Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI
Pompowtryskiwacze – jedne z najdroższych podzespołów silnika. Jest to kolejna generacja układu zasilania paliwem w silnikach diesla. Teoretycznie są bardzo trwałe, powinny wytrzymać przebiegi rzędu 500 000 km. W Polsce przebiegi licznikowe do pierwszej awarii są znacznie krótsze – wynika to z „korekty” przebiegu lub złej jakości paliwa, pomijam awaryjne modele z silników 2.0 TDI firmy Siemens.
Pompowtryskiwacz zastąpił w silnikach TDI pompę wtryskową i wtryskiwacz. Składa się ze sterowanego elektrycznie zaworu, oraz mechanicznego układu tłoczenia paliwa, napędzanego wałkiem rozrządu. Ponieważ pasek rozrządu w takich silnikach jest bardziej obciążony, posiada on większą szerokość niż w jednostkach z tradycyjną pompą VP. Poniższe zdjęcie przedstawia pompowtryskiwacz.
Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy
Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM.
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie). Tak wyglądają korekcje w moim silniku – 1.9 TDI, 130km, AVF, pomiar zrobiony w grudniu 2012, przebieg 225 000 km:
Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy. U mnie blok 018 wygląda tak:
BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:
Trzy powyższe parametry pompowtryskiwaczy bardzo łatwo ocenić za pomocą kabla za kilkanaście złotych i laptopa. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.
Napisz, jeśli miałeś problemy z pompowtryskiwaczami w swoim TDI.
Witam, tuż przed Wigilią padł mi pierwszy pompowtrysk (Silnik 1.9 130km).
Jeszcze pół roku temu odczyty z bloku 13 były:
W bloku 13: cyl1:-1.08 cyl2:-0.96 cyl3:+0.52, cyl4:+1.51.
Po padnięciu przed wymianą na pierwszym cylindrze było -2,99 lub +2,99 , a w serwisie powiedzieli , że stanął i leje, czy że nie reaguje, spalanie na postoju było 0,9l/h, Zalecili, żeby wymienić najlepiej wszystkie.
Po wymianie 2 pompek z pierwszego i drugiego na biegu jałowym jest:
cyl1:+0,15 cyl2:+0,24 cyl3:-0,09 cyl4:-0,33. Ale spalanie na zegarze w samochodzie wzrosło z 0,5/h na 0,6/h. (czy to normalne) kąt synchronizacji wałka wacha się 0-0,6 na rozgrzanym silniku na zimnym 1,1. Obroty na biegu jałowym z 819 czasami na sekundę skaczą na 840.
Czy mógłby Pan przyjrzeć się logom dynamicznym? Czy to normalne , że w czasie jazdy są takie odchyły. pierwszy i drugi są nowe w moim samochodzie, ale to używki.
Mają te same oznaczenia BA
Może po podmianie warto byłoby przeczyścić LM?
Z góry dziękuję. Życzę szczęśliwego nowego roku.
Moje logi zrobione podczas jazdy. Samochód rozgrzany do 90stopni
http://vaglog.rtnet.pl/maciej.kowalewski_156093.html
Korekcje podczas jazdy są niemiarodajne. Korekcje służą do stabilizacji obrotów biegu jałowego. Spalanie 0,6l/h przy takim kącie jest OK, korekcje na jałowym również wyglądają dobrze. Zawsze można LM użyć.
Panie Wojtku, mam jeszcze jeden problem, który się ciągnie od dłuższego czasu. Raz silnik chodzi idealnie, jak nowy w ogóle prawie go nie słychać równo, a raz tak jakby miał się rozpaść, nierówno tak jakby się jechało po tarce. Czy to może być wina niedomagania czujnika g28 lub g40. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Odłączyłem wczoraj na pół dnia wężyk od EGR-u i też nie wykazał żadnych błędów, a zrobił się trochę żwawszy… Czy mógłby Pan coś podpowiedzieć?
Pozdrawiam Maciej K.
Najlepiej zrobić pomiary kąta synchronizacji i temperatury paliwa w czasie nierównej pracy. Powodem mogą być czujniki położenia jak i temperatury paliwa.
Mam audi a4b6 1.9 130 AWX, pompki mam od 2.0 tdi 140 km(038 130 073 BQ) Zostałem zmuszony do wymiany jednej pomki bo wywalała bład( wartość 127 w 023 bloku i zapala sie esp ) i pojawił sie problem bo jak wrzucam kupiony uzywany pompowtrysk to w 013 bloku korekcje mam cały czas -3.01 i się nie zmienia. Juz drugą pomke wrzuciłem i jest to samo. A jak wrzuce tą starą to ma dobre korekcje. Czy to znaczy że te pompki są do d… czy co?? Mozliwe ze dwie zepsute trafiłem?? bo już mi ręce opadaja… Proszę o jakieś sugestie…
Zakładam, że pompowtrysk jest poprawnie zamontowany, zostaje kwestia typu – czy jest identyczny z pozostałymi lub jest znaczna różnica w stopniu zużycia tych w aucie z tą kupioną.
Witam, posiadam Audi A4 1,9 TDI rok 2000 116KM, a problem jaki się pojawił to nierówna praca silnika oraz dymienie (tylko jak jest zimny), jak się rozgrzeje chodzi normalnie. Mechanik stwierdził, że to pompowtrysk, wyjął wszystkie 4 szt (na wszelki wypadek) i zawiozłem je do sprawdzenia (firma ercars.szczecin). Diagnoza jest następująca – wszystkie 4 szt są uszkodzone a jeden to w ogóle złom. Koszt regeneracji u nich 650 zł/szt. Jak poprosiłem o wydruk, usłyszałem odpowiedź, że wszystkie wykazały takie beznadziejne parametry, że nie mieszczą się w maszynie sprawdzającej więc wydruk nie jest możliwy i mam uwierzyć na słowo. Po wykłóceniu się o pisemną diagnozę dostałem odręcznie pisaną karteczkę z pieczątką warsztatu na której jest napisane „Pompowtryskiwacze 4 szt – spr. nr 038 130 073F , pompowtryskiwacze do regeneracji na 1 szt brak rezystancji”.
Chciałem wymienić 1 szt ale 4 szt to lekka przesada i ogromny koszt.
Pytanie: czy jest w ogóle możliwe że na tej maszynie nie wyjdzie wydruk parametrów jakie one osiągają bo wydaje mi się że chcieli mnie naciągnąć i może pozostałe 3 szt działają normalnie, skoro samochód jeździł. Dziękuję za pomoc. Marcin
Witaj , ja tez trafiłem na takich co by wszystko regenerowali i kasowali kasę za niby regeneracje a gwarancji dawali 3 miesiące lub 6 miesięcy , w końcu trafiłem do firmy w Katowicach która szybko i sprawnie naprawiła moje pompki ,koszt 450zł 12 miesięcy gwarancji.
A co do raportu z badania ktoś tu ściemnia bo nawet jeśli nie mieszczą się to te urządzenia drukują parametr 0 tak było w moim przypadku, widocznie ta firma ma jakieś marne urządzenie made in china do mycia wtryskiwaczy , jak chcesz to na maila podeśle ci namiar na tą firmę.
