Wymiana pompy tandemowej – podciśnienia i paliwa
Demontaż w Passacie pompy tandemowej, zwanej też pompą vacuum nie jest trudny, na cały zabieg trzeba poświęcić około dwóch godzin. Potrzebne będą podstawowe narzędzia, typu klucze płaskie, nasadowe, imbusowe, szczypce czy wkrętaki. Przydatna będzie również pompa próżniowa do odpowietrzenia układu paliwowego lub duża strzykawka (100ml). Należy również zaopatrzyć się w nową uszczelkę do pompy. Poniższy opis dotyczy silnika 1.9 TDI PD o oznaczeniu AVF, który jest umieszczony wzdłuż samochodu, ale prace będą przebiegały podobnie w innych silnikach z pompowtryskiwaczami.
Przygotowania do demontażu pompy
Prace rozpocząłem od zdemontowania osłony silnika. Pod 3 zaślepkami znajdują się 3 nakrętki z podkładkami, które wykręciłem za pomocą nasadowego klucza 10.
Po zdjęciu osłony, wyjąłem gąbkę znajdującą się dookoła głowicy. Pompa vacuum jest zasłonięta przez plastikową rurę dolotową, którą również należy zdemontować. Na początek wyjąłem dwa zabezpieczenia – jeden z EGR, drugi z rury znajdującej się w okolicach filtra oleju. Tam też do wykręcenia jest jeszcze jedna śruba (klucz 10), która mocuje rurę do uchwytu. Z zaworu EGR można też odpiąć przewód podciśnienia. Z czujnika ciśnienia doładowania koniecznie musimy odłączyć wtyczkę i wypiąć przewody paliwowe.
Teraz można delikatnie zdemontować rurę dolotową. Przed jej całkowitym wyciągnięciem trzeba wykręcić zawór N18 i otworzyć zapinki trzymające rurki instalacji podciśnienia:
Teraz jest już całkiem niezły dostęp do pompy, która jest przykręcona do głowicy.
Wyjęcie pompy tandemowej z Passata
Przed wykręceniem śrub mocujących pompę, zdjąłem z niej wąż paliwowy zasilający. Za pomocą szczypiec zsunąłem opaskę i przy pomocy płaskiego klucza 7 zepchnąłem wąż z króćca. Na wężu od podciśnienia założona jest jednorazowa opaska zaciskowa – otworzyłem ją przez wsadzenie i przekręcenie płaskiego wkrętaka w zagięciu.
Teraz pozostały do wykręcenia cztery śruby mocujące – dwie górne na klucz imbusowy 6, do których jest bardzo łatwy dostęp, oraz dwie dolne na klucz imbusowy 5. Jedna z nich znajduje się pod metalowym kolankiem układu chłodzenia. Ja wsadziłem w tą śrubę dłuższą część imbusowego klucza kątowego, a na krótszą założyłem klucz nasadowy z grzechotką, równolegle do pompy. Dzięki temu dosyć łatwo udało mi się ją wykręcić.
Następny krok to odsunięcie pompy od głowicy (poleci trochę paliwa) i uniesienie jej delikatnie do góry. Na dolnym króćcu znajduje się wąż powrotu z czujnikiem temperatury paliwa G81. Tu też trzeba zsunąć opaskę samozaciskową i za pomocą płaskiego klucza 7 zepchnąć wąż.
Odsłonięte miejsce mocowania głowicy należy dokładnie oczyścić za pomocą szmatki. Moja stara, zdemontowana pompa została wyprodukowana przez firmę LUK, a jej oznaczenie to 038 145 209 A.
Do tej pompy pasuje zestaw dwóch gumowych uszczelek o numerach 038 109 293 i 038 109 293 A.
Montaż pompy tandemowej w silnikach 1.9TDI PD
Zamocowanie vacuum pompy jest czynnością odwrotną do demontażu. Ja zakładałem nowszy model pompy firmy BOSCH o oznaczeniu 038 145 209 Q z 2010 roku.
Ta pompa posiada wkręcany króciec podciśnienia, który nie obluzowuje się, jak to ma miejsce w pompach LUK.
Posiada ona też inną uszczelkę – jest to duża, wyprofilowana blaszka, oznaczona numerem 038 145 215.
Uszczelka powinna być oczywiście nowa, szczególnie ta blaszana.
Pierwsza czynność jaką wykonałem, to założenie węża powrotu paliwa i nasunięcie opaski. Następnie założyłem pompę. Wcześniej ustawiłem wałek w takim samym położeniu jak w starej. Dzięki temu całość ładnie przylegała do głowicy. Wkręciłem delikatnie wszystkie śruby, uważając szczególnie by te mniejsze nie spadły na dolną osłonę silnika. Po ich dokręceniu założyłem wąż paliwa i podciśnienia, na ten ostatni zamocowałem nową opaskę ze śrubą.
Na koniec pozostało założyć rurę dolotową, przykręcić do niej zawór N18, zamocować rurki podciśnienia itp.
