Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
Witam mam tourana 2003 silnok AZV i problem tkwi w odpalaniu na zimnym silniku
W zime pali jak trzeba a juz powyzej 5 stopni lapie od razu potrzeoie sie chwile 500-700 obrotow pusci biala chmure smierdzaca paluwem i wchodzi na normalne obroty
To zdarza sie tylko za ktoryms razem.raz jest dobrze a raz nie.prosze o jakies podpowiedzi
Zrób logi statyczne podczas odpalania – 013, 018, 023. – wtedy będziemy widzieć co się dzieje. Sprawdź też kąt synchronizacji.
Witam jestem tu pierwszy raz mam vw polo 4 silnik 1.4 3 cylindry przebieg 40000 tyś
zapaliła się kontrolka silnika sprawdziłem poziom oleju okazało się że przybyło oleju 150% silnik pracuje bardzo dobrze bez objawów szarpań itp. otpala od idealnie nic nie wskazuje na jakieś nie domagania. Proszę o rade z góry dziękuje.
Prawdopodobnie paliwo dostaje się do oleju przez oringi na pompowtryskach – częsta przypadłość w 1.4 TDI. Trzeba szybko to naprawić, bo rozcieńczony olej w pierwszej kolejności uszkadza turbinę.
Warto też sprawdzić pompę tandemową.
W moim przypadku też przybywało oleju.
Wszystkie serwisy upierały się, że uszczelniacze pompek, że ktoś coś źle zamontował itp.
Ja natomiast upierałem się, że to może być jednak pompa i żeczywiście tak było.
Arek a co konkretnie przy pompie robiłeś?
Dziękuje za szybką odpowiedz właśnie zawiozłem autko do znajomego fachowca
on powiedział że to winne są pompowtryski na słuch ocenił ze to one są przyczyną paliwa w oleju napisze jak będe coś wiedział więcej narazie czekam w kolejce ma duży nabór aut.
Witam ponownie zadzwonił do mnie fachowiec z miłą informacją że na szczęście to tylko uszczelniacze na pompowtryskach pomiar na komputarze wypadł pomyślnie
odpadnie duży wydatek regeneracja wtrysków to około 600 zeta za sztukę.
Miał jeszcze sprawdzić pompę tandemową dziękuje jeszcze raz za informacje.
Witam Panie Wojtku. Troszkę nie miałem czasu ale dzisiaj spisałem numery sterownika: 03G 906 016 JE i Bosch numer 0281012726 (510). To jest apropo tego problemu z audi a4 2.0 Tdi
Czyli sterownik oryginalny (wg katalogu auto powinno mieć automatyczną skrzynię). Zamienne to 03G 906 016 LR, 03G 997 057 CX i 03G 997 058 MX. Podstaw inne pompki, albo inny sterownik (może ktoś soft modyfikował?) i silnik musi równo klekotać.
Witam!
Panowie moj pd tdi ma drgania na jalowym biegu, a po za tym pracuje dobrze. Sprawdziłem Vagiem grupe 13 i oto pomiary: -2.07 2.80 -0.12 -0.64. Bardzo prosze o porade, niepodobaja mi sie dwa pierwsze pompowtryski. Muszę zaznaczyć, że 1,5 roku temu byly regenerowane 4 pompowtryski.
Coś nie tak jest na 2 cylindrze. Pompowtrysk leje, jest krzywo osadzony lub problem z kompresją (popychacz, zawór, krzywka wałka, pierścienie).
Z powodu lekkich drgań nadwozia przy obrotach ok. 2000 sprawdziłem vagiem silnik AWX mojego Passata B5 Fl z 2002 r. 1,9 TDI i okazała się: średnie wskazania (013) 1 cyl. -1,14, 2 cyl. 0,07, 3 cyl. 0,33, 4 cyl. 0,72; (018) wszędzie 0; (023) odpowiednio: 16, 8, 16, 13. Bardzo proszę o podpowiedź, czy parametry pompowtryskiwaczy są prawidłowe i czy takie wskazania mogą być przyczyną drgań nadwozia. Pozdrawiam.
Takie korekcje nie powinny jeszcze powodować powodować odczuwalnych drgań. Może to tylko kwestia zabrudzonych końcówek – warto spróbować użyć jakiegoś środka do przeczyszczenia (zasilać silnik bezpośrednio specyfikiem).
panie wojtku moglby mi pan sprawdzic te logi
http://vaglog.rtnet.pl/tomasz.zaloga_128165.html
nie wiem co oznaczaja te 16 w kanale 18
a jak go przegazuje to sa wartosci 128
Źle są te logi wrzucone i nieczytelne. Trzeba sprawdzić wiązkę pompowtryskiwaczy (połączenia, konektorki w kostkach), jeśli to nie rozwiąże problemów, to niestety pompowtryskiwacze do wymiany. Wartość 16 w bloku 018 oznacza BIP poza oknem regulacji czyli poza -127 do +127, wartość 128 oznacza, że nie było można rozpoznać wartości BIP.
Panie wojtku mam taki problem ze jak troszke sie rozgrzeje silnik cieżko pali musze go kręcić kilka sekund i wtedy odpala zrobiłem sprawdzenie pompek taki wynik wyszedl czy to może być wina ze tak żle odpala autko? w dniu dzisiejszym jade wymienić pompke na drugim cylindrze i mam nadzieje ze pomoze.
http://postimg.org/image/dmkzaz0r9/
Jeszcze mechanik mi mówił ze uszkodzony jest jakiś nie wiem czy dobrze to nazywam czujnik ciśnienia oleju.
Ps.
Mowię o Audi A4 b6 silnik AVF 131KM 2002 rok.
Witam, proszę o sprawdzenie logów audi A4 b7 BNA.
