Montaż i regulacja pompowtryskiwaczy w silnikach TDI i SDI
Tylko prawidłowo zamontowany i wyregulowany pompowtryskiwacz w silnikach TDI będzie pracował wydajnie. Czynności te są niezbędne w przypadku ponownego montażu lub wymiany na inny. Potrzebne przyrządy to tzw. duża suwmiarka o zakresie pomiarowym do 400mm oraz czujnik zegarowy (ostatecznie można sobie poradzić bez niego).
Prawidłowe osadzenie pompowtryskiwaczy
Prawidłowe osadzenie pompowtrysków w gniazdach głowicy zapewnia m.in. prawidłową pracę silnika. Pompowtryskiwacz zamontowany krzywo będzie rozpylał olej napędowy w nieoptymalnym miejscu, co przekłada się na dodatnie korekcje dawki paliwa w celu utrzymania równej pracy na biegu jałowym. Dodatkowo może dojść do uszkodzenia gniazda w głowicy (rozklepanie) oraz przedostawanie się ciśnienia z cylindra do kanałów paliwowych.
Prawidłowe ustawienie zapewni właściwa odległość mierzona od krawędzi głowicy do zaokrąglonej części pompowtryskiwacza.
Stary typ pompowtryskiwacza
Na pierwszy rzut oka różni się od nowego typu szeroką nakrętką cewki elektrozaworu:
Sposób mierzenia odległości zapewniającej prostopadłe położenie ilustruje poniższy rysunek:
Cylinder 1 | Cylinder 2 | Cylinder 3 | Cylinder 4 |
332.2±0.8mm | 244.2±0.8mm | 152.8±0.8mm | 64.8±0.8mm |
Nowy typ pompowtryskiwacza
Analogicznie do starego typu – nowy posiada wąską nakrętkę cewki elektrozaworu:
Sposób pomiaru odległości za pomocą suwmiarki jest taki sam, ale nieco inne są odległości 'a’:
Cylinder 1 | Cylinder 2 | Cylinder 3 | Cylinder 4 |
333±0.8mm | 245±0.8mm | 153.6±0.8mm | 65.6±0.8mm |
Przebieg montażu
Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone nowe oringi, podkładkę termiczną i sworzeń kulisty. Pierścienie uszczelniające warto posmarować niewielką ilością oleju silnikowego lub napędowego – ułatwi to montaż. Pompowtrysk należy delikatnie wsunąć w gniazdko głowicy do oporu (bez użycia narzędzi). Za pomocą nowej śruby należy przykręcić element napinający tak, by można było jeszcze obracać pompowtryskiwaczem. Teraz trzeba ustawić wymagany wymiar 'a’ przy pomocy suwmiarki. Po prawidłowym ustawieniu można dokręcić śrubę mocującą z siłą 12Nm i ¾ obrotu (270°).
Po zamontowaniu wszystkich pompowtryskiwaczy należy założyć dźwigienki i wkręcić ręką śruby, zaczynając od wewnętrznych a kończąc na zewnętrznych. Następnie należy je dokręcić ostatecznie w tej samej kolejności z siłą 20Nm i ¼ obrotu (90°).
Regulacja nacisku dźwigienki
To również ważne ustawienie, dosyć łatwe do przeprowadzenia. Należy ustawić wałek rozrządu tak, by krzywka napędzająca dźwigienkę regulowanego pompowtrysku znalazła się na samej górze, czyli dźwigienka naciskała maksymalnie na element tłoczący. Precyzję zapewni czujnik zegarowy zamontowany na nowej śrubie regulacyjnej – musi on wskazywać minimalną wartość. Teraz należy kręcić śrubą w dźwigience do oporu, czyli do uzyskania krańcowego położenia elementu tłoczącego pompowtryskiwacza. Śrubę należy cofnąć o ½ obrotu (180°) i zablokowaną skontrować nakrętką momentem 30Nm.
Czynność powtarzamy dla trzech pozostałych pompowtryskiwaczy. Na koniec wpinamy wtyczki (tutaj warto podoginać konektorki, by w przyszłości uniknać problemu niedostatecznego kontaktu elektrycznego).
Przy przeprowadzaniu prac należy dbać o czystość. Tutaj Tuning silnika PD poprzez wymiane pompowtryskiwaczy można zobaczyć fotorelację z prawidłowego demontażu i montażu.
Cześć.
Gdzie radzisz kupić uszczelki do pompek? Są dostępne z jakąś śrubą i bez, które wziąć? Mam borę silnik ARL
Kup tam, dzie jest tanio. Zestawy do pompowtrysków Boscha produkuje Bosch o numerze 1 417 010 997. Grzybek powinien być w zestawie.
Witam, mam seata alhambra 1,9 tdi. 115km AUY, ciężko pali na poranny rozruch nierówno obroty przez chwilę wariują i nie ma reakcji na pedał gazu ,przed tymi obja2wami wymieniłem 2 pompowtryski bo miał objaw zapowietrzenia i też ciężko palił ale teraz jest tragedia fakt że te dwie pompy są nowszy typ z dużą cewką i inne numery cewek mają czy to ma wpływ ,ustawione były tak jak w opisach, konta nie ustawiono, co to może być proszę o opd. a jak kont wtrysku to proszę o opis jak to zrobić. A jeszcze mi się przypomniało kopci sama ropa, i wyskoczył kiedyś mi błąd 18072
Jakie to ma korekcje? Te numery katalogowe po coś są…
Witam Panie Wojtku
Posiadam problem z passatem b5 fl 130km a mianowicie jakieś dwa tygodnie temu passat zaczął mi kopcić na biało-niebiesko po kontakcie z mechanikiem okazało się ze uszczelniacze na pompowtryskach ale ze już kiedyś ktoś tam grzebał i były założone nie takie pompki jak powinny być zdecydowałem się na zakup innych żeby nie powiedzieć nowych o oznaczeniu AL bo wydajniejsze wszystko złożone na nowych uszczelkach zrobione 1200km i sam. czasami dymi czasami nie czy to znowu uszczelki czy wtryski wywalone jeden jest nieciekawy prosze o ocene i ewentualną pomoc daje logi http://vaglog.pl/log_222495.html
Masz problem na 4 cylindrze, jeśli to nie wina montażu i regulacji, to ten pompowtrysk jest wyeksploatowany.
czwarty jest do wymiany a pierwszy chodzi mi o bipy też są wysokie czyli zadne czyszczenie nie przyniesie poprawy tylko wymiana
wydaje mi sie ze to wina montażu bo zrobiona dosyć niechlujnie przez mechanika teraz zrobie to sam według pana wskazań i dam wtryski do czyszczenie ale interesują mnie wskazania pierwszego cylindra odnośnie bipów co z tym zrobić i czego to jest przyczyna i czy przy zmianie wtrysków na wydajniejsze czyli al jeszcze trzeba zmienić jakieś ustawienia typu kąt wtrysku itp a najchętniej bym się z panem skontaktował odnoście potocznie mówiąc przetrzepania samochodu gdyż tez jestem z pomorza zachodniego czy była by taka możliwość ?
