/log-001_8ARHd.html (001)
http://vaglog.pl/log-003_9ZE46Q.html (003)
http://vaglog.pl/log-004_okvAf1.html (004)
http://vaglog.pl/log-007_cAA2Q8f.html (007)
http://vaglog.pl/log-013_Wc1YDRb.html (013)
http://vaglog.pl/log-013_023_nXKRWka.html (013 i 023 razem)
http://vaglog.pl/log-018_3dLi64C.html (018)
http://vaglog.pl/log-023_RS33mVn.html (023)
logi dynamiczne:
http://vaglog.pl/log-000_gEpY8X0.html (000)
http://vaglog.pl/log-001_QC2yM.html (001)
http://vaglog.pl/log-004_xxvJ95.html (004)
http://vaglog.pl/log-008_G5H826i.html (008)
http://vaglog.pl/log-010_VC485n.html (010)
http://vaglog.pl/log-011_q0hs7.html (011)
basic settings:
http://vaglog.pl/log-000_h9GuP.html (000)
http://vaglog.pl/log-003_Zfl1242.html (003)
http://vaglog.pl/log-004_asasB.html (004)
http://vaglog.pl/log-011_0m6T0.html (011)
Patrzę na korekcję i widzę, że sterownik zabiera dużą dawkę z pierwszego pompowtrysku i dzieli ją na 3 inne, czyli coś ewidentnie jest nie tak. Druga sprawa to raczej nie powinno się podnosić mocy w samochodzie, który nie jest 100% sprawny, tj. nie osiąga parametrów fabrycznych, bo później ciężko to doprowadzić do porządku, a część mechaników w ogóle nie chce naprawiać takich aut, chyba że zostanie wgrany seryjny soft.
ale na seryjnym sofcie tez nikt nie wiedział co jest grane. podpinali pod kompa, robili logi i nic… jezdziłem od mechanika do mechanika na mułowatym silniku i mnie to denerwowało… wiem ze podniesienie mocy nie rozwiazało problemu a jedynie go zatuszowało ale jezdzi sie o wiele lepiej. Znajomy polecił mi zamienic wtryskiwacze pierwszy z czwartym, tak zrobie, podepne pod kompa i zobacze co bedzie. Na jednym forum gosciu miał podobny problem i okazało sie ze pompe vacum miał do wymiany. Tego komputer nie pokaze.
Niesprawna pompa tandemowa nie będzie dawała takich korekcji, zresztą można prosto zmierzyć jej parametry, czyli tutaj ciśnienie paliwa. Zamiana pierwszego z czwartym zawęzi poszukiwania problemu. Od razu warto popatrzeć jak wyglądają gniazda pompek.
wiem wiem ze nie bedzie dawała takich korekcji tylko ze przez nieszczelne vacum byly problemy z przesterowaniem turbiny i za pozno „wstawała”. musze podjechac w ktorys dzien do mechanika zeby ja zmierzył i zerknął na te wtryskiwacze… dziekuje za odpowiedz. pozdrawiam.
Witam
Panowie mam mały problem z moja audi a3 8p
2,0 tdi silnik bkd z konca 2005 roku
Trzesie silnikiem na jałowym biegu NIERÓWNA PRACA SILNIKA
grupa 13; -0,35 ,-0,26 , 0,26 ,0,35
gropa 18 0,0,0,0
grupa 23 -10 .+55. -9 ,-14
pomiar na rozgrzanym silniku 3000 obrotów
POMOZE KTOS?
Tak jakby trzeci a pompka podlewała za dużo. Korekcje niby OK. Najlepiej jakbyś przynajmniej na początek podał bezpośrednio na PD środek czyszczący. Może się poprawi.
Być może elektrycznie też jest problem. Wiązka do pompek do sprawdzenia i poprawienia konektorów lub co gorsza ten trzeci PD zaczyna pomalutku kuleć.
Pozdrawiam.
Drugi PD ma wyraźnie wyższy BIP od pozostałych. Korekcję są OK.
zerknie Pan na moje logi ktore wkleiłem wyżej?
Dzięki za info.
