Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
Panie Wojtku, proszę o pomoc:
Oddawałem wtryski do serwisu i nie stwierdzili nic nie dziwnego w nich – lekkie odchyłki dawek na niskich obrotach, skan z serwisu:
http://www30.zippyshare.com/v/94690512/file.html
Mam problem z odpaleniem auta przy -1 stopniu trzeba dużo kręcić żeby odpalil, za to potem chodzi już ok. Dodatkowo po odpaleniu przy obciązaniu go klekocze jak stary diesel – pewnie szklanki do wymiany? Czy one też mogą powodować słabe odpalanie zimnego? (zle sterowane zawory?)
Załączam logi – logowałem wszystko co się da, nie udało mi się go rozgrzać do 90 – termostat do wymiany
http://vaglog.pl/log_195377.html
http://vaglog.pl/log_195378.html
http://vaglog.pl/log_195379.html
http://vaglog.pl/log_195380.html
http://vaglog.pl/log_195381.html
Może pompa w baku? Może tandemowa? – Chociaż chyba na wysokich obrotach brakowało by mocy jeżeli byłyby padnięte?
witam mam problem z audi a 4 1.9 tdi 101 km otoz auto przechodzi w tryb awaryjny wywala bledy ruznica regulacja przekroczona a co jest najlepsze ze nie tylko od jednego tego samego cylindra tylko roznie raz 1 nikediedy 3 i 4 czasami 2 auto odpala od strzalu nie dymi blok 13 jest ok 18 tak samo tylko w 23 jak sie zwiekszy obroty na 2 tys to na wszystkich cylindrach bipy ida na 127 a co juz oznacza tryb awaryjny. dodam ze wymienony jest czujnik walu zrobiona regulacja pompek sprawdzenie dokladne instalacji z dogieciem pinow na pomkach synchronizacja rozrzadu tez ok wie pan moze co bym mogl jeszcze sprawdzic…
Problem może rozwiązać nowa wiązka w głowicy, sprawdź jeszcze gniazdo w głowicy, komputer (suchy?).
Witam, Panie Wojtku Prosibym o rade odnosnie mojego passata b5 1.99 tdi, Otoz problem polega na tym ze czasami ma problem z odpaleniem na zimnym jak i cieplym silniku, na cieplym odpala ale tak jak by po przeskoczeniu, natomiast na zimnym silniku auto podczas odplania tak jak by chcialo sie zadlawic i wtedy trzbe chwile pokrecic nim wskoczy powoli na oboroty i odpali, obroty podczas zimengo silniku stoponiowow narastaja. Problem na zimnym silniku wystepuje rzadko ale troche to dziwne.
W aucie zostal wymieniony rozrzad, cztery nowe swiece,wszystkie filtry i olej na specjlanie dedykowany do silnikow PD.
Zamieszczam logi statyczne i dynamiczne pomowtryskow, do oceny bo juz nie mam pojecia co to moze byc.
Kilku specjalistow juz stawialo na pompe vacuum, pompowtryski, swiece zarowe,
Bede wdzieczny jak moglyby pan rzucic okiem i wypowiedziec sie odnosnie mojego porblemu.
http://vaglog.pl/log_195116.html – log dynamiczny
http://vaglog.pl/log_195115.html – log statyczny
Pozdrawiam,
Witam Panie Wojtku proszę o pomoc…
Zakupiłem a4 b6 i nie mogę się uporać z wysokim spalaniem. Wg logów przepływka ponoć dobra, turbo gra. A samochód spala średnio 9-10L, a w trasie 7(i to bez klimy! :panna: ) Poradzi Pan coś? Niżej logi 3, 11,13
http://vaglog.pl/log_194774.html
http://vaglog.pl/log_194771.html
I że przepływka też dobra: http://vaglog.pl/log_194770.html
Na biegu jałowym pali od 0.8 do 1l/h
Dodam, że nie mam problemów z odpalaniem silnika. Pali na zimnym przy 0* do strzała, kąt synchro ustawiony na 0
Bipy w normie – tylko na pierwszym -33, a tak to -5
Temperatura na kompie pokrywa się z zegarami… No kurde nie wiem. Czy taka korekcja wtrysków może mieć aż taki wplyw na spalanie??
Korekcje są spore, to ma na pewno wpływ na spalanie, ale nie aż tak. Manual powinien w trasie wziąć 6l przy normalnej jeździe.
Witam posiadam A3 1.9Tdi ASZ +chip nie mogę dojść co z nią nie tak żadnych objawów nie mam prócz tego że zatrzymuje się na 160km/h wymieniłem dużo rzeczy i problem nie ustępuje… Wszystkie logi poniżej
http://vaglog.rtnet.pl/log_188119.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_188120.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_188121.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_188122.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_188123.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_188124.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_188125.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_188117.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_188118.html
Przepływomierz pokazuje dużo za mało. BIPy na PD dość wysokie. W takich przypadkach samochód powinien naprawiać tuner, który wie co modyfikował, lub przywrócić fabryczne mapy i szukać przyczyny.
Panie Wojtku,
Mój przypadek to silnik AJM 115 km 2001 r.Rano odpala super , po ok 3 km ( wiem ,że to przypadek ale zawsze w tym samym miejscu podczas jazdy do pracy lekko pod górę) silnik zaczyna kuleć, jakby pracował nie na wszystkich cylindrach , traci moc. Jak wjadę na górę to staję i wyłączam silnik , ponownie odpalam i jest wszystko w porządku. W trakcie dnia różnie , nie raz jak odpalam chodzi nierówno, nie raz w trakcie jazdy , zazwyczaj pod górę ale i na prostej, po wyłączeniu i ponownym odpaleniu praca wraca do normy. Moje pytanie od czego zacząć sprawdzanie.
Dziękuję i pozdrawiam.
Od podłączenia pod komputer i odczytania błędów.
