Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
witam pana mam problem z silnikiem vw sharan 2001r 19 tdi115km spada moc na rozgrzanym silniku zapala sie esp silnik wpada w drgania na zimnym idzie jak igla przy odpalaniu nie ma zadnego problemu czy zimny czy cieply pali od kopa wymienilem okablowanie pompek jest lepiej ale objawy sa te same grupa vag13 i 18 jest ok czyli tak jak pan opisuje a 23 bledy na 4 pompkach przekroczona granica regulacji bipy od 70 do 110 zalezy od pompki sprawdzane statycznie i dynamicznie problem pojawil sie nagle prosze o porade i pozdrawiam
witam panie Wojtku czy te moje prblemy z tym szarpanie na cieplym silniku moga byc zwiazane z pompom tandemowa gdyż po odpaleniu na wolnycz obrotach chodzi przez 1h i zadne bledy nie wyskakują w tym czasie silnik sie rozgrzeje i wystarczy dodac gazu na 2000 obr i po kilku sekundach wywala bledy przekroczenia granicy regulacji na wszystkich pompkach czy moze byc to spowodowane niedomaganiem pompy tandemowej czyli zbyt malo paliwa na pompkach
dodam ze wszyskie filtry wymienione a wszyscy mechanicy w moim miescie mówią ze pompki wymienić a jak wspomnialem ze to moze kable to dziwnie na mnie patrza i mowia że to niema nic wspolnego prosze o pomoc i pozdrawiam
To nie wina pompy tandemowej, za mało paliwa to BIPy ujemne.
witam panie Wojtku dziękuje za podpowiedz to można jedną rzecz wykluczyc właśnie wróciłem od mechanika który po diagnozie komputerem ale jakimś innym programem niż wag w esp wyświetlił błąd jednostki sterującej silnikiem a na pompkach błędy te same jego diagnoza to ze pompki są ok bo dawkowanie i inne parametry są dobre i żeby prześwietlic kabloteke i sprawdzic komputer u innego diagnosty który sie w tym specjalizuje.A może pan ma jakieś inne pomysły co by warto było sprawdzic pozdrawiam
Panie Wojtku a co oznaczają wysokie bipy w kanale 23 bo wszystkie są od 70 do 100 i lepiej a pozostałe kanały 13 i 18 zgodne z pana opisem pozdrawiam
Witam, Proszę o pomoc. Pojawił się problem z odpalaniem Golfa IV 1.9 tdi pd, 101km, silnik AXR., rocznik 2003. Pół roku temu już z tym walczyłem i wtedy antidotum okazała się wymiana oringów popowtryszkiwaczy. Niestety od dwóch tygodni golf znów nie odpala. Początkowa samochód zapowietrzał się po dłuższym postoju. Stawianie go silnikiem w dół już nie poprawia sytuacji. Wczoraj wymieniona została uszczelka vacum i nie pomogło. Dziś po bezproblemowym przejechaniu 100 km gaszę silnik i ponownie zapalam, obrotomierz buja się od 800 do 1100, silnik drży, nie pali na wszystkie gary, i kupa białego śmierdzącego dymu z rury. Po godzinie znów go odpalam i to samo. Jadę tak na komputer. Brakuje trochę mocy, od maską jak by coś klekotało, poszarpywało silnikiem. Mechanik od kompa mówi o fatalnym wyniku na jednym cylindrze i złych na dwóch. W drodze powrotnej dym całkowicie niknie, samochód zaczyna lepiej jechać.
Co się działo? Jeden mechanik mówi o wieszającym się pompowtryskiwaczu, drugi o filtrze paliwa. Co pan radzi?
Radzę pokazać logi.
Witam!
Panie Wojtku ,zna Pan może prawidłowy zakres wartości Bip-ów w silniku 4.2 tdi ?
Po diagnozie VDCS na obrotach biegu jałowego pokazuje mi się na 1 cyl. 53.20 ms
2 cyl .58,35 ms, 3 cyl 33,60 ms , 4 cyl 49,25 ms , 5 cyl 49,30ms , 6 cyl. 68,15 ms ,
7 cyl. 58,40 ms , 8 cyl. 39,70 ms.
Wartości różnicy dawki wtrysku są niemal idealne- max 0,26mg/stroke.
Auto to vw touareg 2010 4.2 tdi przebieg 155k km.
Proszę o poradę.
Pozdrawiam i gratuluję wiedzy.
Witam , chciałbym się dowiedzieć czy jeżeli są poobrywane zabezpieczenie co trzymają sprężynę pompowtrysku to działają one poprawnie ?
Tak, ale mocowanie należy naprawić.
Witam, poradził sobie już ktoś z tymi drganiami silnika na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku? Nie mam już pomysłów co to może być. Sprawdzone: przepływka (podmieniona na sprawną), nowy rozrząd, zaślepiony EGR, zrobiona synchronizacja, pompki max 0.35 mg bipy wszystkie na minusie ok 15, poduchy i wydech sprawdzone. Samochód to golf 1.9 AXR 101KM przebieg 216tys. Wraz ze wzrostem temperatury silnika drgania się nasilają.
Miałem tak samo, chciałem wymienić pompowtrysk, gdyż korekta wahała się-od
1.0 do 1.7.na 3 cylindrze. A winna była zużyta, wytarta ( krzywka wałka rozrządu) około – 1 mm.
Witam. Mam golfa V rok 2006. Silnik BXE 1,9TDI 105KM. Mam następujące objawy. Samochód podczas przyspieszania łapie tryb awaryjny. Na komputerze pokazało, że przy 2800 obr/min jest wysokie ciśnienie i tak jakby go turbo nie upuściło. Czy to wina turbo czy jakiś zaworów elektromagnetycznych. W jaki sposób idzie to zdiagnozować. Druga sprawa jaka dolega to kopci na lekki niebieski kolor i czy to wiąże się z uszkodzona turbina, czy jakieś uszczelnienia. Jak to sprawdzić. Komputer również pokazał sporadyczne wypadanie zapłonu cylinder 3. Czy to pompka czy raczej wiązka. Prosze o pomoc.
VCDSem zrób test turbosprężarki w Basic Settings, Jeśli szarpie sztangą, podłącz pod gruszkę dużą strzykawkę i zobacz czy sterowanie działa płynnie – jeśli tak – problem robi zawór, jeśli nie – masz problem z zacinaniem się zmiennej geometrii. Do do wypadania zapłonu – błąd będzie powodowała i wiązka i wadliwy pompowtryskiwacz. Jak dogięcie konektorów nic nie da, można PD zamienić miejscami, jak błąd będzie dalej na tym samym pompowtrysku pracującym na innym cylindrze to masz odpowiedź.
Witam posiadam passata b5 1,9 tdi 130km problem jest tego typu że do pompki paliwa w zbiorniku nie dochodzi prąd i mam pytanie gdzie jest przekaźnik tej pompki bo sprawdziłem już bezpiecznik nr 28 i jest ok a prądu brak Pozdrawiam.