Statyczne na rozgrzanym silniku – http://vaglog.rtnet.pl/a.maciszewski_128232.html
Z porannego odpalania – http://vaglog.rtnet.pl/a.maciszewski_128322.html
Auto po dłuższym postoju trochę dziwnie odpala, telepie silnikiem przy tym puszcza białego dyma. Po chwili się stabilizuje, chociaż do ideału mu daleko. Na ciepłym jest lepiej, pali normalnie, chociaż na wolnych też delikatnie trzęsie. Pozmieniałem oringi na pomkach, wyregulowałem je, ale widac nie wiele to pomogło. Założony nowy filtr paliwa i powietrza i dalej to samo. Objawy te występują nieregularnie, nie wiem od czego to zależy. Może vacum pompa siada?
Z logów wynika, że pompowtryski są OK. Może puszcza zaworek zwrotny w pompie tandemowej. Można zacisnąć wąż powrotny paliwa na noc i zobaczyć jak odpali rano.
I stało się… Po wymianie pompowtrysku dalej ciężko zapala autko na rozgrzanym troszkę silniku jak jest zimny np: po nocy albo po jakimś dłuższym postoju tylko dotknąć i zapala bez problemu co to może jeszcze być. Mechanik mi powiedział kiedy wymieniał pompowtrysk że do wymiany na gwałt jest WAŁEK ROZRZĄDU że się wytarł, i powiedział że komputer pokazuje że poduszka ciśnienia jest do wymiany(szukałem nawet nie wiem co to dokładnie jest ta poduszka.) Prosze o pomoc Pana Wojtka.
Wytarte wałki w tych silnikach są dosyć powszechne przy większych przebiegach lub niewłaściwym oleju. Być może chodzi o hydrauliczną poduszkę silnika – najlepiej podaj kod błędu. Na rozgrzanym silniku sterownik podaje mniejszą dawkę rozruchową + wytarty wałek może powodować cięższy start silnika.
Tak mam do wymiany poduszkę silnika mam zamiar wymienić obydwie, a ten rozruch ciężkie krecenie na cieplym silniku moze byc to walek rozrzadu mechanik powiedzial ze na gwalt trzeba go wymienic ile jest wałków rozrzadu? czy tylko jeden sie wymienia?
AVF ma jeden wałek rozrządu.
Witam, mam problem z VW Golf IV 1,9 TDI 115 KM na pompowtryskach, mianowicie auto po odpaleniu (jak jest nie rozgrzany) przez kilkadziesiąt sekund może minutę kopci na niebieski i trochę nie równo chodzi, co może powodować takie objawy?? Po rozgrzaniu chodzi super, przyspiesza jak strzała 🙂 Dodam iż auto stało na warsztacie, wymienione zostały pompowtryskiwacze na regenerowane (stare to była jakaś mieszanina, jeden od silnika 130 konnego reszta jakaś pomasakrowana), turbina została zregenerowana ponieważ w czasie przyspieszania się wyłączała (teraz jest okej), auto ma przejechane około 300tys km. Z góry dziękuje i pozdrawiam i polecam tę stronkę jest na prawdę fajna. kontakt do mnie [email protected]
Na niebieski dymek i nierówną pracę może mieć wpływ kilka rzeczy. Jak wyglądają korekcje na zimnym silniku, kiedy występują objawy? Czy z odmy lub turbo zbyt dużo oleju nie dostaje się do kolektora ssącego? Czy kąt synchronizacji jest poprawnie ustawiony?
Witam Pnie Wojtku,
Posiadam Seata Toledo 2.0 TDI 2005 silnik BKD, mam problemem wówczas gdy samochód jest rozgrzany to na biegu jałowym przechodzą wibracje, trzęsie nim (wyczuwalne pod fotelem kierowcy) nie występują żadne wahania wskazówki obrotomierza. Wczoraj sprawdziłem wtryski na kanale 13:
-1.08
-0.07
-0,21
1.43.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
4 pompowtrysk leje.
Witam ponownie Panie Wojtku, mam małą prośbę o ocene moich pierwszych logów dynamicznych, mógłby Pan zerknac okiem i ewentualnie ocenic je.Mam pytanie takze o wysoką skalę BiPÓW powyżej 30 . Co można zrobic aby zmniejszyc to ???VW JETTA 1.9 TDI 2006 r 77KW.
Dziekuje i pozdrwiam:
http://vaglog.rtnet.pl/arriki_127326.html
http://vaglog.rtnet.pl/arriki_127327.html
http://vaglog.rtnet.pl/arriki_127328.html
http://vaglog.rtnet.pl/arriki_127329.html
http://vaglog.rtnet.pl/arriki_127330.html
http://vaglog.rtnet.pl/arriki_127331.html
Pewnie z silnikiem nic się nie dzieje, bo logi są OK. Co do samych pompowtryskiwaczy to ciężko coś powiedzieć, bo nie ma logów z ich parametrami.
Ktore grupy zrobic aby moglby Pan ocenic ???dziekuje za odpowiedz. Niepokoja mnie poszarpywania buda na biegu jałowym oraz dziwne dzwieki w momencie spuszczania nogi z gazu , glownie podczas zmiany biegow z 2 na 3 bieg w zakresie 1800-2000 rpm slyszalnie cos podobnego do tego :
http://www.youtube.com/watch?v=WBJxXwhjnnw
czy to turbo ??/czy cos z nieszczelnoscia w ukl doladowania itp.???
z gory dziekuje i pozdrawiam arriki
Cały wpis jest o tym, które grupy pokazują parametry pompowtrysków. Prawdopodobnie zacina Ci się geometria w turbo – stąd szarpanie w zakresie do 2000rpm. Zobacz czy w trybie BS sztanga płynnie chodzi góra-dół.
