Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
Witam mam problem z passatem 1.9 tdi 101km avb z 2001r.Między innymi samochód normalnie pali i jeździ lecz od czasu do czasu podczas jazdy samochód się zdławi na ok 3 sek do obrotów biegu jałowego i przestaje reagować na pedał gazu. Po 3 sekundach jakby ozywał i dalej pracuje normalnie.błędy nie wyskakują. Najgorzej uciążliwe jest jak się jedzie z większą prędkością w trasie i samochód się zdławi i gwałtownie spadają obroty. Czy spotkałeś się z takim objawem bo nikt nie opisuje takich objawów i co może być tego przyczyna??
pozdrawiam.
Problem raczej zawiązany z elektroniką. Jak masz możliwość, podmień przepływomierz w pierwszej kolejności.
Witam Panie Wojtku.Seat LEON 1.9tdi ARL 2004r przebieg 320tyś.Na zimnym silniku kopci na biało do momentu złapania temperatury oraz strasznie śmierdzą spaliny.Na pierwszej pompce -1.5mg.Spaliny śmierdzą nawet po rozgrzaniu silnika,dymienie ustaje,silnik pali na dotyk.
aha,i jeszcze po uruchomieniu nierowna praca silnika ale tylko przy niskich temperaturach.
maryjan twój problem przypomina mój który jest opisany powyżej. Sprawdź ciśnienia sprężania na zimnym silniku
Podaj korekty ze wszystkich pompek na zimnym silniku, bo to, że na jednej jest -1,5mg to za mało informacji
Witam mam tez dobry temat do obgadania golf IV 1.9 tdi ARL 110kw szarpie na zimnym i kopci jakby mial za duza dawke czuc rope w spalinach .korekty w tym momencie 2 i 4 cylinder do bani 2.99 i na liczniku pokazuje spalanie 40l na 100km . gdy zlapie te 50-60 stopni wszystko znika zaczyna rowno chodzic i nie kopci. wymienione wszystko co mozliwe ,wtryski drugie zamieniane miejscami i caly czas 2 i 4 cyl. kompresja na zimnym 29 bar na kazdym. pomocy co z tym robic?
Czujnik temperatury paliwa w pompie. Zobacz vagiem
Widze ze kolega maryjan ma ten sam problem?tez ARL
dodam jeszcze ze jak odepne czujnik temp. paliwa silnik przestaje kopcic i zaczyna rowno pracowac ,lecz wymiana go nic nie pomaga.
Po odpięciu czujnika temp. sterownik podaje dawkę jak w duży mróż, czyli dużą i włącza świece o ile temperatura płynu chłodzącego nie jest wyższa niż 30*C. Tu jest problem albo ze sterownikiem silnika lub z kompresją.
Witam Panie Wojtku.
Mam problem a konkretnie po wymianie pompek.
Seat Leon 2008 1.9TDI BXF
Zachciało mi się tuningu kupiłem pompki AA pierwszy ARL
Po wymianie szarpanie silnikem, nowe gumki i podkładki.
Zrobiłem dzisiaj pomiar na ciepłym silniku 88,3 stopni
W silniku 0 błędów
Pomiar na jałowym biegu
13
I -0.49 II -0.28 III 0.14 IV 0.61
18
Same 0
23
I -92 II -83 III -86 IV -75
Pomiar na 3000 obr/min
13
I -0.61 II -0.24 III 0.16 IV 0.64
18
Same 4 Lecz po puszczeniu gazu 128
23
I -110 II -108 III -110 IV -93
Do paliwa dodałem STP do czszczenia
Na samym początku w 13 I -0.24 i IV -087
Proszę o opinie mam je tydzień w aucie
Pozdrawiam Adam
BXF to chyba silnik 90 konny. Korekcja na 4 pompowtrysku znacznie odbiega od pozostałych i to może być przyczyną, chyba, że program jest źle napisany (wymagana jest tu programowa korekcja BIPów a te też są bardzo niskie). W tym sterowniku 128 po puszczeniu gazu jest wartością prawidłową.
Witam,
Dzisiaj byłam u mechanika ze swoim Audi A3 1,9 TDI.
Auto pobiera sporo oleju (na ok. 12tys. km – dolane ok. 2L)
Przebieg 106 tys km
Diagnoza jest taka, ze do wymiany mam uszczelki na pompowstryskach. Jeśli dobrze zrozumiałam spaliny dostają się do komory z olejem, który z tego powody jest pod dużym ciśnieniem wyrzucany i dalej dostaje się m.in. do układu powietrznego.
Na biegu jałowym po odkręceniu nakrętki zbiornika oleju napędowego idzie para, jakby olej gotował się. Sama widziałam. Dodatkowo rury układu powietrznego są mocno pobrudzone smołą z oleju.
Czy wymiana tylko uszczelek na tych pompowtryskach rzeczywiście ma sens?
Jest to ponoć koszt ok. 1000 pln (części+robocizna)
Pozdrawiam
Karolina
Uszkodzone uszczelki powodują przedostawanie się paliwa do oleju (paliwo ma znacznie wyższe ciśnienie niż olej) i podnoszenie jego stanu na bagnecie. Lekki dymek spod korka oleju to typowy objaw w TDI z pompowtryskiwaczami. Rury idące z intercoolera zawsze są zabrudzone w oleju. Zestaw naprawczy na jeden pompowtrysk kosztuje ok. 40zł, więc cena wydaje się być zawyżona. Prosty test uszczelniaczy – podłączyć manometr do pompy tandemowej, ustawić 3000 obrotów silnika i zacinąć powrotny wąż paliwa wychodzący z pompy. Jeśli ciśnienie nie wzrasta powyżej 8bar – uszczelki do wymiany.
problem polega na tym, że u mnie nie podnosi się poziom oleju, tylko go ubywa… dolewałam jakieś 2 tyg. temu i patrząc na bagnet będę musiała dolać znowu niebawem…
Proponuje skonsultować to z innym mechanikiem, bo koszty podane przez pierwszego wydają się mocno zawyżone a diagnoza może być nie trafiona.
mam problem z ajm 1.9 Auto ciężko pali jak zimne i po odpaleniu kopci na biało błękitny kolor. Jak rozgrzany to zero dymu i pali od strzała. Zostały sprawdzone korekcje na rozgrzanym w normie od -0,5 do 0.5 na zimnym od -1,5 do 2.1
grupa 018 na rozgrzanym same 0 jak odpalę chwilę pojawia się 6
grupa 023 na rozgrzanym :
1cyl. 40
2 18
3 15
4 32
po dodaniu gazu do obrotów 3000 na 1cyl. wzrasta do 80
Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku grupa 023 1cyl. pokazuje wartość 7
Kąt synchronizacji ustawiony na 0
Auto ma moc spalanie w normie.
oringi na pd wymienione głowice dawałem do sprawdzenia szczelności. gniazda pd sprawdzili
wałek rozrządu wytarty równo , nie wiem jak mocno bo nie mam porównania .
popychacze nowe
Nie wiem jak sprawdzić tandem . Jaki gwint do sprawdzenia i ewentualnie gdzie można kupić manometr.?
wydaje mi się że końcówki pd leją ale to sprawdzę po pompie tandem.
gdzie kupić można i jaki manometr do pompy tandem?
Manometr do min. 10 bar z adapterami i mozliwościa mierzenia ciśnienia oleju/paliwa – do kupienia w sklepie moto, allegro itp.
Witam
Mam problem z odpaleniem mojego golfa IV 115km. Trzeba go kręcić z 6 sekund az odpali czy zimny czy cieply. Silnik chodzi rowno nic nie szarpie nic sie nie dzieje w czasie jazdy, zakopci tylko przy odpaleniu na czarno i pozniej jest wszystko ok . Pompowtryskiwacze sprawdzone i niby wszystko z nimi ok.
Prawdopodobnie cofa się paliwo, lub wycieka na uszczelce pompy vacuum (tandemowej).
