Montaż i regulacja pompowtryskiwaczy w silnikach TDI i SDI

Osadzenie pompowtryskiwacza nowego typu w TDI i SDITylko prawidłowo zamontowany i wyregulowany pompowtryskiwacz w silnikach TDI będzie pracował wydajnie. Czynności te są niezbędne w przypadku ponownego montażu lub wymiany na inny. Potrzebne przyrządy to tzw. duża suwmiarka o zakresie pomiarowym do 400mm oraz czujnik zegarowy (ostatecznie można sobie poradzić bez niego).

Prawidłowe osadzenie pompowtryskiwaczy

Prawidłowe osadzenie pompowtrysków w gniazdach głowicy zapewnia m.in. prawidłową pracę silnika. Pompowtryskiwacz zamontowany krzywo będzie rozpylał olej napędowy w nieoptymalnym miejscu, co przekłada się na dodatnie korekcje dawki paliwa w celu utrzymania równej pracy na biegu jałowym. Dodatkowo może dojść do uszkodzenia gniazda w głowicy (rozklepanie)  oraz przedostawanie się ciśnienia z cylindra do kanałów paliwowych.

Prawidłowe ustawienie zapewni właściwa odległość mierzona od krawędzi głowicy do zaokrąglonej części pompowtryskiwacza.

Stary typ pompowtryskiwacza

Na pierwszy rzut oka różni się od nowego typu szeroką nakrętką cewki elektrozaworu:

Starszy typ pompowtryskiwacza w 19 TDI i SDISposób mierzenia odległości zapewniającej prostopadłe położenie ilustruje poniższy rysunek:

ustawienie pompowtryskiwacza starego typu

Wymiar 'a' dla starego typu pompowtryskiwacza
Cylinder 1 Cylinder 2 Cylinder 3 Cylinder 4
332.2±0.8mm 244.2±0.8mm 152.8±0.8mm 64.8±0.8mm

Nowy typ pompowtryskiwacza

Analogicznie do starego typu – nowy posiada wąską nakrętkę cewki elektrozaworu:

Nowy typ pompowtryskiwacza w TDI i SDI

 

Sposób pomiaru odległości za pomocą suwmiarki jest taki sam, ale nieco inne są odległości ‚a':

Osadzenie pompowtryskiwacza nowego typu w TDI i SDI

 

Wymiar 'a' dla nowego typu pompowtryskiwacza
Cylinder 1 Cylinder 2 Cylinder 3 Cylinder 4
333±0.8mm 245±0.8mm 153.6±0.8mm 65.6±0.8mm

Przebieg montażu

Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone nowe oringi, podkładkę termiczną i sworzeń kulisty. Pierścienie uszczelniające warto posmarować niewielką ilością oleju silnikowego lub napędowego – ułatwi to montaż. Pompowtrysk należy delikatnie wsunąć w gniazdko głowicy do oporu (bez użycia narzędzi). Za pomocą nowej śruby należy przykręcić element napinający tak, by można było jeszcze obracać pompowtryskiwaczem. Teraz trzeba ustawić wymagany wymiar ‚a’ przy pomocy suwmiarki. Po prawidłowym ustawieniu można dokręcić śrubę mocującą z siłą 12Nm i ¾ obrotu (270°).

Po zamontowaniu wszystkich pompowtryskiwaczy należy założyć dźwigienki i wkręcić ręką śruby, zaczynając od wewnętrznych a kończąc na zewnętrznych. Następnie należy je dokręcić ostatecznie w tej samej kolejności z siłą 20Nm i ¼ obrotu (90°).

Regulacja nacisku dźwigienki

To również ważne ustawienie, dosyć łatwe do przeprowadzenia. Należy ustawić wałek rozrządu tak, by krzywka napędzająca dźwigienkę regulowanego pompowtrysku znalazła się na samej górze, czyli dźwigienka naciskała maksymalnie na element tłoczący. Precyzję zapewni czujnik zegarowy zamontowany na nowej śrubie regulacyjnej – musi on wskazywać minimalną wartość. Teraz należy kręcić śrubą w dźwigience do oporu, czyli do uzyskania krańcowego położenia elementu tłoczącego pompowtryskiwacza. Śrubę należy cofnąć o ½ obrotu (180°) i zablokowaną skontrować nakrętką momentem 30Nm.

