Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
Na wstępie witam i chciałbym pochwalić za użyteczną stronę . Przejdę od razu do rzeczy szukam pomocy tudzież rozwiązania problemów trapiących moje auto . Odwiedziłem już kilku mechaników ,( bez skutku ) pacjent Audi a4 b5 2001 rok silnik AJM objawy przy porannym rozruchu falują obroty silnik nierówno pracuje jakby nie chodził na wszystkich cylindrach , po około dwóch minutach pracuje normalnie . Auto sprowadzone z Niemiec pierwszy diesel , mechanicy sprawdzali auto vag-iem korekty na wtryskach w normie zero błędów , dziś 22.01.2012 sprawdzone świece ( wykręcone i podłączone pod aku ) wszystkie grzeją . Mam też jeszcze kilka pytań , czy mogę jakoś się skontaktować przez maila żeby nie zaśmiecać tu strony z góry dziękuję i pozdrawiam.
Faktycznie nie umieściłem kontaktu do mnie na stronie: w.grylewicz(malpa)gmail.com
Co do nierównej pracy przy porannym uruchomieniu to winne mogą być uszczelki na pompowtrysku (stwarzają problemy przy ~200000km) lub zapowietrzony układ paliwowy – najczęściej nieszczelności obudowy filtra paliwa. Proponuję ustawić vaga na logowanie bloku 18 i uruchomić rano samochód.
Kolego udało Ci się zdiagnozować usterkę? u mnie w polo 1.4TDi jest dokładanie to samo z tą jednak różnicą że gumki na pompowtryskach zostały wymienione problem nadal istniej jednak występuje nie zawsze.
Witam , wymienione oringi na pompkach i jakiś przewód około 10cm długości zagięty pod kątem mniej więcej 90 stopni gumowy jakieś 1cm średnicy nie wiem dokładnie od czego bo jak odbierałem auto to nie było mechanika który je robił tylko współwłaściciel . Przewód chyba od pompy vacum , zrób logi jeśli możesz lub niech ktoś ci zrobi będzie wiadomo coś więcej u mnie pojawiało się przy rozruchu powietrze i stały błąd wypadanie zapłonu cylinder 4-ty . Jak będziesz chciał coś więcej wiedzieć pisz na priv . Logi podrzuć dla właściciela strony sporo wie dla mnie pomógł , pozdrawiam.
Miałem takie objawy w Pasku. Pomogło… wymiana świec żarowych. Kupiłem Beru, aż 120zł dałem 😉
Witam ze mam problem z moim golfem mkIV 1,9 tdi kod silnika atd.problem jest przy porannym rozruchu gdy ranon zapale silnik przez jakies 10 sekund chodzi na 3 cylindry i strasznie dymi i za chwile jest ok dodam ze przejechane ma 250 tys
To co opisujesz wskazuje na spaloną lub słabo grzejącą świecę żarową. Wskazuje na to dużo jasnego dymu i pewnie jeszcze zapach nieprzepalonego oleju napędowego. Świece zużywają się w miarę równomiernie, dlatego polecam diagnozę i wymianę wszystkich – na BERU z pewnego źródła np. sprzedający Danielloss z allegro (uwaga na tanie podróbki), .
swieca sprawdzalem i wszystkie cztery sa ok
Sprawdzony pobór prądu, czy świece wyjęte i sprawdzona skuteczność grzania? Można też włączyć logowanie kanałów 013, 018, 023 i odpalić zimny silnik. Będzie widać na którym cylindrze występuje problem i jak zmieniają się parametry. Warto też sprawdzić kąt synchronizacji, prawidłowy zakres to -3…+3st.
ze swiecami wszystko ok swiece wyjete z auta i sparawdzone. dzis razno zauwarzylem przy temp. pokazywanej w aucie +1 ze auto zapalilo lepiej i nie dymilo i chodzilo od razu na wszystkie cylindry
Witam, pochwała za klarowną informację na temat PD. Chciałbym dołączyć się z moim problemem i prosić o wskazówki. Pacjent to CADDY 2004’ 2.0 SDI (BDJ) przebieg 200 tyś. Auto od niedawna w moich rękach (wszystko wskazuje na oryginalny przebieg). Objawy: szarpanie silnikiem na biegu jałowym, drgania silnika najbardziej odczuwalne przy ok. 2 tyś obrotów, spadek mocy (bywają dni, że idzie jak strzała – jeżeli tak można powiedzieć o SDI). Co do objawów nie występujących to nie kopci, rano pali od strzału. Filtr paliwa wymieniony tankowany na markowych stacjach. Podejrzenie padło na PD i oto co udało się odczytać VAG’iem: grupa 013 1,2,4 cylinder (+-) 0 – 0,2 mg, a 3 cylinder -2,5 mg (z małymi wahnięciami); ciekawiej jest w grupie 023: 1,2 cylinder od 0 do -20, 4 cylinder około -20 do -50 no i 3 cylinder od – 60 do – 115 (zawsze wartości na – ); grupa 018 to wartości 0 dla biegu jałowego i przyspieszania a po odjęciu gazu pojawia się 128 – kilka razy pojawiła się 4 na pojedynczym cylindrze ale po szybkim, kilkukrotnym dodaniu i odjęciu gazu. Dodam tylko że synchronizacja rozrządu na poziomie 1,5. Proszę o sugestie. Pozdrawiam
Podejrzany jest 3 pompowtrysk. Dawki w grupy 13 się nie zgadzają – ich suma powinna być bardzo bliska 0. Duże ujemne BIPy na tej pompce wskazują\problem z odpowiednią ilością paliwa. Przy przebiegu ~200 000km oringi na pompowtryskach zaczynają przepuszczać i to może powodować takie problemy. Warto je wymienić i wyregulować pompowtryskiwacze. Przy okazji można zamienić miejscami 3 np z 4. Pozwoli to na późniejsze sprawdzenie, czy ewentualnie nie wyeliminowany problem „podążą” za pompowtryskiem, czy wina leży gdzieś indziej.
Miałem to samow moim Touranie…szukałem, szperałem, pytałem a okazało się że to koło dwumasowe. Jeździłem dalej z tym bo nie preszkadzało mi to(bardzo delikatne wibracje) ale jak mi się koło zerwało i sostało tylkona trzech śrubach wisieć… to dopiero był taniec silnika… myślałem że mi wyskoczy. Jak sprawdzić dwumas?? moja metoda i chyba najbardziej skuteczna… dostosuj prędkość na najwyższym biegu(u mnie 6) do obrotów ok 1200- 1400 obr/min. Dodaj gwałtownie gazu i słuchaj czy z silnika nie dochodzą inne dzwięki (takie brzęczenie) w Moim przy 222000km było to już lekko słychać istawało się coraz głośniejsze, a przy 245000 było naprawdę i głośno i nagle trach i mało mi 105km z maską nie wyskoczyło. Jestem odważnym człowiekiemi zajechałem tak jescze 70 km do domu…. Ciągle się modląc
Mechanicy to mafia… naciągać na kase i robić z ludzi debili… potrzebujesz diagnozy auta?? Moja rada – wójek google i czekajna porady pasjonatów. ja zaoszczędziłem w ten sposób ok 3000zł na jednym aucie (touran-lubią się psuć, dlatego lubię te auta bo jest ciekawie. Raz mechanik zdjagnozował umnie że do wymiany cały modół(masa kasy) stwierdził to nawet nie podłączając komputera. na desce świeciło tylko esp… kolejny mechanik stwierdził że to wina zużytych tarcz hamulcowych(nieźle poprawił mi humor haha) pojechałem do kolejnego bo byłem ciekawy co on powie… podpioł komputer i stwierdził że filter cząsteczek stałych do wymiany… a ja bez komputera… poszperałem na internecie i oto puf wystarzczył czujnik ABS wymienić za 50zł… nieźle co???hu…je wymienią ci czujnik a skasują jak za poważną usterkę
Nie dajcie się naciagać na kase
Witam. Mam problem z moim pasatem, 1.9TDI 130KM. Ostatnio wyczułem, ze auto nie jedzie tak jak powinno. Po przeglądzie vagiem nie wykryto usterek, pierwszy i drugi pompowtrysk w normie, trzeci waha sie w granicach -1.11, czwarty 1.13. Lecz w czasie jazdy nie czuc doladowania turba, któro jest po regeneracji i ma przejechane 15tys km. Interkuler szczelny sprawdzony wyczyszczony, turbina wskazuje wartosci około 2barow. Uklad paliwowy sprawdzony szczelny, dodam ze, z paleniem nie ma problemów nawet w czasie dużych mrozów. Powiedziano mi,ze to może być przyczyna złego wyregulowania pompowtryskiwaczy, oraz turbiny. Prosze o pomoc,i zgóry dziękuję.