Witam. Passat B5 fl 2004r,130 KM (chiptunning na 160 KM). Mam taki problem w czasie jazdy zapala się kontrolka sinika na żółto dotego napis Abgas Werkstad, i jeszcze kontrolka od kontroli trakcji. Silnikiem zaczyna szarpać i traci moc. Po zgaszeniu silnika w czasie jazdy już nie szarpie i ma moc ale kontrolka silnika świeci i przy zapalaniu pojawia się napis Abgas Werkstatt. Byłem u elektro mechanika i o tym Abgas Werkstatt powiedział żeby sprawdzić zawór EGR (bo to coś z spalinami).A na komputerze pokazało mu że przekroczono górną granice regulacji pompowtryskiwacza na cyl 4. Sprawdzałem wszystki czujniki ohmomierzem i były dobre, ale jak sprawdzałem pompowrtyski to powinny mieć 0,5 ohma a 1,2,3 wtrysk miały 0,8 ohma a 4 wtrysk 1,2 ohma. Spalanie na postoju 0,9-1l na rozgranym silniku. Z ciekawostek to gościu od chiptunningu powiedział że wszystkie pompowtryski są przytarte (ale o co dokładnie mu chodziło to nie wiem), a na chamowni wyszło w serii 122KM. A po zalaniu gorszego paliwa kontrolki zapalały się co 5 minut, a gdy zalałem lepszego to tylko 2-3 razy dziennie. I ogólnie to auto nie jedzie jak na 160KM. Pewnie czeka mnie wymiana EGR i czterych pompowtrysków chyba że ktoś ma inny pomysł.
W grupie 23 przy 1800 obr/min pokazywało na 1 cyl 90, na 2 cyl 80, na 3 cyl 50 na 4 cyl maksimum 127 i gdy pokazało się 127 zaświeciła się kontrolka o usterce. grupa 13 i 18 ok
Na początek proponuje podoginać blaszki we wtyczkach pompowtrysków, bo zły kontakt elektryczny powoduje podwyższone BIPy. Co do zaworu EGR to warto na początek przejrzeć instalację podciśnienia – przewody gumowe w oplocie, zawór N18, bo to najczęście zawodzi.
Witam Panie Wojtku. Mój pacjent to Seat Leon 1.9 TDI BLS oczywiście z DPF-em.
A oto i mój problem:
Drgania auta w zakresie od 1900 do 2100 obr/min i tylko wtedy gdy silnik ciepły.
olegliwość – jak w temacie. Przy obrotach w granicach 2000 auto zachowuje się tak jakby było na nie okrągłych kołach. Oczywiście te drgawki-podskoki są w minimalnym zakresie ale wyczuwalne na całej budzie. Dzieje się tak gdy silnik dochodzi do swojej temp. roboczej czyli ok. 90 st na zegarach. Przy mocniejszym rozpędzaniu auta jest to wyczuwalne najwyraźniej. Natomiast przy rozpędzaniu w stylu ,,na dziadka”
objawy delikatniejsze a po rozpędzeniu auta i wysprzęgleniu i zwalniania – drgawek można powiedzieć nie ma (to co czuję w aucie to raczej pochodzi wtedy z niedoskonałości naszych dróg).
Najciekawsze jest natomiast to – że po porannym odpaleniu i jeździe takie objawy nie występują oczywiście do nagrzania się motoru.A przynajmniej nie są wyczuwalne ani na kierownicy ani tym bardziej na budzie.
Co do tej pory zostało sprawdzone – przepatrzone i zrobione!!!
– opony/koła – czyli wszystko co można włącznie ze zmianą felg i opon oraz dokładnym doważeniu z tolerancją 5 gram. /tu jest OK/.
– sprawdzone całe zawieszenie (dwa razy u różnych mechaników oraz na szarpakach) i brak chociażby śladów zużycia czy to podzespołów
zawieszenia czy też luzów na półosiach czy ich przegubach (wszystko sztywne jak ch…… 😉 ) /tu jest OK/.
– poduszki silnika i skrzyni sprawdzone – jedna od strony akumulatora wymieniona ale niejako profilaktycznie /tu jest OK/.
– leonsio ochoczo odpala z rana jak i przez cały czas – czy to zimny motor czy ciepły, praktycznie jak to mówią; ,,od śmigła” na obrót wału.
Wymieniłem filtr paliwa (na wszelki wypadek). Rozrząd robiony na wiosnę tego roku. Oliwa Mobil ESP Fomuła 5W30 do silników z DPF-em.
Nalot na obecnym oleju ok 9 tyś. kilometrów.
– przy hamowaniu nic się nie dzieje /tu jest OK/.
– koło dwumasowe nie daje żadnych sygnałów padaki – auto odpala i gaśnie bez żadnych szarpnięć. Nic w skrzyni nie stuka i nie puka.
– paliwo raczej dobre (jak na nasze) – profilaktycznie wlałem LIQUI MOLY DODATEK DIESEL SPULUNG 500ML aby ewentualnie coś przy
pompowtryskiwaczach poprawić? Zczytałem dane VCDS – choć silnik nie był nagrzany do końca i jak poniżej widać pracował na wolnych obrotach – /i tu może coś siedzi – nie wiem/:
Group 001
840 /min RPM
5.5 mg/str Inj. Quantity
8.2°KW Idle Stabilization
78.3°C Temperature
11:28:21 Group 013
0.61 mg/str Inj. Quantity
-0.21 mg/str Inj. Quantity
-0.33 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity
11:28:21 Group 023
-36.0 (no units)
-25.0 (no units)
-50.0 (no units)
-38.0 (no units)
_______________________________________
11:24:59 Group 001
840 /min RPM
4.9 mg/str Inj. Quantity
7.7°KW Idle Stabilization
69.3°C Temperature
11:24:59 Group 013
0.42 mg/str Inj. Quantity
-0.02 mg/str Inj. Quantity
-0.38 mg/str Inj. Quantity
0.00 mg/str Inj. Quantity
11:24:59 Group 023
-35.0 (no units)
-22.0 (no units)
-43.0 (no units)
-34.0 (no units)
No i dalej:
wymieniłem wiązkę do pompek (efekt żaden) a przy okazji stwierdziłem, że wałek przy pompkach wygląda bardzo porządnie, więc
chyba w tym miejscu problemu nie ma?.
– zainwestowałem w vacum/tandem pompke – nówkę sztukę BOSCHA (bo taką miałem) i co i dupaaaaa………. stara trochę podciekała
i wg. mojego osobistego mechanika miała już trochę za niskie ciśnienie.
– zajrzałem jeszcze raz do filtra paliwa – bo może coś w nim siedzi czy się zapchało – ale nic nadzwyczajnego nie stwierdziłem.
– wreszcie wymieniłem oliwe w motorze na VALVOLINE 5W30 do DPF-u oczywiście wraz z filterkiem – no może ciut lepiej
bo silnik ciszej i elastyczniej pracuje (i to nie efekt PLACEBO na pewno). Wcześnie miałem MOBIL1 ESP Formula i odradzam
zdecydowanie.
– poprawiłem wreszcie kąt synchronizacji wałka z wałem /miałem na -1.5 st a zrobiłem na 0.0 st/ silniczek jakby bardziej był
elastyczny z dolnych obrotów i jakby cichszy (tu może zachodzić efekt oceny subiektywnej mojej) choć mam wrażenie, że może
jest ciut słabszy ale na pewno cichszy.
– bipy w kanale 4 bloku 23 podglądałem i są mniejsze (między -20 a -50 w zależności od obrotów silnika) oczywiście przy nagrzanym
motorze do osiemdziesięciu paru stopni. Przy zimnym silniku bip-y oczywiście na poziomie -10 do -30 i wtedy nie ma problemu
z tymi wibracjami lub jak kto woli drganiami – czyli wszystko w miarę jest OK do uzyskania temperatury roboczej.
– zalany bak zwykłym ON 50/50 LOTOS i BP na wszelki wypadek.
Reasumując: Wydając trochę kasy efekt żaden i wkurw……..ie moje oscyluje na stałym poziomie.