Regulacja nacisku pompowtryskiwacza w silniku TDI i SDI

Czynność powtarzamy dla trzech pozostałych pompowtryskiwaczy. Na koniec wpinamy wtyczki (tutaj warto podoginać konektorki, by w przyszłości uniknać problemu niedostatecznego kontaktu elektrycznego).

Przy przeprowadzaniu prac należy dbać o czystość. Tutaj Tuning silnika PD poprzez wymiane pompowtryskiwaczy można zobaczyć fotorelację z prawidłowego demontażu i montażu.

Otagowany .Dodaj do zakładek permalink.

53 Responses to Montaż i regulacja pompowtryskiwaczy w silnikach TDI i SDI

  1. Wojtas mówi:

    Cześć.
    Gdzie radzisz kupić uszczelki do pompek? Są dostępne z jakąś śrubą i bez, które wziąć? Mam borę silnik ARL

    • Wojtek mówi:

      Kup tam, dzie jest tanio. Zestawy do pompowtrysków Boscha produkuje Bosch o numerze 1 417 010 997. Grzybek powinien być w zestawie.

      • Marcin mówi:

        Witam, mam seata alhambra 1,9 tdi. 115km AUY, ciężko pali na poranny rozruch nierówno obroty przez chwilę wariują i nie ma reakcji na pedał gazu ,przed tymi obja2wami wymieniłem 2 pompowtryski bo miał objaw zapowietrzenia i też ciężko palił ale teraz jest tragedia fakt że te dwie pompy są nowszy typ z dużą cewką i inne numery cewek mają czy to ma wpływ ,ustawione były tak jak w opisach, konta nie ustawiono, co to może być proszę o opd. a jak kont wtrysku to proszę o opis jak to zrobić. A jeszcze mi się przypomniało kopci sama ropa, i wyskoczył kiedyś mi błąd 18072

  2. Wojtek mówi:

    Panie Wojtku, pytanie odnośnie pompowtryskiwaczy, otóż autko w ciepłe dni mi nie równo „chodzi” ale obroty się nie „ruszają” góra dół stoją równo ale autko drży do momentu aż osiagnie na oko 80-90 stopni potem „chodzi” równo, czy powodem tego mogą być pompowtryskiwacze, pytam ponieważ na forum tak mi podpowiadają a nie jest to tanie w naprawie i nie chciałbym płacić aby potem okazało się że to nie pompki, dzięki z góry z jakąś podpowiedź. Wojtek

    • Wojtek mówi:

      Drgania silnika może powodować zesztywniała plecionka za kolektorem wydechowym, niesprawny zawór egr, poduszki pod silnikiem, dwumasowe koło zamachowe jak i pompowtryskiwacze. Jeśli jest to jedyny, negatywny objaw, to warto je przeczyścić środkiem typu Liqui Moly Diesel Spulung, podanym bezpośrednio.

  3. Szybkivw mówi:

    witam, ciekawy temat gratuluje opisu!. przedstawiam nastepujacy problem, 1.9TDI ARL PD 150km.. zaczał walić w puszkę filtra ( było słychać głuche stukanie oraz pukający silnik) zdjałem pokrywę zaworów ukazał mi się zszargany wałek, dziura w popychaczu na 1 cyl od rozrzadu na 2 była wytarta im dalej było mniejsze zużycie popychacza, wymieniłem wałek (bdb stanie używany) popychacze (nowe) wiadomo uszczelki oliwa kpl. rozrząd itd. pompek nie ruszałem, auto odpaliło bez problemów stuki ustały, pojawił się problem z białym dymem i dużym spalniem 1.7 l/h korekcje 0093 0001 002 0095. Gdzie szukać przyczyn wyjmować pompki ? czy próbować regulację na dźwigienkach ? Auto się trzęsie.

