Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
Sprawdzę wieczorem, niemniej jednak co może być przyczyną? Padają już? Wymieniane były w ubiegłym roku 3 x nowe + 1 zregenerowany. Czy ewentualnie regulacja coś pomoże? Chociaż, ciekawe jak ktoś wykonał tą robotę :/
pozdr,
Łukasz
Mówi pan,że nie ma tragedii co prawda statyczne logi sprawdzałem na jałowym biegu, ale nie przy 3 tys. obrotów.
Co najlepiej zalać do autka,co polecacie na wtryski ile tego wlać?
Na przykład: LIQUI MOLY 2666 Diesel Spulung na krótkim obiegu czyli z pominięciem całego układu paliwowego.
Lub: Diesel System Super Clean PROTEC
Lub: FORTE Diesel Cleaner do kupienia np. ASO SKODA.
Wszystkie sprawdzone i działają /autopsja/.
Z daleka omijaj wszystkie środki typu STP i inne marketowe- szkoda pieniędzy.
No co do dolania to nie wiem czy to cos pomorze ja u siebie dolałem LM 2666 tzn podłaczyłem cala butelke na krótkim obiegu i co wskazania w grupie 13 sie pogorszyły na i cyl było – 1,0 a spadlo do -1.20 na drugim bylo w granicach 0 a spadło na -0,26 … pozostałe na plusie.
A co Pan Pani Wojtku mysli o tym i dlaczego mogło sie tak u mnie wydarzyc ??
Pokaż korekcje na wszystkich cylindrach, bo „pozostałe na plusie” to za mało informacji. Po LM najczęściej zmniejszają się dodatnie korekcje (lepsze rozpylanie), a co za tym idzie, te ujemne pochodzą do 0.
Panie Wojtku, piszę ad Galaxy ANU. Niestety nie sprawdziłem, ponieważ nie mogłem go wczoraj odpalić :/ zakładając, że przy 3000rpm parametry są co najmniej takie same (w trakcie testów dałem tylko 2000rpm i były podobne)co mogę zrobić by to poprawić? Czy regulacja coś pomoże BIP-om, czy trzeba wyrzucać na stół wtryskiwacze? Miesiąc temu miałem 2 błędy związane z 2 i 4 wtryskiwaczem ale po skasowaniu na razie nie wyskakują. Czy ewentualna nieszczelność układu paliwowego może powodować taką sytuację, bądź w drugą stronę – czy te parametry mogą aż tak wpływać na złe odpalanie?
Raz jeszcze dziękuję za poradę.
pozdrawiam,
Łukasz
BIPy w tych wtryskiwaczach wskazują na ich agonalny stan (zatarcie). Jak najbardziej auto będzie gorzej odpalać.
Przy 3000rpm pokazuje na każdym 127.
Czyli bardzo źle, bo norma to +60.
Witam,
Golf IV TDI AXR 101KM.Problem polega na ty,że czasami długo muszę zakręcić aby go odpalić.Nie ma znaczenia ,czy jest ciepły czy zimny.Dodatkowo czasami w trakcie jazdy przestaje jechać muszę wyrzucić i wrzucić bieg na nowo aby chciał jechać.Ostatnio zdarza się ,że nawet gaśnie.Wszystko się dziej bez ani jednego błędu, komputer nic nie wyrzuca.Słyszał Pan o takim przypdku
Braki w paliwie (do sprawdzenia pompa tandemowa) lub przekłamania na czujniku położenia wału lub wałka.
Witam, proszę o radę .Auto na wolnych obrotach przy ruszaniu kopci na biało-niebiesko oleju nie ubywa płynu chłodniczego też nie ubywa, wtryski sprawdzane ,niby ok została wymieniona turbosprężarka .
Brzmi jednak jak lejący wtryskiwacz. Przy odpaleniu nie ma niebieskiej chmurki?
Przy odpalaniu nie ma niebieskiej chmurki dopiero gdy auto stoi jest ciepłe np. na światłach i ruszam pojawia się chmura i już nie wiem co powinnam sprawdzić niby parametry na komputerze wtrysków są ok i czym dłużej jest na wolnych obrotach i dodam gazu to mocniej kopci
i jeszcze dodam że jest zapach niespalonej ropy
Brzmi to jednak na problemy z pompowtryskiwaczami.
Witam Auto to VW Golf IV tdi PD ARL 150KM.Prosze o zerkniecie na moje logi czy wszystko z moimi pompowtryskami jest ok,bo wydaje Mi sie ze autko cos za duzo pali.Pozdrawiam.
http://vaglog.rtnet.pl/log_187586.html
Do -Kamil- Według mnie 4 pompka już nie domaga a pozostałe wyrównują podlewanie tej czwartej czyli obniżają dawkę podawanego paliwa. Czwarta do wyciągnięcia i sprawdzenia.
A jak już wałek będzie zdejmowany to wszystkie daj przynajmniej do czyszczenia ultra dzwiękami i wymień oringi oraz podkładki pod nimi.