A na koniec Logi Leona statyczne bo moj laptop dynamicznych by nie wytrzymał:
http://vaglog.rtnet.pl/a.korycki_148535.html
http://vaglog.rtnet.pl/a.korycki_148537.html
http://vaglog.rtnet.pl/a.korycki_148536.html
Proszę Pana o ocenę i swoje spostrzeżenia. Dziękuję i Pozdrawiam.
Z logów wklejonych do posta widać, że jest kiepsko na 1 pompowtrysku. Korekcja to tylko 0,6mg, ale „zrzucają” się na nią 3 pozostałe pompki (korekcje mają ujemne). Tu bym szukał przyczyny. Najtańsza metoda to zamiana podejrzanego pompowtrysku miejscami z drugim.
Dziękuję za podpowiedź. A ostatnie pytanie? Z jakiego powodu są w grupie 23 taki ujemne bipy? Może tu jest pies przysłowiowy pogrzebany? Czy pompka w baku a właściwie jej zatkany smok mogą mieć wpływ na ilość podawanego paliwa ? Czy tandem/pmpa sama sobie nie reguluje ciśnienia podawanego do magistrali na PD?
Dziękuję za wszelakie podpowiedzi i Pozdrawiam!!!
Ujemne BIPy to najczęściej oznaka zbyt malej ilości paliwa. Ma tu znaczenie pompka w baku, ale większe pompa tandemowa – jej wydatek jest zależny od obrotów silnika, przy 4000rpm jest to 8 bar.
Witam. Jak pisałem wyżej tandem wymieniłem na nowy. Wytargałem pompke z baku i jest czysta -dosyć. Po czyszczeniu wtryskiwaczy preparatem FORTE na małym obiegu – korekcja na 1 PD spadła do +03+04. Synchro na 0.0 do -0.5. A bipy na dużym minusie takie jak były.
I co tu dalej robić???
Poniżej ostatnie logowania – proszę o ocenę i komentarz:
http://vaglog.rtnet.pl/a.korycki_151218.html
Dziękuję!
Witam chciałam się dowiedzieć czy pompowtryskiwacze z VW passata nr 038130073 ba można zamienić na 038130073 bq
Tak, można zamienić te pompowtryski.
Szanowny Panie Wojtku pompo wtrysk 038130073 ba nie jest wymienny z 038130073 bq ma inne ciśnienia otwarcia i formuła typu sterowania ba P-1.1 A bq P-1.5
Pozdarawiam
Tak, to różne pompowtryski, bq jest z 2.0 TDI 8V, ale będą pracować poprawnie w 1.9 TDI (o ile wsadzone wszystkie 4). Do korekty będzie tylko mapa, bo bq są wydajniejsze. Z tego co kojarze BIPy będą ok, bez ingerencji w soft.
Dziękuję za odpowiedź pozdrawiam 🙂
Dziękuję za odpowiedzi nie znam się na tym więc w sumie nadal nie wiem czy można jeśli mogę prosić o zobaczenie informacji od Pana Marcina i odpowiedź odnośnie tego
Witam Panie Wojtku!
Moje autko to Audi A5 1.9 TDI 115 na PD (AJM)
Borykam się z utrudnionym odpaleniem samochodu rano. Silnik bardzo się też trząsł, ale zostały wymienione uszczelki na pompowtryskiwaczach (po 3 na każdy – dwie duże i jedna mniejsza).
Po tej operacji nie ma już takich drgań (wcześniej była wymieniana poduszka pod skrzynią oraz jedna pod silnikiem – reszta jest zdrowa) jak wczęśniej, lecz mimo to wydaje mi się, że powinny być mniejsze, zniknął też problem z falowaniem obrotów.
Mechanik przeczyścił styki i mówi, że rzeczywiście mogły nie łączyć, choć wg. niego nie było co dogiąć.
Wymieniony był filtr paliwa – mam metalowy, a nie sam wkład.
Problem z porannym odpaleniem występuje rzadziej, a przed wymianą uszczelek miałem jeden dzień w którym kręciłem nawet 7-8 sekund i się nic nie zadziało.
Teraz w momencie, kiedy jest utrudniony rozruch trwa to 2-3 sekundy.
Poniżej podaję logi zrobione wczoraj na silniku rozgrzanym do temp. roboczej oraz prędkości obrotowej 3000 rpm:
Grupy: 013,018,023 – http://vaglog.rtnet.pl/mariol568_149305.html
Grupy: 001,002,003 – http://vaglog.rtnet.pl/mariol568_149306.html
Grupy: 004,005,015 – http://vaglog.rtnet.pl/mariol568_149307.html
Oraz log zrobiony dzisiaj rano na zimnym silniku, choć jak na złość odpalił po całej nocy bez żadnego problemu:
Grupy: 013,018,023 – http://vaglog.rtnet.pl/mariol568_149311.html
Bardzo proszę o pomoc i doradę.
P.S.: Nie jestem biegły w sprawach mechanicznych, więc czy jest mi Pan w stanie powiedzieć jakiej firmy pompowtryskiwacze mogą być u mnie zamontowane?
Pozdrawiam,
Marek
Przyczyną drgań zimnego silnika jest problem na 4 cylindrze – tak wynika z logów, gdzie korekcja na pompowtryskiwaczy wynosi ponad 0,7mg. Przy temperaturach niższych niż +10 a wyższych niż +5*C silnik może potrzebować 2 sekund kręcenia rozrusznikiem. Poniżej +5*C załączają się już świece żarowe i rozruch jest łatwiejszy.
W tym silniku są tylko i wyłącznie pompowtryskiwacze firmy Bosch.
Czy mam się przejmować BIPami na I cylindrze? Czy one mogę mieć jakiś wpływ? Dodam, że moje subiektywne uczucie przy rozruchu jest takie jakby „czkał” w trakcie odpalania – jakby nie wiem – dopiero zasysał paliwo. W momencie kiedy trudniej zapala wtedy również pracuje nierówno przez 5-15 sekund, potem się wszystko stabilizuje (oprócz drgań oczywiście). Czy to oznacza, że musiałbym wymienić dwa pompowtryski? Czy to jest właściwy model pompowtrysku: 045130073T?
Hej kolego
kupiłem niedawno seat altea 1,9 tdi 105 hk, kod silnika bjb,,przy zapalaniu rano jest ok gdy zapala ciepły trzęsię całą budą nie silnikiem podczas jazdy żadnych ojawów,pedał sprzęgła normalny , biegi wchodza normalnie,,przy gaszeniu żadnych objawów tylko jak zapala jest trzęsienie i jakby wybuch jakbys zamiast jedynki wrzucił 3 ze startu,,,co to może być,,dla wszytkich zagadka,,nie wiem czy tym moge zrobic trase 900 km bo taka przedemna,,pozdrawiam
Te silniki po pewnym przebiegu ciężko zapalały po rozgrzaniu i trzeba było modyfikować mapy startowe. Niektórzy montowali jakieś układziki wpinane w czujnik temperatury płynu chłodzącego, co oszukiwało sterownik, który podawał większą dawkę startową, co powodowało mocne szarpanie przy odpalaniu. Może to jest jakiś trop.
Witam Panie Wojtku.
Przepraszam że niepokoję, ale mam problem z silnikiem w moim Touranie 1.9 BLS z 2007 roku.
Raczej przy rozruchu niż ogólnie przy pracy, wydaje jakies dziwne zgrzyty, a jak jest zimno poniżej 0 stopni to tak jak by go coś trzymało ( tak jak słaby akumulator) Wymieniłęm świece… nic nie dało, zmieniłem akumulator… nic nie dało, wymieniłęm rozrusznik… jak by troszkę lepiej ale jeszcze nie to, tak mi się przynajmniej wydaje. I tu pytanie, czy jest Pan w stanie mi pomóc, może wizualnie, organoleptycznie… Może mieszka Pan gdzieś w pobliżu Warszawy?
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam Arkadiusz
Witam, cięzko coś tu doradzić bez obejrzenia samochodu. Do Warszawy mam dosyć daleko.
