Książka serwisowa
Na tej stronie znajdują się ważniejsze wydatki związane z eksploatacją mojego Passata B5 3BG od chwili zakupu – taka elektroniczna książka serwisowa.
Przebieg | Data | Naprawa/wymiana | Koszt | Robocizna |
177 000 | 08.2010 | Wymiana rury podciśnienia grodź-serwo | 190,00 zł | 0,00 zł |
177 000 | 08.2010 | Wymiana lewej końcówki drążka FEBI | 130,00 zł | 30,00 zł |
179 000 | 09.2010 | Kompletna wymiana rozrządu, paski PK, napinacze | 2135,00 zł | 300,00 zł |
186 000 | 01.2011 | Wymiana prawego przegubu LOBRO 301961 | 200,00 zł | 95,00 zł |
188 000 | 02.2011 | Regeneracja alternatora VALEO 120A (spalony wirnik) | 170,00 zł | 290,00 zł |
188 000 | 02.2011 | Wymiana świec żarowych BOSCH 0 250 202 023 | 260,00 zł | 80,00 zł |
197 620 | 22.08.2011 | Czyszczenie EGR i wymiana uszczelek | 30,71 zł | 0,00 zł |
197 907 | 27.08.2011 | Wymiana przepływomierza na Magneti Marelli | 226,00 zł | 0,00 zł |
200 259 | 1.10.2011 | Nowa tuba/lejek miarki oleju | 12,50 zł | 0,00 zł |
202 822 | 11.11.2011 | Przeczyszczenie zaworka N18, wymiana wężyków podciśnienia | 6,00 zł | 0,00 zł |
204 262 | 04.12.2011 | Wymiana przepływomierza Bosch | 362,00 zł | 0,00 zł |
210 158 | 04.03.2012 | Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód (Rotinger, Steinhof) | 322,00 zł | 0,00 zł |
210 500 | 08.03.2012 | Wymiana 8 wahaczy, 2 końcówek drążków, 2 łączników – Lemforder, nowa osłona lewego przegubu lobro, zbieżność | 1607,00 zł | 500,00 zł |
213 420 | 18.04.2012 | Wymiana przedniej szyby Pilkinkton | 0,00 zł | 450,00zł |
214 405 | 02.05.2012 | Wymiana tarcz hamulcowych i klocków tył (Rotinger + Steinhof) | 145,00 zł | 0,00 zł |
214 405 | 02.05.2012 | Wymiana bolca mocującego osłonę silnika | 29,77 zł | 0,00 zł |
220 051 | 09.08.2012 | Wymiana poduszek amortyzatorów przednich Lemforder | 90,00 zł | 50,00 zł |
220 484 | 19.08.2012 | Wymiana czujnika temperatury G62 | 40,00 zł | 0,00 zł |
223 845 | 30.10.2012 | Wymiana alternatora na używany 140A, nowe sprzęgiełko INA | 410,00 zł | 60,00 zł |
226 685 | 26.01.2013 | Nowe elastyczne przednie przewody hamulcowe ATE 330799, płyn ATE DOT4 SL6 | 108,50 zł | 80,00 zł |
226 685 | 26.01.2013 | Nowa uszczelka pod pokrywę zaworów Elring 266.060 | 36,00 zł | 70,00 zł |
231 917 | 28.06.2013 | Wymiana zaworu N75 na nowszy model 1K0 906 627B | 100,00 zł | 0,00 zł |
232 297 | 09.07.2013 | Wymiana pompy tandemowej z LUK na BOSCH 038 145 209A | 228,00 zł | 0,00 zł |
234 515 | 21.09.2013 | Wymiana przełączników opuszczania szyb | 72,00 zł | 0,00 zł |
235 877 | 30.10.2013 | Wymiana termostatu na Wahler 4264.87D, nowy płyn G12 Febi | 91,50 zł | 60,00 zł |
236 450 | 07.11.2013 | Wymiana zamka zablokowanych lewych tylnich drzwi | 85,00 zł | 0,00 zł |
Dlaczego taka droga wymiana rozrządu (2135 zł + 300 zł robocizna)?
Była to druga wymiana rozrządu w tym silniku od nowości i trzeba było powymieniać wszystko, prócz standardowo pasek rozrządu, dwie rolki, pompa wody, hydrauliczny tłumik drgań, simeringi, doszły jeszcze paski wielorowkowe, ich napinacze z rolkami, sprzęgiełko alternatora, nowy płyn chłodniczy. Dodatkowo wszystko zostało kupione w intercarsie bez zniżek, więc po zbójeckich cenach.
Dzięki za info. Podoba mi się Twoje podejście do zagadnień, sposób ich rozwiązywania, rzeczowy opis i porady. Nie życzę Ci by auto wymagało kolejnych inwestycji, ale z niecierpliwością czekam na nowe tematy. Pozdrawiam.
Pojawi się jeszcze kilka wpisów dotyczących Passata, samochód sprzedałem w listopadzie, więc kolejne będą poruszały eksploatację obecnego auta.
W kwietniu 2013 pisales ostatnią relacje z uzytkowania zestawu hamulcowego Steinhof i Rotinger. Jak się sprawował do końca posiadania auta?
Przejechałem łącznie 26000km na tarczach Rotinger i klockach Steinhof i nie mogę powiedzieć złego słowa. Żadnych bić, pisków, zawsze skuteczne hamowanie, duża trwałość, ja polecam.
Witam! Widzę że zmieniał Pan zawór N75 na nowszy, w jakim celu?
PS Zmieniam teraz vacum pompe (był luk – luz na króćcu będzie nówka bosch) czy zmieniać też ten zawór, nadmienię iż mój pasek AWX miewa czasem czkawke i pokazał bład 17965 myśle że po zmianie pompy winno być OK?
PZD Bigosik77
Zmiana pompy nie rozwiąże problemu z przeładowaniem. Zawór zmieniłem, bo samochód nie równo przyspieszał i pon testach drogowych z VAGiem jak i BAsic Setting okazało się, że sterowanie geometrią nie działało płynnie. Po zmianie wszystko wróciło do normy. W razie czego mam jeszcze jeden nowy taki zawór (kupiłem 2, bo cena była atrakcyjna).
Witam!
U mnie, jak wspomniałem, zwłaszcza na 2 biegu przy niskich obrotach, czasem złapie czkawkę i w zimie dwa razy się zawiesił więc jeśli zmiana jest konieczna to chętnie kupię, wymienię go przy okazji vacum pompy!
PS Czy warto profilaktycznie czyścic turbo czy czekać – będę wymieniał kpl. rozrzad i przy okazji przeczyścił bym kierowniczki i EGR
PZD Bigosik77
8000 zł przez 3 lata. Współczuję tak awaryjnego egzemplarza. W tym nie było wymian grubszy rzeczy typu turbo, dwumas, sprzęgło. Alfa Romeo jest mniej awaryjnym autem przy przebiegu 260 tys do 340 tys wymiany pochłonęła niespełna 5000 tys. Skąd ta opinia bezawaryjny VW…???