    • Wojtek mówi:

      Po wsadzeniu wałka regulacja siły nacisku na pompowtryskiwacz to podstawa. Jeśli ktoś to wcześniej regulował na nieco wytartych krzywkach, to teraz może dojść do uszkodzenia pompowtryskiwaczy. Do sprawdzenia jeszcze kąt synchronizacji. W tych silnikach podstawa to dobry olej 5W40 505.01 wymieniany co 12k km a nawet co 10k km. Zalanie kiepską oliwą powoduje zrywanie filmu olejowego na mocno obciążonym wałku i jego zużycie. Znam „kozaków”, którzy lali półsyntetyk 10W40 za 60zł i cwaniakowali, że silnik chodzi jak pszczółka. Później wymieniali wałki i elementy z nimi współpracujące.

  4. Szybkivw mówi:

    silnik zalewany 5w30 504 507, wd zawieszki sprzedającego wymiany od kupna robione co 10k km nie było nic wcześniej ruszane, kąt synchronizacji wd instrukcji.

  5. JaDCorbeN mówi:

    Silnik kopci, na jałowym, zimny czy ciepły bez różnicy. W spalinach czuć wyraźnie zapach nieprzepalonej ropy. W logach na VAG wszystko OK. Mogą to być źle wyregulowane pompki albo uszkodzenia uszczelniaczy?

  6. Wojtek mówi:

    Kręcąc wałkiem (koło zębate stoi w miejscu) – w lewo zmiana kąta na +.

  7. mario mówi:

    witam
    mam problem z moim paskiem 101km PD 2002r.
    Mianowicie po regeneracji głowicy (regeneracja gniazd pompowtrysków, sprawdzanie pęknięć głowicy, planowanie, nowe uszczelki na pompowtryskach itp) pojawił się problem przyrostu stanu oleju silnikowego (dostaje sie olej napedowy). Sprawdzane były parametry pompowtrysków i niby ok, wstawiane nowe uszczelki na pompie tandemowej, wreszcie podmieniana pompa tandemowa na inną i dalej przybywa oleju. Co może być tego powodem i na co zwrócić uwagę.
    Silnik pracuje ładnie i równo. Jest tylko jeszcze jedna usterka która może ma z tym jakis związek mianowicie silnik zapowietrza się(trzeba kręcić kilkanaście sekund rozrusznikiem zeby silnik zapalił) gdy samochód postawie na pochyłym terenie przodem w kierunku wzniesienia.
    Jak ktos ma jakies pomysły będę wdzięczny za podpowiedz.

    • Wojtek mówi:

      Paliwo dostaje się do oleju przez oringi pompowtryskiwaczy.Być może zostały one uszkodzone podczas montażu, lub gniazda nie posiadają odpowiedniej gładkości.

      • mario mówi:

        Dziękuję za podpowiedź. Tak też zasugeruję mechanikom.
        Czy nieszczelności w gniazdach pompowtrysków powodują również to zapowietrzanie po postoju na wzniesieniu?
        I jeszcze jedno- mam kabel serwisowy, czy istnieje możliwość sprawdzenia szczelności na pompowtryskach za pomocą oprogramowania vag com? tzn czy paramerty z bloków 013, 018, 023 dadzą odpowiedź na pytanie jak z tą szczelnością?
        A może to pierścienie na tłokach są już wyrobione?
        z góry dziękuję za pomoc; pozdrawiam

        • mario mówi:

          zaniepokojony powyższym problemem samodzielnie zrobiłem test bloków 013;018;023 wyniki cały czas się lekko zmieniały, ale oscylowały w granicach:
          blok 013
          cyl1 cyl2 cyl3 cyl4
          -0,09 -0,12 -0,19 0,38
          -0,05 -0,02 -0,24 0,28

          blok 018 wszedzie odpowiednio 0 i 4 po odpuszczeniu gazu

          blok 023
          cyl1 cyl2 cyl3 cyl4
          od2do5 od20do23 od31do41 od10do14

          czy może ktoś wie czy powyzsze wyniki pozwalają potwierdzić lub wykluczyć przedostawanie się paliwa do oleju poprzez nieszczelnosci oringów pompowtrysków?

          • Wojtek mówi:

            To się sprawdza w inny sposób – podłączasz manometr do pompy tandemowej, zaginasz wąż powrotny paliwa i patrzysz czy ciśnienie znacząco wzrasta, jeśli nie, to masz nieszczelność.

          • merkwa mówi:

            Wtryski mogą lać i paliwo też może się dostawać do oleju u mnie tak było w VW t5 1.9 tdi BRS.Ja wymieniałem uszczelniacze,pompę vacum i na końcu wymieniłem jeden pompowtrysk i na razie mam spokój.Jeżeli auto na zimnym silniku przy odpalaniu kopci na niebiesko to może wtrysk lać a na ciepłym już nic nie kopci.

  8. Mefi99 mówi:

    Witam, mam pewien problem. Oddałem swoje pompowtryski do regeneracji (przywrócenie do ustawień fabrycznych, wymiana całej dolnej części pompowtrysku na nową). Dodatkowo wymieniłem listwę sterującą. Po włożeniu ich na miejsce pojawił się problem korekty na nich są strasznie duże

    1cyl (2,4 mg/str)
    2cyl (-3,0 mg/str)
    3cyl (-1,9 mg/str)
    4cyl (2,8 mg/str)

    Mam wykresy z s serwisu BOSCH do każdego pompowtrysku i wszystko jest ok. Czy przyczyną takich problemów mogą być źle zamontowane pompowtryskiwacze? Dodam że w samochodzie mam nowy wałek rozrządu, szklanki i panewki wymieniane jakiś rok temu.

    Zastanawia mnie jeszcze jedno czy na taką wartość jaką pokazuje teraz komputer może mieć to że 3 miesiące temu przed wymianą pompowtrysków usunąłem z samochodu DPF mechanicznie i programowo (może mapy źle coś pokazują?

    Jeśli chodzi o samochód to pracuje równo, nie ma problemów z odpaleniem, nie kopci jedyny minus to spalanie wzrosło o jakieś 3-4 litry na 100 km.

  9. Olo mówi:

    Posiadam audi a4 bo 1.9 tdi 115KM czeka mnie wymiana pompowtrysku pytanie dotyczy odległości od bloku mierzonej suwmiarka. Który to nowy typ a który stary?

  10. Zenek mówi:

    Mam pytanie: regulacji pompo wtryskiwacze dokonujemy na zimnym silniku czy na ciepłym? Czy może to nie ma znaczenia?

  11. Szymon mówi:

    Witam p. Wojtku, mam pytanie – jesienią wymieniałem u mechanika oringi na pompkach oraz sprawdzał stan i czyścił pompki. Po powrocie auta wszystko niby okej ale na autostradzie silnik strasznie słabo ciągnie od 140kmh wzwyż, wręcz niemożliwe stało sie „polecieć” 200kmh. Może być taka możliwośc, że zostały one niepoprawnie wyregulowane? Dodam jeszcze, że po podpięciu pod komputer wszystkie bloki sa w normie a błędów nie ma. Silnik 2.0TDi BKD
    Pozdrawiam

  12. Manolo mówi:

    Panie Wojtku, uprzejma prośba o pomoc w postawieniu diagnozy:
    pacjent: Skoda Octavia 2, 2005, 1.9 TDI BJB PD 105KM

    problem: auto po dłuższym postoju ( pow. 15h) ciężko odpala, trzeba kręcić kilkukrotnie rozrusznikiem po 5-10 sekund.. prz postoju krótkim, odpala od razu, ale gdy trwa on np. 10-12 godzin to silnik przez kilka sekund ‚ciężko’ chodzi zanim zacznie pracować normalnie, także trudność odpalenia zależy od czasu postoju..

    paliwo – pełen bak, sprawdzona pompa w baku, wymieniony filtr paliwa.. zwiększenia ilości oleju nie zauważyłem, natomiast czy możliwe jest ‚pocenie’ się wlewu oleju? czy dymek z korka wlewu po zgaszeniu silnika jest normalnym zjawiskiem?

    czy mogą być nieszczelne to oringi pompowtrysków? jakie dodatkowe objawy o tym mogą świadczyć? z góry dziękuję za pomoc!