Bez kompletu logów statycznych, dynamicznych i w trybie Basic setting ciężko cokolwiek powiedzieć.
może filter pdf zapchany
Witam ponownie. W wolnej chwili zrzuciłem pokrywę zaworów i o zgrozo „nasi już tu byli”. 1 i 2 cylinder pompowtryski prawidłowe do tego silnika, natomiast 3 – założony od 1,9 tdi 101 KM (np. golf IV), 4 – od 1,9 tdi 105 KM (np. golf V). Tak na marginesie szukam pompek oe: 038 130 073 AP 2 lub 4 szt. Oczywiście w dobrym stanie. Pozdrawiam.
No to niezła „zbieranina”. Swoją drogą podziwiam ludzi, którzy wsadzają byle co, na zasadzie „jakoś tam działa”. Fajnie, że wiesz już co jest przyczyną problemów w Twoim aucie. Życzę zakupu dobrych pompowtryskiwaczy w dobrej cenie i bezawaryjności. Pozdrawiam
Powiedz jak to wygląda z pompowtryskami w tdi Avf .Ike wytrzymuja i jak długo jest w stanie wytrzymać dwumas, dodam ze chce kupić Paska z serwisem przy przebiegu 190000, z góry dziękuję.
Pompowtryski 300-500000km przy dobrym paliwie i odpowiednim ciśnieniu powietrza. Sprzęgło, dwumas, turbo do 300000km powinno dociągnąć, wszystko zależy od tego gdzie auto jeździło. Przebieg 190000km w 11-15 letnim, wygodnym samochodzie z oszczędnym i dynamicznym dieslem, który jest stworzony do długich tras, należy najczęściej traktować jako żart. W Niemczech Passaty z takim przebiegiem kosztują 4000-5000€.
Jest to wersja 4×4 highline z pakietem opcjonalnym typu biała skóra z alcantara itd.Gosc chce ponad 20 tyś.
Co może oznaczać wartość 4.0 w bloku 018, która pojawia się z 0.0 przy około 2000obr/min (charakterystyczne drgania silnika) i utrzymuje się dalej nawet do 3500 obr.? 0.0 jest cały czas do momentu osiągnięcia magicznych 2000 obr.
4.0 to brak impulsu elektrycznego i jest to wartość prawidłowa przy zdjęciu nogi z gazu, jeśli pojawią się przy przyspieszaniu, to problem leży najczęściej w słabym styku konektorków we wtyczkach wiązki pompowtrysków. Rozwiązanie jest dosyć proste – ściągasz pokrywę zaworów, odpinasz wtyki od pompowtrysków i delikatnie doginasz w nich blaszki. Temat był wielokrotnie opisywany na forach VAG.
Witam, a czy w silniku 2.5 Tdi R5 ADX jeśli chodzi o blok 18 jest tak samo? Również przy wyższych obrotach, ale cały czas trzymanym gazie pojawiają się wartości 4.0 na każdym z cylindrów.
Witam.
Prosze o analize logu z grupy 23. Niepokoi mnie duza wartosc ujemna na 2 cylindrze. Czasami na biegu jalowym silnik wibruje. Ponizej link do logow. Z gory dziekuje za pomoc. Samochod VW Golf IV, 1.9 TDI ASZ (130 km)
http://vaglog.rtnet.pl/d.gerblich_120370.html
BIPy nie są takie złe, na drugim cylindrze jest górna granica normy. Warto zlogować wartości grupy 023 przy 3000rpm. Logi zrobione podczas wibracji silnika mogą powiedzieć też coś więcej.
Dzieki za info. Zrobie jeszcze logi dynamiczne i zobacze co jest. Wibracje na razie ustaly. Moze jest to wynikiem zasosowania preparatu STP do czyszczenia wtryskow. Bardzo fachowa strona. Pzdr
Hej. Wrzucam logi statyczne i dynamiczne. Wg mnie wygladaja ok. Jaka jest twoja opinia?
http://vaglog.rtnet.pl/d.gerblich_121001.html
Korekcje ok, BIPy też nie najgorsze, choć są rozbieżności spore między pompowtryskami. Zastanawiają mnie wartości 4.0 w drugiej serii logów, jak je robiłeś?
Witam . Proszę o pomoc , korekcje w grupie 13 ~0 ale na trzecim cylindrze 95 mg ,i ciągłe problemy z rozruchem po 8 godz, jak jest ciepły to pali od strzała
Nie napisałeś co rozumiesz jako problemy z rozruchem. Jeśli trzeba długo kręcić i silnik załapuje nie od razu na wszystkie cylindry, to najprawdopodobniej cofa się paliwo,
czasami odpala lekko a czasami trzeba krecic naprawde dlugo.. grupa 18 ok, BIPy na zadnym cylindrze nie przekraczaja 45, na drugim cylindrze od -10 do 10 a na pozostalych ~30, korekcja na drugim cylindrze 95, oleju nie przybywa. Może uszczelniacze pompek??
Korekcje chyba bardziej 0,95 niż 95. Wrzuć logi na stronę vaglog.rnet.pl. Na czas długiego postoju zaciśnij węże paliwowe idące od filtra do pompy tandemowej. Rano przed odpaleniem ściągnij zaciski. Jak silnik zapali od razu, masz problem z cofającym się paliwem.
nie posiadam kabla vag, ale mam tester diagnostyczny vag 5053, takie pokazuje mi korekcje, jutro dokładnie spawdze jaka to jednostka ale wydaje mi się że mg. a poza tym silnik nie rowno chodzi. W sobote mam zamiar dobrać się do pompowtryskiwaczy i zmienic uszczelniacze.
czujnik połżenia wału… rozbroiłem juz pare vw z tym problemem
wstaw logi statyczne i dynamiczne grup 13, 18 i 23.
