Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
Pompy jestem pewien bo jezdzila bez zarzutów latem mniej wiecej nieco ponad pol roku temu . Niestety jestem pedantyczny i ze wzglwdu na obluzowany kruciec ja wymienilem a po zmienie na nowego boscha roznicy nie bylo w niczym. No moze lepsze hamulce. Wiec obecnie luk jest wsadzony. I jest bez zmian. Jutro zamowie w aso oringi a pytanie mam jeszcze bo oringi to bedzie wiadomo ale gdy wyjme pompki i gniazda beda wywalone to bedzie mozna wzrokowo mniej wiecej zobaczyć uszkodzenia czy trzeba bedzie miec cos specjalistycznego do pomiarow gniazd?
Zobaczysz i poczujesz palcem ostre progi, jeśli gniazda będą rozbite. Tak czy owak, przed montażem pompowtrysków, trzeba je delikatnie przetrzeć drobnym papierem ściernym, żeby nie uszkodziło nowych uszczelnień.
witam mam problem z silnikiem, trzesie na biegu jalowym, pompka na 2 cylindrze była regenerowana, wtryski wszystkie po regulacji i wymianie uszczelek…czy 3 i 4 pompka tez do regeneracji już ?? dodam ze 3 pompki mam al jedna wlasnie na 2 cyl to ar..
odczyty
group 013 +0.68 -2.87 +1.04 +1.11
group 018 0 0 0 0
group 023 -3 -99 +2.0 -15
Dzieki za Cenne wskazowki . Ja juz sobie wyobrazalem te gniazda na wzor „jajka” czy cos w tym stylu. Ok drobny papier wiec najlepszy bedzie jakis wodny. Ogolnie bardzo przydatna stona. Dam napweno znac jak uda mi sie wymienić uszczelnienia i napisze o efektach. A co do moich logow to czy kazdy silnik przy zimnym starcie temp ujemnej bedzie mial takie duze korekcje jak u mnie? Czy tez niemal odrazu powinno byc w normie tak jak mam korekcje na rozgrzanym silniku. A takze kanal 18 u mnie przy zimnym silniku to czesto sa „6” zamiast 0 czy 4 na biegu jalowym czy podczas puszczania pedalu
Witam. Mam problem z błędem pompowtryskiwacza na 3 cylindrze(17675), a silnik szarpie na wolnych obrotach. Wykonałem logi na ciepłym silniku:
http://vaglog.pl/log_246744.html
http://vaglog.pl/log_246743.html
http://vaglog.pl/log_246742.html
http://vaglog.pl/log_246741.html
Jest szansa, że to tylko sytki, czy trzeba się rozglądać z pompowtryskiem?
Pozdrawiam 🙂
Na początek wiązka do przejrzenia, bo kiepsko to wygląda na praktycznie wszystkich cylindrach.
Wyżej pisałeś, że puszcza czarnego bąka. Odłącz od EGR rurę idącą do intercoolera (tak, żeby silnik ciągnął czyste powietrze z atmosfery) i odpal auto po długim postoju. Jak dalej kopci, to masz już wyeliminowany dolot i zostaje głowica.
Niebieski dym – po całonocnym postoju, lub gdy stoi jakieś 4-5 godz. po jeździe, wali taką dużą chmurę niebieską ewidentnie olej.
Czarno/siwy dym – raz większy, raz mniejszy przy każdym odpalaniu, np. rano odpalam, wali na niebiesko tak z 2 sek i spokój, chodzi równo, nie szarpie, zgaszę go i zapalam ponownie i wtedy jest ten czarny bąk.
Wymieniałem uszczelniacze zaworowe bez ściągania czapki i pomogło, bo już nie dymił na niebiesko, wogóle, ale teraz przyszły niskie temp. i znowu się zaczyna, to pierwsza zima od kiedy mam ten samochód.
Może być tak, że uszkodzone są prowadnice zaworów, albo turbina.? puszcza gdzieś olej po stronie ciepłej i odrazu wali w wydech.?
Witaj,Mam prawie identyczną sytuacje,
Niebieski dym – po całonocnym postoju, lub gdy stoi jakieś kilka godzin po jeździe, wali taką dużą chmurę niebieską.Po około 15 minutach jazdy dymienie ustaje.Robiłem ostatnio sprawdzenie wtrysków z wymianą uszczelek. Spec z serwisu po sprawdzeniu wyników powiedział że są w normie?!
Oto one na ciepło cylinder 1 -0,659 mg/cykl
cylinder 2 -0,965 mg/cykl
cylinder 3 0,51 mg/cykl
cylinder 4 1,059 mg/cykl
Samo auto chodzi bez zarzutu.Turbo na wejściu nie zasyfione,
Co robić bo już nie mam zdrowia ? Co/kogo polecasz w Warszawie w tej kwestii
Witam . Mam takie pytanie. W ta niedziele bede zmieniac oringi na pompowtryskach w silniku avb 1.9 . Mianowicie chodzi mi o czwarty maly oging. Gdzie on przychodzi bo zestaw zawiera wlasnie 4 ori , podladke mosiężna i zabezpieczenie . Nie moge znalesc informacji na ten temat, sa rozne opinie. Pozdrawiam
Z boku pompowtryskiwacza masz zaślepkę, którą trzymają dwie śruby na torxa, pod nią znajdziesz mały oring.
Dzięki bardzo a czy jak odkrece te dwa torxy prosto pod pokrywka bedzie ten oging czy trzeba sie zaopatrzyc w specjalne urzadzenie . No i jeszcze jedno . Nic sie nie rozpadnie? W googlach znalazlem ze jest tam sprezynka elektrozaworu. Jest bezpieczna wymiana oringu czy moze sobie darowac bo pompka bedzie potrzebowala regulacji na stole? Pozdrawiam
Nic nie rozsypiesz, wyciągniesz cylinderek, zmienisz na nim oring, wsadzisz, skręcisz i po sprawie.