    • Wojtek mówi:

      Sprawdź czy jest ciśnienie paliwa w głowicy, jak po nocy manometr wkręcony w pompę tandem pokazuje 0, to paliwo ucieka.

      • Manolo mówi:

        Witam, dziękuję za pomoc, u mnie pomogła wymiana oringów pompowtryskiwaczy. teraz bez względu na czas postoju i kąt pochylenia auto odpala od strzała. dodam, że można to też sprawdzić stawiając auto tylnymi kołami w górze ( jeśli odpada – oringi do wymiany, u mnie tak było).
        pozdrawiam.

  13. Artur mówi:

    witam panie Wojtku mam takie pytanie. Posiadam sharana AUY jakiś czas temu padł mi jeden pompo wtrysk dokładnie 1 w serwisie vw został wymieniony na nowy.
    sprawdzając na vag-u blok 13 jast na nim korekta kolejno+2.99 -0.50 -0.39i -0.60
    czy jest możliwe że pierwszy cylinder jest tak zużyty w porównaniu do reszty??
    auto jak przyśpiesz to w okolicach 2000 obr. drga zwłaszcza na wyższych biegach ale od czuwa się to i na 1i2 biegu choć mniej.Może to być spowodowane źle ustawionym wtryskem lub jego wyregulowaniem? wacham się nad zdjęciem głowicy i jej remoncie. proszę o pomoc

  14. arek mówi:

    Witam. Panie Wojtku mam problem z Audi a4 1.9 tdi AVF . Problem pojawił się wczoraj auto jechalo normalnie i w pewnym momencie straciło moc i za chwilę zgasło, dzisiaj bardzo ciężko odpaliło (około minuty kręcenia ) , nierówno chodzi i kopci na biało to samo jest na zimnym silniku jak i na ciepłym. Po podłączeniu vaga pokazał błąd 4 cylindra ale po skasowaniu tego błędu więcej się nie pokaza
    . Prosiłbym o radę co dalej z tym robić.

  15. Jacek mówi:

    witam
    a w jaki sposób przebiega montaż pompowtryskiwaczy w 2.0 tdi AZV 16v.
    te same procedury? (pompowtrysk montowany na dwie śruby)

    pozdrawiam

  16. MariuszM mówi:

    Witam. Mam problem z silnikiem ARL, podczas nagrzewania w przedziale temperatury 70-80oC przy przyspieszaniu silnik szarpie.
    grupa 23: 057 / 033 / 070 / 040 – podczas w.w. szarpania pierwszy wtryskiwacz osiąga wartość 120 (czuć jakby silnik nie pracował wówczas na jeden cylinder)

    po dogrzaniu wszystko wraca do normy. w ciągu dnia może stygnąć i później przy nagrzewaniu nic się nie dzieje, dopiero np. po nocnym postoju. 1 i 3 wtrysk do wymiany? Czy spróbować regulacji i czyszczenia wtyczek? Poza tym „chwilowym” problemem nic się nie dzieje, auto ma moc i przyspiesza bez zmian.

  17. Tomek mówi:

    Witam Panie Wojtku problem to Passat B5FL1,9AVB,po wymianie uszczelnień na pompo wtryskach stracił moc ciężko się rozkręca do 2500 obrotów,przepływa sprawdzona turbo ok spalanie 12l

  18. RafałP mówi:

    Witam! Panie Wojtku,mam taki oto problem z autem(Ford Galaxy 1,9 TDI 115KM 2005r).
    Zaczęło się od drobnego chwilowego przydławiania się zimnego silnika podczas jazdy. Samo uruchomienie było normalne. Trwało to kilka dni. Teraz gdy uruchomię auto na zimnym silniku nie pracuje on na wszystkich cylindrach(tłucze się jak traktor). Jak rozgrzeje się do około 70 stopni C wszystko jest ok i pracuje idealnie. Z tym że po osiągnięciu tej temperatury trzeba go wyłączyć i uruchomić jeszcze raz bo inaczej nawet ciepły dalej nie będzie pracował na wszystkie cylindry. Wymieniłem filtr paliwa ale nic to nie dało.