Witam ponownie nawiązując do poprzedniego tematu już znalazłem przekaźnik jest w skrzynce tam gdzie komputer po przeczyszczeniu styków pompka ruszyła i jest wszystko ok.
GOLF 5 1.9 TDI BLS DPF 105 Km
Witam 3 miesiące temu wymieniałem gumki na pompkach ponieważ były problemy z odpaleniem po dłużnym postoju oraz korekta 2,8 na 4 cyl. po wymianie korekty na wszystkich cylindrach były +- 0.60. Dzisiaj odpalam auto i trzęsie motorem jakby chodził na 3 cylindry. podłączyłem vcdsa i się przeraziłem
grupa 013. 1cyl 2,94. 2cyl 1,55. 3cyl 0.52. 4cyl 0.92
grupa 018 wszystko w porządku
grupa 023 51 29 31 46
Mechanik twierdził ze 3 miesiące temu jak zmieniał gumki nie widział nic niepokojącego co by wskazywało ze najbliższym czasie się rozsypie. od tamtego czasu zrobiłem jakieś 15 tys km.
gdybam ( jakby dwumasa się rozsypała byłby taki objaw)?
Pewnie wartość na pierwszym cylindrze jest dodatnia, a na pozostałych ujemna. Jeśli tak, to jest problem z pierwszym pompowtryskiwaczem lub jego regulacją.
Tak dokładnie na pierwszym jest dodania a na pozostałych ujemna , dzieki za pomoc. pozdrawiam
problem rozwiązany, mechanika który kiedyś zmieniał mi gumki poniosła fantazja wtryski źle wyregulowane , pęknięty na 1 cyl tzw, konik.
Siemka ,
Mam pytanie odnośnie pompo wtryskiwaczy , wcześniej miałem problem taki jak przekraczałem 3tys obr auto zaczynało poszarpywać
Auto sprawdziłem vcds następujące kanały
Na zimnym silniku Obr 900
Blok 13 |-0,14/ -0,35/0, 00/ 0,52
Blok 18 Wysztko 0
Blok 23 | 34 / 45 / 25 /24
Na ciepłym
Blok 13 |-0,16 /-0,26/0.00/0.45
Blok 18 0/0/0/0
Blok 23 26/42/21/22 Co do ciepłego jest bardzo zmienne nieraz potrafi byc po 50 na każdym
Na obrotach 3000 ob
Blok 13 -0.35/-0.24/0.05/0.52
Blok 18 Tu jest cos nie tak wszystkie bloki pokazują 4 /4 /4 /4 wyczytałem ze to – małe dawki wtrysku / zamknięty elektrozawór
Blok 23 55/56/6/39
Proszę o pomoc
Korekcje wyglądają OK, BIPy też nie przekraczają granicy 60. Poszarpywanie mogło być spowodowane przytkanym filtrem paliwa, można też sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa tandemowa.
Witam. Może tutaj otrzymam odpowiedź na nurtujące moje auto kłopoty. Pacjentem jest VW Passat B6 2.0 170KM silnik BMR. Otóż na hamowni wygenerował z siebie tylko 134 KM. Zacząłem poszukiwania kłopotów od zrobienia logów. Dodam tylko, że pompowtryski (bodajże 3szt.) wymieniono mi w ASO w ramach akcji serwisowej przed dwoma laty i od tamtej pory przejechałem ok.30tyś. km. Przed rokiem wywaliłem DPF’a i po kastracji u sprawdzonego tunera auto zaczęło kopcić na siwo. Byłem na poprawkach dwa razy i nic nie wskórał. Ponoć BMR’y tak mają. Poniżej logi. Robiłem je po raz pierwszy i może nie wszystko jest tak jak powinno być ale może coś można wywnioskować. Będę wdzięczny za każdą sugestię. Dodam tylko jeszcze, że przed kilkoma dniami wymieniałem filtr paliwa i okazało się,że zarówno filtr jak i paliwo w kielichu były czarne jak smoła. Czyżby vacum pompa puszczała?Pozdrawiam Mirek.
STATYCZNE:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_206842.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_206841.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_206840.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_206839.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_206838.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_206837.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_206836.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_206835.html
BASIC SETTINGS:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_206844.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_206843.html
DYNAMICZNE:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_206847.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_206846.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_206845.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_206850.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_206849.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_206848.html
Na pewno nie domaga 4 pompowtryskiwacz, korekcja niby nie jest duża, bo ok. 1mg, ale na 3 pozostałych jest ujemna, więc odchyłka jest spora.
Witam. Dziękuję za sugestie ale co w tej sytuacji? Wymiana na nowy czy czyszczenie (jednego czy cały komplet)?
Witam. Panie Wojtku – przepłukałem swoje pompowtryskiwacze preparatem LM i ponownie zrobiłem logi. Czy coś uległo poprawie. Czy regulacja kąta zapłonu jest w moim przypadku uzasadniona?
STATYCZNE:
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_212616.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_212619.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_212618.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_212613.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_212605.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_212623.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_212622.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_212621.html
DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_212614.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_212610.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_212609.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_212603.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_212624.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_212620.html
Witam
Od dość długiego czasu zmagam się z dużymi wibracjami, przenoszącymi się na budę. Są tylko pod obciążeniem. Na początku generowały je przeguby wewnętrzne, następnie wybita poduszka skrzyni.
Z pół roku temu podczas jazdy autostradą nagle posypała mi się turbina. Kilka dni wcześniej dwukrotnie auto podczas jazdy auto weszło w tryb awaryjny i myślałem, że to znów to samo i jeszcze jechałem kawałek, przez co jak je zatrzymałem było już po szklankach, wałku rozrządu i jednym z pompowtrysków.
Jeden z pompowtrysków został wymieniony na identyczny z podobnym przebiegiem.
Od tego czasu zaczęły się problemy z nierówną pracą silnika.
Nie przekładało się to jednak na wibracje.
Od niedawna natomiast wibracje są nie do zniesienia i silnik inaczej chodzi.
Do tego jest nieco słabszy i realne spalanie zwiększyło się o 1-2l/100km.
Spalanie na komputerze nieznacznie tylko wzrosło.
Może ktoś wpadnie na to po logach, czy przyczyną są pompowtryski, jak stwierdził mechanik, czy też przyczyny mam szukać gdzie indziej.
Logi dynamiczne robione przez dłuższy czas w większości pod obciążeniem.
Logowałem tylko grupy pod kątem pompowtrysków czyli 13, 18 i 23.
http://vaglog.pl/log_208267.html
http://vaglog.pl/log_208266.html
http://vaglog.pl/log_208265.html
będę niezmiernie wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
Korekcje masz spore, na drugim pompowtrysku BIPy są zbyt duże. Pewnie to one są przyczyną problemów.
Zapomniałem dopisać sharan lift 1.9TDI AUY 115KM
witam panie Wojtku mam taki problem i nie może nikt temu zaradzi z seatem altea 2.0tdi BMN a mianowicie po wyżej 3 tys obr. silnik zaczyna szarpać i go dusi. Pompowtryskiwacze zostały wymienione na nowe i dalej to samo prosze o pomoc
Przyczyn może być wiele – pompa paliwa, zapchany katalizator, przepływomierz.
Passat 1.9 tdi 2000r ATJ 115km 310Nm pompki ad AWX 130km jest wirus na 142km 345 Nm.
Mam takie pytanie:Czy zmiana programu i zmiana pompek ma wpływ na BIP-y bo u mnie jest ich 127 powyżej 2100obr. A może program zle zrobiony??? albo pompki do wymiany? Nie wiem jak było przed modyfikacją bo już w takim stanie go kupiłem.
Z góry dziękuję za jakąś podpowiedz i nakierowanie Panie Wojtku
Pozdrawiam
Często trzeba robić korekty w sofcie po montażu innych pompowtryskiwaczy (o innym oznaczeniu).
witam 1,9tdi bls trzęsie po zapaleniu na wyświetlaczu pokazuje że na wolnych obrotach pali 1,4litra na godzinę w grupie 013 na 3 wtrysku cały czas pokazuje korektę -3,0 na reszcie w normie ,czy to będzie przez ten wtrysk.
W normie to znaczy ile, bo moim zdaniem, to będzie około +1mg średnio na gar.
Witam Panie Wojtku potrzebuję pomocy auto to vw Passat 130 tdi gdy wczoraj rano zapaliłem auto zaczęło strasznie telepać silnikiem podpiąłem vaga, gdzie okazało się że jeden pompowtrysk pierwszy ma korektę 2.99 na plusie ale nie ma żadnego błędu po kilku chwilach gdy auto się rozgrzało było wszystko ok. Często podłączam vaga i korekty bloków 13,18,23 były zawsze super. Więc wymieniłem oringi ale po zamontowaniu go ponownie pompowtrysk cały czas już ma złą korektę 2,99. Znów wyjąłem pompowtrysk i przyjrzałem się gniazdom pompowtrysków w głowicy mają duże wręcz ostre wyżłobienia. Nowe oringi, które włożyłem jeden od razu miał uszkodzenie które jak myślę powstało poprzez ten ostry rant przy wciskaniu. Czy można jakoś naprawić te uszkodzenia głowicy lub może włożyć większe oringi chociaż ten środkowy. Są momenty że gdy dodam gazu tak około 1500 obr pompowtrysk poprawia swoją korektę schodząc do ok 0,9 plus wcześniej żaden nie przekraczał wartości ok 0,1-0,3 plus minus
Wsadzanie innych oringów niż te dedykowane do pompowtryskiwaczy kończy się rozcieńczaniem oleju przez ropę i później do wyboru: zatarcie silnika, rozbieganie i zatarcie silnika, uszkodzenie turbosprężarki itp. Rozklepane gniazda w głowicy można naprawić.
chcę dodać że spalanie podniosło się z 0,6 do 0,9 a czy tak by się zachowywał gdybym przez przypadek wycierając pompowtrysk zatkał brudem dysze końcówki pompowtrysku.
z góry dziekuję za pomoc
Gdybyś zatkał brudem dysze podczas wycierania, to wierz mi, ciśnienie 2000 bar dałoby sobie z tym radę.
Panie Wojciechu .Auto nie ma mocy + kopci na czarno + bipy od 3000obr 4.4.4
Grupa 013, 011, 003: http://vaglog.pl/log_211277.html statycznie z przegazówką
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_211278.html statycznie i + 3000obr
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_211279.html dynamicznie
Jest to 1.4tdi – bnv – regulacja po wymianie gumek na 250stopni .
Coś jeszcze mnie nurtuje – wymiary do właściwego osadzenia suwmiarką mi się w żaden sposób nie zgadzały i zrobiliśmy na (prostopadle) a wg wymiarów musiały by byc skrzywione cewką lekko w lewo – mierzone na wysokości cewki do bloku na zewnątrz . A umnie się zgadzał wymiar jak by mierzyć na wysokości od cewki pompki do bloku ale na takim wyskoku bloku na zewnątrz jkaieś 0,5 cm .Z tego co się orientuję musi byc prostopadle ?
Jeśli chodzi o ustawienie pompek to proszę spójrz na moje zdjęcia w tym temacie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2583492.html
Jest to silnik AMF ale ustawienie pompek powinno u Ciebie być takie samo. Dodam, że te pompki na zdjęciu posiadają ustawienie fabryczne.
dzięki ! tak tak na chłopski rozum muszą byc ustawione prostopadle i tak mam .Na początku była regulacja na -90 stopni (wg specyfikacji) ale jakoś nie dawało mi to spokoju i wg innej specyfikacji do tego modelu ma byc -270 stopni więc tak zrobiłem .W naszych 3 cylindrowcach korekcja dawek ponoc ma być +- 1,9 a nie +-2,8 więc mam na granicy .
Czy to może byc że właśnie przy zmianie biegu kopci oraz podczas przyśpieszania nawet z nie do końca wciśniętym gazem ?
a i te przerywanie tak od 1800obrotów to te konektorki mogą być ? w bloku 023 pokazuje mi przy 3000obr 4.4.4 – czyli za mało paliwa lub (jakiś ) zawór ?
Jak by ktoś sprawdził te moje logi z wtryskami i podpowiedział które są w najgorszym stanie bo mam 2 szt na podmiankę z tymi samymi numerami to bym sprawdził czy to coś da.
Zastanawiałem się jeszcze nad przyczyną kopcenia a mianowicie – krzywki na wałku rozrządu .Jeśli wytarte i nie otwierają należycie zaworu i nie wszystko idzie w wydech to gdy dostanie kolejną dawkę paliwa wkońcu będzie tak że nie przepali strzeli i zakopci czy dobrze kombinuje ?
Waldemarze z Kaszub ! czy nadal działa ci autko po dogięciu tych konektorków?
Tak , nadal cieszę się dobrą pracą silnika. Mam niskie spalanie i zero kopcenia. Ale silnik przejechał zaledwie 163 tyś.
mój 299 911km – na początku miałem dziurę w intercoolerze na dole przetarła ja obudowa kierownicy powietrza .Zaklejone poxypolem i jest lepiej ale …. k. kopci dalej i cccciiiichhhuttkooo prycha w tłumik .Ide sprawdzic te konektorki i okrągłą kostkę przeczyszcze zobaczymy czy to cos da
no i lipa dogiełem i okrągłą kostkę przeczyściłem i nic dalej to samo i wydaje mi sie że zaczyna dymic trochę w innym kolorze – szaro jakoś tak szaro czarno …
Cewka pompowtryskiwacza musi być ustawiona prostopadle, w autodacie czy zeszytach serwisowych VW można znaleźć prawidłowe wymiary dla głowic 3 cylindrowych. Na pewno masz problem z 3 pompowtryskiwaczem.
Wymieniłem ten 3 i oto logi
STATYCZNE:
Grupa 013, 023, 004: http://vaglog.pl/log_212140.html
Ciekawe że spalanie na postoju spadło z 0,6 do 0,5 /godz
Jutro przelecę sie do warszawy i zobaczymy jak w trasie .