Mały czarny o-ring stosuje się w czopie spręzyny!!!
Witam. Mam problem z moim 1.9tdi avq touran 2004r przebieg 208tys. problem jest taki odpala w każdej temperaturze bardzo dobrze czy zimny czy ciepły na strzał, i zaczyna się problem zazwyczaj tak po przejechaniu 2-3 km zaczyna szarpać całym silnikiem tak jakby nie chodził na jeden cylinder, wtedy gaszę silnik odpalam go ponownie i już nie ma żadnego problemu. Mechanik sprawdzał go jakimś urządzeniem i wyszło coś w rodzaju uszkodzenie elektryczne wtrysku na cylindrze 1, oraz spalona świeca żarowa też na cylindrze 1. czy to znaczy ze wtrysk jest do wymiany?
Temat stary jaki silniki TDI na pompowtryskiwaczach, do tego opisany w artykule i ze 20 razy w komentarzach.
Może i było to opisane ale ciężko jest przeczytać wszystkie komentarze, a te co przeczytałem to nie znalazłem żadnego takiego przypadku żeby w czasie jazdy się tak robiło. Proszę o napisanie tego jeszcze raz.
Widzę panie Wojtku ze stracił już pan zapał do prowadzenia tego forum, ale cóż każdy się wypala kiedyś.
To Ty nie trać zapału i poczytaj tutaj, choćby 4 ostatnie zdania wpisu, zaraz pod ostatnim zrzutem ekranu z pomiarem bipów. A jak Ci się nie chce, oddaj auto do mechanika.
Witaj Wojtku. Bardzo ciekawe forum, tu jest wszystko o pompowtryskach i o silnikach tdi. Niestety jak widzę czytajac typowe usterki pd dopadly i mnie.moj 1.9 awx ciezko pali kazdego ranka. Stosujac sie do porad jakie dawales innym zrobilem tak samo. A wiec po tym wszystkim wymiana origow. Mam juz zestaw boscha 1 417 010 997 ale chodzi mi o ten maly czwaty oging znalaslem cos w necie ze sie go zaklada tam gdzie ten „grzybek” przychodzi znalazlem takie zdjecie http://autosales.by/images/product/002/002065/860-60098.jpg
Nieco wyzej pisales na forum pisałeś żeby go zalozyc tam gdzie sa dwa male torx . I ok. Fajnie ale teraz sam nie wiem gdzie go wlazyc. W zestawie ten maly ogi jest tylko jeden i wiec moje pytanie gdzie bedzie lepiej go zamontować? Pozdrawiam Pawel
Tutaj jeszcze jeden obrazek z googli .
http://content31-foto.inbox.lv/albums/i/interspares/1-417-010-997-070-103-385-A/watermarked-1-417-010-997-070-103-385-A.jpg
Wiesz, chcialbym zalozyc go tam gdzie bedzie lepiej a juz jestem w kropce. Pozdrawiam Paweł
Rozkręcisz to zobaczysz, gdzie trzeba założyć
Witam.
Prosiłbym o pomoc z następującym problemem:
Auto: Skoda Octavia 2.0 TDI BKD 140KM 2006r.260tkm.
Problem pojawia się po rozgrzaniu silnika. Na wolnych obrotach czuć drżenie niskiej częstotliwości przenoszone z silnika na karoserię. Silnik chodzi równo, obroty nie falują. Przy jeździe, przy ok.2300-2500obr/min czuć jakby silnik przerywał na ułamki sekund. Mogę to porównać do jazdy autem z silnikiem benzynowym ze słabą instalacją zapłonową. Określa się to chyba „wypadaniem zapłonów”. Po przekroczeniu 2500obr/min silnik pracuje znacznie lepiej, ewentualne nieprawidłowości są prawie niewyczuwalne.
Dane z bloków 013, 018, 023:
-silnik zimny wolne obroty:
– -0,45, -0,33, +0,52, +0,26
– 0, 0, 0, 0
– -50, -66, -50, -52
– silnik ciepły wolne obroty:
– -1.20, -1.04, +2.99, -0,85
– 0, 0, 0, 0
– -53, -55, -127, -53
– silnik ciepły 3000obr/min:
– -1.15, -1.08, +2.99, -0,78
– 4, 4, 4, 4
– -26, -33, -40, -47.
Zauważyłem dodatkowo, że podczas jazdy, blok 023 z 3 cylindra praktycznie cały czas wskazuje -127. Na wolnych obrotach przyjmuje wartości ok. -90 – -100. Reszta cylindrów ok. -50 – -60.
Generalnie jakieś nieprawidłowości widzę na cylindrze 3.
Prosiłbym o jakieś wskazówki co do przyczyny ewentualnie porady co do dalszej diagnozy.
Dziękuję i Pozdrawiam.
Witam panowie zakupiłem passata 2 miesiace temu i ponad miesiac stoi u mechaników sprawa jest taka nie chcial palic diagnoza uszczelnienia PD przy okazji uszczelnien zrobione pompki po montazu wszystkiego auto dziwnie chodzi strasznie szarpie na zimnym i przerywa podczas jazdy tzn nie rozwija płynnie mocy sprawdzełem korekty i bipy oto wyniki
Korekty
1. -0,60
2. + 1,10
3. 0,00
4. 0,60
Bipy
1 -40
2 -57
3 -25
4 0
Podpowiedzcie co zrobic
Podaj korekty prawidłowo, bo się suma nie zeruje, chyba że masz tam zbieranine pompowtrysków, to i motor kuleć będzie.
http://vaglog.pl/log_247982.html taki log ba szybko kabel mam pierwszy dzien
Pompki kiepsko zregenerowane, albo kiepsko zamontowane. Na pewno problem jest na 2 cylindrze.