Witam
Pytanie do eksperta, pacjent bora z 2003 1.9TDI PD (AXR) Problem polega na tym, że dużo pali, mniej dynamiczny jest. Często zapala się się żółta kontrolka z trójkącikiem, szczególnie zauważyłem to gdy np. jadę na 4 biegu z prędkością ok.70km/h nie dodając nie ujmując gazu, po prostu ze stała prędkością to po 2-3km czuję naprawdę 3 delikatne wibrację i od razu po nich zaświeca się kontrolka trójkącika, po zgaszeniu silnika i ponownemu odpaleniu jest spokój lub po kilku km znowu się to samo powtarza (zależy od humoru widocznie). Kolejny problem jaki ostatnio powstał to rano samochód pali na 3 cylindry, wymieniłem czujnik temp. cieczy i był spokój przez 2tyg, a teraz znowu pali na 3 gary rano a nawet za dnia przez 1-2sek potrafi popracować na 3 garach(sporadycznie). Dodam, że zauważyłem pewną rzecz, ze dopiero jak przekroczę 3tyś obrotów to wtedy ten czwarty cylinder załapie. Dodatkowo też czasem podczas jazdy kontrolka trójkąta dosłownie zabłyśnie na ułmek sekundy. Jest to bardzo szybkie mignięcie, więc mogłem je wcześniej nie wyłapać ale ostatnio kilka razy mi się udało zobaczyć to kątem oka.
Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Powszechny temat – do poprawy konektorki we wtyczkach wiązki pompowtryskiwaczy.
Passat 3bg AVB 2005rok 220000km auto w rekach od 6 lat.
Poszarpuje w okolicy 1700-2000 bardzo delikatnie
Wszystko zaczęło się przy przebiegu 200000km.
W przed dzień wyjazdu na delegacje wyczyściłem sobie EGR i wymieniłem filtr paliwa.
Po przejechaniu ok 2000km zauważyłem ze strasznie szarpie i przerywa mi silnik , zlokalizowałem wyciek paliwa przez zaworek na filtrze paliwa. Uszczelniłem go 🙂 Po czym po dniu wysiadła mi dwumasa, Wszystko stało się to przy przebiegu 200000km.
Od wymiany dwumasy zauważyłem ze lekko poszarpuje mi w zakresie 1700-2000obr. jadąc na biegu jałowym. Wcześniej tego nie zauważyłem. Być może natłok wydarzeń spowodował moje wyczulenie zmysłów.
Od kilku miesięcy testuje samochód Vagiem na 100% rozwalony mam EGR jest w pozycji zamkniętej do 3000obr ok 4.5% a powyżej zamyka się 94%.
Po zatykaniu przewodów podciśnieniowych EGR wzmagało się szarpanie ale jakby w mniejszym przedziale ok 1850obr. Na odblokowanym szarpanie jest delikatne ale w większym zakresie.
http://vaglog.rtnet.pl/vkrzysiek_149493.html
Proszę o jakąś pomoc bądź wskazówkę.
Na początek proponuję doprowadzić do porządku EGR – zaślepić przy użyciu specjalnej blaczki wyciętej w kształt uszczelki ze stali kwasoodpornej lub naprawić go/wymienić na inny. To pozwoli go wyeliminować, jako sprawcę szarpania.
witam mam takie pytanko jak sie sprawdza ten kat synchronizacji rozrzadu , na ktorym kanale i jakie wartosci? i czy to jest to ustawienie na tych 3 srubkach w gornym kole rozrzadu?z gory dziekuje pozdro.
VAG, grupa 4, blok 4. Regulacja poprzez poluzowanie 3 śrub w otworach fasolkowych koła na wałku rozrządu. Silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej.
Lupo 1.4 tdi AMF . Witam.
Mam problem z turbina , czasami w granicach 2000 obrotow przestaje dzialac turbo, slychac je ale nie ma mocy, po szybkim restarcie zaplonu wszystko wraca i jest moc, nie znaczenia czy silnik jest zimny czy cieply, i staje sie to nie regularnie, czasami jest co chwile a czasami tydzien jest dobrze. Prosze pomuszcie bo juz bylem u 20 mechanikow samochod stal tygodniami i nadal nie mam takie braki mocy. ( wszyscy mowia ze to turbina , ale ja w to nie wierze bo bylem w warsztacie gdzie regeneruja i oni sprawdzali , wszystko z turbo jest ok)
wlej STP czarne opakowanie nic się niestanie zobaczysz pomorze
Witam, pacjent Passat B5 1.9 TDI ATJ 115KM rok 2000.
Przebieg 240 000km. Miesiąc po regeneracji turbiny, i czyszczeniu zaworu EGR jak i dolotu. Po tych zabiegach zauważyłem znaczny wzrost spalania.
Na zimnym po odstaniu przez noc niemiłosiernie dymi żrącym w nozdrza dymem.. Obroty falują, trzepie budą.
Logi na zimnym silniku, po odpaleniu:
http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_150711.html
Pozostałe logi, temperatura robocza:
Statyczne:
http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_149352.html
http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_149353.html
http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_149354.html
http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_149355.html
http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_149356.html
http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_149359.html
Dynamiczne:
http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_150712.html
http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_150710.html
Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam!
Na zimnym ewidentnie jest problem na 1 cylindrze, po rozgrzaniu na 3 jest spora korekcja. Zacząłbym od wymiany oringów na pompowtryskiwaczach i prawidłowej regulacji. Przed regeneracją turbo mogłobyć lepiej, bo olej z dolotu wspomagał uszczelniacze pompek.
Dziękuję bardzo za odpowiedź, pozdrawiam 🙂
Witam ponownie Panie Wojtku !
Po Pana odpowiedzi i opinii mojego mechanika porwałem się na regeneracje wszystkich pompowtryskiwaczy. Niestety po regeneracji problem z którym się borykałem nie ustąpił – kopci na zimnym i skaczą obroty po ciężkim odpaleniu. Świece wszystkie sprawne.
Po regeneracji zrobiłem logi – rzeczywiście pompki lepiej pracują w temp. roboczej ale na zimnym jest chaos.. Udało mi się zlogować kanał 000 i podejrzewam, że mam zły kąt wtrysku który mogłby być przyczyną moich problemów.. ?
Logi na zimnym silniku, po odpaleniu:
Log (0 – 013,018,023) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153510.html
Pozostałe logi, temperatura robocza:
Statyczne:
Log (0 – 000) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153511.html
Log (1 – 001) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153512.html
Log (2 – 003) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153513.html
Log (3 – 013) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153514.html
Log (4 – 018) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153515.html
Log (5 – 007) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153516.html
Log (6 – 023) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153517.html
Log (7 – 004) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153518.html
Basic Settings:
Log (0 – 000) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153519.html
Log (1 – 003) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153520.html
Log (2 – 011) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153521.html
Dynamiczne:
Log (0 – 000) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153522.html
Log (1 – 011) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153523.html
Log (2 – 008) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153524.html
Log (3 – 001) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153525.html
Log (4 – 004) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153526.html
Log (5 – 010) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153527.html
Log (6 – 003) http://vaglog.rtnet.pl/nogalpawel_153528.html
Jeszcze trochę i osiwieję z mojego pedantyzmu..
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź 🙂
* poprawiłem linki logów
Jeśli została wykonana pełna regeneracja pompowtrsykiwaczy, to chyba był nieco przedwczesny krok, tym bardziej, że korekcje powinny być lepsze. Tak jak pisałem wcześniej – warto było wykonać tylko regulację, ewentualnie sprawdzenie oringów. Poeksperymentuj z ustawieniem synchronizacji (blok 004). Spróbuj ustawić kąt na 0, jeśli będzie poprawa, przestaw nawet na +1.