  19. Karol P mówi:

    Witam Panie Wojtku mam problem z autkiem marki Peugeot 806 2.1 td 96 rok. Samochód praktycznie cały czas zimny czy rozgrzany szaleje na obrotach i bardzo często gaśnie na postoju jak również w trakcie jazdy ale tylko po wciśnięciu sprzęgła, ale zaraz po tym odpala normalnie i dalej szaleństwo. Poza tym w trakcie jazdy czy podczas przyspieszania nie ma żadnego szarpania czy też przerywania, wszystko jest normalnie. Próbowałem już różnych rzeczy nowy filtr paliwa , powietrza, wszystko sprawdzone w przewodach paliwowych żadnego powietrza. Bardzo proszę o jakieś wskazówki , ponieważ auta potrzebuję codziennie do pracy a jazda nim w takim stanie jest trochę niebezpieczna i bardzo męcząca.
    Pozdrawiam.

  20. trawnik mówi:

    Witam .Czy zajmuje sie pan także silnikiem 1.4tdi bnv 80KM – mam ciekawostkę do rozwiązania a mianowicie brak mocy i dymienie powyżej 2500 obrotów a max 140/h
    Nadmieniam że auto ma turbine bez zmiennej regulacji łopatek i sama turbina dmucha do 1,2 .Ciekawi mnie czy własnie nie jest to wina którejś pompki lub jej nieszczelności.Odpala idealnie od strzału więc … sam nie wiem .oto logi
    http://forum.skodaclub.pl/fabia/poprosz-bardzo-o-analiz-logow-1-4tdi-bnv-t17646.html
    e

  21. Majkel mówi:

    Witam
    Sprawa dotyczy Seata Toledo 2003 rok z silnikiem 1.9tdi ASZ. Auto zostawione u mechanika na wymianę uszczelek pompowtryskiwaczy (ciężko palił rano i generalnie wtryski miały już korekcje około 1 z kawałkiem). Uszczelki wymienione i dramat – jeden wtrysk ma ciągle korekcje +2,99(po podwyższeniu obrotów do około 1600 to spada do ~ +1,4). Możliwe jest że mechanik uszkodził wtryskiwacz dlatego że nie ustawił wtryskiwaczy zgodnie ze sztuka, czyli suwmiarka, itd? Dodam że na moja wyraźną interwencje, zamienił wtrysk z sąsiednim(uszkodzony jest #3 i zamienił miejscami z #4) i niestety korekcja +2,99 poszła za wtryskiwaczem.

    BIP’y na każdym z wtrysków są idealne wręcz – wszystkie są w granicy 5-15.

    Stare uszczelki były już zużyte, marnie wyglądały. Gniazda natomiast były całkiem okay – w moim AVB(passat 2001 rok, przebieg wiekszy o 80kkm niż w Toledo kumpla) wyglądały ciut gorzej a po wymianie uszczelek korekcje mam od blisko już roku w granicy +/- 0,2.

    Co do regulacji – przy tym nie byłem więc ciężko mi jest ocenić :/ Kumplowi robił to auto znajomy mechanik, ja widziałem tylko wtryski już na stole, kiedy zmieniał uszczelki. Klucza zegarowego do regulacji to ja tam u niego nie widziałem, więc może być tak że wsadził wtryski na oko, skręcił wszystko do oporu i koniec? (kumpel był przy tym jak je wkładał i mówi że wsadził wszystkie pompowtryski i po prostu wszystko poskręcał do oporu – pamiętam że u mnie w AVB inny mechanik spędził nad regulacją chwile…). Możliwe że to tylko kwestia regulacji czy pompowtrysk się uszkodził?

    Z góry dziękuję za pomoc :)

    Pozdawiam
    Michał

    • Wojtek mówi:

      Ustawienie ma znaczenie, jeśli jest niewłaściwe, to będzie duża korekcja. Jeśli pompowtryski są prawidłowo ustawione i dalej jest problem, to raczej uszkodzenie wchodzi w grę.