super strona naprawde cos pięknego…Wojtku u mnie wszystko pięknie ladnie jak jest na plusie a jak na minusie to po nocy puszcza duzego dyma przy odpaleniu i od drugiej minuty jak egr zamknie to dymi białym dymem ,,,czuc niedopalona rope…czujnik g62 o ile dobrze pamiętam był uszkodzony ten od coolantu 4piny wymieniłem ,,,swiece 4beru nowe,,,kruciec na filtrze paliwa i filtr zmieniony,,,oringi i podkładki na wtryskach rowniez,,,przezroczyste weze tez załozyłem paliwa oraz zaworek zwrotny za filtrem…bąbli nie widać …synchro wtrysku 0,6….swiece iskrzyły kontrolka tez sie zapala nie wiem jak sprawdzic czy w czapkach jest prąd…apropo wtrysków pokazują dobrze na 13,,18,,,,a na 23 bipy jeden pod 50 podchodzi ….jakies podpowiedzi z twojej strony bym prosił,,,dzięki z góry
Hej, ciężko coś stwierdzić. Może to faktycznie wina braku prądu w czapkach instalacji świec, może nie ma go tam wcale. Po zamknięciu zaworu EGR silnik nie ciągnie spalin i w cylindrze\robi się zimniej, stąd może jasny dym wskazujący na słabe spalanie ropy. Prąd sprawdzisz łatwo – do czapki wsadź jakaś sprawną świecę, jej metalową częścią, np gwintem, dotknij do masy, druga osoba włącza zapłon -świeca powinna zacząć się żarzyć. Możesz sprawdzić też przekaźnik od świec. Sprawdź też czy czujnik temperatury pokazuje dobrą wartość – np po dłuższym postoju temperatura przez niego wskazywana powinna być zbliżona do temperatury otoczenia. Napisz, jak uda Ci się rozwiązać problem.
sory nie napisałem jakie auto,,,golf 4 1,9 tdi 130 asz 235 tys najechane
czujnik temperatury dobrze pokazuje ,,,zblizona zawsze była do temp.otoczenia…
czyli moge zrobic tak np wykrece ze swojego silnika swiece wypne czujnik temperatury zeby grzały bo u mnie obecnie na plusie ,,,i zobaczymy tak ???,,,,a przekaznik jak sprawdzić…mam kolege co mi pozycza kabel–czy vcds czy moge sprawdzic ten przekaznik jak tak to ktora grupa bym prosił o podpowiedz,,,dziękuje wielkie…pozdrawiam
Możesz sprawdzić świecę tak jak piszesz. Przekaźnika VAGiem raczej nie sprawdzisz. Poszukaj na necie jakie ma oznaczenie, wyjmij go, rozbierz o ile się da i zobacz jak wyglądają styki. Świece grzeją jeszcze po odpaleniu auta, dopóki obroty silnika nie przekroczą wartości bodajże 2500, lub temp. płynu nie osiągnie 30 st.(wartości dla TDI na pompie, w PD może być inaczej), może słabo grzeją i dlatego kopci na biało po odpaleniu.
nie musisz wykrecac swiec z silnika jak kolega doradza wystarczy zdjąć czapke ze swiecy weź kabel dotknij do swiecy a drugim koncem do plusa akumulatora ja zaiskrzy to swieca jest ok jak nie to do wymiany
Bez wykręcania nie da się sprawdzić, czy grzeje równomiernie końcówka świecy, czy tylko np. środek, a to ma znaczenie.
Witam serdecznie mam problem z moim A4 B5 1.9 TDI AJM. Chodzi oto że podczas dodawania gazu w czasie jazdy przechodzi w tryb awaryjny i zaczyna szarpać, przerywać tak jakby przestawał palić na jeden cylinder jak dodam gazu do oporu to wszystko jest ok nie wchodzi w tryb awaryjny. Sprawdziłem już instalację silnika wymieniłem filtr paliwa, podciśnienia ok, w zbiorniku pompka ok, połączenie instalacji silnika z puszką bezpieczników wyczyszczone było trochę brudu, pompowtryskiwacze też były sprawdzane i są ok. po podłączeniu vaga wyświetla błąd pompowtrysków 3-go, 2-go i 4-go. Jest jeszcze coś co można sprawdzić bo już nie mam pomysłów. Do naprawy mam turbo przeładowuje. POZDRAWIAM Tomek
Tryb awaryjny od przeładowania to jedno, błąd na pompowtryskach to drugie. Podaj kody błędów pompowtrysków. W jaki sposób pompki były sprawdzane? Chyba nie jest z nimi ok, bo są błędy, jak wyglądają logi 013, 018 i 023?
czujnik położenia wału wymień , ja walczyułem z tym miesiąc
Oto moje błędy: 17675; 17678; 17669. przekroczony zakres regulacji wtryskiwacza 3,1 i 4. Sprawdzane były przez gościa który zajmuje się tylko wtryskami i pompami wtryskowymi auto stało u niego 3 dni co on z nim robił tego nie wiem powiedział mi że sprawdził wtryski i przewody przy nich i jest wszystko ok. jeżeli chodzi o logi to nie robiłem ale z tego co pamiętam jak bawiłem się vagiem to w grupie 023 pokazywało mi na jakimś wtrysku 69 jednostek ale po wyskoczeniu któregoś z w/w błędów było 127 jednostek.
Bez logów, o których pisałem wyżej można tylko gdybać.
Wojtku zrobilem tak jak napisalem i swieca zimna mimo ze byla w czapce i dotykalem silnika po tym jak odpiolem silnik a kolega przekrecil zaplon…slychac jak przekaznik robi „cyk” ale swiece zimne zastanawiam sie co teraz robic z tym…podpowiedz cos…dziekuje z gory…wogle z ktorej polski jestes ja z lublina pozdrawiam
Nie silnik tylko wtyczke z g62…wybaczcie przejezyczenie
Rozumiem, że świeca podłączona na krótko działa. Sprawdź bezpiecznik od świec, prawdopodobnie będzie w obudowie przy klemie akumulatora 50 lub 80A, jak cały, to przekaźnik, bodajże nr 103, jak też sprawny to przerwa w wiązce. No ja jestem z Pomorza i to zachodniego ;).
Witam nie dawno kupilem audi a4 b7 2.0 tdi model silnika BPW
na wolnych obrotach nie kiedy kopci na jasno niebieski kolor po dodani lekko gazu znika. przy tym silnik drga dziwnie jak by palil na 3 cylindry i jest dziwny metaliczny dzwiek z pod samochodu.
Niestety nie jestem w stanie pomóc. To może być coś z pompowtryskiem czy zaworem EGR, ale bez logów i to najlepiej zrobionych w czasie występowania objawów ciężko cokolwiek wyrokować.
diagnoza postawiona 4 pompowtrysk padl, dlatego wymiana, pytanie kupic nowy czy regenerowany. siemens czy bosch. teraz mam wstawiony zastepczy az nie sciagne z polski.
Wróżką nikt nie jest i z Twojego opisu trudno coś stwierdzić. Zrób logi, na pewno z nich będzie można coś wywnioskować w temacie dymienia i pracy na 3 cyl.. Co do stukania z dołu silnika to może być problem (
http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_swap_uszkodzonego_silnika_blb_na_bkd-t73643.0.html) albo błahostka. Mi stukała naprężona i niedokręcona ramka z lewej strony silnika – stukot był taki, że strach było odpalać samochód. Ile to było teorii – co mechanik to inna diagnoza. Nie znam konstrukcji BPW ale jeśli to klon BLB to radzę jak najprędzej znaleźć człowieka, który ten temat ogarnie – jeśli jest możliwość na PW, to napiszę, gdzie ja wysyłam takie przypadki.