Pierwsze uruchomienie
Przed uruchomieniem silnika polecam odpowietrzyć układ paliwowy. Jeśli nie posiadamy specjalnej pompki próżniowej, można posłużyć się dużą strzykawką 100ml – do kupienia w aptece za 4zł. Na początek można trzy razy włączyć i wyłączyć zapłon, by pompa w baku zrobiła wstępne ciśnienie. Następnie ściągamy wąż powrotny z zaworka na filtrze paliwa, zakładamy na pompkę i robimy próżnię do momentu aż olej napędowy zacznie napływać do pojemnika. Jeśli robimy to strzykawką, to zakładamy ją na wężyk, odciągamy tłok, zaciskamy wąż, ściągamy strzykawkę, wciskamy jej tłok, zakładamy na wąż, zaciągamy tłok i powtarzamy te czynności aż pojawi się paliwo.
Jeśli nie odpowietrzymy układu w powyższy sposób, to czeka nas kręcenie rozrusznikiem. Najczęściej jest to 6 do 8 razy po 10 sekund, nim silnik zaskoczy.
Warto zrobić kilka kilometrów jazdy próbnej i sprawdzić, czy pompa nie cieknie, a podciśnienie prawidłowo wspomaga hamulce i steruje turbosprężarką.
Dla zainteresowanych polecam krótki film o pompie tandemowej stosowanej w silnikach diesla z pompowtryskiwaczami grupy VAG.
Witam. Opis bardzo fajny. Tylko jakim momentem dokręciłeś te śruby. Podobno te górne powinny być 20 Nm, a dolne 10 Nm. Tylko, to wydaje się jakoś mało. Możesz zostawić jakiś namiar do Siebie? pozdrawiam
Tak – górne 20Nm, dolne 10Nm. Wkręcasz je w głowicę, więc lepiej zastosować się do podanych momentów.
witam jakie cisnienie powinna generowac wacumka ? chodzi o paliwo . czy po wyłączeniu silnika powinno natychmiast spasc cisnienie na manometrze do zera? pomiaru dokonuje poprzez ta sróbke tak jak na filmie
Witam mam pytanie jakie beda objawy konczacej sie pompy Vacum w silniku z PD konkretnie to AJM.??
Pompy są dwie w jednej obudowie. Kończy się vacuum, jeśli podciśnienie jest niższe niż -0,6bar w szczelnym układzie. Łopatkowa paliwa wymaga wymiany, gdy ciśnienie nie przekracza 6bar na wysokich obrotach, przy założeniu, że paliwo nie ucieka np. przez nieszczelne oringi na pompowtryskiwaczach. Częściej zdarzają się wycieki paliwa z pompy, nietrzymające zaworki zwrotne, luźne króćce podciśnienia, niż zużycie wynikające z eksploatacji.
Witam, czyściłem pompowtryskiwacze preparatem LIQIMOLY bezpośrednio przed filtrem, bo jak pisałem w Tagu „o pompkach” na wolnych obrotach na postoju co pewien czas trzęsło samochodem i spalanie wzrastało z 0,5 na 0,6 l/h. ( wcześniej czynność tą robiłem już kilka razy). Po zdjęciu obejścia na filtrze paliwa strzeliła ropa pod ciśnieniem zalewając mi pół silnika z prawej strony. Czy to objaw zatkanego filtra? czy może zagiął się wężyk? Czy coś się stało z pompą paliwa w baku?
Pozdrawiam Maciej K.
Witam, Panie Wojtku, czy odpowietrzanie pompy robi się bez kręcenia rozrusznikiem i na wyłączonym zapłonie? Jaki był u Pana objaw popsutej pompy tandemowej? Pozdrawiam Maciej K.
Odpowietrzenie za pomocą pompki próżniowej należy wykonać na włączonym zapłonie, bez kręcenia rozrusznikiem. W mojej pompie tandemowej miałem tylko luxny króciec pompy podciśnienia, pompa paliwa pracowała wzorowo. Króciec został zaciśnięty na prasce i sprawna pompa leży na półce.
Po wyjęciu króćca z filtra paliwo raczej nie powinno wystrzelić. Może to być wina przytkanego filtra jak i niedrożnego powrotu paliwa.
Czy powrót paliwa to taki zaworek w filtrze ( trójnik). Właśnie go wymieniłem.(a wczoraj filtr) Kręcę rozrusznikiem i nie chce zapalić, chyba muszę odpowietrzyć pompę. Kupiłem już strzykawkę i jutro chcę się za to zabrać.
Warto 5-6 razy włączyć i wyłączyć zapłon. Dzięki temu pompa w baku napełni filtr paliwem.