Panie Wojtku proszę o ocenę logów:
Wspomnę tylko, że robione były po przejechaniu 100km, na gorącym silniku, problemy jakie mam z autem to trzęsie nim na zimnym silniku, natomiast na rozgrzanym może jakieś delikatniutkie też czuje, a może już tylko sobie je wmawiam:), ponadto nic się nie dzieje no może poza tym, że w ostatnim czasie zaczęło mi odcinać turbinę jak za mocno przygazuję, no może i moc nie taka jak powinna być.
Silnik to BXE 105KM. Auto ma przejechane 267tyś. w oryginale.
Widzę, że na pewno na drugim i pewnie czwartym pompowtrysku coś nie halo, ale co i gdzie się udać, jakie kroki podjąć, proszę o radę, ewentualnie może jeszcze jakieś logi zrobić?
Address 01: Engine (03G 906 021 SC)
16:54:08 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.61 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
2.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.54 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-1.29 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
16:54:08 Group 018: Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
16:54:08 Group 023: Injector Switch Time Deviation
11.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-41.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
10.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Aha poza tym wyrzuca mi taki błąd:
1 Fault Found:
000770 – Cylinder 2
P0302 – 000 – Misfire Detected – Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 9
Reset counter: 255
Mileage: 264950 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:40:46
Freeze Frame:
RPM: 819 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Inj. Quantity: 2.49 mg/str
Temperature: 39.6°C
(no units): 0.0
Dodatkowo dzisiaj sprawdzałem mam jeszcze taki błąd:
000564 – Boost Pressure Regulation
P0234 – 000 – Limit Exceeded (Overboost Condition) – Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 265739 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:46:14
Freeze Frame:
RPM: 2541 /min
Speed: 89.0 km/h
Load: 87.5 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 11000000
Absolute Pres.: 2029.8 mbar
Absolute Pres.: 2570.4 mbar
Readiness: 0 0 0 0 0
Masz do roboty drugi pompowtryskiwacz, lub problem z kompresją na drugim cylindrze. Do tego zacina się zamienna geometria turbiny co powoduje overboost i tryb awaryjny – coś, co przewija się setki tysiące razy na forach, od silnika AFN począwszy.
Witam Panie Wojtku szukam pomocy w rozwiązaniu problemów z moim silnikiem jest to jednostka pracująca w AUDI A6 2006r 2.0TD, 140km,auto ma przejechane ok 300tys.Ciepły silnik czasami na wolnych obrotach lekko szarpie nie widać tego na wskazówce obrotomierza ale czuć drgania przenoszone na karoserie,auto odpala w zimie i w lecie perfekcyjnie i nie ma z nim więcej żadnych problemów.Filtr paliwa wymieniam co ok 3tys.km przed każdą zimą ,olej Castrol EDGE 5W-30 i filtr powietrza co 15tys. .Jak spotkał się Pan z takim przypadkiem i udało się Panu zdiagnozować co jest przyczyną proszę o poradę.
Trzeba zacząć od zrobienia logów silnika pracującego na wolnych obrotach, gdy zaczyna szarpać trzeba patrzeć jak zmieniają się parametry. Wtedy można ocenić co zakłóca pracę silnika. Przyczyn może być wiele silnik dozuje paliwo i powietrze i spaliny na podstawie kilku czujników.
A czym może być jeszcze spowodowany problem z kompresją poza uszkodzeniem pompki? I czy wskazana jest również wymiana uszczelek, wyczyszczenie i regulacja wszystkich pompek?
Nieszczelność na cylindrze – zawory, pierścienie, uszczelka pod głowicą. Może też być nadpalony tłok. Zacznij od drugiego pompowtrysku, chociaż wyjęcie pozostałych też nie zaszkodzi.
Witam!
Jestem po regeneracji pompowtryskiwaczy i wg. opisu na Pana stronie – nie wiele się poprawiło. Nie mam w tym momencie logów ani screenów po wymianie oringów, ale z tego co pamiętam wzrokowo to korekcje są podobne a BIPy tylko nieznacznie spadły
Do tematu regeneracji podszedłem poważnie i została wykonana na pełnym oryginalnym zestawie naprawczym Boscha (plus nawet nowe końcówki/nakrętki, śruby, etc.) i do montażu ponownie nowy org. zestaw Boscha.
Dodam, że została założona nowa i oryginalna wiązka pompowtryskiwaczy.
Moje pompowtryski wyglądają tak:
Log statyczny – Temperatura Robocza (bieg jałowy):
http://vaglog.pl/log_196807.html
Screen: http://vlep.pl/81kup4.jpg
Log statyczny – Temperatura Robocza (obroty 3000):
http://vaglog.pl/log_196808.html
Screen: http://vlep.pl/up9fdo.jpg
Log dynamiczny – od 1400 do 4300 (trzeci bieg):
http://vaglog.pl/log_196809.html
Log dynamiczny – od 1400 do 4300 (czwarty bieg):
http://vaglog.pl/log_196810.html
Proszę o poradę czy to jest super, czy wymaga reklamacji.
Kąt synchronizacji wałka – trzyma idealne 0, a silnik to:
1,9 TDI PD 115KM Kod silnika: AJM 2001r
BIPy są dość wysokie, przy 3000rpm podchodzą aż pod 60.
Witam od dłuższego czasu borykam się z problemem jakim jest drżenie silnika na biegu jałowym. Przy wyższych obrotach już nie występuje. Drgania te są nierównomierne. Występują tylko na rozgrzanym silniku. Zarówno zimny jaki i ciepły pali na dotyk. Samochód to golf IV 1.9 tdi AXR. Porównanie ilościowe pompek w normie (max. 0.3 mg/suw), bipy to: pierwszy: -20, drugi: 6, trzeci: -1, czwarty: -9. Poduszki silnika w porządku, koło dwumasowe również, co może być powodem tych drgań?. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Jeśli jesteś pewny, że wszystko inne jest ok, to drgania mogą się przenosić od układu wydechowego (wieszaki, łącznik elastyczny)
przyczyną mogą być gumki na pompowtryskach?? wiązka?? chociaż bipy w normie
Witam Panie Wojtku,mógłby Pan zerknąć na moje logi,.
http://vaglog.pl/log_197383.html
http://vaglog.pl/log_197385.html
http://vaglog.pl/log_197384.html
Przepływomierz się kończy.
dziękuję za odpowiedz, a mógłby Pan coś więcej powiedzieć na temat tego kończącego się przepływomierza z tych logów co podałem? w dodatku strasznie wzrosło mi spalanie.