Pozdrawiam.
rozumiem.walek nie bedzie sciagany bo niema potrzeby przy wyjeciu pompek.ostatnio byly montowane wszystkie pompki i sa ustawione wg wytycznych vw i sa na nowych podkladkach i oringach.ps ile moze kosztowac czyszczenie ultradzwiekami i gdzie to moge zrobic najlepiej na dolnym-slasku? PS Dziekuje za informacje.
Witam
posiadam seata toledo 2.0 tdi bkd- pompowtryski na zimnym siliku pokazuja wysoke wartosci i jak sie rozgrzeja to kotekty sa ok i chcialbym sie dowiedziec czy pompki sa do wymiany bo tak mi powiedzial mechanik moze tylko oringi trzeba wynienic?” Prosze o odpowiedz bo juz raz je wymienialem
Pokaż logi.
http://vaglog.rtnet.pl/log_187678.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_187671.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_187672.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_187677.html
Przepływomierz masz dobry, turbo też działa, VNT sprawne. Tylko korekcje kiepskie na pompowtryskiwaczach.
To i ja swoje wypociny dodam:
Mam taki problem, że pogoniłem passata ostro na autostradzie, lecz gdy było już koło 210 to takjakby się włączał ogranicznik prędkości czyli odcinka zapłonu, spadek prędkości i potem powrót zapłonu. Potem zwolniłem gdzieś tak do 160 i już nie jechał tak dobrze jak wcześniej. Na postoju przed bramkami z tyłu chmura dymu jakby spalał olej (nie wiem czy dokładnie był to niebieski kolor), spore szarpanie na wolnych oraz dymek z tyłu. Dojechałem tak do domu z lekkim czarnym dymem do 2200 obrotów. Teraz bardzo ciężko odpalić, chodzi jakby na 3 cylindry i albo jestem przewrażliwiony albo słychać metaliczne stuki – może to wynika z palenia na 3 cylindry.
Filmik z jazdy z widokiem na dymek:
https://www.dropbox.com/s/zhezqebrvw9kgyu/GOPR6563.MP4?dl=0
Moje logi:
http://vaglog.rtnet.pl/log_188331.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_188330.html
Turbina raczej sprawna, bije ładnie do 2 barów. Mam także OCT.
Oleju nie ubyło, zbiorniczek płynu chłodzącego również bez zastrzeżeń
Naczytałem się teraz o pękających tłokach i sam już nie wiem…
Jeżeli sprawdzę ciśnienie sprężania to chyba wykluczę tłoki, uszczelniacze zaworów, UPG oraz uszczelnienie pompek?
Pozdrawiam
Leje 2 pompowtryskiwacz. Padł albo na tym cylindrze jest problem ze sprężaniem.
No i 10barów na 2 garze :/ Jaka szansa, że wypalony zawór / nieszczelne uszczelnienie PD niż pęknięty tłok?
Może być wiele przyczyn – od nadpalonego tłoka przez pęknięty pierścień po zgięty korbowód. Nieszczelne oringi też mało prawdopodobne – ciśnienie rozdmuchiwałoby paliwo w kanałach w głowicy. Trzeba zacząć od zdjęcia pokrywy i wyjęcia pompki, jak nie będzie śladów usterki, głowica do góry.
Przeplywomierz mierzy dobrze? koledzy na forum audiA4 mowili ze jak na awx mierzy slabo i ze nadaje sie do wymiany i teraz juz nie wiem bo mialem zamawiac nowy.Wlasnie najbardziej onteresuje mnie te pompki dlaczego na zimnym wartosci mam o polowe nizsze czyli lepsze a gdy sie troche nagrzeje to wszystko wzrasta? mozna jakos sprawdzic oringi bez wyciagania wtryskiwaczy?Samochod jak sie zagrzeje to juz nie ma takiego przyspieszenia.
Nie pisałeś co to za motor. Przepływomierz nie ucina ilości masy powietrza nawet na wysokich obrotach, więc jest sprawny, chociaż nowy wskazuje ponad 1000. Skoro chcesz go wymienić możesz przeczyścić czujnik izopropanolem, jeśli nie pomoże a zaszkodzi nic nie tracisz. Sprawdzenie oringów: podłączasz miernik ciśnienia pod pompę vacuum, ustawiasz 3000rpm, zaciszkasz wąż powrotny na pompie i patrzysz, czy ciśnienie wzrasta powyżej 8bar.
Witam!
Posiadam Audi a4 b6 2002r. Miesiąc temu zdiagnozowali 2 pompowtryskiwacze do wymiany. Z powodu ograniczonych środków oraz wyjazdu za granice nie mieliśmy czasu na regenerację i zdecydowałem się na wymianę tylko jednego. Oczywiscię to nie pomogło i auto dalej szarpało. 4 pompowtryskiwacz pokazywał w tym momencie 2,1 mg/H. Ostatnio miałem dłuższa trasę. Na drugi dzień auto zachowywało się normalnie tzn szarpanie ustapiło i wszystko wróciło do normy. Panie Wojtku jak to możliwe? Nie będzie już potrzeby wymiany tego 4-tego pompowtryskiwacza?
Bez logów przed i po wymianie pompowtrysku ciężko coś powiedzieć, Być może szarpanie miało przyczynę gdzieś indziej. Pokaż przynajmniej zapis kilku sekund grupy 013.