Cześć mi właśnie Cieknie z tej pompy z tej uszczelki, mam też czasami problemy z hamulcami i z turbo (wydaje mi się że nie ma kopa turbo a hamulce czasami są słabe, jest to moje odczucie oczywiście) ale czy możliwe jest że to z tego powodu odnoszę takie wrażenie
Problemy ze zbyt niskim podciśnieniem to najczęściej luźny króciec wychodzący z pompy, cieknące paliwo nie ma z tym związku, niszczy natomiast gumowy wąż z płynem chłodzącym.
dzięki za info, po patrze ten króciec… pozdrawiam
Witam Panie Wojtku, Jak pisałem wyżej przyczyną mojego problemu był padnięty pompowtrysk. Nie mogłem go odpalić. W warsztacie też nie mogli go odpalić. Wymieniono nowy filtr i ten trójnik, rozebrano pompę tandemową, gdzie przeczyszczono jakieś dwa zaworki i udało się go zapalić. Wymieniłem pompkę, ale mam problem , że spod tego powrotu (trójnika) cały czas sączy się paliwo. Nie ma już takiego ciśnienia, że po wyjęciu zaworka tryska strumień. Filtr i trójnik kupiłem w ASO. Mam pytanie, czy pompa tandemowa wytwarza za duże ciśnienie, a może są tam jakieś zaworki, które się przytkały albo źle pracują. Czy po prostu filtr jest kiepskiej jakości (made in china) i wymienić go na inny, Może zawór powrotny paliwa (trójnik) się popsuł. Dodam, że dwa razy wymieniałem oringi na zaworku.
Bardzo proszę o jakąś podpowiedź.
Pozdrawiam MAciej K.
Być może filtr paliwa jest kiepski, lub wadliwy zaworek. Jeśli uszczelki na nim nie są uszkodzone i on sam nie pękł, np. podczas nasuwania węży, to winny jest filtr. Polecam producenta Mahle-Knecht – z tymi filtrami nigdy nie miałem problemu.
Panie Wojtku, w AWX zawór zwrotny paliwa ma numer OEM: 1J0127247 J, Nigdzie poza ASO nie można go dostać. Za to są zamienniki FEBI, MaxGear , Boscha, z oznaczeniem 1J0127247A, lub 1J0127247E . Z opisu pasują do filtrów, które pan poleca i Filtrona PP839/1 , którego kupiłem wcześniej. Czy można je zamiennie stosować? Ma to jakieś większe znaczenie?
Można je stosować zamiennie. Są one stosowane w silnikach TDI i SDI do podgrzewania paliwa w filtrze (część gorącego paliwa powrotnego wraca bo baku, a część z powrotem do silnika).
Witam, podgrzewacz kupiłem najtańszy za ok 21zł, o numerze OEM1J0127247A (wcześniej padł mi oryginał za 81zł) i filtr Filtrona PP839/1 i wszystko dział OK!
Witam, mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie, do tej pompy dochodzi wężyk chyba od serwa hamulców (tak mi się wydaje) jest za „przegrodą” tam gdzie akumulator 🙂 i teraz tak ten wężyk przechodzi przez tą „przegrodę” normalnie jest wszystko ok ale jak go odegne lekko to zaczyna syczeć powietrze czy tak ma być… dzięi za info
Jeśli przy lekkim odgięciu ucieka podciśnienie, to albo gumowa przelotka jest już wyrobiona, albo uszkodzona plastikowa końcówka rury. Można próbować to uszczelnić (zacisnąć gumowy kołnierz przelotki opaską, nawinąć nieco taśmy teflonowej na końcówkę rury). Ogólnie rura porusza się w pewnym stopniu na skutek ruchu silnika podczas zmian obciążenia. Ze względu na bezpieczeństwo nie polecam żadnych prowizorek, bo bez podciśnienia pedał hamulca jest twardy jak beton, a skutkiem jego silnego wciskania jest co najwyżej delikatne zwalnianie samochodu.
Nie chcesz sprzedać swojej starej pompy?
Witam, dużo oleju i paliwa wylało się podczas wymiany? Przepłukiwał Pan pompę przed montażem?
Paliwa wylało sie niewiele, może 150ml, wycieku oleju nie zauważyłem. Nowej pompy nie płukałem. Pochodziła z pewnego źródła, w środku był jeszcze holenderski olej napędowy.
Pompa zamontowana, przepłukałem ją bo leżała rok w szafce a do tego kupiłem ją na allegro także nie wiedziałem co jest w środku. Podłączyłem wężyk włączyłem zapłon i kręciłem pompą palcami zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pompa ładnie się przepłukała i odrazu była pełna paliwa, nie było żadnych problemów z odpaleniem, od pierwszego zakręcenia silnik odpalił bez odpowietrzania pompą próżniową czy strzykawką.