Pozdrawiam
Co pan myśli o takich wartościach panie wojtku. Problem polega na odpalaniu zimnego silnika tj kuleje przez chwilę i kopci na siwo. Grupa 023: 3000 obrotów rozgrzany silnik. 1.9 tdi AWX
cyl1: -1
cyl2: -43
cyl3: -23
cyl4: -1
A na jalowym w grupie 023:
cyl1: 2
Cyl2: -33
cyl3: 6
cyl4: 4
Witam
mam taki problem
po zgaszeniu silnika około 15 minut juz nie zapalił ,brak błedów w ecu silnika ,objaw jakby brak paliwa .nie podaje paliwa na pompki
macie jakieś pomysły ??
Sprawdź czy jest paliwo w filtrze, sprawdź czy przy kręceniu rozrusznikiem jest paliwo jest na przewodzie powrotnym.
Mam problem z nierówną pracą silnika wtryski wyczyszczone logi
http://vaglog.pl/log-013_018_023_Q6R18.html
http://vaglog.pl/log-013_018_023_08W22.html
http://vaglog.pl/log-013_018_023_gSD6251.html
Greg – sprawdź listwę elektryczną dochodzącą do PD.
Witam mam problem ze skodą 1,9 tdi 105km pali strasznie dużo 18 na sto i powyżej 3 tys słabo się zbiera
statyczne
http://vaglog.pl/log-007_3d9Zk2k.html
http://vaglog.pl/log-013_rCNE0g.html
http://vaglog.pl/log-018_BGaPH.html
http://vaglog.pl/log-023_7yBq6.html
http://vaglog.pl/log-001_OLQY71z.html
http://vaglog.pl/log-003_fO7x71l.html
http://vaglog.pl/log-004_bjo0e2.html
dynamiczne
http://vaglog.pl/log-008_FPl5w.html
http://vaglog.pl/log-010_aN31Uy.html
http://vaglog.pl/log-011_i5lg8.html
http://vaglog.pl/log-001_nu88Zx.html
http://vaglog.pl/log-003_M04INg.html
http://vaglog.pl/log-004_4d9uVv.html
bs
http://vaglog.pl/log-003_PsgVn5Z.html
http://vaglog.pl/log-011_j3CYVQm.html
Witam. Mam taką sytuację ze w grupie 13 na pieszym dawka jest -0,36 na drugim -1,72 ( ten jest po regeneracji) na trzecim -0,43 i na czwartym -0.39 . Pytanie jak to rozumieć, czy pozostałe trzy są do regeneracji, czy ten drugi jest źle naprawiony????
wygląda na to ze jest wadliwy , ciekawe u kogo go robiłeś
Mechanik gdzieś wysyłał… ,a jak zadzwonil to gość powiedział za reszta nie wyrabia i ten prubuje wyrównać.. i trzeba zregenerować pozostałe, no i teraz nie wiem co robić…
witam mi wymieniono pompowtryski w skodzie superb1.9 tdi 130km i sa takie odczyty dawki paliwa na wolnych obrotach pan twierdzi ze sa to nowe wtryski czy z odczytu da pan jakos okreslic czy to sa nowe
-0.02
-0,05
-0,04
-0,09
Witam
Panowie mam mały problem nierówna praca silnika dodam ze nie jest to zawsze raz jest ok a raz trzesie całym silnikiem audi a3 8p 2.0 tdi 140km
bloki pomiarowe na rozgrzanym silniku bieg jałowy
grupa 13; -0,64, -0,24, 0,35 , 0,49
grupa 18; 0, 0, 0, 0
grupa 23; -38 .-5 ,-29 -23
Rozgrzany silnik 3000 obrotów
grupa 13; -0,82 , -0,6 , 0,64 ,0,14
grupa 18; 0 ,0 , 0 ,0
grupa 23; -45 , 7 , -40, -8
Jeszce mnie zastanawia grupa 13 obroty od 1000 do 1400 tak jakby cos trzymało jeden wtrysk wtedy trzesie silnikiem powyzej ustepuje i jest ok
POMOZE KTOS PANOWIE?
grupa 13 -0.82 , 0,02 , 0,61 ,0,14
Cześć
Może ktoś pomoże?
Mianowicie mam problem nierowna praca silnika na postoju do 2000 tys obrotiw cos nie tak jest pacjent 2.0 tdi bkd audi
Rozgrzany na postoju
Niepokoi mnie
grupa 13; -0.82 , 0.00 , 0.46 , 0.64
Rozgrzany do 3000 tuż
Grupa13 ; -1.02 ; 0.1 ; 0.73 ; 1.04
?