Wymieniłem tylko 3 ale nie wiem czy i 1 nie trzeba bedzie wymienic .
Witam Panie Wojtku.
Posiadam Passata B5 fl 1.9 TDI AVF który ma następujący problem.
Auto odpala bardzo dobrze na ciepłym i zimnym motorku lecz w miarę nagrzewania sie silnika korekcja na cylindrze 4 niepokojąco rośnie do wartości +2,9 i pojawia sie biało niebieski dym i zapach niedopalonej ropy. Bip-y na tym cylindrze w granicach 70 na rozgrzanym motorze pozostałe w normie. Kolejnym objawem jest to iż silnik gubi zapłon co objawia sie błędem na 4cyl oraz pali bardzo dużo paliwa nawet na postoju choć spalanie na komputerze w normie ok 0.6L/h a ostatnio po wlaniu 5 litrów ON spalił to po 1,5h pracy na wolnych obrotach. Poziom oleju w normie nie ubywa nie przybywa. Planuje wymianę pompki na 4 cylindrze. Moje pytanie jest takie czy ten pompowtryskiwacz może tak lać że auto nie jest w stanie przepalić tego paliwa i powoduje to dymienie i ogromną komsumpcje ropy ??? Dodam jeszcze iż po rozgrzaniu wyczuwalne są chwilowe szarpnięcia powodawane brakiem zapłonu na tym cylindrze.
Z góry dziekuje za pomoc.
Objawy mam takie same lecz dane w logach jeszcze mieszczę się w normie – szukam dalej powodów – masę kasy już wpakowałem i godzin pracy … cóż
Wszystkie problemy masz przez ten pompowtryskiwacz. Wymień go, nim wypali tłok, o ile już tego nie zrobił.
Witam!Panie Wojtku mam problem z moim swieżo kupionym GOLF IV 1,9 TDI 101 km z 2003 roku.Na biegu jałowym podszarpuje silnikiem tak jakby była uszkodzona poduszka silnika.Po podpięciu VCDS wykazało błąd Cylinder 2 (P0302-35-00 Misfire Detected) sprawdziłem wtryski i nr 1,3,4 mają około -35 a właśnie nr 2 ma około +1,65 .Samochód nie dymi i trzyma obroty,nie pali się na desce CHECK ENGINE.Jedyny objaw to szarpanie silnikiem na biegu jałowym.Proszę o pomoc!Dziękuję i pozdrawiam!
Masz problem na 2 cylindrze, nie dość, że korekcja duża, to jeszcze brak zapłonów.
Dziekuje za odpowiedz panie Wojtku.Co by pan doradzil mi w takiej sytuacji.Co należało by sprawdzic i czy jest to powazna usterka?Samochod bardzo dobrze chodzi tylko ten bieg jalowy.Prosze o pomoc.Pozdrawiam!
Dodam jeszcze że BIPy są w normie ,błąd po skasowaniu nie powraca.I wyszło że termostat do wymiany.Jutro będzie zmieniony.Mam takie wrażenie że jak postoi dłużej na postoju i wskazówka wskoczy ledwo co na 90 st.C to mniej rzuca silnikiem.Szarpania lekko ustają.Wlałem do zbiornika środek STP do czyszczenie wtrysków.W planach mam przeczyścić wtyczkę główną przy bloku silnika oraz wtyczki od PD pod pokrywą zaworów.Czy jednak darować sobie?Czy to może wskazywać na uszkodzony PD na 2 cylindrze?Co pan o tym myśli?Jaka diagnoza panu się nasuwa na myśl?
Czy z takimi dieslami można jechać na wczasy za granicę ??? Chyba nie. Te silniki nadają się do jeżdżenia w promieniu 50 km. Cóż to za auto, gdzie nie ma pewności o awarię, laweta problemy, to katastrofa ! W USA takie sprawy by nie przeszły, pozew do sądu i masowe odszkodowania, z resztą już był taki problem w niemieckim aucie, ale nie pamiętam marki, chodziło o silniki . Kolega ma Passata 2.0 TDI 2006r i ciągle popsuty, kasę ładuje i ładuje i nie może sobie poradzić. Diesle były dobre , ale te stare z przed 15 lat, żadne turbiny i inne rzeczy się nie psuły! Ludzie nawet nie wiedzieli, że mają turbinę.
Silniki 1.9TDI to udane i trwałe konstrukcje. Duża liczba komentarzy z problemami wynika z dużej ilości aut z tymi motorami. Jeśli chodzi o turbo, to wiele zależy od użytkowania samochodu (trasa, miasto) oraz stylu jazdy. Jednym wytrzymuje 200kkm innym 400kkm. Do tego dochodzi stosowanie odpowiedniego oleju, co z tego, że ktoś zmienia co rok lub po przejechaniu nawet 10kkm, jak zamiast 5W40 z normą 505.01 leje najtańszą oliwę 10W40, która nie wiadomo nawet czy spełnia normę 505.00. No i drugi temat to przebieg, który generalnie w sprzedawanych autach, mimo coraz większego ich wieku się nie zmienia. 12-13 letnie Passaty 1.9TDI na otomoto mają średnio 220kkm przebiegu. Samochody w tych cenach na mobile.de mają 400-500kkm. Są i takie co mają 160kkm-250kkm, ale kosztują od 4000€ wzwyż. 2.0 TDI z pierwszych lat były faktycznie wadliwe, ale wiele problemów było rozwiązywanych jeszcze na gwarancji. Podsumowując – najczęściej problemy osprzętu wszystkich TDI wynikają z bardzo dużego przebiegu, którego właściciel nie jest świadomy.
Witam Wojtku mam taki problem 3-cylindrowy VW lupo 1,2 TDI. Ranne odpalenie auta, kopci oraz nierówno pracuje w grupie 13 -dwa pompowtryskiwacze chodzą prawie idealnie oscylują około 0 a 3-ci ma dawkę +2mg/str po czym silnik się rozgrzewa i problemu nie ma 3-ci- zaczyna oscylować też koło 0. Ponadto ustawiłem kąt wtrysku grupa 004 (4 okienko kąt 0 czyli idealny) a 2 okienko na postoju bieg jałowy 90 st. pokazuje 1,2 BTCD czyli zbyt wczesny kąt (próbowałem go zmienić na późniejszy ale nie mogę i czwarte okienko się przestawia) czy widzisz jakiś problem u mnie ? Proszę o pomoc pozdrawiam
Witam panie Wojtku! Mam taki problem i z tego co widze jest mi Pan jako jedyny pomoc 🙂
Auto jest po zmianie dwumasy dalej lekko drży na wolnych obrotach , czasem dostaje delikatnego laga przy przyspieszaniu na zimnym silniku , na cieplym delikatnie gorzej zapalic
SILNIK 1,9 tdi AVF
tutaj podaje logi
statyczne 4 ,13 , 23
http://vaglog.pl/log_197650.html
po przygazowaniu
http://vaglog.pl/log_197648.html
dynamiczne 1 ,3 ,8
http://vaglog.pl/log_197647.html
dynamiczne 8 , 10 , 11
http://vaglog.pl/log_197649.html
Z góry dziękuje za odpowiedź
Witam Panie Wojtku. W vw bore 1.9 tdi, PD 101.