Panie Wojtku, pytanie odnośnie pompowtryskiwaczy, otóż autko w ciepłe dni mi nie równo „chodzi” ale obroty się nie „ruszają” góra dół stoją równo ale autko drży do momentu aż osiagnie na oko 80-90 stopni potem „chodzi” równo, czy powodem tego mogą być pompowtryskiwacze, pytam ponieważ na forum tak mi podpowiadają a nie jest to tanie w naprawie i nie chciałbym płacić aby potem okazało się że to nie pompki, dzięki z góry z jakąś podpowiedź. Wojtek
Drgania silnika może powodować zesztywniała plecionka za kolektorem wydechowym, niesprawny zawór egr, poduszki pod silnikiem, dwumasowe koło zamachowe jak i pompowtryskiwacze. Jeśli jest to jedyny, negatywny objaw, to warto je przeczyścić środkiem typu Liqui Moly Diesel Spulung, podanym bezpośrednio.
witam, ciekawy temat gratuluje opisu!. przedstawiam nastepujacy problem, 1.9TDI ARL PD 150km.. zaczał walić w puszkę filtra ( było słychać głuche stukanie oraz pukający silnik) zdjałem pokrywę zaworów ukazał mi się zszargany wałek, dziura w popychaczu na 1 cyl od rozrzadu na 2 była wytarta im dalej było mniejsze zużycie popychacza, wymieniłem wałek (bdb stanie używany) popychacze (nowe) wiadomo uszczelki oliwa kpl. rozrząd itd. pompek nie ruszałem, auto odpaliło bez problemów stuki ustały, pojawił się problem z białym dymem i dużym spalniem 1.7 l/h korekcje 0093 0001 002 0095. Gdzie szukać przyczyn wyjmować pompki ? czy próbować regulację na dźwigienkach ? Auto się trzęsie.
Po wsadzeniu wałka regulacja siły nacisku na pompowtryskiwacz to podstawa. Jeśli ktoś to wcześniej regulował na nieco wytartych krzywkach, to teraz może dojść do uszkodzenia pompowtryskiwaczy. Do sprawdzenia jeszcze kąt synchronizacji. W tych silnikach podstawa to dobry olej 5W40 505.01 wymieniany co 12k km a nawet co 10k km. Zalanie kiepską oliwą powoduje zrywanie filmu olejowego na mocno obciążonym wałku i jego zużycie. Znam „kozaków”, którzy lali półsyntetyk 10W40 za 60zł i cwaniakowali, że silnik chodzi jak pszczółka. Później wymieniali wałki i elementy z nimi współpracujące.
silnik zalewany 5w30 504 507, wd zawieszki sprzedającego wymiany od kupna robione co 10k km nie było nic wcześniej ruszane, kąt synchronizacji wd instrukcji.
Silnik kopci, na jałowym, zimny czy ciepły bez różnicy. W spalinach czuć wyraźnie zapach nieprzepalonej ropy. W logach na VAG wszystko OK. Mogą to być źle wyregulowane pompki albo uszkodzenia uszczelniaczy?
Zacznij od kąta synchronizacji
Sprawdziłem, dopiero teraz kąt w granicach -2.0 do -3.0 co prawda na zimny silniku ale wtedy też dymi.
Zastanawiam się też czy mechanik wymieniający wałek rozrządu mógł też coś źle poustawiać?
Ustaw bliżej 0 i zobacz czy będzie lepiej.
Wymienione uszczelnienia pompek, sprawdzone pompki – przestal kopcić! Czas na regulację kąta. W silniku AUY w lewo to na „+”?
Kręcąc wałkiem (koło zębate stoi w miejscu) – w lewo zmiana kąta na +.
witam
mam problem z moim paskiem 101km PD 2002r.
Mianowicie po regeneracji głowicy (regeneracja gniazd pompowtrysków, sprawdzanie pęknięć głowicy, planowanie, nowe uszczelki na pompowtryskach itp) pojawił się problem przyrostu stanu oleju silnikowego (dostaje sie olej napedowy). Sprawdzane były parametry pompowtrysków i niby ok, wstawiane nowe uszczelki na pompie tandemowej, wreszcie podmieniana pompa tandemowa na inną i dalej przybywa oleju. Co może być tego powodem i na co zwrócić uwagę.
Silnik pracuje ładnie i równo. Jest tylko jeszcze jedna usterka która może ma z tym jakis związek mianowicie silnik zapowietrza się(trzeba kręcić kilkanaście sekund rozrusznikiem zeby silnik zapalił) gdy samochód postawie na pochyłym terenie przodem w kierunku wzniesienia.
Jak ktos ma jakies pomysły będę wdzięczny za podpowiedz.
Paliwo dostaje się do oleju przez oringi pompowtryskiwaczy.Być może zostały one uszkodzone podczas montażu, lub gniazda nie posiadają odpowiedniej gładkości.
Dziękuję za podpowiedź. Tak też zasugeruję mechanikom.
Czy nieszczelności w gniazdach pompowtrysków powodują również to zapowietrzanie po postoju na wzniesieniu?
I jeszcze jedno- mam kabel serwisowy, czy istnieje możliwość sprawdzenia szczelności na pompowtryskach za pomocą oprogramowania vag com? tzn czy paramerty z bloków 013, 018, 023 dadzą odpowiedź na pytanie jak z tą szczelnością?
A może to pierścienie na tłokach są już wyrobione?
z góry dziękuję za pomoc; pozdrawiam
zaniepokojony powyższym problemem samodzielnie zrobiłem test bloków 013;018;023 wyniki cały czas się lekko zmieniały, ale oscylowały w granicach:
blok 013
cyl1 cyl2 cyl3 cyl4
-0,09 -0,12 -0,19 0,38
-0,05 -0,02 -0,24 0,28
blok 018 wszedzie odpowiednio 0 i 4 po odpuszczeniu gazu
blok 023
cyl1 cyl2 cyl3 cyl4
od2do5 od20do23 od31do41 od10do14
czy może ktoś wie czy powyzsze wyniki pozwalają potwierdzić lub wykluczyć przedostawanie się paliwa do oleju poprzez nieszczelnosci oringów pompowtrysków?
To się sprawdza w inny sposób – podłączasz manometr do pompy tandemowej, zaginasz wąż powrotny paliwa i patrzysz czy ciśnienie znacząco wzrasta, jeśli nie, to masz nieszczelność.
Wtryski mogą lać i paliwo też może się dostawać do oleju u mnie tak było w VW t5 1.9 tdi BRS.Ja wymieniałem uszczelniacze,pompę vacum i na końcu wymieniłem jeden pompowtrysk i na razie mam spokój.Jeżeli auto na zimnym silniku przy odpalaniu kopci na niebiesko to może wtrysk lać a na ciepłym już nic nie kopci.
Witam, mam pewien problem. Oddałem swoje pompowtryski do regeneracji (przywrócenie do ustawień fabrycznych, wymiana całej dolnej części pompowtrysku na nową). Dodatkowo wymieniłem listwę sterującą. Po włożeniu ich na miejsce pojawił się problem korekty na nich są strasznie duże
1cyl (2,4 mg/str)
2cyl (-3,0 mg/str)
3cyl (-1,9 mg/str)
4cyl (2,8 mg/str)
Mam wykresy z s serwisu BOSCH do każdego pompowtrysku i wszystko jest ok. Czy przyczyną takich problemów mogą być źle zamontowane pompowtryskiwacze? Dodam że w samochodzie mam nowy wałek rozrządu, szklanki i panewki wymieniane jakiś rok temu.