Dobrze ale moze to byc wina kostek regulacji auto zaczelo dziwnie pracowac gdzies dwa dni po odebraniu z naprawy
Raczej to nie wtyczki
A regulacja czy pompki jakies 50 km bylo ok na cieplym dragnia delikatnie ustaja oraz nie ma takiego dziwnego szumu aha i jedna pompka to al a trzy ro aa
Nie regenerowałem tych pompowtrysków, ani ich nie montowałem. Widzę tylko, że z trzech jest zabierana dawka i dawana na czwarty, ten na 2 cylindrze. Pewnie to ten AL…
Al to jest na czwartym akurat no to co moze byc przyczyna pan ma jakis warsztat jesli tak to gdzie
Patrząc na bipy, pasuje, że na 4 jest inna pompka niż na pozostałych, ale z korekcji wynika, że na drugi cylinder jest najsłabszy i tam szukaj przyczyny.
Ale czy to moze byc pompka czy moze to byc ustawienie regulacja czy tez instalacja czy nie ma sensu tego sprawdzac a odrazu udac sie do pompiarza ktory robil PD
Witam Panie Wojtku. Mam problem z moim ARL na zimnym silniku proszę o weryfikacje screenów https://drive.google.com/folderview?id=0B7RXBZerS7brcTh6X0lXLUY2Ync&usp=sharing
Zmierz kompresje na zimnym. Jak będzie w miarę równo na cylindrach, to pokrywa w górę i wyjęcie pompek.
To jeśli kompresja będzie ok to pompki do regeneracji, czy ewentualnie to tylko uszczelki na pompowtryskach? Teoretycznie silnik ma 250 tys przebiegu….
Nie wiem, wyjmiesz pompki to zobaczysz w jakim są stanie uszczelnienia. W większości TDI przebiegi są teoretyczne i na giełdach od 5 lat takie same.
Witam.
Mam problem z silnikiem. Po rozgrzaniu błąd P0302. Telepie silnikiem na wolnych obrotach. Szarpie przy przyspieszaniu.
Blok 13: -1.15, +2.99, -1.03, -0,80
Blok 18: 0,0,0,0
Blok 23: -52, -127, -54, -52
Zastanawiam się nad wymianą uszczelnienia na 2 cylindrze, a może wtrysk poleciał. Co Pan sądzi Panie Wojtku?
Opis wymiany bardzo fajny tylko pytanie jak kręcić silnikiem do ustawiania dźwigienek po montażu w automacie DSG?
Na pewno masz problem z 2 PD i raczej trzeba będzie go wyjąć. Kręcisz wałem.
Czy można założyć, że cały problem leży we wtrysku czy wtrysk próbuje zniwelować inną usterkę? Jeśli to wtrysk to próbowałbym sam wyjąć i oddać do sprawdzenia ale może to EGR albo pęknięta głowica (sugestie mechaników których pytałem)? Wtedy raczej do mechanika.
Kręcę wałem za śrubę od rozrządu? Jest tam dojście od góry czy trzeba z dołu? Tą śrubę to jakąś zwykłą nasadką złapię czy jakieś specjalne narzędzie potrzebne?
EGR miałby wpływ na wszystkie PD, bo jest na wspólnym kolektorze ssącym. Może być słabsza kompresja na tym cylindrze i też będzie dawka zwiększona, żeby wyrównać pracę silnika. Od dołu lepszy dostęp do śruby, ale z góry też się da,
No właśnie obawiam się tej słabszej kompresji (pękniecie głowicy) ale najpierw zacznę od tego wtrysku. Znalazłem info, że do kręcenia wałem potrzebna 12-kątna 19 ale nie wiem w która stronę bo wszędzie piszą zgodnie z obrotami silnika. Tzn. jak?
Zgodnie z obrotami silnika.
Mój problem to Vw Sharan 2002r z silnikiem 1.9 Tdi ANU (90 koni silnik na pompowtryskach) , auto szarpie silnikiem na obrotach od 1700 do 2200obr/min po czym zapala się kontrolka na liczniku od ESP i wchodzi w tryb awaryjny wtedy szarpie silnikiem dwa razy mocniej i chodzi tak jak by nie palił na wszystkie tłoki. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy do momentu zapalenia się ponownie ESP. Nie ma reguły zapalania się ESP raz na 1600obr/min ,raz na 2200obr/min, 1800obr/min , 2500obr/min nigdy nie zapala się na obr nominalnych (ok 900obr/min) może być zapalony nawet 2 godziny i jest ok po ruszeniu ujechaniu 1 km lub 2km tez niema reguły nawet 6 km i zapala się ESP. Po podpięciu komputera wyskoczyły błędy pompowtrysków 17669 ; 17675 ; 17678;po skasowaniu błędy wracają , wracają pojedynczo albo wszystkie razem na raz i czasem dochodzi jeszcze 17672 po każdym skasowaniu i osiągnięciu ok 2200obr/min wracają . Dodam że auto jest nieco słabsze i zaczęło dużo więcej palic. Odpala bez problemu nawet na -8 bez grzania świec tak jak latem.
Po znalezieniu Twoich wyjaśnień pomierzyłem w grupie 013 , 018 , 023 wszystko według Twoich instrukcji;
Grupa 013: cyl1 0,165 , cyl2 -0,282 , cyl3 0,047 , cyl4 0,024 Grupa018: cyl1 =0 cyl2 =0 cyl3=0 cyl4 =0 po dodaniu gazu i spadaniu obrotów w dół wszędzie jest 4
Grupa 023 na obrotach nominalnych (ok 900obr/min ) Cyl1 72 , Cyl2 45 , Cyl3 76 , Cyl4 65 mianowicie na obrotach 3000obr/min jest Cyl1 127 , Cyl2 waha się między 100 a 120 , Cyl3 127 i Cyl4 127.
Gdy w Grupie 023 osiąga 127 i zapala się kontrolka ESP i w Błędach silnika pojawiają się błędy pompek np. pompowtryskiwacz cyl 1 i 3 to w grupie 018 wartości na 1i 3 zmieniają na 47 ,wszystko normuje się po zgaszeniu i odpaleniu .