Problem polegał na słabym odpalaniu po przejechaniu paru kilometrów i postoju 10min -2godz. trzeba było długo kręcić.
Brak błędów i innych objawów. Dziś po nocy gdy stał na wzniesieniu przednie koła wyżej problem był problem z odpaleniem dodatkowo dioda oleju migała na czerwono – po czasie odpalił.
Wcześniej po długim postoju palił bez problemu-wymieniłem również filtr paliwa. Jak jest zwiększony poziom oleju to bardzo mały ponieważ nie zauważyłem może problem jest dość krótko i dlatego.
Pomiary Polskim Vagiem na zimnym(krótką chwile po odpaleniu) silniku kanał 13 (125,249,77,61, kanał 23(22,47,31, 39).
Przy temp auta ok 70C kanał 13 (194,160,77,79) 23(51,65,31,66)
Ok 2 miesiące temu (problem jeszcze nie występował) sprawdzałem wartości kanałów (prawdopodobnie silnik wtedy był rozgrzany)
13 (9, 35, 20, 28)
23 (12,36,23, 29)
Podejrzewam uszkodzenie uszczelnień pompowtryskiwaczy lub coś z konektorkami . Bardzo proszę o Pana opinię. Pozdrawiam 🙂
Witam pana serdecznie!
Mam problem z Audi 1.9 130km 2001r silnik AWX,
Problem polega na tym ze podczas przyspieszania z z biegow 2,3,4,5 mocno szarpie, trzesie całym samochodem, zmieniona została przepływka ,filtry ,pompy paliwa, pali od strzała(najmniejszych problemow) czy wina moze lezec po stronie pompowtryskiwaczy? czy moze wystarczy dogiac konektorki?? pomocy, prosze o pomoc
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie szczelności o-ringów pompowtryskiwaczy bez ich wyjmowania? np jakiś pomiar kompresji itp?
Jeżeli jedynym 100% sposobem jest wyjęcie pompowtryskiwaczy to równoznaczne jest to z wymianą kompletu oringów :(. – jaka może być przybliżona cena kpl. uszczelniaczy i robocizny do Bory 1.9 tdi ATD PD 74kw. 2000r ?
Dlatego jeśli jest taka możliwość wolę zdiagnozować usterkę w 100% aby uniknąć wymiany sprawnych elementów.
Pozdrawiam 🙂
Witam Panie Wojtku proszę o chwilką pańskiej wiedzy. Przekładam silnik 1.9 tdi AWX z 2002 roku od Audi A4 do Audi A6 w której był 2.5 tdi. wszystko było by ok, żeby nie wtryski brak zasilania na listwę. Proszę o jakieś sugestie będę bardzo wdzięczny.
Immobilizer, rozrusznik musi kręcić wałem nie wolniej niż 200 obrotów, no i czujniki halla muszą być sprawne żeby sterownik widział obroty.
Witam mam problem z vw golf VI 2010 rok auto pali idealnie lecz czasami przy ruszaniu szarpie i klekocze pozniej idzie normalnie na wolnych obrotach tez chodzi idealnie , w zime tego nie bylo jak jest cieplej to auto ma takie objawy czasami , mozna jakies podpowiedzi co to moze byc moj e-mail to [email protected]
Witam Panie Wojtku czy mógłby Pan przeanalizować moje logi, i powiedzieć mi coś o stanie pompowtryskiwaczy?
http://vaglog.pl/log_214034.html
Witam, mam passata 1,9 tdi 130km 2001r. kupiłem go w lutym tego roku w marcu zaczął szfankowac mi zapłon auto odpalało i zaraz gasło jakby cofało się paliwo albo dopływu nie było, po dłuższej chwili okolo30sek kręcenia auto łapało i odpalało i tak za każdym prawie razem przy odpalaniu jak tylko chwile ostygł silnik. pojechałem do mechanika i stwierdził ze pompowtyryskliwacze uszkodzone, to znalazł gdzieś u zaznajomionych dostawców używanych części pompowtryskiwacze i wsadził je i było ok tzn auto odpala od strzału ale trochę nie równo znów chodzi i i nie wiem co zrobić chyba podjadę na komp zęby sprawdził te logi co tu pan pokazał bo szlag mnie trafia jak znów za chwile będę musiał wsadzić inne pompowtryski, auto chodzi trochę nie równo na wolnych obrotach i tak jakby trochę słabsze się stało choć jak wcisnę pedał gazu to się zbiera , choć nie mam jak sprawdzić na 5 biegu jak się zbiera bo za krótkie dystanse są by się tak rozpędzić by poczuć te moc muszę po niedzieli na jakaś obwodnice skoczyć to zobaczę. nie wiem albo jestem już przewrażliwiony po tej wymianie pompowtrsków bo coś mi nie pasuje.
Witajcie możecie mi powiedzieć coś o moich pompkach po tych loga bo w zimę ledwo palił.
http://vaglog.pl/log_214678.html
Witam znalazłem pana w internecie i widzę że pomaga Pan ludziom z problemami w TDI , ja posiadam audi a4 b5 2000r 1,9 TDI 115km ajm, ostatnio padła mi turbosprężarka i cały olej poszedł w wydech , na warsztacie turbo zostało wymienione na zregenerowaną turbinę ale po tym zabiegu mechanik stwierdził że auto nie chodzi na jeden cylinder , po rozebraniu silnika okazało się że jeden cylinder jest porysowany i nie opłaca się go naprawiać więc kupiłem drugi słupek , cały osprzęt został przełożony z mojego starego silnika no i nowa regenerowana turbina , auto zapala, chociaż jak jest poniżej +5 stopni to chwile nim zatelepie i zadymi na niebiesko później jest już ok ale nie ma mocy , słychać że turbina się włącza i lekko czuć ale auto jeździ jak zwykły benzyniak a nie auto z turbo dodam że oringi na pompkach były wymieniane na nowe i pompki ustawiane, zrobiłem logi ale nikt nie potrafi mi pomóc , może Pan coś tu dostrzeże bądź ze swojego doświadczenia będzie potrafił mi coś doradzić .
Oto logi :
Basic settings
http://vaglog.pl/log_213019.html grupa 000
http://vaglog.pl/log_213020.html grupa 003
http://vaglog.pl/log_213021.html grupa 004
http://vaglog.pl/log_213022.html grupa 011
Meas Blocks
http://vaglog.pl/log_213023.html grupa 000,001,003
http://vaglog.pl/log_213024.html grupa 004,007,013
http://vaglog.pl/log_213025.html grupa 010,018,023
Dynamic
http://vaglog.pl/log_213026.html grupa 001,003,004
http://vaglog.pl/log_213027.html grupa 008,010,011
Witaj.