Silnik to 1.9tdi 130km awx.Nie rozumiem jak na nowy wskazuje ponad 1000? jak cisnienie wzrosnie ponad 8 barow to oringi do wymiany? z motorem nie mam problemow pali na dotyk i nie kopci ale chce mu podniesc moc wiec te nieszczesne pompki:(
Nowy przepływomierz przy pedale przyspieszenia wciśniętym w podłogę wskazuje ponad 1000mg zasysanej masy powietrza/suw, w avf/awx jest to ok. 1200 w zakresie 2200-3000rpm, do 4000rpm nie spada poniżej 1000.
Jeśli ciśnienie paliwa wzrasta, to znaczy że oringi są szczelne, jeśli nie, to przepuszczają paliwo.
http://vaglog.rtnet.pl/log_188208.html
Powiesz jeszcze mi dlaczego na zimnym silniku mam dobre wartosci a na cieplym sa wieksze tolerancje.1 log na cieplym 2 na zimnym a 3 jak zostal wlany srodek do oczyszczenia pompek.Moze tak byc ze na cieplym rozszczelniaja sie oringi?
Cięzko powiedzieć. Materiały pod wpływem temperatury zmieniają swoje parametry, Mogą to być uszczelki na pompowtryskiwaczach.
Witam dopiero zakupiłem golfa 5 1.9 tdi 105 KM BLS 2008 rok przebieg niby 200 tys, rzuca trochę silnikiem tzn drży ale obroty nie falują, na zimnym mniej odczuwalne a na ciepłym bardziej, chwilami słychać inną prace silnika jakby odcinało cylinder, korekty 013. 1,2,3 cylinder +/- 0,90, a 4 cylinder chwilami nawet 2.80. gdzie może tkwić problem, mechanik mówi ze wałek rozrządu
Takie przypadki przewijają się w tych komentarzach wielokrotnie – masz problem na 4 cylindrze. Może być być wytarta krzywka wałka jak i nieprawidłowe rozpylanie przez pompowtryskiwacz czy nadpalony tłok. Tak czy owak, trzeba zdjąć pokrywę i zobaczyć.
Witam mam taki problem pacjent audi a3 8p 2003r 2.0 tdi silnik BKD 140KM a problem jest taki ze rano po odpaleniu bardzo mocno kopci na bialo smierdzi nieprzepalonym dieslem i szarpie silnikiem jakby chodzil na 3 cylindry po nagrzaniu sie silnika do temp okolo 70 st wszystko ustaje auto nie dymi ladnie przyspiesza wszystko jest ok diagnoza przez serwis diesla pompowtrysk na pierwszym cylindrze do wymiany zakupiony drugi wymienione oringi na nowe niestety usterka pozostala zauwazylem ze jak odepne mu przeplywomierz to auto po odpaleniu kopci tylko przez chwile jak zlapie pare stopni wszystko sie normuje nie dymi silnik rowno pracuje (oczywiscie nie chce prawie jechac bez przeplywki).
logi grupa 013 w miare nagrzewania sie silnika
http://vaglog.pl/log_189345.html
grupa 013,018,023 po rozgrzaniu
http://vaglog.pl/log_189344.html
grupa 013,018,023 po rozgrzaniu plus pelne obciazenie(klima i nawiew full, wszystkie mozliwe swiatla)
http://vaglog.pl/log_189343.html
Problemem jest pierwszy cylinder – jest tam problem z właściwym spalaniem mieszanki – przyczyny to od pompowtrysku, przez nieszczelność (głowica, uszczelka) po uszkodzoną powierzchnię tłoka.
domar333 miałem kiedyś taki sam problem i przyczyną było wypalone denko tłoka, zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym silniku. Jak jest różnica to zwalaj głowice i się okaże ew cieniutka kamera inspekcyjna. Gdzieś wyżej są moje wpisy to możesz porównać bardzo podobne zachowanie i logi.
Witam,
Mój problem: passat b5, silnik 1,9 AVF najprawdopodobniej wytarte gniazda pompowtryskiwaczy- bąbelki powietrza na powrocie paliwa, przez cz gaśnie na zimnym silniku, gdy już się zagrzeje wszystko ok (uszczelnienia pompowtryskiwaczy wymienione) i moje pytanie czy wymienić głowice, czy też poddać gniazda regeneracji- wklejenie mosiężnych tuleji po uprzednim rozwierceniu koszt ok 480zł
Proszę o podpowiedz
Pozdrawiam,
Mariusz
Wydaje mi się, że w ogólnym rozrachunku zakup używanej głowicy będzie pewniejszym i trwalszym rozwiązaniem.
Witam ponownie.
Wojtku mam pytanko może coś podpowiesz – Golf 5 silnik BKC wogóle nie chce chodzić na wolnych obrotach tzn jest objaw przerywania i to dość mocnego tzn tak jak by wyłączał wtryskiwacze (przerywa) no i oczywiście gaśnie. Niestety błędów brak jak zwykle, logi też nie za bardzo mam jak zrobić bo strasznie ciężko się nim jeździ gaśnie kiedy tylko dojeżdżasz do skrzyżowania. Czyżby wtyczki ? Idę pogrzebać przy wtyczkach zobaczymy. Jak masz jakiś inny pomysł to daj znać.