Witam, czy mógłby Pan mi powiedzieć (silnik taki jak u Pana), czy jak nie słychać pompy elektrycznej w baku (1/2 baku paliwa) to jest ona popsuta, czy może przekaźnik padł? Ściągnąłem wężyk z filtra i po przekręceniu zapłonu nic nie było słychać( takiego bzzz) wyleciało torchę paliwa (dosłownie może dwie łyżki) potem jeszcze raz i to samo…Dmuchałem w powrót i był zapchany. Dmuchałem dotąd aż przedmuchałem i było słychać bąbelki w baku. Samochód zapalił po długim kręceniu. Stał na równym terenie całą noc i zapalił następnego dnia. Potem postawiłem go lekko pod górę i po 24h nie mogłem go zapalić. Kręciłem ok 20 sek . Wrażenie tak jakby paliwo nie dochodziło już prawie , prawie, ale nic. Jak go zapaliłem chodził normalnie. Tak jakby paliwo wyssało z filtra zanim poda do tandemu,a może sito na pompie jest zatkane? Czy mógłby Pan coś podpowiedzieć? Duża prośba. CZy tą pompę łatwo jest wymontować?
Wyjęcie pompy z baku to chwila – w bagażniku jest otwór rewizyjny – do wykręcenia 3 śruby, po wykręceniu plastikowego pierścienia pompę można wyjąć. Zdecydowanie za mało paliwa Ci wyleciało po przekręceniu zapłonu. Jeśli miałeś zapchany powrót, to z zasilaniem będzie pewnie podobnie.
witam. posiadam audi a3 8p 1.9 TDI PD 105 HP o oznaczeniu silnika BKC z 2003 r. moje pytanie jest odnośnie cieknącej ropą pompy vacum Luka czy mogę ją wymienić
na nowszy model boscha i czy wszystko będzie działało poprawnie
Witam, tak, można wymienić na nowszą Boscha, prawdopodobnie ostatnie modele to 038 145 209 Q – dokładnie taką montowałem w swoim samochodzie.
Panie Wojtku czy uszkodzenie pompy tandemowej moze byc probleme z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju ? jest możliwos żeby paliwo zchodziło lub cofało sie bądz też wytważało za słabe ciśnienie do rozruchu
I jakie powinno być ciśnienie paliwa przy wolnych obrotach i przy wyższych , zamierzam kupić manometr do pomiaru i sprawdzic
Normatywne ciśnienie to 3-8bar (800-4000rpm).
Może być uszkodzona uszczelka pod pompą. Nie kupuj tylko na allegro bo strasznie drogo, ja kupiłem w serwisie Boscha za 35zł + 50zł wymiana (można samemu w/g opisu Pana Wojtka)
Witam Panie Wojtku, wymieniłem metalową uszczelkę pomiędzy głowicą a vacum pompą ponieważ ciekła ropa. Jednak po 200 km wyciek znowu się pojawił, uszczelka oryginalna, co może być przyczyna?
Sprawdziłbym skąd dokładnie cieknie, bo może spod pokrywy pompy? Jeśli powierzchnia głowicy i pompy są ok, uszczelka nowa, pompa dobrze dopasowana i przykręcona to nie ma prawa ciec.
Dekielek pompy jest szczelny. Cieknie z pomiedzy glowicy a pompy, Czy za mocne dokręcenie może spowodować, ze pojawił się wyciek? Nie posiadam klucza dynamometrycznego, dokręcałem więc na „oko”.
Za mocne dokręcenie, jeśli nastąpiło przeciagnięcie gwintu w głowicy, może być powodem wycieku. Ściagnij pompę i obejrzyj bardzo dokładnie uszczelkę.
Jest dokrecone mocno, ale nie nastapiło uszkodzenie gwintu. Śruby trzymają się mocno w swoich gniazdach. Chodziło mi o to czy dokrecając pompę zbyt mocno (wiecej niż 20Nm i 10 Nm) można zgnieść uszczelke, czy w inny sposób ją uszkodzić?
Panie Wojtku, mam problem z pompą tandemową w golfie 4 1,9 tdi 100km. Jakiś czas temu zaczęło sączyć się paliwo z pompy (ta druga awaria o której wspomina Pan w filmie). Podjechałem do warsztatu i tam na dzień dobry powiedzieli mi, że pompa do wymiany. Zapytałem się, czy nie da się jej uszczelnić, na co dostałem odpowiedź, że mogą spróbować ale nie obiecują. 2 razy mi ją uszczelniali silikonem (z tego co wiem bez zdejmowania jej) i 2 razy po 1-2 miesiącach puszczało. Za każdym razem upierali się, że konieczna będzie wymiana na nową. Za 3 razem oddali pompę do uszczelnienia. po 4 dniach ją zamontowali i powiedzieli, żebym bez płacenia pojeździł i zobaczył czy działa. Jak będzie ok to wtedy zapłacę. Samochód odebrałem dzisiaj rano. Wróciłem do domu (jakieś 20km przejechałem). Po 2 godzinach chciałem odpalić samochód i już nie było to możliwe. Z pompy znowu cieknie i samochód mam unieruchomiony.
Co o tym wszystkim myśleć? faktycznie będzie trzeba wymienić pompę na nową czy w warsztacie za wszelką cenę chcą doprowadzić do tego, żebym jednak to zrobił?
Co Pan proponuje?
