Jak wymienić filtr kabinowy w Passacie B5 3BG

Filtr kabinowy, zwany też przeciwpyłkowym jest chyba najłatwiej wymienialnym filtrem w Passacie B5 FL. Na szczęście nie trzeba tutaj demontować połowy samochodu. Cała operacja to 5 minut, a czynność powinno się powtarzać co 15 000 km lub raz w roku. Istnieją co najmniej 2 typy filtrów – zwykły papierowy i z węglem aktywnym o znacznie lepszej skuteczności. Pasujący model z gamy firmy Filtron to K1006, z węglem K1006A.

Na początek trzeba podnieść maskę silnika. Filtr znajduje się pod plastikową osłoną podszybia, z lewej strony, stojąc twarzą do przodu samochodu:

Wymiana filtra

Kolejny krok to ściągnięcie uszczelki idącej wzdłuż maskownicy podszybia, dzięki czemu można ją łatwo zdemontować i przy okazji umyć. I już jesteśmy w połowie drogi, bo widać filtr:

Filtr kabinowy z węglem aktywnym

Wystarczy teraz wyjąc plastikowe zabezpieczenie i wyjąć filtr:

Zabezpieczenie filtra

Poprzednio miałem założony filtr z węglem aktywnym, dlatego ma on ciemniejszy kolor i jest znacznie cięższy od papierowego.

Po usunięciu starego filtra, warto sprawdzić, czy w plastikowej obudowie nie ma kurzu lub innych zanieczyszczeń, których być tam nie powinno.

Wsadzając nowy wkład upewnijmy się, że strzałka z kierunkiem powietrza jest skierowana do dołu, następnie zakładamy zabezpieczenie:

nowy filtr kabinowy

I cieszymy się nowym śnieżnobiałym filtrem. Zakładamy osłonę podszybia oraz uszczelkę i to tyle jeśli chodzi o wymianę. Szybko, łatwo i jest okazja do wypicia piwa w garażu ;). Za filtr zapłaciłem 22zł.

One Comment

Leave a Reply