Witam panie Wojtku.Prosze o poswiecenie 2 minutek na taki przypadek.Passat 1.9 130 km.Przy jechaniu ze stala predkoscia (nie zawsze ale coraz czesciej i przy coraz mniejszych predkosciach) nastepuja delikatne drgania i wyskakuja kontrolki od abs i esp.Jezeli podczas jazdy odlaczymy zaplon i wlaczymy ponownie kontrolki znikaja ale pojawiaja sie ponownie po pewnym czasie.Bledy na vagu –
17672-zawor pompowtrysk cyl2 przekroczony czas zalaczania ,
17669cyl1 przekr czas zalaczania,
18265-load signal error mesage from ecu(sadze ze blad skrzyni)
logi na rozgrzanym to gr:
13 -2,09 -0,78 0,8 2,14
18 0 0 0 0
23 40 40 -7 5
Bylismy u elektromechanika -15min podpiol serisowke skasowal50 zl stwierdzil wymiana 2 pompowtryskow.Zaproponowal regeneracje 400 zl jeden plus wymiana 150.Jezeli trzeba bedzie to niestety trzeba bedzie wziasc pozyczke i naprawic ale czy to naprawde konieczne?regenerowac czy kupic uzywke?Pozdrawiam i czekam na odpowiedz
Cześć. Jeśli chodzi o 2 pierwsze błędy, to prawdopodobnie słabe styki na wtyczkach wiązka-pompowtrysk. Wystarczy przeczyścić i dogiąć blaszki. Można to zrobić pod blokiem na parkingu – trzeba ściągnąć pokrywę zaworów. Być może poprawi to BIPy i błędy przestaną się pojawiać.
Drugi temat to dosyć kiepskie korekcje – grupa 013, szczególnie 4 pompowtrysk, trzeci też ma już sporo. Chyba najlepsza opcja to regeneracja w zaufanym warsztacie lub kupno używanych ale z gwarancją, choćby rozruchową. Jeśli pompowtryski będą wyciągane, to zainwestuj też w nowe zestawy uszczelek.
Witam! Szukam porady w sprawie silnika 1,9 tdi PD mianowicie na ciepłym rozgrzanym silniku mam utrudniony rozruch jak delikatnie przestygnie pali jak zegarek.Błedów w silniku nie ma, świece nowe filtr paliwa nowy,PD były sprawdzane i na pierwszym cylindrze znacznie odbiega od normy( jest na minusie w bloku 013 -1,20 i 018 na -63,0) ale mieści sie w tolerancii.Nie wiem czy to jest wina PD na 1 cylindrze czy usterka jest ukryta gdzie indziej. Proszę o jakiekolwiek wskazówki i porady.
Gdyby to była wina pompowtryskiwacza, to silnik odpalałby, ale pracował na 3 cylindry. Nie podałeś modelu samochodu ani kodu silnika, co byłoby pomocne. TDI PD rozgrzany do temperatury powyżej 70st nie odpali jeśli rozrusznik nie zapewni obrotów silnika 200 lub 250rpm (do sprawdzenia VAG-COM’em)- czyli do sprawdzenia akumulator, połączenia masy, rozrusznik i jego styki. Jeśli to nowszy TDI PD o mocy 105km, to tam powszechnym problemem była za mała dawka startowa paliwa a profesjonalna naprawa to modyfikacja mapy w sterowniku lub jej zmiana na nowszą wersję (pomijam metodę rezystora i przekaźnika). Taka usterka i jej naprawa jest pokazana tu: http://www.youtube.com/watch?v=W9wpCCRD0S8
za niska dawka paliwa na ciepłym..
Witam, mam problem przy 1000-1100obr/min silnik ma nieprzyjemne drgania. (1.9tdi pd 130km). Dodam, że silnik to składak.( Ma na pewno nowy wałek rozrządu, popychacze i przepływomierz Boscha) Podobno miał założone nowe pierścienie.
W bloku 13 cyl1:-1.08 cyl2:-0.96 cyl3:+0.52, cyl4:+1.51.
Czy wina nieprzyjemnych drgań może leżeć w pompkach, czy może w źle wyważonym wale korbowym a może tylko w uszczelkach pod pompkami. Proszę o jakąś poradę bo nikt nie jest mi w stanie pomóc.
p.s. Bardzo fajna strona
Ciężko zdiagnozować samochód na odległość. Korekcje są dosyć duże. Warto zacząć od najtańszej metody, czyli środek do przeczyszczenia np. Liqui Moly Diesel Spulung – najlepiej podłączyć butelkę bezpośrednio przed filtrem paliwa. Jeśli nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi.
Dzięki, Środkiem LM Diesel spulung czyściłem dwa razy. Pamiętam, że po pierwszym razie efekt był widoczny. Nawet na YouTube pod hasłem „czyszczenie pompo wtryskiwaczy” umieściłem filmik jak to zrobić.
Czy jak korekcje są tak duże, to pada jeden , dwa czy wszystkie. bo dwa są na plus, a dwa na minus.
Ten 4 pompowtrysk ma sporą korekcję na plus. Możesz jeszcze zamienić je miejscami – np 3 z 4 i zmierzyć korekcję. To ci podpowie czy winny jest pompowtrysk czy wina leży gdzieś indziej.
Dzięki. Wczoraj rozmawiałem z jednym mechanikiem i powiedział, że może wiązka od pompo wtryskiwacza nie kontaktować(?) Można to samemu sprawdzić?
Pozdrawiam.
Wojtku dziękuje za poświęcenie czasu i poradę.Potwierdziłeś teze wgrania nowej mapy,poszperałem trochę na necie i wszyscy potwierdzają tę teze przy takiej usterce myslałem że problem może lezy gdzie indziej.Mój pacjent to Seat Altea 1,9 TDI PD kod siln,BJB.Jedna pocieszająca rzecz to że pompowtryski wykluczamy.teraz muszę tylko znaleśc dojscie do wgrania nowej mapy paliwa.Orientujesz się może czy Autel MaxiDasDS708 podoła temu wyzwaniu,miałeś z takim urzadzeniem kontak? pozdrawiam
Nie orientuję się w sprzęcie do wgrywania map, także w tym temacie nie pomogę.
Kolego do tego auta tak samo jak np do passatow b5 fl 130 km mape silnika mozna wgrac zwyklym kablem dostepnym na allegro, cena ok 100 zl. Nie jest to kabel kkl ani tacho tylko inny. Pozdrawiam.
Sie robi mi tak: … Skoda fabia 1,9 TDI 101 ATD 2004r.
1. Rano na zimnym silniku zapala bez kłopotu bardzo szybko, ale po 4-5min pracy nie pali 1 cylinder – chyba- bo klekocze i trzęsie, (na VAG-u błąd zapłonu).
-Po kolejnych 3- 5 min gdy wskazówka temperatury trochę drgnie, wyłączam zapłon zapalam ponownie i działa bez zarzutu.
2. Auto stoi pod pracą 9-10h i dzieje się to samo.
3. Pojawił się nowy objaw – auto stoi w pełnym słońcu, jest mocno nagrzane, i 1 cylinder nie pali od razu – przy pierwszym uruchomieniu, wcześniej dopiero po 4min tak samo jak po nocy. Każdy mechanik mówi co innego? jedni karzą pompowtryski wymieniać a inny żeby dać na tacę i chodzić pieszo????
Na forum wyczytałem , podobno ktoś wydał kasę na regenerację ze 3 tyś i nic nie pomogło a czujnik temperatury paliwa może dawać błędne wskazania i u niego wymiana usunęła problem.
Auto ma 204 000 i jeszcze ze 100 powinno przejechać?
Czy spotkaliście się z takimi objawami, czy ktoś jeszcze miał podobny problem. Jestem z Wrocławia, do pracy dojeżdżam 40km i jak mnie ˝fachowcy˝ dorwą to pozostanie mi tylko ta opcja z księdzem…….. Może podpowiecie jakiś warsztat….