Zastanawia mnie jeszcze jedno czy na taką wartość jaką pokazuje teraz komputer może mieć to że 3 miesiące temu przed wymianą pompowtrysków usunąłem z samochodu DPF mechanicznie i programowo (może mapy źle coś pokazują?
Jeśli chodzi o samochód to pracuje równo, nie ma problemów z odpaleniem, nie kopci jedyny minus to spalanie wzrosło o jakieś 3-4 litry na 100 km.
gdzie robiłes pompki?
http://www.wtryski-serwis.pl/
prawie 3000 PLN za regeneracje
Zadzwon do mnie pomoge 605482605
Posiadam audi a4 bo 1.9 tdi 115KM czeka mnie wymiana pompowtrysku pytanie dotyczy odległości od bloku mierzonej suwmiarka. Który to nowy typ a który stary?
Przeczytaj jeszcze raz wpis, wszystko tam jest, nawet zdjęcia.
Mam pytanie: regulacji pompo wtryskiwacze dokonujemy na zimnym silniku czy na ciepłym? Czy może to nie ma znaczenia?
Na wystudzonym
Witam p. Wojtku, mam pytanie – jesienią wymieniałem u mechanika oringi na pompkach oraz sprawdzał stan i czyścił pompki. Po powrocie auta wszystko niby okej ale na autostradzie silnik strasznie słabo ciągnie od 140kmh wzwyż, wręcz niemożliwe stało sie „polecieć” 200kmh. Może być taka możliwośc, że zostały one niepoprawnie wyregulowane? Dodam jeszcze, że po podpięciu pod komputer wszystkie bloki sa w normie a błędów nie ma. Silnik 2.0TDi BKD
Pozdrawiam
Jest taka możliwość.
Panie Wojtku, uprzejma prośba o pomoc w postawieniu diagnozy:
pacjent: Skoda Octavia 2, 2005, 1.9 TDI BJB PD 105KM
problem: auto po dłuższym postoju ( pow. 15h) ciężko odpala, trzeba kręcić kilkukrotnie rozrusznikiem po 5-10 sekund.. prz postoju krótkim, odpala od razu, ale gdy trwa on np. 10-12 godzin to silnik przez kilka sekund 'ciężko’ chodzi zanim zacznie pracować normalnie, także trudność odpalenia zależy od czasu postoju..
paliwo – pełen bak, sprawdzona pompa w baku, wymieniony filtr paliwa.. zwiększenia ilości oleju nie zauważyłem, natomiast czy możliwe jest 'pocenie’ się wlewu oleju? czy dymek z korka wlewu po zgaszeniu silnika jest normalnym zjawiskiem?
czy mogą być nieszczelne to oringi pompowtrysków? jakie dodatkowe objawy o tym mogą świadczyć? z góry dziękuję za pomoc!
Sprawdź czy jest ciśnienie paliwa w głowicy, jak po nocy manometr wkręcony w pompę tandem pokazuje 0, to paliwo ucieka.
Witam, dziękuję za pomoc, u mnie pomogła wymiana oringów pompowtryskiwaczy. teraz bez względu na czas postoju i kąt pochylenia auto odpala od strzała. dodam, że można to też sprawdzić stawiając auto tylnymi kołami w górze ( jeśli odpada – oringi do wymiany, u mnie tak było).
pozdrawiam.
Witam,
Pisałeś na forum o podnoszeniu tyłu auta do góry, mógłbyś mi to bardziej naświetlić bo mam identyczny problem z odpalaniem jak ty.Pozdrawiam
witam panie Wojtku mam takie pytanie. Posiadam sharana AUY jakiś czas temu padł mi jeden pompo wtrysk dokładnie 1 w serwisie vw został wymieniony na nowy.
sprawdzając na vag-u blok 13 jast na nim korekta kolejno+2.99 -0.50 -0.39i -0.60
czy jest możliwe że pierwszy cylinder jest tak zużyty w porównaniu do reszty??
auto jak przyśpiesz to w okolicach 2000 obr. drga zwłaszcza na wyższych biegach ale od czuwa się to i na 1i2 biegu choć mniej.Może to być spowodowane źle ustawionym wtryskem lub jego wyregulowaniem? wacham się nad zdjęciem głowicy i jej remoncie. proszę o pomoc
Być może pompowtryskiwacz wymaga tylko regulacji. Pomiar kompresji i badanie endoskopem mogą być pomocne w diagnozie.
Witam. Panie Wojtku mam problem z Audi a4 1.9 tdi AVF . Problem pojawił się wczoraj auto jechalo normalnie i w pewnym momencie straciło moc i za chwilę zgasło, dzisiaj bardzo ciężko odpaliło (około minuty kręcenia ) , nierówno chodzi i kopci na biało to samo jest na zimnym silniku jak i na ciepłym. Po podłączeniu vaga pokazał błąd 4 cylindra ale po skasowaniu tego błędu więcej się nie pokaza
. Prosiłbym o radę co dalej z tym robić.
witam
a w jaki sposób przebiega montaż pompowtryskiwaczy w 2.0 tdi AZV 16v.
te same procedury? (pompowtrysk montowany na dwie śruby)
pozdrawiam
Regulacja nacisku na pompowtryskiwacz jest taka sama, nie ustawia się położenia względem brzegu głowicy.
Witam. Mam problem z silnikiem ARL, podczas nagrzewania w przedziale temperatury 70-80oC przy przyspieszaniu silnik szarpie.
grupa 23: 057 / 033 / 070 / 040 – podczas w.w. szarpania pierwszy wtryskiwacz osiąga wartość 120 (czuć jakby silnik nie pracował wówczas na jeden cylinder)
po dogrzaniu wszystko wraca do normy. w ciągu dnia może stygnąć i później przy nagrzewaniu nic się nie dzieje, dopiero np. po nocnym postoju. 1 i 3 wtrysk do wymiany? Czy spróbować regulacji i czyszczenia wtyczek? Poza tym „chwilowym” problemem nic się nie dzieje, auto ma moc i przyspiesza bez zmian.
Wiązka do przeglądu na początek.
Witam Panie Wojtku problem to Passat B5FL1,9AVB,po wymianie uszczelnień na pompo wtryskach stracił moc ciężko się rozkręca do 2500 obrotów,przepływa sprawdzona turbo ok spalanie 12l
Witam! Panie Wojtku,mam taki oto problem z autem(Ford Galaxy 1,9 TDI 115KM 2005r).
Zaczęło się od drobnego chwilowego przydławiania się zimnego silnika podczas jazdy. Samo uruchomienie było normalne. Trwało to kilka dni. Teraz gdy uruchomię auto na zimnym silniku nie pracuje on na wszystkich cylindrach(tłucze się jak traktor). Jak rozgrzeje się do około 70 stopni C wszystko jest ok i pracuje idealnie. Z tym że po osiągnięciu tej temperatury trzeba go wyłączyć i uruchomić jeszcze raz bo inaczej nawet ciepły dalej nie będzie pracował na wszystkie cylindry. Wymieniłem filtr paliwa ale nic to nie dało.
Było to opisywane wielokrotnie w tym temacie http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/
Na początek dogięcie konektorów na wtyczkach wiązki pompowtryskiwaczy.
