Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
ja mam problem takiego typu że poniżej 90 stopni nie chodzi mi na 1 cylinder, powyżej, wystaczy że zgasze go na chwile odpalam, chodzi idealnie i nie ma żadnego błędu. I co to takiego ? 0 dymu. Golf IV 2002r 180 tys Km, 1.9 130hp.
Podeślij logi kanału 013, 018 i 023 zrobione w czasie jak chodzi na 3 cylindry. Pewnie wtyczki na pompowtryskach są do poprawienia.
mam pytanie do wojtka ponieważ przestudiowałem caly temat związany z pompowtryskiwaczami dostępny na tej stronie i po zdiagnozowaniu w jakim moje pompki sa stanie zauwazylem ze w grupie 18 wszystkie 4 cylindry po odjęciu gazu pokazuja wartość 128 ale stan początkowy na wolnych obrotach jest ok czyli 0 na wszystkich cylindrach proszę o jakas podpowiedz dodam tylko ze nie mam ze swoaj fura zadnego problemu poza malym a mianowicie delikatne pulsowanie na wolnych obrotach dość odczuwalne proszę o pomoc
W starszych PD (AVF, AWX, AVB, ASZ itd.) po zdjęciu nogi z gazu pojawiają się 4, w nowszych (np. BXE) pojawiają się 4 lub 128.
MAM AUDI A3 SPORTBACK 2.0 TDI BKD CZYLI BY SIE ZGADZALO A CO MOZE POWODOWAC TE NIEROWNA PRACE ?
Nierówna praca silnika może być spowodowana przez wiele czynników. Pokaż logi 013, 018, 023 i 003 w trybie BS.
Panie Wojtku. VW Passat AVB. Przez ostatnie ok 300km taka historia. Zaczynało sie tak: na rozgrzewajacym sie silniku (do 90st) zaczynał szarpac od ok 2000obr 3/4 bieg nie łapał chyba jeden cylinder. Przy stałej (90) temp po rozgrzaniu problem znikał.Pewien mechanik stwierdził padniętą świecę. Po kolejnych dniach (km) problem pojawiał sie juz na rozgrzanym, ale znikał. Na kompie (nie VAG) pojawił sie problem z 4 pompowtryskiem. Przez 2 tyg auto niejezdzone, odpalone i 100km bez zadnego przerywania, nastepny dzien masakra auto non stop trzesie na zimnym i gorącym chyba nie pali na wszystkie garnki. Szukam teraz dobrego mechanika, ale tu w moim rejonie ciezko. Czy ma Pan jakies wskazówki badz diagnozę jestem laikiem a zaczerpnąlbym opini fachowca.
Uchyl rąbka tajemnicy i napisz jaki to problem pojawiał się z 4 pompowtryskiem.
Witam
Posiadam audi A4 b6 130 km 2001 259 000 tys od jaiegos tygodnia samochód ciezko odpala zaczeło sie od tego ze nie odpalił rano pokreciłem dosc dłułgo i sie udało podymiłi wszystko było jak najbardziej ok po następnej nocy to samo nie chciął rankiem odpalic po pierwszym odpaleniu doś dłulgim kreceniu wszystko w jak najlepszym porzadku nastepnego dnia po nocy autko odpaliło momentalnie zgasło i to samo po dłuzszym kreceniu odpala lecz powtaza sie to po kazdym dłuższym postoju odpala gasnie i dosc dłułgo trzeba krecic , wciaz dymi jak zimny bardziej ciepły mniej najgorzej na postoju na biegu jałowym. byłem na kąpie i jedna pompka ponad norma 0,28 mg mechanik twierdzi ze nie wie co jest nie wiem czy oddac autko do pompiarza czy moze miał ktoś podobny kłopot z góry dziekuje za jaka kolwiek pomoc au
Sprawdź uszczelkę między pompą tandemową a głowicą. To co opisujesz wygląda na cofanie się paliwa. Jeśli pod pompą jest sucho, to na noc zaciśnij wężyki paliwowe za filtrem (zasilający i powrotny), przy uruchamianiu auta zaciski oczywiście należy ściągnąć. W oleju nie ma ropy? Dawka to raczej 2,8mg a nie 0,28.
Witam .Przestudiowałem już chyba większość materiałów umieszczonych w internecie i nie natrafiłem na mój problem. Problem polega na tym że auto (sharan 1.9 bvk 2006)Dymi przy przyspieszaniu i szarpie w granicach max. momentu. Oczywiście na pierwszy plan wymiana ;dwumas,przeguby wew.Sprawdzone mapy zapłonu ,okazały się orginalne. Przepływka po podmianie bez zmian. Pompowtryskiwacze miały duże ujemne bipy w granicy -60 na wolnych i -90 powyżej 3 tyś korekty też na – ale poniżej- 1. Wymieniłem na używki mała poprawa. Kupiłem drugi komplet używek , gorzej ,ręce opadają!!.Aż dziś ,po podmianie najsłabszego pompowtrysku, wyregulowaniu dźwigienek, dogięciu konektorów zauważyłem na kanale 23 że bipy z wcześniejszych -30 d0-70 pokazują przez 20 sekund same zera potem kolejno wskakują na swoje minusy .Mało tego ,odpalam ponownie i utrzymuje duże obroty ok 3000 i zera utrzymują się do puki nie zdejmę nogi z gazu.Korekty są ciągle w normie w granicy zera.Po każdym odpaleniu miałem podobnie.Dodam że w momencie jak bipy są 0 to auto inaczej pracuje mniej dymi, gdy bipy kolejno się zmieniają auto zmienia pracę i dymi mocno.Dodam że zazwyczaj zmieniają się najpierw na pierwszym i tak po kolei do 4(ale nie zawsze, niekiedy 2-1-3-4). Podejrzewam pompę tandemową. Dodam że z filtra paliwa z otworu powrotu wylałem ciemny olej napędowy jak by z przepalonym olejem silnikowym , może to od ciągłej podmiany pompek olej dostał się do magistrali. Turbo jest ok i sterowanie też ,egr ok.Zastanawiają mnie te zmienne bipy z zera do tak wysokich wartości.Proszę o pomoc bo kasa już mi się skończyła na nowe pompowtryski.
Do sprawdzenia uszczelka między pompą a głowicą. Można też sprawdzić jak wygląda paliwo powrotne – czy nie ma dymu i nie jest spienione, bo może kompresja dostaje się do kanałów paliwowych. Można też sprawdzić pompę – podłączyć do niej ciśnieniomierz, ustawić 3000rpm i odczytać wartość ciśnienia paliwa – powinno być ponad 7 bar. Jeśli jest mniej, to zacisnąć wąż powrotu – jak ciśnienie wzrośnie to pompa do wymiany, jeśli nie – puszczają oringi na pompkach.
Pompa dziś sprawdzona jest przy 2000 obr. okołoł 6 bar im większe obroty tym ciśnienie w góre ,nawet ponad 8 bar. Zamieniałem pompki i uszczelniacze dwie pierwsze sztuki do których miałem pewność bo miały najniższe bipy -35 -45. i dalej to samo. Byłem u elektromechanika jeżdzil około 30 min i sprawdzał parametry i nie znalazł nic niepokojącego. Sugerował dwumas lub półosie .Dwumas po wymianie ,półosie po zamianie i nowe przegubny wewnętrzne i bez zmian .Czyżby nowy dwumas uszkodzony???Sumienie mówi mi sprawdz pompowtryski !!! Mogę sprawdzić koszt 150 zł, ale pod kątem dawki (końcówek) cewki nie są w stanie sprawdzić . Oporność sam sprawdziłem mają 0.5 oma wszystkie .Co do początkowych bipów zerowych to mechanik mówi że to normalna reakcja zanim komp podejmie korektę . Ręce mi opadają , mechanik powiedział że będzie to usterka trudna do wykrycia i dał mi wizytówkę by dać mu znać co to było jak znajdę usterkę .Miło , he , he, choć nie jest mi do śmiechu.Proszę , błagam, o pomoc , może coś przeoczyłem , może mechanik. Co do powrotu paliwa to założyłem przezroczysty wężyk , paliwo czyste bez powietrza , zaciskanie nie powodowało zmiany bipów.Pytanko-czy jeden wadliwy pompowtrysk może zmienić bipy całej reszcie do tak dużych wartości???
kolego , ja też miałem podobne problemy z paskiem i z golfem bo to moje drugie autko na pompo wtryskach , nikt nie pomagał z mechaników a jeździłem z warsztatu do warsztatu , podjechałem w koncu do takiego warsztatu co tylko pompki robią i rozwiązali mi problem
ja za sprawdzenie płaciłem 45zł pełna diagnostyka łącznie z cewką i tam coś stwierdzili tylko nie pamiętam o co chodziło na priv podam ci nr tele do nich .