Po tych odczytach został zmieniona tandem pompa ( z powodu nieszczelnego króćca do turbo zmiana z LUK na BOSCH)zostało zmierzone ciśnienie tandem pompy wacha się między 3,5Bar do 8bar w zależności od obrotów , przeczyszczenie układu środkiem LIQUI MOLY DIESEL Spulung , zdjęta kapa i regulacja pompek dokręcone do oporu i cofnięte 220stopni i nadal bez zmian . Proszę o dobrą radę moje możliwości się wyczerpały . Pozdrawiam Adam
Problem elektryczny, jak nie wystarczy dogięcie konektorków, to wiązka do wymiany.
Witam Panie Wojtku dziękuje za tak szybką odpowieć , konektory podgięte (te na pompowtryskach) i to samo , mam jeszcze pytanie chodzi o wiązke tylko do pompowtrysków czy też ta wiązka od głowicy do sterownika??? bym zapomniał wiązke używana czy nowa??
Wiązka w głowicy, lepiej nowa. Starą można sprawdzić np. żarówką H7, jak nie masz multimetru, to kumaty elektromechanik da sobie radę.
Witam ponownie mam jeszcze pytanie, troche irytuje mnie płacenie za każde podłączenie kompa do auta po 50zł Czy możesz polecić jakiś program urządzenie do kasowania błędów
, czy też do odczytu danych coś w miare prostego i nie drogiego?? Znalazłem na allegro takie:
http://allegro.pl/vw-audi-skoda-seat-legalny-polski-vag-2-5-usb-fv-i5952297686.html
http://allegro.pl/skaner-mini-vag506-pl-vw-audi-skoda-92-2015-fv-i5733594046.html
Do kasowania błędów nada się jedno i drugie. Kabel do kompa oczywiście będzie bardziej uniwersalny
Witam srerdecznie,
Otóż mam problem z moim audi a4 b6 2.0 tdi 2005 multitronik 175000km mianowicie auto na zimnym silniku pracuje idealnie po rozgrzaniu zaczyna nim delikatnie szarpać najczesciej po dojechaniu do swiatel a ostatnio nawet podczas jazdy choć nie wystepuje to zawsze . Do tego wystapily problemy z odpaleniem czasami odpala super a czasami nie czysta loteria. auto po wymianie prawie wszytskiego oprocz pompowtryskow i pompy tandemowej i filtyra paliwa. Oto moje logi dynamiczne
013 -2,47, 1,72,-2,31, 2,99
018 0000 i 4444
023 -76,0, -128, -92 ,-128
ukazal sie takze blad miss fire na 4 cylindrze
i czesto zapala sie kontrolka AIB ktora sama gasnie
Panie Wojciechu prosze o pomoc nie mam juz sil i pieniedzy! nie spie po nocach 🙂 prosze o pomoc
Korekty są straszne, PD do wyjęcia i sprawdzenia na stole.
to oznacza ze wszystkie 4 pomowtryski sa zle?a czy wie pan moze jakie pompowtryski ma to auto bosh czy simens? kod silnika BLB dziekuje za odpowiedz pozdrawiam
W BLB są montowane PD Bosch. Nie wiem, czy są złe, trzeba to sprawdzić.
Dziękuję, chodziło mi bardziej o to czy wszystkie wykazują zła korekcję czy np. 1 z 2 ok a 3 i 4 do du…, i czy za te straszne korekcje są odpowiedzialne PD czy może coś innego np. zbyt mała dawka paliwa lub za małe ciśnienie lub inne dziady. W salonie audi w Holandii powiedzieli że PD ok zrobili tylko logi statyczne z gr 13 -0.54, 0.24, 0.02, 0.26 i ze na 100% dwumasa po wymianie objawy nadal są choć teraz mniej trzęsie, przecież zwariować można pozdrawiam
Witam Panowie. Mógłby ktoś zerknąć na moje logi? Autko to 1.9 TDI AVB 2003r. Pozdrawiam. Piotr
http://vaglog.pl/log_247616.html
http://vaglog.pl/log_247613.html
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz.
Logi wyglądają OK.
Panie Wojtku jeżeli LOGI wyglądają OK to co może być przyczyna drganiami silnika na rozgrzanym silniku w czasie jazdy w zakresie 1100-1300 ob. na wyższych obrotach jest ok. Dodam ze dwumas jest wymieniony na nowy.Prosiłbym o poradę gdyż nie mogę sobie poradzić z tą usterką. Pozdrawiam
Poduszki, układ wydechowy (łącznik elastyczny) EGR, przepływomierz. Obroty 1100-1300 są trochę za niskie na jazdę samochodem na wyższych biegach
Witam,
Pacjent to Octavia 1.9 BXE z 2008
Sporadycznie na biegi jałowym trzepie całą budą, a silnik jak by nierówno pracował, ale to mija.
Natomiast podczas ruszania czuć szarpanie autem jak by nie palił na wszystkie gary…
Dodatkowo przy próbie przyspieszenia auto jak by mocy nie mało tylko taką szarpaną czkawkę i pcha się do przodu jak żółw, choć czasem udaje się przyspieszyć (szarpanie czuć ale lżej).
Dodam, że efekt szarpania jest tylko na biegi, a na luzie (jeśli budą nie trzepie) to przy gazowaniu nie słuchać ani nie czuć żadnych szarpań.
STATYCZNE:
Grupa 011, 013, 021: http://vaglog.pl/log_248393.html
Grupa 013, 018, 021: http://vaglog.pl/log_248392.html
Wiem, że ostatni pomiar powinien być 023 ale się walnąłem, a jak ponownie chciałem to sprawdzić to zdążyłem odczytać 023: 0, 0, -10 ,-10 na biegu jałowym, a później komp mi padł 🙁
Z góry dziękuje za odpowiedź 🙂
Nowe logi uwzględniające grupę 023:
STATYCZNE:
Grupa 001, 018, 023: http://vaglog.pl/log_248401.html
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_248400.html
Do sprawdzenia 1 i 2 pompowtrysk. Z grupy 018 wynika, że BIP jest poza zakresem, może to problem tylko elektryczny związany z wiązką.