Witam Panie Wojtku mam problem z autkiem marki Peugeot 806 2.1 td 96 rok. Samochód praktycznie cały czas zimny czy rozgrzany szaleje na obrotach i bardzo często gaśnie na postoju jak również w trakcie jazdy ale tylko po wciśnięciu sprzęgła, ale zaraz po tym odpala normalnie i dalej szaleństwo. Poza tym w trakcie jazdy czy podczas przyspieszania nie ma żadnego szarpania czy też przerywania, wszystko jest normalnie. Próbowałem już różnych rzeczy nowy filtr paliwa , powietrza, wszystko sprawdzone w przewodach paliwowych żadnego powietrza. Bardzo proszę o jakieś wskazówki , ponieważ auta potrzebuję codziennie do pracy a jazda nim w takim stanie jest trochę niebezpieczna i bardzo męcząca.
Pozdrawiam.
Witam .Czy zajmuje sie pan także silnikiem 1.4tdi bnv 80KM – mam ciekawostkę do rozwiązania a mianowicie brak mocy i dymienie powyżej 2500 obrotów a max 140/h
Nadmieniam że auto ma turbine bez zmiennej regulacji łopatek i sama turbina dmucha do 1,2 .Ciekawi mnie czy własnie nie jest to wina którejś pompki lub jej nieszczelności.Odpala idealnie od strzału więc … sam nie wiem .oto logi
http://forum.skodaclub.pl/fabia/poprosz-bardzo-o-analiz-logow-1-4tdi-bnv-t17646.html
e
Przepływomierz zaniża na wyższych obrotach.
a stan drugiej pompki i jej wskazania mogą być ?Czy należało by może wszystkim gumki wymienić? p.s. auto ma 300000 km przejechane 🙂
Witam
Sprawa dotyczy Seata Toledo 2003 rok z silnikiem 1.9tdi ASZ. Auto zostawione u mechanika na wymianę uszczelek pompowtryskiwaczy (ciężko palił rano i generalnie wtryski miały już korekcje około 1 z kawałkiem). Uszczelki wymienione i dramat – jeden wtrysk ma ciągle korekcje +2,99(po podwyższeniu obrotów do około 1600 to spada do ~ +1,4). Możliwe jest że mechanik uszkodził wtryskiwacz dlatego że nie ustawił wtryskiwaczy zgodnie ze sztuka, czyli suwmiarka, itd? Dodam że na moja wyraźną interwencje, zamienił wtrysk z sąsiednim(uszkodzony jest #3 i zamienił miejscami z #4) i niestety korekcja +2,99 poszła za wtryskiwaczem.
BIP’y na każdym z wtrysków są idealne wręcz – wszystkie są w granicy 5-15.
Stare uszczelki były już zużyte, marnie wyglądały. Gniazda natomiast były całkiem okay – w moim AVB(passat 2001 rok, przebieg wiekszy o 80kkm niż w Toledo kumpla) wyglądały ciut gorzej a po wymianie uszczelek korekcje mam od blisko już roku w granicy +/- 0,2.
Co do regulacji – przy tym nie byłem więc ciężko mi jest ocenić :/ Kumplowi robił to auto znajomy mechanik, ja widziałem tylko wtryski już na stole, kiedy zmieniał uszczelki. Klucza zegarowego do regulacji to ja tam u niego nie widziałem, więc może być tak że wsadził wtryski na oko, skręcił wszystko do oporu i koniec? (kumpel był przy tym jak je wkładał i mówi że wsadził wszystkie pompowtryski i po prostu wszystko poskręcał do oporu – pamiętam że u mnie w AVB inny mechanik spędził nad regulacją chwile…). Możliwe że to tylko kwestia regulacji czy pompowtrysk się uszkodził?
Z góry dziękuję za pomoc 🙂
Pozdawiam
Michał
Ustawienie ma znaczenie, jeśli jest niewłaściwe, to będzie duża korekcja. Jeśli pompowtryski są prawidłowo ustawione i dalej jest problem, to raczej uszkodzenie wchodzi w grę.
Witam. Mam juz dosc swojego Tdika..Od poczatku: Zakupilem Forda Galaxy z 2001r. Z silnikiem 1.9tdi 115km. Przez pierwsze pol roku nie mogłem powiedzieć zlego slowa przejechał 50tys km bez problemów. Wymiana Oleju co 10tys km Castrol 10w40. Rozrząd oryginalny na czas. I sie zaczelo. Dusił sie przy dodawaniu gazu. Pojechalem na komputer. Diagnoza padly pompowtryskiwacze. Planowalem jeszcze pojeździć wiec oddalem do „porzadnej” regeneracji. Mialo byc 600zl szt a niby jakies inne koncowki droższe i wyszlo 800zl szt. Ok myślę teraz bedzie spokoj..Po miesiącu zaczal strasznie kopcic i zjadac 1l oleju na 2tys km i turbo sie wylaczalo co chwile i raz dmuchalo raz nie..pojechalem do mechanika stwierdził ze padła turbina. Kolejna regeneracja. Tym razem 600zl. Po wymianie auto auto pochodzilo tydzień czasu i zaczela ciagnac dopiero od wtys obr. I czarna chmura. Pan co wymienial turbo mowil ze z turbina jest sprawna i powiedzial ze to przez pompowtryskiwacze. Ze niby jakas druga faza wtrysku.. pojechalem do tego co regenerowal i wymienial. Podlaczyl pod komputer i wszystko ok..zgupialem. Stal tydzien czasu na wsrsztacie..wymieniony egr nowa oryginalna przeplywka. Zawor ciśnienia turbiny. .i dalej nic..oddalem do ponownej regeneracji turbo na gwarancji ustawili juz na 102%..i auto pochodzilo tydzień i dalej kopci jak wsciekle na czarno..turbina dmucha bo autko sie sprawnie rozpedza. Osiaga prędkość maksymalna 175kmh. A i jeszcze wgralem nowa mape silnika i tez nie pomoglo. Podsumowując: na dzien dzisiejszy samochod nie bierze oleju, ciągnie dobrze tylko czasami po dodaniu gazu nie reaguje turbo musze odpuscic i jeszcze raz wcisnac i zasuwa zazwyczaj na 1 i 2 biegu. Na zimnym pali dobrze ale jest strasznie slaby ciężko ruszyc bo nawet po wcisnienciu gazu obroty niechca rosnac. Po okolo 5min przechodzi. Kopci niesamowicie na czarno. Czasami w srodku czuje zapach jakby spalin. Wczoraj byłem jeszcze na Vcds wtryski pokazuje 1; -0.16 2 -0.54 3) 0.54 4) 0.16 turbo na postoju 1.2- 1.4 bara.. ktos ma jakieś pomysły?
Sprawdź MAF sensor. Z tego co piszesz, to jednak wygląda na problemy z powietrzem (turbo itd).