Witam mam problem z moja borą 1.9tdi ajm, na zimnym strasznie kopci na niebiesko turbina byla wymieniona, Dymi tylko na zimnym potem jak sie rozgrzeje to ani dymka nie pusci tylko przy odpalaniu przebieg 230tys podejrzenia padaja na uszczelniacze zaworowe lub uszczelniacze pompowtryskow i deliktanie chodzi nie rowno na zimnym
Wrzuć logi statyczne pompowtryskiwaczy. Gdzieś tu w komentarzach napisałem jak można z grubsza ocenić szczelność oringów.
Witam,
mam problem z moją skodą octavią, silnik 1,9 TDI rok 2008. wczoraj podczas jazdy poczułam jakby tąpnięcie i nagle samochód cały zaczął się trząść. w pierwszej chwili myślałam że wpadło mi coś pod samochód i oberwał się tłumik czy coś tam z tych rzeczy pod spodem :-). niestety nic z tych rzeczy. wyłączyłam silnik, potem przy uruchamianiu go, samochód odpalał bez problemu, ale tak jak na początku wszystko się w nim trzęsło pod maską i przy dodawaniu gazu warczał jak traktor. ściągnęliśmy samochód na warsztat. co mogło się stać?
Przynajmniej kilkadziesiąt usterek może dawać takie objawy, więc na podstawie ogólnego opisu raczej nic sensownego nie można powiedzieć.
witam mam problem z pasatem b5 fl 1.9 101ps 2004r podczas jazdy autko zgasło i nie dało się odpalić po upływie około pól godziny jak trochę ostygło odpaliło teraz odpala ale obroty silnika są nie rowne. i podejrzewam jak troche przejade znowu zgasnie.jaka moze byc przyczyna mam ten problem po raz drugi za pierwszym razem auto bylo u mechanika swiece wymienione i kabel od czujnika temperatury podobno byl przerwany
Odczytanie błędów ze sterownika może dać odpowiedź.
Witam, mam problem z passatem b5fl 1,9tdi awx. Samochód przy zimnym rozruchu troszkę trzęsie przez parę sekund a później pracuje normalnie. Prosiłbym o analizę logów robionych na zimnym silniku
http://vaglog.rtnet.pl/dareklasak_151462.html
http://vaglog.rtnet.pl/dareklasak_151463.html
http://vaglog.rtnet.pl/dareklasak_151464.html
Na początku korekcje nie wyglądają zbyt dobrze i „wędrują” po cylindrach. Jeśli dodatkowo samochód dymi na biało, a zapach jest gryzący, to często winne są uszczelniacze na pompowtryskiwaczach.
Witam Panie Wojtku, pacjent to moje Audi A4 2.0 TDI BRE, przy odpalaniu rano ale również po dłuższym postoju na ciepłym silniku auto nierówno pracuje, trzęsie silnikiem, dzieje się to jedynie przez 5 do 10s. Podejrzewam, że to pompowtryski na 3 i 4 cylindrze się kończą, dziwi mnie jedynie, że zła korekta co widać na logach przechodzi z 4 pompki na 3 później na 2 pompkę. Biorąc pod uwagę BIPy wygląda to na to, że jest za mało paliwa w układzie. Co Pan o tym myśli, może układ się zapowietrza, czy to jednak pomki umarły?
http://vaglog.rtnet.pl/ludwik100_151499.html
Proponuję wyjąć pompowtryskiwacze i sprawdzić na stole. Jeżeli test będzie ok, to po włożeniu na nowych oringach i poprawnej regulacji trzeba będzie dalej szukać usterki, o ile nie ustąpi.
Witam Panie Wojtku, mam ogromny problem z moją superb, tydzień temu wymieniony wałek rozrządu, uszczelniacze na wtryskach, wszystkie filtry i olej. Na samym początku auto szarpało przy większych obciążeniach w tej chwili wszystko już jest w normie ale zaczął po odpaleniu nie równo pracować i dymić na niebiesko po chwili się uspokaja i jest niby ok ale silnik wydaje mi się że nie nie równo pracuje niby chodzi równo ale co jakiś czas tak jakby minimalnie się zakołysze i znowu chodzi równo i tak co trochę. Natomiast po odpaleniu przebiera i kopci i to bez znaczenia czy się zapala ciepły czy zimny przez chwilę po odpaleniu kopci a spaliny bardzo mają ostry zapach jakby nie dopalonej ropy. Ja już nie wiem gdzie mam szukać pomocy, pompki ponoć są ok (tak mówił mechanik) sprawdził ciśnienie na cylindrach i na dwóch pierwszych było po 20 a dwóch pozostałych 27 ale to było przed wymianą uszczelniaczy po wymianie nie sprawdził bo twierdził że na tych właśnie dwóch co były słabe to uszczelniacze były uszkodzone i tam uciekała kompresja ale dodam że przed wymianą uszczelek z zapalaniem nie było takich problemów to znaczy nie zapalał tak jak należy ale tylko zimny za to teraz czy zimny czy ciapły pali od strzała ale po zapaleniu są te objawy jak wcześniej opisałem. Mechanik twierdzi że teraz wszystko jest w porządku ale dlaczego tak zapala to nie wie, co mogę jeszcz zrobić żeby motor gadał jak należy?
Być może są źle wyregulowane pompowtryskiwacze, może kąt synchronizacji jest poza zakresem. Proponuje zrobić logi grupy 004, 013, 023.
salve
bardzo fajna strona tylko chyba dla bardziej zaawansowanych
jak dla mnie to za mało rysunków lub zdjęć
mam 65 lat i moja wiedza na temat PD /praktyczna/ jest znikoma
do tej pory myślałem, że mocowanie PD jest takie samo jak zwykłych wtryskiwaczy
mam tester diagnostyczny dominator VW i czy tym urządzeniem jest możliwość sprawdzenia w/w ustawień, o których mowa w tym arykule
z poważaniem
leszek
Wg opisu, posiadane przez Ciebie urządzenie posiada możliwośc odczytania bloków pomiarowych, więc również i tych dostarczających informację o pompowtryskiwaczach.
salve
bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedż
z poważaniem
leszek
Witam panie Wojtku:)U mnie tak samo jak u kolgi pojawiają się drgawki zimnego silnika,dodam ze jak wcisnę sprzeglo ustaja.Gdy silnik drga korekcje się nie zmieniają na vagu.Prosze o analizę logow i pomoc:)
http://vaglog.rtnet.pl/szala21515_152029.html
http://vaglog.rtnet.pl/szala21515_152030.html
Sa to logi zimnego i cieplego silnika:)
To wygląda bardziej na problem w układzie sprzęgła, np. dwumasowe koło zamachowe, o ile auto je posiada.
Ale kolo dwumasowe trzeslo by buda tylko na zimnym silniku??A nic niepokojącego nie widzi pan w 4 i 3 cylindrze?4 ma okola 1 na -:/Dziekuje za podpowiedz:)
Teraz spojrzałem, że log na zimnym jest sklejony z dwóch, ale po 10 minutach pracy ciężko uznać silnik za zimny. Na pierwszym logu do 52,22s korekcje są wzorowe, na drugim logu również jest nieźle. Najsłabszy jest 4 pompowtryskiwacz. Czuć bicie na pedale sprzęgła?
salve
bardzo fajne zrzuty z ekranu odnośnie odczytu bloków
czy możesz podać nr vag-a z jakiego korzystasz np.2.9 czy 4.9 lub inny
ew, program do ściągnięcia, ale taki sprawdzony /kilka miałem ale z błedami lub nieaktualne/ mam obd kkl line usb interface /viaken/ ale też nie działa
z poważaniem
leszek
Programów jest wiele VAG-COM 311, VAG-COM 409.1 czy choćby darmowy WBH-Diag. Na youtube są filmiki jak krok po kroku skonfigurować wirtualny COM i program.
Witam Wszystkich
Trafilem tutaj przypadkiem i naprawdę wiele sie tutaj nauczyłem.
Co mnie sprowadza.. PD…
Mam Passata z 2003 1,9 AWX, przebieg 250kkm (na 99% pewny przebieg)
Ostatnio (jak sie zronbiło koło 0C na zewnątrz) mój TDI zaczął mocno drgać przez kilkanaście sekund po odpalenu. Nie jest to za każdym razem.