Z góry dziękuje bo mam już lekkiego gula! auto=praca=życie.
Nie podałeś kodu błędu, ale warto sprawdzić na początek styki we wtyczkach, szczególnie na felernym pompowtryskiwaczu – może nie łączy i stąd te problemy.
Golf mk4 1.9 101km ATD
W zimie po nocnym postoju ciężko palił, musiałem kręcić około 5s żeby załapał, po czym auto telepało/nierówno chodziło obroty skakały (1100 i spały powoli) i dymiło przez 15s po czym wszystko ustawało i po kolejnym rozruchu wszystko było już ok. Teraz gdy jest cieplej auto zapala mi lepiej gdy złapie, łapie odpowiednie obroty, praktycznie od razu chodzi równo może max z 2s i trochę przy kopci ale w porównaniu co było w zimie to jest nic. W zimie gdy auto mi załapało było słychać dźwięk ( jakby jakiś przekaźnik ) i dymienie przestawało. W ziemie zauważyłem że gdy auto nie chciało mi złapać i kręciłem żeby złapało świeciło mi kontrolka ABS i ESP i gdy jechałem czułem brak mocy, zgasiłem auto zapaliłem i moc wróciła, miałem tak parę razy teraz mam moc w aucie po każdym uruchomieniu. Czyżby słabe napięcie. ( Tylnia lampa świateł pozycyjnych słabiej mi świeci cały niż druga a żarówka jest dobra – nie wiem czy to się przyda ale piszę co zauważyłem)
– Akumulator – nowy
– Świece żarowe + lista sprawdzona – dobre
– Zawór zwrotny założony
– Pompo wtryskiwacze – dobre ( Chodź mechanik mówił że jeden by wymienił ale że jest ok )
Pokazywał mi działanie ich na kompie i wahały się one w granicach 0,00 i jeden miał około 1.00, ale czy to jest kąt czy nie to nie mam pojęcia, ale myślę że się zna na rzeczy i dobrze mówił, bo ja się na tym za bardzo nie znam.
– Głowica po remoncie
– EGR – zaślepiony czy nie bez różnicy
– Klapa gasząca – dobrze działa
– VACum pompa podmieniona
I nie mam pojęcia co może być przyczyną. Przypomnę że teraz gdy jest ciepło świece żarowe tzn kontrolka gaśnie po sekundzie odpalam chwilę nie równo pracuje 1s/2s w tym czasie przydymi około 3s i wszystko chodzi dobrze. Już nie mam pojęcia co to może być.
Masz prawdopodobnie nieszczelne oringi na pompowtryskiwaczach. Wskazują na to problemy z odpaleniem po dłuższym postoju – przez uszczelki ucieka paliwo z kanałów w głowicy i dlatego auto długo odpala, a za drugim razem już jest ok. Po remoncie głowicy pompki były wsadzone z nowymi gumkami?
Witaj Wojtku dostałem informacje o błędzie. Wczoraj zabrałem auto z ASKO we Wrocławiu po 3 dniach olewania problemu.
Na wydruku jest napisane:
Rozpoznano usterkę/
16685 P0301 035
Cylinder 1
rozpoznane nieregularne cykle spalania
usterka sporadyczna
18074 P1666 035
18074 zawory pompowtryskiwaczy/dyszy cyl1 N240
usterka elektryczna w obwodzie
usterka sporadyczna
ABS/EDS/ASR-Bosch 5,7
6Q0907379H
ABS/ASR 5,7 FRONT V30
Kodowanie 188
Czy podpowiedział byś jak rozmawiać z następnym warsztatem tak aby mnie nie zlali ciepłym moczem tak jak ASCO ELCAR we Wrocławiu
Lub gdzie w internecie szukać jakichś wskazówek.
Najprawdopodobniej nie łączą konektorki we wtyku pierwszego pompowtrysku i trzeba je podoginać – najlepiej we wszystkich czterech, żeby nie było trzeba za miesiąc znowu pokrywy ściągać.
Dziękuje Wojtku…! Pokrywy pod blokiem zdejmować to trochę się boje (może nie potrzebnie) ale jak pojadę do warsztatu to będę mógł coś zasugerować.
Mam jeszcze jedno pytanie
Czy jeżeli pompowtryskiwacz jest jest – jak mi powiedziano ˝cały w środku zatarty ˝ i nadaje się tylko do wymiany – to czy możliwe jest żeby raz działał a raz nie ??? Dla mnie, jak jest zatarty to nie pali wcale ani na zimno ani na ciepło.
Czy można kupić nowy PD za 1200zł podobno z Czech?
I jeżeli zgodzę się na wymianę to czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy do wymiany faktycznie doszło.
Witam mam taki problem auto seat leon II 2005/6 TDi 140km silnik BKD
Zaczelo sie to jakis czas temu a dokladnie 3 miechy temu jak podjechalem spr pompe olejowa autko na rozgrzanym silniku do 90C opornie zaczelo odpalac(znowu na zimnym pali od kopa nawet jak byly mrozy)…. , mialem mozliwosc odrazu podlaczyc go do Vag na 2 pompowtyskiwaczu troszeczek sie wahalo ale po paru sekundach wracalo do normy i miescilo sie w przedziale .(nie pamietam jaka wartosc ale nie wiele sie wahalo ).Mechanik mowil mi zeby odrazu wymienic wtryski a inny z kolei cos z kostka chce dzialac podejrzewam ze chodzi o odginanie konektorow moze tam tkwi problem…. masz moze wojtku jakis inny pomysl co do tego przypadku i modelu auta/silnika???pompowtryski troszke drogi zakup a chcialbym nie wyrzucic pieniazkow w bloto dziekuje za odp i pozdrawiam 🙂
Warto zacząć od najtańszej próby naprawy, jeśli nie ma pewności co jest nie tak.
Witam . Chciałbym opisać swój przypadek w galaxie AUY 115km.przebieg 350tys
Kupiony z walniętą uszczelką pod głowicą .Po remoncie gdy temperatura otoczenia spada poniżej +5*ci tylko wtedy zaczyna coraz gorzej palić oraz kopci ropką aż osiądnie około 70 *c. sprawdziłem więc
-świece grzeją po przekręceniu kluczyka oraz przez jakiś czas po odpaleniu
-powietrza nie ma w układzie paliwowym, sprawdzone bardzo dokładnie
-cisnienie cylindrów- było słabe więc wyremontowałem cały dół
– głowica miała duże odgnioty( myślałem że nie uszczelnia) od pompek to poszła do renomowanego servisu naprawiającego gniazda
-ciśnienie paliwa na tandemie ok
-rozrząd ok
-czujniki położenia wałka i wału podmieniane i bez zmia
-pompa w zbiorniku podaje
czy cos po za pompkami przeoczyłem
Po naprawie zero błędów na vagu. grupa 13 w granicach tolerancji
jedyne co to jeszcze lekkie wyczuwalne szarpanie silnika nie sprawiające żadnego dyskomfortu w jeździe prawdopodobnie za sprawą jednego wtrysku(AX) a pozostałych (AK)
jak sprawdzić nieszczelność końcówek wtryskiwaczy? Co jeszcze sprawdzać?