Parametr BIP jest wyjaśniony we wpisie – grupa 023. Pompowtryski nie mają wpływu na bipy innych pompowtrysków. Logi dynamiczne grup 018 i 023 podczas szarpania mogą powiedzieć coś więcej.
Podczas logów dynamicznych,mechanik nic niepokojącego nie zauważył,nawet w momencie szarpania.Jak z wtryskami będzie wszystko ok,to wyjmuje skrzynie.Sama skrzynia też ma luzy więc przy okazji naprawa.Pytanie: jak stwierdzić czy dwumasa jest w 100%sprawna.? Dodam że na nowej zrobiłem może3tys.
Witam
Posiadam Skoda Octavia 2,0 TDI 2005r. Silnik BKD. Przebieg nieznany na zegarach 205000km. Autko posiadam o marca tego roku więc nie znam historii autka. Wymieniłem rozrząd.Po sprawdzeniu na VCDS blok 013 (-0,71; 075; 0,07; 0,02)mg/suw…blok 018 0;0;0;0; blok 023 (2,0; -29,0, -12,0, -12,0. Problem polega na tym , że do 120 km/h przy powolnym przyspieszaniu jest ok. Przy ok 2500 obr/min silnik przerywa, nie ma płynnej pracy. Przy gwałtownym przyspieszaniu tez ma takie objawy. To przerywanie nie jest ciągłe. tzn jadąc z prędkością ok 140 samochodem potrafi ” czknąć” tak jakby brakło paliwa lub nie palił jeden cylinder. Ostatnio jadąc na autostradzie w momencie pojawienia się takiego objawu przygazowałem,- silnik zaczął pracować ok a za samochodem pojawił się czarny dym. A jeszcze jedno autko zapala nieregularnie tzn czasem zapali od strzału a czasem trzeba pokręcić. Zwykle rano zapala od strzału choć nie zawsze , a jak się rozgrzeje to trzeba pokręcić choć też zdarza się zapalić od strzału. W rodzinie jest takie same autko z przebiegiem 260000 i na kompie pokazuje dużo niższe spalanie niż u mnie. Czy może Pan postawić jakąś diagnozę. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Zacząłbym od sprawdzenia pompy tandemowej, bo to ona jest odpowiedzialna za dostarczenie pompowtryskiwaczom odpowiedniej ilości paliwa o określonym ciśnieniu.
Panie Wojtku widzę, że mam Pan duże pojęcie na temat diagnozowania silników TDI -gratuluję strony i fachowych artykułów. Będę niezmiernie wdzięczny jeśli rzuci Pan okiem na mój problem. Zdaje sobie sprawę , że opis jest dość długi jednak chciałem problem opisać max.wyczerpująco. Gwarantuje, że za trafną diagnozę nagroda Pana nie ominie 🙂
Pacjent : Audi A4 B6 1.9 TDI PD 131 PS 2002 rok
Przebieg : 233 tyś (potwierdzony w ASO , książka do końca w jednym serwisie)
Problem : Spadek mocy – brak dynamiki podczas przyspieszania, szczególnie czuć to na 3 i 4 biegu, silnik chodzi prawie tak jakby był wolnossący. W zasadzie to podczas jazdy można odnieść wrażenie, że auto nie ma turbiny.
Podjęte działania (brak poprawy) :
– odłączenie przepływomierza ( po odłączeniu przepływki dopiero jest muł niemiłosierny)
– podmiana czujnika G40 (czujnik wałka rozrządu)
– czyszczenie EGR
– odłączenie wężyka EGR (trochę lepiej zbiera się na 2 ale ogólnie brak poprawy)
– podmiana N75 (chociaż w logach widać było , że działa OK)
– podmiana gruszki sterującej sztangą
– czyszczenie VNT turbiny (minimalnie przed pozycją max. otwarcia się przycinała ale prawie nie było tam nagaru – ps. logi są wykonane przed czyszczeniem turbo dlatego widać minimalnie przycinające się VNT , wirnik turbo w idealnym stanie : luz prawie niewyczuwalny , brak jakichkolwiek śladów uszkodzenia na łopatkach wirnika)
– wymiana wężyków podciśnienia na nowe
– nowe filtry paliwa, powietrza, oleju (Bosch) , olej (Motul Specific 505.1)
Skanowanie VAG-COM 409.1 (interfejs Viaken) nie pokazuje w grupie parametrów dot. silnika żadnych błędów – skanowałem kilka razy w różnych odstępach czasu i brak jakichkolwiek błędów. Zrobiłem logi statyczne i dynamiczne :
Statyczne oraz BS :
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131064.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131065.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131066.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131067.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131068.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131069.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131070.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131071.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131072.html
Dynamiczne :
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131073.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131074.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131075.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131076.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131077.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131078.html
http://vaglog.rtnet.pl/soszi_131079.html
Moje subiektywne odczucia :
Auto pali „od strzała” nieważne czy zimny czy ciepły. Nie rzuca silnikiem, nie dymi , nie dławi się. Po prostu nie ma „odejścia” w szczególności na 3 i 4 biegu. Reasumując : jeździ ale jakoś mułowato (nie ma dynamiki przy wkręcaniu się na obroty). Na 1 i 2 biegu jeszcze nie jest źle , spadek mocy widać bardzo wyraźnie dopiero na 3 i 4. Nie mam już pomysłów co może być na rzeczy …
Informacje, które mogą być istotne w postawieniu diagnozy :
Problem wystąpił po wymianie kompletnego rozrządu :
Febi 21722 (napinacz, tłumik drgań paska rozrządu)
AUDI 038198119 (rozrząd)
Ruville 55464 (rolka napinacza paska wielorowkowego)
Ruville 55480 (napinacz paska wielorowkowego)
Graf PA878 (pompa wody)
Ustawienia sprawdzałem n-razy ( w tym wyregulowałem synchronizację bo po wymianie była ok -1,7 dlatego ustawiłem na 0 (w statycznym pokazuje 0 w dynamicznym czasem skoczy na 0,5 czy 1)
Skończyły mi się pomysły – może ma Pan jakąś receptę ? 😀
Pozdrawiam
Logi faktycznie wyglądają OK. Pokombinuj z ustawieniem synchronizacji w całym dozwolonym zakresie, czyli na -3 i na +3. Możesz też podmienić czujnik ciśnienia doładowania na inny, bo może ten zawyża. Masz oryginalny przepływomierz Boscha?
Niestety nie jest to kwestia synchronizacji – sprawdzałem na różnych zakresach i chodzi tak samo. MAP sensor tylko czyściłem bo nie mam za bardzo skąd podmienić. CO do przepływki – tak jest zamontowany oryginalny Bosch , data produkcji jaka na nim widnieje to 2002 rok …
Witaj Wojtek. Mam taki problem, Pacjent Seat Toledo 2004r. silnik 1,9TDI BKC,gdy się rozgrzeje to szarpie przy przyspieszaniu, logi 013, 018 w normie a 023 wahania na wszystkich cylindrach w granicach -50 do -60, dodam że to są logi statyczne. Jakieś wskazówki? Z góry dziękuję.
Na początek zrób logi dynamiczne zaworu EGR, przepływomierza i turbo. Ostatnio miałem delikatne poszarpywanie przy statycznej jeździe na szczycie momentu obrotowego (około 1800 rpm) – powód – pęknięty wężyk podciśnienia na króćcu zaworu N75. Uszkodzenie widoczne dopiero po zdjęciu wężyka.
Witaj ponownie, zrobiłem logi dynamiczne, czy mógłbyś na nie zerknąć? z góry dziękuję:
http://vaglog.rtnet.pl/krolakw_140221.html
http://vaglog.rtnet.pl/krolakw_140222.html
http://vaglog.rtnet.pl/krolakw_140223.html
http://vaglog.rtnet.pl/krolakw_140224.html
http://vaglog.rtnet.pl/krolakw_140225.html
http://vaglog.rtnet.pl/krolakw_140226.html
Logi wyglądają OK. Można spróbować jeszcze starego patentu z doginaniem wtyczek na pompowtryskach, chociaż wtedy szarpie raczej do czasu rozgrzania silnika.
Wojtek dziękuję za odpowiedź, akurat przy logowaniu dynamicznym nie było szarpania ale trzeba będzie podoginać te wtyczki, a może to przy turbo sztanga się przycina? Jak znajdę przyczynę to się tutaj podzielę przyczyną. Pozdrawiam.
