Książka serwisowa

Na tej stronie znajdują się ważniejsze wydatki związane z eksploatacją mojego Passata B5 3BG od chwili zakupu – taka elektroniczna książka serwisowa.

Naprawy i wymiany
Przebieg Data Naprawa/wymiana Koszt Robocizna
177000 08.2010 Wymiana rury podciśnienia grodź-serwo 190,00 zł 0,00 zł
177000 08.2010 Wymiana lewej końcówki drążka FEBI 130,00 zł 30,00 zł
179000 09.2010 Kompletna wymiana rozrządu, paski PK, napinacze 2 135,00 zł 300,00 zł
186000 01.2011 Wymiana prawego przegubu LOBRO 301961 200,00 zł 95,00 zł
188000 02.2011 Regeneracja alternatora VALEO 120A (spalony wirnik) 170,00 zł 290,00 zł
188000 02.2011 Wymiana świec żarowych BOSCH 0 250 202 023 260,00 zł 80,00 zł
197620 22.08.2011 Czyszczenie EGR i wymiana uszczelek 38,71 zł 0,00 zł
197907 27.08.2011 Wymiana przepływomierza na Magneti Marelli 226,00 zł 0,00 zł
200259 1.10.2011 Nowa tuba/lejek miarki oleju 12,50 zł 0,00 zł
202822 11.11.2011 Przeczyszczenie zaworka N18, wymiana wężyków podciśnienia 6,00 zł 0,00 zł
204262 04.12.2011 Wymiana przepływomierza na Bosch 362,00 zł 0,00 zł
210158 04.03.2012 Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód (Rotinger, Steinhof) 322,00 zł 0,00 zł
210500 08.03.2012 Wymiana 8 wahaczy, 2 końcówek drążków, 2 łączników – Lemforder, nowa osłona lewego przegubu lobro, zbieżność 1 607,00 zł 500,00 zł
213420 18.04.2012 Wymiana przedniej szyby Pilkinkton 0,00 zł 450,00 zł
214405 02.05.2012 Wymiana tarcz hamulcowych i klocków tył (Rotinger + Steinhof) 145,00 zł 0,00 zł
214405 02.05.2012 Wymiana bolca mocującego osłonę silnika 29,77 zł 0,00 zł
220051 09.08.2012 Wymiana poduszek amortyzatorów przednich Lemforder 90,00 zł 50,00 zł
220484 19.08.2012 Wymiana czujnika temperatury G62 40,00 zł 0,00 zł
223845 30.10.2012 Wymiana alternatora na używany 140A, nowe sprzęgiełko INA 410,00 zł 60,00 zł
226685 26.01.2013 Nowe elastyczne przednie przewody hamulcowe ATE 330799, płyn ATE DOT4 SL6 108,50 zł 80,00 zł
226685 26.01.2013 Nowa uszczelka pod pokrywę zaworów Elring 266.060 36,00 zł 70,00 zł
231917 28.06.2013 Wymiana zaworu N75 na nowszy model 1K0 906 627B 100,00 zł 0,00 zł
232297 09.07.2013 Wymiana pompy tandemowej z LUK na BOSCH 038 145 209A 228,00 zł 0,00 zł
234515 21.09.2013 Wymiana przełączników opuszczania szyb 72,00 zł 0,00 zł
235877 30.10.2013 Wymiana termostatu na Wahler 4264.87D, nowy płyn G12 Febi 91,50 zł 60,00 zł
236450 07.11.2013 Wymiana zamka zablokowanych lewych tylnich drzwi 85,00 zł 0,00 zł

 

9 odpowiedzi na „Książka serwisowa

  1. n15 mówi:

    Dlaczego taka droga wymiana rozrządu (2135 zł + 300 zł robocizna)?

    • Wojtek mówi:

      Była to druga wymiana rozrządu w tym silniku od nowości i trzeba było powymieniać wszystko, prócz standardowo pasek rozrządu, dwie rolki, pompa wody, hydrauliczny tłumik drgań, simeringi, doszły jeszcze paski wielorowkowe, ich napinacze z rolkami, sprzęgiełko alternatora, nowy płyn chłodniczy. Dodatkowo wszystko zostało kupione w intercarsie bez zniżek, więc po zbójeckich cenach.

  2. n15 mówi:

    Dzięki za info. Podoba mi się Twoje podejście do zagadnień, sposób ich rozwiązywania, rzeczowy opis i porady. Nie życzę Ci by auto wymagało kolejnych inwestycji, ale z niecierpliwością czekam na nowe tematy. Pozdrawiam.

    • Wojtek mówi:

      Pojawi się jeszcze kilka wpisów dotyczących Passata, samochód sprzedałem w listopadzie, więc kolejne będą poruszały eksploatację obecnego auta.

  3. Mario80 mówi:

    W kwietniu 2013 pisales ostatnią relacje z uzytkowania zestawu hamulcowego Steinhof i Rotinger. Jak się sprawował do końca posiadania auta?

    • Wojtek mówi:

      Przejechałem łącznie 26000km na tarczach Rotinger i klockach Steinhof i nie mogę powiedzieć złego słowa. Żadnych bić, pisków, zawsze skuteczne hamowanie, duża trwałość, ja polecam.

  4. Bigosik77 mówi:

    Witam! Widzę że zmieniał Pan zawór N75 na nowszy, w jakim celu?
    PS Zmieniam teraz vacum pompe (był luk – luz na króćcu będzie nówka bosch) czy zmieniać też ten zawór, nadmienię iż mój pasek AWX miewa czasem czkawke i pokazał bład 17965 myśle że po zmianie pompy winno być OK?
    PZD Bigosik77

    • Wojtek mówi:

      Zmiana pompy nie rozwiąże problemu z przeładowaniem. Zawór zmieniłem, bo samochód nie równo przyspieszał i pon testach drogowych z VAGiem jak i BAsic Setting okazało się, że sterowanie geometrią nie działało płynnie. Po zmianie wszystko wróciło do normy. W razie czego mam jeszcze jeden nowy taki zawór (kupiłem 2, bo cena była atrakcyjna).

  5. Bigosik77 mówi:

    Witam!
    U mnie, jak wspomniałem, zwłaszcza na 2 biegu przy niskich obrotach, czasem złapie czkawkę i w zimie dwa razy się zawiesił więc jeśli zmiana jest konieczna to chętnie kupię, wymienię go przy okazji vacum pompy!
    PS Czy warto profilaktycznie czyścic turbo czy czekać – będę wymieniał kpl. rozrzad i przy okazji przeczyścił bym kierowniczki i EGR
    PZD Bigosik77

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *