Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
Witam ma jeszcze pytanie jak sie sprawdza wtryski przy obrotach 3000rpm czy to w miejscu trzeba logowac czy w czasie jazdy 3000 obrotow i wtedy logowac ??? chodzi mi o dokladne sprawdzenie
Na postoju ustawia się 3000rpm i odczytuje BIPy.
nierówna praca silnika na biegu jałowym w Passat 130km AVF. Obroty wahają się od 819 do 840. Komputer pokazuję błąd 16685 silnik – zaplon cylindra 1/wypadanie zaplonow. Stawiam na pompowtrysk, teraz pytanie który i czy wogóle dobrze obstawiam. Zrobiłem pomiary (dane rzeczywiste) ale nie zbyt wiem jak teraz to zdiagnozować.
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 1 2,26 mg/H
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 2 -2,78 mg/H
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 3 -0,89 mg/H
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 4 1,39 mg/H
Korekcje są mocno rozjechane. Błąd może brać się z wiązki elektrycznej (najczęściej wystarcza dogięcie wtyczek). Wskazania na vagu 819 i 840 nie muszą świadczyć o nierównej pracy, program mierzy ten parametr z dokładnością do 21 obr/min.
Panie Wojtku a czy nierowna praca moze byc spowodowana pompa tandemowa ? bo gdzies wyczytalem ze minusowe BIPY moga byc spowodowane uszkodzona pompa ktora dostarcza za malo paliwa do pompowtryskow
To moze być przyczyna, ale wtedy BIPy są znacznie niż u Ciebie. Ciśnienie pompy można łatwo zmierzyć manometrem za 50zł.
a gdzie wkrecic manometr i jakie musi byc cisnienie ??
Wszystkie informacje znajdziesz we wpisie http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-pompy-tandemowej-podcisnienia-i-paliwa/ jest nawet filmik
Czy pompowtryski ocenia sie po korekcjach kanal 013 czy po bipach 23 ? i czy to ze bipy sa ujemne a korekcje ok to moze swiadczyc o popsutym pompowtrysku ?
Witam czy ktos ma jakies doswiadczenia z regeneracja pompowtryskow lub czyszczeniem ultradzwiekami ?
swietna stronka i uzyteczna pomoc!po przeczyszczeniu stykow na pomkach auto w koncu pracuje na wszystkie gary:)i szarpanie znikło:)moge wrzucic filma jak sie za to zabrac:P
To ja poprosze linka do filmiku, a powiedz jakie miales dokladnie objawy?
Wardi opisz co ci się działo z samochodem, a filmik byłby super rozwiązaniem .
Do WARDI a jakie miales objawy i co pokazywal komputer ???
Witam.
Proszę o pomoc, nierówna praca silnika na biegu jałowym w Passat 130km AVF. Obroty wahają się od 819 do 840. Komputer pokazuję błąd 16685 silnik – zaplon cylindra 1/wypadanie zaplonow. Czy to pompowtrysk? Teraz pytanie który i czy wogóle dobrze obstawiam. Zrobiłem pomiary (dane rzeczywiste) ale nie zbyt wiem jak teraz to zdiagnozować.
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 1 2,26 mg/H
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 2 -2,78 mg/H
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 3 -0,89 mg/H
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 4 1,39 mg/H
Błąd dotyczy 1 pompowtryskiwacza, przyczyną może być kiepski kontakt na wtyczce i od tego zacznij. Korekcje na pompowtryskach są kiepskie i stąd pewnie nierówna praca. Warto je wyjąc i dać do przetestowania na stole.
Witam, prosiłbym o analizę logów, przy rozruchu jest delikatne szarpnięcie jedno lub kilka, samochód to passat b5 awx http://vaglog.rtnet.pl/dareklasak_174789.html
Powoduje to najprawdopodobniej 4 pompowtryskiwacz. Zamień go miejscami z 3 i sprawdź czy nadal będą takie oscylacje w korekcie.
Witam mam passata B5 FL 2002R 1.9TDI 101KM AVB
Problem polegał na tym ,że auto zaczeło sie sypać . Regeneracja turbiny popychacze , wymiana wtrysków z seata z takiego samego silnika mi wsadził używane . Auto w zasadzie po wymianie pompowtrysków jeździło bez problemu .Upłynoł miesiąc od wymiany pompowtrysków auto jak jest zimne cieżko pali tak jak by na 2 cylindry po chwili wchodzi na równiejsze obroty ale i tak nim telepie.Przy obrotach 2000 wyskakuje mi znaczek esp i auto jeszcze bardziej nie równo pracuje.Podjechałem dzis do mechanika który mi to miesiąc temu robił i pokazuje na komputerze VAG grup 013
1 – 3,01 2 – 1,65 3 + 1,51 4 + 0,43 Czyli wygląda na to że wtryski są wyrąbane mechanik mówi ze to napewno nie wina popmpwtrsyków tylko ze wiązka z wtrysków musi być uszkodzona co o tym sądzicie ? Potrzebuje pomocy bo ci mechanic lecą w kulki
Upewnij się, że te korekcje zostały dobrze odczytane, bo ich suma nie jest bliska 0. Mozliwe że masz różne pompowtryski lub uległy one uszkodzeniu, np. poprzez opiłki metalu, które powstały podczas prac przy głowicy a nie zostały usunięte. Sam pojedyńczy odczyt samych korekcji nie powie zbyt wiele.