JA w końcu mam , patrzyłem i nie widziałem z resztą tak jak mechanicy. Problem z szarpaniem i poddymianiem to WYTARTA SZKLANKA ZAWORU. Wałek wyglądał idealnie a na jednej krzywce -wytarty+dziura w szklance. Bipy po naprawie nadal w minusie -40 do-70, ale auto w końcu żyje. Kolega Wojtek ma podobne objawy ,więc proponuje DOKŁADNIE obejrzeć wałek.
W silnikach PD wałek nie należy do najtrwalszych, ale często jest to wina oleju i zbyt długie okresy jego wymiany. Wytarte wałki występują częściej w silnikach, w których stosowano olej Long Life.
Masz rację – należy koniecznie obejrzeć wałek, jeśli występuje nierówna praca silnika.
Witam,
pani Wojtku, bardzo proszę o analizę logów pompowtrysków w audi a4 2.0 TDI multitronic. Przyczyna, auto dymi na siwo-czarno, jak się jeździ normalnie spokojnie to niewiele, ale jak się „wciśnie” to wypuszcza dużego czarnego „bąka”, aż wstyd jeździć. Wymieniliśmy już chyba wszystko oprócz pompowtrysków.
Jest jeszcze jeden objaw, szczególnie bo bardzo dynamicznej jeździe, jak już zaparkuję, po jakimś czasie silnik zmienia pracę na głośniejszą.
Ostatnio też odczuwalne były lekkie szarpnięcia przy przyspieszaniu, a raczej takie jakby przydławienia silnika. Teraz już dłuższy czas tego nie odczuwam.
Zastanawiają mnie te pompowtryski.
Nawiasem, wspaniała strona!
http://vaglog.rtnet.pl/izka_lp_139720.html
Parametry pompowtryskiwaczy przedstawione w logach są poprawne i prawdopodobnie nie tu leży przyczyna.
Po 2 minutach pracy na wolnych obrotach następuje zamknięcie zaworu EGR, co powoduje nieco głośniejszą pracę silnika, po dodaniu gazu EGR włącza się (otwiera) znowu – może chodzi właśnie o to.
Czarny dym to oznaka zbyt małej ilości powietrza w stosunku do paliwa. Potrzebne są logi dynamiczne turbosprężarki i przepływomierza – może tam leży przyczyna.
Pani Wojtku, podaję logi dynamiczne turbo i przepływki.
http://vaglog.rtnet.pl/izka_lp_139881.html
Przepływka jest nowa, więc raczej nie ona jest problemem. Auto ma moc, przyspiesza bardzo dobrze, pali na dotyk, ma też nowy egr, płyny i filtry wymieniane są regularnie.
Auto wcześniej miało fabryczny DPF i wtedy nie dymiło, ale DPF zapychał się już co chwilę i został wymieniony na nowy zamiennik. Wydaje nam się, że wtedy auto zaczęło dymić. Na pompowtryski został założony zestaw naprawczy do pompowtrysków.
Proszę o analizę podesłanych logów. Jak nie to, to czy może to być wina oprogramowania?
Sterownik z programu VCDS:
numer VAG: 03G 906 016 FQ
Dbamy o ten samochód jak możemy, ale z tym dymieniem to już naprawdę ręce opadają.
Logi wyglądają OK.Faktycznie winny może być DPF – jego zadaniem jest dopalanie sadzy i w autach z tym filtrem dymienie praktycznie nie występuje. Rozwiązaniem może być programowe wyłączenie DPF’a – usługi takie wykonują firmy zajmujące się chip-tuningiem. Sterownik o tym oznaczeniu jest przeznaczony do silnika z kodem BPW.
Czyli sterownik jest ok, nasz silnik ma kod BPW. No nie wiem z tym dpf-em, jest nowy tylko nie oryginalny, a zamiennik. Jest możliwość, że jest jakiś wadliwy? Przychodzi Panu do głowy co jeszcze może powodować dymienie?
Cześć,
Jestem posiadaczem Audi A3 8PA 2,0 TDI BKD 4×4 16v 140hp program na 170hp, przebieg 175kkm. Problemem jest gasnięcie auta na biegu jałowym bądź wciśniętym sprzęgle po nagrzaniu silnika ( na zimno chodzi dobrze)
+ ostatnio zaczęła mi migać kontrolka od świec żarowych i kontrolka check engine , auto traci moc i silnik dostaje większych wibracji na wolnych obrotach
Co może byc przyczyną tych problemów? Dodam co było zrobione w aucie w ciągu ostatnich kilku miesięcy: wymieniona głowica na nową + 1 z wtrysków nowy, wymiana czujnika G40 i G28, wymiana filtrów i płynów.
Problemy ze spadkiem mocy wystąpiły niedługo po tym jak do auta przypadkowo została zalana benzyna zamiast ON – nie jestem pewien czy to ma coś z tym wspólnego.
Byłbym bardzo wdzięczny za wskazówki lub podpowiedź co może byc nie tak z tym autem……….
Mruganie kontrolki świec żarowych i świecenie check engine oznacza, że w pamięci sterownika znajdują się zapisane błędy. Trzeba podłączyć komputer i je odczytać.
Jazda dieslem z PD na benzynie mogła doprowadzić do zatarcia pompowtryskiwaczy, które są smarowane olejem napędowym.
Witam serdecznie,
Panie Wojtku mam problem z 2.0 TDI BKD a mianowicie silnik kiedy jest zimny to przerywa na biegu jałowym. Nie jest to falowanie ale ewidentne przerywanie. Dzieje sie tak do osiagniecia temperatury ok 70 stopni. Co ciekawe jezeli wlaczona jest klimatyzacja lub ogrzewanie tylnej szyby silnik pracuje bez zarzutu. Dodam ze samochod jest po programie. Czy ma Pan jakies sugestie co w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic? Pozdrawiam
Dodam jeszcze że silnik pali na dotyk, przyspiesza bez najmniejszego problemu.
Zrobić logi kanałów o których pisałem podczas przerywania silnika. Obciążenie alternatorem lub klimatyzacja powoduje zwiększenie dawki paliwa. Może modyfikacja programu została wykonana nieodpowiednio.
Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że mowa o grupie 13, 18 i 23? A czy podobne objawy może dać uszkodzone koło dwumasowe? Pytam gdyż w ostatnim roku samochód miał sprawdzane pompowtryskiwacze 3 razy: w ASO Audi, podczas modyfikacji programu i ostatnio u znajomego mechanika i wszędzie diagnoza była jednakowa – pompowtryskiwacze bez zarzutu.
Uszkodzone koło dwumasowe byłoby czuć również na górce momentu obrotowego (lekkie szarpanie). Jeśli pompowtryskiwacze rzeczywiście są ok, to ciężko będzie coś stwierdzić tylko na podstawie logów.
Witam Wojtku. Mam pewien problem z passatem 1.9 TDI 101KM 2000r. A więc przerywa nie ma mocy. Zostawiłem go u mechanika stwierdził pompowtrysk że leje zamienił go z 1 na 4 cyl i przez miesiąc było wszystko normalnie moc wróciła przyspieszenia tez było wszystko idealnie przez miesiąc. Ze względu że nie miałem pieniędzy na naprawe jeździłem tak przez 2 miesiące… I własnie teraz znów zostawiłem passata u mechanika stwierdził 4 pompowtryski ale mówił ze zawsze wykazuje uszkodzone pompowtryski jak jest wiązka zużyta. Więc wiązka została wymieniona. Po wymianie nadal jest to samo czyli przerwya szarpie nie ma mocy. KTS wykazał następujące błędy:
450B zawór dla Unit Injector cyl. 3 Powyżej granicy regulacji
4508 Zawór dla Unit Injector cyl 2 Powyżej granicy regulacji
4505 Zawór dla Unit Injector cyl 1 Powyżej granicy regulacji
450E Zawór dla Unit Injector cyl 4 Powyżej granicy regulacji
Mówił że pompowtryski mają złą dawke BIPy powyżej 60 a na KTS wykazało mi na biegu jałowym:
1cyl. -0.91
2cyl. -0.02
3cyl. -0.32
4cyl. 1.24
Stan elektrozawóru jest równy 0 na biegu jałowym jak i przy wyższych obrotach gdy puszcze pedał przyspieszenia pokazuje 4
BIPy chyba nie da sie na Kts wykazać a jak sie da to nie wiem jak. Ten mechanik co u niego wymieniłem tą wiązke mowił że pompowtryski są uszkodzone elektrycznie i że ogólnie leją. Teraz nie wiem co robić czy regenerować pompowtryski czy kupić jakieś używki bo nowych to raczej nie kupie jak nowy kosztuje ok. 2000zł. Czekam na twoją odpowiedz. Z góry serdecznie dzięki.