Witam Panie Wojtku może Pan odpowie rozgryzie problem który jak widzę dotyka dużej grupy użytkowników silników AVF/AWX 130km a czytając rozliczne fora nikt nie potrafił udzielić jednoznacznej odpowiedzi na problem puszczania podczas rozruchu szaroburego bąka przez owe silniki po dłuższym postoju. Mój samochód to Passat z 2002 roku, przebieg jak wiadomo trudno określić ale jak sądzę między 200 a 300 kkm ponieważ przy 200kkm robiłem regenerację turbiny, problem z puszczaniem tej śmierdzącej niespalonym paliwem chmury zauważyłem jakiś czas temu i w międzyczasie zmieniłem oringi na pompkach ale na nic się to zdało bo jak dymił tak dymi. Problem występuje praktycznie bez względu na temperaturę otoczenia po całonocnym postoju, zimą dochodzi do tego dymienie na biało (dym jak z papierosa) do osiągnięcia optymalnej temperatury silnika. Zauważyłem również jeszcze jesienią ze samochód po pełnym rozgrzaniu miał tendencję do wzmożonych drgań silnika szczególnie przy włączonej klimie tj, na wolnych obrotach pod obciążeniem. Obecne wskazania gr.13 wyglądają nastepująco: 1) -0,38; 2) 0,09; 3) -0,73; 4) 1,01 grupa 23 odpowiednio: 15; -15; -23; -7 są to wartości na rozgrzanym silniku. Może ma Pan pomysł co może być powodem tych wstydliwych bąków i dymienia na biało na zimnym?
Panie Wojtku pomocy pompowtryski sprawdzone rozpylają dobrze bipy dobre również a auto z nocy nie może odpalić tak jakby nie było paliwa a gdy już zapali po długiej męczarni puszcza niebiesko siwy dym i jeden z pompowtrysków ma korektę 2.99 lecz nie ma błędu stało się to z dnia na dzień. Wszystko się normuje gdy utrzymuje obroty około 1400 korekty się normują lecz, gdy dodam gazy lub puszcze gaz korekta jednego pompowtrysku idzie od razu 2.99. pompowtrysk sprawdzony ma być dobry. Auto z 0,6 obecnie 0,9 pali na biegu jałowym. Czy coś sie rozszczelniło z góry dziękuję za pomoc.
Dzień dobry Panie wojtku posiadam VW Passata 1.9 tdi 101 km 2001r miałem wymienianą pompę vac , regenerowną turbosprężarkę była przeprowadzana kalibracja i test pompowtryskiwaczy w silniku zostały wymienione dwa tłoki bo były przepalone , sprawdzona głowicą wymienione 2 swiece zarowe.Po tych naprawach odpalanie na zimnym silniku kończy sie trzesieniem kabiną i obroty są bardzo niskie puści, dymka i po kilku sek wszystko się stabilizuje lub kilka razy próbuję go odpalić a on niby łapie i zaraz gaśnie jeśli już załapie to na początku jest słaby i jak daje z 1 na 2 boję sie ze zgaśnie i jeśli jest już troszkę silnik nagarzany to już bez problemu pali. Zauważyłem po tych naprawach wyciek z lewej strony silnika i mały bąmbel powietrza w przewodzie paliwowym. Jestem załamany wydałem worek pieniędzy a mechanik twierdzi ze problem tkwi w sprzęgle i dlatego tak nim trzęsie. Co o tym Pan sądzi?[IMG]http://s1.zrzut.pl/e5IMZOJ.jpg[/IMG]
Nie wiem, czy to przewód zasilania, czy powrotny. Najprościej podłączyć miernik ciśnienia pod pompę tandemową i sprawdzić po nocy ciśnienie paliwa w głowicy. Zapytaj mechanika, dlaczego mimo uszkodzonego wg. niego sprzęgła nie trzęsie cały czas.
Dzień dobry Panie Wojtku.
Posiadam Seat Leon 1,9 tdi ARL zwirusowany na 182 konie.
Wszystko się zaczęło od tego iż jakiś wiór porysował mi cylinder i auto złapało mula. Wiec został wymieniony cały blok silnika z Seata Ibizy 130 konnej BLT. Na początku miałem problem ponieważ turbo późno wstawało – problem został rozwiązany – nieszczelne servo hamulcowe (przy wciskaniu hamulca podciśnienie sie traciło).
Wymieniłem servo hamulcowe i przy okazji vacum pompe.
Moj problem polega na tym że dalej nie mam mocy i również wysokie spalanie (wysokie spalanie rozumiem przez to iż. przed problemami palił mi na trasie 6,5 – 7 litrów w zaleźności od stylu jazdy, a po mieście od 7 – 8 litrów tak jak wyżej na obecną chwilę na trasie pali 8,5 – 9,5 litra a w mieście 9,5 – 11 litrów).
Pompowtryskiwacze zostały sprawdzone vagiem w 3 warsztatach, korekcje bliskie ideałowi. Nawet już samochód zostawiłem aby je zdemontowali i sprawdzili na maszynie ale na następny dzień powiedzieli mi że grzechem by było je wyjmować z samochodu.
Kolejny mechanik pokazał mi na własne oczy jak zawor EGR mi sie zachowuje na postoju (przy odpiętej rurze i przy zaglądnięciu do środka grzybek działa cyklicznie – zamyka otwiera, zamyka otwiera). przy dodawaniu gazu do 2700 obrotów jest otwarty na 37% a potem dopiero przymyka się do 4,8% (generalnie po virusowaniu miałem go odłączony elektronicznie). Dwumasa jest dobra nic nie strzela.
Wałek rozrządu jest idealny (sprawdzany przy montażu bloku).
Zamowiłem nawet fabryczny sterownik silnika aby sprawdzić czy może (virus się posypał)
Tutaj logi:
Dynamiczne 3 bieg:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_211430.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_211429.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_211432.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_211431.html
Dynamiczne 4 bieg:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_211433.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_211435.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_211436.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_211434.html
Tu jest ciekawa rzecz że EGR zamyka się inaczej niż pisałem powyżej.
Prosiłbym o przeanalizowanie tego co napisałem i podpowiedzenia czegoś co może być powodem spadku mocy i wysokim spalaniem.
I jeszcze jedno pytanie…
Czy jest możliwe że korekty na pompowtryskiwaczach co pokazuje komputer mogą byc w jakis sposób fałszowane? Tzn że komputer pokazuje że jest wszystko dobrze a jednak nie jest…? (masło maślane).
Słyszałem o przypadku że gość powymieniał wszystko co sie dało w samochodzie lecz nie ruszał pompowtryskiwaczy bo komputer pokazywał że są idealne po jakimś czasie jak juz nie miał pomysłów gdzieś pojechał samochód mu stanął, zawieźli go do mechanika wymienił pompowtryskiwacze i samochód ożył.
Czy jest taka możliwośc że komputer przekłamuje dane??
Co Pan o tym wszystkim sądzi?
Przepraszam za chaotyczne pismo.
Pozdrawiam
Dziekuje Panie Wojtku za odpisanie.
Wczoraj wymieniłem przewody przy filtrze paliwa i zatankowałem auto do pelna i powiem że palil dobrze dzisiaj rowniez odpalił na zimnym silniku ok podjechałem 1km postawiłem go na parkingu po 30min chce go odpalic tu powrót usterki trzesie obroty, male hm moze może z pompowtrysków paliwo uchodzi jak bylo na full paliwa to nie mialo gdzie uchodzic.Mechanik dalej twierdzi ze to sprzeglo i w srode ma komisyjnie diagnozowac auto hm prosze mi powiedziec od czego powinien zaczac bo ja przy tym mam byc.
Chciałem jeszcze dodać do moich poprzednich wypocin że po odpaleniu na zimnym odpala ok ale ciezko jest ruszyć (toczy się i dławi) z miejsca trzeba ruszać półsprzęgłem z gazem i ogolnie bardzo czuć spalona rope.
