Passat i żarówki H7 w reflektorze soczewkowym

Mojego Passata 3BG kupiłem pod koniec kwietnia i do początku listopada 3 razy wymieniałem w nim żarówki H7 świateł mijania. Szczególnie utkwiła mi w pamięci pierwsza wymiana w prawym reflektorze, która kosztowała sporo nerwów.

Trwałość żarówek H7 w Passacie

Pierwsze żarówki kupiłem za niewielkie pieniądze w Castoramie, gdy się przepaliły po dwóch miesiącach w odstępie tygodnia czy dwóch, kupiłem jakieś lepsze (bo 3x droższe) w sklepie motoryzacyjnym, ale po mniej więcej dwóch miesiącach znowu musiałem je wymienić. Myślałem, że może coś nie tak z instalacją elektryczną – ale napięcie na żarówce wynosiło ok. 13,2V przy odpalonym silniku, więc wszystko OK.

Trochę poszperałem i producenci gwarantują utrzymanie parametrów żarówki przez ok. 250-300h. To, że się szybko przepala, jest z pewnością zasługą drgań włókna (silnik diesla) oraz niewielką przestrzenią zamkniętą soczewką, co przekłada się na wysokie temperatury.

Reflektory H7 i zestaw HID

Po 3 spalonym komplecie kupiłem zestaw HID, czyli przetwornice i żarniki ksenonowe o barwie 5000K.

Zestaw Xenonów

Często jeżdżę po zmroku i brakuje mi słów na źle wyregulowane i oślepiające reflektory aut jadących z naprzeciwka, zrobiłem więc przed zakupem mały rekonesans, jak to wygląda w Passacie. Szkło (a właściwie plastik) reflektora jest gładki, więc nie rozszczepia światła, a soczewka jest odpowiedzialna za jego odpowiednie skupienie, co dało mi nadzieję, że nie będę jednym z oślepiających idiotów na drodze.

Po zamontowaniu, co wyszło nawet zgrabnie, okazało się, że zamiast odleglejszych stacji radiowych słychać szum (tylko radia Maryja nie jest w stanie nic zakłócić), a z lamp wydobywa się teraz białe światło trącące luksusem. Jazda próbna i… sowy nie spadają z drzew, nikt z naprzeciwka nie mruga długimi, z przodu auta w końcu coś widać, na drzwiach garażu odcięcie światła i cienia identyczne jak w przypadku żarówek. W teorii przetwornice pobierają 35W zamiast 55W w przypadku żarówki, więc bilans energetyczny jest korzystniejszy. Przymierzałem się do montażu spryskiwaczy i samopoziomowania, ale zabrakło czasu i chęci. Po prawie 2,5 roku jedna z przetwornic uległa uszkodzeniu i całość zdemontowałem.

Żarówki H7 podejście drugie

W międzyczasie wypolerowałem klosze reflektorów, efekty i opis można znaleźć tutaj: Jak wypolerować przednie reflektory w Passacie. Postanowiłem więc wrócić do żarówek, co pozwoli być w zgodzie z homologacją reflektorów. Miałem też nadzieję, że brak matowych kloszy polepszy widoczność.

Kupiłem na próbę zwykłe H7 firmy Osram za 18zł/sztuka w pobliskim sklepie motoryzacyjnym.

H7 Osram

Teraz słabsze stacje radiowe grają czysto, ale z lamp wydobywa się powszechne, żółte światło. Jednym słowem downgrade, ale wszystko zgodne z prawem. Napiszę jaki czas i ile przejechanych kilometrów wytrzymały.

A jak u Ciebie z trwałością żarówek H7 w światłach mijania?

10 komentarzy

Leave a Reply