Passat i żarówki H7 w reflektorze soczewkowym

Mojego Passata 3BG kupiłem pod koniec kwietnia i do początku listopada 3 razy wymieniałem w nim żarówki H7 świateł mijania. Szczególnie utkwiła mi w pamięci pierwsza wymiana w prawym reflektorze, która kosztowała sporo nerwów.

Trwałość żarówek H7 w Passacie

Pierwsze żarówki kupiłem za niewielkie pieniądze w Castoramie, gdy się przepaliły po dwóch miesiącach w odstępie tygodnia czy dwóch, kupiłem jakieś lepsze (bo 3x droższe) w sklepie motoryzacyjnym, ale po mniej więcej dwóch miesiącach znowu musiałem je wymienić. Myślałem, że może coś nie tak z instalacją elektryczną – ale napięcie na żarówce wynosiło ok. 13,2V przy odpalonym silniku, więc wszystko OK.

Trochę poszperałem i producenci gwarantują utrzymanie parametrów żarówki przez ok. 250-300h. To, że się szybko przepala, jest z pewnością zasługą drgań włókna (silnik diesla) oraz niewielką przestrzenią zamkniętą soczewką, co przekłada się na wysokie temperatury.

Reflektory H7 i zestaw HID

Po 3 spalonym komplecie kupiłem zestaw HID, czyli przetwornice i żarniki ksenonowe o barwie 5000K.

Zestaw Xenonów

Często jeżdżę po zmroku i brakuje mi słów na źle wyregulowane i oślepiające reflektory aut jadących z naprzeciwka, zrobiłem więc przed zakupem mały rekonesans, jak to wygląda w Passacie. Szkło (a właściwie plastik) reflektora jest gładki, więc nie rozszczepia światła, a soczewka jest odpowiedzialna za jego odpowiednie skupienie, co dało mi nadzieję, że nie będę jednym z oślepiających idiotów na drodze.

Po zamontowaniu, co wyszło nawet zgrabnie, okazało się, że zamiast odleglejszych stacji radiowych słychać szum (tylko radia Maryja nie jest w stanie nic zakłócić), a z lamp wydobywa się teraz białe światło trącące luksusem. Jazda próbna i… sowy nie spadają z drzew, nikt z naprzeciwka nie mruga długimi, z przodu auta w końcu coś widać, na drzwiach garażu odcięcie światła i cienia identyczne jak w przypadku żarówek. W teorii przetwornice pobierają 35W zamiast 55W w przypadku żarówki, więc bilans energetyczny jest korzystniejszy. Przymierzałem się do montażu spryskiwaczy i samopoziomowania, ale zabrakło czasu i chęci. Po prawie 2,5 roku jedna z przetwornic uległa uszkodzeniu i całość zdemontowałem.

Żarówki H7 podejście drugie

W międzyczasie wypolerowałem klosze reflektorów, efekty i opis można znaleźć tutaj: Jak wypolerować przednie reflektory w Passacie. Postanowiłem więc wrócić do żarówek, co pozwoli być w zgodzie z homologacją reflektorów. Miałem też nadzieję, że brak matowych kloszy polepszy widoczność.

Kupiłem na próbę zwykłe H7 firmy Osram za 18zł/sztuka w pobliskim sklepie motoryzacyjnym.

H7 Osram

Teraz słabsze stacje radiowe grają czysto, ale z lamp wydobywa się powszechne, żółte światło. Jednym słowem downgrade, ale wszystko zgodne z prawem. Napiszę jaki czas i ile przejechanych kilometrów wytrzymały.

A jak u Ciebie z trwałością żarówek H7 w światłach mijania?

Otagowany , .Dodaj do zakładek permalink.

5 Responses to Passat i żarówki H7 w reflektorze soczewkowym

  1. Arek mówi:

    Witam.
    Kupiłem żarówki Philips 12972LL w lipcu dwa lata temu.
    Podobno takie dawane były na pierwszy montaż.
    Jak na razie sprawują się dobrze.
    Cena ok. 45zł para.

    • Wojtek mówi:

      Dzięki za info. Napisz jeszcze, ile km przejechałeś od tego czasu – będzie bardziej miarodajne.

      • Arek mówi:

        Około 20tys. w większości po mieście i dziurawych drogach.
        Dodam, że przy światłach drogowych mam takie same żarówki (chyba jeszcze oryginalne) żarniki są tak jakby „spuchnięte”, ale świecą tylko minimalnie słabiej.
        Zauważyłem to przypadkowo.
        Gdy przepaliła mi się jedna żarówka mijania nie pamiętam jakiej marki to przełożyłem obydwie ze świateł drogowych, a kiedy kupiłem nowe Philipsa to wtedy mogłem zobaczyć różnicę w jasności świecenia.
        Także w drogowych i mijania mam dokładnie takie same tylko stare słabiej świecą i świecą sobie dalej w drogowych.

  2. filipo mówi:

    ja tak samo jak Arek kupilem Philipsiaki i mam je od 1,5 roku w soczewce w MK IV i narazie spokoj. kilometrow to gdzies z jakies 30 tys.

  3. MI-sio mówi:

    Od czasu jak kupiłem B6 mija rok i jakieś 10K km dołożone do licznika. Jak na ten czas wymieniałem tylko jedną żarówkę z tyłu. Trudno stwierdzić jak dawno temu poprzedni właściciel wymieniał żarówki.

Dodaj komentarz