Ok, dziękuję za odpowiedź i będę to sprawdzał.
Dam znać czy to pomogło.
Witam mam bardzo wysokie Bipy na pompowtryskach wachaja sie od 95 do 110, korekcje są w porządku grupa 18 przy gazowaniu 0000 po odpuszczeniu 4444, podobno dogina sie jakies blaszki przy wiazce. moze Pan cos więcej powiedzieć…
Było opisane tu wiele razy. We wtyczkach wiązki, które wpina się do pompowtryskiwaczy należy podoginać konektory. Polepszy to kontakt elektryczny.
Witam nadal problem z moim Sharanem nie rozwiązany , Odnosząc się do naszego wczesniejszego pisania to problem nie zniknoł wiązka kabli wymieniona i nadal to samo jutro jadę sprawdzi co dziejesię w grupie 023. Może jakieś podpowiedzi??
Jeśli regulacja pompowtrysków jest OK, wiązka elektryczna sprawdzona i sprawna, to zostają do sprawdzenia same pompowtryskiwacze.
Witam panie wojtku, hostoria dosc dluga wiec powiem co zostalo wykluczone. Objaw: bujanie/ szarpanie za zimnym silniku. Troche stabilizuje je obciazenie ukladu paska klinowego, klima lub ogrzewanie tylnej szyby, ale tylko czesciowo. Na rozgrzanym silniku tylko lekkie wibracje. Nowa dwumasa, pompa wysokiego cisnienia, czujniki temperatury, poduszki, sprzeglo alternatora, kolo pasowe walu korbowego, swiece. Jeden pompowtrysk mial korekcje na poziomie 2, wiec zregenerowany plus wymienione uszczlki na pozostalych, pozostale sprawdzone na stole w diesel serwisie. Juz brakuje mi pomyslow. Zastanawia mnie bo od roku przez kilka s po odpaleniu silnik po nocy troche stuka, podobno tu normalne, ale kiedys tak nie bylo. Zastanawiam sie czy to nie szklanki?
sprawdziłem dzisiaj korekcje i czwarty regenerowany co prawda wygląda dobrze, natomiast niepokoi mnie 3 cylinder. Teraz pytanie czy przy „regeneracji” nie zamienili mi po prostu 3 z 4 pompowtryskiem..? Zimny silnik szarpie i korekcje wyglądają na akceptowalnie (przynajmniej tak mi się wydaje), pierwsze pomiary zrobione przy ok 60 st C. Gorący uspokaja się ale korekcja na 3 cyl przekracza wtedy 1. Myśli Pan że spróbować jeszcze zając się tym 3 cyl? i pytanie czy taka korekcja może wynikać np ze zużytych popychaczy i niedomykający się dobrze zawór wpływa na większą konsumpcję paliwa na tym cylindrze?
Poniżej logi, prośba o sugestie
pierwszy
http://vaglog.com/log_250959.html
drugi
http://vaglog.com/log_250960.html
trzeci
http://vaglog.com/log_250961.html
czwarty
http://vaglog.com/log_250962.html
statyczne
http://vaglog.com/log_250963.html
Witam
Panie Wojtku mam następujący problem. Skoda Octavia II 1.9BJB.
Odpala normalnie zimny/ciepły. Jedzie, przyspiesza. Jak zimna to zachowuje się w miarę ok – spalanie chwilowe wg komp. 0,5l/min, jak się nagrzeje zaczyna telepać silnikiem, zwiększa się spalanie wg komp. nawet 1l/min. Obroty wolno ale falują od ok.830-900 niezależnie od czkawki silnika. Nie dymi, jak jedzie nic mu się nie dzieje, jak stanie, szczególnie nagrzany telepie. Synch. wałka -1.0
Wymieniony filtr paliwa, powietrza. Telepanie nie od sprzęgła.
Kilka logów w ostępie kilkunastu dni
STATYCZNE:
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_249655.html
Grupa 001, 013, 023: http://vaglog.pl/log_249654.html
oraz dziś silnik ok 60st.
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_249651.html
Proszę o jakieś rady.
Pozdrawiam
Dodam, że dziś w BIPach widziałem -69 !!!!
Witam
Dziś zrobiłem logi dla rozgrzanego silnika i najgorzej telepie w momencie gdy na 1 cylindrze korekcja dawki osiąga wartość 2.99
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_249715.html
BiPy trochę mniejsze
Witam Paie Wojtku i koledzy
Pacjent Passat AJM
Prosze o spogladniecie na logi – troche ciezsze odpalanie jak jest zimniej – czytaj 6 obrotow zanim zaskoczy i pracuje chwile nierowno nawet przy -1 (chyba cos leje) no i troche szaro i smierdzi niespalonym paliwem. Drugi problem to lekkie drgania przy 1700-2000 obrotow przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu.
Pierwszy log to podroz Leszno-Wroclaw – martwi mnie 2 cylinder oraz, ze na odcinku drogi S przez praktycznie parenasicie kilometrow korekcje wogole sie nie zmianialy (jakby sie cos zawiesilo). Czesto to zawieszenie na korekcjach widze to na wyzczych obrotach jak podlaczam VCDS. Wiazka? ECU?
http://vaglog.pl/log_249718.html
kolejne logi z dzisiaj – wszystkie 3 grupy:
http://vaglog.pl/log_249716.html
http://vaglog.pl/log_249717.html
dzieki z gory
Bart
No i sychro walka skacze – to normalne?