Pewnie masz zapowietrzony układ paliwowy przez nieszczelność na pompie i dlatego samochód nie chce zapalić. Próby uszczelniania pompy LUK często są krótkotrwałe, dlatego dobrze jest wydać jednak kilka złotych więcej na używanego Boscha, najlepiej najnowszy model 038 145 209 Q + blaszana uszczelka. Koszt całości nie będzie większy niż 250zł.
w warsztacie dostałem info , że koszt naprawy 1900-2000 zł (nowa pompa około 1500+robocizna) jest to realne?
Nowa pompa 038145209Q na allegro kosztuje 730zł razem z wysyłką i uszczelką. Koszt robocizny to już indywidualna sprawa warsztatu. Ja za swoją używaną pompę w idealnym stanie i nową uszczelkę zapłaciłem razem 228zł,a wymieniałem sam jak widać wyżej.
ok, Dziękuję za pomoc, pozdrawiam
Panie Wojtku mam jeszcze jedno pytanie, kupiłem pompę którą Pan sugerował w intercars. Pompa była oryginalnie zapakowana. Sprawdziłem rozpakowałem zabrałem do domu. Na drugi dzień rano z pompy wyciekła tłusta przeźroczysta ciecz. W sumie trochę jej było. To normalne?
Tak, jej zadaniem jest konserwacja wewnetrznego mechanizmu na czas leżakowania.
Witam czy dał by Pan radę załatwić taką pompę jak Pan ma ?. Ponieważ w moim ajm podciśnienie ma marne wartości i pedał robi się twardy jak skała
Szukaj na allegro i okolicznych szrotach
i czy warto kupić bosha z literka C z 2005r ?
czy sa one pozbawione wad ? czy lepiej kupic z literka M ?
Pisałem wcześniej, ostatni model posiada literę Q na końcu i taka używana pompa będzie miała prawdopodobnie najmniejszy przebieg.
Witam, Panie Wojtku jakie są objawy zapowietrzającego się układu paliwowego w PD. W moim silniku (nowy filtr i nowa pompa vacum) silnik na biegu jałowym pracuje tak jakby „gubił fazę” trzęsie go i spalanie spada o .1l/h. Mam zregenerowane pompki, i po regeneracji spalanie jest zadziwiająco niskie 0,4l/h i spada na biegu jałowym momentami do 0,3 tak jak pisałem wyżej. Czy może to być przyczyną powietrza w układzie, a może złego softu w sterowniku (po regeneracji pompek). pierwszy i ostatni ma korekcje 0 drugi 2,8 na minus a trzeci tyle samo na plus.
Czy mógłby Pan podsunąć jakąś pomysł, gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam Maciejko
Problem to drugi i trzeci pompowtryskiwacz, jeden dostaje maksymalną korekcję, drugi dla przeciwwagi ma „zabieraną” taką samą wartość. Może to wynikać z nieprawidłowego montażu, uszkodzonych gniazd lub źle przeprowadzonej regeneracji.
Witam, ponieważ, ktoś się wyżej pytał to mam do sprzedania pompę Boscha z oznaczeniem C, z mojego samochodu za ok 150zł sprawna gwarancja rozruchowa. (a także cały silnik 200 tyś.km 1000zł koło dwumasowe sprawne 100zł jeszcze dwa tyg temu na nim jeździłem) Jeżeli ktoś jest zainteresowany [email protected]
ja kupuje z M na koncu za 90zl z wysyłka i gwarancja 20 dni
Witam, bardzo ciekawy materiał! Czy Pana zdaniem awaria vacum może powodować ubytek na oleju? Po zdjęciu filtra paliwa jest czarny, to jasne wskazuje na awarię vacum, do tego auto do tej pory brało mi sporo oleju i liczę na to, że po wymianie pompy problem z olejem zostanie wyeliminowany.
Witam, uszkodzona pompa może powodować przedostawanie się oleju do paliwa, chociaż częściej dzieje się odwrotnie.
Witam. Mam passata z 2002 roku, silnik AVF i również cieknie paliwo z pompy. Nie wiem dokładnie z którego miejsca, po prostu wymieniam na nową. Mam pytanie odnośnie węża chłodzenia który jest pod spodem. Paliwo cieknie już dłuższy czas, sprawdzałem ten wąż ręką i jest dość miękki, chciałbym go wymienić ale nie wiem jaki kupić. Czy zna Pan nr tej części?
Ten wąż ogólnie jest dosyć miękki. Teraz nie sprawdzę numeru, być może są 2 rodzaje, zależnie czy auto ma podgrzewacz, czy nie. Zapytaj w ASO.
Witam mam pytanie jak zmierzyć ciśnienie paliwa na pompie tandemowej, ponieważ mam inna niż pokazana przez Pana i nie widzę tam żądnej zaślepki żeby wkrecic manometr
W tych pompach też jest korek na imbus.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c5ecd70b3431476d.html a to link ze zdjęciem tej pompy
Już po wymianie. Oby pomogło. Wąż był do wymiany, kupiłem w ASO, nr części 038 121 473.