To powyżej tyczy się tego.
Dzień dobry Panie Wojtku.
Posiadam Seat Leon 1,9 tdi ARL zwirusowany na 182 konie.
Wszystko się zaczęło od tego iż jakiś wiór porysował mi cylinder i auto złapało mula. Wiec został wymieniony cały blok silnika z Seata Ibizy 130 konnej BLT. Na początku miałem problem ponieważ turbo późno wstawało – problem został rozwiązany – nieszczelne servo hamulcowe (przy wciskaniu hamulca podciśnienie sie traciło).
Wymieniłem servo hamulcowe i przy okazji vacum pompe.
Moj problem polega na tym że dalej nie mam mocy i również wysokie spalanie (wysokie spalanie rozumiem przez to iż. przed problemami palił mi na trasie 6,5 – 7 litrów w zaleźności od stylu jazdy, a po mieście od 7 – 8 litrów tak jak wyżej na obecną chwilę na trasie pali 8,5 – 9,5 litra a w mieście 9,5 – 11 litrów).
Pompowtryskiwacze zostały sprawdzone vagiem w 3 warsztatach, korekcje bliskie ideałowi. Nawet już samochód zostawiłem aby je zdemontowali i sprawdzili na maszynie ale na następny dzień powiedzieli mi że grzechem by było je wyjmować z samochodu.
Kolejny mechanik pokazał mi na własne oczy jak zawor EGR mi sie zachowuje na postoju (przy odpiętej rurze i przy zaglądnięciu do środka grzybek działa cyklicznie – zamyka otwiera, zamyka otwiera). przy dodawaniu gazu do 2700 obrotów jest otwarty na 37% a potem dopiero przymyka się do 4,8% (generalnie po virusowaniu miałem go odłączony elektronicznie). Dwumasa jest dobra nic nie strzela.
Wałek rozrządu jest idealny (sprawdzany przy montażu bloku).
Zamowiłem nawet fabryczny sterownik silnika aby sprawdzić czy może (virus się posypał)
Tutaj logi:
Dynamiczne 3 bieg:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_211430.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_211429.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_211432.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_211431.html
Dynamiczne 4 bieg:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_211433.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_211435.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_211436.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_211434.html
Tu jest ciekawa rzecz że EGR zamyka się inaczej niż pisałem powyżej.
Prosiłbym o przeanalizowanie tego co napisałem i podpowiedzenia czegoś co może być powodem spadku mocy i wysokim spalaniem.
I jeszcze jedno pytanie…
Czy jest możliwe że korekty na pompowtryskiwaczach co pokazuje komputer mogą byc w jakis sposób fałszowane? Tzn że komputer pokazuje że jest wszystko dobrze a jednak nie jest…? (masło maślane).
Słyszałem o przypadku że gość powymieniał wszystko co sie dało w samochodzie lecz nie ruszał pompowtryskiwaczy bo komputer pokazywał że są idealne po jakimś czasie jak juz nie miał pomysłów gdzieś pojechał samochód mu stanął, zawieźli go do mechanika wymienił pompowtryskiwacze i samochód ożył.
Czy jest taka możliwośc że komputer przekłamuje dane??
Co Pan o tym wszystkim sądzi?
Przepraszam za chaotyczne pismo.
Pozdrawiam
Dzień dobry Panie Wojtku!Wracam od mechanika on dalej usilnie twierdzi ze to wina sprzęgła i zależnosci jak wal sie ułozy to trzęsie lub nie. Więc szukam jeszcze jakiegoś szpeca co mi w tym pomoże.
problem rozwiązany jednak pompowtrysk był uszkodzony nie wiem dlaczego po pierwszym sprawdzeniu pompowtrysku mechanik powiedział że jest dobry. pozdrwawiam
Witam Panie Wojtku,
Włączając się w wątek dotyczący pompowtryskiwaczy w kilku zdaniach opiszę problem z moim autem który się pojawił. Auto to VW Touran BKD 2.0 TDI 16V – 275 tys.km. W ubiegłym tygodniu wymieniałem pompę płynu chłodzącego, poprosiłem o wymianę paska rozrządu ( był wyminiany ok. 20 tys. km wcześniej. Po odebraniu auta okazało się że pomiędzy 2500-3000 ob/min silnik przerywa. Sprawdziłem VCDS -em :
Torsion Value ” – 0,5 ” , ATDC -0.9 , Injection Quantity 1 cyl. -0.75; 2 cyl . 0.28 ; 3 cyl. 0.28 ; 4 cyl. 0.16.
Wartości z przed wymiany pompy wody :
BTDC-0.9 KW 6.6 Torsion Value 0.0 ; Injectio Quantity 1cyl. -0.59 2 cyl. 0.00; 3 cyl. 0.4 ; 4. cyl 0, 19 . Switch Time 1 cyl. – 23 ;2cyl. -27 ;3 cyl. -5 ; 4 cyl. -11.0 .
Porpsiłem mechanika żeby wrócił do ustawień rozrządu z czsu kiedy problem nie występował, stwierdził że rozrząd jest dobrze ustawiony i nic nie będzie zmieniał. Po proszę o Pańskie sugestie w tym temacie.
Dziękuję
Niech zmieni kąt synchronizacji z -0,5 na 0.0 jak było, chociaż dziwne, żeby to było przyczyną.
Dziękuję za odpowiedź.
Nie udało się zmienić na 0, teraz jest 1. Chyba rzeczywiście tak dokładne ustawienie nie jest łatwe. Generalnie mechanik rozłożył ręce , chce żeby go zdiagnozował elektronik, Pojechałem do innego specjalisty, wymienił filtr paliwa, oleju, powietrza , olej -przy okazji wymieniłem po prostu wszystko. Na hamowni wyszło że auto ma 25 KM mniej niż 15 tys. km temu – sprawdzałem auto przed zakupem. Diagnoza – brakuje paliwa, mechanik chce czyścić pompę w zbiorniku, bo filtr paliwa był czarny – przezjechane 7500km. Po przeczytaniu wszytkiego na Pańskim forum myślę że to będzie pompa tandemowa, diagnostyka w VW 300zł !!! będę musiał zrobić ją u kogo innego.
dzień dobry mam mały problem z passatem avf 130 koni od początku jak go kupiłem coś puka w silniku metaliczne pukanie jakby zawór pukał wymieniłem szklanki 8 szt nowe wałek został stary bo jest jeszcze dobry. 235 tyś najechane książka serwisowa więc przebieg nie jest kręcony . ogólnie silnik chodzi dobrze bo 200kmh też da rade ale sprawdziłem blok 13 pierwszy cylinder -063 ,drugi -060 do -094 , trzeci +000 do +063 , czwarty +1.13 do +1,48 grupa 23 -pierwszy 0 do 15. drugi około 3 . trzeci najwięcej 15 do 32 czwarty od -4 do 8 proszę o pomoc bo już nie wiem co jest
Czwarty pompowtrysk ma sporą korekcję. Sprawdź czy pompki są dobrze wyregulowane (nacisk), bo stamtąd też może pukać. Ściagnij pasek PK i odpal, bo uszkodzone sprzęgiełko alternatora też da podobny efekt. Stetoskopem najłatwiej namierzyć źródło.