Pózniej już wszystko OK, normalnie przyśpiesza itd.
Udalo mi się złapać logi jak go „trzęsło” (odpalenie na zimnym silniku, stal w garażu)
http://vaglog.rtnet.pl/mag155_152235.html
Widać że 3 PD ma duże dodatnie korekty. To jego podejrzewam jako winowajcę.
Logi przy nagrzanym silniku (statyczne)
http://vaglog.rtnet.pl/mag155_152234.html
zmalało dość znacznie, ale nadal odstaje od reszty.
Logi przy nagrzanym silniku , 3000obrotow
http://vaglog.rtnet.pl/mag155_152233.html
Podejrzenie też padło na 3 świece (wymieniane rok temu na oryginał Beru), ale wiadomo… rok minął. Teraz je sprawdzilem…. wszystkie równo po 20A biorą prądu, wiec raczej są OK.
Zamierzam jeszcze poprawić wtyczki na PD, ale jeszcze tego nie zrobiłem.
Jeden mechanik mówił że powinna wystarczyć regulacja PD.
Panie Wojtku… Co Pan o tym sądzi.
Zastanawialem się też czy nie zrobić czyszczenie PD (LM 2666), ale trochę się obawiam, że jak wyczyści zalegający syf to może być jeszcze bardziej nieszczelny.
Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
LM2666 nie zaszkodzi, pompowtryskiwacze są uszczelniane w gniazdach przez origni, nie ma tam osadów, które mogą zostać spłukane. Jeśli jeszcze niegdy nie były wymieniane oringi, to być może tu leży przyczyna, bo objawy ich zużycia to właśnie ~200kkm. Sama regulacja może też pomóc. Przy 3000rpm BIPy powinny być bliskie 0 (ideał) lub dodatnie. Tu są ujemne. Prosty test – manomentr podłączony do pompy tandemowej, 3000rpm, zaciśnięcie węża powrotnego paliwa. Jeśli ciśnienie nie osiągnie 8bar, prawdopodobnie paliwa ucieka przez oringi.
Przez spłukanie osadów, miałem na myśli jakies osady wewnątrz pompowtrysku (gdzies w okolicy zaworka, czy iglicy)
Poprawiłem wtyczki (każda rozebrałem, podoginałem konektorki, przeczysciłem kontaktem), raczej nic to nie pomogło. (Jeden mechanik mówił mi że wiązki się całe wymienia, bo się kable od temperatury starzeją…. )
Dzisiaj zrobiłem czyszczenie LM2666, efekty jeszcze nieznane, ale jakiegoś strasznego syfu to nie wypłukało.
Zrobilem pomiar cisnienia:
wolne obroty 5Bar
2000 7Bar
3000 8-9Bar
3500 9-10Bar
Jedna rzecz mnie zstanowiła przy płukaniu PD (odpiołem weżyki od filtra paliwa i do słoika z LM. Na powrocie mały filterek.
Czesto (nawet na wolnych obrotach) we filtrze pojawiały sie bombelki (nie wiem czego). Przy 2-3 tys obrotów było tego znacznie więcej. Wężem zasilajacym szło samo paliwo (a raczej LM)
Tak ma byc?? Z kąd te bombelki??
„prawdopodobnie paliwa ucieka przez oringi” gdzie…. do oleju?? Stan nie zwiększa się. Na 15kkm dolałem może 200ml.
Oringi nie były raczej nigdy zmieniane. Czy wymienia sie cały zestaw naprawczy (wszystkie oringi, tą płaska mosiężną podkladkę i „grzybek” z oringiem?)
Jeszcze mam pytanie odnośnie regulacji luzu PD.
Tu na stronie jest napisane „do oporu i 180 stopni z powrotem”
Gdzieś widziałem opis 225 stopni z powrotem. Jak mam być i jak jest lepiej.
Paliwo może uciekać do oleju, lub ciśnienie sprężania może się przedostawać do kanałów paliwowych piowodując zakłócenie pracy silnika – będzie się to objawiać dymkiem wylatującym z węża powrotu paliwa – w przezroczystym przewodzie będzie można zaobserwować bąbelki. Ciśnienia pompy wskazuja jej dobrą wydajność. Regulacja na 180st to wartość książkowa, ustawienie 225st jest „bezpieczniejsze”.
Czyli wszystko wskazuje na uszczelniacze???
Mam problem ze swoim pasacikiem 130km silnik avf.
Problem pojawia się przy mocno rozgrzanym silniku.
Podczas jazdy wszystko jest ok. ale po włączeniu na luz i
dojeździe np. do skrzyżowania silnik zaczyna drgać i pracuje
jakby wariował któryś pompowtrysk. Trwa to, dopóki samochód
nie zatrzyma się całkowicie i po około 2 sek.wszystko wraca do normy. Po ponownym ruszeniu sinik przyśpiesza i pracuje znakomicie. Próbowałem toczyć samochód bardzo powoli i wtedy sprawdzać wszyskie wartości rzeczywiste. Pomiary w
grupie 013 , 018 i 023 są prawidłowe. w grupie 013 jeden pompuś wskazuje 1,0 i nawet 1,2 ale zakładałem inny pompowytrysk i przy prawidłowych wskazaniach problem wystepował dalej. Podmieniałem przepływomież, zawór EGR,
wymieniałem uszczelnienia na pompusiach, filtr paliwa, uszczelki pod pompą tandemową, sprawdzałem wałek rozrządu. Dla mnie najdziwniejsze jest to ,że dopóki samochód się toczy na luzie sinik drga, jak stanie wszysko wraca do normy. Na zimnym jest ok.
Witam. Mój samochod to passat 1.9 tdi (bls). Mam czasami problem z odpaleniem ( tak jakby paliwo nie dochodzilo) i czasami na wolnych obrotach trzesie autem. Zrobilem logi i wygląda to tak:
Grupa 013 1.15, -0,42 , -0.52 , – 021
Grupa 018 0,0 0.0 0.0 0.0 po dodaniu gazu i sciagnieciu nogi na wszystkich pojawia się 128
Grupa 023 – 60 -33 -23 -24
Co to może być ? Czy ma to jakiś związek z pompowtryskiwaczam?
Z góry dziekuje za odpowiedz.
PozdrAWIAM
Problem drgań powoduje pewnie 1 pompowtryskiwacz ze sporą korekcją, na którą „zrzucają się” pozostałe 3 pompki (na nich dawka jest zmniejszana). Jest tam też spory ujemny BIP, być może jest nieszczelność i kompresja wydmuchuje paliwo w kanale głowicy lub część tłocząca nie jest wciskana do końca przez dźwignię napędzaną wałkiem (wystarczy regulacja).
Witam, czy mógłby Pan opisać jak się dogina konektorki w pompkach, żeby nic nie uszkodzić. Co dokładnie trzeba zrobić?
Dziękuję z góry za odpowiedź. Pozdrawaima Maciej K.
Styki w pompowtryskiwaczach zostawiamy w spokoju, można je ewentualnie przeczyścić patyczkiem higienicznym zwilżonym środkiem Kontakt S firmy Chemie. Kluczowe są blaszki we wtyczkach wiązki. Ich podgięcie bardzo małym płaskim wkrętakiem (zegarmistrzowskim) spowoduje mocniejszy styk z blaszką w gnieździe pompowtrysku. Tu również można użyć sprayu do styków Kontakt S (nie psikać na odsłonięte elementy głowicy!).
Witam
Strona ciekawa, a Pana pomoc tym wszystkim uzytkownikom niebiańska
Skoro już sie odzywam mam pewnie problem.
VW Passat 1.9 TDI 101 koników 2002 rok i przebieg 501 tys km 😀
Sprawa wyglada następująco.
Czy cieły czy zimny od czasu do czasu samochód zapali na 1-2 sekundy i gasnie, nie reaguje na pedał gazu.Jak już odpali na te 1-2 sekundy to chodzi na 2 może 3 gary . Czasem uda się go odpalic za 2 razem a czasem za 4 razem.