W grupie 003 widać, że przepływomierz pokazuje mniej niż powinien, im wyższe obroty tym gorzej mierzy. Od tego wzrasta spalanie.
Witam Panie Wojtku. Moim problemem jest VW 1.9 TDi 130KM AVF.
Otóż pewnego dnia po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu auto zaczęło przyspieszać i nagle- brak mocy i praca na 3 cylindrach. Po diagnozie w warsztacie, okazało się, że jeden z pompowtrysków do wymiany (4 cylinder) i (2 cylinder na skraju wyczerpania. Mechanik namówił mnie na regenerację 4szt. Po regeneracji odebrałem auto, ale jakby auto 30KM zostawiło w warsztacie. Co gorsze, szarpanie teraz nie jest odczuwalne od pierwszego biegu, ale zaczyna się od trzeciego, bardzo delikatnie, a na piątym przy 1500obr/min i wciśnięciu gazu, omal motor nie wyskoczy spod maski. Sprzęgło (dwumasa) sprawdzone, ma lekki luz, ale to nie jest powodem szarpań. Odczuwa się to jak brak paliwa na jednym z cylindrów. Z przyśpieszeniem też jest coś nie tak, ponieważ zbierał się wcześniej od 1500, a teraz 2000-2500obr/min. Turbo sprawdzone jest OK. z tego co widziałem w obu warsztatach:
VCDS 860obr/min
BLOK 013:
1 0,60
2 0,48
3 -0,34
4 -0,42
BLOK 018:
1 000
2 000
3 000
4 000
BLOK 023:
1 011
2 012
3 010
4 008
przy 3000obr/min
BLOK 013 podobnie, BLOK 018 tak samo ale 023:
1 021
2 023
3 022
4 009-011
czwarty cylinder prawie się nie zmienia nic w bloku 023. Czy to normalne i co może być przyczyną tych wibracji…
Mechanik chętnie wymieniłby wszystko co pod maską, od tłumika, turbo, EGR po regenerację głowicy.
Auto na jałowym pracuje cicho i równo, po wciśnieciu gazu na postoju obroty nie wchodzą jak powinny dynamicznie, turbo słychać jak gwiżdże, auto nie kopci… W Ełku chyba jest tylko masa naciągaczy pomijając fakt że w warsztatach pracują kucharze, cukiernicy, murarze itp. POZDRAWIAM i proszę o pomoc
Parametry wydają się OK. Co do szarpania to bez logów dynamicznych turbosprężarki, zaworu EGR i przepływomierza się nie obędzie.
Witam Panie Wojtku,
Moglby pan zerknac na moje logi? problem z autem taki iz czuc wibracje na biegu jalowym, do tego widac ze obroty na biegu jalowym skacza pomiedzy 819-840. Dodatkowo auto ma problem z odpaleniem na cieplym, pali ale zaskakuje dopiero po chwili.
http://vaglog.pl/log_197465.html
http://vaglog.pl/log_196754.html
http://vaglog.pl/log_196743.html
http://vaglog.pl/log_196744.html
http://vaglog.pl/log_196745.html
http://vaglog.pl/log_196746.html
http://vaglog.pl/log_196747.html
http://vaglog.pl/log_196748.html
http://vaglog.pl/log_196749.html
Pozdrawiam
Witam
Czy jeśli w grupie trzeciej wskazuje mi wraz z rosnącymi obrotami EGR actual mniejsze niż EGR specified to oznacza że przepływomierz się kończy?
http://www.aukcjoner.pl/gallery/018816624-.html#I1
To jest dział o pompowtryskiwaczach, wpis dotyczący przepływomierza znajduje się w innym miejscu na tej stronie. Przecież przepływomierz to MAF i w logach są wartości oczekiwane oraz mierzone (rzeczywiste). Jak powinno być min. 850mg/str o przepływomierz daje odczyt 750mg/str to znaczy, że zaniża.
Witam serdecznie mój pacjent to Seat Altea 2.0 TDI 140km 16v BKD. Problem jest taki ze po dłuższym postoju auto ciężko odpala dopiero po jakiś pięciu sekundach odpali. Po odpaleniu auto pracuje normalnie jest tak zawsze po dłuższym postoju. Akumulator nowy rozrusznik sprawdzony ok. Proszę o pomoc.
Jeśli to nie jest zapowietrzenie układu, to proponuje sprawdzić czujnik temperatury cieczy, od którego zależy dawka startowa.
witam
Panie Wojtku – czy może Pan zerknąć na moje logi?
poniżej logi 1/13/18 przy temperaturze na zewnątrz -12.
auto odpaliło ładnie chociaż kręciło dłużej niż zazwyczaj – pewnie przez minusowa temperaturę. , delikatnie można było wyczuć delikatną nierówna prace przez pierwsze kilka sekund , a potem już ok.
logi robilem dwa razy – ale wartosci dla bloku 13 zmianiaja mi sie dosc mocno – raz wskazuje wysokie wartosci dla cylindra 2, w drugim podlaczeniu pokazuje juz wysokie – przekroczone wartosci dla cylindra 1 i 3 – wartości mocno zbliżają się do -3 +3 – co już jest poza granica….
injected qty w bloku 1 tez wykraczaja poza granice dopuszczalne – co to moze oznaczac ?
http://vaglog.pl/log_198029.html
dziękuje za wszelka pomoc
pozdrawiam
zbyszek
Jest tu ewidentnie problem z pompowtryskiwaczami, a na pewno z pierwszym. Te zmiany w korekcjach zaraz po odpaleniu mogą wynikać ze niesprawności świec żarowych.