Pozdrawiam
No niestety do wtyczek jeszcze się nie dostałem bo dobrałem się do komputera i wyglądało to nieciekawie. Wszystko mocno zamoczone, krople wody i wilgoć we wtyczkach komputera jak i na nim i pod nim no i oprócz tego kupa śmieci z drzew. Sam nie wiem komp w domu suszy się zobaczymy.
Sprawdź czy paliwo na powrocie nie jest spienione. Walnięta wiązka powoduje zapisywanie błędów w ECU.
Witam Wojtku.
Auto zrobione i śmiga jak dawniej. Gdybym miał oscyloskop wyłapał bym usterkę o wiele szybciej ale niestety jak na razie jeszcze nie posiadam. Uszkodzony był czujnik położenia wału korbowego, tzn jeszcze działał bo nie wywalał błędu czujnika ale po wymianie jest ok.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
Picardi
Czasem te czujniki dają sygnał i komputer nie zapisuje błędu, a problem jest, bo przebieg z czujnika jest zafałszowany, podobnie jest z czujnikami ABSu. Zostaje wtedy wymiana w ciemno, albo oscyloskop, tak jak piszesz, na którym od razu będzie widać co jest grane.
Panie Wojtku proszę o ocenę logów
1.logi z obrotów jałowych: http://vaglog.pl/log_190223.html
2. logi z przygazówką na 1500-2000obr/min proszę patrzyć na pierwszą część:http://vaglog.pl/log_190249.html
Wydaje mi się ze wszystko OK. ale fajnie jak by fachowiec potwierdził.
Jest OK.
Witam p. Wojtku,
Czy powodem zapowietrzania a w konsekwencji gaśnięcia silnika (passat b5 AVF) może być uszkodzona wiązka pompowtryskiwaczy- wszystko inne już sprawdzone tj. uszczelnienia na pompowtryskach, pompa vacum, pominięcie baku i filtra paliwa…
zastanawiam się jeszcze nad wiązką by wyeliminować głowice- uszkodzone gniazda pompowtryskiwaczy o których już wcześniej Panu pisałem. Przypomnę, iż rzecz „dzieje” się na zimnym silniku.
Dziękuje i pozdrawiam
Mariusz
Wiązka nie ma nic wspólnego z zapowietrzaniem się. Rozklepane gniazda będą powodować: spadek ciśnienia paliwa na wyłączonym silniku (mierzone na pompie tandemowej), spienione paliwo na powrocie. Zobacz czy przyczyną nie jest EGR (odłącz sterowanie). Sprawdź ciśnienie paliwa na vacuum pompie podczas pracy silnika.
Witam bardzo gorąco na wstępie wielki szacunek dla Pana za chęć podzielenia się swoją wiedzą dotycząca solniczka tdi! Od niedawna sam jestem szczęśliwym posiadaczem audi a6 4f 2.0tdi pd bre 140 koni rocznik 2006 auto kupiłem juz z nie równa praca silnika na wolnych obrotach i w okolicach 1800 do 2000 obrotów na minutę wymieniłem kolo zamachowe pompe paliwa filtr paliwa sprawdziłem wtyczki na pompkach żadnej poprawy! Delikatna różnica jest po płukaniu wtryskow i po dodaniu oleju 2-takt!
Logi przed płukaniem
Kanał 13
0.75 0.52 1.06 0.21
Kanal 23
-75 -78 -5 -75
Logi po płukaniu i przejechaniu 500 km
Kanał 13
-0.40 -0.24 0.54 0.09
Kanał 23
-67 -63 -21 -57
Silnik 80 stopni na wolnych obrotach
Teraz pytanie czy trzeci pompowtryskiwacz jest ok a reszta nawala czy może odwrotnie ? Za odpowiedz i rade będę bardzo wdzieczny!;)
Pozdrawiam serdecznie
Tomasz Wozniak
Najsłabszy jest 3 pompowtyrysk, ale korekcje są w normie. W tych silnikach często pomagało czyszczenie pompowtryskiwaczy w wanience ultradźwiękowej.
Wiec tak od dziś posiadam kabelek i najbardziej mi zależało sprawdzić pompki. Autko to golf v 1.9BKC po chipse 140km, który robiłem ok 20 tys km temu. Przebieg ok 145 tys. Jeszcze mało wiem także zwracam się do Pana Wojtka, zrobiłem log z grupy 13,18,23 silnik nie do końca dogrzany nie całe 70 C. Najbradziej martwi mnie grupa 18 gdzie doczytałem się że po puszczaniu gazu powinno być 4 a u mnie jest 128 co to oznacza/? dodam że kąt wtrysku waha się po między -2,5 a -2.0. lepiej ustawić na zero?? CZekam na Pana porady
http://vaglog.pl/log_190445.html
Wszystko wg.mnie masz wzorcowo. Nic tylko jeździć.
Witam mam problem i myślę że pomożecie mi go rozwiązać lub naprowadzić na przyczynę.
Otóż mój Seat Toledo(TDI arl150km) kopci na zimnym silniku (zazwyczaj z rana) silnik jakoś dziwnie pracuje jak by nie mógł się wkręcić na obroty.