Dzięki Panie Wojtku za podpowiedż To były prawdopodobnie oringi. wymieniłem je Teraz odpala dobrze,jest ciepło, nie kopci, nie czuć paliwa.Zobaczę jak będzie niższa tęperatura. Jeszcze raz dziękuję.
Pozdrawiam
Ciesze się, że silnik pracuje prawidłowo. Pozdrawiam.
Witam problem był z odpalanie przy temp. około 5*C teraz przy wyrzszych temperaturach jest ok panie wojtku co pan powie na pompki sprawdzałem na rozgrzanym silniku i przy włączonej klimie korekty -1,20 -0,16 0,16 1,15 bipy 33,0 16,0 38,0 11,0 z góry dzieki za odpowiedź
Włączone odbiorniki prądu lub klimatyzacja zafałszowują wyniki – korekcje są wtedy większe. Na pewno odstaje 4 pompowtryskiwacz, BIPy też nie małe jak na wolne obroty.
Witam mam pytanie odnośnie pompowtrysku audi a3 2,0 16v, czy z pękniętą obudową (blachą trzymającą tłoczek i sprężynę w pozcji sciśniętej)można go nadal zastosować jak ma dobre parametry ,czy to będzie problem puzniej
Lepiej doprowadzić to do porządku, chociaż to częsty przypadek i dużo ludzi jeździ z tym nieświadomie.
Witam mam problem z audi a4 20TDI po dłuższym postoju (kilka godzin) trzeba dłużej kręcić silnikiem tzn. jakieś 4 sekundy a drugi problem to nierówna praca silnika na wolnych obrotach jest to najbardziej odczuwalne w przedziale temperatury od 50C do 90C. Przy 90 jakby ustawało chociaż nie zawsze. Odczyt dawek z grupy 13 w przedziale od -1,6 do +1,6 jednak bardzo nie stabilne (nie wiem czy tak ma być?) Stan elektrozaworu grupa 18- na wolnych wszędzie 0 a po puszczeniu gazu nieraz na którymś wskoczy na 2. Bipy grupa 23 od 21 do 23 proszę o jakas odpowiedz z góry dzieki
Zapomniałem jeszcze dodać ze chyba jest cos nie tak w grupie 4: 1-885obr/min 2-5stopni 3-4stopnie 4-3,37stopni
Korekcje mogłyby być mniejsze, jak mocno latają, to raczej uszczelki na pompkach puszczają i stąd problemy. Można wkręcić manometr w część paliwową w pompę tandemową, zablokować wąż powrotny paliwa – jeśli ciśnienie nie będzie znacząco rosnąć, winne będą uszczelnienia.
Witam Panie Wojtku!mam nie lada problem..mój Vw Golf MK4 ARL zaczoł nierówno pracowac,tak jakby na 3 cylindry i kopcic na siwo,biało,szaro? sam niewiem.padła diagnoza (USZCZELKA ).okazalo sie ze glowica jest do remontu.ale ze byly za duze koszta to postanowilem ze kupie caly slupek z BLT 2006r i tak tez zrobiłem.kupiłem słupek,wczoraj wszystko poskladalem,odpalilem i dalej to samo.KOPCI NA SIWO-SZARO niewiem juz sam na jako,nierowno pracuje A przy dodaniu gazu jest zaslona dymna.na fisi-e spalanie pokazuje 51L .Turbina bez luzow,lopatki strony zimnej jak i goracej bez uszczerbien.dzisiaj sprawdziłem kompresje w cylindrach i na kazdym po 31atm.
przy okazji zrobiłem logi statyczne i Prosze o weryfikacje i Pomoc co to moze byc bo juz nie mam siły do tego auta.wiecej stoi jak nim jezdziłem.
Log (0 – 013)
Log (0 – 015)
Log (0 – 023)
Log (0 – 023)
przepraszam,ale chyba zle dodalem logi:)juz poprawiam.
Grupy: 023 – http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_177151.html
Grupy: 023 – http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_177152.html
Grupy: 015 – http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_177153.html
Grupy: 013 – http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_177154.html
Problemem jest 3 pompowtryskiwacz, na co wskazują i BIPy i korekcje. Ogólne wartości w kanale 23 są dosyć spore, tym bardziej jeśli były robione na wolnych obrotach.
Dziekuje za tak szybką odpowiedz:).czyli mam rozumiec,ze ten 3 pompowtryskiwacz Leje i dlatego auto tak kopci jak z parowozu?dodam ze jest kpl nowych uszczelek pompek i ustawiałem je tylko na suwmiarke.nie ustawiałem skoku pompowtryskiwacza.auto generalnie odpala od strzała,ale przebiera jakby na 3 cylindry noi kopcenie i te drgania.czyli mam szukac tylko 1 pompowtrysku i wymienic w 3 cylindrze?reszta jest ok?
Brak regulacji skioku to poważny błąd. Silnik drga od nierównych obrotów, a te są spowodowane znacznie gorszą siłą eksplozji mieszanki na 3 cylindrze, mimo że sterownik daje dam sporo większą dawkę. Daj pompki na stanowisko testowe i będziesz miał pewność.
dodam jeszcze ze logowanie było robione na zimnym silniku i na biegu jałowym.nie chciałem nim gazowac bo boje sie ze cos zrobie z silnikiem a tak jak pisałem jest wsadzony nowy słupek BLT.na wolnych obrotach kopci dosyc,ale jak sie lekko doda gazu to kłeby dymu na cale miasto:).
Witam ponownie mam jeszcze pytanie jakie powinno być ciśnienie z pompki elektrycznej a jakie z tandemowej?
Z elektrycznej około 1bar, z tandemowej zależnie od obrotów silnika, wartości podawałem wielokrotnie w komentarzach tutaj: http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-pompy-tandemowej-podcisnienia-i-paliwa/
Panie Wojtku dzisiaj ustawilem ten skok pompowtryskiwaczy i cofnołem o 180st.co zaobserwowalem to to ze silnik tak jak by troche lepiej chodzil,ale dalej przebiera.wymieniłem jeszcze Filtr Paliwa i zrobiłem nowe logi do oceny jesli można.Ps dalej kopci i spalanie 51L.http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_177669.html
Te pompki chyba są źle ustawione, bo korekcje są masakryczne, rozjechane prawie maksymalnie na + i na -.
Witam.
Mam problem z moim audi A4 b7 2.0TDI po dłuższym postoju dzieżko odpala czy to zima czy lato wystarczy że postoi z parę godzin i trzeba kręcić rozrusznikiem parę sek.
W czym może być problem
dodam że nie ma żadnych błędów
Atu logi http://vaglog.rtnet.pl/gregjag_140528.html
Z logów widać tyle, że odstaje korekcją 3 pompowtrysk. Może cofa się paliwo i stąd problem z uruchomieniem silnika.
rozumiem.ale zle ustawione w sesie przeze mnie?ustawialem je suwmiarką z zakresem 400mm według instrukcji jak tutajhttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188041.
skok tez ustawiałem i cofałem o 180st.Co zaobserwowałem jeszcze to to,ze wyskakuje błąd 16688 – Cylinder 4 Misfire Detected.
Po wyciągnieciu 4 pompki zauwazyłem ze ona jest jakos dziwnie przytarta koło uszczelek i w głowicy jest delikatny rowek w gniezdzie Pompowtrysku.dałbym fotke,ale niemam jak dodac.
Lekko przytarta może być – pompka wkutek sił na nią działających kołysze się, przy większych przebiegach widać przytarcie. Gorzej jak gniazdo jest uszkodzone – może to powodować uszkodzenie oringów, a przy mocnym wybiciu nieszczelność – wtedy paliwo na powrocie z pompy tandemowej jest spienione i widać dymek.
witam wczoraj podjechałem i sprawdziłem na kompie mam błąd – ” zapłon cylindra 4 – wypadanie zapłonów, nieciągły, 16688″ – samochód Touran 1.9 TDI 100 KM bez filtra cząstek stałych. Czy już mam bezwzględny wyrok na wymianę wtryskiwacza? czy może , to ostatnia część artykułu cytując „Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika” podpada i ma wpływ na moją awarię?
Fakt, że rano lekko przez chwile coś nie równo zapali ale to jest dosłownie moment i prawie niewyczuwalne, moc jest, turbo ciągnie a ubytków oleju nie widzę, choć dymi na niebiesko, kiedy daje gazu.
Tydzień wcześniej zapaliła mi się kontrolka oleju żółta i nie pali się zawsze tylko raz na jakiś czas, myślę , że od tego się wszystko zaczęło. Za pomoc dziękuję.
Najpier sprawdź wiązkę pompowtrysków, bo z jej winy błąd może być taki sam.
Witam jak już wcześniej pisałem mam audi a4 170 km trzęsie silnikiem na wolnych obrotach, dzisiaj zmierzyłem ciśnienie paliwa i tak na pompie elektrycznej jest ok 0,4 Bara a na tandemowej wskazówka od manometru tak skacze tak szybko ze zamazuje pole od 1 do 4Bar przy zwiększeniu obrotów do 2000 ciśnienie się stabilizuje i wynosi ok 7 Bar pytanie moje jest takie czy przez pompowtryski może tak skakać te ciśnienie na tandemowej czy jest to wina samej pompy tandemowej. dodam jeszcze ze po osiągnięciu temperatury 90C obroty się stabilizują. Proszę o jakaś poradę i z góry dziekuje
Często w manometrach wskazówka płyna w glicerynie żeby ustabilizować wskazania. Ciśnienia wydają się być dobre. Zobacz czy na powrocie pompy paliwo nie jest mocno spienione i leci dymek.
Witam ponownie Panie Wojtku.Dzisiaj udało Mi sie podmienic Pompke AL od znajomej i po wsadzeniu jej silnik nie kopci juz jak wczesniej…czyli tak jak Pan Mówił, problem z 4 pompowtryskiem.błedu tez zadnego niema.i juz sie nie wyswietla ten błąd 16688 cylinder 4……….
Silnik odpala,pracuje w miare cicho,ale cos Mi te przyspieszenie nie pasuje jak na ARL 150KM to słabo.
dodaje pare logów do oceny z dzisiaj.
http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_178994.html
http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_178995.html
http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_178996.html
http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_178997.html
Prosze o porade jak z tymi pompkami teraz sprawa wygląda,i co jeszcze sprawdzic?
Ta 4 pompka też ma sporą korekcję, ale jest w dużo lepszym stanie od pozostałych, co widać po BIPach. Zobacz jest kąt synchronizacji – ustawiony za bardzo na + spowoduje mniejszą dynamikę.
Panie Wojtku prosze o podpowiedzenie co robic samochód ma 120000km 2008 ibiza silnik BLT nie wiem czy to pompki czy listwa zasilajaca logi sa takie jakies 3 lata raz troche spadaja raz wzrastaja ale zawsze 1,2,3,cylinder ujemne a 4 dodatnio
trochę nie równo chodzi tak jakby czasem przerywała
załaczam logi (na postoju z dodawaniem gazu)
http://vaglog.rtnet.pl/topkinpiotr_179898.html
Doprowadź do porządku 4 pompowtrysk i będzie OK. Obecnie idzie tam bardzo duża dawka paliwa, na dłuższą metę możesz mieć problem z wypaleniem powierzchni tłoka.
Panie Wojtku własnie sprawdziłem ten kąt synchronizacji i jest na 0.przestawiłem tez pompki na 225st. dalej nie podoba Mi sie te przyspieszenie i te spalanie.Przy ruszaniu na skrzyżowaniu spalanie waha się między 15 l/100km – 40 l/100 km. W mieście na np 4 biegu i prędkości ok. 50 km spalanie wynosi ok. 4,5 l /100km. jak odpuszcze gaz pokazuje 0.0 l /100km. srednie spalanie 7,5 l /100km. zrobiłem nowe logi może w czyms pomogą.
http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_180167.html
http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_180168.html
Spalanie
http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_180169.html
http://vaglog.rtnet.pl/dzeronimo20_180170.html
Ustaw kąt na -1…-1,5 – powinno być lepiej. Druga opcja to Liqui Moly – wypalenie puszki podanej bezpośrednio na postoju, zwiększając czasami obroty do 2000rpm. Inna opcja to słabo dmuchające turbo lub przepływomierz. Jeśli nie jesteś przekonany co do mocy, to podjedź na hamownie.
Witam ponownie.
Mam tak samo w swoim pasku jak Kamil – identycznie – niestety zmiana kąta nie pomaga, silnik po remoncie wraz z turbiną tylko przepływka została stara może i to jest przyczyną ale nie wiem. Kamil jak dojdziesz co jest przyczyną daj znać.
Wojtek napisz który Liqui Moly i podajesz bezpośrednio z pominięciem filtra i zbiornika ?
Pozdrawiam
Sprawdzone to Liqui Moly Diesel Spulung, Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner.
Passat 130km AVF. Obroty wahają się od 819 do 840. Komputer pokazuję błąd 16685 silnik – zaplon cylindra 1/wypadanie zaplonow.
Dzisiaj na zimnym silniku miałem taki pomiar:
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 1 2,99 mg/H
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 2 -3,01 mg/H
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 3 -3,01 mg/H
Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 4 2,99 mg/H
Co może być nie tak??
1 i 4 pompka są źle ustawione lub nadają się do regeneracji.
Witam Panie Wojtku.prosze o pomoc z moim touranem 2003 silnik AZV 136PS. Otoz po ostatnim zgaszeniu auta pod sklepem i paro minutowym postoju po odpaleniu silnik zaczal mocno drgac.zdiagnozowalem go vcds-em i bledy dotycza przekroczeniu wartosci 3i4 cylindra.w kanale 18 jest albo 16 lub 128 a w kanale 23 na obu 127 nie zmieniajace sie. Co najlepsze po ponownym zgaszeniu i odpaleniu ale tez nie za kazdym razem kanal 18 zmienia sie na 0 czyli tak jak powinno byc a 23 zostaje taki sam 127 lub mniejsze wartosci a czasem pokazuje 127 na 1 lub 2 cylindrze.jak Pan sadzi czy to koniec pompek czy moze udzkodzenie wiazki elektrycznej albo sterownik.i czemu od razu dwa wtryski.z gory dziekuje za pomoc
Ciężko powiedzieć – zacznij od wiązki.
Dziekuje Panu za Pomoc..przestawie ten kąt i zobacze co wyjdzie.
Witam panie Wojtku
Proszę o pomoc. pacjent AUDI A6C6 2.0 TDI BRE. Ostatnio zaczęła nierówno chodzić na wolnych obrotach. Najgorzej jest przy pierwszym odpaleniu rano, później już się trochę poprawia, ale dalej są odczuwalne drgania. Jak trzymam obroty na około 1800 to trzęsie silnikiem. Podpiąłem VCDS i odczytałem grupy 013.018, 023 na rozgrzanym silniku
013: -2.05; 0.02; 2.99; -1.04
023: -47.0; -48.0; -125.0; -20.0
018 wszędzie 0 po zwiększeniu obrotów 4.0
Trzeci pompowtryskiwacz ledwo działa, stąd Twoje problemy.
Dziękuję za szybką odpowiedź. Ledwo działa, tzn co teraz z tym fantem zrobić. Czyszczenie, regeneracja czy nowy ?
Na pewno trzeba go wyjąć, warto go oddać fachowcom, którzy po teście będą wiedzieć co z nim zrobić.
Witam ponownie. Jestem po wymianie trzeciego wtrysku. Na poprzednim miałem BIP 125.0. Teraz jest poprawa, ale silnikiem trzęsie nadal, najmocniej jak trzymam obroty na 1700. Powyżej 2000 już tak nie czuć. Przy odpalaniu jest lekkie bujnięcie i silnik zaczyna pracować wmiarę równo, tzn tylko czasami drgnie. W czasie jazdy, przy obrotach 1800-2000 czasami szarpnie silnikem.
Po wymianie
Grupa 013: -0.07; 0.35; -0.38; 0.09
Grupa 023: -46.0; -46.0; -61.0; -25.0
Witam. Możesz rzucić okiem na wartości mierzone z mojego autka. Wczoraj zaczął mi szarpać silnikiem przy przyspieszaniu ok1800 – 2200 obr.
http://scr.hu/1mf2/w20lr
to jest pomiar jak puszczam gaz z ok 2500 obr.
http://scr.hu/1mf2/nkv8h
ten to log na biegu jałowym
http://scr.hu/1mf2/efob9
log 023 przy 2200 obr.
log 018
http://scr.hu/1mf2/srbg2
log 013
http://scr.hu/1mf2/ym807
test
http://scr.hu/1mf2/vumq6
log 004
http://scr.hu/1mf2/ki05e
i co z tego wynika Wojtku ?
Pompowtryski są OK i tu bym nie szukał przyczyny. Być może brak płynnej zmiany geometrii turbiny lub problemy z przepływomierzem.
Proszę o poradę a w zasadzie o pomoc- auto wczoraj z niczego zaczęło strasznie kopcić na niebiesko nierówno pracuje i w silniku są mocne stuki po wciśnięciu sprzęgła stuki zanikają.
wyskoczył błąd
16688 – Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 – 35-00 – –
Zrobiłem logi (Są to moje pierwsze logi- jak coś źle to poprawie)
Grupy: 013,018,023 – http://vaglog.rtnet.pl/piotrek233_180782.html
Czyli 4 pompka do wymiany – 3 też już powoli się kończy?
Proszę o sugestie co zrobić
Do naprawy jest 4 pompowtryskiwacz. Trzeci prawdopodobnie jest OK, sterownik zmniejsza na nim dawkę, którą daje na 4 pompowtryskiwacz. Stuki może generować koło dwumasowe, wskutek nierównych obrotów.
Witam,
jeżdżę Seatem Ibizą 1,9 TDI 131KM oznaczenie silnika ASZ. Mam problem i podejrzewam pompowtryski ale już nie jestem pewien.
Objawy:
-trzęsie motorem nierównomiernie
-zimny ciężej odpala w szczególności w zimę przy czym mocno dymi przez pierwsze 3-5 sekund, zwłaszcza gdy temperatura spada poniżej 5 stopni,
-do oleju prawdopodobnie przedostaje się ropa ponieważ oleju przybywa a napewno nie jest to płyn chłodniczy.
zamieszczam link do logów które były robione po rozgrzaniu silnika. Wydaje mi się że nie wyglądają źle ale jak sprawdzałem na zimnym silniku to w grupie 13 na 4 cylindrze dochodziło do 2,9 a na 3 do -1,8 .
Z góry dziękuje za pomoc
zapomniałem o logach:
http://vaglog.rtnet.pl/log_183338.html
Po logach na ciepłym jest OK. Z tego co piszesz to do sprawdzenia 4 pompka a konkretnie do wyciągnięcia i sprawdzenia jest. Do wymiany pod nią uszczelniacze po jej wyciągnięciu. – warto wymienić na wszystkich koszt nie duży.
Co do ropy w oleju to sprawdź Vacum/Tandem pompke (prawa strona silnika) – prawdopodobnie uszczelki pod nią puściły – do kupienia i wymiany.
Cięższe odpalanie gdy zimno – w pierwszej kolejności świece żarowe do sprawdzenia to jest prawdopodobnie przyczyna twoich problemów.
Pozdrawiam.
mam takie pytanko Wojtku odnosnie wartosci pompowtrysków w grupie 013:
Na I Cylindrze wartosc -1.30 mg/R
Na II Cylindrze wartosc -0.20 mg/R
Na III Cylindrze wartosc 0.68 mg/R
Na IV Cylindrze wartosc 0.82 mg/Rs
wedlug tych danych czy zaczyna sie cos dziac z nimi?? W grupie 023 i 018 wszystko ok w normie. powiesz Wojtku o czym to swiadczy i czy jest konieczna regeneracja ich czy czyszczenie?? Pomiary robione na ciepłym silniku.
Co do spalania na postoju to moze to tez zalezec od tych PD?? Bo jak zimny na posotju spalanie 0.6 – 0.7 l/h a jak ciepły 1.0 l/h
Raczej zimny powinien więcej palić niż ciepły. Wartości powyżej 1mg na + lub – to już spora korekcja. Przeczyścić zawsze można – wychodzi kilkadziesiąt razy taniej niż regeneraracja ;).
Witam!
Pacjent to Leon II 1.9TDI 105KM.
W grupach 013 i 023 parametry są w normie. Natomiast w grupie 018 na wolnych obrotach są same 0, a po dodaniu gazu jak silnik z chodzi z obrotów na wszystkich cylindrach pokazuje128.0. Z opisu rozumiem że powinno być 4.0. Co może być przyczyną takich wskazań? Błędów w pamięci brak.
Napiszę jeszcze w czym problem: Auto potrafi czasami zgasnąć w czasie zmiany biegu po czym są problemy z rozruchem. Czujnik położenia wału został wymieniony na nowy. Rano odpala normalnie moc silnika również.
Będę wdzięczny za wszelka pomoc.
Pozdrawiam,
W 1.9TDI 105KM 128 w grupie 018 to normalny objaw. Czujniki są dwa – położenia wału korbowego i wałka rozrządu. Wiina może też być pompa paliwa w baku lub któryś z przekaźników.
Problem dot. VW PASSAT B5 FL z silnikiem 1,9 TDI 131 KM (96 kW) z 2001 r. z przebiegiem ok. 250 000 km
Po odpaleniu silnika z rury wydechowej wydobywa się śmierdzący dym, raczej w kolorze jasnym. Po rozgrzaniu się silnika dymienie w znacznej mierze ustaje a nieprzyjemny (duszący) zapach spalin słabnie ale całkiem nie ustępuje. Każdorazowo po przejechaniu pewnego dystansu (kilku do kilkunastu km) a już na pewno po przekroczeniu prędkości 100 km/h zapalają się kontrolki ABS + ESP i od tej chwili zostaje wyłączona pompa ABS.
Dokonane w warsztacie urządzeniem ESI[tronic] wersja 8.0 1080 badanie samochodu pokazuje następujące blędy:
467B Interfejs CAN sterownika skrzyni b. – Brak inf z instalacji klimatyzacji
4505 Zawór dla Unit Injector cyl. 1 – Poniżej granicy regulacji,
4508 Zawór dla Unit Injector cyl. 2 – Powyżej granicy regulacji,
4759 Szyna CAN, sterownik silnika – Niestabilny moment silnika,
0528 Sterownik klimatyzacji – Komp. blokuje się albo bez napięcia,
0535 Sterownik drzwi tylnych lewych – Komp. blokuje się albo bez napięcia
0536 Sterownik drzwi tylnych prawych – Komp. blokuje się albo bez napięcia
Wartości pompowtrysków w grupie 13 wyglądają następująco:
Reg. spokojnego biegu dawka cyl. 1 – -0,42 mg/H,
Reg. spokojnego biegu dawka cyl. 2 – 2,49 mg/H,
Reg. spokojnego biegu dawka cyl. 3 – 0,04 mg/H,
Reg. spokojnego biegu dawka cyl. 4 – -2,14 mg/H
Proszę o pomoc. Czy w tym przypadku wystarczy sprawdzić / wymienić pompowtryski czy należy zająć się jeszcze czymś innym. Ze względu, iż samochód jest już nieco zaawansowany wiekowo zależy mi przede wszystkim na wyeliminowaniu odcinania pompy ABS i przywrócenia sprawności hamulców.
Grzegorz
witaj , kolego miałem te same błędy w swoim pasku , wysłałem pompowtryski do Katowic do regeneracji , po naprawie u nich zrobione mam 60tys km i wszystko jest ok.
Dzięki za informację. Z serwisów mam dwie przeciwstawne oceny. Jedna, że zajęcie się pompowtryskami powinno w zupełności wystarczyć. Druga, że stan pompowtrysków nie jest wyłącznie winny wyłączaniu pompy ABS i przyczyn należy szukać znacznie głębiej. Po tym mam pytanie, czy należy „zając się” wszystkimi pompkami czy tylko drugim i czwartym ?
Witam. Prawda jest taka ,że interpretacja błędów w KTSie jest czasem dość pokrętna. Sprawdź błędy ABS jakimś urządzeniem dedykowanym dla grupy VW . Poza tym co rozumiesz przez określenie „wyłączona pompa ABS” ? Pozdrawiam.
„Wyłączona pompa ABS” oznacza, iz w czasie hamowania nie działało ABS. Brak ABS powodował podczas hamowania blokowanie się kół. Ze względu na brak podzielnika siły hamowania na przód i tył, najczęściej przy nagłym mocnym hamowaniu z tylnych kół szedł świst i dym. Siły hamowania w samochodach z niesprawnym ABS rozdzielane są na przód i tył po 50%.
Zrób najpierw drugi pompowtryskiwacz, po jego wymianie/regeneracji korekcje powinny się wyrównać do akceptowalnego poziomu. Błędy odczytaj choćby darmowym VCDS Lite.
Dzięki za rady. Ostanie pytanie, bo w z silnikami diesla mam umiarkowane doświadczenie, gdzie w okolicach Szczecina lub dalej w kraju przyzwoicie regenerują pompowtryski
kolego ja polecam firmę z Katowic regenerowałem u nich popowtryski i jest ok
muszę dodać ze uratowali mi budżet domowy , w moim pasku mam g+ nowy kosztuje 2400zł 1 szt ,więc myślę regeneracje pierwsze kroki bosch a w boschu odpowiedz nie nadają się do regeneracji bo coś tam zatarte to idę do 2 boscha to samo w 3 ta sama odpowiedz trafiam do niezależnego warsztatu ale potwierdzają opinie z boscha, załamka ale znajomy mechanik polecił mi tą firmę z Katowic i o dziwo u nich nie mam problemu że coś tam jest przytarte , czytałem w necie że w Polsce pełną regeneracje pompek robią 3 zakłady podobno dwa są w Tucholi a 1 w Katowicach i żaden nie jest Bosch dziwne , ale moje po regeneracji maja nalatane 80tyś i jest ok
Pozdrawiam
A jaki był koszt regeneracji?
Własnie wojtek czyscilem ale LM 2666 i jak by sie pogorszyło a nie polepszyło … wiec jest koniczcnosc ich wyjmowania??
Tak, trzeba wyjąć, najlepiej oddać do testów na stole probierczym.
Witam.
Pacjent Audi A6 1.9 TDI PD AJM ostatnio zaczął trochę przydymiać na czarno przy mocniejszym bucie.
Dolot przejrzany żadnych pęknięć, węzyki podciśnienia zmienione profilaktycznie, filtry nowe.
Przelot 300.000km
Paliwo- tylko orlen zwykły ON
Zużycie oleju 0,5-0,7 l/10000km, ale raczej wiecej przez odmę wydmuc***e
Przepływka wydaje mi sie że aż za dużo daje
Turbo raczej też OK.
Paliwko też raczej OK
Ale nie jestem specjalistą wnioskuje to po granicach na kompie:
Błedów nie wykryto.
Statycznych nie zapisywalem ale praca pompek na rozgrzanym na wolnych obrotach:
gr 13) -0,85 -009 +0,13 +1,00
gr 18) 0 0 0 0
gr 23) 24 39 16 20
Po dodaniu gazu do 3000-3500obr grupa 23 cała idzie w góre na plus na drugim od lewej ponad 60
Po ostrzejszej jeżdzie czasem takie dziwne telepanie,lub wibracje występują przez 5-10 sekund.
Czy w gr.23 po dodaniu gazu parametry też mają wzrastać czy raczej utrzymywać się z poziomu wolnych obrotow?
Dynamiczne gr. 3,8,11
http://vaglog.rtnet.pl/log_185290.html
Grupy 013 i 023 wskazują na konieczność zajęcia się pompowtryskami. Logi dynamiczne wyglądają ok, chociaż mało dokładne, bo logowane są 3 kanały jednocześnie. Grupa 023 (BIP) ma wzrastać razem z obrotami, wartość idealna to 0 przy 3000 – resztę napisałem w poście.
Gr 13 w takim stanie utrzymuje sie od około dwóch lat.
Bipy różnie raz lepiej raz tak jak teraz.
Ale przy obr 3000 daleko im do zera, wzrastają wraz ze zwiększaniem predkości obrotowej.
Logowałem 3 na raz w celach profilaktycznych alby wyłapać coś co rzuci się odrazu w oczy, choć wiem że raczej powinno się logować osobno.
Witam Panie Wojtku
Pacjent to awx
Objawy to na zimnym jak wzrastają obroty , od ok 1800 w grupie 18 zera zmieniają się na 4 i zaczyna drżeć cały silnik i przerywać . Jak odpuszczę gaz i znowu delikatnie nacisnę na pedał gazu to wskakują zera.
Jest problem z rozruchem na postoju , chyba , że postawię z górki to wtedy ładnie pali.
Blok 13 i 23 w normie
Prawdopodobnie paliwo cofa się do baku. Nieszczelność (często filtr paliwa) lub zaworki w pompie tandemowej.
witam
pompa nówka bosch ze sklepu za grube pieniądze a filtr wymieniony hengst.
Przewody paliwowe od pompy do silnika wszystkie wymienione.
czym mniej paliwa w baku tym gorzej odpala. przy zapalaniu jak pobudzam pompkę w zbiorniku zapłonem kilka razy to zapala dużo lepiej
Siada pompa paliwa, lub ma zapchany ssak. Zobacz, czy nie ma smoły na dnie baku. Zmierz ciśnienie przed i na pompie tandemowej, będzie wiadomo coś więcej. Ten TDI odpali na widok kluczyka, jak paliwo w kanałach głowicy będzie miało min. 1bar (i wszystko inne sprawne oczywiście). Wkręć manometr w pompę na noc i zobacz rano jak to wygląda.