Witam, wiektos moze do czego sluzy imbusowa srobkaw pompie zaznaczona na czerwono na zdjeciu, bo kupilem pompe i jej tam brakuje i niewiem czy cos pod ta srubka jeszcze powinno byc?
http://w305.wrzuta.pl/obraz/2Gv6tI2PJct/pompa_vacum
Mówiłem o tym na filmiku – korek do podłączenia adaptera manometru.
Witam, u mnie stała się rzecz następująca otóż po próbie hamowania nagle zrobił sie hamulec twardy jak beton auto osłabło i nie pracuje turbo. Jeśli to pompa vacum to jaki jest przybliżony koszt tej naprawy ?
Zobacz czy przewód podciśnienia idący do servo nie pękł, mi się to stał jakiś czas temu.
Tak jak pisze Michał – prawdopodobnie gdzieś masz dużą nieszczelność w podciśnieniu.
Witam, a u mnie w 2.0 tdi BKD {DSG) szarpie silnikiem przy wyższych obrotach podczas dodawania gazu (tak jak by paliwa nie dostawał), a na postoju przy przy oddawaniu gazu przy ok 2000 obr silnik wpada w wibracje że przenoszą się na karoserię ( podobne odczucie jak by bił przegób w czasie jazdy) jadąc też się to odczuwa. Wymieniłem już dwunastu na nowy (myśleliśmy że generuje te bicie), w warsztacie specjalizującym się w VW testowali wszystko i okazuje się że nie ma żadnych błędów ani uszkodzeń które da się stwierdzić. Zasugerowali że może być to gadu pompa. Co sądzicie ?
Wystarczy wkręcić manometr w pompę i obserwować wskazania na wyższych obrotach.
A jak zakres ciśnienia powinien wkazywać ? Czy ono ma być stałe , albo regularnie wzrastać z obrotami ?
Pisałem już w komentarzach 800rpm – 3 bar, 4000rpm – 8 bar
Witam Panie Michale,
mam podobny problem – niemaslze po objawach – taki sam kłopot.
Czy u Pana rozwiazał Pan kłopot? co było przyczyną?
pozdrawiam
Witold L
Witam Panie Michale,
mam podobny problem (BKD ze stycznia 2006, skrzynia 6) – niemalze po objawach – taki sam kłopot.
Czy u Pana rozwiazał Pan kłopot? co było przyczyną?
Mechanik walczy już ok 2 tyg i ciagle nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
byłbym zobowiazany za informację,
pozdrawiam
Witold L
Witam, a ja mam takie pytanie, mam passata 2.0tdi z 2008, przy 90 stopniach silnik nie chce odpalic a jak tylko spadnie na ok 85 stopni to juz sie da uruchomic, mechanik stwierdzil ze wlasnie ta pompa do wymiany albo regeneracji, czy to moze taka byc przyczyna?
Pozdrawiam
Pawel
To jest silnik na pompowtryskiwaczach, czy common rail?
Mój jest na pompowtryskach
Wątpie, żeby to była tej pompy.
To co to może być, ten czujnik położenia rozrządu? Mechanik tłumaczyl mi ze po nagrzaniu ta pompa paliwa nie trzyma ciśnienia
Panowie jedna jest do mierzenia cisnienia paliwa a do czego sluzy druga, ta niezaznaczona na fotce?
http://w305.wrzuta.pl/obraz/2Gv6tI2PJct/pompa_vacum
Witam. Mam Vw B6 2007r 1.9 tdi na pompowtryskach, od pewnego czasu jak postoi przez noc lub po 8 godz. pracy mam problem z zapaleniem silnika lecz dzieje się to nie zawsze czasem zapali bez problemu lecz ostatnim czasem coraz częściej nie chce zapalić , czasem silnik zapali na 2 lub 3 sekundy a potem zgaśnie i trzeba trochę pokręcić żeby znowu odpalił dodatkowo dosyć często szarpie na wolnych obrotach. Często jak nie chce zapalić od razu a ja go kręce rozrusznikiem to zachowuje się tak jakby bardzo chciał zapalić ale nie mógł. Ostatnio zauważyłem że spod tej vacu pompy wycieka jakiś płyn być może paliwo ale pewności nie mam. Jeden kolega stwierdził, że być może to te gumki na pompowtryskach i to przez nie ucieka mi ciśnienie drugi stwierdził że to raczej ta vacu pompa da się to jakoś sprawdzić bez pchania się w niepotrzebne koszty?
Najpierw usuń wyciek, może to rozwiąże problemy (zapowietrzanie układu).
Kod silnika BXE czy może to być przez zapowietrzanie układu paliwa?
Może.
Witam
Czy awaria pompy może skutkować osłabieniem i kopceniem
jeżeli do paliwa dostaje się olej
Mało prawdopodobne. Ciśnienie paliwa jest większe, niż oleju i częsciej ropa dostaje się do układu smarowania. Mniejsza moc i kopcenie w turbodieslu to najczęściej objawy zbyt małej ilości powietrza – problemy z turbosprężarką, układem dolotowym, przepływomierzem.
podobno mam regenerowana turbine żadnych błędów mi nie pokazuje
na desce oczywiście , układ dolotowy sam sprawdzałem czysty szczelny
Pozdrawiam
Zrób logi i będziesz wiedział gdzie leży przyczyna.