Witam. Piszę ponownie, bo na poprzedni komentarz nie dostałem odpowiedzi:) jestem po czyszczeniu i uszczelnieniu pompek, silnik BGW. Przy odpaleniu zimnego silnika, są nierówne obroty do czasu delikatnego rozgrzania. Na grupie 013 jeden wtrysk, pokazuje ponad 1.00 mg na plusie. I z obserwacji zauważyłem że za każdym razem wartości w grupie 013 są inne, od czego to zależy? No i jeśli chodzi o BIP to na biegu jałowym jest 0, po dodawaniu gazu 0, kiedy puszcze pedał gazu 128, kiedy trzymam na 3 tys obrotów pokazuje 4. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Witajcie, chciałbym pomóc koledze, chodzi o to, że na wolnych obrotach co jakiś czas zatrzęsie silnikiem, tak jakby miał zaraz gasnąć. Gdy występuje trzęsienie to w grupie 013 znacznie rośnie korekcja dawki paliwa. Na początku loga 6,50 s wysokie korekcje dodatnie i ujemne zaobserwować można również na innych cylindrach, ale dalej w logu najbardziej w oczy rzuca się korekcja pierwszego cylindra. Wszystkie inne wydają się być w normie. roszę o sprawdzenie loga i pomoc 🙂
http://vaglog.pl/log-013_018_023_8ab4Lk.html
P.S. Nie ma tego w logu, ale gdy trzymam wciśnięty pedał przyspieszenia to po kilku sekundach wyświetlają się w grupie 018 wartości 4.0 na wszystkich polach.
Została wymieniona wiązka wtryskiwaczy, ale problem ustąpił na godzinę i powrócił. Pomocy
fajna stronka i super podpowiedzi ,pozdrowionka dla Pana Wojtka!!!!
Witam
Panowie pomuszcie
Silnik 2.0 tdi trzesie nierowna praca silnika na jalowym biegu. do 1600 obrotów coś go trzyma trzesie jest mulawaty powyżej 1700 obr.puszcza i auto jest bardzo dynamiczne
Dodam że wcześniej ciagnal od samego dolu
Silnik rozgrzany Niepokoi mnie grupa 23
Bipy -44 ,0.00 ,-23 ,-24
Korekcje -0.46 ,0.14 ,0,14,-0,47
Grupa 18 0.0.0.0
DODAM ŻE W GRUPIE 23 nipy tam gdzie jest
O.00 pokazuje tak do 1600 obrotow powyżej wskakuje na -20
Panowie co to może być ten drugi zaproszony czy coś nie znam sie
Witam ponownie
Jest ktoś kto pomoże ?nikt nie odpisuje
A regulacja pompowtryskiwaczy pomoże?
1.9 TDI ASZ – Prośba o analizę logów
Witam Silnik 1.9 TDI ASZ seria 130KM
LOG statyczny 001 – http://vaglog.pl/log-001_sRWbzS.html
LOG statyczny 004 – http://vaglog.pl/log-004_9j32G0.html
LOG statyczny 013 – http://vaglog.pl/log-013_607Ng.html
LOG statyczny 018 – http://vaglog.pl/log-018_1Xl42QR.html
LOG statyczny 023 – http://vaglog.pl/log-023_44Qj7i.html
LOG Basic Seting 003 – http://vaglog.pl/log-003_qqd5TY.html
LOG Basic Seting 004 – http://vaglog.pl/log-004_VpHnAv.html
LOG Basic Seting 011 – http://vaglog.pl/log-011_2D89v1.html
LOG Dynamiczny 001 – http://vaglog.pl/log-001_IyFgF.html
LOG Dynamiczny 003 – http://vaglog.pl/log-003_1X8EAqd.html
LOG Dynamiczny 004 – http://vaglog.pl/log-004_T24rt88.html
LOG Dynamiczny 008 – http://vaglog.pl/log-008_8lV6v.html
LOG Dynamiczny 010 – http://vaglog.pl/log-010_PiA2x.html
LOG Dynamiczny 011 – http://vaglog.pl/log-011_A1uTP.html
Z góry dziękuję
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem skody superb 1,9tdi 162kM (chip ze 130kM)2002r.
opisze problem z jakim się zmagam od jakiegoś czasu.