pompki ustawione na 180 stopni pukanie nadal jest pasek zdejmowałem to słychać gdzieś w okolicy 3 lub 4 cylindra czy te pompki mogą pukać ? a może to jeden zawór póka nie wiem co robić
Niewłaściwie wyregulowany pompowtrysk będzie stukał, tak samo zużyta dźwignia. Jak to wykluczacie, to zostały chyba tylko popychacze i zawory.
szklanki wymienione pukanie pojawia się i nie zależy czy silnik ciepły czy zimny czasem jest tak że jednego dnia puka po czym następnego dnia nie puka potem znów pukanie się pojawia
Witam
Mam dość ciekawy problem, samochód A4 B7 2006 1.9TDI BRB 115KM 205tys. z działającym bez problemu DPFem. Na całkowicie zimnym silniku po odpaleniu (bez żadnych problemów, łapie od razu, nie widać żadnego dymu) strasznie zaczyna telepać silnikiem a zarazem całym samochodem i daje się słyszeć takie inne klekotanie niż te standardowe, dochodzi dodatkowy dźwięk z silnika sygnalizujący że coś jest nie tak. Po zerknięciu na kanał 13 jest: 1) 2.61 2) -1.27 3) -0.64 4) -0.71 na kanale 18 są 0 i kanał 23 wygląda tak 1)-93 2) -59 3) -49 4) -48. Po ogrzaniu do około 60-70 stopni problem znika całkowicie a kanały wyglądają tak 13: 0.31 , -0.16, -0.16 , 0.10 kanał 23: -52, -42, -34, -38. Z jazdą nie ma problemów, nie przerywa nie kopci, jak jest ciepły nie ma żadnego problemu, jedynie na zimnym strasznie telepie i coś się niedobrego tam dzieje. Czy ktoś może spotkał się z czymś takim ?
Masz problem na 1 pompowtrysku.
Witam Panie Wojtku,
AVF, spalanie na postoju wynosi 0,8 l/h uprzednio tj. przed wymianą głowicy wnosiło 0,6l/h (wyklekotane gniazda pompek) dynamika, odpalanie silnika ok.
Moje pytanie: czy „poprawić” kąt synchronizacji wałka (ta śruba na kole zębatym z paska rozrządu) czy nie ruszać by nie pogorszyć sprawy…
Pozdrawiam,
Mariusz
Jak jest wszystko ok i spalanie akceptowalne, to zostaw jak jest, możesz ewentualnie odczytać kąt.
witam panie Wojtku kupilem niedawno a4 1.9 BRB i mam problem,auto pali 10l/100km,kopci i przyspeszenie jest takie jak w mojej starej 90 konnej.co to moze byc.w silniku slychac czasami cykanie i pukanie w filtr powietrza.
Witam. Mam problem z 1.9tdi arl, od pewnego czasu auto zaczęło szarpać od ok 2000 obr, najbardziej wyczuwalne jest to pod dużym obciążeniem np pod górkę, poniżej logi. Dodam że jak robie logi 018 i zwiekszam obroty to przy tych 2000obr status pompowtrysków z 0000 zmienia sie na 4.0 4.0 4.0 4.0 czyli tak jak przy schodzeniu z obrotów. Wymieniony filtr paliwa, sprawdzona wiązka w głowicy, dogięte konektorki i wymieniony dwumas kompletny. Poniżej logi. Silnik po programie na 185/415
http://vaglog.pl/log_218356.html
http://vaglog.pl/log_218357.html
http://vaglog.pl/log_218328.html
http://vaglog.pl/log_218404.html
Drugi pompowtrysk posiada identyczne oznaczenia jak pozostałe? W takich sytuacjach najlepszym wyjściem jest wgranie oryginalnego softu i doprowadzenie silnika do porządku.
Tak, wszystkie są takie same. Czyli zostaje tylko warsztat..
Na początek sprawdziłbym ten drugi pompowtrysk.
Można to wykonać vcds’em? czy trzeba go wyciągnąć i na specjalistyczne sprawdzenie oddać ?
A co Pan powie na to że pompowtryski po przekroczeniu 2000obr pokazują wartości tak jak by były „odcięte” ? od 2tys do końca obrotomierza pokazują 4.0 i dopiero po zejściu do jałowych znowu wskakują 0 0 0 0
Tak się może dziać, jak silnik nie jest w stanie wystabilizować obrotów. Pompowtryski najlepiej wszystkie dać do sprawdzenia, ta druga jest podejrzana, bo ma sporą korekcję ujemną – tylko z niej sterownik zabiera część dawki i podaje na 3 pozostałe pompowtryski, które mają korekcję dodatnią.
Witam, mam duży problem który ciągnie się już kilka miesięcy. Otóż mam passata 2007r 2.0 tdi 170 km i po wymianie pompowtrysków w serwisie vw (akcja serwisowa) na nowe auto od tego czasu nie chodzi równo na każdych obrotach. Serwis rozkłada ręce i wiem, że na pewno mi w tym nie pomoże. Zacząłem działać na własną rękę, ustawiłem go prawidłowo, o dziwo odchyłek na wtryskach nie dużych nie ma tylko w momencie kiedy zaczyna nierówno pracować w grupie 013 wartości na dwóch wtryskach wskakują powyżej 1.
Co może być przyczyną nowe wtryski, oprogramowanie które ponoć wgrali nowe czy inna rzecz. Proszę o pomoc
Najprościej zamienić miejscami te dwa problematyczne pompowtryski i zobaczyć czy problem nadal na nich występuje. Jeśli tak – są do wymiany.
Witam. Mam problem z VW Golf IV 1.9 TDI silnik AJM 115km. Początkowo zaczęły się problemy z odpaleniem auta na ciepłym silniku. Czasem trzeba dłużej pokręcić i łapał. Korekcje na kanale 13 w granicach do maksymalnie 1,26. Bipy na 18 w granicach 50-60. Auto jeździło normalnie i poza tym nieszczęsnym odpaleniem nie było żadnych innych objawów. Zdecydowałem się na wymianę uszczelnień pompowtryskiwaczy. Sytuacja zmieniła się gdy zdjąłem pokrywę zaworów i dzwigienki. Wszystkie wtryskiwacze były rozpięte. Na każdym była urwana tuleja metalowa w środku która jakby spina talerzyk ze sprężyną. Auto ma nalatane 360 kkm od nowości i sądząc z wybicia śrub regulacyjnych latało tak od nowośći. Potrzebowałem dość szybko przywrócić autku możliwość przemieszczania się, więc zdecydowałem się na zakup pompowtryskiwaczy z silnika AWX po regeneracji. Firma która je dostarczyła to ELPROCAR Diesel serwis z Kłodzka. Wtryski przyszły w foliach z założonymi oringami org. bosch. Wtryski ustawione suwmiarką, gniazda oczyszczone, Regulacja wtryskiwaczy na 210 stopni z czujnikiem zegarowym na krzywkach. Po odpaleniu silnik chodził prawie od początku równo. Po nagrzaniu do temperatury roboczej sprawdziłem kanał 13 i 23. Na 13 było bardzo przyzwojcie do (uśredniając) + 0,10, jednak kanał 23 z BIP 120-do 127. Auto pracowało równo i ładnie odpalało. W trakcie jazdy testowej zapaliła się kontrolka od trakcji. W kodach błędów sterownik zapisał dla 2 wtrysku, że jest poza zakresem regulacji. Na kanale 23 dla 2 wtryskiwacza była wartość 47, a na 13 2.99. Po zgaszeniu silnik odpalał i praktycznie od razu gasł. Przy montażu konektorki zostały w wiążce podoginane. Wcześniej nie występował ten problem. Dodam że na kanale 18 również przez chwilę pojawiała się 6 podczas pracy zamiast zera dla 2 wtryskiwaczy,czasem dla wszystkich.Po przegazowaniu potrafiło zejść na 4 w 'cut off’ i wrócić do zera na wolnych. Moje pytanie dotyczy wysokich bipów. Czy wtryski potrzebują czasu aby się ułożyć i zejść do normalnych parametrów ? Pompki które jeździły to 073F a założone zostały BA. Czy jest to błąd ? I na koniec co to za wartość 47 na 18kanale dla wtryskiwacza. Pozdrawiam.