Witam
Pacjent Seat Alhambra 1.9 silnik AUY auto pracowało nierówno, zostały podgięte konektorki na pompowtyskach, silnik wyrównał pracę. Niestety pozostał błąd permanentnie zaświecającego się ESP po przekroczeniu magicznej prędkości 20km/h niezależnie od tego czy auto zostaje rozpędzone silnikiem czy grawitacyjnie. Proszę o poradę.
dziękuję i pozdrawiam
Paweł
Sprawdź vagiem co to jest za błąd, bo może to problem z ESP a nie pompowtryskiwaczami.
Właśnie o dziwo sterownik esp błędów nie wykazuje sam jestem zdziwiony, prędkości obrotowe na kołach równiutkie. Jedyne błędy, które się pokazują to od pompowtrysków (są już przypchane) ale to dpiero na wysokich obrotach lub przy większym obciążeniu silnika. W momencie zapalenia esp nie występuje błąd od pompowtrysku, i zawsze po przekroczeniu 20km/h. Mogę cały dzień przejeździć 15km/h i esp się nie zaświeci normalnie pracując. Tak jakby esp coś testowało i po 20 km/h coś testu nie przechodzi. Pytałem już kilku diagnostów ale bez powodzenia ,a diagnoza typu wymieniamy może trafimy do mnie nie przemawia.
Dziękuję za odpowiedź
Witam Panie Wojtku, dziś rano podpiąłem vag i odczyty blok 13 – -0,45,-0,12, 0,20, 0,80 blok 23 – 23, 27, 8, 1. Po rozgrzaniu do 45 stopni ponownie odczyt. Blok 13 – -0,50, -0.05, 0,40 , 0,15 i blok 23 – 22, 25, 12, -1. Na pełnym rozgrzaniu blok 13 – -0,45 , -0,10, 0,20 , 0,55 i blok 23- ; 20,27,8,-1. przy dynamicznych logach dwa pierwsza w bloku 23 ida do góry najbardziej drugi podchodzi pod 40. Samochód rano puszcza niebieskiego bąka i ciężko pracuje. Prosiłbym o jakąś sugestie co mógłbym zrobić. Pozdrawiam.
Witam Wojtku mógłbyś zerknąć na te logi, robiłem je rano na zimnym silniku przy temperaturze -2. od razu po odpaleniu.Dodam że samochód odpala od strzała, ciężko trochę pracuje i po 2 min zaczyna lekko kopcić.Jak się rozgrzeje ustaje wszystko.http://vaglog.pl/log_198433.html. tutaj jak silnik rozgrzany. bipy na 1 i 2 cylindrze strasznie skakają. proszę o podpowiedź w którym kierunku iść.Pozdrawiam.
http://vaglog.pl/log_198431.html – rozgrzany silnik
Co to znaczy, że silnik ciężko pracuje? Logi wyglądają OK. BIPy mają prawo wzrastać razem z obrotami silnika, pomiar powinien być robiony przy 3000rpm.
Witam panie Wojtku. Właśnie auto mi się rozkraczyło. Wali jakby panewka poleciała. Jak dodaję gazu to lekko ten metaliczny hałas znika. Podpiłem Vaga i to mi wyszło:
Blok 013
cylinder 1(-3,01) 2(2,78) 3(2,99) 4(-3,01)
Blok 018
cylinder 1,2,3,4 (14,0) wszędzie
Blok 023
cylinder 1(5,0) 2(0) 3(0) 4(0)
Do tego jest błąd informujący o problemie z 3 cylindrem.
Nie chciałem katować auta bo strasznie wali jak jest na jałowym biegu. Wali metalicznie tak jak mi kiedyś w Lagunie panewka powiedziała pa pa. Tylko tam jak zwiększałem obroty to ten dźwięk się nasilał. Tu jak dodaję gazu to ten dźwięk metaliczny znika ale czuć walenie i wibracje na silniku.
Moje auto to Sharan 2003 1,9 tdi 115km. Pomocy.
Robienie logów nic tu nie da, bo trzeba ustalić co stuka w silniku. Korekcje są kosmiczne, ale przyczyną może być np. uszkodzony zawór. Na początek trzeba pomierzyć kompresję, ściągnąć pokrywę z głowicy itd.
W pewnym momencie zaczął prawidłowo chodzić. I kiedy podpiłem się Widać było że trzeci wtrysk jest przytarty. Kolega dał mi swój pompowtryskiwacz. Tylko (proszę nie krzyćcie) nie wiem który to trzeci. Czy liczy się od strony rozrządu czy od skrzyni. A więc stojąc przodem do auta z lewej do prawej czy odwrotnie.
Liczy się normalnie, czyli od rozrządu.
Witam, Panie Wojtku mam jeszcze małe pytanie, czy podczas jazdy i zwiększania prędkości z nogą w podłodze w bloku 23 bipy mają prawo spadać,np u mnie na wszystkich spadają z 25 na 7 , z 15 na -7 czy to prawidłowe?
Nie wiem, nie robiłem takich testów.
Wymieniłem felerny wtryskiwacz. Auto od razu zaczęło lepiej pracować. Nie dymi i silnikiem nie rzuca. Jednak w bloku 13 ten wtryskiwacz ma korekcję 2,99 i tak stoi. Nic się nie zmienia. O co tu może chodzić?
Niewłaściwy pompowrtyskiwacz, niesprawny, źle zamontowany, niższe sprężanie na tym cylindrze.