Dzięki za info. Poproszę o namiar: [email protected]
a ich urządzenie z którego rzekomo nie wychodzą wydruki wygląda tak:
http://www.ercars.szczecin.pl/common.rail.htm
Jeśli na pompowtryskiwaczu brak jest rezystancji (uszkodzona cewka elektrozaworu), to silnik będzie pracował nierówno (na 3 cylindry) bez znaczenia czy jest zimny czy ciepły.
a jaka powinna byc dawka na wtryskiwaczach tzn ile powinny miec mg ?
Korekcja w idealnym przypadku wynosi 0mg, powyżej +/-1mg zaczynają się problemy (drgania silnika, nierówna praca itp)
hmm czyli u mnie sa wszystkie do wymiany lub czyszczenia z tym ze 3 zyl wtrysk jest zregenerowany 1 zyl -1.36 mg 2 zyl -0.26mg 3 zyl -1.44 mg 4 zyl 2.99 mg
Najpierw ogarnij 4 pompowtryskiwacz. Wielokrotnie tu pisałem, że suma korekcji jest bliska 0. W tej chwili sterownik zabiera dawki z pierwszych 3 pompek, żeby dodać na czwartą.
Witam
Mam problem z podszarpywaniem podczas przyspieszania na 2 I 3 biegu tylko pod obciazeniem w granicy obrotow 1800-2200 I dzieje sie to tylko na dobrze rozgrzanym silniku z wcisnietym pedalem gazu na 20%
Auto to touran 1.9 tdi bxe
Wtryski na rozgrzanym grupa 11 najgorszy ma -0.58 czasy miedzy -20 do -30
Auto ma przejechane 200k ma nowy 2mas I turbine nie pokazuje zadnych bledow podmienialem tez przepustnice ale problem zostal I nie wiem gdzie dalej szukac usterkiC
Witam, taki przypadek ciężko będzie zdiagnozować „przez internet”. Poszarpywanie może być spowodowane wieloma czynnikami – od przepływomierza, po turbo, egr, pompowtryskiwacze itd.
witam u mnie byl problem z 4 wtryskiem na ktorym byllo 2.99 mg teraz auto wcale nieodpala a jak jur raz odpalilo to bala kleba dymu bialo niebieski i na wolnych obrotach jakies stuki po czym zgasl i teraz pytanie czy jak jeden wtrysk siadzie auto nieodpali ??
Jak jest otwarty cały czas i leje, to bardzo ciężko będzie uruchomić silnik, albo w ogóle nie da się odpalić.
Turbo nowe garret egr tez nowy w logach przeplywka ok I pompki tez robilem remap I przy okazij mialem wgrany nowy soft naczytalem sie sporo ze wlasnie w moim silniku to soft ecu robil to podszarpywanie I po aktualizacij ustalo
Witam
Świetna strona i temat wciąż żywy, wyrazy uznania dla pana Wojtka!
Mój PD TDI kopci na biało (niedopalonym paliwem?) gdy silnik zimny np. po nocnym postoju lub po 9 godzinach w pracy, szczególnie widać to teraz zimą, latem nie aż tak bardzo. Pali elegancko zimny czy ciepły, oleju stan sie nie podnosi, świece parę dni temu wymontowałem i sprawdziłem czy i jak grzeją (są ok). Gdy się nagrzeje problem zanika i dymu nie widać aczkolwiek czuć trochę (wywalony katalizator). Egr jest zaślepiony.
Logi statyczne z odpalania zimnego (ok 5-6st) silnika:
Grupy: 013,013,023 – http://vaglog.rtnet.pl/mauros_157259.html
oraz po nagrzaniu do temp roboczej (ok 85st)
Grupy: 013,013,023 – http://vaglog.rtnet.pl/mauros_157260.html
Widzę, żę BiPy dość duże aczkolwiek niekiedy potrafią zejść do normalnego poziomu
a dymi tak na wolnych obrotach:
http://youtu.be/v6Ay_HK4R54
jakieś pomysły? bo nie bardzo wiem od czego zacząć..
po nagrzaniu auto chodzi prawidłowo, błędów brak (poza egr’em bo zaślepiony)
Silnik to PD150 ARL w Seacie toledo
Być może powodem nadmiernego dymienia zimnego silnika jest 1 pompowtryskiwacz, na którym jest duża korekcja dawki, około +2mg. Niska temperatura i spora ilość oleju napędowego może powodować problemy z jego prawidłowym spaleniem i stąd dym. Dodatkowoy brak wtórnego obiegu spalin (zaślepiony EGR) może to potęgować. Ogólnie na dużych mrozach dymienie w TDI jest normalne i wynika z dużej różnicy temperatury spalin i powietrza atmosferycznego.
Dziękuję za odpowiedź
Czy jeśli korekcja jest na +2 to znaczy że wtrysk podaje za mało i dlatego jest korekcja, czy że dawkuje za dużo o te +2mg? Czym mogłoby to być spowodowane? Jakiś miesiąc temu „przepaliłem” go na Liqii Moly diesel purge-u wg tego sposobu:
http://youtu.be/sQKc9zVnNuA
Po czym wymieniłem filtr paliwa, niestety niewiele się poprawiło. Wtrysk będzie do wymiany/regeneracji?
Przy odpalaniu zimnego słychać również takie 2-3 kaszlnięcia i wtedy obroty spadają na 1-2 sek, może to być przez tenże wtrysk?
Jak już kilkakrotnie tu pisałem, korekta dodatnia to dodatkowe paliwe do standardowej porcji by wyrównać obroty silnika. Sterownik dając na jeden pompowtrysk, zabiera z innego, stąd suma korekt jest prawie równa 0.
Witam panie Wojtku. Mam problem mój pacjent to passat b5 2003r przebieg 2010 tys.Problem polega na tym że czasami przy odpalaniu samochód pali na trzy cylindry chodzi jak traktor .Usterka ta powtarza się średnio co trzy dni.Po zgaszeniu silnika problem znika ale do czasu.Podczas jazdy ale tylko na zimnym silniku zaczyna przerywać dość mocno go szarpie ina desce pokazuje się pomarańczowy trójkąt.Według mojego mechanika pompowtryski są dobre ztym że niewiem jakie mają parametry.Proszę o pomocz z góry dziękuję.
Przypadek przewija się kilka razy w komentarzach – do podgięcia konektorki na wtyczkach wiązki lub wiązka do wymiany. Ostatecznie uszkodzona cewka elektrozoworu pompowtryskiwacza. Po podłączeniu komputera będzie zarejestrowany błąd wskazujący na numer pompowtryskiwacza.
Witam
Posiadam Passata b5 1.9 tdi atj 2000 r.
Ponieważ brał sporo oleju zdecydowałem się na wymianę na awx
Dodam , że razem z silnikiem przełożylem pompki i turbinę reszta została od atj
Przed wymianą zimą problemy z uruchomieniem po dłuższym czasie ok 8
później nawet latem problem się pojawiał
Po wymianie problem z odpalaniem(długo trzeba pokręcić) nadal pozostał
Dodatkowo na vagu pojawił się błąd g62
Rano sprawdzałem temperatura czujnika wody -7,2 na czujnik temperatury zewnętrznej -8
Logi zrobiłem tylko statyczne na ciepłym silniku
http://vaglog.rtnet.pl/maciuch10_157682.html
Rozumiem, że sterownik jest od ATJ, a pompowtryski od AWX – to może być przyczyną wysokich BIP’ów. Powodem długiego kręcenia może być cofające się paliwo, słaby akumulator lub rozrusznik (zakładam, że kąt synchronizacji jest OK). Czujnik G62 przekazuje info o temperaturze do silnika, być może coś nie łączy lub jest on uszkodzony i raz działa raz nie.
Dziękuję za odpowiedź
W tygodniu jadę do tunera żeby coś zrobił ze sterownikiem.
Vacum pompę mam już trzecią, akumulator nowy, a rozrusznik po regeneracji.
Synchronizacja przestawiona na 0,0 wcześniej było 2,8 do 3,4 na plus po zmianie spalanie wzrosło z 0,8 do 1,2 l/h na vagu. Poza tym nic się nie zmieniło.
Jedyne co mnie martwi to podwyższone spalanie wcześniej wychodziło średnio 7 l na 100 km teraz ok.9,5 l w tych samych warunkach. Zobaczymy co będzie po zmianie w sterowniku.
Witam ponownie
Właśnie jestem po wizycie u tunera
Spalanie spadło na vagu 0,6l/h
Średnie na 100km ok.6,5 trasa 8,0 miasto
Proszę o opinię na podstawie tych logów
statyczne ok.70st.
http://vaglog.rtnet.pl/maciuch10_159935.html
jazda ok.2800 obr.
http://vaglog.rtnet.pl/maciuch10_159936.html
jazda
http://vaglog.rtnet.pl/maciuch10_159937.html
statyczne 90st.
http://vaglog.rtnet.pl/maciuch10_159938.html
Po remapie wygląda to znacznie lepiej (BIPy), podobnie jak spalanie – wartości typowe dla tych silników.
witam
już minął rok jak jeżdżę z inną jednostką napędową
pozostał jeden denerwujący problem ,drgania na wolnych obrotach
czy po poniższych logach można stwierdzić , że przyczyną drgań są PD
http://vaglog.pl/log_201713.html wolne obroty
http://vaglog.pl/log_201715.html w czasie jazdy
Witam wszystkich.W skrócie opisze moje obserwacje.
Silnik 20 tdi BKD
Podczas odpalania na mrozie (powyżej -10 stopni) silnik odpala za 2,3 razem.Startuje i pracuje równo, jest ok.
Lub wystarczy że dotknę pedału gazu,przycisnę go (może 3 mm)na tyle że po odpaleniu obroty sa na 1200 max. Wtedy od tyka pali,”puszczam gaz” pracuje równo..
Zrobiłem log ale to już po pierwszym odpaleniu.Wygląda tak: (log zrobiony przy zimnym silniku)
http://vaglog.rtnet.pl/kom.tomek_157970.html (nie wiem czy dobrze go zrobiłem)
postaram się zrobić log podczas odpalania zimnego silnika(po nocnym postoju) oraz rozgrzanego. do 90 stopni.
Dodam jeszcze że w grupie 18 przy ok. 2500 obr wyskakują wszędzie 4. (na „słuch ” słychać jakby obroty lekko falowały powyżej tych 2500 obr. )
Wcześniej nie zauważyłem takiego zachowania(przynajmniej w lecie lub na rozgrzanym silniku).
Co to może oznaczać dla tego silnika??
Poza tym nie mam żadnych problemów z silnikiem. Podczas jazdy nic nie szarpie, nic nie stuka. tylko te 4 przy 2500 obr. W zeszłym tygodniu sprawdzałem i na 100% nie było tych 4 w grupie 18 , na żadnym zakresie obrotów(na rozgrzanym silniku).
. Podczas odejmowania gazu pojawiały się wszędzie 4 za każdym razem.Raz zauważyłem że mignęło 128.
a tutaj log przy rozgrzanym silniku do około 75 stopni.
zrobiłem tak :
1 odpalenie silnika, chwila na „wolnych ” obrotach
2 przytrzymanie na 2000 obr , puszczam gaz – pokazują się 128 w 18 grupie
3 przytrzymanie na magicznych 2400obr . pokazują się 4 w 18 grupie ,puszczam gaz – pokazują się 128 w 18 grupie
4 przytrzymanie na 3000 obr , puszczam gaz – pokazują się 128 w 18 grupie
http://vaglog.rtnet.pl/kom.tomek_158000.html
w gr.18 pokazują się 4 przy dokładnie 2400 obr. za każdym razem.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.(oraz podpowiedzi co jest nie tak )
Pozdrawiam serdecznie.
Prawdopodobnie przy 2400 rpm sterownik ma problem z utrzymaniem równych obrotów silnika, stąd 4 w grupie 018 oznaczającq zamknięcie zaworu pompowtryskiwacza. Na nierozgrzanym silniku może się tak dziać, stąd info nawet w VAG-COM/VCDS, że minimalna temp. powinna wynosić 80*C.
Problem rozwiązany, powodem złego palenia okazał sie napinacz paska rozrządu ten bez rolki montowany koło rolki napinającej, Parametry pompek się poprawiły w momencie wymiany oringów na pompkach. Fajnie że istnieje taka strona i może pomóc takim osoba jak ja.
Pozdrawiam
Witam Panie Wojtku. Posiadam skodę superb 1,9 tdi i mam problem tego typu, że rano gdy odpalam nie ważne czy ciepło czy zimno zapala na tzw. strzałale przez dziesięć sekund silnik nie równo pracuje a z tyłu dymi się jak za jakimś wyjeżżonym jelczem na niebiesko. Zrobiłem legi i wyglądają tak. Na biegu jałowym log 13 1. -0,7 2. 0-7 3. 0,8 3. 0,7 log 18. na wszystkich o ale na trzecim czasami wskakuje 6 log 23
1. 2,0 do 7,0 2. -1,0 do 8,0 3. 36 do 49 4. -1,0 do 4,0 . Teraz wskazania przy 3000
log 13. 1. -0,9 2. -0,8 3. 1,3 4. 0,4 log.18. wszędzie 4,0 log 23. 1. -5.0 2. -14,0 3. 116 .4 2,0 … Po obpaleniu trzeci cylinder na logu 18 przez chwilę ma 6 kiedy reszta ma 0 a po chwili też wskakuje na 0 przy 3000 obrotów na logu 18 wszystkie mają 4 ale na 3 cylindrze przez moment pozostaje 6 puźniej też wskakuje na 4.
W silniku wymieniłem pierścienie bo na 2 cylindrach były pęknięte poprzedni właściciel nie dbał o silnik i nawet nie wymieniał oleju na czas musiałem też wymienić wałek rozrządu i turbinę teraz na wszystkich cylindrach ma po 29 sprężanie na kanale 004 korekcja rozrządu -1,6. Proszę o poradę i z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
dodam jeszcze że zamieniałem pompki miejscami i błąd podąża za wtryskiem
Witam, myślę, że znasz odpowiedź – 3 pompowtrysk nadaje się do wymiany lub regeneracji, na co wskazują choćby wysokie BIPy czy to, że po zamianie miejscami również miał kiepskie parametry
A mam pytanie czy mogę narazie tak jeździć z tym wtryskiem czy trzeba go natychmiast wymieniać bo trochę wsadziłem kasy w ten silnik i na chwilę obecną jestem nieco spłukany.
Korekcji nie tam kosmicznie dużej, więc nie powinno dojść do wypalenia komory spalania (powerzchni tłoka)
To aż tak źle to może się skończyć mam do przejechania jakieś 500 km i będę go wymieniał ale czy przez ten czas nic się nie stanie bo teraz to jestem bardzo zmartwiony i nie wiem czy w tym wypadku nim jeździć.
Z logów wynika, że Twoim przypadku nie ma takiego zagrożenia, więc możesz jeździć , ale pomyśl o wymianie/regeneracji tej pompki.
Bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi.
Witam ponownie ja znowu odnośnie tej skody superb dzisiaj prubowałem zmienić ten wadliwy wtrysk i po założeniu innego silnik na ten cylinder nie chodził sprawdziłem puźniej jeszcze dwa inne i to samo po podłączeniu komputera to tak jak by tej pompki nie było po założeniu spowrotem tego uszkodzonego silnik znowu zaczął chodzić na czterech cylindrach. Co może być czyżby wszystkie trzy które prubowałem byłyby uszkodzone ja już nie mam sił, proszęo pomoc
Skoro wcześniej zamieniałeś pompowtryski miejscami i na tym cylindrze inna pompka z Twojego silnika działała, to wkładasz złe pompowtryski lub wadliwe.
Witam Serdecznie Pana
Moje auto to Audi A6 2.0tdi ,Silnik BRE, Przebieg 270tys km
Mam takie objawy iz auto czasem wpada w lekkie drgania obrotomierz podskakuje o 300 obrotow gora dol,i buja calym autem, przy wylaczaniu auta czuc zastrzesienie autem.
Podlaczylem VCDS-a i tak jak Pan kazal kolegom wyzej auto na rozgrzanym ma oto takie wartosci:
GRUPA 013 (mierzona przy 3000 obrotow)
-0.16 , -0.07 , 0.09 , 0.16
GRUPA 018
Wszystko na zero ale jesli dodaje gazu powoli i zaczynam przekraczac 2600obrotow to wszedzie wskakuje 4,po poszczeniu gazu chwilowo do opadniecia obrotow wszedzie jest 128
GRUPA 023
-75 , -65 , -46, -61
No i podam jeszcze raz grupe 013 na wolnych obrotach -0.33, -0.16, 0.14, 0.35
W wiekszosci czasu obroty na wolnym biegu trzymaja sie w granicach 1000obr
po dobrym nagrzaniu i przygazowania auta spadaja na 880.
Zawor EGR byl wymieniany przy 225tys km , jezdze na paliwie Shell V-power Diesel
Autem przewaznie drga na obrotach miedzy temperatura silnika 40 a 70 stopni.
Bardzo Prosze o analize tych zrobionych przezemnie logow.
jesli ma Pan jakies porady,zalecenia uwagi,zrobie to jak tylko Pan o nich napisze.
Z gory Dziekuje Panie Wojtku
Pozdrawiam Krzysztof
Poprosze rowniez by Pan sie wypowiedzial czy te wtryski sa ok czy nadchodzi ich czas wymiany czy juz trzeba cos z nimi zrobic.
Parametry pompowtryskiwaczy, które podałeś są jak najbardziej OK. Prawdopodobnie przyczyna drgań leży gdzieś indziej. Popatrz na wartości wskazywane przez przepływomierz, sterowanie EGR’em podczas niewłaściwej pracy silnika.
Czyli ktora grupa na VCDS-ie?
To sprawdze i podam co i jak.
Witam Panie Wojtku
Czytając ten temat chce pogratulować ogromnej wiedzy i chęci pomocy tylu osobom.
Miałbym prośbę o pomoc w diagnozie problemu z moim autkiem ( Audi A3 1.9 TDI 101 KM AXR ’03):
-Od jakiegoś czasu kilkanaście sekund po odpaleniu autka, zaczyna żarzyć mi się kontrolka świec żarowych.
-Delikatnie „telepie” samochodem na biegu jałowym.
-Po mocnym wciśnięciu gazu, auto zostawia za sobą trochę dymu (czarnego).
-Podczas mocnego przyśpieszania czuć wibracje w samochodzie.
-Raz na jakiś czas podczas gwałtownego przyśpieszania autko w zakresie 2200-2800 rpm, traci delitanie moc.
Zrobiłem logi dynamiczne bloku 13, 18 , 23:
http://vaglog.rtnet.pl/sebastian_jez_161999.html
Jeśli jest możliwa diagnoza i podpowiedź w jaki sposób usunąć ten problem, będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Są spore rozbieżności w korektach między pompowtryskiwaczami. Na początek spróbuj poprawić sytuację środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy typu Liqui Moly Diesel Spulung podanym bezpośrednio.
Witam
Ja mam problem podczas jazdy auto mi szarpie i nieraz gaśnie. Szczególnie jak jadę pod jakieś duże górki i daję pedał w podłogę to się to dzieje. Zrobiłem pomiar i dwie pierwsze grupy są ok ale w 23 mam coś takiego:
1. 62 2. 48 3. 58 4. 46
Co może być przyczyną ???
SIlnik ATD BIP-y mierzone przy 3000rpm
BIPy są za duże. Na początek popraw wtyczki na pompkach.
Panie Wojtku.
PASSAT B5 1.9 TDI 101 kw
Od dłuższego czasu borykam się z drganiami silnika na biegu jałowym które są przenoszone na karoserie ( kierownica , gałka zmiany biegów ) . Dwumasa zmieniana wraz z tarcza 3 miesiące temu przed wymianą drgania też były.
TEMPERATURA SILNIKA — 83
grupa 13
-0,49 mg/R
-0,28 mg/R
+1,09 mg/R
-0,35 mg/R
grupa 23
-5,0
+4.0
+23,0
-3,0
grupa 18 przy zdjęciu nogi z pedału gazu
4.0
4.0
4.0
4.0
moje błędy:
4 Faults Found:
16955 – Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 – 35-00 – –
17664 – Shareware Version. To Decode all DTCs
P1256 – 35-00 – Please Register/Activate
17569 – Shareware Version. To Decode all DTCs
P1161 – 35-10 – Please Register/Activate – Intermittent
17564 – Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground
P1156 – 35-10 – – – Intermittent
BYŁBYM BARDZO WDZIĘCZNY ZA JAKĄKOLWIEK POMOC.
pozdrawiam.
Problemem jest trzeci pompowtryskiwacz, co widać po korekcji jak i BIPie (jest akurat w normie, ale odstaje od pozostałych). Wskazują na to również ujemne korekty dawek na pozostałych pompowtryskiwaczach. Błędy
16955 – problem z czujnikiem przy pedale hamulca
17664 – przerwa w obwodzie czujnika temp. G62
17564 i 17569 – przerwa w obwodzie czujnika ciśnienia doładowania i czujnika temp. doładowanego.
Ogólnie wskazuje to na problemy z instalacją elektryczną. Na początek warto prysnąć środkiem do styków na wtyk i gniazdo ECU, bo może się utleniło i nie łączy.
Witam ja mam taki nie typowy problem,nikt jeszcze chyba o tym nie pisał.Mój problem jest taki że po każdym odpaleniu silnika nie zalerznie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły przez 1 do 3 sek nie pracuje na wszystkie cylindry,zatelepie chwilowo w środku jest to odczówalne że silnik nie pracuje na wszystkie gary.Kiedy już zacznie pracować na wszystkie cylindry jest wszystko oki,dodam że auto nie puszcza żadnego dymka po uruchomieniu w czym może być problem przecież każdy sprawny silnik odpala od razu ze wszystkich cylindrów,czy to wina któregoś pompowtrysku?Błędów żadnych nie ma,pali od strzała tylko to chwilowe telepanie.Silnik o symbolu ATD 101km.
Hej. Sprawdź świece żarowe. U mnie było podobnie działo się identycznie ,ale od 3 st C w dół.
Witam ponownie. Ja od tej nieszczęśliwej skody superb. Po długich poszukiwaniach dobrych pompek wkońcu znalazłem,założyłem i byłem zadowolony przez chwilę auto miało fajne przyśpieszenie aż tu nagle silnik dostał bardzo wysokich obrotów więc go zadusiłem i zgasł po chwili zapaliłem go znowu przejechałem kawałek i znowu to samo. Jak sprawdziłem stan oleju to było grubo więcej od maximum jakieś 10 cm. Dzisiaj zmieniłem pompę wysokiego ciśnienia zmieniłem olej w silniku wylałem resztki oleju z interkulera i przewodów odpalam i silnik odpalił całkiem ładnie chodzi równo tylko trochę głośno z początku puźniej pomału się uspokoił jadę na prubę a tu auto jedzie jak by ciągnęło wóz pełen węgla zero przyśpieszenia podłanczam do kompa wyczyściłem błędy ale auto dalej nie ma mocy. Mam pytanie co może być przyczyną że silnik stracił tak bardzo moc jak by jechał bez turbo. Pozdrawiam.
Być może wskutek spalania oleju zapchany jest katalizator, sprawdź też przepływomierz, szczelność dolotu i intercoolera, sterowanie zmienną geometrią.
A w jaki sposób oczyścić katalizator, jutro sprawdzę przepływomierz sprubuję go też wyczyścić zajże też do filtra powietrza tylko nie mam pojęcia jak sprawdzić sterowanie zmienną geometrię. Bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedź będe szukał jutro powyższe sugestię tylko nie wiel o co chodzi z tą geometrią czy to jest ten wężyk przy turbinie może sprawdzić czy pod podciśnieniem przesówa się cięgno gdyby ewentualnie przyszło coś Panu jeszcze do głowy co mogę jeszcze sprawdzić proszę pisać.
Dodam jeszcze że wymieniłem turbinę ale po wymianie turbiny to auto szło ładnie ale dopiero po 2 tysiącach obrotów przed wymianą turbina już reagowała przy 1,5 tysiąca obrotów.
Dzisiaj znalazłem przyczynę dlaczego silnik nie miał mocy już było wszysko dobrze ale znowu przybiera paliwa w oleju gdzie może być jeszcze przyczyna?
jesli przybywa paliwa w oleju to prawdopodobnie nie zmieniłeś oringów (3szt/wtrysk) przy wymianie pompek
Dokładnie – stare oringi lub uszkodzone podczas montażu, chyba że zamontowana pompa tandemowa też przepuszcza
Napisz co było przyczyną braku mocy. Po zassaniu oleju często jeszcze wadliwie działa czujnik ciśnienia doładowania.
Przyczyna była prosta spadł wąż podciśnieniowy z turbiny po założeniu odzyskał wigor a co do uszczelniaczy na pompkach to założyłem nowe ale wczoraj zdjąłem głowicę bo gniazda są trochę odciśnięte i podczas montarzu pompki uszkacza oringi jutro montuje inną głowię i mam nadzieję że będzie dobrze bo już dwa miesiące się męcze z tym autem. Pozdrawiam.
Witam Panie Wojtku,
Bardzo fajny poradnik !
Mój pacjent to 1.9 TDI PD oznaczenie BJB 105KM przebieg 240kkm. Odpala zimno/ciepło bez problemu. Ale na biegu jałowym ma nie równą pracę i troche telepie budą.
Kanał 013 ok, czyli korekcje +/- 0,15 do 0,25.
Kanał 018 wygląda chyba ok, cztery 0, jak dodam gazu i puszczę na wszystkich okienkach pojawia się wartość 128.
Kanał 23 chyba w normie, pierwsze 3 cylindry wartości -36do38, 4 cylinder -15.
Konektorki we wtyczkach podgięte, brak poprawy.
Błędów brak, obroty ustawione na 830, falują np. 810-830 i tak cykl się powtarza.
Pozdrawiam
Mariusz
VAG-COM/VCDS odczytuje obroty z dokładnością do 20, czyli wahania między 829 a 831 będą pokazywane jako 810-830 (skrajny przykład). Parametry pompek wyglądają ok. Sprawdź kąt synchronizacji wałka, ujemny powoduje twardą pracę silnika i zwiększone drgania. Skuteczny środek do czyszczenia układu wtryskowego też może pomóc, np. LM Diesel Spulung.
Witam, dziękuje za odp.
Synchronizacja wałka ustawiona na 0.
Falowanie obrotów pojawia się np. 830-830-830-810-830-850-810-830-830-830 i ponownie cykl się powtarza.
Po testuje jeszcze.
Pozdrawiam
Mariusz
Witam czy znalazles przyczyne tej nierownej pracy silnika ????
do Samiec mam pytanie czy usunoles usterke ???
Witam prosze o weryfikacje gdzie szukać przyczyny problem z odpaleniem po dłuższym postoju około 8h passat 1.9 tdi 130KM AVF korekty na pompowtryskach gr.13 1 -0,64 2 -0,21 3 0,40 4 0,42 gr23 1 26 2 21 3 33 4 15 dodam że wymieniłem czujni temperatury filtr paliwa i zaworek który jest na filtrze + uszczelniacze na pompowtryskach prosze o jakies sugestie pozdrawiam Przemo
Prawdopodobnie cofa się paliwa. W pompie tandemowej jest zaworek zwrotny, sprawdź teź czy nie cieknie między nią a głowicą. Można na czas postoju zacisnąć wąż zasilający i powrotny z pompy tandemowej, jak odpali normalnie, to masz pewność, że jest nieszczelność.
to rozumiem ze korekty i bipy w normie pomiędzy pompą a głowicą sucho czyli zawotek w pompie tandemowej czy jest to naprawialne czy pompa do wymiany
Raczej wymiana pompy, chociaż można ją rezebrać.
Witam
Panie Wojtku, proszę o pomoc w skompletowaniu 4ech pompowtryskiwaczy z tych które posiadam.Auto to VW Golf IV ASZ
Na tym komplecie auto miało czkawkę na zimnym jak i na ciepłym silniku
blok 13 blok 23
1: -0.05 24
2: -0.33 16
3: -0.80 26
4: 1.20 7
Został założony ten komplet
blok 013
1. 0.31 – 0.38 mg/str
2. 0.38 – 0.47 mg/str
3. -0.75 – -0.66 mg/str
4. -0.07 – 0.00 mg/str
blok 023
1. 4.0 – 16.0
2. 33.0 – 40.0
3. 14.0 – 25.0
4. 24.0 – 33.0
na nim silnik pracuje równo ale odczuwalnie spadła moc silnika i delikatnie wzrosło zużycie paliwa .
Które Pana zdaniem (z tego co wyżej bo nie mam logów ani tez mozliwosci ich zrobienia) pompowtryskiwacze są jeszcze w miarę sprawne?
Dziękuję
Na pierwszym zestawie ewidentnie utykał 4 pompowtryskiwacz, w drugim zestawie korekcje są lepsze, ale większe BIPy. Czy „nowe” pompki mają te same oznaczenia co poprzednie?
Witam Panie Wojtku
Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem.
Wszystkie pompki mają nr 038 130 073AL. Po przeczytaniu Pana poradnika wydaje mi się że „nowe” mam źle ustawione, odkręcone 220° a wymiar do pompki był mierzony do krawędzi bliżej wtyczki (muszę to sprawdzić). Czy te ustawienia mają duży wpływ na korekty i pracę silnika?
Pozdrawiam
Tak.
Witam Panie Wojtku!
Golf V silnik BXE 105 KM przebieg 192 tyś. Problem po każdym długim postoju, na zimnym silniku – po odpaleniu przez ok. 3 sek. biały obłok dymu, śmierdzący niespalonym paliwem. Raz jest go więcej, raz mniej, bez względu na temperaturę powietrza. Silnik odpala od „strzała”. Komputer nie pozkazuje żadnych błędów. Logi statyczne
grupa 013: cyl1. -0,02; cyl2. -0,19; cyl3. -0,12; cyl4. 0,38
grupa 018 same zera,
grupa 023: cyl1. 1; cyl2. 0; cyl3. -1; cyl4. 14
Mam wrażenie, że 4 pompka ma jakiś problem. Proszę o poradę.
Pozdrawiam
Darek
Parametry wyglądają OK, sprawdź kąt synchronizacji wałka i parametry z czujników temperatury paliwa, powietrza, cieczy.
Dziękuję za odpowiedź.
Nie jestem pewien, czy silnik był dobrze rozgrzany, ale wskazania były następujące:
Torsion Value: -2,9
Fuel Temperature: 63
Intake Air Temperature: 19,8
Coolant Temperature: 81,9
Co Pan sądzi o tych parametrach?
Pozdrawiam
Synchronizacja jest ustawiona za bardzo na minus.
Komputer pokazywał zakres -6 / +6 i wydawało mi się, że te -2,9 będzie ok. Zdecydowałem się jednak na korekcję i ustawiłem na 0,0. Niestety po tym ustawieniu parę koni uciekło, ale spadło spalanie na postoju z 0,5l/h na 0,4l/h. Ogólnie auto jeździło słabo. Następnie ustawiłem na -1,5. Moc powróciła, spalanie wzrosło do 0,7l/h. Niestety problem pozostał, po nocy przy pierwszym odpaleniu znowu puścił białego, śmierdzącego dyma.
Nie wiem czego się „czepić” z tym dymem?
Jakieś podpowiedzi?
Pozdrawiam
Witam mam nadal problemy z tą nieszczęsną skodą superb teraz po wymianie głowicy autko śmiga aż miło ale ostatnio po sprawdzeniu poziomu oleju znowu odkryłem ,że pozim rośnie. Nie mam już pomysłów co może być przyczyną, że paliwo dostaje się do oleju pompa tandemowa wymieniona oringi na pompkach nowe co można jeszcze sprawdzić.
Paliwo do oleju będzie się przedostawać przez zużyte oringi na pompowtryskiwaczach, pompę tandemową lub nieszczelne pierścienie albo dziurawy (przepalony) tłok. Jeśli korekcje są ok, masz pewność, że oringi nie są uszkodzone, to pewnie pompa tandemowa przepuszcza.
Kolejny raz wymieniłem oringi na pompkach i narazie jest dobrze chyba to one miały winę, przed wymianą sprawdziłem korekcje były dobre. Zobaczę jak długo się nacieszę tym razem to już czwarta wymiana oleju w ciągu miesiąca Pozdrawiam.
I znowu to sano sprawdzam stan oleju a tu dwa centymetry więcej oleju. Już nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.
prawdopodobnie lejąc ci wtryski , dlatego stan oleju rośnie nie ma w tym nic nadzwyczajnego .
o to właśnie chodzi że wtryski są w porządku bo gdyby lały to by kiepsko palił a do tego by dymił a tu pali na strzał idzie jak trzeba i nie kopci więc jednak jest coś w tym bo gdyby lały to może i by przybierał olej ale nie dwa litry na dwadzieścia kilometrów
Witam ja mam problem z wibracjami na biegu jalowym i podczas jazdy przy przekroczeniu 1900 obr. Czy to moze byc dwumas? Czy pompowtryskiwacz? Jesr wstanie ktos oszacowac koszta. Albo polecix dobry warsztat w warszawie?
Zloguj auto. Pan Wojtek pomoże tobie przynajmniej ocenić stronę silnikową.
Witam Mam problem z Vw bora 1.9 tdi 115km. Gdy odpalam rano silnik to samochód trochę ciężko pali (zależy od temperatury otoczenia)Kiedy już odpali, nierówno pracuje, słychać jakby nie wszystkie cylindry chodziły a do tego jest jeszcze gęsty biały dym i czuć paliwo. Tak jest przez ok. 10-15 s
świece żarowe są ok. Co to może być?
Może paliwo się cofa, może oringi już przepuszczają, może kąt synchronizacji jest źle ustawiony.
witam mam taki problem z fabią 1.9 asz zaswieca mi sie kontrolki przy równej jezdzie i zaczyna szarpać sprawdziłem logi grupy 13-18-23
11:48:09 Group 023 3000rp
127.0 (no units)
127.0 (no units)
127.0 (no units)
127.0 (no units)
11:26:47 Group 023 na wolnych obrotach
72.0 (no units)
70.0 (no units)
71.0 (no units)
69.0 (no units)
11:25:33 Group 013: Idle Speed Smooth Running Control
-0.02 mg/str Cyl 1
-0.78 mg/str Cyl 2
0.02 mg/str Cyl 3
0.78 mg/str Cyl 4
11:26:11 Group 018: PD valve status(after 1 min idling- coolant>80°C)
0.0 Cyl 1 0
0.0 Cyl 2 0
0.0 Cyl 3 0
0.0 Cyl 4 0
wymieniłem listwę zasilającą na nową zmieniałem vacum pompy , nowy przepływomierz i dalej nic proszę o pomoc
a zapomniałem dodać kody błędów
17678 – PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243)
P1270 – 35-10 – Regulation Range Exceeded – Intermittent
17669 – PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240)
P1261 – 35-10 – Regulation Range Exceeded – Intermittent
17672 – PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241)
P1264 – 35-10 – Regulation Range Exceeded – Intermittent
17675 – PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242)
P1267 – 35-00 – Regulation Range Exceeded
BIPy są tragiczne, sprawdź dokładnie wiązkę idącą od głowicy do komputera. Jeśli elektrycznie wszystko jest OK, to chyba pompki są padnięte.
http://vaglog.rtnet.pl/rob.102_167506.html
http://vaglog.rtnet.pl/rob.102_167507.html
http://vaglog.rtnet.pl/rob.102_167508.html
http://vaglog.rtnet.pl/rob.102_167509.html
witam dodam tylko ze problemem jest nierowna praca silnika na wolnych obrotach reszta ok .podejrzane sa ujemne bipy szczegolnie na 3 cylindrze .prosze o ocene !!! filtr paliwa nowy.
Na początek podaj bezpośrednio Liqui Moly Diesel Spulung lub podobny środek do czyszczenia układu wtryskowego.
Witam serdecznie.
Mam problem z moim Passat 2.0 TDI rok 2006 silnik kod: BKP, przeb.300000(185000mil)
trzesie na wolnych obrotach(bieg jalowy) i nie chce odpalic na cieplym silniku. rano nie ma problemu pali idealnie( nie kopci nie dymi)
pomiary vag:(
group 013: cyl:1 (-0.33mg/str) cyl:2 (-032mg/str) cyl:3 (0.47mg/str) cyl:4 (017mg/str)
group 023: cyl1 (0,21ms) cyl2 (0,21ms) cyl3 (0.21ms) cyl4 (0,22ms)
group 018 wszystkie cylindry 0.0
Gdzie szukac problemu?
Z gory dziekuje za wszystkie sugestie i porady.
Nie ma żadnych błędów w sterowniku? Może rozrusznik ma za małe obroty?
Witam
Akumulator i rozrusznik ok. Nie ma problemu z kreceniem czy odpaleniem rano na zimnym. nie ma zadnych bledow w serownikach przeskanowalem wszystkie sterowniki (caly skan auta) i nic.
Pozdrawiam.
P.S.
I co to moze byc?
Jeśli rozrusznik żwawo kręci, to zostaje typowy problem za małej dawki ciepłego silnika. Zmiana mapy startowej rozwiąże problem raz na wciąż.
Witam , VW golf 5 1.9 tdi 105km z 2008r silnik BXE przebieg oryginalny 64000 .Podczas rozruchu ciepłego silnika czasem i to nie zawsze szarpnie silnikiem . podczas rozruchu zimnego silnika zawsze jest ok. Diagnostyka wykazała dawki wtrysków ciepły silnik 90st.C. 1 cyl. -051 2cyl. 0.11 3cyl. 0.07 4cyl. 0.75. pozostałe testy ok. Proszę o poradę . Pozdrawiam.
Na ostatnim pompowtrysku korekta odstaje od pozostałych. Te silniki miały problem z rozruchem, które rozwiązywała nowa mapa startowa.
witam;-) mam problem ze swoim passatem 2001r 130km 1.9tdi. od kilku miesiecy mam problemy z zapłonem jak zimny to dluzej kreci ….od jakiego czasu tez problem jest jak jest cieply silnik ale nie az tak trzeba krecic jak na zimnym….zmienialem swiece zarowe uszczelki na pompowtryskach filtr paliwa przy zmianie rozrzadu myslelismy z mechanikiem ze moze rozrzad sie przestawil ale bylo oki. zauwazylem tez ze jak auto tylem stoi wyzej to pali lepiej a gorzej jak silnik jest w dole…zalozylem dodatkowy zawor zwrotny na wezyku paliwa zaraz za filtrem paliwa…ale problem nadal jest…pompowtryskiwacze po sprawdzeniu na vagu..chodza w normie dodam tylko ze spalanie jest w normie autko smiga idealnie tylko ten rozruch mnie denerwuje…przejechane ma 304.000 tys km…prosze o pomoc…pozdrawiam
Może jest nieszczelność na uszczelce między pompą vacuum a głowicą, albo na filtrze paliwa.
czasem wtrysk na 3 cylindrze dochodzi do -35 bip i silnik nierowno pracuje na wolnych obrotach
Popraw wtyczkę na tym pompowtrysku
auto chodzi super tylko nierowno pracuje na wolnych, ta wtyczka na pompowtrysku jak by miala slaby styk to by nie nie lapal bledu ?
Błąd zarejestruje jak będzie przerwa w obwodzie. Może też wystarczy wyregulować siłę nacisku na tej pompce.
ok dziekuje za info
Witam!
Dalej szukam przyczyny puszczania dymu w BXE po długim postoju. Zmiana kąta synchronizacji na -1,5 niczego nie zmieniła. Profilaktycznie zastosowałem bezpośrednio na wtryski Liqui Moly Diesel Spulung. Efekt – silnik ciszej pracuje, bardziej miękko. Dymienie pozostało.
Jakaś podpowiedź?
Pozdrawiam
Jeśli dym nie pojawia się powyżej 15C, to zostawiłbym temat. Biały dym z niespalonego paliwa może pojawiać się wskutek kiepskiego rozpylania w pierwszej fazie rozruchu lub zbyt dużej dawki rozruchowej.
Witam serdecznie!
Mam problem już od prawie roku z moją A4-ką, 2004r., silnik 1.9 tdi 130km AVF
przebieg 223000km. Problem jaki występuje to szarpanie/dławinie przy mocnym przyspieszaniu (robi takiego kangurka). Problem nie występuje przy spokojnym przyspieszaniu, pedał gazu można docisnąć wtedy do samego końca. Do tego trzęsie silnikiem na biegu jałowym co kilka, kilkanaście sekund. Jak dotąd były wymieniane uszczelnienia na pompowtryskach, (przestał kopcić), nowa wiązka, trzeci pompowtrysk oddałem do regeneracji bo wykazywał błędy. Gniazda w głowicy lekko wyrobione. Korekcje obecnie w grupie 13: 1cyl 0.61, 2 cyl. 0,02, 3 cyl. -1,15, 4 cyl. 0,54. BIPy dodatnie w okolicach 5-6, grupa 18: 0.0.0.0. po odjęciu gazu same 4. Czyszczenie Liquid Moly nie dało zmian. Diagnozowany w kilku warsztatach na vagu, boschu, siemensie nie wykazuje błędów. EGR został na próbę zaślepiony. Króciec przy vacuum był obluzowany, został uszczelniony i usztywniony tuleją, filtry wymienione, turbo sprawdzane, podobno jak nowe, przepływomierz podmieniany. Niepokoi mnie temperatura, wskazania w okolicy 68-70 st C cały czas, dopiero po 20km na autostradzie dochodzi do 90st C. Czy termostat może mieć jakiś pośredni wpływ na takie objawy? Już nie wiem na co zwrócić uwagę… Proszę o pomoc! Z góry ogromnie dziękuje i pozdrawiam!
Będzie ciężko do zdiagnozować na statycznych logach. Trzeba zrobić serię dynamicznych na drodze lub lepiej na hamowni z dokładną obserwacją dawki paliwa, ciśnienia doładowania, ilości zasysanego powietrza, kąta synchronizacji. Dobrze byłoby sprawdzić też czujnik G2/62 i termostat – groszowe sprawy a dosyć istotne, chociaż ten ostatni nie ma znaczenia na kangurka.
Witam
passat b5 3bg 1,9 tdi 130km avf 258tys
u mnie mocne drgania w aucie, na postoju (skrzynia automat) z wbitym D, na N jest w porzadku i na R znowu drgania sie nasilaja, w lutym wymienione zostaly wszystkie poduchy
http://vaglog.rtnet.pl/darkoski_2_168794.html
3 i 4 pompka wymieniona w ubieglym tyg, czy te pompki powoduja takie drgania?
pozdrawiam
2 ostatnie pompowtryski mają wysokie korekcje, do tego 4 ma masakryczne BIPy
Witam prosze o pomoc zmartwiłem sie – Audi A4 b6 1,9 tdi silnik AVF , auto straciło troszke na mocy , przy dodawaniu kopci – kapie ropa z pod silnika . Prosze o pomoc padły wtryskiwacze ?
silnik chodzi równo a ropa kapie oczywiście na zapalonym silniku
Masz nieszczelność – sprawdź wężyki paliwowe (nie ma ich za wiele), filtra paliwa i pompę tandemową na końcu głowicy – stamtąd najczęściej lubi kapać ropa. Kopcenie może mieć wiele przyczyn od błahych jak popękane wężyki podciśnienia, niesprawny przepływomierz, po kończącą się turbosprężarkę – pewność dadzą logi dynamiczne turbo i przepływomierza.
Witam
Czy możecie polecić dobry, sprawdzony i sumienny warsztat w okolicach Warszawy, który fachowo wymieniłby uszczelki pod pompowtryskami, ewentualnie wyregulował je, no i zdiagnozował nurtujące mnie i dochodzące z silnika chrobotanie na jałowym i nie tylko biegu. Na razie na nic to chrobotanie nie wpływa, ewentualnie na moje złe samopoczucie. Moje auto Leon II 2008 BXE 105KM. Przebieg auta oryginalny prawie 260tyś.
Pozdrawiam
Witam mam Passata B5 FL 2002r 1.9 TDI AVF 130km problem zaczął się około półtorej roku temu, auto zaczęło strasznie kopcić rano (biało-niebieski dym) przez około 5min później im cieplejszy silnik tym mniej. Po diagnozach u mechanika wymienili podobno 4 pompowtryski na jakieś mega zadbane z pewnego źródła tylko wsadzili te słabsze nie te co były seryjnie w 130km silnikach lecz zmienili mi mape silnika i mam rzekomo 170km – nie wiem nie sprawdzałem na hamowni. Auto ma straszny problem z odpalaniem, w górach w ferie tego roku było -3stopnie auto stało na trawie odpalałem je prawie 2 godziny bo krecił a zero odzewu. Nawet jak jest ciepło w mieście ok. 10stopni na plusie sucha noc to auto ma rano problem z odpaleniem. Sprawdzałem grupe 13 w vagu i 3 wtryski mam okolo -0,70, natomiast jeden bodajże 4wtrysk +0,60.
Domyślam się że albo coś z wtryskami mechanicy zepsuli, albo kompresja, albo zrobili to po prostu na odpie***l się.
Korekty, które podajesz nie są zbyt precyzyjne (suma powinna być bardzo bliska 0). Po takich modyfikacjach powinieneś pojechać do doświadczonego tunera, który zdiagnozuje auto, sprawdzi jakie pompowtryskiwacze są zamontowane w samochodzie i przeanalizje mapy. Zapowietrzony, ale sprawny TDI PD z suchym filtrem paliwa odpala w lato po 2-3 minutach kręcenia. Na mrozie -15*C bez świec żarowych sprawny silnik z przebiegiem ~200kkm odpala po 5-10 sekundach kręcenia z chmurą białego dymu (sprawdzone wielokrotnie).
witam Panie Wojtku mam problem wAUDI a4 1,9 tdi 130 k silnik awx drzy na wolnych obrotach po rozgrzaniu ,innych problemów brak ,nie wiem co robic
Najlepiej zrobić logi, które pokazałem we wpisie.
dzięki ,dzisiaj zaprowadziłem audi do mechanika
stwierdzili wstępnie ze może być wytarty wałek rorzadu
powiedzieli ze od tego muszą zacząc ,ponieważ podjechany wałek może podawać złe wartości pozdrawiam
witam .Panie Wojtku w mojej a4 b6 avf od 3 lat nie mogę usunąć lekkiego dławienia się silnika przy pedale w podłgę ,gdy odpuszczę lekko gaz ładnie ciągnie.nowa ,przepływka (oryginał),n75,map sensor i filtry ,zmienna geometria wyczyszczona,logi dynamiczne ok,statyczne korekty 1 cyl ,-1,4 2 cyl, -1,1 ,3 cyl 0.5, 4 cyl 1,9 ,brakuje mi pomysłu ,pozdrawiam
dodam że bipy na każdym cylindrze 0,synchronizacja wałka rożrządu 0,przewody dolotu szczelne,egr po czyszczeniu,pomocy
Korekty są bardzo duże, prawdopodobnie przy zwiększonej dawce paliwa niewłaściwie rozpylają wskutek zużycia końcówek. Sprawdzałeś EGR?
Witam panie Wojtku moge prosic o fachowa opinie auto to golf 2008rok 1.9tdi 90km BXF problem jest nierowna praca silnika na wolnych obrotach delikatne bujanie podejrany byl 3 wtryskiwacz poniewaz mial BIPY okolo -30 teraz jest zamieniony z 4 cylindrem i BIPY ujemne sa na 4 cylindrze .czy moze byc to przyczyna nierownej pracy na biegu jalowym ???
http://vaglog.rtnet.pl/rob.102_172579.html
Dodam tylko ze wtryski sa wyregulowane jak w opisie i poprawione wtyczki zgodnie z pana sugestia
przed zamiana wtryskow bylo tak
http://vaglog.rtnet.pl/rob.102_167508.html
Sprawdź BIPy przy 3000rpm, silnik oczywiście rozgrzany. Te parametry nie powinny powodować nierównej pracy. Przyczyść układ jakimś środkiem do wtrysków, np. bezpośrednio Liqui Moly Diesel Spulung, to często pomagało na drgania silnika.
Przy 3000rpm sa bardzo podobne BIPY ale ten 4 cylinder dochodzi czasem do -35,auto ma tylko ten objaw nierownej pracy na wolnych obrotach .a co dotego LIqUI MOLY to juz to robilem
No to jeszcze pomiar kompresji zrób. Zakładam, że nie ma błędów w sterowniku. Sprawdź co się stanie jak odłączysz przepływomierz.
kompresje moge zmierzyc , ale czy ten wtrysk co ma duze ujemne BIPY nie jest podejrzany ? bo wczesniej byl na 3 cylindrze i tam wskazywaly ujemne bipy >a teraz jest na 4 i te bipy powedrowaly za nim
bledow tez niema w sterowniku , jak dodam gazu np do 1000rpm to tez nierowno pracuje tak jakby nie na wszystkie chodzil
Panie Wojtku przeplywke odloczylem i tak samo bez roznicy,zauwazylem tez ze auto sie wkreca na biegu jalowym do zamkniecia obrotomierza a to chyba nienormalne ? wklejam logi stare i nowe przed zamiana wtryskiwacza
http://vaglog.rtnet.pl/rob.102_172676.html
http://vaglog.rtnet.pl/rob.102_172675.html