A ja mam passata z silnikiem BMR z 2008, DPF usunięty program zmieniony na obrotach około1600 do 2000 zaczyna falować gdy dam mu ognia wchodzi na równe obroty i świetnie ciągnie, a gdy zdejmę nogę z gazu to wali i daje siwy dym. Czami jak schodzi z obrotów np na światłach schodzi na wolne obroty i też faluje obrotami i dymi. Nie egr zaślepiałem nic to nie dało, po podłączeniu z komputerem i przejechaniu nic nie ma wszystko ok. Myślałem o wymianie uszczelek pod pompowtryskami. Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o radę.
Z góry dzięki 🙂
Witam panowie. Mam podobny problem bo mam audi a6c6 2006r 2.0tdi BRE 140KM i też mam trzęsienia silnikiem na wolnych obrotach nawet jak dam 1000obr to tak samo jest odczuwalne ,też już robiłem co możliwe i dwumasa i filtry i mechanicy patrzyli i nie mogę znajsc przyczyny, jedynie jeszcze zwiększyć dawkę paliwa bo mam 3,6 na postoju a chyba powinno być 4,2 minimum tylko nie mam dobrego loginu bo na 12233 nie koduje i nie mogę nic zmienić .Miał ktoś taki problem ?? Proszę o pomoc i z góry Dziękuję .
Sprawdź, czy wałek nie ma nadmiernie wytartych krzywek.
Nie ma ,mechanik patrzył też tak właśnie sądził ale mówił że wszystko jest w porządku
Witam!
Posiadam SHARANa z 2003r z silnikiem ASZ, mój problem polega na nierównej pracy i białym dymie przez kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika, temat występował już latem więc wykluczam świece, chociaż i te były sprawdzane i grzeją. Pierwsze podejrzenia padły na pompę tandemową, która dość mocno ciekła, została wymieniona na oryginał BOSCHa i problem dalej występuje. Pousuwałem wszelkie nieszczelności, które pojawiły się na wężach przy filtrze paliwa myśląc ze to problem z zapowietrzaniem układu, niestety bez zmian. Zamieszczam logi zrobione po odpaleniu na zimnym silniku przy nominalnych obrotach. Będe zobowiązany jeśli ktoś obeznany w temacie rzuci na nie okiem
http://vaglog.pl/log_251394.html
Trzeci pompowtrysk – przez 20 kilka sekund duża korekta (jako jedyny ma dodatnią) + BIPy, które sporo odstają od reszty.
Ok, to już wszystko wiem, dziękuję i pozdrawiam;)
Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach a6 c6 2.0 BRE 140 KM 2006r bo u mnie jest tak
Cyl 1 -22
Cyl 2 -24
Cyl 3 -19
Cyl 4 -26
Panie Wojtku nie jest zbyt małe ciśnienie na 3 cylindrze co powoduje te trzęsienie silnikiem? Tylko ze czasami to ustapia jak na światłach czekam to są chwilę za tego nie czuć a jak tylko obrotami silnika porusze i puszczę znów zaczyna trzesc . Nie miał nikt takiego zdarzenia ?? Proszę o pomoc . Dzięki
Ciśnienie coś kiepskie, bo tam z 28 powinno być i różnice między cylindrami +/-1. Może masz problem z EGR, skoro na dłuższym postoju jest ok, on się zamykamy jak silnik pracuje 2 minuty na wolnych obrotach
Ale jak ostatnio go zaslepilem blaszka to dalej to samo było ,tylko check się zaswiecil.
Przyjrzalem się ostatnio ze nawet lekko na niebiesko dymi przy zimnym silniku ,co może być konkretna przyczyna ?pierścienie?
Witam!
Czy BIPami na ciepłym silniku na wolnych obrotach:
-15
-23
-24
-29
mam się nie przejmować?
Nie ma znaczenia, że wszystkie są na -?
Silnik BJB @swap 138KM/341 Nm.
W Audi BLS BIPy mam różne: część na + (do 23), dwa na – (do -26)
Z góry dzięki za odpowiedź!
Witam.
Czy ktoś może mi powiedzieć co jest przyczyną bardzo wysokich BIP. Na biegu jałowym BIPY od 50-90 na plusie, podczas jazdy 2 tyś obr na pierwszej pompce wywala już 127, a drugiej i trzeciej ok 80, a na czwartej 111.
Czarno-siwy bąk przy każdorazowym odpalaniu nie ważne czy zimny czy ciepły, kąt synchro. wałka równo na 0 bez odchyłki, korekty 013 są w porządku, ale BIPY straszne. Nie ma żadnych wibracji na jałowym, podczas pierwszego porannego odpalania auto szarpie przez jakieś 3 sek i nierówno pracuje, potem wszystko jest w porządku i klepie jak normalne PD, auto nie dymi na czarno przy ostrzejszej jeździe, spalanie trochę duże.
Pacjent to 1.9 TDI PD AUY 115KM.
Witam posiadam skodę fabię 1.4 tdi 2007r zakupiona w tamtym roku po dłuższej jeździe gdy silnik już się zagrzał silnik pracował strasznie nie równo na wolnych obrotach gdy obciążyło np. klimatyzacja albo ogrzewanie na full się silnik wszystko wracało do normy ale kopciła na czarno po dodaniu gazu bardziej niż powinna .Nic pojechało się do mechanika ten okazało się że zwiększył dawkę paliwa na jednym z pompowtryskiwaczy .Ok auto chodziło normalnie i mniej dymiło do lutego tego roku. Auto znowu zaczęło się pracować nie równo na wolnych obrotach i teraz dymiło na biało (ściana białego dymu po dodaniu gazu do oporu).Okazało się skończył się jeden z pompowtryskiwaczy. Oddało się go do regeneracji i powiedzieli że mają taki sam już wy regenerowany i za te same pieniądze no to nie czekało się na regeneracje a wzięło się ten już gotowy.Auto przestało dymić na biało ale nadal pracuje nie równo na wolnych obrotach. Teraz inni mechanicy stwierdzili że pompowtryskiwacze są rozregulowane i wysłali je do regulacji okazuje się że auto dalej chodzi jak chodziło przedtem, nierówno.Teraz stwierdzili że silnik był wymieniany i sterowniki komputera nie współpracują z tymi pompowtryskiwaczami chociaż auto chodziło wcześniej po naprawie przez ponad pół roku normalnie na jałowym biegu.Pytanie jak to możliwe że teraz nie współgrają ze sobą?