A sprawdzałeś kąt synchronizacji? Jeśli komora spalania ma odpowiednią temperaturę, zapewnione jest odpowiednie ciśnienie, a samochód kopci i nie dopala oleju napędowego, to być może wtrysk jest nie w tym czasie co trzeba.
kolego sprawdź czy masz dobrze dobrane świece żarowe miałem dokładnie taki sam przypadek świece były za krótkie.
kopci tylko przez chwile a później jest ok.
kąt synchro. -0,55* (-6 do +6 wymagany)
temp płynu 6*c
obroty 924
Ciężko coś powiedzieć. Może wina leży właśnie po stronie tego innego pompowtrysku. Ma on korekcję na plus czy minus?
Witam, mam problem z którym nie mogę się uporać mianowicie to znaczy szarpanie podczas przyspieszania i to ze auto ciągnie gdzieś do 3,5 tys i dalej nie. Zostały zmienione pompowtryski wszystkie parametry silnika są w porządku, robione logi dynamiczne, żadnych błędów nie ma, chociaż pokazywał się błąd coś odnośnie klapy gaszącej ale puźniej już się nie pokazywał. Wszystko zowiazane z tym szarpanie zaczęło się od tego ze za świeciła się rezerwa i zaczeło autem szarpać po czym zatankowałem auto na stacji i problem został, wymieniłem filtr paliwa na nowy ( paliwo w starym wyglądało jakby był jakiś muł ) pompę w zbiorniku tez wyczyściłem i dalej nic. Czy moze tandem pompa siadła i moze ta w zbiorniku ?
PROSZĘ O POMOC
Trzeba zmierzyć ciśnienie jakie daje pompa tandemowa na jałowym i przy 4000 rpm o ile da się takie osiągnąć.
witam mam podobne objawy jak zimny ciągnie super a jak złapie temperatury to szarpie cczy kolega rozwiązał problem ? u mnie nie kopci
samochód vw golf IV TDI 101 AXR
Witam , własnie jestem po pierwszych pomiarach statycznych czy mógłbys ocenić logi ??? dziekuje i pozdrawiam.
P.S. Bardzo fajna stronka 🙂
http://vaglog.rtnet.pl/arriki_125184.html
Wszystko w normie, brak znaczących odchyłek na poszczególnych pompowtryskach, BIPy na minusie, ale pewnie pomiar na biegu jałowym.
czesc Wojtku kupe czasu nie zaglądałem bo nie było kiedy podłubac przy aucie ,,ciepło ,praca itd…miałem sie odezwać jak posprawdzam,,,czyli tak przekaznik 103 wymieniony bezpieczniki posprawdzane a na swiecach jak nie było prądu tak nie ma…nie wiem co jeszcze moge sprawdzić,,kabloteka tez sie wydaje spoko…na krotko iskra na swiecach jest….BIPY miałem duze —zrobiłem ten myk z podoginaniem konektorków czyli podoginałem i pospadały mi troche to jest dobra wiadomosc…samochód pali ładnie,,,a przed odpaleniem na 18 kanale mam w czterech grupach wartosci 6 wszedzie czy to normalne????…pozdrawiam wszystkich
Witam proszę o opinię. Moje auto to Audi A3 1.9 TDI ASZ 130 KM. SIlnik 4 lata temu w DE zawirusowany na 170 KM. Od około pół roku przy gwałtownym przyspieszaniu (najmocniej 5 i 6 bieg czuć i słychać wibrację jakby auto jechało po tarce. Po odpuszczeniu gazu cichutko lub przy dodawaniu małego gazu czuć leciutko. Mechanicznie wymienione wszystko chyb… Sprzęgło kompletne z dwumasem, sprawdzone przeguby, wymienione wszystkie poduszki pod silnikiem, wymienione łożyska w kole. Po tym wszystkim jeden mechanik powiedział że być może jest to od wtrysków. Dodam że auto ma moc nic nie zamula, pali od kopa, Jedynie co to zauważyłem ostatnio że po odpaleniu zimnego silnika parę razy przez chwilkę zatrzęsie na jałowym biegu silnikiem. dokonałem pomiarów według opisu. Jedno zdjęcie jest na wolnych obrotach a drugie przy 3000 rpm
dodam jeszcze że podczas gdy czuć wibrację są to obroty na 6 biegu około 1700 rpm w góre powyżej 2200 rpm coraz słabsze wibracje. W momencie gdy czuć wibrację jak delikatnie położę nogę na sprzęgle i delikatnie wcisnę też czuć jak bije w pedał.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3656c2238031ec2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8ee86058636411b.html
Dziwne są te 4 w 18 bloku na pierwszym zdjęciu. Pomiary były robione na jałowym biegu? Być może winne są konektorki i trzeba podoginać, właśnie wtedy lub delikatnie szarpać w tym zakresie obrotów.
Te 4 na pierwszym zdjęciu są ze względu na to iż pomiar był robiony przy 3000 rpm i widocznie mi trochę noga z gazu zeszła.
Na biegu jałowym są same zera.
Tak, przed odpaleniem w kanale 18 wartości 6 – to jest OK. Sprawdzałeś bezpiecznik od świec, który znajduje się w komorze silnika?
Hej Wojtek.
Problem mam z Leonem,ARL. brak mocy przeładowania turbiny, zamontowana nowa przepływka, nowy zawór n18 i n75, nowy wałek rozrządu. 4 pompowtrysk nawalał wieć wymieniłem na nowy. 1
Tu wysyłam Ci link z Logami jakie robiłem http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=37471
http://vaglog.rtnet.pl/d.tomera_125262.html to jeszcze jest grupa 23 o której zapomniałem na forum. tam właśnie bipy na 4 pompce są wysokie ponad 75
Nie mam konta na tym forum i nie widzę posta. Te korekcje na jakich obrotach silnika były robione? Ten nowy pompowtrysk to nowy czy inny używany? Oznaczenie ma takie same? Został prawidłowo wyregulowany?
Witam .
Panie Wojtku . trafiło mi sie w rece autko audi A4 2.0 TDI silnik BRE . Auto nie odpala . W tym momencie czekam na VCDS-a lecz innym urzadzonkiem zczytałem korekty i Bipy. Autko na jakimś warsztacie stało pół roku i tam właśnie wymienili wtryski nie regulując ich. Podobno auto trafiło do warsztatu z małym problemem i na chodzie a mechanik stwierdził uszkodzone pompowtryski i je wymienił i auto nie chce zapalić.
Wyregulowałem pompki na -180 stopni
korekty 1cyl 0.28
2 cyl 0.10
3 cyl -1.00
4 cyl – 2.80
bipy -127
-65
– 36
– 76
Bipy strasznie skaczą , zmieniaja sie.
a i po mojej regulacji auto udało się odpalić ale tylko za pomocą plaka .
Wydajność pompki wstenej sprawdzona i ok , tandem podstawiony od działającego auta i dalej to samo . Uszczelki na pompowtryskach nowe , z powrotu z tandemu idzie bardzo spienione paLIWo ale bez żadnego dymka .
Prosiłbym o podpowiedź
Podobno pompowtryski były regenerowane u jakiegoś dobrego fachowca.
Był tez przedmuch pod pierwszym wtryskiem bo mechanik krzywo wkręcił wtrysk i był lekko przekrzywiony i troszke szło brudne paliwo z powrotu razem z dymkiem ale to było wcześniej . te usterki polikwidowałem . Załączałem wiele razy procedure odpowietrzania układu i tez nic.
wiązka tez sprawdzona i podoginane konektorki
Czy to są pompowtryski na pewno do tego silnika? Skoro przed wymianą pompek auto było na chodzie, a teraz nie to pewnie coś nie tak z regeneracją. Silnik pewnie z takimi korekcjami nierówno pracuje. BIPy mierzone przy 3000rpm?