Witam robiłem logi pompo wtrysków i korekcje maja w porządku lecz wszystkie bipy są 80+ czy to moze byc wina pompy tandemowej dodam ze mam z literka A na koncu jest to Bora 1.9tdi ajm 115 2000r
Nie, to nie wina pompy. Wygląda raczej na wyeksploatowane pompowtryskiwacze.
Musze podjechać pod kompa lecz w szczecinie trzeba trochę poczekać na dobrego Vaga
Witam widzę że pan Wojtek to naprawdę prawdziwy ekspert mam do Pana pytAnie posiadam golfa v 1.9 tdi 2004 rok na pd i pompę vacum luka i mam taki problem wszystko było ok wróciłem autem do domu zgasilem samochód i po 2 dniach wchodzę do garażu i rozrusznik kręci a samochód za nic w świecie nie chce odpalić jak był mocno rozgrzany i z minutę postal to miał duże problemy z uruchomieniem czy to może być winna pompa vacum? Bardzo proszę o odpowiedź i czy da się to w jakiś sposób sprawdzić bardzo proszę o pomoc
Przyczyn może być wiele. Problem z odpaleniem gorącego TDI może wynikać z rozrusznika, który nie zapewnia wystarczającyh obrotów lub map startowych ze zbyt małą dawką (typowy problem w silnikach 105 koni). Sprawdź bezpieczniki, podłącz komputer może są jakieś błędy. Sprawdź czy jest paliwo w filtrze, czy na powrocie pompy tandemowej wraca paliwo pod ciśnieniem.
Bezpieczniki ok na kompie sprawdzałem i nie żadnych błędów ale zauważyłem że wężyk który wchodzi do pompy tandemowej ten gdzie jet tam taka przepływka z wtyczką jest cały mokry i jak zacząłem kręcić aż się pojawia kontrolka oleju to odpalił i potem cały dzień odpalal już normalnie Ale zobacze czy po dłuższym postoju np nocy czy też zapAli ok ale na gorącym i tak czasami ma problemy i zauważyłem jak jeździłem około 100 km i nie rozegrzal się do 90 tyko cały czas około 80 stopni na piecu dziwne wcześniej tego nie zauważyłem
Witam. A ja mam problem w ARL 1.9tdi 150KM. Padły gniazda, w których były osadzone pompki, głowica poszła do regeneracji, wymieniono rozrząd, wszystkie filtry, wałek rozrządu, turbo zregenerowane. Pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku (kłęby białego dymu po odpalaniu jakieś 5-10 sekund i przez jakąś minutę nierówna praca silnika). Dodatkowo w takiej sytuacji resetował się zawsze dzienny przebieg, spalanie itd. w komputerze samochodu. Świece żarowe zostały sprawdzone, przewody doprowadzające prąd również, akumulator, rozrusznik są ok. Pompa paliwa została wymieniona na nową, bak przeczyszczony. Dodatkowo po zagrzaniu się silnika słychać taki dziwny metaliczny dźwięk, jednak nie ma już wtedy problemu z zapaleniem auta. Proszę o pomoc, bo ręce mi już opadły i nie mam już siły szukać na ślepo i wydawać kolejnych -set złotych.
Pozdrawiam.
Być może masz źle ustawiony kąt synchronizacji – do sprawdzenia programem vag-com czy podobnym w 2 minuty. Inna możliwość to nieprawidłowo wykonana naprawa, a metaliczny dźwięk może wynikać ze złego kąta jak też nieprawidłowej regulacji nacisku na pompowtryskiwacze.
Witam, Czy awaria pompy paliwa w baku, może mieć istotny wpływ na pracę silnika?
Czy jest specjalny bezpiecznik, lub przekaźnik do tej pompy. Jeżeli tak to proszę o podanie mi nr.OEM takiego przekaźnika. Moja pompa mam wrażenie że czasem przerywa, bądź w ogóle nie pracuje. Przy włączaniu zapłonu nie słychać charakterystycznego „bzzz” z baku. Proszę o poradę. Wiem że można kupić sam „wkład” bez koszyka. Czy orientuje się Pan gdzie można to kupić?
Pozdrawiam Maciejko
Witam, pozwolę sobie zapytać: posiadam niestety Audi A4 2,0TDI BRD 170KM Quattro. Auto posiada dziwną dolegliwość: mam wrażenie że ciężko nim ruszyć z miejsca- jakby miało bardzo słaby dół, czasami auto potrafi zgasnąć, np przy podjeżdżaniu pod górkę czy przy podcofywaniu– i właśnie jak zgaśnie to później bardzo trudno go odpalić- kręcę go po 10 sekund i dopiero zapala i rozbiega się- jakby nie miał paliwa. Generalnie na Vas-ie nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o sugestie.