Dym ma odcień niebieski jak by paliwo mieszało się z olejem, dodam że po przejechaniu kilkunastu metrów kopcenie znika aż do następnego dnia.
Auto nie za każdym razem kopci z rana więc nie wiem co jest
Próbowałem zmieniać paliwo Orlen,Statoil i shell i nic to nie dało
podłączaliśmy vaga i 0 błędów.
Olej chyba ubywa normalnie wymieniałem w lutym dolałem 100ml w maju i 100ml przedwczoraj.
Auto nie kopci od razu po odpaleniu tylko po około 15/20sek
Turbo łapało nodlaufa ale coś się odmuliło po wyjeździe nad morze i ciśnięcie go na obrotach wszystko wróciło do normy nie łapie trybu awaryjnego.
Nie gniotę go na zimnym dopiero jak się rozgrzeje więc nie rozumiem co mu jest.
Dodam że w lutym wymieniałem popychacze i wałek (z całym oprzyrządowaniem)
Pomiar z pompowtrysków
http://static.pokazywarka.pl/i/4785217/763799/pomiary.jpg
Sprawdź kąt synchronizacji, zobacz, czy odma lub dolot nie są zawalone olejem. Daj logi pompek na zimnym silniku, kiedy kopci.
Panie Wojtku bardzo proszę o pomoc w ocenie pompowtrysków w A4 B6 1.9 AWX nie podobają mi się korekcje na 3 i 4 cyl szczególnie na 4 bo daje mocno na plus ale i 3 cyl nie powinien chyba dawać tak mocno na minus skoro na 1 cyl jest średnio -0.14 proszę o wyjaśnienie co jest grane.
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_189271.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_189254.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_189255.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_190009.html (dzisiejsze na postoju i w czasie jazy )
Korekcje są w miarę OK, najsłabiej wypada 3 pompowtryskiwacz. BIPy, jeśli były robione na biegu jałowym, trochę spore. Można dać profilaktycznie Liqui Moly Diesel Spulung lub poodobny bezpośrednio z puszki, jest szansa że, parametry poprawią się.
Dziękuje za sugestie.
Witam mój problem to trudności z zapaleniem silnika po postoju 2,5TDI BAC Touareg. Problemu nie ma tylko jak stoi przodem w dół. Paliwo gdzieś ucieka i zapowietrza się. Wymieniłem pompę tandem (używka), pompy w baku, nowe oringi na pompkach, nowy filtr paliwa, wszystko bez rezultatu.
Grupa13:
1, -0,35
2, -0,05
3,+0,21
4,+0,47
5,+0,28
Grupa18
0 ale po puszczeniu gazu 128
BIP
wole obr: 2, -14, -10, -36, -57,
3000obr: 0, -16, -15, -27, -68,
Przed wymianą pompy tandemowej przybywało oleju teraz też ale bardzo niewiele. Pompki wydaja się być ok, równo pracuje nie szarpie, nie brakuje mu mocy tylko to zapalanie.
Korekcje są ok, zastanawiają mnie BIPy – kolejne cylindry mają coraz to większe wartości. Czy w tym silniku pompa tandemowa nie jest montowana od strony 1 cylindra? Jeśli tak, to wygląda na to, że kolejne pompowtryski dostają coraz mniejsze ciśnienie paliwa. Jeśli olej miesza się z paliwem, to gdzieś jest nieszczelność.
Gdzie szukać tej nieszczelności czy pompa tandem za mało pompuje do wtryskiwaczy, czy może być wina pompy w baku że za mało podaje paliwa. Zapowietrza się jak stoi przodem na równym lub pod górę,może założyć zawór zwrotny na zasilaniu przed pompą tandem. Auto chodzi normalnie nawet na wysokich obrotach, mocy nie brakuje czyli paliwa nic nie blokuje po drodze.
Trzeba pomierzyć ciśnienie jakie pompa, jakie ciśnienie jest po nocy.
Witam! Marcin czy problem został rozwiązany? Mam podobnie. Pozdrawiam
Witam posiadam skodę superb 1,9 tdi 130 km i mam taki problem że jak jest zimny pali na strzał natomiast coraz częściej jak po jeździe postoi tak ze 15 minut to nie zapali tak za pierwszym razem. Za pierwszym razem kręci i kręci ale nie odpala cofnę kluczyk i próbuje jeszcze raz i pali na strzał pojechałem z tym problemem do tunera zmienił coś w kompie i mówi że będzie już dobrze ale nic się nie zmieniło i ten tuner mi mówi że to nie jest sprawa dawki. Nie zdarza się to za każdym razem ale co jakiś czas to się powtarza jest bardzo drażniące. A i obroty przy jakich jest zapłon ponoć też są zmienione akumulator jest nowy a rozrusznik kręci jak szalony.
Być może winny będzie czujnik położenia wału/wałka rozrządu.
Wymieniane były oba i dalej to samo
Na rozgrzanym włącz dwa razy zapłon do czasu wyłączenia elektrycznej pompy paliwa. Jak zapali na dotyk, to znaczy, że gdzieś jest nieszczelność w układzie paliwowym. Na rozgrzanym silniku rozrusznik ma cięższą pracę do wykonania, jeśli jego obroty są zbyt niskie, ECU nie wysteruje zaworów w pompowtrykiwaczach i silnik nie odpali. Może też problem leży w elektryce – do sprawdzenia przekaźniki.