Witam . niestety dziś nie wrzucę logów ale vcds-a mam i tak:
013 -2.7
-3.0
2.7
2.8
pochodzi chwile i wartośc troszke się poprawiają
w 018 na drugim czasem pojawiają sie różne wartości i tu pytanko czy podczas odpalania silnika musi byc cały czas wartość 128 do momentu odpalenia silnika?
w 023 przy 3000 rpm owartości bardzo się zmieniają na wszystkich pompowtryskach czyli -70 przy zwiekszaniu obrotów -128 nagle -30 nastepnie +30 i tak dalej . szczerze to już troszke tych autek ponaprawiałem ale ten przypadek to masakra.
Tak Bipy mierzone przy 3000.
Auto cały czas muszę trzymać na wyższych obrotach ponieważ na biegu jałowym po kilku sekundach gasnie
Właśnie sprawdziłem numery pompowtrysków i okazuje się że na czwartym garczku siedzi numer ……..073 B a pozostałe 3 mają …….073 G
Nie dodałem jeszcze dość istotnej rzeczy Jestem w Anglii a tu wszystko mozna podważyć hehehaha
Dla świętego spokoju jeszcze kompresję można zmierzyć, ale wszystko wskazuje na pompki. Z tym podważaniem w Anglii nie załapałem.
Kompresja 29 bar każdy , . Jutro możliwe że przyjadą nowe wtryski podstawię i zobaczę .
Chodzi o to że jest tu troszke warsztatów specjalistycznych ale co do ich umiejetności mozna mieć wiele zastrzezeń (chodzi mi o fachowca który regenerował wtryski).
Panie Wojtku jeszcze małe pytanko : czy na swozniu pompowtryskiwacza musi być taki mały oring?? bo tutaj nie ma a wydaje mi się że powinien być
Kompresja wskazuje, że motor jeszcze zdrowy.
Zestaw oringów to 2 duże (kanały paliwowe), średni (koło końcówki) i mały.
Powiem szczerze ze o tych dwuch dużych to wiem lecz ten mały to chyba na tym paliczku kulkowym miedzy dzwigienka popychają a a pompowtryskiem powinien się znajdować ale co do tego średniego to powiem szczerze ze go raczej nie widziałem. Hmm .
Druga sprawa to taka ze znalazłem opis do mojej sytuacji w 018 mam wartości 128 podczas próby uruchomienia silnika… Opis brzmi 128- Rozpoznanie Bip (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe .
I o co kaman?
Teraz patrze że to 03G130073G – czyli razem 3 oringi tak jak piszesz.128 oznacza, że sterownik nie mógł odczytać BIPa.
Witaj Wojtku!! Mój pacient to Skoda Octavia 2008 1,9TDI BXE.Problem : na wolnych obrotach trzęsie silikiem i ma takie zachowanie jakby jeden cylinder nie pracował,dodajesz gazu zwiekszarz obroty nic nie czuć by coś dolegało tylko na wolnych i jak cieplejszy to mocniej.Sprawdziłem dane wporzadku opróch wtryskiwacza na 4 cylindrze 013 cały czas jest 2,99 jakby był zablokowany na 018 jest jak trzeba 0 i po dodaniu oraz przytrzymaniu pedału gazu wskakuje na 128 i 4 i spada do zera, 024 ma od -6 i skacze tak do -18 i wraca i tak … Elektrycznie łącza i kaple przejrzałem sprawdziłem nie wydaje mi się że coś jest nie hallo w elektryce.Wsadziłem drugi wtryskiwacz z demobilu uszczelki nowe regulacja jak najbardziej zrobiona i mam identycznie tak samo.NIc się nie zmieniło Błąd cały czas :722 cylinder 4 PD ten sam kasuje i wraca.Może być tak że pompka jest inna w sensie nie sprawdziłem numerów,ale tak samo wszystko się zachowuje 013 tak samo winduje na 2,99, na 4 cylindrze jak na starym.Czary jakieś?Głowica? Zawory? Silnik?
Proponuje zmierzyć kompresję, chyba że to pompka nie do tego silnika.
Panie Wojtku czy pompowtryski aj zamienione na ag będą pracować na tym samym sterowniku audi a3 atd
Nie wiem. W ATD były stosowane 038 130 073 AJ lub 038 130 079 CX. 038 130 073 AG są zamienne z 038 130 079 GX i były montowane w AXR.
Witam, Czy może mi pan powiedzieć jakie oznaczenia pompowtrysków były w Skodzie SuperbI 2004r 1,9tdi avf awx 130km. ( wydaje mi się, że oznaczenie było BA) Miałem wymieniany silnik, a pompowtryski miały pozostać moje. Tylko, że po wymianie silnik trochę nierówno pracuje. Mechanik trochę coś kręcił, że jeden pompowtrysk jest do wymiany, że niby leje. Wcześniej wszystko chodziło ok. Dzięki z góry za odpowiedź
Do numeru nadwozia 3U*39039898 stosowane były pompowtryski 038 130 073 AR. Później montowano 038 130 073 BA. Zamiennik z programu wymiany w ASO to 038 130 079 FX.
Pompowtryski poszły do sprawdzenia i jesli wyjdą ok to głowica do zdjęcia.
Tylko zastanawia mnie jedna opcja , mianowicie przeważnie gdy głowica była pęknięta do kanału paliwowego powrotem z tandemu szło paliwo z niebieskawym dymkiem a w tym przypadku idzie powrotem bardzo zburzone paliwo z takim przezroczystym dymkiem. … hmmmm…
Napisz, czy udało się naprawić auto bo sam jestem ciekaw. Stawiam na kiepskie pompki.
Dzięki Wojtku za odpowiedz na 100% nie jestem pewnien tej pompki,mysle że nie ale zastanawia mnie fakt że nawet jakby była inna pomka to tak mniemam że były by inne wartości a w tym przypadku jest tak jak było przed zmianą pompki.Jak by się zachowywała pompka od innego modelu?
To trzeba zmierzyć kompresję silnika. Wstawienie pompowtrysku niezamiennego z oryginalnym to duże BIPy i często spore korekcje, zależnie od różnicy w wydajności między oryginałem a zamontowanym.
Panie Wojtku a zmiana programu coś pomoze jak mam inne pompki
Tak, zmiana mapy SOI i Duration pod odpowiednie pompowtryski załatwi sprawę. Temat do zrobienia w firmie zajmującej się chip-tuningiem.
Witam Panie wojtku. pacjent golf 4 1.9 tdi 101km 2003rok. teraz w te mrozy sie zaczelo.po prostu zaczal slabo palic tzn raz odpalil dobrze, a raz trzeba bylo krecic z 4-5sekund. teraz jak jest cieplo to tez raz odpali dobrze, a raz po 5s aku nowe, swiece nowe. przebieg od nowosci 146tys jestem wlascicielem od poczatku.stosowany diesel spulong liquy moly. co go boli?.
Są jakieś błędy w sterowniku? Jak wygląda grupa 018 zaraz po odpaleniu? Można na noc zacisnąć wąż powrotu paliwa. Jeśli rano odpali bez problemu to winny będzie zaworek powrotny w pompie tandemowej.