Witam Panie Wojtku,
Mam taki problem a passatem 1.9tdi (AWX) 2004, otoz autem lekko trzesie, da sie wyczuc wibracje np. na siedzeniach, na kierownicy lekkie bo lekkie ale sa. Do tego dochodzi problem z odapleniem na rozgrzanym, tzn auto jak by zalapuje za ktoryms razem nie od tzw. strzala. Problem pojawia sie na rozgrzanym tzn (jak wskazowka osiagnie 90). Gdy auto ostygnie tak powiedzmy do 60-50 to pali bardzo dobrze.
Na zimnym zdarzylo sie moze raz moze dwa ze auto nie chcialo odpalic, dopiero po dluzszej chwili (1-2 minuty). Ale od dluzszego czasu to pali za kazdym razem.
Interesuja mnie pompowtryskiwacze. Gdyz robie logi ale jakos nie mgoe sie w nich polapac, tzn czesto sie one zmieniaja tzn (faluae) obydwie grupy (013 i 023).
Czy powinno tak byc? Gdzies czytalem ze powinny byc one stale?
Chcialem sie zapytac dodatkowo czy mozna stwierdzic po moich odczytach czy moze oringi na pompkach siadaja? Czy problem ten wystepuje poniewaz cos sie dzieje z samymi pompowtryskami?
Zamieszczam logi robione podczas ostatnich 3 tygodni. Da sie cos o stanie moich pompowtryskow powiedziec?
Dzisiejsze Logi:
http://vaglog.pl/log_198713.html
http://vaglog.pl/log_198714.html
Z wczesniejszych dni:
http://vaglog.pl/log_198712.html
http://vaglog.pl/log_198089.html
http://vaglog.pl/log_198092.html
http://vaglog.pl/log_196744.html
http://vaglog.pl/log_195116.html
Bede Wdzieczny za podpowiedz.
Dziekuje.
Pozdrawiam Damian
Witam mam taki problem Golf V 1.9 tdi bkc przy odpalaniu zapala i od razu gaśnie po dłuższym kręceniu powoli łapie i odpala zauważyłem też ze swiatła pulsują na wolnych obrotach i radio proszę o jakieś porady pozdrawiam
Typowe objawy zapowietrzenia.
Światła tobie pulsują zapewne dla tego że słabe ładowanie masz lub akumulator rozładowujesz mocno tym kręceniem. Ewentualnie masa do sprawdzenia od akumulatora do silnika. To w pierwszej kolejności. Jak to wyeliminujesz to wtedy sprawdź co dalej się dzieje. Silniki nowe dużo prądu biorą. A u ciebie jest problem z zasilaniem. Przez to też może być problem z pracą silnika.
Witam wszystkich,
Mam problem z Seatem Alhambrą 1.9 tdi 130 KM, Mianowicie po uzyskaniu temperatury pracy (90 st. na desce) auto zaczyna nierówno pracować, a po wypięciu czujników temperatury paliwa i temperatury płynu chłodzącego zaczyna chodzić jak zegarek. Z ukł. paliwowym robione już były cuda, wymieniane pompy uszczelniane itd.
Jakieś pomysły????
Po odpięciu tych czujników silnik zaczyna pracować na zwiększonej dawce paliwa (jak w duży mróz), prócz tego, że chodzi „jak zegarek” to pali jak smok. Silnik ma problem z układem wtryskowym i dlatego nie chce pracować poprawnie po rozgrzaniu i zmniejszeniu dawki paliwa. Daj jakieś logi.
witam panie Wojtku mam passat b5fl avf 130, i problem od 2 dni taki że czasem na wolnych obrotach nie rowno pracuje tak jakby na 3 c.i czasem jak rusze ,po chwili dam 2 i nieraz szarpnie lekko, wymieniłem dziś filtr paliwa , przejechane na nim jakies 25 tys. leciał syf troszkę i zalałem na statoilu+ stp do czyszczenia wtrysków. na komputerze wtryski dają tak:1: 0.89 2: -0,61 3: -0,11 4: -0,16 mg/h co to może być za usterka?myślę że wyjeżdże paliwo i zobacze.
i jeszcze pytanko bo tak poczytałem dziś troszkę czy może to być wina czujnika g62?bo wczoraj autko po stalo na zimnie i ciężej palił, i na wolnych czepał się nieźle, po jakiś 20 min. troszkę mniej jak już temp.urosła troszkę, i zapalił już ok.
temat zamkniety , passacik smiga, przyczyna zatarty pompowtrysk 1
Witam, sprawa tyczy sie Passata ATJ, miesiac temu wymieniane byly 2 pompowtryski (2 i 4), ostatnio uslyszalem glosna prace silnika, okazalo sie ze w oleju silnikowym jest olej napedowy.
http://vaglog.pl/log_199510.html
Na 4 pompowtrysku przy obrotach 3 tys BIP dochodzi az do 48 w pewnym momencie, czy to moze byc przyczyna?
Na 2 i 4 BIPy są troszkę wysokie, do tego korekcja na 3 też mogłaby być mniejsza. BIPy nie mają wpływu na olej w ropie.
Po wyjeciu pompowtryskow w oleju napedowym oraz w gniazdach pompowtryskiwaczy byly opilki metalu, co moze byc tego przyczyna?
Czy olej moze przedostawac sie przez pompe vacum?
Tak, pompa może puszczać olej do ropy. Opiłki metalu to bardzo zły znak, coś się łuszczy i chyba to pompa tandemowa. Nim wsadzisz inne/zregenerowane pompki, upewnij się, że cały układ paliwowy (bak, przewody, pompa, filtr) są wolne od zabójczych opiłków.
Posypal sie jeden pompowtrysk, stad prawdopodobnie opilki, poniewaz pompa oraz filtr byly ok.
Kupilem 4 pompowtryski z silnika AUY (Galaxy), niestety jak sie okazalo jeden byl z AWX, po zalozeniu go w bloku 013 pokazywalo 2,99, dlatego jeden wsadzilem z tych swoich starych (2). Noo i wlasnie na tym 2 mam duza ujemna wartosc. Wg mnie silnik pracuje dosc glosno.