A może mi pan sprawdzić moje logi : dziękuję od razu :
Mam problem z przyśpieszaniem i wyprzedzaniem szarpie mi jak wcisnę pełny gaz od 1500-2000 i dostaje czkawki.
http://vaglog.pl/log_251962.html 023, 015, 010
http://vaglog.pl/log_251963.html 023, 001, 003
http://vaglog.pl/log_251964.html 023, 001, 010
http://vaglog.pl/log_251965.html 023, 018, 003
Masz bardzo duże ujemne BIPy, sprawdź sobie filtr paliwa i ciśnienie na pompie tandemowej
Filtr zmieniłem pompę tadnemową zmieniłem na inną żaden efekt.
czyściłem pompę w baku + filterek , zmieniłem wszystkie węże doprowadzające paliwo te gumowe przy silniku i żaden efekt , te BIPy mogą mi robić takie coś ? może pąpki do zmiany ale wszystkie by padły? no chyba że ECU tak steruje ? może nowy soft albo mod . już mi ręce opadają…
A jeszcze jedno pytanie jakie ciśnienie na pompie?
gdzie się podłączyć? sprawdzałem ciśnienie ale tylko na podciśnieniu i wybija mi -0.9 bar. także mi się wydaje że tu jest ok. też tam jest zaworek zwrotny to na drugi dzień jak tam wypnę wężyk to syknie podciśnienie także szczelność jest.
Zobacz tu: http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-pompy-tandemowej-podcisnienia-i-paliwa/
Witam.
Poniżej moje parametry:
Blok 13:
1- -0,2
2- -0,2
3- 0,0
4- 0,4
Blok 18:
1- 0
2- 0
3- 0
4- 0
po odpuszczeniu gazu na wszystkich pokazuje 128 a nie 4
Blok 23:
1- -27
2- -19
3- 5
4- 12
Silnik 1,9 TDI BXE Passat 2007 rok 258 tys km przebiegu pomiar na ciepłym silniku. Brak kodów defektów zapisanych w sterowniku, usterka polega na bardzo głośnej, twardej pracy silnika. Pomiar kompresji wykazuje na każdym silniku po 28. Prosze o poradę.
Pokaż grupę 4 (m.in kąt synchronizacji)
Dziękuję Panie Wojtku za próbę pomocy, usterka zdiagnozowana, wytarta krzywka wałka rozrządu pierwszy cylinder. Pozdrawiam.
Witaj
Trafiłem na Twoją stronę szukając rozwiązania problemu spalania w moim pasku b5 1,9 tdi
Zrobiłem logi wdg, Twojej instrukcji, byłbym wdzięczny za komentarz, czy przyczyna wysokiego spalania tkwi w pompkach, czy szukać dalej.
Wysokie spalanie rozumiem, przez 0,8-1 litra na wolnych, przy wyłączonych odbiornikach.
Poniżej logi grup 13, 18, 23
http://vaglog.pl/log_253530.html
Zauważyłem, że podczas jazdy wartości korekty w grupie 13 są mniejsze (bliższe 0)
Masz problem na 4 cylindrze, duża korekta dawki.
jak można temu zaradzić ? wymiana uszczelnienia pompki wystarczy, czy raczej pompka już siada..
Witam. Mam problem z VW Touran 2003r. 1,9 tdi 101 km jak jest zimny silnik to odpala bez problemu ale jak jest rozgrzany to bardzo ciężko odpala. co to Może być za przyczyna? Proszę o pomoc
Witam ponownie probl bora115 silnik jam po odpaleniu trzęsie całym Samochodem podczas jazdy bez zmian chodzi jak v 8
DO HUBERT
Ewidentnie do wymiany lub regeneracji masz 4 -ty pompowtrysk-leje.
BIP-y (23) wyglądają dobrze więc jest sprawny elektrycznie. Sprawdź jeszcze jakie ma wartości przy 3tyś. obrotów. Jak blisko 127 na plusie to się kończy. Jeżeli -50 do +50 to jeszcze pożyje. Możesz wymienić samą końcówkę pompowtryskiwacza. Są dostępne na allegro (lub Aliexpress)po około 160zł. Musisz tylko wiedzieć jaki ma symbol . Ja mam ATJ i do moich pompowtrysków jest Rozpylacz DSLA 150P783. Do AVF są DSLA 150P1247, 1248 lub 1043. Możesz też kupić używkę lub regenerowany.
Jak wymienić te końcówki tych pompowtryskiwaczy ?
witam
Moja grupa 023
1c. 117.0
2c. 122.0
3c. 125.0
4c. 127.0
grupa 018 są na zero
grupa 013
-0,16
-0,07
0.45
-0.19
autko z silnikiem AJM czy to czas na nowe pompki czy regeneracje dodam jeszcze ze wyskakuje błąd ESP-ASR na liczniku
a to logi grupa 013
-1.62
-1,25
-0,31
2.99
grupa 018
0,0
0,0
0,0
47,7
grupa 023
109,0
115,0
108,0
127,0
DO golf 4 1,9 AJM
Czwarty pompowtryskiwacz +2.99 leje. Wymiana lub regeneracja-patrz mój wcześniejszy post. (AJM jest podobny do ATJ)
W grupie (23) złe praktycznie wszystkie BIP-Y. Czwarty BIP 127 -całkowicie po za regulacją.(powinno być (-30 do +30)(idealnie) Na początek powinieneś sprawdzić wiązkę i wtyczki. Jak nic się nie zmieni t.j. BIP-y się nie zmniejszą to musisz myśleć o wymianie pompowtryskiwaczy. Czwarty moim zdaniem już jest „nieżywy”mechanicznie i elektrycznie.(2.99 i 127)
autko ma moc spala srednio 6,1 nie dymi i nie kopci problem zaczyna sie przeważnie jak przekroczy 1900obr zaczyna lekko potrzęsywać
sprawdze jeszcze raz wtyczki
Tak sobie czytam te wasze wpisy i nie wiem czy smiac się czy płakać. Jak chcecie w warunkach domowych wymienić końcówki ( rozpylacze) pompowtryskiwaczy ? Weź no mnie ktos uświadom jak to zrobić bo nie ogarniam.
ile taka regeneracja kosztuje ?