Witam
Panie Wojtku , zrobiłem wczoraj małe doświadczenie , mianowicie wczoraj wieczorem zacisnąłem przed filtrem przewód powrotny i dziś rano zdjąłem i o dziwo samochód zapalił super.
Czyli co jest nie tak?
Oczywiście zalecenie zmierzenia ciśnienia wykonam jak najszybciej.
pozd
merc
witam, a co Pan sądzi o takich wskazaniach w grupie 13 :
-3,01 -3,01 +2,99 +2,99
z czego trzeci pompowtrysk stoi i nie reaguje na pedał gazu,
pozostałe delikatnie zmieniają wartości bliżej zera,
vag na trzecim pokazuje : wypadanie zapłonu
nie równa praca silnika, drgania
auto to passat 1.9 tdi 130 km., silnik AVF , przebieg 240 000.
końcówki elektrozaworów przeczyszczone i podoginane.
Pompowtryskiwcze osiagają skrajne wartości dodatnie i ujemne, które przy „normalnym” paliwie nie mają prawa wystapić przy tym przebiegu. Jak wygląda grupa 023?
Witam. Proszę o pomoc.
seat ibiza 1.4tdi 70km bnm
grupa 013: -2,24 1,88 0,42
grupa 018: na wszystkich skacze raz 0 raz 4,0
grupa 023: 127,0 99,0 100,0
Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
W tych silnikach jest problem z rozklepywaniem gniazd pompowtryskiwaczy. Na początku wymaga wymiana oringów, ale tu jest tragedia w grupie 023 – na poczatek warto wyjąc pompowtryski, sprawdzić je na stole probierczym, organoleptycznie sprawdzić gniazda w głowicy.
Witam Panie Wojtku pisze do pana ponieważ mam pytanie, podczas próby na hamowni passat (awx) pokazał mi tylko 122 KM, auto ma nowy wałek wraz szklanki i popychacze zregenerowaną turbinę( nowa tzw. CHRA),lecz wg tunera wpływ na taką słabą moc mogą miec pompowtryskiwacze które 2 ostatnie mają korekcie(chyba tak sie to nazywa) na poziomie 1,6-1.8, i tu pytanie czy słabe pompki moga mieć wpływ na tak słabą moc ?? czy możliwe jest ze auto już ma słabą kompresję ?? Pozdrawiam
Jeśli wymieniałeś wałek i szklanki to co za problem było przy tak dosyć sporej operacji sprawdzić czy jest równa i jaka w ogóle jest kompresja?
Nie wiem czy jest możliwe, żeby auto miało słabą kompresję, bo nie znam tego samochodu. To się mierzy a nie przypuszcza ;). Stan pompowtrysków jak najbardziej ma wpływ na moc samochodu.
Witam mam problem kupiłem Audi 1.9 TDI ASZ, zrobiłem statyczne logi grup 13 i 23 oraz dynamiczne 13 i 23 prosiłbym o ocenę dla mnie wygląda ta fatalnie, ale chciałbym zapytać fachowca.
http://vaglog.rtnet.pl/log_186621.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_186610.html
Tragedii jeszcze nie ma. Robienie „dynamcznych” logów grupy 013 nie ma sensu, bo są dawki stabilizacji wolnych obrotów. Korekcje mogą się zmiejszyć po przepaleniu butelki czyścidła do wtryskiwaczy.
Niestety hamownia była po tej operacji i nawet nie wpadło mi do głowy aby sprawdzić kompresje .
Witam, mam nie lada problem z Galaxy 1.9 TDI ANU (90KM). Otóż autko bardzo ciężko odpala, bez względu na to czy ciepłe czy zimne (zwykle zimne gorzej). Dużo pracuję i czasu brak niestety ale zbliża się weekend i może uda mi się coś podrobić 🙂 Zapewne problemem mże być cofające się paliwko (nie zaciskałem jeszcze przewodów), ale za to w tzw. międzyczasie podłączyłem VAG.
grupa 13: 1: 0,6 2: 0,3 3: 0,5 4:-1,4
grupa 18: wszędzie 0, po gazowaniu 4
grupa 23: 1: 25 2: 60 3: 30 4: 80
Może zapowietrza się przez uszczelniacz pompki 4 lub innych? Bez diagnozy wymieniłem filtr paliwa wraz z zaworkiem. Przebieg auta 300tys km. Poza złym odpalaniem obroty ma stałe ale jakby się gubił, troszkę też trzęsie karoserią. Spalanie w normie, na postoju 0,5l/h.
P.S. przepływka niedomaga (wskazania w bloku 3 w granicach 500), oczywiście niebawem zostanie wymieniona ale zapewne nie ma większego znaczenia?
Z góry dziękuję za pomoc wszelką 🙂
pozdrawiam,
Łukasz
Grupa 013 jako tako, ale BIPy już kiepskie, pewnie przy 3000rpm wyglądają jeszcze gorzej.