Witam
podepne sie pod problem kolegi „PiotrrTczew” poniewaz mam bardzo podobny przypadek, jak zapalam zimny silnik zakopci na siwo, niebiesko a pózniej czarno i przy ruszaniu tez zostawia czarny dymek (niewielki ale jest widoczny w lusterku), po rozgrzaniu nie zaobserwowałem kopcenia, dolot sprawdzony – szczelny, synchronizacja na 0, spalanie w normie
http://vaglog.rtnet.pl/madmax.max_123914.html
http://vaglog.rtnet.pl/madmax.max_123916.html
http://vaglog.rtnet.pl/madmax.max_123917.html
prosze o podpowiedz co jeszcze mozna sprawdzic ew wymienic
silnik 1.9 AVF
pozdrawiam
3 i 4 pompowtrysk są wyraźnie słabsze. BIPy robione na jałowym czy przy 3000rpm, silnik zimny czy rozgrzany? Trzeba sprawdzić, czy po odpaleniu sztanga od turbo idzie od razu do góry bo jak nie, to może kopcić na czarno.
BIPy robione na jałowym, silnik rozgrzany, sztangi nie sprawdzałem, podczas logowania tez nie przeładowuje jedyne co to turbina słabo wstaje do 1800 obr. Korekcje na + oznaczają gorszy stan pompki niz na „-” ?
log robiony na zimnym silniku, pod koniec przytrzymałem obroty na 3000
http://vaglog.rtnet.pl/madmax.max_130917.html
Bardzo duże korekcje na 3 i 4 cylindrze zaraz po odpaleniu. Sprawdź świece żarowe.
Tak, korekcja dawki na + oznacza, że w danym cylindrze trzeba podać więcej oleju napędowego, żeby silnik równo pracował. Sprawdź krócieć na pompie podciśnienia – jeśli lata, to trzeba go usztywnić.
miałem pompe luka z oklejonym kruccem, teraz wymieniłem na boscha i nie widze roznicy, obie pracują identycznie, podcisnienie na poziomie 0.8-0.9. A po tym logu przy odpalaniu mozna cos wywnioskowac? Czy egr moze odpowiadac za kopcenie przy odpalaniu?
Witam,
Mam w silniku AJM bardzo klasyczny problem – a mianowicie kopcenie na biało przez 30 sekund po uruchomieniu zimnego silnika. Po diagnozie VAG okazało się, że na starcie pompowtrysk na 3 cylindrze ma ogromną dawkę paliwa (~10 mg), która sukcesywnie maleje, a wraz znią maleje dymienie i trzęsienie silnikiem. Postawiłem (po dogięciu konektorków) na wymianę pompowtrysku na 3 cylindrze.
Mam tylko jeden problem (póki co :)), jak rozpoznać, czy mam stary czy nowy rodzaj wtyczek – są dla nich różne wartości pozycji pompowtrysku mierzonej od krańca głowicy.
Proszę o pomoc w tej kwestii,
Pozdrawiam,
Mateusz.
Pompowtryski (stary i nowy typ) różnią się na pierwszy rzut oka nakrętką cewki.
Witam,
Z ustawieniem sobie poradziłem. U mnie rano po starcie wyglądało w kanale 13 tak: -1,5 -1,5 +2,99 +0,2. Postawiłem na 2,99, że 3 pompowtrysk leje, a 2 pierwsze próbują go wyrównać. Wczoraj wymieniłem 3 pompowtrysk i ZONK. Rano dalej kopci i dawka jak w morde strzelil na 3 cylindrze 2,99. Skoro pompowtrysk nie ma winy, to co może być przyczyną? Dodam, że jak spada dawka 2,99 do około 1,00 (po 30 sekundach od uruchomienia), przestaje kopcić, trzęść się i po tym cały dzień śmiga jak ta lala. Moc, pali od strzałą itp. Ma Pan jakieś pomysły??
Świeca żarowa na 3 cylindrze. Świece grzeją nawet latem, dopóki temperatura płynu nie osiągnie 30*C.Test na szybko – na zimnym silniku ściągnąć fajki ze wszystkich świec, odpalić i patrzeć na dawki – powinny być w miarę równe.
Cholera…na 1 cylindrze mam spaloną świecę, 2 razy wymieniłem i po 2 dniach dalej się przepalała. Więc odpuściłem i przestałem ją wymieniać. A skąd dawka większa od nie grzania świecy? Sterownik wie, że świeca jest przepalona??
Nie wie, że świeca przepalona, ale tam gdzie nie grzeje jest dużo gorsze spalanie i żeby silnik równo pracował, sterownik daje więcej ropy.
Spróbuję zrobić ten test, z odłączeniem fajek na wszystkich cylindrach. Do czwartej jest kijowy dostęp… Ma Pan pomysł, dlaczego notorycznie przepala świecę na 1 cylindrze?
Audi A4 B6 rok 2002 1,9 TDI 130KM kod silnika AVF
Panie Wojtku piszę poraz kolejny już sam nie wiem co robić i co wymienić
Objaw jest nastepujący na cieplym silniku samochod ciezko pali musze go troche pokrecic az zalapie, ma dziwne wibracje na biegu jałowym, i bardzo rzadko faluje na obrotach na biegu jalowym.
– Poczatkowo myslalem ze to pompowtrysk ktory mial wartosc bliką 2,95 wymienilem go problem dalej byl taki sam
– przy wymianie pompowtrysku mechanik zauważył że wałek rozrządu jest wytarty więc co zrobiłm wymieniłem wałek rozrządu, panewki, tzw.szklanki popychacze hydrauliczne, simeringi wałka rozrządu i wszystko co było potrzebne przy wymianie wałka rozrządu – dalej problem z odpalaniem występuje
– przy wcześniejszym podłączeniu komputera pokazał błąd poduszki silnika więc wymieniłem obydwa myślałem że problem z wibracjami na biegu jałowym minie lecz wydaje mi się że dalej sie pojawia owy problem lecz chyba troszkę mniej.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu naprawdę denerwuje mnie to odpalanie a powinienem tylko dotknąć i odpalić. Dziekuję z góry za pomoc.