1.Silnik niezależnie od temperatury potrafi zgasnąć na biegu jałowym: szarpnie, zaświeci się kontrolka esp i gaśnie po czym bez problemu odpala.
2.Silnik szarpie podczas gwałtownego dodania gazu na 4 i 5 biegu (na obrotach powyżej 2000 przyspiesza bez zastrzeżeń).
3.Dodatkowo na mrozie silnik ciężko pali i szarpie, po paru sekundach pracuje równo.
Poza tymi problemami wszystko działa oK.
Błąd jaki powtarza się na komputerze: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja – zwarcie do plusa.
Wartości z grupy 23 (bieg jałowy silnik rozgrzany) : -13,-12,-15,-9
Wartość z grupy 13 (bieg jałowy silnik rozgrzany): 0,16; -078, 0,42; 0,16.
Wartość z grupy 13 (na mrozie zaraz po odpaleniu): -0,07 ; -0,73; 1,46; -0,66
Dodam, że poczyściłem wszystkie styki na pompkach oraz podoginałem konektory a także wyczyściłem wtyczkę na złączu przy bloku silnika.
Proszę o podpowiedź co może dolegać mojej skodzie.
Może to przez ten „chiptuning”? jak tak to czy można się go pozbyć w dość łatwy sposób?
Pozdrawiam
Witam
Panowie mam problem nierowna praca silnika 2.0 tdi na pompowtryskiwaczach z 2005 roku pomiar na rozgrzanym silniku
Grupa 13 korekcje
-0.54 .-0.43 . 0.43. 0.54
Grupa 23 bipy
Na jalowym biegu -40. 0.00 .-20. -17
3000 obrotow -18.+41.-29.-15
Grupa18
0.0.0.0.
Czy może ktoś zerknąć czy jest ok?
A ja mam pytanie nastepujace czy intensywny gryzacy smród spalin w pasacie 1.9 tdi awx mize byc wynikiem uszkodzonych pompowtryskow? Dotatkowo slychac żegotanie w silniku ktore jest zalezne od obrotow silnika. Problem w tym ze nie ma klasycznych objawow zuzycia pompowtryskiwaczy.
Jak wtrysk leje to tak będzie. Ale też spaliny będą gryzły, gdy nie działa egr, spaliny z ropy zimowej też mają inny zapach.
A6 2,0 tdi blb 13 -0,38 0,19 -0,02 0,21 bipy
-47 -61 -71 -25
A6 c6 2,0 blb grupa13 -0,38 0,19 -0,02 0,21
Bipy -47,0 -61,0 -71,0 -25 pomiar na 3000 obr grupa 18 4,0 4,0 4,0 4,0
Witam serdecznie.
Fajna stronka ,pogratulować wiedzy. Panowie mam problem pacjent Passat B5 FL 1,9 silnik AVB 2001 – problemy z szarpaniem przy normalnej jeździe w granicach obrotów 1400-2100 /min , przy raptownym dodaniu gazu idzie bez problemów, pali bez problemów, nie kopci, zużycie na wolnych 0,4l/h, jak schodzi z obrotów przy jeździe powyżej 2100/min to odczucie jest takie jakby pracował jak silnik bokser- na 3,5 cylindra. Uszczelniałem pompki bo lał olejem do paliwa, tandem nowy, wiązka podginana bo nie palił na jeden na pierwszy, regulacja na 180, przepływka nowa oryginał, EGR nowy- ciekł, wszystkie przewody podciśnienia nowe + paliwowe dwa przy filtrach, filtry wymienione. Mam kilka błędów na vagu ale dotyczą komfortu/ABS/ elektryki drzwi bo naprawiałem wiązkę w drzwiach, ale nie zapalają się żadne kontrolki- błędy dotyczą brak sygnału ,wszystko działa. Błędów nie daje się wykasować muszę sprawdzić styki. Byłem u kilku mechaników, ale brak diagnozy. Sam zabrałem się za diagnozę, bardzo proszę o jakieś sugestie czy to koniec pompek. W załączeniu skany z vaga. Z góry serdeczne dzięki. Przebieg ok. 300 tyś.
Temperatura na vagu ok 90 st.