Do Kris
Wkręcasz taki pompoetryskiwacz np. w imadło odkręcasz końcówkę i wymieniasz dyszę. (wszystko jest do rozebrania czy rozkręcenia.) A myślisz ,że skąd wiem jakie są numery rozpylacza,dyszy DSLA. To samo z wtryskiwaczami zwykłymi. (oczywiście sprawdzisz czy dobrze chodzi po zamontowaniu do silnika i podłączeniu kabla) chyba,że masz przyrząd to na stole.
Do golf 4 1,9 AJM
Trzęsie ci silnikiem bo leje 4 pompowtryskiwacz. (2.99 i 127)
Jeśli chodzi o regenerację to miałem na myśli we własnym zakresie wymianę. Nie wiem ile to kosztuje.
Witam!
U mnie problem jest następujący – moja alhambra strasznie kopci, czuć niespaloną ropę po rozgrzaniu trochę mija ale dalej kopci, zrobiłem logi podczas pracy na biegu jałowym przez chwile zwiększyłem obroty do 3000 – kopcił bardziej, grupa 018 wszędzie 0. Czy ktoś mogłby rzucić fachowym okiem? Z góry dzięki
http://vaglog.pl/log_255400.html
grupa 023
109,0
115,0
108,0
127,0
Po czyszczeniu LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG troche spadły szału nie ma i du..nie urywa i jak na pierwszą jazdę błąd nie wyskakuje
teraz wygląda tak;
grupa 023
78.0
88.0
106.0
111.0
Panie Wojtku, mam problem ze swoim motorkiem 2.0 TDi 140. Mianowicie od pewnego czasu puszcza mi bączki czarnego dymu przy mocniejszym depnięciu w pedał. Spalanie też wzrosło, co dziwne czasami pali tak jak kiedyś czasami spalanie jest większe o 2-3L( 3 dni z rzędu wieczorna pora pierwszego dnia 5.6L następne dwa po 7.7L styl jazdy ten sam ruch także godzina 22. jedyna różnica że pierwszego dnia było sucho dwa pozostałe mokro). Próbowałem środków do czyszczenia pompek, efekt był póki były w zbiorniku. Mechanicy z mojej okolicy wykluczyli pompki ale jedynie patrząc na log grupy 013. Wtedy padło podejrzenie na jakąś nieszczelność, zostało sprawdzone nie ma nigdzie miejsca gdzie może łapać lewe powietrze. Samochód po chipe z wyłączonym programowo EGRem latem gdy wszystko jeszcze hulało jak trzeba przyspieszenie oscylowało w okolicach 7-7.2s teraz sprawdzone przyspieszenie co prawda na zimówkach 8.6 tyle co kiedyś było w serii. Po zmianie na lato w tym momencie odczułem spadek mocy. Dodatkowo na P lub N samochód ma dziwne drgawki ale obroty nie falują, po ustawieniu na D drgania silnika ustępują. No i już zgłupiałem, może uda się Panu wywnioskować więcej z logów które tutaj zamieszczę.
Chwile po odpaleniu:
grupa 13 – http://vaglog.pl/log_256756.html
grupa 18 – http://vaglog.pl/log_256757.html
grupa 23 – http://vaglog.pl/log_256757.html
Na rozgrzanym:
grupa 01,03,11 – http://vaglog.pl/log_256752.html
grupa 13 – http://vaglog.pl/log_256753.html
grupa 18- http://vaglog.pl/log_256755.html
grupa 23 – http://vaglog.pl/log_256754.html
W Panu moja ostatnia nadzieja, inaczej chyba będę musiał je wyciągać i sprawdzać maszynowo. Z góry serdecznie dziękuje za poświęcony czas.
Jeśli to nie przepływomierz, to może turbo ma już dosyć. Jedź na hamownie, tam dowiesz się prawdy.
Turbo było regenerowane jakieś 15 tyś km temu, Samochodu nie upalam na zimnym a jak już go przeganiam to zawsze 2-3 minutki później się studzi. Dziwne żeby już miał dość. Chociaż mechanik zwrócił mi uwagę że zawór upustowy ciśnienia powoli je zrzuca. Dziękuje za tak szybką odpowiedź. Co do hamowni byłem ale nie potrafią dobrze shamować automatu, co pomiar to różny wynik.
Witam.
Mam następujący problem.
Zakupiłem w Niemczech golfa V 1.9 TDI 105koni.
Po podpięciu Vaga wyrzuciło mi błędy na 3 cylindrach.
Prawdopodobnie było to od zbyt wysokich bipów.
Wynoszą one koło 100.
Grupa 13 i 18 w normie. Korekcje bardzo ładne.
Prosił bym o jakieś podpowiedzi co mogę ewentualnie zrobić, posprawdzać bo jestem lekko załamany. Samochód ma 215 tys serwis do końca w Niemczech.
Podaje logi http://vaglog.pl/log_256850.html
Silnik 2.0 tdi brf na hamowni ukazało się tylko 118km i 305mn , proszę o odpowiedz bo nie mogę znaleźć przyczyny pozdrawiam
Czwarty pompowtrysk
Witam dostałem opowiedz na te logi http://vaglog.pl/log_256850.html to znaczy że 4 pompowtrysk padł