4 pompowtrysk faktycznie leje. Błędy, które podałeś dotyczą za wysokich BIPów i faktycznie najczęstszą przyczyną jest słaby kontakt elektryczny na wtyczkach wiązki. Proponuje dokładnie przejrzeć instalację od pompwtrysków do komputera.
Cześć ponownie.
A więc zaprowadziłem samochód do kolejnego mechanika i stwierdził, że wina leży po stronie wałka rozrządu i sprzęgła. Trochę nie chce mi się w to wierzyć więc proszę o pomoc. Bo sam już nie wiem co robić
Wałek łatwo ocenić wzrokowo. Co do sprzęgła, to pewnie chodzi o koło dwumasowe. Najpierw trzeba zająć się BIPami. Pytanie czy te pompowtryski są właściwe do tego silnika – podaj ich oznaczenie.
Oznaczenia nie znam ale możliwe ze takie szarpanie jest przez wałek ?
Po miesiącu sie wszystko spier… i jeżdził na uszkodzonych przez 2 miesiące*
kolego miałem to samo w swoim w 1,9tdi silniku wysłałem do katowic do takiego zakładu co naprawia pompki, zrobili , auto ożyło i mniej pali aż byłem w szoku że tak spalanie spadło , we wrześniu będzie dwa lata po tej naprawie i wszystko jest ok, mam do nich namiar jakby co
Jestem z okolic łodzi także chciałbym tam znaleźć dobrego fachowca który mało weźmie a dobrze zrobi. Ale jest takie pytanie teraz czy wszystkie SA do roboty ?
Ale w sumie mógł byś napisać namiar do fachury jak możesz.
no właściwie chyba mogę podać ich numer myślę że nie będą mieli nic przeciw ,
tel do warsztatu 501812948
Witam.
Panie Wojtku dzisiaj zrobiłem logi przy swojej audi a4 b5 1,9 tdi 90KM i zaniepokoiły mnie logi z bloku 018 gdzie wyszły mi 1 a nie 0.Po za tym prosił bym o przejrzenie moich logów.Z góry dziękuję
Grupy: 013,018,023 – http://vaglog.rtnet.pl/informikzorro_140542.html
Grupy: 000,000 – http://vaglog.rtnet.pl/informikzorro_140543.html
Grupy: 003 – http://vaglog.rtnet.pl/informikzorro_140544.html
Grupy: 004 – http://vaglog.rtnet.pl/informikzorro_140545.html
Twój silnik posiada pompę wtryskową i wtryskiwacze, a wpis dotyczy pompowtryskiwaczy. Wspólny jest tylko kanał to 013 z korekcjami.
Dziękuję za szybką odpowiedź i analizę logów.Czyli nie mam czego się czepiać świeżo zakupionego auta
Witam,
Skoda Fabia 1.9 tdi, rocznik 2004, przebieg około 215 tys. Od jakiegoś czasu obserwuję szarpanie silnika, gdy jest wilgotno na zewnątrz i auto jest zaparkowane przez dłuższy czas (np. całą noc). Niestety, nie jest tak zawsze i nieraz jest ok, a nieraz objawy się nasilają.
Odpalam samochód, jadę, silnik szarpie nawet po osiągnięciu normalnej temperatury pracy. Ale co ciekawe, wystarczy że zatrzymam się, zaparkuję na 15 – 30 minut, odpalam auto i szarpanie znika.
Podejrzewam, że przez całą noc zawilgotnieje jakiś czujnik, końcówka elektryczna, komputer czy coś podobnego, a po kilku minutach postoju z ciepłym silnikiem „to coś” się osusza i objawy ustępują.
Pozostałe parametry stałe: to samo paliwo, ten sam kierowca, to samo miejsce – jedyna różnica to bardziej wilgotne powietrze (np. po deszczu) lub mniej wilgotne.
Byłem oczywiście z tym problemem w serwisie i ręce, nogi i cycki opadają, gdy usłyszałem to, co mi powiedzieli:
– podłączyli pod komputer, niestety w serwisie, gdy komp nie pokazuje błędów, to problemu nie ma!! Q…, bez błędnego odczytu z kompa serwisanci baranieją.
– potem zaproponowali czyszczenie wtryskiwaczy jakimś środkiem – ok, to wydawało mi się rozsądne, 9 lat jazdy, pewnie czyszczenie wtrysków nie zaszkodzi. Oczywiście to nie pomogło.
– druga propozycja, przy kolejnej wizycie, to wymiana lub regeneracja turbosprężarki. Zapytałem o związek wilgoci i tego, że gdy nie jest wilgotno lub chwilę postoi po rozgrzaniu, to silnik działa poprawnie i powiązanie z ewentualną awarią turbosprężarki. Gostek zaczął się motać, ale nie zaproponował mi nic innego.
Czy ktoś z Państwa ma jakiś pomysł co w dieslu (Fabia 1.9 tdi) może być podatne na wilgoć i powodować objawy takie, jak napisałem powyżej? – przy założeniu, że to może być przyczyną problemu.
W czasie szarpania odłącz zawór EGR (komputer zarejestruje błąd, ale nic złego się nie stanie). Możesz też zrobić logi w trybie BS kanału 003 – pokaże to pracę przepływomierza i zaworu EGR.
Dziękuję. Oczywiście sprawdzę to, aczkolwiek w drodze do pracy trochę ciężko, więc odłożę to do weekendu. Dodatkowe pytanie/wskazówka: przejechałem około 20 km, silnik oczywiście osiągnął normalną temperaturę pracy, ale cały czas szarpał. Zatrzymałem się na światłach, wyłączyłem silnik na około minutę. Po uruchomieniu zero szarpania, działał jak po wyjeździe z fabryki. Co mogła zmienić ta minuta, a właściwie wyłączenie i ponowne włączenienie silnika?
Ciężko powiedzieć, co jest nie tak. Proszę również sprawdzić czujniki G40 i G28 (czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego).
Hmm znajomy mechanik twierdzi ze to czuje ja niekoniecznie. Ale po rozgraniu samochod rowniez nieco wibruje choc nie przerywa. No i przy gaszeniu potrafi szarpnac wiec wyglada to na dwumas. Pytanie czy jezeli winny bylby dwumas to objawy moglyby byc niwelowanie wlaczeniem klimatyzacji lub ogrzewania tylnej szyby…
Witam serdecznie. Pacjent to VW Touran 1.9 TDI 105km silnik BKC przebieg 196 tys. Problem wysypuje po dłuższym postoju, silnik odpala i po ok 3 sekundach pracy gaśnie. Oczywiście odpala po zgaśnięciu ale trochę trzeba pokręcić. Zauważyłem że przy odpalaniu po dłuższym postoju przy wciśniętym pedałem gazu problem nie występuje, czyli odpala i nie gaśnie. Wygląda tak jakby się zapowietrzał. Po podłączeniu pod kompa nie ma żadnych zapisanych błędów. Silnik pracuje równo, na wolnych obrotach jak i wyższych, nie ma problemów z przyspieszaniem. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z odpalaniem ale od niedawna występuje podczas jazdy rezonans / buczenie tylko przy danych obrotach silnika w zakresie 1900 do 2000 oraz 2900 do 3000 (przy 4000 nie sprawdzałem).
Logi.
grupa 013, -0.49, 0.75, -0.71, 0.47
grupa 018, 0, 0, 0, 0
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Sprawdź czy nie ma wycieków na uszczelce między pompą tandemową a głowicą. Na czas długiego postoju możesz też zacisnąć wężyki podciśnienia – idący do pompy i powrotny. Jeśli wtedy auto odpali bez problemu, to masz problem z zaworkiem zwrotnym w pompie tandemowej.
Dziękuje za szybką odpowiedź. Ok sprawdzę to. A co może powodować powstawanie tego rezonansu.
To jest diesel – więc wszystko. Trzeba posprawdzać wydech, osłony, rury intercoolera.
To wszystko już dawno posprawdzałem, niestety nic nie znalazłem. Dziwne jest to że buczenie występuje w tych określonych obrotach i tylko podczas jazdy.