Group A: 013
Cyl 1,Cyl 2,Cyl 3,Cyl 4
TIME,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,
Wolne obroty- w granicach 860
0.01,-0.78,-0.96,0.66,1.06
0.35,-0.78,-0.96,0.66,1.06
0.70,-0.78,-0.96,0.66,1.06
1.04,-0.78,-0.96,0.66,1.06
1.39,-0.78,-0.96,0.66,1.06
1.73,-0.78,-0.96,0.66,1.06 2.07,-0.78,-0.96,0.66,1.06
2.42,-0.78,-0.96,0.66,1.0
2.75,-0.78,-0.96,0.66,1.06
Obroty ok 3000/min
0.01,-0.68,-1.04,0.85,0.80
0.33,-0.68,-1.04,0.85,0.80
0.68,-0.68,-1.04,0.85,0.80
1.00,-0.68,-1.04,0.85,0.80
1.33,-0.68,-1.04,0.85,0.80
1.66,-0.68,-1.04,0.85,0.80
1.99,-0.68,-1.04,0.85,0.80
2.34,-0.68,-1.04,0.85,0.80
0.01,-0.68,-1.04,0.85,0.80
0.33,-0.68,-1.04,0.85,0.80
0.68,-0.68,-1.04,0.85,0.80
1.00,-0.68,-1.04,0.85,0.80
1.33,-0.68,-1.04,0.85,0.80
1.66,-0.68,-1.04,0.85,0.80
1.99,-0.68,-1.04,0.85,0.80
2.34,-0.68,-1.04,0.85,0.80
Group A:,’023
Obroty w granicach 3000/min
0.01,39.0,40.0,33.0,26.0
0.33,39.0,40.0,33.0,26.0
0.69,39.0,40.0,33.0,26.0
1.02,39.0,40.0,33.0,26.0
1.34,39.0,40.0,33.0,26.0
1.69,39.0,40.0,33.0,26.0
2.01,39.0,40.0,33.0,26.0
Group A:,’023
Obroty w granicach 860/min,
0.01,-5.0,29.0,12.0,32.0
0.31,-5.0,27.0,11.0,32.0
0.66,-5.0,29.0,12.0,32.0
1.01,-2.0,30.0,11.0,32.0
1.37,1.0,31.0,12.0,33.0
1.70,0.0,29.0,13.0,33.0
2.05,-2.0,27.0,13.0,36.0
2.40,0.0,27.0,13.0,36.0
2.74,0.0,28.0,15.0,35.0
3.10,1.0,25.0,16.0,36.0
3.43,0.0,29.0,15.0,35.0
3.78,0.0,30.0,15.0,34.0
Były takie momenty , że wartości były w granicach + 40 do + 60 na wolnych obrotach.
Grupa 000
Obroty w granicach 860/min
0.01,041,127,000,012,105,203,079,154,152,145
0.31,041,127,000,012,105,203,079,154,152,148
0.62,041,127,000,012,105,203,079,154,152,147
0.91,041,127,000,012,105,203,079,154,152,148
1.21,041,127,000,012,105,203,079,154,152,143
1.52,041,127,000,012,105,203,079,154,152,144
Koniec nie, ale jeśli turbina i sterowanie turbiną są sprawne, podobnie jak EGR i przepływomierz, to winne będą pompowtryski – mała dokładność przy wtrysku małych dawek będzie powodować szarpanie.
Panie Wojtku dzięki za szybką odpowiedź, ale mam jeszcze jedno pytanko, czy zanieczyszczony czujnik obrotów wału korbowego/np.opiłkami/ może być przyczyną złego dawkowania paliwa na wolniejszych obrotach.Rozrząd mam ustawiony na 1,0.Turbina chodzi , cięgno się nie zacina, czuć pracę turbiny/przy ok.1700-1800 czuć jak silnik wyrywa do przodu.
Od wadliwego czujnika nie będzie złych dawek
Witam pompki miałem regenerowane jakiś rok temu, czy po takim zabiegu wyniki nie są troszkę za wysokie? logi robione na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach kąt synchronizacji również ustawiony w granicach 0 do -0,5
http://vaglog.pl/log-013_018_023_M8i3T.html
Trzecia najsłabsza, ale jak nic się z samochodem złego nie dzieje, to nie ma co szukać dziury w całym.