Nie pomogę bez logów zrobionych w trakcie odpalania gorącego silnika.
w jaki sposob zrobic logi mam kabel i program VAG ale jestem zielony nigdy tego nie robilem prosze o wskazowki
Najlepiej wpisać w okno wyszukiwania na stronie google.pl takie coś: jak zrobić logi vag-com
Jako wyniki są nawet filmy na youtube
Witam, czy wyjęcie pompowtryskiwacza jest skomplikowane? Czy można pokusić się na wyjmowanie samodzielne, czy lepiej komuś zlecić? Czy trzeba mieć specjalną dźwignię do wyjęcia, czy można go wyjąć rękami? Pytanie także do wkładania. Na czym polega ustawienie suwmiarką. Czy chodzi o kąt, czy odległość. Jaka jest odległość poszczególnych pompek w silniku AVF z oznaczeniami BA? Jaką siłą trzeba dokręcać pompowtryskiwacze a jaką dźwigienki do głowicy? Czy regulację pompowtryskiwacza można przeprowadzić ” na wyczucie” czy potrzebny jest … taki zegarek do mierzenia wychylenia?
Z góry dziękuję za pomoc i podziwiam za wytrwałość w odpowiadaniu internautom.
Pozdrawiam Maciej
p.s. czy lejący pompowtrysk ma + czy -? czy wartość na 1-1.2 jest do naprawy, czy można jeździć bez obaw.
Montaż i regulację opisałem tutaj: http://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-regulacja-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi-i-sdi/
Lejący pompowtryskiwaczy ma korekcję dodatnią (dostaje więcej paliwa w celu zapewnienia odpowiedniej energii wybuchu mieszanki). Wartości powyżej 1mg mogą powodować wyczuwalne drgania silnika/nadwozia. Ostatni przypadek – korecja +1,1 na jednym z cylindrów i delikatne drgania. Po włączeniu klimatyzacji +1,6 i drgania bardzo wyczuwalne.
wielkie dzięki!!!
Wojtek. Mam problem z VW Touran 2.0 TDI 140 KM. Podczas jazdy na bardzo wolnych równych obrotach lubi sobie poszarpać. Podczas jazdy dynamicznej wszystko jest w porządku, rwie jak strzała. Odpala normalnie, czy ciepły czy zimny. Proszę o jakąś wskazówkę.
EGR, przepływomierz, wiązka. Logi parametrów dynamiczne zrobione podczas szarpania i naniesione na wykres będą pomocne w rozwiązaniu problemu.
Witam. Kilka dni temu kupiłem Audi A3 2001 r. 1.9 TDI ASZ. (208 tys km. oryginalny)
Przed zakupem zrobiłem pełne badanie w ASO Audi wraz z diagnostyką komupterową.
Grupa wskazań 13.
-1.39 mg/H
-0.52 mg/H
0.99 mg/H
0.89 mg/H
Mechanik , który dokonywał mi sprawdzenia poinformował że ten jeden wtryskiwacz wkrótce będzie do wymiany. Proszę o opinię co myślicie po przeanalizowaniu powyższych danych.
Usunąłem niepotrzebne grupy. Mechanik pewnie myślał o 1 pompowtrysku, ale słabsze są 2 ostatnie. Na razie możesz bezpośrednio podać Liqui Moly Diesel Spulung.
Dziękuję za odpowiedź. Panie Wojtku kontynuując temat. Czy bezpośrednie stosowanie Liqui Moly Diesel Spulung nie rozszczelni pompowtrysków (żeby nie był to gwóźdź do trumny:)). Jeśli bezpośrednio to do układu zastosować mały filter paliwa?. Czy może wlać to do całego baku jak to jest opisane na opakowaniu?
Wlewanie do baku to działanie profilaktyczne, zasilanie bezpośrednio to próba poprawy rozpylania paliwa przez pompowtryskiwacze. Można podłączyć puszkę przed filtr paliwa bezpośrednio, lub za, ale z małym filtrem przepływowym.
Witam. Co prawda nie wykonałem jeszcze przeczyszczenia pompowtrysków, ale wykonałem logi statyczne i dynamiczne:
Statyczne (wolne obroty): http://vaglog.rtnet.pl/folta.marcin_133547.html
Statyczne (przy 3 tys. obr) : http://vaglog.rtnet.pl/folta.marcin_133571.html (wydawało mi się ,że wartość 4.0 miała być przy puszczaniu pedału gazu… a ty jest cały czas 4.0 :))
Dynamiczne: http://vaglog.rtnet.pl/folta.marcin_133627.html (3 bieg 2-3 tys obr, puszczam gaz zmiana na 4 bieg i też od 2 tys do 4 tys).
Generalnie wyglądają lepiej niż w aso :). Potem przegoniłem go na każdym biegu spod świateł 🙂 to widziałem ,ze 3 cyl. miał +1,13 4cyl + 0.46. – test wykonany po przejechaniu 12 km temp 90 st.). Czy LIQUI zrobi poprawę z takich wartości?
W końcu udało mi się zakupić Liqui Moly 2666. 350ml dałem bezpośrednio 150ml do baku do 20l ON.
Logi po: http://vaglog.rtnet.pl/folta.marcin_138201.html
1-2 tabela statyczne
3 – dynamiczne
Generalnie szału nie ma. Liczyłem bardzo na zmniejszenie BIPów. Sporo osób na forum octavi pisało że schodzili z 70 na 10. Dawka jakby minimalnie lepsza już nie przekroczyłem podczas testów +1. Kąt synchronizacji wałka skacze między 0.0/0.6/1.1 może to jakoś wpływa na bipy.