Logi zrobione na 3 biegu od 1200-3200 obr
http://vaglog.pl/log_200041.html
Nie ważne z jakiego silnika są pompowtryski, ważne żeby miały te same oznaczenia i zbliżony stopień zużycia. Wg logów drugi pompowtrysk ma większą wydajność od 3 pozostałych i sterownik ogranicza mu dawkę. Do tego BIPy na pierwszym PD nie wyglądają za dobrze.
Witam Panie Wojtku,
Chciałbym prosić o poradę. Pacjent to VW Bora 1.9 ajm. Nakulane około 290 tys. km, przy czym auto w moich rękach od 3 miesięcy. Problem polega na charakterystycznym „przerywaniu” pracy silnika na biegu jałowym. Pojawia się nieregularnie – nie zawsze, po mocniejszym wkręcaniu na obroty. Po zgaszeniu i odpaleniu problem znika chyba że znowu przygazujemy. Starałem się zobrazować tą sytuację logując wspomniane w artykule 3 grupy (auto na biegu jałowym, jazda normalna, następnie na 3 biegu do 4,5 rmp i znowu spokojna jazda, postoj zgaszenie, ponowne odpalenia i przygazowanie na biegu jałowym). Jeśli odpalę auto na ciepłym silniku i będzie chodził na biegu jałowym to mierzone grupy nie wyglądają źle – dopiero po mocniejszym przygazowaniu zaczyna przerywać na wolnych obrotach.
http://vaglog.pl/log_199623.html
Dziękuję za wszelkie sugestie.
BIPy bardzo wysokie, do tego szwankuje 3 pompowtrysk. Bez wyjęcia się nie obędzie.
Panie Wojtku.
PASSAT B5 1.9 TDI 101 kw
TEMPERATURA SILNIKA — 83 obroty silnika na biegu jałowym 20tys
MIAŁEM POMPKI Z OZNACZENIEM -AJ TE SĄ Z OZNACZENIEM -J , CZY MOZE REGULACJA POMPEK COS ZMIENI NA KANALE 18 ( WIEM ZE ZAWÓR EGR MAM DO WYMIANY)
grupa 13
+1,51 mg/R
+1,04 mg/R
– 1,27mg/R
-1,32 mg/R
grupa 23
-6,0
+3.0
-9,0
-3,0
NA BIEGU JAŁOWYM
grupa 18 przy trzymaniu nogi na pedale gazu zakres obrotów powyżej 19 tys obr
4.0
4.0
4.0
4.0
grupa 18 przy zdjęciu nogi z pedału gazu
4.0
4.0
4.0
4.0
grupa 18 przy włączonym zapłonie
2.0
2.0
2.0
2.0
brak błędów.
BYŁBYM BARDZO WDZIĘCZNY ZA JAKĄKOLWIEK POMOC.
pozdrawiam.
Prawdopodobnie masz pompki do roboty, korekcje są duże. Wyjmij i daj na test.
Witam Panie Wojtku mam problem z odpaleniem audi a3 8p 1.9 tdi bkc 105km kilka razy trzeba pokręcić po 6-8h postoju nie pojawia się ten problem gdy jest mocny mróz, po rozgrzaniu się silnika obroty falują a silnikiem bardzo rzuca gdy auto stoi. Dorzucam logi:
dynamiczne:
001:http://vaglog.pl/log_199407.html
003:http://vaglog.pl/log_199408.html
004:http://vaglog.pl/log_199410.html
008:http://vaglog.pl/log_199409.html
010:http://vaglog.pl/log_199405.html
011:http://vaglog.pl/log_199406.html
Statyczne:
001:http://vaglog.pl/log_199751.html
004:http://vaglog.pl/log_199752.html
0013:http://vaglog.pl/log_199753.html
018:http://vaglog.pl/log_199754.html
023:http://vaglog.pl/log_199755.html
Ogólnie to diagnozy różne juz ludzie dawali mi na forach np: pompowtryskiwacze, glowica tj Walek i szklanki,silnik paliwa nie dostaje,synchro rozrządu,
No przecież 4 pompowtrysk masz walnięty.
Czyli w grę wchodzi juz tylko wymiana lub regeneracja całości pompotrsków ?
Dobrze by było ustalić jednoznacznie gdzie jest przyczyna, bo jak kompresja będzie za niska, albo nadpalony tłok to też dawka będzie większa.
widzicie ten kąt synchronizacji to jest masakra ? grupa 04 on ma wynosić jak najbliżej 0 a najlepiej wartości -czyli np -0,6-0,0 u siebie ustawiłem w ten sposób i o niebo lepiej auto pali a wcześniej wartości były te same ale na plusie
Witam P.Wojtku.
a ja w a4 2.0 tdi BPW w grupie 018 na wolnych obrotach mam wszedzie po 0.0
powyzej 3000 rpm zmienia sie wszedzie na 4.0
a przy puszczeniu pedalu gazu wchodzi wszedzie na 128.
Czy to normalne objawy?
Tak
Witam Panie Wojtku
Pare dni temu w mojm passacie 1.9 tdi avb (aut) 2004
mam problem coś po odpaleniu słychać było że nie równo pracuję po jakiś dwóch km zaczął silnik szarpać
następnie zapaliła się kontrolka silnika i kontrolka świec żarowych zapaliła się i miga
po tym zaczął szarpać i przy hamowaniu parę razy zgasł
Odpala bez problemu
Byłem u mechaników trzech każdy mówi co innego?
1 że czujnik wału jest uszkodzony i dlatego nie daję odpowiedniej dawki paliwa na cylinder
2 że jedna ze świec żarowych jest zepsuta
3 za któryś z pompo wtryskiwaczy jest uszkodzony
Nie wiem któremu odadć samochód do naprawy?