Zrobiłem testy o których napisane jest w artykule na górze.
Grupa 013
C1 – ( 1,25 )
C2 – ( 2,6 )
C3 – ( – 0,60 )
C4 – ( 1,23 )
Grupa 018
Wszystko tak jak w opisie czyli dodaje gazu 0000 sciagam noge z gazu wszędzie 4
Grupa 023
Wszedzie powyżej 60 nawet do 100 dochodziło gdy dodałem gazu.
W sumie chyba sam chce sie utwierdzić że pompki do regeneracji?
Przebieg zacny. Ewidentnie pompowtryskiwacze są tu winne i trzeba je wyjąć. Coś jest nie tak z korekcjami, bo ich suma powinna być bliska 0 (+/- 0,15mg). Być może są tam różne pompki. Dawka startowa paliwa wystarcza do uruchomienia auta, ale dawka robocza już jest za mała i auto gaśnie.
Panie Wojtku tak to wygląda w dniu dzisiejszym http://www.youtube.com/watch?v=QyOhnUSP1NY&feature=youtu.be
Teraz korekcje są realne. Przed wyjęciem pompowtryskiwaczy, warto jeszcze zmierzyć kompresję. Prawdopodobnie regeneracja będzie potrzebna. Jak na takie parametry, to i tak nieźle, bo wydaje się, że silnik pracuje równo.
Panie Wojtku wrzucam filmik podglądowy jak to u mnie wygląda odnośnie tego odpalania
http://www.youtube.com/watch?v=neLPqUHPJLo
Specjalnie pokazuję tą czerwona diode obok bo nie wiem czy ona jest od alarmu?? imo??
Paska mam od 2 tyg wiec dużo o nim nie wiem.
Dioda jest od jakiegoś dołożonego zabezpieczenia. Fabryczny immobilizer sygnalizuje swoja pracę kontrolkę kluczyka na desce rozdzielczej.
Witam
Ja mam problem podczas jazdy auto mi szarpie i nieraz gaśnie. Szczególnie jak jadę pod jakieś duże górki i daję pedał w podłogę to się to dzieje. Zrobiłem pomiar i dwie pierwsze grupy są ok ale w 23 mam coś takiego:
1. 62 2. 48 3. 58 4. 46
Co może być przyczyną ???
Jaki silnik? BIPy mierzone przy jakich obrotach silnika?
Witam , mam mały problem z moją skodą superb I z 2004 roku 1.9 tdi 130km awx, po wymianie wtrysków na regenerowane bo wczesniejsze odmowily posluszenstwa , i jest problem taki ze na wolnych obrotach strasznie trzesie autem , moc ma , odpala bdb , i jedynie objaw taki ze tak jakby kulał na wolnych obrotach , brak błędów na kompie , odczyty dawek na cylindrach to 1szym (-1,4) 2gim (-1,6) trzecim (0,4) 4tym (2,7) , i teraz mam pytanie czy to kwestia ostatniego wtrysku czy 1szy i 2 drugi tez do wyrzucenia? .Dziekuje za odpowiedzi 😉
Do sprawdzenia jest ostatni pompowtrysk. Z 1 i 2 „zabierana” jest dawka, która idzie na 3 i 4 pompkę.
Witam, posiadam Golfa Plusa 1.9 TDI (BLS), Przebieg 84500km(od nowości w moich rękach) Z samochodem co prawda nic się nie dzieje, korekcje ok, kanał 18 też ok, natomiast BIPy na pierwszych dwóch cylindrach ok -30/-35 na 3 i 4 cylindrze ok -20/-25. Wydaje mi się, że auto jest jakby minimalnie słabsze niż jak był nowy…Jakie mogą być przyczyny ujemnych BIP’ów? Jak sprawdzić pompę vacum? Czy winna może być pompa paliwa w zbiorniku? Pozdrawiam
Takie BIPy, szczególnie jeśli zostały zmierzone na wolnych obrotach, są prawidłowe. Miarodajny pomiar należy wykonać przy 3000rpm. Pompa tandemowa ma korek do którego wkręca się adapter miernika ciśnienia.
A czy wiesz może jakie powinno być ciśnienie na pompie tandemowej?
Już gdzieś tu pisałem – minimum 8 bar na wysokich obrotach.
Dzięki wielkie. Na koniec ostatnie pytanie: Wiesz gdzie mogę dostać VAS 5187 bo nigdzie nie mogę go znaleźć albo jaki przyrządem zmierzyć to ciśnienie? Jakiś adapter?
Wystarczy manometr do 10bar z adapterami za kilkadziesiąt zł.
Dzień dobry
Mam takie pytanie: mam Golfa IV silnik AXR z 2003 roku z podobno już magistrala can czy VAG-COMem z kablem diagnostycznym kkl uda mi się odczytać jak działają pompowtryskiwacze? Pozdrawiam
Da się odczytać VAG-COMem KKL
witam Panie Wojciechu, mam problem z passat b5fl 1.9tdi 130km i potrzebuje pomocy. Autko ma delikatne problemy z odpalaniem, mianowicie trzeba go czasami troszeczkę krecie ok 3-4 sekundy. Po odpaleniu puszcza delikatna chmurke, myslalem ze problemem sa swiece( 2 spalone wymienione wszystkie 4 na swiece dobrej jakosci) ale problem nie znikna. Bylem u mechanika, podlaczyl VAG i na pierwszym wtrysku wartosc -1mg na 4 +1mg. Mechanik twierdzi ze to moze byc problem, doradzil mi najpierw wlac plyn czyszczacy wtryskiwacze. Co Pan na to?? Prosze o jakies sugestie co dalej mam z tym robic. Regenerowac wtryski?? wymienic oringi?? POMOCY!!!
Środek do pompowtryskiwaczy to dobry pomysł, ale cudów nie zdziała. Problem z odpalaniem może powodować cofające się paliwo.
Witam.
A ja mam taki problem z moim 1.9 TDI AWX
po przekroczeniu 1800 obrotów i trzymaniu ich przez 7 sekund wyskakuje blad
ABGAS WERKSTATT
i symbol silnika.
Autem zaczyna telepac i trzas jak by byl na kwadratowych kolach i jak by poduchy pod silnikiem byly zerwane.
wklejam logi i prosze o pomoc co sie dzieje.
Pozdrawiam
http://vaglog.rtnet.pl/gregotech_154182.html
Do sprawdzenia jest wiązka pompowtryskiwaczy, bo na 3 pompkach masz BIPy po 127, co oznacza wartość poza zakresem. W sterowniku są pewnie zapisane błędy z tym związane.
Witam Panie Wojtku
w swoim silniku ASZ/AWX wymieniłem pompki które posiadały logi
http://vaglog.rtnet.pl/wieku18_154189.html
http://vaglog.rtnet.pl/wieku18_154190.html
teraz po wymianie posiadam
http://vaglog.rtnet.pl/wieku18_154187.html 90 C
http://vaglog.rtnet.pl/wieku18_154188.html 80 C
dodam że na zimnym silniku po nocy na 3 pompce BIPy ok 80 – 90
a na 4 pompce korekty na zimnym ok 0,40
W aucie wymieniłem jeszcze wałek szklanki, kąt synch. 0 do – 0,6; auto wcześniej jechało sporo gorzej jak teraz
czy podmienić starą pierwsza pompkę pomimo że jej BIPy są sporo gorsze
co myślisz ??
Jeśli pompowtryskiwacze są identyczne, to warto starą 1 lub 3 wstawić w miejsce „nowej” czwartej, na której jest duża korekcja.
Jutro sprawdzę i dodam log jak wyszło
Po zamontowaniu starej 1- ki korekta na zimnym 1,4 – 1,5,
bity na poziomie 55 – 65 (Co ciekawe na 1 cyl były wcześniej korekty -0,75 a BIPy 55-65).
Zamontowałem „nową czwórkę” i luz ustawiłem nie na 180 tylko na 210 – 225.