Witam
Mam problem z vw passatem rocznik 2004 diesel, problem polega na tym że rano nie chce odpalić tylko trzeba go kręcić dość długo, no chyba że przekręcę dwa razy kluczyk ale nie tak żeby odpalił i po tych dwóch razach przekręcam już całkiem i chwilę przytrzymuję i wtedy załapuje i odpala ale nie wiem czy takim czymś nie zepsuję czegoś, a w ciągu całego dnia nie ma problemu z odpalaniem raz zakręcam i już, co to może być czy po nocy paliwo spływa i nie może go zaciągnąć nie wiem proszę o jakiś pomysł co to może być
Gdzieś jest nieszczelność i schodzi paliwo. Zaciskając na noc kolejne odcinki węży paliwowych można znaleźć przyczynę. Często zawodzi odpowietrznik na obudowie filtra (jeśli stosowane są wkłady) lub króciec podgrzewacza na wężu powrotnym instalowany w filtrze.
Witam,
Pytanie o kąt wtrysku. Auto – Golf 4 AXR 1.9TDI rok 2002 74kw. Auto ciężko paliło rano. Sprawdziłem pompowtryski – wg Pana wytycznych na stronie są ok. Wymieniłem 2 świece bo były padnięte. Dzisiaj rano +10 stopni i mimo to szarpał przez chwilę. Pozostało mi sprawdzić kąt wtrysku bo tak podpowiada internet (mechanik nie widzi żadnego problemu bo miał doczynienia tylko z ciepłym silnikiem). Jakie charakterystki są istotne i ile powinny wynosić dla prawidłowego ustawienia kąta wtrysku dla silnika ciepłego i zimnego i jak się to ustawia? Dodatkowo zauważyłem, że auto jest minimalnie słabsze i stojąc w korku na luzie autem minimalnie szarpie (obrotomierz nie reaguje) – mogę to wiązać z kątem? Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam
Prawdopodobnie masz kąt wtrysku na + skoro auto jest lekko mułowate. Oczywiście może być inna przyczyna ale zerknij na kąt wtrysku.
Ustawienie kąta synchronizacji sprowadza się do poluzowania 3 śrub na kole wałka rozrządu i bardzo delikatne przekręcenie wałkiem (koło stoi w miejscu). Najpierw jednak trzeba odczytać obecny kąt w programie VAG-COM lub podobnym. Dopuszczalne wartości to -3…+3 st.
Szarpanie i nierówna praca raczej nie będzie spowodowana kątem synchronizacji.
Panie Wojtku autko super chodzi serdecznie Panu dziękuje i pozdrawiam
Nie znam szczegółów, ale cieszę sie razem z Tobą :).
Panie Wojtku co Pan sądzi o dolewaniu oleju silnikowego do oleju napędowego ?
Sądzę, że silniki TDI są czterosuwowe z wydzielonym, zamkniętym obiegiem smarowania ;). Wiem o przypadkach „uzdrowień”, szczególnie wtryskiwaczy CR po dolaniu oleju do 2T, kiedyś też dolewało się mixol do oleju opałowego, ale były to stare silniki z dużą niższym ciśnieniem wtryskiwanego paliwa, bez EGR i katalizatorów. Dziś lepiej jednak stosować środki czyszczące układ wtryskowy typu LM 2666 czy Forte, najlepiej bezpośrednio z puszki wpiętej przed filtrem paliwa. Olej może zaszkodzić kolektorowi dolotowemu (smolisty osad ze spalin) jak i katalizatorowi (zapchanie).
Witam, mam problem i prosze o pomoc. Audi A4 2.0 Tdi 170KM BRD silnik odpala i pracuje dobrze ale po przejechaniu paru kilometrów gdy temperatura silnika dojdzie do około 50st. silnik zaczyna nierówno pracować i co najgorsze kopci na biało. Spaliny czuć nieprzepaloną ropą. Całość mija gdy silnik osiągnie temperature około 80st. Wtedy silnik pracuje równo i nie kopci.
Podaje logi :
grupa 013:
1. +1,1
2. -0,1
3. +0,2
4. -0,8
grupa 018:
zero
grupa 023:
wolne obroty
1. 0,23
2. 0,23
3. 0,23
4. 0,23
Pozdrawiam.
z checia wyslucham na ten temat gdyz mam ten sam problem.
tyle ze u mnie konczy sie przy 70stopniach.
obroty delikatnie faluja gora dol.
silnik 2.0tdi BRE
Sprawdź czujniki temperatury cieczy i paliwa. Grupę 013 spisałeś chyba źle, bo 1,1-0,1+0,2-0,8=0,4 czyli nastąpił cud i silnik wytwarza 0,4mg oleju napędowego na cykl. Cudów nie ma, źle podane korekcje, albo namieszane w pompkach (różne modele).
Dzień dobry! Czy jeśli przy minus 0,5 stopnia muszę zakręcić z 4-5 razy zanim , zapali muszę obawiać się wymiany pomp wtryskowych? Samochód audi a4 1.9 tdi ajm. Czy będzie to miało związek z wysokimi bip-ami? Wklejam logi http://vaglog.pl/log_193888.html
na 4 cylindrze trochę wysokie te BIPY, jaki masz kąt wałka ustawiony w grupie 004?
Daj logi z 013 i 004
Grupa 023 powinna być robiona przy 3000rpm. Świece sprawne? Dochodzi do nich prąd? Zakręcić 4-5 razy to znaczy próbować odpalić 4-5 razy czy 4-5 obrotów wału nim zaskoczy? Jaki przebieg, jaka kompresja? Jeśli odpala za 4-5 przekręceniem kluczyka, a każda próba uruchomienia to min. 5 sekund, to stawiam na cofające się paliwo.
Wałek jest ustawiony 0,0 do 0,3 korekcje wtrysków maks na 4 cylindrze do 0,60 reszta coś plus minus 0,20. Martwią mnie te bipy na 4 cyl tylko, żeby nie te palenie nic bym z tym nie robił. Logi jutro najszybciej. Może jakaś regulacja wchodzi w gre
po pierwsze wałek ustaw idealnie na 0,0 (da się tak zrobić tylko cierpliwości!) Wałek ustawiamy na rozgrzanym silniku na 90 w vagu a nie wskazówce!
Zrobić możesz jeszcze coś takiego:
Zdejmij pokrywę zaworów i przeczyść i podoginaj styki w kostkach od pompek.
Zrób logi z 013,018,023, 007, 004, wszystkie na max rozgrzanym silniku!
Zobaczymy logi będziemy myśleć co dalej 🙂
Wałek 0,00 do 0.03 to jest idealne ustawienie! Przecież napinacz pracuje, więc musi skakać – w ajm norma, -0.06–0.00–+0.06 Moim zdaniem lepiej nie kombinować, bo mało wprawnej osobie będzie ciężko wrócić do pozycji wyjściowej. A 007, 004 po co? Temp. z czujników należy statycznie przed rozruchem porównać z G62 z temp. powietrza oraz paliwa.
Kolego wprawa nie ma nic do rzeczy przy ustawianiu kąta, tutaj cierpliwość jest kluczem do sukcesu! A +-6 st. to nie norma, wałek ma być na „ZERO” ustawiony i kropka! 007 grupa to temp. silnika zobaczmy co się tam dzieje żeby dalej radzić no chyba że kolega od razu zrobi komplet logów dynamicznych, statycznych i BS.
Okej, jutro wieczorem będę miał logi.
Pozdrawiam i dzięki z zainteresowanie;)
Witam Panie Wojtku. Mój golf 5 1.9 TDI PD BXF ma taką oto bolączkę. Mianowicie silnik raz po raz dostaje na biegu jałowym lekkich drgań, które idzie wyczuć. Auto miało 2 miesiące temu wymienioną poduszkę silnika (poduszka pod akumulatorem).Przebieg auta to niecałe 210 tys. km. Podczas przyspieszania na 2 lub 3 biegu, przy około 2 tys. obr. przez krótki czas silnik dostaje jakby zadławień, przerywa.Oto logi grup zrobione wczoraj. http://vaglog.pl/log_194010.html Pozdrawiam.
Parametry PD są OK. Logi dynamiczne ciśnienia doładowania i masy zasysanego powietrza mogą naprowadzić na właściwy trop.
Zrób logi dynamiczne na 3 biegu do odcinki na max nagrzanym silniku z grup: 003, 004,007,008,010,011
Panie Wojtku prośba o pomoc. Dzisiaj wymieniałem uszczelniacze pompowtryskiwaczy ponieważ po dłuższym postoju ciężko silnik się uruchamiał. Faktycznie uszczelki były w kiepskiej kondycji. Po wymianie uruchamianie się poprawiło natomiast silnik stracił moc. Pompki ustawione jak należy i wyregulowane na 180 stopni. Co się mogło stać? Przed wymianą uszczelek z mocą nie było żadnych problemów, tylko z uruchamianiem.
Coś jest źle poskładane albo niepodłączone. Działa sterowanie turbiną? Przepływomierz ok? Parametry na pompkach są OK.
Pompki były jeszcze raz wyjęte i sprawdzona poprawność montażu, wszystko ok. Dodatkowo po kolejnym demontażu zostały wyczyszczone w myjce ultradźwiękowej – bez zmian. Dopiero wymiana na inne używane pompki załatwiła sprawę.
Dziś sprawdziłem parametry pompek w grupach:
13 – 1- (-0.40) – 2- (-0.07) – 3 – (0.00) – 4 – (0.47)
23 – 1- (5.0) – 2- (12.0) – 3 – (2.0) – 4- (3.0)
18, na każdym cylindrze same zera na biegu jałowym i same czwórki podczas odpuszczania gazu.
Pomiar robiony na biegu jałowym przy temp.cieczy 80 stopni. Pomiary zasilania powietrzem ok.
Ktoś wie o co tutaj chodzi? Padły pompki czy jak?