Wtryski się nie „ułożą”, zamontowałeś po prostu inne, o innej charakterystyce elektrozaworu, stąd sterownik źle pokazuje BIPy. Niezbędna jest korekcja softu w sterowniku.
Witam, mam taki problem po wymianie silnika BLS i wymianie pompowtryskiwaczy z BN na AG poranne odpalanie mnie nie pokoi, ponieważ praca jest nie równa, bardzo trzęsie silnikiem i z rury wydobywa się biały dym. Oleju nie ubywa i wody również. Po 1 minucie jest już dobrze ale po rozgrzaniu silnika do 90 stopni czasami ale nie zawsze trzęsie silnikiem na postoju. Nie wiem co mam zrobić proszę o pomoc.
Zacznij od odczytania parametrów pompowtryskiwaczy
Witam na kanale 13 cylinder 1 -0,35 cylinder 2 +0,14 cylinder 3 +0,28 cylinder 4 -0,07 kanał 23 czyli BIPY 26 19 15 10. Nie wiem czy dobrze myślę ale może jest to wina świeć żarowych. Jakie najlepiej kupić to jest 1.9 tdi BLS 2008 rok. Seat Leon
Najlepiej oryginalne Beru lub Bosch. Co z DPFem?
PDF usunięty, program zmieniony.
Mam jeszcze jedno pytanie czy świece żarowe działają przez cały rok czy w lato albo jak jest ciepło się nie załączają.
Witam kolega wymienił mi 4 nowe pompo wtryskiwacze silnik zapalił ucieszyłem się. Przejechałem 40km. zgasiłem silnik i po 3g. nie szło go zapalić. Pierwsze momenty kręcenia tak jak by chciał załapać. Pozdrowienia
DPF pomyliłem się. A mam pytanko czy jest Pan w stanie podać numer świec żarowych jakie założyć?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/22502/505000000/
Witam to nie jest problem ze świecami żarowymi. Teraz to już nie mam pojęcia co to może być że tylko rano działa tak jak by na 3 garach a po minucie zaczyna dopiero normalnie chodzić. Proszę o jakieś sugestie co można jeszcze sprawdzić.
Zrób logi pompek na zimnym jak kiepsko chodzi
Witam Panie Wojtku zrobiłem poranne logi pompek, staram się wrzucić filmik, który nagrałem ale nie mogę jak na razie ale sprawa wygląda następującą cyl.1 -0,33; cyl.2 2,64; cyl.3 -0,96; cyl.4 -1,32, a po jakimś czasie zaczyna się wszystko stabilizować. Co z tym zrobić? Proszę o pomoc.
Na drugim cylindrze jest problem, pompowtryskiwacz podaje dużo większą dawkę paliwa niż pozostałe. Przyczyna jak zwykle – od świec żarowych, przez kompresję po pompowtrysk.
Czyli co Pan proponuje zrobić?
panie Wojtku prosze o poradę pisałem powyżej co zrobić ? Zrobie jeszcze raz regulacje ale przed tym dam do czyszczenia tylko zastanawiają mnie bipy na pierwszym cylindrze od czego są spowodowane ?? Prosze o odpowiedz
Panie Wojtku a jakie jakie są wymiary na poprawne położenie prostopadłe pompek w silniku 1.4 TDI – 3 cylindrowym?
Podaj kod motoru
Witam Panie Wojtku,
Problem dotyczy 1.9tdi BLS. Czy krawędzie ljb delikatne zadziory na gnieździe pompowtryskiwacza, można wygładzić czymś delikatnie? 10tys km temu wymieniałem uszczelki na pompce i dzisiaj znowu dostał +2 uszczelki podtarte. Podejrzewam, że przy samym wkładaniu już miały cięŻko. Czy różnica w uszczelkach vw tych drogich a np zestawem boscha jest jakimś wyznacznikiem? Mam duże wątpliwości co do zamienników, po ostatnich przebojach z pokrywa zaworu gdzie elringów poszlo 3, a uspokoiło się dopiero po oryginale, który był już oceniając wzrokowo lepszy. Czy śruby regulacyjne należy również wymieniać? Czy śruba regulacyjna ma być wkręcona w dźwigienkę na jakaś określoną głebokość? Na wcześniejszym pompowtrysku miałem założone nowe uszczelki i nowe grzybki. Po 100km na 4 pompce grzybek urwało. Zauważyłem, że otwór grzybka był małej średnicy i dźwigienka naciskała go jakby w krawędź. Zostały włożone stare grzybki takie już szeroko przytarte. Pan mechanik podpowiedział, że śruby z klockiem mocującym nie dokręca odrazu tylko uważa, że dociskając dźwigienkami wałek dociśnie równo, i dopiero dokręca. Dodam, że wszystkie naprawy były robione w zakładzie mechanika. Teraz gdy problem znowu wrócił, mam wszystkie pompki na stole, chce zrobić to samemu.
witam posiadam vw caddy 2,0 sdi z 2005 r pojawil sie problem z nierowna praca silnika na wolnych obrotach po podlaczeniu pod komputer okazalo sie ze 4 pompowtrysk nie dziala .po zdjeciu pokrywy okazalo sie ze.na 4 wtrysku grzybek popychajacy sie wyrobil wrecz pekl a jeszcze lepsze ze zrobilem zaledwie jakies 1000 km po wymianie gumek i mechanik zalozyl nowe grzybki na pozostalych byly mocno wytarte co to moze bycza przyczyna w tej chwili zalozyl stare zrobilem jakies 500 km i jest ok prosze o pomoc
Po zmianie grzybków była robiona regulacja śrubami na dźwigienkach? Bo jak nie, to już wiesz czemu się wytarły.
witam ponownie
jescze jedno a jaki ma byc kat wyprzedzenia wtrysku w tyn silniku
Kąt wyprzedzenia wtrysku ustawia sterownik. Ty masz wpływ na kąt synchronizacji, zakres -3 do +3, zalecane 0.
witam panie Wojtku
regulacja byla robiona i wlasnie nie wiemy co za przyczyna moze po prostu trafilem na jakies wadliwe teraz sa wymienione na inne i zobaczymy a co do katu wyprzedzenia to na komputerze pokazywalo okolo 5 tylko nie wiem czy plus czy minus czy mam cos z tym katem robic czy zostawic
pozdrawiam