Korekta przy 60 C wynosiły ok 0,45 – 0,6
Co robić dalej nie wiem aktualnie mam nowe szklanki, uszczelka pod głowicą, wałek z małym przebiegiem, uszczelniacze pompek, uszczelka pompy vacum. Co jest przyczyną takich dawek na 4 cylindrze ?? Ciśnienia na cylindrach zbliżone do siebie na poziomie 28 bar
Na razie będę jeździł i prosił o pomoc bardziej doświadczonych
Komora spalania na 4 tłoku nie była wypalona?
Raczej nie tłok nie odbiegał wyglądem od pozostałych.
Witam Panie Wojtku!!!
No i po zabiegach związanych z PD nastąpiła duża poprawa. Korekcje można rzec idealne no ale niestety BIP-y dalej na dużym minusie. Auto zachowuje się dobrze -czyli brak już jest efektu ,,tarki” i silnik pracuje równiej i ciszej. Pompki zostały wyczyszczone ultradzwiękami, zostały wymienione uszczelniacze oraz zostały zamienione miejscami.
Co do BIP-ów to dowiedziałem się od gościa co mnie robił moje, że dla silników z DPF-em czyli o symbolach BLS,BXE i chyba BKC takie duże ujemne BIP-y to wcale nie rzadkość a silniki pracują poprawnie. Czy to prawda to nie wiem.
Oto logi po zabiegu:
http://vaglog.rtnet.pl/a.korycki_154466.html
http://vaglog.rtnet.pl/a.korycki_154465.html
http://vaglog.rtnet.pl/a.korycki_154464.html
http://vaglog.rtnet.pl/a.korycki_154463.html
Aha. Synchro zostało poprawione na -1 bo podobno tak lepiej a ustawienie luzu dzwigienek na PD zrobione na 225 stopni. /podobno dane z ELS-y/.
Natomiast pojawił się a właściwie nie został lub się ujawnił inny problem i się nasila!!!
tzw. kangurek przy przyspieszaniu co prawda dość delikatny ale na każdym biegu przy rozpędzaniu go czuć a ponieważ u mnie silnik jest ułożony wzdłuż przedniej osi samochodu więc efekt jest taki jakby go delikatnie wyrywało do przodu.
Ponadto jak jest zimny to przy wciśnięciu sprzęgła tak do połowy czuć drgania pedału oraz automatycznie praca skrzyni jest dość głośna.
Ponadto gdy samochód jest wyłączony a zapne I bieg i zacznę bujać autem przód -tył to słychać wyraźne stuki-puknięcia z okolic skrzyni a gdy jadę na I biegu i dodaję gwałtownie gazu i puszczam to też słychać puknięcie dość silne.
Podejrzewam dwumas i łożysko wyciskowe sprzęgła.
Czy słusznie – może ktoś się wypowie ????
I Wszystkiego co Najlepsze z Nadchodzącym 2014 ROkiem.
Pojedyńcze stuknięcia podczas hamowania czy przyspieszania to raczej poduszka.
Witam. Po wymianie uszczelki pod głowicą mój vw golf AJM. stracił trochę moc, nie jest już taki dynamiczny jak był. Czy problem może polegać na tym że pompowtryski po zdemontowaniu leżały dwa dni nie zamoczone w ON. Dodam że w głowicy wszystko było zrobione. Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.
Pompowtryskiwacze leżące na sucho 2 dni nie są powodem słabszego auta. Sprawdź kąt synchronizacji bo może uległ przestawieniu przy składaniu rozrządu.
Generalnie kąt synchronizacji powinno się sprawdzić po każdym składaniu rozrządu i tak też zrobiłem. A może winna jest turbina bo przy wymianie uszczelki wymieniłem też turbo po regeneracji bo moje już było na wykończeniu.
Nie napisałeś co było sprawdzane a co nie, jak również nie wspominałeś że wymieniane było turbo. Generalnie bez logów można gdybać w nieskończoność, na co szkoda czasu.
Witam
Zrobiłem czyszczenie LM2666 na krótkim obiegu. Efekty:
http://vaglog.rtnet.pl/mag155_155598.html
http://vaglog.rtnet.pl/mag155_155599.html
Poprawilem wtyczni na PD, nie zauważyłem żadnego efektu.
Na 3 PD sie polepszyło, ale na 4 jest troche gorzej
Następnie wymieniłem zestaw uszczelnień na PD, sprawdziłem regulacje (była OK).
Zamienilem przy okazji 2 i 3 PD, wyregulowałem na -225 stopni.
Na poczatku kilka razy troche trzesło, ale pozniej jakoś się poprawiło
Nie ma jakiejś rewelacji, ale chyba narazie nie ma co tego ruszac.
http://vaglog.rtnet.pl/mag155_155606.html
http://vaglog.rtnet.pl/mag155_155607.html
Widać że ten 3 (obecnie 2) na samym początku troche kiepsko, ale szybko dochodzi.
Sprawdziłem jeszcze ciśnienie na powrocie
800rpm/min 6bar
2000 9bar
3000 powyzej 10 bar
Troche wzrosło
Niestety gniazda w głowicy są trochę wyrobione. Maja spore rowki z jednej strony.
Ale jeszcze jest OK ze szczelnością.
Panie Wojtku.
Prosze zerknąć na logi i ocenić fachowym okiem.
Myśłę też, że jak zacznie się pogarszać to oddam 2 i 4 do czyszczenie utradzwiękami. Czy lepiej odrazu wszyskie?
Pozdrawiam
Czyli udało się ustalić, że problemy może sprawiać w przyszłości 2 (wcześniej 3) pompowtrysk. Co do czyszczenia w utradźwiękach, to najlepiej oddać wszystkie. Obecne korekcje wydają się być na akceptowalnym poziomie.
Witam ja tez mam podobny problem rano lub po postoju kilku godzin gdy odpalam auto , trzesie nim i kopci przez kilka sekund potem kopcenie ustaje lecz nieraz motor ma wibracje nieraz przy jezdzie na wyzszym biegu trzesie tez lewarkiem biegow zczytywalem blad i wyszlo cos na 3 cylindrze mechanik powiedzial ze to wtrysk wiec kupilem zregenerowany 1 szt i kupilem tez cala wiazke kabli do wtryskow wymienilem niba troche lepiej ale nie do konca przy odpalaniu po postoju nadal przykopci lecz troche mniej silnik nadal ma wibracjie podczas jazdy do tej pory nic nieodczulem , dodam ze mieszkam w niemczech a tu jest wszystko troche skomplikowane trzeba szukac bledu metoda wymian a na koniec masz rachunek 2500 eu
Trzeba jakieś logi zrobić i popatrzeć jak pracuje układ wtryskowy.
1 zyl -1.36 mg 2 zyl -0.26mg 3 zyl -1.44 mg 4 zyl 2.99 mg przy 4 zyl przy gazowaniu wartosci sie nie zmieniaja dodam ze 3 wtrysk jest zregenerowany i teraz pytanie czy pomoglo by czysczenie wtryskow i wymiana uszczelek
Korekcja na 4 cylindrze jest bardzo duża. Na początek może lepiej będzie zamienić miejscami 4 pompowtrysk z np. 3 i zobaczyć, czy usterka „podąża” za pompowtryskiwaczem.
1 zyl -1.36 mg 2 zyl -0.26mg 3 zyl -1.44 mg 4 zyl 2.99 a co powiesz o 3 pierwszych zylindrach , dzisd auto zgaslo mi na drodze i niechcialo odpalic rozkrecilem dekiel sciagnelem wtyczke z 4 zyl i dojechalem do domu i auto zgaslo wiec znowu podlaczylem wtyczke i odpalilo ale chodzilo nierowno kopcilo wiec niewiem czy jest sens podmieniania tych wtryskow , jeden mechanik zaproponowal mi czyszczenie ich powiedzial ze to pomorze tyle ze ja nie jestem pewien bo bedzie mnie to kosztowalo tyle co ten jeden nowy wtrysk