Kasowanie inspekcji olejowej w Fiat Bravo Multijet
Fiat Bravo II z silnikiem diesla multijet z filtrem cząstek stałych (DPF) informuje o wymianie oleju komunikatem na desce typu Zmień olej (change oil) oraz miganiem kontrolki oleju (czerwona konewka). Sterownik silnika oblicza degradację oleju, biorąc pod uwagę liczbę przejechanych kilometrów, uruchomień silnika, regeneracji DPF. W samochodzie eksploatowanym w cyklu mieszanym (trasa, miasto) komunikat o konieczności wymiany oleju będzie się pojawiał co ok. 25 000 – 30 000 km. Oczywistym jest, że olej powinniśmy zmieniać co najmniej dwa razy częściej, najlepiej między 10 000 -15 000 km. Nie zmienia to faktu, że co pewien czas należy skasować inspekcję olejową, czy lepiej – przy każdej wymianie oleju, poinformować o tym sterownik.
Kasowanie inspekcji w Bravo – co będzie potrzebne?
Do ustawienia w sterowniku informacji o wymianie oleju potrzebny będzie komputer z Windowsem (praktycznie od Xp wzwyż), kabel zgodny z ELM327 i pełna wersja programu diagnostycznego Multiecuscan (MES). Program kosztuje 50€, czyli mniej niż pełny bak paliwa, a możliwości posiada ogromne i z pewnością zakup szybko się zwróci.
Ustawiamy w sterowniku wymianę oleju
Pierwszy krok to wybranie samochodu z listy i połączenie ze sterownikiem.
Tak wygląda zakładka z parametrami przed ustawieniem wymiany oleju. Jak widać degradacja oleju, to dopiero 60% (0% to konieczność wymiany, 100% to świeży olej).
Teraz przechodzimy do zakładki Regulacje (klawisz F7), pierwsza opcja od góry to wymiana oleju:
Wybieramy ją klawiszem F10, czyli operacja wykonaj, pojawi się okno z zatwierdzeniem, wciskamy Y:
Po powrocie do zakładki Parametry (F4), sterownik „widzi” świeży olej, licznik wymian zwiększył się o 1:
Teraz tylko wystarczy zapamiętać, że następna wymiana za ok. 12 000 km. Mechanicy kasują najczęściej inspekcję gratis, przy wymianie oleju. Jako dodatkowa usługa, kosztuje ok. 30-50zł.
Hej. Fajny poradnik. Mam pytaniem. Jakiego ELMa uzywasz, żeby ogarnął całego MESa? Mam jakiegoś starego ELMa 327 v1.3 ale tylko z silnikiem się łączy.
Korzystam z ELM v3 z Viaken, ten interfejs łączy się do wszystkiego z Bravo.
Wreszcie znalazłem coś sensownego w tym Internecie. Dzięki!
Dziękuje, jasno i klarownie wytłumaczone, bo logika mówi odwrotnie z tymi procentami 🙂
inspekcję olejową można kasować również kombinacją przyciskaniem pedałów opisałem na forum bravo II pod nickiem Michal
W wersji z DPFem też?