Czasem na wolnych obrotach delikatne drżenie samochodu, czy przyczyną podwyrzszonej dawki może być vacu pompa ?
Vacum pompa może być przyczyną. Coraz częściej bywa. silnik dostaje ropę z olejem i na wolnych szczególnie może poszarpywać.
Dzięki za szybką odpowiedź,kupno regenerowanej ma sens czy lepiej używaną ?
Po wymianie silnika okazało się że ktoś sprzedał mi go z pompkami 038 103 073 AJ (silniki 101KM) a ja powinienem mieć 038 103 078 AL (bo ma silnik ASZ 130KM). Silnik aktualnie pracuje nierówna tak „na trzy”. Czy jedyne wyjście to wymiana pompek czy też zmiana map?
Jeśli PD są sprawne, to wystarczy mapa w sterowniku, pewnie BIPy są teraz lipne
Witam serdecznie.
Panie Wojtku ,dzięki Pana sugestiom zrobiłem jeszcze logi w grupie 004 .EGR sprawny, turbo sprawne, czujniki w porządku – nauczyłem się interpretacji vaga i niestety trzeba znów wyjmować pompki i na stół.Nie mam logów dynamicznych bo padła bateria w laptopie, ale autko na wysokich obrotach chodzi ok.Pozdrawiam.
Witam jeśli w bloku 13 wartości są idealne i w 18 też 4x 0 tylko bipy (23) wahają się 1 cyl -10 2cyl 14 3cyl. 47 4cyl 35 a pasacik Daje na postoju chmurę dymu to doszukiwać się problemu w pompkach czy szukać problemu gdzie indziej (uszczelka głowicy lub turbina ) ? co może być powodem takich wyników pompek?
To nie od bipów.
Koledzy,mam pewien problem,dlaczego przy dodaniu gazu grupa 023 bipy rosną,a u znajomego przy dodaniu gazu bipy spadają, proszę o pomoc
Witam oto moje dane:
przy dodawaniu gazu:
013: C1 -0.14 C2 0.19 C3 -0.61 C4 0.54
018: C1 0.0 2 C0.0 C3 0.0 C4 6.0
0.23: C1 30.0 C2 105.0 C3 80.0 C4 123.0
przy opadaniu obrotów:
0.13: C1 -0.09 C2 0.16 C3 -0,71 C4 0.66
0.18: C1 4.0 C2 4.0 C3 4.0 C4 4.0
0.23: C1 38.0 C2 119.0 C3 86.0 C4 117.0
wyskakuje mi bląd esp co jakis czas i przy tym lekko drży kierownica, nie odczuwam spadku mocy. Zostały dogięte piny i ustawione kąty wtrysku. Problem nie znikł.. co radzicie?
BIPy tragedia, stąd lampka ESP
Witam
Panie Wojtku może Pan pomoże?
Mam problem z nierowna praca silnika na biegu jalowym rozgrzanym tak jakby silnik poszarpuje 2.0 tdi na PD wto km bkd . Zadnych bledow nie ma
Na biegu jalowym
Grupa 13 korekcje -0.56 , -0.54 , 0,48 , 0.61
Grupa 18 0,0,0,0
Grupa bipy -56 , 0 ,-48 , -13
Dodam że auto jest dynamiczne ładnie ciągnie i wogole byłem na kompie u mechanika i powiedział mi że te silniki Tak mają ale ja wcześniej tego nie miałem tylko od roku jest co raz gorzej
MOŻE POMPKI SIADAJA?
Korekcje w normie. Trzeba sprawdzić pozostałem rzeczy, jak egr czy przepływomierz.
Egr mam zaslepiony a przeplywka ma wartosc 450 a komputer oblicza ze ma byc 250 ale przy zaslepionym egr to chyba normalne
Panie wojtku czym moze byc spowodowane moje gasniecie silnika zero błędów vag logi ok
Jak rano odpale auto chwilę pracuje gaśnie i pika trzy razy i zaswieca sie konewka z olejem czy to ma jakis związek z gasnieciem
konewka się zapala, bo sterownik wykrywa spadek ciśnienia oleju, a ciśnienie spadło, bo silnik zgasł. Trzeba określić co jest przyczyną – elektryka czy mechanika.
Zauważyłem że na zimnym silniku logi z grupy 013 na 3cyl mam -1.45 czy to normalnie