  22. maxymilian mówi:

    Witam. Mam juz dosc swojego Tdika..Od poczatku: Zakupilem Forda Galaxy z 2001r. Z silnikiem 1.9tdi 115km. Przez pierwsze pol roku nie mogłem powiedzieć zlego slowa przejechał 50tys km bez problemów. Wymiana Oleju co 10tys km Castrol 10w40. Rozrząd oryginalny na czas. I sie zaczelo. Dusił sie przy dodawaniu gazu. Pojechalem na komputer. Diagnoza padly pompowtryskiwacze. Planowalem jeszcze pojeździć wiec oddalem do „porzadnej” regeneracji. Mialo byc 600zl szt a niby jakies inne koncowki droższe i wyszlo 800zl szt. Ok myślę teraz bedzie spokoj..Po miesiącu zaczal strasznie kopcic i zjadac 1l oleju na 2tys km i turbo sie wylaczalo co chwile i raz dmuchalo raz nie..pojechalem do mechanika stwierdził ze padła turbina. Kolejna regeneracja. Tym razem 600zl. Po wymianie auto auto pochodzilo tydzień czasu i zaczela ciagnac dopiero od wtys obr. I czarna chmura. Pan co wymienial turbo mowil ze z turbina jest sprawna i powiedzial ze to przez pompowtryskiwacze. Ze niby jakas druga faza wtrysku.. pojechalem do tego co regenerowal i wymienial. Podlaczyl pod komputer i wszystko ok..zgupialem. Stal tydzien czasu na wsrsztacie..wymieniony egr nowa oryginalna przeplywka. Zawor ciśnienia turbiny. .i dalej nic..oddalem do ponownej regeneracji turbo na gwarancji ustawili juz na 102%..i auto pochodzilo tydzień i dalej kopci jak wsciekle na czarno..turbina dmucha bo autko sie sprawnie rozpedza. Osiaga prędkość maksymalna 175kmh. A i jeszcze wgralem nowa mape silnika i tez nie pomoglo. Podsumowując: na dzien dzisiejszy samochod nie bierze oleju, ciągnie dobrze tylko czasami po dodaniu gazu nie reaguje turbo musze odpuscic i jeszcze raz wcisnac i zasuwa zazwyczaj na 1 i 2 biegu. Na zimnym pali dobrze ale jest strasznie slaby ciężko ruszyc bo nawet po wcisnienciu gazu obroty niechca rosnac. Po okolo 5min przechodzi. Kopci niesamowicie na czarno. Czasami w srodku czuje zapach jakby spalin. Wczoraj byłem jeszcze na Vcds wtryski pokazuje 1; -0.16 2 -0.54 3) 0.54 4) 0.16 turbo na postoju 1.2- 1.4 bara.. ktos ma jakieś pomysły?

  23. Kris mówi:

    Witam Panie Wojtku może Pan odpowie rozgryzie problem który jak widzę dotyka dużej grupy użytkowników silników AVF/AWX 130km a czytając rozliczne fora nikt nie potrafił udzielić jednoznacznej odpowiedzi na problem puszczania podczas rozruchu szaroburego bąka przez owe silniki po dłuższym postoju. Mój samochód to Passat z 2002 roku, przebieg jak wiadomo trudno określić ale jak sądzę między 200 a 300 kkm ponieważ przy 200kkm robiłem regenerację turbiny, problem z puszczaniem tej śmierdzącej niespalonym paliwem chmury zauważyłem jakiś czas temu i w międzyczasie zmieniłem oringi na pompkach ale na nic się to zdało bo jak dymił tak dymi. Problem występuje praktycznie bez względu na temperaturę otoczenia po całonocnym postoju, zimą dochodzi do tego dymienie na biało (dym jak z papierosa) do osiągnięcia optymalnej temperatury silnika. Zauważyłem również jeszcze jesienią ze samochód po pełnym rozgrzaniu miał tendencję do wzmożonych drgań silnika szczególnie przy włączonej klimie tj, na wolnych obrotach pod obciążeniem. Obecne wskazania gr.13 wyglądają nastepująco: 1) -0,38; 2) 0,09; 3) -0,73; 4) 1,01 grupa 23 odpowiednio: 15; -15; -23; -7 są to wartości na rozgrzanym silniku. Może ma Pan pomysł co może być powodem tych wstydliwych bąków i dymienia na biało na zimnym?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>