Trzecia pompka kuleje. Do sprawdzenia koniecznie.
Trzeba by się przyjrzeć rozrządowi a konkretnie napinaczowi. Przy 4000 obr/min idzie na + do ponad 2. Najlepiej ustawić na leciuchny minus tak -0.5 do -1.0. Lepiej dla auta.
Turbinka zbiera się przyzwoicie i chyba tak od 1900 do 2100 obr. fajnie czuć jak się wkręca?
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza? Jak nie to wymień. Tylko nie Filtron! Bo coś przepływomierz tak dziwnie pracuje? Mogę się mylić.
Jeżeli coś podpowiedziałem to tylko się cieszyć.
Pozdrawiam.
Witam. Posiadam VW Golfa 4 1.9TDI silnik ASZ. Od pewnego czasu zaczął poszarpywać, aż pewnego razu zaświeciła się kontrolka ESP i auto szło jakby na trzy cylindry. Po pewnym czasie już po odpaleniu zimnego silnika tak zaczoł chodzić. Błędy jakie były w komputerze to:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 019 HJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1576
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01266
Additional Info: WVWZZZ1JZ3W649973 VWZ7Z0C7666606
2 Faults Found:
18074 – Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
P1666 – 35-10 – – – Intermittent
16685 – Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 – 35-00 – –
Dzisiaj zrzuciłem pokrywę zaworów i poodginałem tyki w wtyczkach pompowtryskiwaczy ale niestety ich nie poczyściłem z oleju. Profilaktycznie wyczyściłem EGR. Miałem problem z zdjęciem tych wtyczek ale sobie poradziłem podszlifowanym gwoździem. Wszystko poskładałem ale jeszcze nie odpalałem auta więc niewiem czy to pomogło czy przyczyna leży gdzieś indziej. Zapomniałem też skasować błędy. Mam pytanie czy to pomoże czy muszę jeszcze coś zrobić??? Z góry dziękuje za odpowiedz.
Szkoda, że nie wrzuciłeś logów choćby statycznych grup 13,18 i 23. Wtedy można by ocenić stan pompek i właśnie tej wiązki elektrycznej do nich.
Jak problemy się powtórzą takiej samej ,,maści,, to proponuję zainwestować w wiązkę do PD. Ona też się starzeje i pod wpływem temperatury robi się sztywna bardzo.
Witam. Dzisiaj auto odpaliłem i podczas jazdy nawet raz nie szkubnoł i wydaje mi się jakby komputer pokazywał niższe spalanie. Ale to sie dopiero okaże później.
Witam mam pytanko odnośnie pompowtrysków pssat 130km czy pompki o nr 038 130 073 AR są zamienne z 038 130 073 AH
Nie są zamienne
Witam mam pytanko jaka wartość rozruchowa startowa powinna być wpisana. Passat 1,9 TDI 130 km mam chyba za wysoką dawkę rozruchową bo zimny zapala od strzała a jak gorący to już gorzej to znaczy zapala od razu ale tak jak by za dużo paliwa dostawał a jak zdejmę kostkę z czujnika temperatury to zapala jeszcze gorzej i do tego z ogromnym zadymieniem. Już wszystko sprawdziłem co było możliwe kont (jest na zero), sprężanie (jest bardzo dobre), wymienione gumki na pompowtryskach, pompowtryski sprawdzone na kanale 13 i mieszczą się jeszcze w granicach najgorszy z nich ma +0,28 wszystkie filtry zostało jeszcze tylko sprawdzić tą wartość dawki i ewentualnie przepływomierz ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie przy odpalaniu chyba że jest jeszcze coś o czym zapomniałem. Wałek rozrządu jest idealny, szklanki wymienione. Zaznaczam że nie zapala bardzo źle tylko nie odpala od tak zwanego strzała. Chciał bym to w końcu zlokalizować co z tym odpalaniem jest bo bardzo mnie to drażni. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
witam
passat b5 tdi awx
mam problem przy jeździe na wyższych obrotach auto jakby muliło
żadnych błędów ale w logach coś dziwnego gr
.18
http://vaglog.pl/log_212868.html
http://vaglog.pl/log_213162.html
proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny
według bipów to masz jakby za mało paliwa sprawdż ciśnienie na pompie tandemowej i ewentualnie uszczelniacze pompek mogą byc do wymiany .
Witam mam problem z passatem b 2.0 tdi 140 km bmp szarpie podczas przyspieszania na gorącym silniku wszystkie bloki Oki oprócz jednego tj 23 wartości na około -100 na zimnym jest to mniej odczuwalne czyscilem sitka przy pompie jest poprawa ale nie do końca filtr paliwa nowy uszczelki na pompowtryskach Nowe turbo po regeneracji dwumas prawie nowy stawiam na pompę w zbiorniku (za mała wydajność ) proszę o poradę pozdrawiam
Trzeba zmierzyć ciśnienie jakie daje tandemowa i elektryczna
Ta w zbiorniku przed filtrem jest 1 bar a za jest 0.5 na wolnych obrotach. Tandemowa na wolnych ma około 4
Jeszcze raz sprawdzałem ciśnienie na pompie tandemowej skacze między 2.5 a 5.5 na wolnych
witam i mnie doszedł problem z PD pacjent to Ford galaxy MK2 1.9 tdi PD 115 KM Automat.Kupiłem go z wadą a mianowicie po wymianie uszczelki pod głowicą brak mocy. Więc laptop vag-com i co ? brak błedów. to szukajka wujek google i:pompa vaku wymieniona na boscha,przepływomierz wymieniony na oryginał nówka,turbina nowa kupiona przez poprzedniego właściciela.kąt synchro 0.0 -0.6 max nowy typ napinacza jest lepiej ale żłopie 10na 100 i Vmax to 160 km/h do 2000 obr ma móła i potem dostaje kopa. Aktualnie jestem w DE i tu zwykła ropa jest z biokomponentem to natym paliwie wogóle nie jedzie.Więc zaczałem lać ultimete jest lepiej Sprawdziłem wagiem wtryski i zrobiłem logi
1 statyczny na zimnym silniku grupa 13,18,23
http://vaglog.pl/log_215568.html
2 dynamiczne rozgrzany silnik grupa 13,18,23
http://vaglog.pl/log_216361.html
3 dynamiczny turbo i przepływka 03.10.11
http://vaglog.pl/log_216360.html
według mnie 1 PD to do zrobienia lub wymiany 3 PD go dogania 2 chodzi niemal że idealnie a 4 jest w nienajgorszej formie
Przepływka w dolnym zakresie obrotów zaniża dlaczego niewiem proszę mnie poprawić jeśli się mylę i jakieś sugestie od czego tu ?zacząć ? dodam że konektorki dogiołem i nic się nie zmieniło a do tego PD 1i 3 były żle włożone nie pod wymiar suwmiarki Poprzedni
właściciel to ruski niemiec i niewiem gdzie to robił i co za cep włożył krzywo wtryski proszę podpowiedzi co z tym dalej robić
Było tam grzebane, więc najlepiej wyjąć wszystkie 4 i dać na stół do sprawdzenia. Na pewno 1 leży – ze względu na korekcję i bipy.
dzięki bardzo też to zauważyłem pod koniec maja jadę do polski na urlop to sie tym zajmę i po powrocie napisze co i jak
Hej bardzo proszę o pomoc martwi mnie korekcja pompki na 4 cylindrze dodam że dzisiaj poprawiłem synchronizację wałka grupa 004 bo wahała się w granicy +1.7CF po kilku próbach udało się ustawić na 0CF ale korekcje i Bipy się zwiększyły z +1.1mh/H i Bip z około 30 na prawie 50 o czym to może świadczyć:
korekcje po zmianie synchro: http://vaglog.pl/log_216503.html
Zmiana synchro wałka z wałem raczej nic Tobie nie pomoże gdy coś jest nie HALO z 4 PD, lub z wałkiem – może być wytarty lekko. Tak Siak czy Owak dekiel do zdjęcia i PD do sprawdzenia – wyciągnięcia.