Prosze o radę bo mi pół samochodu wymienią.
Pozdrawiam:)
Kamil
Masz dwie opcje – wymieniać części na oślep lub podłączyć VAG’a i sprawdzić jakie błędy ma zapisane w pamięci sterownik.
Witam Panie Wojtku
Byłem dziś na podłączeniu samochodu do kompa
Błąd to 16705 (P0321) Ignition/Distributor Engine Speed Input Cir. Range/Performance
Poza tym gdy silnik jest zimny wszystko jest w porządku dopiero po rozgrzaniu zaczyna szarpać
Co wymienić? Myślę że czujnik wału
Czy to dobra decyzja
Pozdrawiam:)
Kamil
Przed wymianą warto sprawdzić instalację elektryczną tego czujnika (G28)
Witam Panie Wojtku
i Dziękuję za pomoc Pozdrawiam:)
Kamil
Witam panie Wojtku, zwracam się do pana bo zabrakło mi pomysłów, wrzuciłem swoje logi na forum Passata i nikt nie może mi pomóc, może pan coś zaradzi, mianowicie, passat 2005 130 Km. silnik AWX, przebieg około 300 000 km. objawy to szarpanie silnika tak od około 1500 obrotów do 2500, zaczął dużo palić około 10 l w mieście, przy przyspieszaniu bardzo kopci na czarno, Zapala bardzo ładnie, wymieniłem przepływomierz ,czujnik doładowania powietrzem, wyczyszczone turbo, sztanga od turbo pracuję bez zarzutów, EGR sprawdzony jest ok. nieszczelności w układzie dolotowym wszystko jest ok. Sprawdzony pod komputerem brak jakichkolwiek błędów, koledzy z forum zwrócili uwagę na małą dawkę powietrza przy 2000 obrotów, oraz na synchro, oczywiście wymieniłem rozrząd i teraz synchro waha się między 0-0,7. Podaje link do strony z logami.
http://forum.vw-passat.pl/threads/143306-Prosz%C4%99-o-analiz%C4%99-log%C3%B3w-Passat-2005-AWX
Jesli może pan coś zaradzić to bardzo proszę. A i wszystkie możliwe filtry zostały wymienione. Za odpowiedz z góry dziękuję
Nowy przepływomierz musi być oryginalny i przeznaczony do tego modelu, czyli Bosch, żadne zamiennki itd. Jeśli EGR był zarośnięty, to czyszczenia wymagać będzie cały kolektor ssący, bo będzie w takim samym stanie. Problem może stwarzać katalizator (można poluzować śruby na mocowaniu przed katalizatorem i zobaczyć czy będzie poprawa). Przy takim przebiegu warto zainteresować się w jakim stanie są krzywki wałka, bo może zawory nie są całkowicie otwierane i stąd problem. Kopcenie na czarno to zbyt mała dawka powietrza.
Dziękuję za odpowiedz, przepływomierz jest oryginalny Bosch z takimi samymi numerami. Spróbuję jeszcze ten katalizator i sprawdzę wałek , jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Witam Panie Wojtku. Posiadam Seata Altea 2.0 TDI BKD 140KM. Na niektorych biegach w zakresie 2-3tys. obrotow pojawiaja sie dziwne drgania. Dawki paliwa plus bipy sa w porzadku. Juz raz tak mialem i dodanie srodka do czyszczenia ukladu wtryskowego pomagalo po przejechaniu paruset kilometrow. Co w ukladzie paliwowym moze powodowac jescze takie objawy? Jakies pomysly?
Niska sprawność pompowtryskiwacza/pompowtryskiwaczy.
Witam panie Wojtku. Bardzo fajna strona! Moje auto to VW Golf mk4 1.9tdi ASZ 130 6biegów. Auto posiadam od 10 miesięcy. Przebieg 300000km. Pali można powiedzieć na pół obrotu ciepły czy zimny bez różnicy. Idzie praktycznie równo w całym zakresie obrotów. Nie dymi nic nawet jak przy odpalaniu jak jest zimny. Pięć dni po zakupie jechałem nim trasę 1200km zmieniłem tylko olej wraz z filtrem i nowy komplet opon. Tam na miejscu auto więcej stało niż jeździło. W grudniu w drodze powrotnej jakieś 150km przed domem auto zaczęło poszarpywać przy dodawaniu gazu. To poszarpywanie nasilało się aż do 120km przed domem auto straciło moc. Gaszenie i odpalanie nie pomagało. Musieliśmy się jakoś tak przemęczyć a prędkość maksymalna i to z trudem to było wyciągnąć 120km/godz. Po przyjeździe ma miejsce jak auto wystygło odpaliło bez problemu. Znowu miało moc ale dalej poszarpywało przy przyśpieszaniu. Ale teraz z czasem coraz rzadziej aż całkiem przestało i nie zauważyłem aż do tej pory żeby w ogóle raz szarpnęło a to już drugi miesiąc od tego zdarzenia. Tydzień po tym incydencie zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju. Sprawdziłem i było minimum, kupiłem litr dolałem i jak na razie niema żadnego ubytku oleju. Proszę o pomoc ponieważ za niedługo znowu czeka mnie ta sama trasa i nie chciałbym żeby mnie to znowu spotkało. Po sprawdzeniu VAG COMem były jakieś błędy, po usunięciu ich nie pojawiły się z powrotem. Mogło być to spowodowane tym że przez ponad 1000km auto nie dychneło praktycznie ani raz? Nawet jak tankowałem to go nie zgasiłem. Pierwszy raz go zgasiłem dopiero jak stracił moc i to nawet nie na postoju. Jest to możliwe żeby się np w EGRze nagar zrobił i go zablokowało, albo żeby łopatki turbo się zablokowały? Z góry dziękuje za każdą pomoc.