Witam , znam warsztat z katowic , który naprawia pompowtryskiwacze , w moim pasku , od razu zdiagnozowali problem , a wcześniej byłem w czterech innych warsztatach samochodowych i nic nie poradzili a kasę brali , jak ktoś jest zainteresowany to na maila podam kontakt [email protected]
Witam . Czy w swojej praktyce spotkał się Pan z przypadkiem zmiany wartości w grupie 13 w zależności od położenia auta ? Chodzi o to , że przy ustawieniu przodem pod górę wartość dla cylindra nr 3 zwiększa się płynnie do poziomu 2,8 i słychać zmianę pracy silnika , a po ustawieniu auta przodem w dół wszystko wraca do normy . Gdy auto stoi na równej powierzchni wartość korekcji utrzymuje się na poziomie +0,6 +1,2 . Oczywiście w sytuacji przodem pod górę uruchomienie silnika jest bardzo trudne , nawet w chwilę po zgaszeniu .Grupy 18 i 23 nie wykazują żadnych odchyłek . Zawodowo zajmuję się naprawą elektryki i elektroniki samochodowej i chciałbym uniknąć naprawy metodą prób i błędów , a takie pomiary są dla mnie niejednoznaczne . Sharan z silnikiem AUY . Pozdrawiam.
Nie spotkałem się z podobnym przypadkiem. Jeśli już, to było to związane z niesprawną pompą elektryczną i cofaniem się paliwa.
Witam . Temat opanowany . Może komuś się trafi taka usterka. Wg informacji od właściciela po wymianie pompowtrysku nr 3 silnik pracuje prawidłowo . Pozdrawiam.
Witam. Niedawno miałem problem w moim Polo 9N 1.4 TDI z przerywaniem pracy silnika . Konkretnie nie palił na 1 cylinder. Zapisał się taki błąd : Zawór pompowtryskiwacza cylinder 1 N 240 Błąd 18 074. Korekcje dawek w bloku 13 były następujące
1) -0.28
2)-0.14
3)+0.33
Zdjąłem pokrywę zaworów, porozpinałem wtyczki i przeczyściłem pompowtryskiwaczy. Po zmontowaniu auto od 10 dni sprawuje się prawidłowo. Bazując na Pana wiedzy i doświadczeniu proszę o odpowiedź:Czy zabieg który dokonałem definitywnie rozwiązał problem czy też niedługo mogę oczekiwać powtórki kłopotów ?Pozdrawiam.
W tym wypadku prawdopodobnie był właśnie problem ze słabym kontaktem elektrycznym. Problem wynika odkształcania się konektorów we wtyczkach pod wpływem temperatury i bardzo silnych drgań oraz olejowego środowiska. Wyczyszczone i dogięte styki rozwiązują problem na dość długi czas. Objawem kiepskiego kontaktu są wyższe BIPy (grupa o23)
Witam
Proszę o analizę logów: http://vaglog.rtnet.pl/sebekg_132655.html
obroty silnika od 900 – 3000 – 900, auto rozgrzane
silnik 1.4 tdi AMF
Od dłuższego czasu(od zeszłego roku) w momencie przekręcania kluczyka słychać jakby pompa w baku mieliła pęcherzyki powietrza.
Ostatnio zdarza się, że po dłuższym postoju nie chce odpalić.
W logach silnika brak błędów.
Oleju w silniku nie przybywa, ubywa też niewiele.
3 pompowtrysk (najdalszy patrząc od rozrządu) jest w kiepskim stanie, może to wynikać ze zużycia bądź oringów uszczelniających, które puszczają paliwo – to również może powodować kłopoty z odpaleniem (paliwo ucieka z kanałów w głowicy).
Ja mam taki problem ze raz na jakiś czas nie chce odpalić i musze krecić ze 2 min żeby odpalić, zdarza się to czasami raz na 3 miesiace a czasami raz w tygodniu. Mam audi a4 b6 1.9 TDI PD 130 KM , zrobiłem logi http://vaglog.rtnet.pl/polecprzemyslaw_133007.html
Na początek przeczyść i podoginaj konektorki we wtyczkach wiązki zasilającej elektrozawory pompowtryskiwaczy. Powinno to rozwiązać problemy..
Witam.Chciałbym opisać mój problem.A zatem mam samochód seat cordoba 1.4 tdi 3 cylindrowy, jakiś czas temu miałem problem z pompowtryskami dałem do naprawy wymienili mi na nowe.Samochód po tej naprawie sprawował się dobrze aż do teraz.Od pewnego czasu gaśnie mi podczas jazdy a mianowicie gdy jadę ze stałą prędkością nie zależnie na jakim biegu jedzie(na wysokich obrotach ok.3 tyś), biorąc od razu na luz samochód zgaśnie ale nie zawsze, (najgorzej jest wtedy kiedy na dworze jest bardzo ciepło), ale jak jadąc szybko i puszcze gaz jadąc na biegu i wtedy wysprzęgle jest ok lekko wtedy obroty zafalują.Zaznaczę że w mieście jest ok może dlatego że często się biegi zmienia i różne obroty są silnika.Pojechałem z tym problemem do mechanika co mi te wtryski robił, komputer nie wykazał żadnych błędów mechanicznych jak i elektrycznych, nawet jak mechanikowi zgasł samochód podczas jazdy komputer równie nic nie wykazał. Zasugerował mi wtedy że gdzieś się dostaje powietrze do paliwa ale nie mam problemów z odpalaniem auta.
Mechanik powinien naprawiać, a nie sugerować. Jak wyglądają parametry pompowtrysków 013, 018, 023 (przy 3000rpm)?