Zamienić by trzeba na początek 3 z 4 i zobaczyć czy problem pójdzie razem z pompo-wtryskiwaczem.
A co do synchronizacji to przynajmniej ja proponuję ustawienie na leciuchny minus tak do -0.5/-1.0.
wałek, popychacze jak i uszczelnienia są nowe mają przejechane 10000tys km, wczoraj miałem zdjęty dekiel i wałek jest w stanie idealnym, synchro zmieniłem nie ze względu na polepszenie się korekcji tylko chciałem by był bliżej 0 a nie jak wcześniej na +2.2, zdziwiłem się tylko że korekcja poleciała z +1,1 do nawet +2mg/h na 4 pompce a bipy skoczyły do 50 lecz co ciekawe wszystkie 3 pozostałe pompki zaczęły lepiej pracować ( bip-y ) a 4 zaczęła jeszcze bardziej kuleć, zrobię tak jak mówisz zamienię 3 z 4 i zobaczymy czy korekcje się przeniosą jeśli tak wiadome będzie że 4PD jest w stanie agonii i trzeba go będzie wymienić.
Musisz wrzucić logi będzie coś widać grupa 012, 018,023. Jaki masz kąt synchronizacji wałka ? grupa 004. Przyczyna może leżeć w pompowtryskach jak i zapowietrzeniu układu paliwowego (a chłodniejsze dni świec żarowych), dalej idąc w ciśnieniu cylindrów. Ale zacząłbym o wrzucenia logów to dużo wyjaśni.
logi masz wrzucone kilka postów wyżej 004,013,023
Witam, mam dużo problem ze swoją Skodą Octavia II 1,9 TDI 105 KM, 2008 rok, 216 tys przejechane. Dzisiaj nagrałem pracę samochodu, silnika a mianowicie, drgania, trzęsienie, metaliczny stukot, to wszystko na biegu jałowym, po dodaniu lekko gazu przestaje. Przy prędkościach i obrotach powyżej 1500/2000 również trzęsie samochodem i słyszalny jest klekot. Samochód miał awarię 3 wtrysku zaraz po kupnie w komisie salonowym i po przejechaniu 10 km uległ awarii, został wymieniony. i nie minął miesiać mam taką sytuację. Czy to są objawy psucia się pompowtrysków?? Nie jestesm w stanie zrobić korekcji wtrysków i ich podać bo przebywam w Niemczech i w autoryzowanym serwisie Skody nie slyszeli o czymś takim (dziwne) :/ Proszę o jakąs podpowiedź. LINKI: https://www.youtube.com/watch?v=y0KG5gwEwuk
Bez logów to błądzenie we mgle, ale pewnie pompowtryskiwacz.
Witam. Mam problem Golf 5 1.9 Tdi BLS 2008 rok .215 tys
jakieś 15 tys km temu miałem problem na 4 cylindrze korekta 2.99. trzęsło silnikiem. oraz zapowietrzanie. po wymianie gumek na pompkach usterki ustały. Teraz natomiast mam problem również z odpalaniem auto co 5 . 6 .7 dni roznie to bywa odpali i za sekundę zgaśnie, i żeby go odpalić trzeba klika razy hehłać. jest do dosc wkurzające. brak błędów. co mam zrobić jakieś logi ? zaworki zwrotne? nie mam pojęcia
Ucieka gdzieś paliwo – na uszczelnieniach pompowtrysków albo na pompie tandemowej. Wkręć w pompę miernik ciśnienia i zobacz ile będzie po postoju. Jak mniej niż 1 bar, to masz gdzieś nieszczelność.
rano przed odpaleniem sprawdzić ile jest ?. a na odpalonym silniku ile ma być
Pisałem wiele razy w komentarzach
witam ,passat b6 101km,chodzi ierówno brak mocy,i takie logi ,pompki do wymiany?http://vaglog.pl/log_219413.html
Sprawdź najpierw listwę zasilającą, bo BIPy wskazują na agonię pompowtryskiwaczy.
Witam. Robiłem dziś pomiar bloków na rozgrzanym silniku. Grupa 013 i 018 jest w normie, w grupie 023 dwie wartości przy obr 3000rpm są trochę zawyżone, dodam też że przy większym dodaniu gazu potrafi z rury zakopcić na czarno i cały czas na biegu jałowym na postoju czuć gryzący zapach spalin, od czego mógłbym zacząć?
-kąt synchronizacji rozrządu jest ok (pokazuje 0 lub -0,6)
-kąta wtrysku nie mogłem sprawdzić gdyż mój interfejs nie pokazywał na liście mojego silnika (1.9 avf 130km)
Nie wykonywałem jeszcze logów dynamicznych, rozjaśniło by to bardziej sytuację?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aeb25c30d7d107ea.html
Witam,
Problem z silnikiem VW Passat AVF 130 KM, samochód dymi na szaro na postoju, im wyższa temperatura silnika tym dymienie mniejsze ale też nie zanika. Spaliny szare, gryzące i śmierdzące. Rozrząd obecnie ustawiony -1,7 ale próby były też na 0,0 jak i 1,6…. im więcej na + tym więcej białych spalin.
Zastanawia mnie początkowa praca wtrysków i bipy. Temperatura początkowa silnika 32stopnie, samochód stał 7 godzin.
Im wyższa temperatura i czas np. po minucie coraz lepiej.
logi-13-18-23
Dziękuję serdecznie za podpowiedzi
I jeszcze jedno: moc, kultura pracy, przyspieszenie itd bardzo dobre…. tylko te szare żrące spaliny i smród – chyba nieprzepalonej ropy. Czujniki, przepływka itp. sprawdzone i wygląda że ok.
Zrób test uszczelniaczy na pompowtryskach – zablokuj powrót pompy tandemowej i zrób przygazówkę do 4000rpm – ciśnienie paliwa musi wzrosnąć znacznie powyżej 8 bar, jak nie, puszczają oringi.