Sprawdź jakie ciśnienia podaje pompa tandemowa.
witam .jaką mam pompe vacum w audi a4 b6 1.9 tdi 2004r 130 konny avf cieknie mi paliwo z pod dekielka i jest tam uszczelka metalowa bo dzisiaj odkręciłem .próbóje na silikon to uszczelnic ale jak nic nie da to musze kupic pompe uzywaną ale nie wiem jaką ???????
A przeczytałeś wpis?
Witam. Ja również mam podobny problem z odpalniem samochodu po nocy. Silnik 1.9 TDI BLS. Silnik odpala po ok 30 sek. kręceniu z przerwani (6, 7 razy). Wymieniłem filtr paliwa oraz przeprowadziłem czyszczenie układu wtryskowego preparatem Liqui Moly wg instrucji z filmiku https://www.youtube.com/watch?v=DuTTb_acdxs&index=5&list=FLsBpxpaisMHse0MxSNOt88A – Nic nie pomogło.
Więc zabrałem się za oględziny pompy VACUM (Bosch) – wizualnie pompa czysta niewidać przecieków. Przy tej okazji stwierdziłem że przewód z trójnikiem,który jest z tyłu (chyba jest to przewód podciśnienia) jest dośc luźno osadzony na króćcu, ponadto nie widać na nim żadnej opaski. Sam króciec jest OK jak na pompę Boscha przystało. Czy stwierdzony luz może być przyczyną złego odpalania. Dodam tylko że hamulce działają OK. Proszę o sugestie
To wygląda na problem z zapowietrzaniem, podciśnienie nie będzie tu winne. Podłącz wakuometr pod pompę i zobacz jakie masz ciśnienie na drugi dzień, powinno być min. 1 bar. Jak masz 0, paliwo gdzieś ucieka (zaworki w pompie, oringi na pompowtryskach)
Witam, mam passata 1,9 Tdi 130 avf i moje pytanie jest takie czy moze byc to wina pompy ze auto nie ma mocy do 1600 obrotow , a potem wbija w fotel ? Podcisnienie jest ok bo mierzylem , nie mierzylem tylko cisnienia paliwa i nie ma w nim zadnych wyciekow . I auto czasem ma problem z odpaleniem ale tylko w temp od 1 do 5 stopni
To co piszesz bardziej wskazuje na turbo, przepływomierz.
Turbo mam po regeneracji , a przeplywka tez zmieniona
Zmienione, zregenerowane, ale czy sprawne? Sterowanie zmienną geometrią działa poprawnie? Może gdzieś jest pęknięty wężyk i na niższych obrotach sztanga nie jest pociągnięta do końca?
Podcisnienia sprawdzone i szczelne gruszka sie podnosi normalnie , dzis sam obejrzalem auto i jednak jest wyciek z pod vacum czy to moze byc przyczyna ?
Witam. Po ostatnich przebojach ze słabym odpalaniem (jakby brakowało paliwa) wymieniłem pompę paliwa w baku (ciemne paliwo) i pompe vacum ori. do wymiany poszedł też filtr paliwa. Wcześniej wymieniałem wtryski używki + uszczelniacze ori i świece, wszystkie części serwisowe. Auto dalej nie chce palić, szczególnie gdy temp spada poniżej +5 stopni. Wg komputera wtryskiwacze jak i kąt wtrysku ok., a pali nadal słabo. Próbowałem odpiąć czujnik G62 raz zapalił od strzała a na następny dzień wogóle nie chciał. Proszę o jakąś wskazówkę.
Po długim postoju, (silnik i płyny mają temperaturę otoczenia), sprawdź na vagu czy czy czujniki temperatur paliwa, płynu i powietrza pokazują mniej więcej tą samą wartość.
Rzeczywiście czujnik nie wskazywał dobrze lecz po wymianie problem nie ustąpił. Okazało się ze w niskiej temp. jeden z wtryskow się zawieszał. Po wymianie wszystko ok. Dzięki za wskazowki
Witam.Posiadam paska 1.9 tdi 115km ajm. Czy w moim egzemplarzu jest pompa paliwa w baku??Bo ściągnąłem wąż dolotowy paliwa przy grodzi silnika,przekręciłem na zapłon i nic nie leciało.Czy to normalne???Także mam problem przy jezdzie od 2 do 5 biegu w granicach obrotów 1500-2000 samochodem całym szarpie tak jakby miało silnik wyrwać czy paliwa nie dostaje.Lecz jak delikatnie będę przyspieszać to wszystko jest OK.Filtry wszystkie wymieniłem.Błędów nie ma.
W tych silnikach z reguły nie było pompy w baku. W bagażniku masz otwór rewizyjny z zaślepką na 3 śruby – sprawdzenie to chwila.
A te szarpanie??co może być przyczyna??bo każdy mechanik co innego mówi.
Przyczyn może być wiele, po prostu samochód trzeba zdiagnozować.