Witam.Poprosiłbym o komentarz.Moja octavia 2 silnik 1.9 bkc ostatnio po zastosowaniu środka do czyszczenia układu paliwowego zachowuje się dziwnie tzn czasem po odpaleniu na ciepłym zakopci,czasem zakopci przy ruszaniu.Zrobiłem pomiary grupy 13 i wyszło tam 1cyl. -0.59 2cyl. -0.80 3cyl. 0.42 4cyl. 0.96.Czy są to wartości niepokojące i czy one są przyczyną kopcenia.pozdrawiam
kopci na czarno,środek nazywa się skyd
Skydd to głównie antydepresant stosowany zimą by nie wytrącała się parafina, jego właściwości czyszczące są dużo mniejsze niż np. Liqui Moly Diesel Spulung. Jeden i drugi nie powoduje kopcenia na czarno. Taki dym w dieslu oznacza zachwiane proporcje powietrza z paliwem – za mało powietrza lub za dużo paliwa.
czyli moze to byc problem z pompowtryskami,dodam ze filtr powietrza i paliwa wymienione,przepływomierz sprawny
Za czarny dym przy ruszaniu może również odpowiadać czujnik temperatury lub turbosprężarka.
sprezarka niedawno tzn miesiac temu zregenerowana,a jesli mozna prosic o info co sprawdzić przy czujniku temp
Witam.Prosze o pomoc, mam taki problem ze w mojej skodzie fabi 1.4 tdi przy zapalaniu silnika świeci sie stale kontrolka systemu wtrysku i podczas jazdy przy wolnej prędkości słychać jakieś dziwne dźwięki dochodzące z silnika auto normalnie jeździ, odpala, przyspiesza. prosze o porade i pomoc co robić
Trzeba zacząć od odczytanie błędów ze sterownika.
Witam,
Bardzo bym prosił o pomoc, mianowicie posiadam leona 1.9 tdi 2004r 130KM silnik ASZ przebieg niby 210tys. gdy zapalam rano samochód zadymi mi na biało ok. 5sek i przestaje, gdy ruszam tez delikatnie zadymi prawie nie zauważalnie, później jest wszystko w porządku.Tankuje tylko na orlenie, olej castrol ze specyfikacją do pompowtrysków. Samochód pracuje równo, zapala od razu, nie ma najmniejszych problemów, tylko denerwujący jest ten poranny dymek. Dbam o swoje auto i jak coś się zaczyna dziać to od razu szukam rozwiązania. Byłem u mechanika, stwierdził wtryskiwacze, po podpięciu wszystkie wartości były w porządku sprawdzane przy temp. silnika ok 50*C. Prosił bym o pomoc w góry dziękuję.
Jeśli dym jest gryzący o zapachu niespalonego oleju napędowego, to być może jest problem ze świecami, jeśli nie, to taki dymek może powodować olej silnikowy. Dostaje się on do układu dolotowego z turbo i odmy. Warto rozpiąć rury idące z intercoolera i zobaczyć jak to wygląda.
Dziękuje za odpowiedź. Ściągnąłem gumową rurę idącą z przepustnicy w dół do intercooler-a i jest nalot oleju, to samo przy intercoolerze, wyczyściłem rurę ręcznikiem papierowym i założyłem z powrotem. Po 3 dniach dziś ściągnąłem węża i znów to samo. Świece wymieniłem tylko 3 , 4 nie chce się odkręcić (lekko się poluzowała i tyle nie odkręci jej) odma jest drożna. Zdemontowałem plastikową rurkę miedzy filtrem powietrza a rurą w którą wchodzi wąż od odmy i w połowie (tam gdzie łączy sie rurka odmy z rura filtra) jest wilgotna od oleju. Mechanik doradził mi abym ściągnął rurę z odmy i sprawdził czy nie ładuje z niej olej (czy nie ma przedmuchów)na zimnym jak i rozgrzanym silniku przy podkręcaniu obrotów kilka kropelek oleju wypadło na chusteczką. Dodam że turbina była regenerowana i jestem prawie pewny że przed regeneracją przy odpalaniu nie dymił. Oleju między wymianami nie dolewam. Pojawiały się propozycję wtryski, uszczelniacze zaworowe, turbina ale nikt nie potrafi tego zdiagnozować w 100%. Z autem nic się nie dzieje, nie bierze praktycznie oleju (minimalnie coś tam weźmie na 10tys.km ale to znikoma ilość) pali od strzała, także w zimie przy -30*, silnik pracuje równo na obroty się ładnie wkręca. Dręczy mnie ten biały bąk rano przy odpaleniu. Nie mam zaufanego warsztatu któpry by zdiagnozował problem. Ma Pan jeszcze jakieś sugestie odnośnie mojego problemu ???
Odłączyć dolot od EGR i jego sterowanie (wężyk lub wtyczka). Uruchomić silnik na 5 minut. Następnie uruchomić go po kilku – kilkunastu godzinach. Jeśli zakopci, to wiadomo, że wina nie leży po stronie oleju z odmy lub turbo.
Przy okazji – samo czyszczenie dolotu to za mało, Często dużo oleju zbiera się w intercoolerze, nie wspomnę o konsekwencjach jego zassania przez silnik.
Witam ponownie Panie Wojtku,
Wczoraj jeździłem autem i od godziny 12.00 auto stało do 22.00, ściagnałem węzyk od egr-a zapaliłem go i auto zadymiło, po 3 min dodałem kilka razy gazu i podymił przez chwile i przestał. Dzis rano o godz 7,30 zapalilem go i wydaje mi sie że mniej zadymił ale jak dodałem gazu to zadymił jak zwykle i po ok 30sek przestał.
Bywały dni (bardzo rzadko), że w ogóle nie zadymił ale na drugi dzień problem powrócił. Ściagnąłem ponownie rure wychodzącą od egr-a do intercoolera i wydaje mi się jak by był świeży (świecący olej) ale znikomej ilości. Chciałbym podjąć jakieś kroki odnośnie naprawy ale nie wiem kompletnie w co się pchać, reklamować turbinę, czy robić wtryski lub co gorsza ściagać głowicę i robić uszczelnienia w silniku. Zdaję sobie sprawę że ciężko jest jednoznacznie określić problem z danych które piszę ale po prostu nie mam zaufanego mechanika który jednoznacznie określił by obszar prac.