Tankowanie samochodu z uruchomionym silnikiem jest wbrew ogólnoprzyjętym zasadom. Usterka o której piszesz została wykryta przez sterownik, który zapisał „jakieś błędy”, wskazują one pośrednio lub bezpośrednio na przyczynę problemów.
Przy odpalaniu zimnego silnika po nocy, następuje bardzo gwałtowne szarpnięcie, Silnik odpala praktycznie od razu, ale jak by z wybuchem.
Sprawdziłem w serwisie i kazali wymienić świece żarowe, ale nic się nie zmieniło.
Wygrzewanie silnika przed odpaleniem (2-3min przekręcona stacyjka) poprawia znacznie ten problem, ale go nie usuwa silnik 1,9 TDI ATD
Problem występuje tylko przy bardzo zimnym silniku. Czasem w ciągu dnia auto stoi 9h. na dworze przy 3-8C i jest w porządku, tylko przy ujemnych temperaturach.
Czy możliwe jest niepoprawny montaż pompowtryskiwacza?? pół roku temu były wymienione 2 . Problem pojawił się w zimie.
Jedna ze świec jest jak gdyby głębiej wkręcona niż inne, może to tylko złudzenie.
Wymiana była robiona w ASCO ELKAR we Wrocławiu.
A poduszki silnika są całe?
Witam mam golfa IV 1.9 TDI 101km AXR i problem jest taki że nazimnym silniku po odpaleniu( ładnie odpala) ma drgania i komputer pokazuje błąd wypadanie zapłonu na 1 cylindrze” zdejmowałem pokrywę zaworów 2 razy i doginałem konektory ale nic to nie dało. zrobiłem logi i tak na zimnym silniku grupa 13:
1 cylinder 2.99
2 cylinder -1.18
3 cylinder -0.75
4 cylinder -1.36
na ciepłym silniku:
1 cylinder -0.07
2 cylinder -0.19
3 cylinder 0.28
4 cylinder -0.05
jak złapie 90 stopni wszystko jest ok. Proszę o radę. Pozdrawiam
Masz problem na pierwszym cylindrze. Przyczyn może być kilka, od spalonej świecy, przez nadpalony tłok, do niesprawnego pompowtryskiwacza.
Witam Panie Wojtku, mam do pana prośbę o analizę problemu jak i analizę stanu samych pompowtryskiwaczy.Przeczytałem większość porad w komentarzach ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Samochód to Seat Ibiza 6l 1.9 ATD, przebieg 221000km. Auto niedawno kupione, świeżo po wymianie rozrządu. Podczas gwałtownego dodania gazu (w podłogę) z niższych obrotów (1300), słychać wyraźne brzęczenie. Brzęczenie słyszalne tylko na niższych biegach (1-2) na wyższych natomiast wogóle nie występuje. Auto przyspiesza prawidłowo jednakże dopiero na ciepłym silniku, choć i tak nie jest to takie przyspieszenie jakie powinno być. Na zimnym szczególnie na niższych biegach auto wogóle nie idzie (nie czuć żeby turbina wogóle pracowała), dopiero od 3 biegu zaczyna się coś dziać. Na każdym biegu od 2000 obrotów praca silnika bardzo głośna. (nie wiem czy tak powinno być)
Poniżej logi z VAG-COM, mierzone na postoju na ciepłym silniku,
Grupa 13 od lewej: 0,21 -0,07 -0,26 0,21 (po zsumowaniu wychodzi idealne 0)
Grupa 18 na wolnych obrotach jak i podczas przyspieszania wszędzie 0, natomiast podczas puszczania pedału wszędzie 4
Grupa 23 od lewej: 82 95 103 103 (zbyt dużo powyżej normy)
Nie chce mi się wierzyć że wszystkie 4 pompowtryski naraz nadają się do wymiany, ale jeśli się mylę niech mnie Pan utwierdzi w tym. Paliwo tankowane zawsze dobrej jakości. VAG COM wyrzuca też następujące błędy:
17675 – Pump-Jet Valve: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded
P1267 – 35-10 – – – Intermittent
17678 – Pump-Jet Valve: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded
P1270 – 35-00 – –
Dodam jeszcze że odpalając ostatnio auto na mrozie (temp. około -10stopni), przez kilka pierwszych sekund słychać ze silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach, potem już jest ok. Auto nie kopci ani nic z tych rzeczy. Jeśli to tylko możliwe prosiłbym Panie Wojtku, jak i innych komentujących o pomoc w analizie problemu.
BIPy kiepskie. Jeśli to nie wiązka, to daj pompki na testy, ale wszystkie a nie tylko 3 i 4.
Witam P.Wojtku i ja mam do Pana pytanie jak z moimi pompkami:
Blok 13
Cyl 1: -0.38 mg/R
Cyl 2: -0.40 mg/R
Cyl 3: 0.49 mg/R
Cyl 4: 0.28 mg/R
Blok 23
Cyl 1: 15.0
Cyl 2: 31.0
Cyl 3: 21.0
Cyl 4: 26.0
Na 18 same 0, logi robione po wymianie oringów i czyszczeniu liquil moly
Nie wiem jak interpretowac bipy czy wszystko ok?
Wszystko jest w normie.
Muszę panu podziękować za tą stronę, dużo poświęconego czasu i chęci do publikacji swojej wiedzy i doświadczeń. Wielki szacun. Zdarzało się Panu zakładać uszczelki pompowtryskiwaczy z jednej z większych hurtowni „int.. ..rs” w cenie ok. 15 pln. za komplet na jedną sztukę. Może lepiej dołożyć parę złotych do oryginalnych boscha .? Zmieniałem ostatnio w swoim audi ajm i zaczął szarpać przy dodawaniu gazu, odczuwalne jest to zwłaszcza na wyższych biegach.
Montować tylko oryginały Boscha, nie są drogie, a przy nierozklepanych gniazdach w głowicy powinny wystarczyć na ok. 200 000km.