Wlasnie panie wojtku musze zajac sie tymi danymi, bo narazie z braku czasu wszystko utknelo w martwym punkcie. jesli chodzi o jakiekolwiek bledy to vag nic nie pokazuje. zaworek zwrotny mam zalozony nowy, w zasadzie dolozony bo nie znalazlem zadnego. na filtrze paliwa tez wymienilem na ori. zauwazylem jeszcze ze jak zatankuje pod korek, to pali od strzala. jak juz paliwa troche zejdzie to juz jak mu sie zachce. nie ma tutaj przesadnie zlego odpalania, ale uwazam ze powinien odpalac od strzala, a nie czasami po 3-4 sekundach krecenia. i jeszcze jedna sprawa. jakies 3 miesiace temu, ok -7stopni odpalalem po calej nocy stania i odpalil, ale musialem dlugo krecic.najdziwniejsze ze mial tak ciezko, ze zamknal sie bagaznik przy centralnym zamku.by go otworzyc zgasilem auto po ok 10 sekundach pracy i chcialem odpalic. chcialem i rozrusznik krecil bardzo dobrze ale auto nie odpalalo. i tak z 10 razy po 4-5sekund az wkoncu zalapal. byl to jednorazowy przypadek.sam juz nie wiem.
Panie wojtku mam logi. i tak grupa 013 1cyl -0,42, 2cyl -0,02, 3cyl +0,59, 4cyl -0.24. grupa 018 wszedzie 0 a po zdjeciu nogi z gazu wszedzie 4.0. grupa 023 wszedzie wahania i wszedzie na plusie i tak 1cyl 21-26, 2cyl 30-36, 3cyl 28-33, 4cyl 23-29. kat wtrysku sprawdzony i jest na 0.0. czy w takiej sytuacji widzac ze w grupie 023 2 i 3 cyl troche poza norma sprobowac zwiekszyc poprzez mape dawke paliwa na rozruch? bo moze tutaj tkwi problem.
Korekcje i BIPy są ok. Warto zlogować kanał 018 podczas uruchamiania (zapisywać dane do pliku). Problemy z za małą dawką są powodem kiepskiego odpalania ciepłego silnika. Można sprawdzić, jak odpala na odpiętym czujniku G62.
Witam.Mam problem ze swoim passatem 1,9 tdi 130 km AWX. Kiepsko pali na zimnym,przez chwilę po odpaleniu telepie silnikiem po czym się uspokaja.Po odpięciu czujnika temp.jest dużo lepiej, ale nie idealnie.Od czasu do czasu wywyla błędy wtryskiwaczy(obecnie na drugim cylindrze). grupa 013 1cyl -1,23 2cyl +1,35 3cyl +0,7 4cyl +0,9 bipy 93,105,87,94(po przegazowaniu 1,2 i 4.wchodzą na 127) W samochodzie były sprawdzone pompki (u dwóch fachowców od regeneracji i niby dobre) wyregulowane,wymienione oringi,wyczyszczone i podgięte styki, ciśnienie pompy tandem ok.,synchronizacja -0,55-0. Czy przyczyną tak dużych bipów i korekcji(te pod obciążeniem wchodzą na ponad 2,5 mg/cykl) może być podżarty wałek rozrządu? i / lub gniazda pompowtrysków?
Na 4 cylindrze nie powinno być -0,9? Suma korekcji musi być równa (prawie) 0. Pompki są na pewno do tego silnika?
Szczerze to mecze się z dziadem i dalej nie wiem co to za cholera. Pompowtryski wróciły od fachowca co je regenerowal i twierdzi ze są jak nówki. Dziś zdjąłem głowice i tak jak się spodziewałem… Czyli nic nie znalazłem niepokojącego… Myślę dalej
.. Pozdrawiam.
Podaj numer OEM sterownika silnika. Nie ma cudów – jak rozrząd jest ok, G40 ok i takie cuda z parametrami to albo pompki są skopane, albo sterownik silnika. Inna możliwość to PD lub sterownik nie od tego motoru.
Witam Cię Wojtku Mam straszny problem z paskiem 1.9 tdi 130KM AWX popękały mi trzpienie w pompkach przebieg 330 000 tys.km i wymieniłem na takie same pompki według suwmiarki ustawiłem odległość a śruby po złożeniu o 180 stopni wyregulowałem i 3 godz męczenia i nie chce odpalić co może być przyczyną??? nic z tyłu nie kopci a paliwo do pompy z tyłu głowicy dochodzi błedów na vagu nie ma i nic stoje w miejscu brak już pomysłów możesz coś doradzić z góry dzieki!!!
Sprawdź czy paliwo z powrotu pompy tandemowej leci. Jeśli układ nie był odpowietrzany pompką próżniową (a mało kto to robi:)) to niestety trzeba trochę pomęczyć rozrusznik i akumulator, żeby auto odpaliło. Przy słabym akumulatorze i zbyt niskich obrotach silnika samochód też nie odpali.
Witaj Wojtku. Mam wielką prośbę czy mógł byś zerknąć fachowym okiem na moje logi – a powód trzęsienie silnikiem i dymienie po odpaleniu na zimnym silniku. Dodam że wtyczki sprawdzone, wałek rozrządu w super stanie. Myślę o zamianie pompowtrysków 1 i 2-go cylindra ale muszę poczekać na uszczelki i śruby. Proszę zerknij może będziesz miał jakieś inne pomysły.
Logi na zimnym silniku :
Grupy: 004,005,015 – http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126862.html
Grupy: 013,018,023 – http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126863.html
Logi na ciepłym silniku:
Grupy: 000,001,003 – http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126800.html
Grupy: 004,005,015 – http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126801.html
Grupy: 013,018,023 – http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126802.html
Hmm i co wy na to ??
Pozdrawiam
zapomniałem dodać passat 1,9 motor AVB
Na zimnym przez 4 minuty jest problem z 2 pompowtryskiem – ale to wiesz. Za to później korekty są już małe – zamiana miejscami pompek to dobry pomysł – będziesz wiedzieć, gdzie na 100% leży problem.
Witam ponownie Wojtku.Nie odpisywałem bo nie było sensu przed wykonaniem czynności. Więc reasumując – wtryski zamienione miescami 1-2 z 3-4 czyli 1 jest teraz na miescu trzeciego itd, Wymieniony wałek rozrządu z silnika gdzie nie było takiego problemu, szklanki, pompa podwójna,listwa zasilająca pompowtryski a usterka pozostała na drugim cylindrze chociaż korekcje na 1 cyl. też nie są super. I tutaj moja prośba abyś zerknął jak możesz bo w dalszym ciągu jest nie tak jak ma być co prawda moment że niepracuje na drugim cylindrze trwa o wiele krócej bo ok 25 sek. Zastanawia mnie jeszcze jedno w okolicy 92 – 94 sek coś jak by się załączało lub wyłączało bo słychać to i widać na korekcji szybki spadek. Nie mam pojęcia co to jest (wszystkie odbiorniki el. włącznie z klimą powyłączane.
Linki do logów na zimnym silniku :
Grupy: 004,005,015 – http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128170.html
Grupy: 013,018,023 – http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128171.html
Proszę bardzo o jakieś podpowiedzi bo moje pomysły już się skończyły i sam nie wiem co z tym zrobić.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
Sprawdź świecę żarową na drugim cylindrze, a najlepiej zamień miejscami z inną. Prawdopodobnie jest spalona albo bardzo słabo grzeje. Do temp 30*C płynu chłodzącego grzeją świece – to co słyszysz to przekaźnik od świec.
Sorki że tak późno ale może komuś się przyda info.
Powodem było nadpalony tłok na drugim cylindrze co potwierdziłem po zciągnięciu głowicy. Przy sprawdzeniu ciśnienia sprężania uszkodzony cylinder miał 21 bar a pozostałe ok 30 bar.