U mnie wygląda to tak rano (dziś kręcone)
http://www.youtube.com/watch?v=a2QDoqDuFwQ&feature=youtu.be
A to o czym Pan pisał sprawdzę w dniu jutrzejszym
Witam Panie Wojtku,
Posiadam Seata Toledo 2.0 TDI 2005 silnik BKD, mam problemem od dłuższego czasu, gdy samochód jest rozgrzany i jak się go odpali rano to na biegu jałowym przechodzą wibracje, trzęsie nim (wyczuwalne pod fotelem kierowcy) nie występują żadne wahania wskazówki obrotomierza. Sprawdziłem wtryski na kanale 13:
-1.08
-0.02
-0,21
1.43.
Pojawił się również błąd 16688 (zapłon cylindra 4 wypadanie zapłonów-nieciągły)
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź. co mam zrobić .
Prawdopodobnie jest słaby styk na wtyczce wiązki i pompowtryskiwacza, stąd te problemy. Jeśli nie pomoże podgięcie konektorków, to być może winę ponosi sam pompowtryskiwacz.
witam,
aktualnie walcze ze swoimi pompowtryskiwaczami – szukam danych serwisowych tj czasu otwarcia i dawek . silnik 1.9 AJM, koncówka oznaczenia pompki to 073F
pozdrawiam ,
Witaj , posiadam wszystkie dane podaj maila to ci podeśle
witam mam problem z Audi A4 2.0 TDi (BLB)przy dodawaniu gazu na 3,,4,5,6 biegu auto zaczyna szarpac dlawic się,odpuszcze gaz i się wszystko się uspokaja objawy te wystepuja co jakiś czas komputer nie pokazuje zadnych bledow wymieniony został filtr paliwa oraz powietrza proszę o pomoc pozdrawiam
To mogą być problemy z EGR, wiązką pompowtryskiwaczy czy przepływomierzem.
Panie Wojtku auto szarpie przy dodawaniu gazu podczas jazdy do około 90
km,pozniej w normie lecz ciężko osiąga 140-150 km/h . Passat 1.9 tdi 101km silnik
avb 2001r. automat.Jest po czyszczeniu turbiny wymianie na 75 i po wymianie przez
około miesiąc bylo ok .Ostatnio uszkodzeniu uległ zaworek zwrotny podcisnienia,
po wymianie bez zmian.
LOGI http://vaglog.rtnet.pl/fil-82_136099.html,
BIPY NA 3 CYL PODCZAS JAZDY -15-40
http://vaglog.rtnet.pl/fil-82_135942.html
http://vaglog.rtnet.pl/fil-82_136205.html
http://vaglog.rtnet.pl/fil-82_136517.html
Dodam jeszcze,ze filtr paliwa nowy,powietrza,przepływomierz.Logi 15,13,23 robione
na zimnym silniku po nocny.Gdyby zechciał Pan spojrzeć na to fachowym okiem
będę wdzięczny.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokładnie obejrzeć wałek i elementy napędu pompowtryskiwaczy. Dobrze byłoby je wymontować, założyć nowe uszczelnienia,i zamontować zamieniając miejscami 2 z 3. Dodatkowo warto poprawić styki na wtyczkach. Jeśli problem nie ustąpi, a wszystko inne będzie wyglądało na sprawne trzeba pomyśleć o regeneracji lub wymianie pompowtryskiwaczy.
Mam spore braki w mocy, na pompkach grupa 23 pokazuje spore BIP-y. Nie dawno wymieniane były uszczelki na pompkach, rozrząd i pompa vacum (problemy z odpalaniem po długim postoju ustały). Synchro ustawione na 0. Zastanawiam się nad zmianą pompowtrysków ale mam dylemat czy przyniesie to jakąś poprawę obecnie mam jedną sztukę ale nie wiem na którym cylindrze zmienić. Nie wiem czy mechanik dobrze osadził pompowtryski i to nie wpływa na wysoki BIP
Moje logi statyczne
Grupy: 013 – http://vaglog.rtnet.pl/djmario.kol_136754.html
Grupy: 023 – http://vaglog.rtnet.pl/djmario.kol_136755.html
Korekcje są OK – najsłabiej jest na 1 cylindrze. BIpy rzeczywiście są wysokie – co to za silnik? Czy BIPy mierzone przy 3000 obrotów?
1.9 AVF mierzyłem bez dodawanie gazu
dodam że miał lekko modyfikowany program i wyłączony EGR w mapie
Tak duże BIPy na wolnych obrotach mogą wynikać z modyfikacji map w sterowniku. Najlepsza opcja to przywrócenie oryginalnego programu i analiza parametrów silnika. Po usunięciu niesprawności można oczywiście wgrać zmodyfikowane mapy.
Będzie problem z przywróceniem map ponieważ znajomy tuner wyjechał do UK. Wcześniej po modyfikacji podpinając się kompem sprawdzałem i BIP-y nie były tak wysokie. Zwiększenie zauważyłem ostatnio i mam dylemat czy nie może być to spowodowane nieodpowiednim montażem wtrysków czy po prostu się kończą 🙁 Mam jedną sztukę i mógł bym dokupić jeszcze 1-2 wtryski i zmienić najsłabsze sztuki. Chciał bym aby Kolega rozwiał moje wątpliwości i pomógł zaplanować naprawę. Może kontakt PW bo widzę że Kolega z Zachodniopomorskiego.
Bez ściągania pokrywy ciężko będzie ocenić, czy pompowtyskiwacze są prawidłowo wyregulowane – chodzi tu o ustawienie luzu dźwigienki. Może być tak, że nowa pompa tandemowa daje wyższe ciśnienie paliwa i stąd wzrost BIP’ów, ale równie dobrze regulacja mogła zostać przeprowadzona niewłaściwie. Łatwo można sprawdzić czy oringi są szczelne – obserwować paliwo na wężu powrotnym – jeśli jest spienione i widać dymek to ciśnienie z cylindra dostaje się do kanałów paliwowych. Często też dodatkowym objawem jest zakłócona praca silnika.