Witam… jestem posiadaczem Seata Altea 2.0 TDI 140KM (kod silnika BKD) i od jakiegos czasu dosyc czesto mam problem z odpaleniem auta szczegolnie rano, ale nie ma reguly czy silnik jest zimny czy cieply. Rowniez troche trzeslo autem ale tylko przez 3-5sekund potem wszystko ok.
Przeczyszczony zostal zawor EGR i przepustnica.
Niestety komputer na 4 pompowtryskiwaczu pokazuje stala dawke paliwa 2.99mg
czyli juz poza norma. Nie ma zadnych bledow od spalania na cylindrze etc.
Mechanik zaleca przetestowanie i ewentualna naprawe pompek. Czy to dobry trop?
Wartość 2,99mg jest nie do zaakceptowania. Demontaż pompowtryskiwaczy, test i naprawa tych, które tego wymagają.
Witam mam pytanko czy czujnik temperatury paliwa ma wpływ na poranne odpalanie bo w moim aucie na zimnym pokazuje 60 stopni i rano mam problem z uruchomieniem autka.
Temperatura paliwa ma wpływ na kąt wtrysku, odepnij czujnik i zobacz jak odpala zimny silnik.
witam Panie Wojtku a ja mam taki oto problem jak rano odpale auto ktore stoi na dworze dawka na pierwszym cylindrze pokazuje 2.99 jak dodam gazu zmniejsza sie a jak auto złapie troche temperatury np60 stopniu dawka jest ok np na -1.23 pompowtrysk 2 miesiace temu regenerowany na podzespolach boscha czy mam go reklamowac auto kopci na niebiesko dawki na pozostalych cylindrach ok
Coś jest ewidentnie nie tak. 2,99mg jak -1,23mg to nie są dobre wartości.
115 km AJM, po przejechaniu 1 km od odpalenia na zimnym silniku gaśnie i przerywa, po nagrzaniu się wszystko wraca do normy, zero błędów, 013=1: 0.02mg,2: 0.87mg,3;-0.64mg,4:-0.21mg, 021= 1:-3.0, 2:26.0, 3:5.0, 4:-22.0
Witam, potrzebuje pomocy, rady dotyczącej Passata b5fl 1.9 tdi 130 km. Mam problem z porannym rozruchem… Musze go dosyc długo kręcić a w chwili obecnej mamy tylko -5C. Wstępnie wspomtnę ze świece nowe, czujnik temp nowy, prąd do świec dochodzi, zostały wymienione tez oringi na wtryskach i uszczelka pod pompa paliwa, niestety problem pozostał. Zwracam się z ogromną prosba o rady co jeszcze można zrobić…
Witam Panie Wojtku, mam taki problem z moim passatem AWX, otoz sporadycznie auto ma problem z porrannym odpaleniem, musze chwile pokrecic aby zaskoczyl. Gdy juz zaskoczy kazde kojene odpalenie jest bezproblemowe. W opisanej sytuacji auto zachowuje sie jak w filmiku (http://www.youtube.com/watch?v=aY5HqDS_op0) – film nie obrazuje mojego auto, tylko podobny problem jak kolegi.
Druga sprawa jest taka ze auto na rozgrzanym silniku rowniez ma problem podczas odpalania, jednak ze w tym wypadku odpala zawsze za pierwszym razem ale tak jak bypalil na wszystkie gary. Wydaje mi sie rowniez ze auto jakby glosniej chodzilo.
Z opisanym problemem bylem juz u kilku mechanikow, ktozy twierdza ze problem jest pompa vacuum, inni ze pompowtryski leja, a jeszcze jeden pan swierdzil ze moga to byc uszczelnienia na pompowtryskach,
W samochodzie bylo wymieniane, wszystkie filtry i olej na specjalnie dydykowane do silnikow PD ()wczesniej byl lany long life;/), do tego kompletny rozrzad i wszystkie 4 swiece zarowe, gdyz stare byly wszystkie spalone,
Zwracam sie z ogromna prosba o rady co moze byc zwiazane z takim stanem rzeczy i co nalezy wymienic, moze ktos z kolegow ma jakis pomysl co moze powodowac problem, gdyz wolabym wymienic zepsuta rzecz a nizeli pchac sie w koszty wszystkiego po koleji.
Dolaczam logi pompowtryskow gdzyz takie posaidam, moge rowniez zrobic inne grupy tyle tylko nie bardzo wiem ktore aby pomoc w diagnozie.
http://vaglog.pl/log_195116.html – dynamiczny (3 i 4 bieg)
http://vaglog.pl/log_195115.html – statyczny
Pozdrawiam
Prosze o analize logow. Pacjent to motor BKD z 2006r przebieg realny 150 tys km.
Auto delikatnie telepie na wolnych obrotach, czasami trzeba dluzej pokrecic aby zapalil ( zdecydowanie mniej po wymianie aku na nowy) i puszcza siwo niebieskawy baczek. Jezdzi i przyspiesza bez problemu, nie kopci.
goracy przygazowka do 3000 obr
http://vaglog.pl/log_195139.html
cieply
http://vaglog.pl/log_195140.html
zimny start
http://vaglog.pl/log_195141.html
cieply na drodze 4 bieg
http://vaglog.pl/log_195142.html