Witam
Problem jest następujący który dręczy mój samochód a mnie jeszcze bardziej:) do rzeczy audi a6 1.9tdi 2002r. 130km silnik AVF. Ogólnie to od momentu zakupu miał takie objawy że po dłuższym postoju ciężej odpalał a na mrozie to było tylko gorzej gdy samochód nie stał za długo tak z 6 godzin to pali od strzała. Oczywiście filtr paliwa wymieniony i świece też ale nie dało to poprawy teraz to obawy się nasilają bo po 12godzinach postoju ciężej kręci jak już załapie to buja go na obrotach tak jakby nie chodził na jedne cylinder i do tego tak niebieskawo czy jakoś tak dymi ale po minucie to ustaje i jest ok dodam że normalnie wkręca się na obroty. Wykluczam tutaj świece bo przy dodatnich temperaturach się nie załączają i chyba nie są to oringi na pompo wtryskach bo nie przybywa mi oleju dodam jeszcze że pompki były sprawdzane w Vagu i jest wszystko dobrze mieszczą się w normie. Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
Problem wiele razy poruszany w komentarzach – sprawdź pompę tandemową + test z zaciśnięciem węży paliwowych.
WITAM
CZY PONIŻSZE NUMER POMPOWTRYSKOW MOŻNA STOSOWAC ZAMIENNIE NP 3AJ I 1 CX JAKO ZAMIENNIK
038 130 073 AJ
038 130 079 CX PODOBNO CX SA PO REGENERACJI FABRYCZNIE W VW ?
Panie wojtku mój problem to szarpanie po przejechaniu około 2km. autko golf v 2.0 tdi silnik BKD po wymianie uszczelki pod głowicą pierścieni i uszczelniaczy w głowicy.
Czytając pana porady sprawdziłem paliwo na powrocie jest w nim dym. Czekam na oringi będą o 16-stej. robiłem logi na rozgrzanym 3000 obrotów
013: -0,96 0,05 0,75 014
018 4 4 4 4 -na wolnych i podczas jazdy same zera (chyba że zwalniam jest 128)
023 -3 16 -1 -32
podczas jazdy gdy zaczyna szarpać
013 2,99 -1,1 -2,33 0,42
023 -128 -6 -11 -40
Coś jeszcze sprawdzić? Czy oringi z białymi paskami są na dole pompowtryskiwacza?
Zmieniałem wiązkę pod pokrywą zaworów -nic nie pomogło.
Oring z paskami jest na dole (bliżej końcówki). Dym w powrocie paliwa to najczęściej uszkodzony uszczelniacz lub rozklepane gniazdo głowicy.
Witam Panie Wojtku, mam taki problem, posiadam Passata 1.9 tdi silnik 130 KM, model silnika „AWX”, problemem jest nierowna praca silnika, wymienilem komplet pompowtryskiwaczy z 0414720216 na 0414720039 i zalozylem nowe ringi bosha, sprawdzilem tez wiazke przewodow i wszystko jest dobrze, doginalem takze koncowki wtykow oraz odpowietrzylem uklad paliwa, w czym moze byc problem?? Prosze o pomoc.
Daj logi 013, 018, 023. Zmiana z BA na AL jest OK. Co było przyczyną wymiany pompowtryskiwaczy?
038 130 073 AJ
038 130 079 CX SA PO REGENERACJI FABRYCZNIE w serwisie
boscha i jest to zamiennik aj informacja z serwisu bosha
Witam Panie Wojtku. Ciekawostką w moim golfie 1,9 tdi 115km AJM przebieg 193 tys jest fakt że auto szarpie podczas gwałtownego przyśpieszania na biegach od 3do 6. Przy delikatnym dodawaniu gazu jest to praktycznie niewyczuwalne. Bip na biegu jałowym były w granicach 47-60 a na 4 cylindrze 97 (ciepły silnik). Auto nie ma odpowiedniego przyśpieszenia jak na ten silnik ale nie dymi, odpala na zimnym i ciepłym silniku, zużycie paliwa też ok. Po wlaniu do baku płynu do czyszczenia jest znaczna poprawa ale szarpanie jeszcze jest (znacznie mniejsze ale jest) ale mocy nadal brak. Sztanga od turbiny pracuje poprawnie, egr też. Rozkładam ręce i wołam POMOCY.:). Korekcje dawek w normie, elektrozawór też…Dodam że czasem zapala mi się kontrolka ESP. Może ktoś spotkał się z podobnymi objawami
Przyczyna szarpania to prawdopodobnie konektorki we wtyczkach wiązki pompowtryskiwaczy. Swiecąca światłem ciągłym kontrolka ESP wskazuje na błąd układu wtryskowego i warto go odczytać – pewnie będzie dotyczył 4 pompowtryskiwacza.
Okazało się ze ktoś podmienił wtrysk na 2 cylindrze który kompletnie nie jest od tego modelu, wymieniono też wtrysk na 4 cylindrze i dupa blada. Pojawia mi się teraz błąd 17678 przy każdorazowym szybkim przyśpieszaniu, wymieniono też uszczelniacze, bipy na 4 teraz ok90 a przy dodaniu gazu 127 (stą pewnie błąd), na 3 jest 60 , trzesie mniej ale jeszcze wibracje sa odczuwalne. Czy ten wymieniony wtrysk na 4 może być wadliwy? Co jeszcze mogę sprawdzić???
Witam , mam problem tego typu , mianowicie wymieniana była uszczelka pod glowica, po dalszych ogledzinach okazało sie ze glowica jest popekana na 2i 3 cylindrze wiec trzeba było ja wymienic, 1 pompowtrysk na 3 cylindrze- uszkodzony ( zabezpieczenie nie trzyma sprezyny , mozna bylo ja sobie smialo zdjac bez uzycia sily) i teraz:
– wszystkie zawory ,pompowtryski, wałek etc., byly przelozone na nowa (uzywana) glowice
– uszkodzony pompowtrysk został zastapiony pompowtryskiem z silnika 105 konnego ( znajomy mechanik z vw twierdzi ze pompy praktycznie niczym sie nie roznia wiec mozna smialo je przekładać) I TEGO WLASNIE NIE JESTEM PEWIEN, gdyz roznia sie symbolami jak i wizualnie wygladaja troche inaczej
– glowica zalozona
– autko odpalilo
I :
na biegu jalowym pracuje w miare ok lecz przy normalnej jezdzie na 2.3.4 biegu przy 2000-2400 obrotow szarpie silnikiem , nie czuc zbytnio tej mocy ktora byla wczesniej
co moze byc tego przyczyna? zle wyregulowanie pompowtryskow ? nowy pompowtrysk nie pasuje? jak to sprawdzic ? zaznacze ze moj silnik to 1/9tdi 130km AVF
za fachowe odpowiedzi z gory dziekuje i pozdrawiam, casssper
PS. Ma ktos z was moze schemat jak dociagnac i ustawic te pompowtryski?
Cały wpis jest o tym, jak sprawdzić pompowtryski. Ten ze 105km silnika oczywiście nie jest właściwy do tego silnika. Dokładna instrukcja montażu pompowtryskiwaczy różnież jest na tej stronie, w kategorii naprawy
Witam wszystkich.
Jest to mój pierwszy post na forum proszę o wyrozumiałość.
Niedawno zakupiłem samochód, jest to Audi A3/2003r Silnik ATD przebieg 213 tyś.
I jak to bywa od razu zaczęły się problemy. Przy zakupie nic dziwnego sie nie działo, ale następnego dnia przy rozruchu się zaczęło. Silnik potrafi zaskoczyć i po chwili zgasnąć.Drugie kręcenie już jest spoko.Do tego mam wrażenie jak by silnik nie równo pracował, buda się lekko kołysze. Dawka paliwa też mnie martwi jest na poziomie 3 mg.Co może być przyczyną tych problemów? Proszę o pomoc.Wszystkie sugestie mile widziane.
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141400.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141401.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141402.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141403.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141404.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141405.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141406.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141407.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141408.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141409.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141410.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141411.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141412.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141413.html
http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek.wi_141414.html
Sprawdź pompę tandemową czy nie cieknie z dekla lub na łączeniu z głowicą. Twój problem to prawdopodobnie cofające się paliwo. Zaciśnij na noc wąże między filtrem a pomnpą vacuum, rano sciągnij zaciski i zobacz jak odpala. Możesz też ustawić kąt synchronizacji (grupa 004) na 0, ale nie jest konieczne.
Witam. Pompa lekko podcieka, Valeo nie do uszczelnienia. A dawka w grupie 1
3 mg nie za wysoka? Co byś powiedział o popowtryskach, o ich stanie.
Mylisz dawkę wtrysku z grupy 001 z korekcjami z grupy 013. Wszystko jest OK.
Witam wszystkich,
Mam problem ze swoim samochodem Vw Golf IV 1,9 TDI 101KM silnik ATD 2003 rok
218 tyś przebiegu. Samochód od momentu zakupu pokazywał bardzo duże wartość spalania na komputerze około 8 litrów przy spokojnej jeździe ale z wyliczeń wynikało że pali około 6 więc się tym nie przejmowałem. Później pojawiły się bardzo duże wibracje silnika najbardziej wyczuwalne przy 2000 obrotów i więcej wszystko się w samochodzie trzęsie + spadek mocy nie można utrzymać prędkości 100 km/h.