Dalej walczę samodzielnie ale znalazłem jeden problem otóż wąż od pompy wacum miał nie szczelność po usczczelnieniu jest trochę lepiej ale to jeszcze nie to zamierzam wymienić przynajmniej 2 poppki Zrobiłem logi 13 grupy od startu na zimno oraz przy około 3200 obr/min 23. 13, 18 przy rozgrzanym silniku.
[URL=http://vaglog.rtnet.pl/djmario.kol_139355.html]Log (0 – 023,013,018)[/URL]
[URL=http://vaglog.rtnet.pl/djmario.kol_139356.html]Log (1 – 013)[/URL]
Mam zamiar zmienić 2 pompki czy dobrze rozumuję dane z logów 1 oraz 3 cylinder wypadają najsłabiej rozważam też wymianę na drugim cylindrze.
witam posiadam vw golfa v z 2007 r 1.9tdi PD BLS przebieg 107 tys km serwisnowanyw aso do 2011r. problem jest następujący ostatnio dużo pali ok 8/ 10 l na 100km A Przy 1200 obr szarpie silnikiem ??co to moze byc//problemy z pomowtryskaczmi?? prosze o pomoc
Trzeba przeprowadzić komputerową diagnostykę parametrów silnika. W innym przypadku do zgadywanie.
diagnostyka była już robiona WAG na kanale 023- 1 – 037 2- 026 3 – 029 4 – 030 czyżby przyczyna była pompo wtrysku? z tych??
Witam
Mam podobne objawy jak u Karola jakie grupy trzeba pologować?
blok 013 – 5.4 mg/Str – 0.25 mg/Str -0.23mg/str -0.45mg/str
cyl 1 cyl 2 cyl 3 cyl 4 tomek jakie masz te objawy>>>??
Do korekcji chyba wkradł się błąd. Nie może ona być tak duża, a suma wszystkich wartości musi być równa (lub bardzo zbliżona) do zera.
karol26 1 cyl – 5,4 mg/str to dyskwalifikacja granica tolerancji wynosi +- 2,8 mg/str
Nie posiadam wiedzy Pana Wojtka ale jak najbardziej za cytuję”Trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokładnie obejrzeć wałek i elementy napędu pompowtryskiwaczy. Dobrze byłoby je wymontować, założyć nowe uszczelnienia,i zamontować zamieniając miejscami np 1 z 2. . Jeśli problem nie ustąpi, a wszystko inne będzie wyglądało na sprawne trzeba pomyśleć o regeneracji lub wymianie pompowtryskiwaczy.”
W pierw pozamieniaj i sprawdz a potem regeneruj.
Przy podmianie miejscami zwróć uwagę na:
prawidłowe, prostopadłe do głowicy osadzenie pompowtryskiwacza w gnieździe, stan samego gniazda pompowtryskowacza gdyż często samo gniazdo ulega rozkalibrowaniu i dokręcenie klocka dociskowego pompowtryskiwacza, stan jego oringów i podkładki oraz poprawne wyregulowanie luzu dźwigienki napędzającej pompowtryskiwacz. Przy okazji można przynajmniej wzrokowo sprawdzić stan bieżni krzywki wałka rozrządu.
to dlatego panie Tomku tak pali dużo ze dawka jest większa?? na cyl 1?? 5.4
karol26 odpowiedz mi na pytanie P. Wojtka czy nie szczeliłeś byka podając wartości bloku 13.
A odnośnie mojego problemu – został rozwiązany był nim brak opaski zaciskowej przy połączeniu odmy z dolotem lekko rosiło olejem i zasysało lewe powietrze.
hmm raczej nie napisałem to co kolega mi mówił 🙂 widziałem te logi WAG- EM aa jeszcze jedno
jak jest 1200 obr zwiększam obroty to szarpanie znika przeraza mnie to spalanie ??
No to musi poszarpywać jak w takim stanie jest wtrysk i spalaniu też się nie dziw.
1. upewnij się ze na 1 cyl jest -5,4 anie np – 0,54 (jak wtrysk jest podlewany to wartości sa na plus )
2. jak juz faktycznie masz pewność że jest tak duża korekta to staraj się to ogarnąć poprzez podmiany wtrysków, pamiętaj o gniazdach ocenie i to co pisałem wyżej lub oddaj w fachowe ręce.
Witam pacjent to passat 1.9 tdi 115km na pompowtryskach auto podczas przyspieszania szarpie . od wczoraj niechce odpalić jedynie na plaka lecz jak mu się odpuści gaz by chodził na jałowym to gaśnie , na vagu brak błędów w bloku 18 wszystkie na 0 a w 23 jest następująco 1-64 2-24 3-120 i 4-100 prośba o pomoc w zdiagnozowaniu problemu
Na pracującym silniku ściągnij wąż powrotu paliwa – zobacz czy wraca – jeśli tak, to pompa tandemowa jest OK. Jeśli wraca i jest spienione, to prawdopodobnie nie trzymają oringi na którymś pompowtrysku. Przyczyną też może być zła jakość paliwa, jeśli usterka wystąpiła nagle.
okey zaraz sprawdze dodam jeszcze że w bloku 13 1 cylinder -3.3 (2) 0.64 (3) 2.8 (4) -3.1 oraz wyskakuje błąd przekroczona wartość kontrolna dla trzeciego cylindra
paliwo idzie powrotem raczej niebyło spienione
Suma korekcji znacznie obiega od 0, więc trzeba ściągnąć pokrywę głowicy, wyjąć pompowtryskiwacze i pewnie wiele się wyjaśni (czy wszystkie pompowtryskiwacze są takie same, stan gniazd w głowicy i uszczelnień)
okey jutro wyciągne pompki i zobaczymy co jest nietak czy zamawiać nowe pompki (używane) ?