Witam
Problem z silnikiem 1.9TDi 105KM BXE Leon2, samochód bardzo ciężko odpala, a jak już odpali strasznie dymi nieprzepaloną ropą do czasu nagrzania się. Dynamika ok, silnik pracuję równo, nie trzęsie nim.
Moje pytanie brzmi tak czy to możliwe, że za taki stan rzeczy odpowiada lejący pompowtrysk? Korekcję dawek paliwa jakie mam na pompkach może nie są idealne, gdyż auto już przejechało ponad 270tyś, ale też nie ma tragedii!
Poniżej odczyt z kompa kolejno na 1, 2, 3, 4 pompce:
Dawki (Gr 013) 0,33 -0,42 -0,49 0,61 (Gr 018) 0 0 0 0 (Gr 023) -19 -47 -35 -9
Dawki (Gr 013) 0,33 -0,45 -0,49 0,64 (Gr 018) 0 0 0 0 (Gr 023) -19 -50 -35 -12
Mechanik do którego zaprowadziłem auto wstępnie zanim je przyjął obstawiał że na 99% EGR, ale po całodniowej diagnozie w warsztacie chyba wycofał się z tego. Mówi, że zero błędów, i że nie jest 100% pewien, ale obstawiałby że któraś pompka leje i że trzeba je sprawdzić. Oczywiście zrobię to, ale proszę o opinię, czy mimo to, że komputer pokazuje całkiem znośne korekty może lać któraś z pompek i powodować takie a nie inne objawy?
Raz w moim aucie już padło podejrzenie na pompki jak nim trzęsło szczególnie na zimnym, problemem okazał się wałek rozrządu, który został już wymieniony, przy okazji uszczelki pod pomkami. Pompki wtedy nie były sprawdzane, ale problem trzęsienia auta znikł po wymianie wałka. Wtedy korekty dawek paliwa miałem naprawdę przynajmniej na drugiej pompce graniczne czyli koło 3.0.
Proszę o opinię czy, aby na pewno pierwszą czynnością jaką powinienem wykonać to sprawdzanie pompek. Nie chcę bez potrzeby generować kosztów, ani błądzić we mgle!
Witaj.
Moim zdaniem korekcje PD masz na bardzo przyzwoitym poziomie.
Za to tzw. BIP-y w grupie 23 jak dla twojego motoru /BXE/ są bardzo na minus czyli wg.mnie problem leży po stronie zasilania paliwem.
Proponował bym:
-sprawdzenie połączenia elektrycznego PD-wiązka (dogięcie blaszek w wiązce).
-sprawdzenie pompki i smoka w baku czy pompka w ogóle działa oraz czy na sitku smoka nie zalega jakiś syf.
-sprawdzenie vacum/tandem pompki. Jak nie była ruszana od nowości i przy zacnym przebiegu /piszesz 270 tyś a może i więcej/ już może nie dawać odpowiedniego ciśnienia.
Gdybyś dał logi innych grup:3,4,10,11 to można by coś więcej ewentualnie wywnioskować.
Jak sprawdzić ciśnienie, które podaje vacum znajdziesz i tutaj i dla przykładu na forum ,,leonclub,,.
Podrawiam.
Logi:
http://www.docdroid.net/12dvj/log-01-001-xxx-xxx-st.pdf.html
http://www.docdroid.net/12dvk/log-01-003-xxx-xxx.pdf.html
http://www.docdroid.net/12dvl/log-01-003-xxx-xxx-basic.pdf.html
http://www.docdroid.net/12dvm/log-01-004-xxx-xxx.pdf.html
http://www.docdroid.net/12dvn/log-01-007-xxx-xxx-termostat2
http://www.docdroid.net/12dvo/log-01-010-xxx-xxx-.pdf.html
http://www.docdroid.net/12dvo/log-01-010-xxx-xxx-.pdf.html
http://www.docdroid.net/12dvp/log-01-011-xxx-xxx.pdf.html
http://www.docdroid.net/12dvq/log-17-003-xxx-xxx-termostat
http://www.aukcjoner.pl/gallery/020328124-.html#I1
http://www.aukcjoner.pl/gallery/020328124-2.html#I2
Witaj.
Jak dla mnie to turbinka pompuje z dolnych obrotów za bardzo wydajnie i faluje strasznie ciśnieniem przy przyśpieszaniu. Kiedy wymieniałeś filtr powietrza?
Z tym EGR-em to może być trafiona myśl. Można go wyjąc i przynajmniej wyczyścić – koszt znikomy. Masz do sprawdzenie oprócz tego co pisałem /moim zdaniem/ przewody podciśnieniowe – idź od EGR-a w stronę Vacum. Przy słabym ciśnieniu podawanym przez Vacum/Tandem sterowanie pracą zaworu też może być zakłócone.
Synchro wałka z wałem OK leciutki minus to lepiej dla silnika – choć tutaj szkoły są różne.
Korekcje mogą być ale te Bip-y dla BXE w okolicach zera więc moja taka teoria o problemie z układem zasilania w paliwo.Rozumiem, że filtra paliwa jest w miarę nowy i markowy /MANN,KNECHT/. Warto by zajrzeć przynajmniej do filtra i sprawdzić czy aby nie jest czarny od puszczającej pompki Vacum lub też od może źle założonych uszczelniaczy PD – choć to raczej wykluczam.
Pozdrawiam.
Filtr paliwa i powietrza ok. 13 tyś. przejechane, miałem filtr powietrza zmienić razem z oleju ok. 1 tyś. temu, ale jakoś zapomniałem już o tym filtrze powietrza.. Do filtru paliwa nie zaglądałem od czasu wymiany, więc może to zrobię. Na razie się zastanawiam, bo tak troszkę ad hoc auto zaprowadziłem do mechanika, bo miałem blisko i brak czasu czy od niego zabrać auto i innemu przekazać wasze rady, czy po porostu dać temu co zostawiłem wolną rękę, a on od poniedziałku ma wymontować moje pompowtryski i dać do sprawdzenia. No a mnie zastanawia czy to nie aby zbyt pochopna decyzja, może najpierw powinien zdiagnozować to o czym piszesz. Same sprawdzenie, montaż, demontaż to też koszty, a prawdopodobieństwo że to akurat pompki mniejsze niż rzeczy o których piszesz
Dzięki wielkie za rzeczowe rady.
Nie wyciągaj PD bo na razie nie ma takiej potrzeby. Korekty w miarę są OK a jakby była trafiona któraś to inaczej w grupie 13 by to wyglądało.
Podpowiedz oczywiście tylko uważaj bo i tak z wielu mechaników /bez urazy dla tych dobrych/ będzie cię chciało naciągnąć na jak najwyższe koszty a wyciąganie i testowanie PD oraz ponowny ich montaż to już trochę grosza jest.
Jak potrafi to niech zacznie o testu Vacum – chodzi mnie o zbadanie ciśnienia /może się wpiąć w pompkę wakuometrem/ i już będzie wiadomo czy przynajmniej z nią jest OK w sensie odpowiedniego ciśnienia zarówno na wolnych obrotach jak i podwyższonych.
Pozdrawiam.