W przypadku zgaszenia samochodu podczas jazdy i odpaleniu go poprzez ponowne przekręcenie kluczyka bez kręcenia rozrusznikiem pomagało na trochę
Poniżej logi statyczne 013 018 023 i jeszcze zrobiłem 023 na biegu jałowym dodająć gazu do 3000 obrotów wtedy w 018 powstają jakieś głupoty
http://vaglog.rtnet.pl/wynajemjaguar_142338.html
http://vaglog.rtnet.pl/wynajemjaguar_142341.html
http://vaglog.rtnet.pl/wynajemjaguar_142342.html
http://vaglog.rtnet.pl/wynajemjaguar_142343.html
http://vaglog.rtnet.pl/wynajemjaguar_142344.html
i to błedy
4 Faults Found:
17678 – Pump-Jet Valve: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded
P1270 – 35-10 – – – Intermittent
17671 – Shareware Version. To Decode all DTCs
P1263 – 35-10 – Please Register/Activate – Intermittent
17674 – Shareware Version. To Decode all DTCs
P1266 – 35-10 – Please Register/Activate – Intermittent
17669 – Shareware Version. To Decode all DTCs
P1261 – 35-10 – Please Register/Activate – Intermittent
Proszę o jakieś sugestie od czego zacząć
Pozdrawiam
Wszystkie błędy związane są z pompowtryskami. Ja bym zaczął od wtyczek na pompkach albo poprawić styki poprzez delikatne podoginanie ich albo wymiana na inną sprwaną czy nową bo po logach nie widać aby np padły wszystkie pompki.
17678-P1270 Wtryskiwacz 4 – przekroczony limit (control limit exeeded)
17671-P1263-Wtryskiwacz 2 – sygnał nieprawdopodobny (implausible signal)
17674-P1266-Wtryskiwacz 3 – sygnał nieprawdopodobny (implausible signal)
17669-P1261-Wtryskiwacz 1 – przekroczony limit (control limit exeeded)
Ja swój problem rozwiązałem czyli gaśnięcia po długim postoju. Wymiana uszczelek pomogła. Przy okazji znalazłem przyczynę rezonansu który wcześniej opisałem, poluzowała się pompka ale gniazda nie wybiło. Pozdrawiam
Dzięki za info. Na pewno przyda się innym użytkownikom. Życzę bezawaryjnej eksloatacji auta.
Mam identyczne objawy, powiedz o jakie uszczelki chodzi?
Zapewne uszczelki pompowtryskiwaczy
mam problem z moim Passatem B5 2002 silnik AVF, zaczął mi się zwiększać poziom oleju w silniku, według mojego mechanika do silnika dostawała się ropa, postanowił wymienić wszystkie uszczelniacze na pompowtryskach. Obawiam, się, że to nic nie dało. Dodam, że jak wyciągał drugi pompowtrysk to z komory na tłok zleciała ropa, na pozostałych nic takiego się nie stało.. Czy to coś poważnego. Co z tym fantem zrobić. Z góry dziękuję za pomoc
To że ropa poleciała po wyciągnięciu pompki to jest normalne bo w głowicy masz kanały paliwowe. Miałem taki problem że po wymianie uszczelek na pompkach okazało się, że nic się nie zmieniło i wymieniłem dodatkowo pompe tandemową i skończył się problem z przyrostem oleju. Jeszcze jedno koniecznie wymień olej jak masz rope w oleju bo poleci ci turbina.
dzięki Pikardi, olej oczywiście wymieniłem, sprawdziłem pracę pompowtryskiwaczy na komputerze i jak na razie wszystko wygląda dobrze. Pożyjemy zobaczymy.
Witam
Panie Wojtku, pacjent to Passat B6 BEZ 1.9 TDI 2008r przebieg 61tys., proszę o pomoc.
Jadąc na 4 lub 5 biegu w zakresie obrotów 1800-2100 lekko trzymając gaz (nie dodając i nie ujmując)
autem zaczyna poszarpywać. Dodatkowo przy gwałtownym dodaniu gazu w okolicach 2000 obr/min na 3 lub 4 biegu
na chwilę zaczyna trząść (drżeć) całym przodem (tak jakby najeżdżając na jakąś tarkę).
Na postoju również poszarpuje całym samochodem tylko tak w zakresie 1400 obr/min.
Proszę o sprawdzenie czy to może być od silnika.
Poniżej logi:
http://vaglog.rtnet.pl/mgulu666_142386.html
http://vaglog.rtnet.pl/mgulu666_142387.html
http://vaglog.rtnet.pl/mgulu666_142388.html
http://vaglog.rtnet.pl/mgulu666_142389.html
http://vaglog.rtnet.pl/mgulu666_142390.html
http://vaglog.rtnet.pl/mgulu666_142391.html
Silnik nierówno chodzi z powodu problemów na 4 cylindrze. Winny jest pompowtrysk lub np. słaba kompresja.
Witam
Panie Wojtku, bledow nie ma wcale, czy moze to byc np. wiazka, czy wtrysk do wyjecia i sprawdzenia. A co do tej kompresji to co Pan zaleca??
Bardzo prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Marcin
Panie Wojtku
Kompresja sprawdzona (przy dluzszym kreceniu po odpieciu wiazki elektrycznej wtryskow) na kazdym cylinderku wartosc 30.
Czyli do wyjecia czwarty wtrysk i do diagnozy??
Czy przy okazji sprawdzic pozostale??
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
Marcin
Chyba raczej nie będzie to wina wiązki. Można na początek zamienić pompowtryski miejscami i zobaczyć, czy usterka podąża za pompowtryskiwaczem.
Dzisiaj bylem w firmie Gladysek Bosch Serwis i zlecilem sprawdzenie wtrysku 4. Po sprawdzeniu wartosci na urzadzeniu testujacym byly kiepskie wiec postanowiono wymienic koncowke i przeprowadzic czyszczenie i ponowny test. Popmka wrocila do normy na urzadzeniu testujacym. Po wsadzeniu do auta sytuacja sie powtarza (drgania w zakresie ok 2000 rpm/min, korekcje na 1, 2, i 3 wtrysku na minusie ok 0.5 a czwarty na +1.6).
Zaplacilem 1350zl za calosc i dalej klapa (tylko mam gwarancje na wykonana prace).
Dodatkowo jadac pod gorke np na 4 lub 5 biegu na niskich obrotach gwaltownie dodajac gazu zaczyna jak w benzynie szarpac calym silnikiem tak jakby mu paliwa brakowalo lub nie bylo iskry albo przebicie na przewodach.
Dzisiaj u znajomego wgrany zostal najnowszy soft jaki istnieje (nie modyfikowany) do sterownika silnika (nowszy niz mialem w sterowniku).
Panie Wojtku prosze o porade co dalej z tym autem robic.
Dodam jeszcze ze na zimnym silniku wtrysk czwarty ma korekcje ok +0.45. Jak sie juz rozgrzeje to wtedy zaczynaja sie te problemy (drgania itd i korekcja na nim idzie do 1.6)
Witam. Z mojej praktyki warsztatowej : sprawdzenie na urządzeniu testowym nie uwzględnia wpływu temperatury i drgań na pracę podejrzanego wtrysku . Radziłbym tak samo jak pan Wojtek zamienić wtryski miejscami i sprawdzić czy usterka „podąża” za wtryskiem . Pozdrawiam.
Witam
Na początku chcę pogratulować wiedzy na temat pompowtrysków a teraz nawiązując do tematu mam problem z Audi A4 b7 1.9 tdi kod BRB a mianowicie
po odpaleniu auto przez chwilę nie równo pracuje później uspokaja się ale nie do końca czuć nierówna prace silnika „szarpnięcia” dodatkowo auto dymi na czarno po dodaniu gazu bez znaczenia czy zimny czy ciepły silnik jak trzymam około 1300obr/min wtedy czuć zdecydowanie nierówną pracę sinika mam wrażenie że auto nie ma pełnej mocy w porównaniu z innymi autami z tym samym silnikiem dodam jeszcze że jak energicznie przyśpieszę kilka razy to wyrzuca olej pod pokrywą zaworową który później wytapia się na kolektorze wydechowym o efektach zapachu i dymu z oleju już nie wspomnę powiem szczerze że ręce opadają nie wiem co dalej dodam że auto ma przejechane 150 tyś udokumentowany przebieg
proszę o jakieś wskazówki z góry dziękuje za pomoc
Sprawdź, czy nie ma dużych przedmuchów i dymu po odkręceniu wlewu oleju na odpalonym silniku. Uszczelka pod pokrywą oczywiście do wymiany. Pokaż opisane tutaj parametry pompowtryskiwaczy.
Witam
Co masz na myśli duże przedmuchy jak to zweryfikować a parametry pompowtrysków będe miał za kilka dni
dziękuję za zainteresowanie
pozdrawiam
przedmuchy – możesz to sprawdzić odkręcając korek wlewu oleju podczas pracy silnika ale jak nie masz wprawy czy porównania to będzie ciężko i wtedy zostaje ew pomiar szczelności cylindrów – jest do tego specjalny przyrząd – ale kosztuje pare złoty i z tego co wiem nie każdy warsztat to ma. Taki pomiar jest bardziej wiarygodny niż odkręcanie korka pomijając ludzi którzy mają wprawe i doświadczenie. Przy okazji pomiaru szczelności można zrobić pomiar kompresji. Jak pisał Wojtek wymień najpierw uszczelke i zobacz co będzie no i jakieś logi powinieneś wstawić.
pozdrawiam
Witam .mam problem z sharanem przy porannym uruchamianiu,odpali zgaśnie tak parę razy trzeba trochę pokręcic dopiero załapie zakopci na biało i potem ok dodam że do ropy dostawał mi się olej 1300km przejechane i litra oleju nie ma zmieniłem uszczelniacze na pompowtryskach zmieniłem vacu i dalej nie chce gadać rano nie wiem jak tam tylko z olejem czy to była wina vacum a te odpalanie rano to może inna historia dodam że to silnik 1.9tdi 115km AUY 2002r
Sprawdź kąt synchronizacji w grupie 4. Objawy jak odpalanie w mrozie bez świec żarowych. Warto też sprawdzić czy paliwo się nie cofa, np. przez nieszczelność na filtrze. Dla pewności – pomiar kompresji.
Witam.
Posiadam Tourana 1.9 TDI 105 KM DSG przebieg 190k i mam problem z jego uruchamianiem. Czasem pali normalnie a czasem tak jak by się zacinał rozrusznik (jakoś tak skrzeczy). Rozrusznik był wyjmowany dwa razy, wymienione panewki i teoretycznie powinno być ok. przynajmniej tak stwierdzili mechanicy którzy to naprawiali. Jednak problem nie ustąpił, wymieniłem wszystkie świece BOSCHA i nic… Jak przyjdzie zima to sytuacja będzie jeszcze gorsza. Wojtku czy to może być problem z pompowtryskami? Może znasz kogoś z Wawy kto by mógł sprawdzić to wszystko i zarazem nie zdarł ze mnie nie wiadomo ile…
Ciężko powiedzieć co jest nie tak. Nie potrafie powiązać z usterką objawów które opisałeś.
Witam,
zrobiłem ostatnio logi swojego Golfa V 1.9 TDI BKC, ponieważ mam problemy gdy odpalam auto po nocy (odpala od strzała) silnik wskakuje na obroty 900 i pracuje tak ze 3-4 minuty po tym czasie obroty spadają do 819 czyli normalnych na jałowym i wtedy silnik zaczyna chodzić nierówno i trząść się, nie kopci w tym czasie, czuć wibracje na karoserii pojazdu. Po 2 min takiej dziwnej pracy silnik uspokaja się i chodzi normalnie, błędów na kompie nie ma, oleju nie ubywa ani nie przybywa, płyn chłodniczy bez zmian, świece chyba nie grzeją przy temp 12*C(??), według mnie pompowtryski w normie, przepływomierz chyba też.
Wstawię logi:
dynamiczne:
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142606.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142607.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142608.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142609.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142610.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142611.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142612.html
statyczne:
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142613.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142614.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142615.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142616.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142617.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142618.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142619.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142620.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142996.html
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_142997.html
Pokaż grupę 013 w momencie jak nierówno chodzi
http://vaglog.rtnet.pl/sopel_95_143440.html
Korekcje są OK, więc raczej nie tu leży problem. EGR też pracuje. Odłącz EGR podczas nierównej pracy i zobacz czy będzie poprawa, jeśli nie, to odłącz przepływomierz, może on jest winny, chociaż pisałeś, że nie kopci. Wahania obrotów są bardzo niewielkie, dwumas nie stuka?
Witam mam pytanko jesli wtrysk leje to bedzie ciezko palił w mrozy czy juz w ciepłe dni pojawi sie problem??. Pytanie dotyczy silnika AJM auto w ciepłe dni pali od strzała a gdy temp jest powiecy -5,-6 stopni cieżej załapuje i czasem pusci chmurkę siwego dymu. Swiece nowe cały ikład grzania swiec sprawny. Uszczelniacze na pd nowe. Nowe sa tez popychacze zaworów i panweki wałka. Zuzycie oleju zerowe płyn w normie. Auto ciagnie raczej normalnie nie odczułem spadku mocy,
Lejące pompowtryski będą powodować trudniejszy rozruch na zasadzie im zimniej, tym gorzej. Znacznie trudniej o samozapłon słabo rozpylonego oleju napędowego, do tego niska temperatura i auto znacznie gorzej zaczyna zapalać
Rozumiem ale czy lejacy wtrysk to niebedzie tez wieksze spalanie nawet latem??bo auto pali mi mało naprawde w trasie schodze spokojnie do4,6lna 100km. Dwa zauwazyłem jak by delikatnie sie przypowietrzał nie wiem czy np nie puszcza mi przy paliwa na tym zaworku . Bo pompki i pompe vacum mam uszczelniana. Byłem na vagu koleś mówił że wtryski pokazuja odpowiednia wydajnosć i wszystkie wartosci w normie . Na ciepłyym pali na dotyk. Facet od diagnostyki powiedział ze przepływka troche przekłamuje ale to chyba nie am znaczenia przy odpalaniu. Załozyłem tez nowy czujnik cieczy ale poprawy brak.
Trzeba po prostu wykonać pełną diagnostykę, zamiast gdybać. Skoro korekcje są ok, to pompki nie leją. Jeśli jest problem z odpalaniem, to trzeba sprawdzić układ podgrzewania, kąt synchronizacji, zrobić logi parametrów pompowtryskiwaczy podczas uruchamiania silnika itp.
A ja mam pytanko, co może być przyczyną skaczącego BIP-u od 15 do 30 w silniku awx?
oczywiście na jednym pompowtrysku.
Słaby kontakt elektryczny we wtyczce.
I jeszcze jedno pytanko, na czwartym pompowtrysku w bloku 13 mam wartość +0,84 czy to oznaka kończącego się pompowtrysku? I czy mogę użyć LM w celu poprawy, wlewając go do baku?
I jeszcze jedno pytanko, na czwartym pompowtrysku w bloku 13 mam wartość +0,84 czy to oznaka kończącego się pompowtrysku? I czy mogę użyć LM w celu poprawy, wlewając go do baku? Tylko np całą butelkę na pół baku?
Korekcja +0,84 nie jest tragiczna, LM może pomóc, ale nie ma co spodziewać się cudów. Znacznie skuteczniejsze będzie podanie specyfiku bezpośrednio bezpośrednio.
Bardzo fajna stronka, gratulacje.
Szkoda tylko że ludzie którzy piszą o swoich problemach, po ich usunięciu nie piszą co było faktycznie przyczyną (sporadyczne wyjątki)
Jest kilka wpisów z objawami takimi jak w moim Sharanie 1,9 TDI AUY tzn problemy przy porannym rozruchu, odpali na 2-3 sek po czym gaśnie, kolejne dłuższe kręcenie i odpala, w dzień już nie ma problemu, a najśmieszniejsze jest to, że objawy te występują tylko przy poziomie paliwa niżej niż 3/4 baku, po zatankowaniu do pełna odpala od pierwszego strzała. Wymiana pompki paliwa w baku na nic się zdała.
PS> Ja obiecuję napisać jeżeli uporam się z problemem.
Wygląda to na cofanie się paliwa. Zaciśnij wężyki przed filtrem paliwa (ten idący z baku i powrotny) lub te same wężyki ale za filtrem – zależy jak masz lepszy dostęp. Przed odpaleniem ściągnij ściski (są takie stolarskie, można kupić za parę złotych), jak uruchomisz silnik i nie zgaśnie, to sprawdź, czy nie cieknie spod pompy tandemowej lub szukaj nieszczelności na filtrze paliwa.
witam! mam problem z silnikiem 1.9 avf w audi a6 2001, mianowicie silnik trzęsie się na jałowym biegu i przy 2000 obr/m niezaleznie czy jest zimny czy ciepły. wymienione zostało: koło dwumasowe, rozrząd, turbo i dalej nic! proszę o pomoc:)_ oto odczyty z vag com:
grupa 13 od lewej: 0.12 1.18 -2.40 1.06 mg/R
grupa 23 od lewej: -32.0 24.0 -14.0 10.0
grupa 18 same zera
2 i 4 pompowtrysk mają znaczne korekcje i to jest powodem nie równej pracy silnika, do tego BIPy również odstają od 1 i 3 pompowtrysku. Trzeba je wyjąć i sprawdzić co jest przyczyną dużych korekcji. Pompowtryskiwacze da się przetestować na stole probierczym.
Bardzo dziękuję za pomoc! sprawdzę jak najszybciej i napiszę co było przyczyną. Pozdrawiam!
Witam,
Panie Wojtku proszę o sprawdzenie logów.
Silnik AWX A4 B6, trzęsie na biegu jałowym po zagrzaniu oraz w okolicach 2000 obrotów/min.
Pierwsza pompka leje ostatnia próbuje chyba nadrabiać tak na chłopski rozum 🙂
http://vaglog.rtnet.pl/bartlomiej.strojek_127079.html
http://vaglog.rtnet.pl/bartlomiej.strojek_127078.html
Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Jest problem na 1 i 3 cylindrze. Te pompowtryskiwacze mogę wymagać regulacji, nowych uszczelnień lub wymiany/regeneracji.
Witam,
Udało się przeglądnąć pompowtryski. Diagnoza mechanika taka, że zapieczone są na pierwszym i trzecim pompowtrysku śruby „do regulacji” jeśli dobrze pamiętam. Co spowodowało naderwanie końcówek. Co ciekawe wszystkie 4 pompowtryski mam o nr 038 130 073 Q. I tu moje pytanie Panie Wojtku czy nie pochodzą one z jakiegoś innego słabszego silnika? Wyczytałem na forum Audi, że w moim samochodzie powinny być pompki z końcówką BA lub FX.
Ponoć tych naderwanych nie da się zregenerować. Może zna Pan jakąś firmę, która zajmuje się takimi tematami.
Pozdrawiam
Bartłomiej Strojek
Witaj , znam taka firmę w Katowicach , współpracuje z nimi od kilku lat
i jestem zadowolony naprawiają pompki które nie naprawi nawet Bosch i to nie są żarty jeśli chcesz namiar to pisz na [email protected]
Jak się ta firma nazywa?
Można ich jakoś zweryfikować? Nie chcę wysyłać pompek bez weryfikacji do kogo one trafiają. Czy udzielają gwarancji na przeprowadzoną usługę?
Witaj , firma jest w Katowicach nazywają się Diesel Serwis czy coś takiego , na necie ich nie znajdziesz próbowałem nie mają ogłoszenia może nie potrzebują reklamy może z powodu doświadczenia , ja tam nie wiem dla mnie liczy się dobra robota na ich pompkach auta śmigają jak nowe i spalanie spada, zawiozłem kiedyś do nich pompy uznane przez Boscha za złom oni je naprawili wiem że oddali mi te same bo je znaczyłem
Panie Wojtku,
W serwisie Bosch na stole probierniczym okazało się, że jedynym problemem są zerwane blokady. Sam element wtryskujący jest niemal w idealnym stanie.
Pomimo powyższego po prawidłowej regulacji pd korekcje nadal duże, Ponadto jest gorzej niż z zerwanymi blokadami. Trzęsie teraz jak na traktorze :D.
Pytanie czy jest możliwe, aby coś nie tak było z 4 pompką, która cały czas minusuje. Do tego bip-y na niej na postoju sa ok, ale w trasie są spore…
Poniżej logi z góry dzięki za analizę. Mechanik rozłożył ręce. Zdobyłem łącznie 8pompek o takim samym oznaczeniu i wszystkie „niby lały”.
http://vaglog.rtnet.pl/bartlomiej.strojek_168411.html
http://vaglog.rtnet.pl/bartlomiej.strojek_168414.html
http://vaglog.rtnet.pl/bartlomiej.strojek_168415.html
http://vaglog.rtnet.pl/bartlomiej.strojek_168416.html
http://vaglog.rtnet.pl/bartlomiej.strojek_168417.html
http://vaglog.rtnet.pl/bartlomiej.strojek_168418.html
http://vaglog.rtnet.pl/bartlomiej.strojek_168419.html
PS logi są długie bo wracałem samochodem od mechanika 50 km
Witam:)Bardzo proszę o przeanalizowanie moich logow pompek:)Czy trzeba już się zacząć przejmować tym 4 cylindrem??Tylko czwartym?Czasami czuje jakby auto nie zbieralo się tak samo.Raz turbina lapie od 1.5 tys a czasami od 2.2.Nie ma reguly.Jak zaleje jakies specyfik czyszczący autko pracuje i smiga idealnie.Oto moje logi:
Kanal 13 zimny silnik(cylindry od lewej)
1-(-0,07)
2-(+0,12)
3-(-0,28)
4-(+0,21)
Wraz ze wzrostem temperatury silnika wzrasta pomiar na 4 cylindrze(temp 87)
1-(-0,09)
2-(-0,14)
3-(-0,73)
4-(+0,99)
Kanal 23 bardzo bliski zeru na wszystkich cylindrach,kanal 18 tez jak najbardziej wporzadku.Bardzoe proszę o porade:)
Korekcja na 4 pompce jest spora, tym bardziej, że na innych jest ujemna. Być może potrzebna jest tylko regulacja tego pompowtrysku.
Witam. Passat B5 fl 2004r,130 KM (chiptunning na 160 KM). Mam taki problem w czasie jazdy zapala się kontrolka
sinika na żółto dotego napis Abgas Werkstad, i jeszcze kontrolka od kontroli trakcji. Silnikiem zaczyna szarpać i
traci moc. Po zgaszeniu silnika w czasie jazdy już nie szarpie i ma moc ale kontrolka silnika świeci i przy
zapalaniu pojawia się napis Abgas Werkstatt. Byłem u elektro mechanika i o tym Abgas Werkstatt powiedział żeby
sprawdzić zawór EGR (bo to coś z spalinami).A na komputerze pokazało mu że przekroczono górną granice regulacji
pompowtryskiwacza na cyl 4. Sprawdzałem wszystki czujniki ohmomierzem i były dobre, ale jak sprawdzałem
pompowrtyski to powinny mieć 0,5 ohma a 1,2,3 wtrysk miały 0,8 ohma a 4 wtrysk 1,2 ohma. Spalanie na postoju 0,9-
1l na rozgranym silniku. Z ciekawostek to gościu od chiptunningu powiedział że wszystkie pompowtryski są przytarte
(ale o co dokładnie mu chodziło to nie wiem), a na chamowni wyszło w serii 122KM. A po zalaniu gorszego paliwa
kontrolki zapalały się co 5 minut, a gdy zalałem lepszego to tylko 2-3 razy dziennie. I ogólnie to auto nie jedzie
jak na 160KM. Pewnie czeka mnie wymiana EGR i czterych pompowtrysków chyba że ktoś ma inny pomysł.
Do sprawdzenia wężyki i rurki idące do zaworu EGR i zawór N18 – podciśnienie nie otwiera zaworu, stąd ten błąd, być może jest nieszczelność.
Co do błędu pompowtrysku, to prawdopodobnie jest zbyt duża rezystancja na wtyczce. Po oczyszczeniu z oleju i lekkim podgięciu blaszek we wtyczce powinno być ok.
panie Wojtku posiadam audi a4 1.9TDI Quattro 2002r dwa lata temu mialem problem z odpalaniem jak auto stalo na zimnie ponad 10h objezdzilem mechaników w Austrii a nawet bylem w serwisie Audi nikt nie wiedzial co to bylo zadnych błedów wszystkook pojechalem do Polski i znajomy z boscha wymienil uszczelki na pompowtryskiwaczach i bylo ok do teraz czasami mial takie skoki obrotów ale wszystko sie dzialo jak bylo chlodno . teraz znowu zaczyna ponizej 10 stopni auto ciezej zapala a jest 2letni akumulator nowe swiece zarowe nie wiem czy to czasaminie pompowtryski
auto po zapaleniu nie chodzi rowno dodamjeszcze ze to wszystko tylko sie dzieje jak jest zimno .Prosił bymo jakąs porade bo narazie niemoge jechac do polski z góry Dziękuje panie Wojtku i pozdrawiam
Bez logów parametrów pompowtryskiwaczy podczas rozruchu i pracy zimnego silnika cięzko coś powiedzieć. Być może, gdy temperatura spadnie poniżej +5*C samochód zacznie odpalać lepiej, bo będą się załączać świece żarowe.